خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

تلاش برای حذف خاطره فروش سوالات آزمون دستیاری بهمن- اسفند ۸۲

گزارشی از قرنطینه آزمونهای وزارت بهداشت / تلاش برای حذف خاطره دستیاری خبرگزاری مهر - گروه حوزه و دانشگاه: خبرنگار مهر با حضور در قرنطینه وزارت بهداشت گزارش ویژه ای از تلاش این وزارتخانه برای حفاظت از آزمونهای حساس گروه پزشکی تهیه کرده است. گزارشی که حاکی از تلاش مسئولان برای حذف خاطرات تلخ آزمون دستیاری است.
خبرنگار مهر با بازدید از محل قرنطینه آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی با نحوه طراحی سؤال، تایپ و تکثیر و از همه آنها مهم تر حفاظت چند لایه وزارت بهداشت برای برگزاری هرچه بهتر این آزمون آشنا شد.
وزارت بهداشت هر ساله با برگزاری بیش از 20 آزمون در سطوح مختلف که یکی از آنها آزمون دانشنامه رشته های تخصصی و فوق تخصصی است، وظیفه سنگین حفاظت از این آزمون ها را بر عهده دارد. سنگینی این وظیفه زمانی خود را بیشتر نشان می دهد که بدانیم گروه هدف آزمون تعداد زیادی از پزشکان متخصص و فوق تخصص کشور در رشته های مختلف هستند.
زمانی که پای به قرنطینه آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی گذاشتم، در ذهن خود محیطی پلیسی با شیشه های چند لایه و سقف بتونی و غیر قابل نفوذ را ترسیم کرده بودم اما صحبت های مسئولان حراست که در این بازدید من را همراهی می کردند این نکته را به من یادآور شد که به جای استفاده از مصالح غیر نفوذ، شرایط به گونه ای طراحی شده است که آزمون ها با کمترین آسیب پذیری مواجه شوند.
برای ورود به سالن قرنطینه کارت مهمان را دریافت می کنم. از این پس من میهمان قرنطینه هستم که در معیت میزبان خود بازدید را آغاز می کنم. تصویر هر فردی که وارد سالن قرنطینه می شود فیلمبرداری می شود و تمامی فیلم ها تا زمان پایان آزمون در محل مخصوص نگهداری می شود. این فیلمها که با تاریخ و ساعت نگهداری می شوند به نوعی سوابق آزمون .....
ادامه مطلب ...