خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

آزمونهای دانشنامه پزشکی برگزار شد اعلام نتایج تا پایان شهریور

 

 

۱۳۹۱/۰۶/۲۳ 

با رقابت 3 هزار پزشک؛
آزمونهای دانشنامه پزشکی برگزار شد  اعلام نتایج تا پایان شهریور  

امتحان کتبی بیست و ششمین آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی و پنجاه و نهمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی با رقابت 3 هزار متخصص و فوق تخصص پزشکی امروز 23 شهریور در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار شد.
دکتر سیدامیر محسن ضیایی - دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این آزمونها افزود: 2 هزار و 500 نفر در پنجاه و نهمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی و حدود 400 نفر در بیست و ششمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی شرکت کردند.
وی خاطرنشان کرد: آزمون های کتبی دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی همزمان در ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 23 شهریور ماه سال جاری در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شده و پس از آن آزمون های شفاهی در روزهای 24 تا 27 شهریور ماه بر اساس برنامه زمانبندی برگزار می شود.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: آزمون های دانشنامه پزشکی در دو قسمت شفاهی و کتبی برگزار می شود و حدنصاب نمره قبولی جهت کسب مدرک دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی 70 درصد کل نمره آزمون کتبی و 30 درصد کل نمره آزمون شفاهی است.
وی گفت: نتایج آزمون های کتبی دانشنامه پزشکی روز جمعه 24 شهریور اعلام می شود و نتایج نهایی نیز پس از برگزاری آزمون های شفاهی تا پایان شهریورماه 91 اعلام می شود.
به گزارش مهر، آزمون های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی بالاترین آزمون کشوری هستند که برای فارغ التحصیلان دوره های دستیاری تخصصی و فوق تخصصی دانشگاههای علوم پزشکی برگزار می شود و افراد پذیرفته شده در آزمون دانشنامه به عنوان اعضای هیات علمی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور مشغول به خدمت می شوند. 

 -------------------------

 جزییات جذب هیات علمی در دانشگاه‌ها
وزیر بهداشت خبرداد: جذب 2هزار عضو هیات علمی جدید برای دانشگاه‌ها
جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۲ 

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جذب دو هزار عضو هیات علمی جدید برای دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد.
دکتر مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه دو هزار عضو هیات علمی در فراخوان اخیر جذب شده‌اند، اظهارکرد: بیشترین جذب اعضای هیات علمی برای دانشگاه‌های مناطق محروم و دانشگاه‌هایی که نیاز داشته‌اند بوده است.
وی با تاکید بر جذب اعضای هیات علمی مورد نیاز برای دانشگاه‌‌های علوم پزشکی مناطق محروم، خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه‌ها علاوه بر این تعداد با مشکل عضو هیات علمی روبرو باشند مجددا برای اخذ مجوز بیشتر پیگری‌های لازم را انجام می‌دهیم.
دستجردی در پایان گفت: ممکن است برخی مناطق اعلام کنند که نیروی مورد نیاز جذب نشده است و مجددا برای جذب اعضای هیات علمی اقدام می‌کنیم.

 ایا ساعت 18 روز 29 شهریور اسامی ذخیره ها اعلام خواهد شد!!!

 اطلاعیه شماره 13- در خصوص زمان اعلام نتایج جایگزین مرحله اول سی و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی
بر اساس اعلام دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی بدینوسیله به اطلاع می رساند بدلیل عدم تکمیل اطلاعات پذیرفته شدگان انصرافی از آزمون مربوطه از سوی دانشگاههای علوم پزشکی محل آموزش، اعلام نتایج جایگزین مرحله اول سی و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی به تاریخ 10/7/91 موکول می گردد

-----------------------------  

یکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱

       رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی خبر داد:‌
احتمال افزایش نمره حدنصاب قبولی در آزمون جامع علوم پایه و پیش کارورزی

یکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۷
 رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از احتکال افزایش حدنصاب نمره قبولی دانشجویان در آزمون جامع علوم پایه و پیش کارورزی خبر داد. .................

----------------------------- 

    وعده وزارت بهداشت محقق شد
اجرای اولین دوره «دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی» از بهمن ماه

یکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۳
 معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ قبل از نیمسال دوم سال تحصیلی جاری با برگزاری آزمون برای پذیرش دانشجوی دکتری فیزیوتراپی، افراد واجد شرایط معرفی می‌شوند.   

 دکتر محمدعلی محققی صبح امروز در یک نشست مطبوعاتی با اشاره به اجرای مصوبه دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی، گفت:‌ مجوزی که برای ایجاد رشته دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی صادر شده بود فقط برای یک دوره است که بر اساس این مجوز با ظرفیت محدود 15 نفر در دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشجو پذیرش می‌شود.............. 

------------------------------ 

آیا دومین تاریخ اعلامی از طرف وزارت بهداشت برای انتشار اسامی ذخیره ها در روز دهم مهر ماه محقق خواهد شد؟!

------------------------------

ادامه مطلب ...

محرومیت یکساله پذیرفته‌شدگان آزمون دستیاری در صورت انصراف

 

 

 

 

مشمولین پرداخت غرامت در آزمون دستیاری

محرومیت یکساله پذیرفته‌شدگان آزمون دستیاری در صورت انصراف

 

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امسال مهلتی برای انصراف از تحصیل پذیرفته‌شدگان آزمون دستیاری تعیین نشده است، گفت: در صورتی که داوطلبی به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام شده باشد و انصراف دهد، یک سال از شرکت در آزمون محروم می‌شود.

دکتر سید امیرمحسن ضیایی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه مهلتی برای عدم محرومیت پذیرفته‌شدگان آزمون دستیاری در صورت قبولی نهایی در نظر گرفته نشده است، اظهار کرد: در صورتی که پذیرفته‌شده‌ای از ثبت‌نام در دانشگاه محل پذیرفته شده انصراف دهد، به مدت یک سال از شرکت در آزمون دستیاری محروم می‌شود.

وی افزود: البته در صورتیکه داوطلبی که در این آزمون پذیرفته شده است تا آخر شهریور ماه انصراف خود را اعلام کند، دیگر مشمول پرداخت غرامت تحصیلی نمی‌شود.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت ادامه داد: اگر داوطلب پذیرفته شده پس از پایان شهریور ماه از ثبت‌نام در دانشگاه محل پذیرفته شده انصراف دهد و یا مراجعه نکند، مشمول پرداخت غرامت تحصیلی به عنوان خسارت می‌شود.

سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۰

ادامه مطلب ...