خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

جزئیات شرایط ادامه تحصیل پزشکان خانواده در دوره دستیاری

محققی به مهر خبر داد:
جزئیات شرایط ادامه تحصیل پزشکان خانواده در دوره دستیاری
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با تشریح جزئیات نحوه ادامه تحصیل پزشکان خانواده در دوره دستیاری گفت: شرایط ادامه تحصیل پزشکان خانواده در دوره دستیاری به تصویب اعضای شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت رسید.
دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پزشکان خانواده به شرط آنکه به مدت 5 سال به عنوان پزشک خانواده به فعالیت بپردازند و در دوره های مقدماتی آموزشهای لازم را کسب کرده باشند می توانند در دوره دستیاری با استفاده از سهمیه مربوطه به ادامه تحصیل بپردازند.

لزوم سه سال خدمت در قالب طرح پزشک خانواده در مناطق محروم

وی با تشریح شرایطی که پزشکان خانواده می توانند در دوره دستیاری شرکت کنند،‌ گفت: افراد شامل این دوره کسانی هستند که باید در سه سال اول خدمت در قالب پزشکان خانواده در مناطق محروم به ارائه خدمت پرداخته باشند که تعیین محل خدمت از سوی معاونت سلامت وزارت بهداشت صورت می گیرد و ضریب مناطق محروم را نیز این معاونت تعیین می کند. ضریب در میزان خدمات پزشکان خانواده موثر است و امکان دارد مدت این سه سال با توجه به ضریب کاهش یابد.

محققی اضافه کرد: بخش دومی که پزشکان خانواده پس از سه سال خدمت باید آن را طی کنند یک دوره دو ساله آموزشی است که به صورت پودمانی و حین انجام خدمت برای این افراد برگزار می شود.


میزان کمک هزینه دستیاران پزشکی اعلام شد 

شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با ارتقای سبد رفاهی دستیاران تخصصی پزشکی موافقت کرد که بر این اساس 25 درصد به کمک هزینه تحصیلی دستیاران پزشکی نسبت به سال گذشته تحصیلی اضافه شد.
به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس مصوبه شورای آموزش پزشکی و تخصصی و تصویب هیئت امنای دانشگاههای علوم پزشکی کمک هزینه تحصیلی دستیاران پزشکی بالینی افزایش یافت.

بر این اساس، میزان کمک هزینه تحصیلی برای دستیاران مجرد رشته های مختلف پزشکی تا 3 میلیون و 500 هزار ریال و دستیاران متاهل تا 4 میلیون و 500 هزار ریال اعلام شده است.

همچنین دستیاران رشته های دندانپزشکی در صورت اجرای برنامه کشیک و دانشجویان رشته های دکتری تخصصی (Ph.D) در صورت اجرای برنامه های آموزشی تا 80 درصد مبالغ اعلام شده خواهد بود.

بر اساس مصوبه هیئت امنای دانشگاههای علوم پزشکی دارنده دستیار تخصصی، این مبالغ از محل درآمد اختصاصی هر مرکز و منابع عمومی دانشگاه به صورت ماهانه پرداخت می شود.

پیش از این دکتر فرهاد جعفری رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در گفتگو با مهر از ارتقای سبد رفاهی دانشجویان دوره دستیاری پزشکی بالینی خبر داده بود
 

گذراندن دوره پودمانی پزشکان خانواده در یک دوره 2 ساله MPH

وی گفت: دوره پودمانی پزشکان خانواده یک دوره MPH است که از سوی شورای آموزش پزشکی و تخصصی برای پزشکان خانواده طراحی می شود و در مراکز آموزشی که مجوز لازم را برای این نوع آموزش دارند، ارائه می شود.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی خاطرنشان کرد: این دوره دو ساله در ادامه خدمت در مناطق محروم است و در مدت آموزش پزشکان خانواده باید خدمت خود را ادامه دهند.

لزوم کسب حداقل 80 درصد نمره نسبت به آخرین فرد پذیرفته شده سهمیه آزاد

وی اضافه کرد: افرادی که شرایط ذکر شده را رعایت کنند می توانند در آزمون دستیاری شرکت کنند و در صورت کسب حداقل 80 درصد نمره نسبت به آخرین فرد پذیرفته شده سهمیه آزاد در رشته محل مورد نظر خود پذیرفته شوند.

تعریف ظرفیت پذیرش پزشکان خانواده در قالب ظرفیت مازاد مناطق محروم

محققی تاکید کرد: ظرفیت پذیرش این افراد از محل ظرفیت مازاد مناطق محروم است که در شرایط عادی این ظرفیت تکمیل نمی شود. در واقع ظرفیتی از ظرفیت نهایی دوره دستیاری کاهش نمی یابد و ظرفیت پذیرش پزشکان خانواده در قالب ظرفیت تعریف شده مازاد مناطق محروم تعیین شده است.

وی اظهار داشت: سهمیه اختصاص یافته، شرایط تحصیل،‌ رشته های تحصیلی، محل و میزان تعهد این گروه از داوطلبان ادامه تحصیل در دوره دستیاری،‌ در هر دوره آزمون به شکل اختصاصی تعریف می شود.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی پیش بینی کرد که در دوره سی و هفتم در سال 88 نخستین دوره پذیرش دستیار از میان پزشکان خانواده انجام گیرد.

 

 

نظرات 3 + ارسال نظر
علی سه‌شنبه 19 آذر 1387 ساعت 08:21 ب.ظ

شارژ رایگان ایرانسل تا 21 آذر
کافی است کد زیر را به 1112 اس ام اس کنید

09364113636:20000:1234567

[ بدون نام ] دوشنبه 18 آذر 1387 ساعت 01:01 ب.ظ

mednews.blogfa.com

http://www.pezeshknews.ir شنبه 16 آذر 1387 ساعت 11:01 ب.ظ http://hwww.pezeshknews.ir

کاهش سهمیه های آزمون دستیاری
http://www.pezeshknews.ir/nezam_pezeshki/80.html

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد