خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

جزئیات شرایط ادامه تحصیل پزشکان خانواده در دوره دستیاری

محققی به مهر خبر داد:
جزئیات شرایط ادامه تحصیل پزشکان خانواده در دوره دستیاری
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با تشریح جزئیات نحوه ادامه تحصیل پزشکان خانواده در دوره دستیاری گفت: شرایط ادامه تحصیل پزشکان خانواده در دوره دستیاری به تصویب اعضای شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت رسید.
دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پزشکان خانواده به شرط آنکه به مدت 5 سال به عنوان پزشک خانواده به فعالیت بپردازند و در دوره های مقدماتی آموزشهای لازم را کسب کرده باشند می توانند در دوره دستیاری با استفاده از سهمیه مربوطه به ادامه تحصیل بپردازند.

لزوم سه سال خدمت در قالب طرح پزشک خانواده در مناطق محروم

وی با تشریح شرایطی که پزشکان خانواده می توانند در دوره دستیاری شرکت کنند،‌ گفت: افراد شامل این دوره کسانی هستند که باید در سه سال اول خدمت در قالب پزشکان خانواده در مناطق محروم به ارائه خدمت پرداخته باشند که تعیین محل خدمت از سوی معاونت سلامت وزارت بهداشت صورت می گیرد و ضریب مناطق محروم را نیز این معاونت تعیین می کند. ضریب در میزان خدمات پزشکان خانواده موثر است و امکان دارد مدت این سه سال با توجه به ضریب کاهش یابد.

محققی اضافه کرد: بخش دومی که پزشکان خانواده پس از سه سال خدمت باید آن را طی کنند یک دوره دو ساله آموزشی است که به صورت پودمانی و حین انجام خدمت برای این افراد برگزار می شود.


میزان کمک هزینه دستیاران پزشکی اعلام شد 

شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با ارتقای سبد رفاهی دستیاران تخصصی پزشکی موافقت کرد که بر این اساس 25 درصد به کمک هزینه تحصیلی دستیاران پزشکی نسبت به سال گذشته تحصیلی اضافه شد.
به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس مصوبه شورای آموزش پزشکی و تخصصی و تصویب هیئت امنای دانشگاههای علوم پزشکی کمک هزینه تحصیلی دستیاران پزشکی بالینی افزایش یافت.

بر این اساس، میزان کمک هزینه تحصیلی برای دستیاران مجرد رشته های مختلف پزشکی تا 3 میلیون و 500 هزار ریال و دستیاران متاهل تا 4 میلیون و 500 هزار ریال اعلام شده است.

همچنین دستیاران رشته های دندانپزشکی در صورت اجرای برنامه کشیک و دانشجویان رشته های دکتری تخصصی (Ph.D) در صورت اجرای برنامه های آموزشی تا 80 درصد مبالغ اعلام شده خواهد بود.

بر اساس مصوبه هیئت امنای دانشگاههای علوم پزشکی دارنده دستیار تخصصی، این مبالغ از محل درآمد اختصاصی هر مرکز و منابع عمومی دانشگاه به صورت ماهانه پرداخت می شود.

پیش از این دکتر فرهاد جعفری رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در گفتگو با مهر از ارتقای سبد رفاهی دانشجویان دوره دستیاری پزشکی بالینی خبر داده بود
 

ادامه مطلب ...

مهلت ثبت نام آزمون دستیاری تمدید نمی شود/ امکان ویرایش اطلاعات

وزارت بهداشت اعلام کرد:
مهلت ثبت نام آزمون دستیاری تمدید نمی شود/ امکان ویرایش اطلاعات از فردا
داوطلبان متقاضی ثبت نام در سی و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی تا روز چهارشنبه 6 آذر فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند و بر اساس اعلام وزارت بهداشت زمان ثبت نام به هیچ وجه تمدید نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کلیه داوطلبان ثبت نام کننده می توانند اطلاعات خود را از روز دوشنبه 4 آذر تا روز چهارشنبه 6 آذر با واردکردن کد رهگیری مشاهده کرده و در صورت نیاز به ویرایش آن اقدام کنند.

مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت تاکید کرده است هیچگونه تغییری خارج از زمان ذکر شده برای داوطلبان آزمون دستیاری امکان پذیر نیست.

داوطلبان می توانند برای رفع مشکلات و سوالات خود با توجه به موضوع با دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی و مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت تماس بگیرند.

به گزارش مهر، آزمون سی و ششمین دوره پذیرش دستیار نیز روز اول اسفند ماه برگزار خواهد شد.

ادامه مطلب ...