خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

سلامت آزمون دستیاری امسال را تضمین می‌کنم

وزیر بهداشت در گفت‌وگو با ایسنا:
سلامت آزمون دستیاری امسال را تضمین می‌کنم

آزمون ارتقای دستیاری از
سال آینده توسط دانشگاه‌ها برگزار می‌شود

سرویس: آموزشی
1384/09/21
12-12-2005
12:20:58
8409-11018:
کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: آموزشی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: اقدامات مختلفی با هدف به حداقل رساندن تخلف در آزمون پذیرش دستیاری انجام شده که همگی سلامت آزمون امسال را تضمین می‌کند.

دکتر کامران باقری لنکرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران با اعلام این مطلب، و تضمین سلامت آزمون پذیرش دستیاری امسال، اظهار کرد: اقدامات اجرایی مختلفی در راستای حفاظت، طرح، نگهداری و تکثیر سوالات با هدف به حداقل رساندن تخلفات درآزمون و حفظ امنیت آزمون پذیرش دستیار وزارت بهداشت صورت گرفته است.

برگزاری بیش از 20 آزمون در سال

وی با اشاره به سیاستها و رویکرد وزارت بهداشت در خصوص آزمونهای این وزارتخانه، اظهار کرد: وزارت بهداشت سالانه بیش از 20 آزمون برگزار می‌کند که در این راستا آزمونهایی که طی آن داوطلب دوره‌ای را آغاز و یا ختم می‌کند، مانند آزمون پذیرش دستیار تخصصی و فوق تخصصی، دانشنامه تخصصی، ورودی دوره کارشناسی و امتحانات جامع مقاطع مختلف باید با هدف جلوگیری از تضییع حقوق داوطلب، افزایش استاندارد آزمون، حفاظت ایده آل و برگزاری آزمونی درست و صحیح، به صورت کشوری و متمرکز برگزار شوند.

آزمون ارتقای دستیاری از سال آینده توسط دانشگاه‌ها برگزار می‌شود

دکتر باقری لنکرانی با اشاره به سیاست تمرکز زدایی در وزارت بهداشت، اظهار کرد: در دوره دستیاری آزمونی با عنوان آزمون ارتقای دستیاران وجود دارد که با هدف ارتقای دستیاران از سالی به سال بالاتر و تا کنون به صورت متمرکز برگزار می شد.

وی با بیان اینکه این‌گونه آزمونها نیازی به برگزاری متمرکز ندارند، تصریح کرد: این آزمون با تایید شورای آموزش تخصصی از سال آینده با هدف به حداقل رساندن آزمونهای کشوری به صورت غیر متمرکز و دانشگاهی برگزار می‌شود.

وزیر بهداشت در خاتمه با اشاره به ضرورت ایجاد یک ساز و کار مناسب برای جلوگیری از بروز تخلفات و مشکلات و افزایش سطح کیفی آزمونها، خاطر نشان کرد: در حال حاضر آزمونهای متفاوتی در وزارت بهداشت برگزار می‌شود که اجرای منطقی و علمی آن نیازمند ایجاد یک ساز و کار مناسب است، البته وزارت بهداشت در بخش پذیرش دانشجو هیچ دخالتی نخواهد داشت و طبق روال گذشته این مسئولیت بر عهده سازمان سنجش است.

افزایش ظرفیت پذیرش دستیار در ارتوپدی و جراحی‌های عمومی و اعصاب

معاون آموزشی وزارت بهداشت ایران   :  

ظرفیت پذیرش دستیار در رشته‌های ارتوپدی و جراحی‌های عمومی و اعصاب افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ظرفیت پذیرش دستیار در رشته های مورد نیاز کشور شامل، ارتوپدی، جراحی اعصاب، جراحی عمومی و رادیولژی تا سقف 50 درصد افزایش می یابد.

