خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

تلاش برای حذف خاطره فروش سوالات آزمون دستیاری بهمن- اسفند ۸۲

گزارشی از قرنطینه آزمونهای وزارت بهداشت / تلاش برای حذف خاطره دستیاری خبرگزاری مهر - گروه حوزه و دانشگاه: خبرنگار مهر با حضور در قرنطینه وزارت بهداشت گزارش ویژه ای از تلاش این وزارتخانه برای حفاظت از آزمونهای حساس گروه پزشکی تهیه کرده است. گزارشی که حاکی از تلاش مسئولان برای حذف خاطرات تلخ آزمون دستیاری است.
خبرنگار مهر با بازدید از محل قرنطینه آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی با نحوه طراحی سؤال، تایپ و تکثیر و از همه آنها مهم تر حفاظت چند لایه وزارت بهداشت برای برگزاری هرچه بهتر این آزمون آشنا شد.
وزارت بهداشت هر ساله با برگزاری بیش از 20 آزمون در سطوح مختلف که یکی از آنها آزمون دانشنامه رشته های تخصصی و فوق تخصصی است، وظیفه سنگین حفاظت از این آزمون ها را بر عهده دارد. سنگینی این وظیفه زمانی خود را بیشتر نشان می دهد که بدانیم گروه هدف آزمون تعداد زیادی از پزشکان متخصص و فوق تخصص کشور در رشته های مختلف هستند.
زمانی که پای به قرنطینه آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی گذاشتم، در ذهن خود محیطی پلیسی با شیشه های چند لایه و سقف بتونی و غیر قابل نفوذ را ترسیم کرده بودم اما صحبت های مسئولان حراست که در این بازدید من را همراهی می کردند این نکته را به من یادآور شد که به جای استفاده از مصالح غیر نفوذ، شرایط به گونه ای طراحی شده است که آزمون ها با کمترین آسیب پذیری مواجه شوند.
برای ورود به سالن قرنطینه کارت مهمان را دریافت می کنم. از این پس من میهمان قرنطینه هستم که در معیت میزبان خود بازدید را آغاز می کنم. تصویر هر فردی که وارد سالن قرنطینه می شود فیلمبرداری می شود و تمامی فیلم ها تا زمان پایان آزمون در محل مخصوص نگهداری می شود. این فیلمها که با تاریخ و ساعت نگهداری می شوند به نوعی سوابق آزمون .....

برای ورود به سالن قرنطینه کارت مهمان را دریافت می کنم. از این پس من میهمان قرنطینه هستم که در معیت میزبان خود بازدید را آغاز می کنم. تصویر هر فردی که وارد سالن قرنطینه می شود فیلمبرداری می شود و تمامی فیلم ها تا زمان پایان آزمون در محل مخصوص نگهداری می شود. این فیلمها که با تاریخ و ساعت نگهداری می شوند به نوعی سوابق آزمون محسوب شده و در صورت خدشه به آزمون مورد استناد قرار می گیرند و تمامی تاریخچه یک آزمون را به صورت مستند در خود حفظ می کنند.

هیچ فردی در منطقه قرنطینه نمی تواند بدون کارت شناسایی که به او داده شده است تردد کند. منطقه قرنطینه از سالن تایپ، تکثیر، محل نگهداری اسناد و مخزن آزمون تشکیل شده است که در کنار ستاد حفاظت آزمون و ستاد عوامل اجرایی نیز قرار دارند که همانند منطقه قرنطینه با محدودیت تردد روبرو هستند. 

ورود به سالن تایپ پس از نگارش نام میهمان و میزبان از سوی نگهبانان میسر می شود. نگهبانان در فرم هایی با شماره سریالهای مخصوص ورود و خروج عوامل اجرایی را ثبت می کنند تا در صورت نیاز به این اسناد مراجعه شود.

سالنی با دو ردیف 10 تایی رایانه و تایپیست های حرفه ای برای تایپ سؤالات سخت و پیچیده آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی. تمامی پنجره های سالن تایپ پیش از ورود عوامل اجرایی توسط عوامل حافظت آزمون پلمپ شده و لاک و مهر شده بود.

در ابتدای سالن تایپ محلی برای نمایندگان دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی و عوامل اجرایی حفاظت آزمون در نظر گرفته شده است که در واقع محل دریافت سؤالات از نمایندگان هیئت های بورد و ارائه آن به بخش تایپ است.

سؤالاتی که از سوی استادان در فرم های مخصوص با شماره رمز مربوطه نوشته می شود بدون بخش پاسخ ها وارد بخش تایپ می شود. پس از شمارش تعداد صفحاتی که از سوی استاد به بخش تایپ داده می شود و تنظیم صورت جلسه مربوطه، کار تایپ سؤال آغاز می شود. هیچ کاغذ سفید دیگری در سالن تایپ وجود ندارد.

