خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

اخراج 21 متهم آزمون دستیاری از دانشگاه ها!!!!!!!!!!!!

عضو هیأت تحقیق و تفحص از آزمون دستیاری در گفتگو با مهر خبر داد :

 

وجود مشکلات فراوان در راه ارائه گزارش تخلفات آزمون دستیاری / بررسی تخلفات قضایی پرونده آزمون دستیاری توسط هیئت رئیسه مجلس / اخراج 21 متهم آزمون دستیاری از دانشگاه ها

دکتر علیرضا زاکانی از وجود مشکلات فراوان در راه ارائه گزارش تخلفات آزمون دستیاری خبر داد و گفت : کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی امیدوار است با تمام مشکلاتی که بر سر راه ارائه گزارش از تخلفات آزمون دستیاری وجود دارد، مصوبات این گزارش را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه دهد. کمیسیون آموزش تنها تقلب و تخلفات آموزشی در آزمون را به صورت گزارش ارائه می کند و تخلفات در بخش قضایی از طریق هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون اصل نود دنبال خواهد شد.

دکتر علیرضا زاکانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: گزارش کمیته تحقیق و تفحص از تخلفات آزمون دستیاری سال 82در آذرماه سال 84 به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه شد و پس از برگزاری جلسات متعدد کمیسیون درباره این موضوع، صحبت هایی نیز با دادستان تهران و بازپرس اولیه این پرونده و ضابطین آن انجام شد

وی اضافه کرد: متاسفانه پس از گذشت یک سال و یک ماه از زمان رسیدگی به این مسئله در کمیسیون آموزش و ارسال جوابیه کتبی از سوی دادستان تهران به کمیسیون و پاسخ بازپرس اولیه و ضابطین پرونده، کمیسیون بدون ورود به ماهیت گزارش بر تصمیم قبلی مبنی بر عدم رسیدگی به تخلفات قضایی تأکید کرد.

زاکانی در گفتگو با مهر خاطرنشان کرد: کمیسیون تصمیم نهایی خود را نسبت به ارائه گزارش تنها در بخش تقلب در آموزش پزشکی گرفت و به طبع تنها بخش تخلفات آموزشی در آینده در صحن علنی مجلس مطرح می شود و تخلفات در بخش قضایی از طریق هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون اصل نود دنبال خواهد شد.

عضو هیأت تحقیق و تفحص از آزمون دستیاری در خصوص متهمین پرونده تخلفات آزمون دستیاری سال 82 اظهار داشت: 41 پرونده از دادسرا به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منعکس شد و طبق قانون در وزارت بهداشت، حکم بدوی و نهایی آنها توسط مجموعه های مسئول صادر شد و طبق آخرین اخبار حدود 21 نفر از متهمان این پرونده ها از دانشگاه ها اخراج شده اند و پرونده های سایر متهمان نیز در دست پیگیری است

وی گفت: سایر پرونده ها نیز در دست بررسی است تا بتوان احقاق حق کرد و کار ویژه مجلس در این زمینه را نتیجه رساند

زاکانی تاکید کرد: در مسیر این پرونده مشکلات فراوانی وجود داشت و امیدوار هستیم که در آینده نزدیک آن بخشی از گزارش که در کمیسیون آموزش به تصویب رسیده، در صحن علنی ارائه شود

لازم به ذکر است، آزمون دستیاری پزشکی بالینی در سال 82 با تخلفات گسترده ای از جمله لو رفتن سئوالات و خرید و فروش آن همراه بوده است.

رقابت 16 هزار داوطلب در آزمون دستیاری ارسال گزارش آزمون دستیاری

تهران:۱۱:۱۷ ,  ۱۳۸۵/۱۱/۰۴\

اختصاصی مهر

رقابت 16 هزار داوطلب در آزمون دستیاری / برگزاری آزمون در سوم اسفند ماه

تاکنون نزدیک به 16 هزار نفر مدارک خود را برای شرکت در سی و چهارمین دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشکی ارسال کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مدارک‌ داوطلبان جهت‌ شرکت‌ در این آزمون پس از جمع  آوری از سوی دانشگاه‌ علوم پزشکی سراسر کشور به مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت ارسال می شود. همچنین به‌ مدارکی‌ که‌ توسط‌ پست‌ ارسال‌ شده باشد ترتیب‌ اثر داده‌ نخواهد شد.

چنانچه‌ در هر مرحله‌ از دوره‌ معلوم‌ شود داوطلب‌ واجد شرایط‌ نبوده‌ و یا صحت‌ مدارک‌ ارائه‌ شده‌ مورد تائید واقع‌ نشود حق‌ ادامه‌ دوره‌ از دستیار سلب‌ شده‌ و حکم‌ آموزشی‌ وی‌ لغو می شود و به مدت دو دوره‌ از شرکت‌ در آزمون‌ ورودی‌ دستیاری‌ محروم می شود.

آزمون کتبی پذیرش دستیار تخصصی رأس ساعت 9 صبح روز پنجشنبه سوم اسفند ماه جاری در دانشگاه های علوم پزشکی ارومیه، اصفهان، اهواز، ایران، بابل، کرمانشاه، لرستان، شهید بهشتی، اراک، بندرعباس، تهران، تبریز، زاهدان، زنجان، سمنان، شیراز، قزوین، کاشان، گلستان، اردبیل، کرمان، گیلان، مازندران، مشهد، بقیة الله، همدان، یزد و کردستان برگزار می شود.

کارت ورود به جلسه نیز در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 1 و 2 اسفندماه جاری در محل دانشگاه انتخابی جهت شرکت در آزمون از ساعت 9 تا 16 توزیع می شود.


ارسال گزارش آزمون دستیاری به صحن مجلس

1385/11/03

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: مجلس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تصمیم‌گیری کمیسیون متبوعش جهت ارسال گزارش آزمون دستیاری به صحن مجلس خبر داد.

علی سرافرازیزدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: در این جلسه هم‌چنین رئوس لایحه‌ی بودجه‌ی 86 به ویژه در بخش آموزش و تحقیقات مطرح شد.