محمد علی محققی افزود: با توجه به بار بیماریها و مشکلات بهداشت ودرمان کشور نیاز به این رشته ها بیش از رشته های تحصصی دیگر است و حتی در بعضی رشته ها مثل تخصص اعصاب بازار کشور اشباع شده و حتی ممکن است با کاهش ظرفیت در این رشته ها نیز مواجه باشیم.
وی ادامه داد: سال گذشته در
مجموع بین 12 تا 24 درصد در رشته های مختلف دستیاری پزشکی افزایش ظرفیت داشتیم و امسال نیز با توجه به نیاز کشور تا سقف 50 درصد در بعضی رشته ها افزایش ظرفیت خواهیم داشت.
محققی گفت: امسال حدود 20 هزار نفر در آزمون سراسری دستیاری شرکت
می کنند و حدود 10 درصد شرکت کنندگان در این آزمون پذیرفته می شوند.
آزمون
دستیاری امسال یازدهم اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می شود. (( 19/09/84 

 

ثبت‌نام آزمون دستیاری از 10 دی در دانشگاه‌های علوم پزشکی آغاز

جزییات و شرایط شرکت در آزمون دستیاری اعلام شد
مدیر روابط عمومی شورای آموزش پزشکی: ثبت‌نام آزمون دستیاری از 10 دی در دانشگاه‌های علوم پزشکی آغاز می‌شود

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: آموزشی
1384/09/15

ثبت‌نام آزمون پذیرش دستیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دهم دی ماه آغاز می‌شود.

دکتر غفاری، مدیر روابط عمومی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران با اعلام این خبر، گفت: ثبت‌نام آزمون پذیرش دستیاری وزارت بهداشت تا 28 دی ماه در کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ادامه دارد.

وی افزود: آزمون پذیرش دستیاری روز پنجشنبه یازدهم اسفند ماه به صورت سراسری در حوزه‌های انتخابی داوطلبان برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: کارت ورود به جلسه این آزمون نهم و دهم اسفند ماه در حوزه های امتحانی مشخص شده توسط داوطلب توزیع می شود.

جزییات و شرایط شرکت در آزمون دستیاری اعلام شد

وزارت بهداشت شرایط شرکت فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی را در آزمون دستیاری اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی به شرطی که خدمات مشمول موضوع قانون، حداکثر 3 ماه بعد از تاریخ فراغت از تحصیل شروع شده باشد اجازه دارند در آزمون دستیاری شرکت کنند.

از دیگر شرایط اجازه شرکت فارغ التحصیلان رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در آزمون دستیاری، انجام خدمات مشمول در مناطق با ضریب محرومیت چهار پنجم و محروم تر و نیز تداوم خدمت مشمول تا زمان شروع دوره دستیاری در صورت قبولی در آزمون است.

همچنین مشمولین سطوح دوم و سوم آیین نامه «سطح بندی عملکرد استثنایی و تسهیلات اعطایی به استعدادهای درخشان و ...» علاوه بر برخورداری از امتیاز فوق، اجازه دارند فقط یکبار و در دوره کارورزی در آزمون دستیاری شرکت کنند.

 

شرایط شرکت فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی در آزمون دستیاری

شرایط شرکت فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی ودندانپزشکی درآزمون دستیاری اعلام‌شد

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شرایط شرکت فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی را در آزمون دستیاری اعلام کرد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی به شرطی که خدمات مشمول موضوع قانون، حداکثر سه ماه بعد از تاریخ فراغت از تحصیل شروع شده باشد اجازه دارند در آزمون دستیاری شرکت کنند.

بر اساس این گزارش، از دیگر شرایط فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در آزمون دستیاری، انجام خدمات مشمول در مناطق با ضریب محرومیت چهارپنجم و محروم‌تر و نیز تداوم خدمت مشمول تا زمان شروع دوره دستیاری در صورت قبولی در آزمون، اعلام شده‌است.

همچنین مشمولین سطوح دوم و سوم آیین نامه "سطح بندی عملکرد استثنایی و تسهیلات اعطایی به استعدادهای درخشان" علاوه بر برخورداری از امتیاز یاد شده اجازه‌دارند فقط یکبار و در دوره کارورزی در آزمون دستیاری شرکت کنند.

ارسال خبر: ۱۴:۲۱ یکشنبه، ۱۳ آذر ۱۳۸۴