به گفته مسئول حفاظت آزمون که من را همراهی می کند، تمامی رایانه های مخصوص تایپ کنترل شده و کلیه خروجی های آنها پلمپ شده است. همچنین تایپیست ها امکان ذخیره هیچ نوع اطلاعاتی را بر روی رایانه ها ندارند و تنها در پایان مرحله تایپ می توانند اطلاعات مربوطه را برای سرور اصلی ارسال کنند.

این مقام مسئول یادآور می شود که تمامی عوامل اجرایی پیش از بکارگیری از سوی دبیرخانه و حفاظت آزمون استعلام می شوند و در صورت تأیید صلاحیت می توانند در این بخش مشغول به کار شوند. البته بر اساس آیین نامه حفاظت از آزمون هیچ فردی که نزدیکانش در این آزمون شرکت باشند نمی توانند در این دوره در گروه عوامل اجرایی قرار گیرند.

وزارت بهداشت در بخش آزمونهای خود با یک خاطره تلخ روبرو است، آزمون دستیاری سال 82 و لو رفتن سؤالات آزمون موجب شده است که وزارت بهداشت این کار را از شرکت خصوصی مجری این کار گرفته و کلیه مراحل تا چاپ دفترچه را خود به انجام برساند

رایانه های بخش تایپ دارای کدهای خاص هستند و با شماره شناسایی می شوند و استاد در بدو ورود به سالن تایپ می تواند به راحتی رایانه خاص آن رشته را پیدا کند. نکته ای که در مورد سالن تایپ وجود دارد این است که تایپیست ها کلید سؤالات را در اختیار ندارند و سؤالات نیز در نهایت از سوی معاون فنی آزمون که یکی از اساتید است از میان کلیه سؤالات انتخاب می شود و در واقع مشخص نیست که از میان کلیه سؤالات کدام برای آزمون انتخاب می شود.

پس از مرحله تایپ به مرحله تکثیر وارد می شویم. با توجه به اینکه طراحی سؤال هنوز ادامه دارد، تکثیر آغاز نشده است اما دستگاهها و مراحل به نمایش گذاشته می شوند. وزارت بهداشت در بخش آزمونهای خود با یک خاطره تلخ روبرو است، آزمون دستیاری سال 82 و لو رفتن سؤالات آزمون موجب شده است که وزارت بهداشت این کار را از شرکت خصوصی مجری این کار گرفته و کلیه مراحل تا چاپ دفترچه را خود به انجام برساند.

بیشترین تعداد شرکت کننده در آزمون های وزارت بهداشت در آزمون کارشناسی ارشد با حضور بیش از 45 هزار داوطلب است و این تعداد این امکان را برای وزارتخانه فراهم کرده که کار تکثیر نیز در درون وزارت بهداشت انجام شود.

در اتاق طراحی سؤالات اساتید نام آشنایی همچون دکتر مصطفی معین، دکتر سید مؤید علویان، دکتر ناصر سیم فروش، دکتر سید حسن امامی رضوی، دکتر باقر لاریجانی و ده ها استاد دیگر بنام پزشکی بر اساس رشته های تخصصی و فوق تخصصی خود مشغول طراحی سؤال هستند

پس از بازدید از بخش تکثیر به سراغ اتاق های طراحی سؤال می رویم. اساتید نام آشنایی همچون دکتر مصطفی معین، دکتر سید مؤید علویان، دکتر ناصر سیم فروش، دکتر سید حسن امامی رضوی، دکتر باقر لاریجانی و ده ها استاد دیگر به نام پزشکی بر اساس رشته های تخصصی و فوق تخصصی خود مشغول طراحی سؤال هستند.

اساتید فارغ از مسئولیت های اداری گرداگرد میزهای طراحی سؤال قرار گرفته اند و به بحث و تبادل نظر برای انتخاب بهترین سؤالات می پردازند.

اتاق های طراحی سؤال به طور کامل از نظر امنیت و حفاظت آزمون حراست می شود و استادان طراح سؤال اجازه ندارند که غیر از برگه های پیش نویس طراحی را به محل تایپ وارد کنند. نماینده بورد مربوطه در انتهای مرحله طراحی سؤال با کنترل کردن صحت تایپ و سؤالات، آنها را برای تکثیر و دفترچه سازی به بخش پذیرش تحویل می دهد. در صورت نیاز به اسلاید و یا عکس خاص این کار به وسیله یک رایانه مخصوص انجام می گیرد.

به گفته یکی از مسئولان حفاظت آزمون، یکی از دلایل مهم نبودن قرنطینه شبانه روزی برای آزمونهای دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی، حضور استادان رشته پزشکی است. این افراد به عنوان اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی باید در دو حوزه درمان و آموزش حضور مداوم داشته باشند و ضمن اینکه اطمینان کامل به اعضای بورد وجود دارد و همین موضوع امکان حضور آنها را در قرنطینه به طور دائم منتفی می کند.

تمامی فعالیت پذیرایی و غذاهای مورد نیاز برای عوامل اجرایی، استادان و سایر افراد از سوی نگهبانان کنترل می شود و از سوی دیگر تأمین کننده این خدمات پیش از آزمون تعهدات لازم را تأمین کرده اند

وی می افزاید: بارها پیش آمده است که دستورهای بالینی مربوط به یک بیمار اورژانسی به سالن قرنطینه آورده شده تا آخرین دستورات پزشک معالج که یکی از اعضای هیئت های بورد است، در آن نوشته شود و همین مسئله موجب می شود که از وجود این اساتید تنها در ساعاتی که طراحی سؤال انجام می شود، بهره بگیریم.

در میان بازدید از بخش پذیرایی این نکته به ذهن خطور می کند که آیا ممکن است مانند فیلم های هالیوودی برخی بخواهند از طریق پذیرایی و تغذیه به آزمون نفوذ کنند اما صحبت های مسئول حفاظت آزمون این نکته را منتفی اعلام می کند.

وی می گوید : تمامی فعالیت پذیرایی و غذاهای مورد نیاز برای عوامل اجرایی، استادان و سایر افراد از سوی نگهبانان کنترل می شود و از سوی دیگر تأمین کننده این خدمات پیش از آزمون تعهدات لازم را تأمین کرده اند.

همه سؤالات پس از تکثیر وارد بخش مخزن می شود. در زمان بازدید در مخزن بسته بود و همراهان من اعلام کردند که مخزن تنها با حضور سه نفر از اعضای حفاظت آزمون، دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی و مسئول حراست باز می شود و از تمامی مراحل فک پلمپ فیلمبرداری می شود. قفل هایی که برای درب استفاده می شود تنها یکبار مورد استفاده است و برای آزمون بعدی مورد استفاده قرار نمی گیرد. قفلها با حضور نمایندگان ذکر شده باز می شوند.

سؤالات تنها دو ساعت پیش از آزمون از مخزن خارج می شوند و به کمک افرادی به عنوان رابط آزمون در پاکت های امنیتی مخصوص با شماره رمز، دربسته و کیف های رمز دار به محل آزمون منتقل می شوند. تمامی مراحل توسط دوربین های مدار بسته کنترل می شود و پس از صورتجلسه اجازه بازگشایی پاکت ها داده می شود.

به گفته یکی دیگر از مسئولان حفاظت آزمون که گروه بازدید کننده را همراهی می کند، حساسیت آزمونهای علوم پزشکی در شاخص هایی متعددی از کنکور بیشتر است. یکی از دلایل این حساسیت سطح دانش افرادی است که در این آزمون ها مورد ارزیابی قرار می گیرند.

حفاظت چند لایه آزمون های علوم پزشکی این امکان را ایجاد کرده که با بهره گیری از جدیدترین فناوری های روز، امنیت آزمون حفظ شود. دوربین های مداربسته، سنسورهای چشمی و حرکتی و واکنشی نصب شده در مکان های مورد نیاز بخشی از این حفاظت چند لایه محسوب می شود.

در واقع حفاظت به گونه ای طراحی شده که امکان کمترین آسیب هم وجود نداشته باشد و اگر فرد یا سیستمی برای آسیب رسانی از یک بخش عبور کرد در لایه بعدی نتواند خدشه ای به آزمون برساند.

به گفته این مقام مسئول با تمهیداتی که اندیشیده شده از سال 84 به این سو که مسئولیت حفاظت آزمون برعهده گروه جدید قرار گرفته، هیچ شکوائیه ای در خصوص آزمون به وزارت بهداشت ارائه نشده است و تاریخچه ناخوشایند آزمون دستیاری موجب شده که هنوز هم برخی افراد با دید منفی به آزمون های وزارت بهداشت نگاه کنند در حال محو شدن است. البته برخی از کسانی که در آزمون ها پذیرفته نمی شوند نیز سعی می کنند به عنوان دستاویزی برای پذیرفته نشدن، امنیت آزمون را خدشه دار جلوه دهند.

به گفته این مسئول حفاظت آزمون کار دیگری که در زمان آزمون انجام می گیرد، تهیه پرینت رنگی از کارت ورود به آزمون و برچسب صندلی است که شماره داوطلبی نیز ترکیبی رندومی از شماره شناسنامه ، کد ملی و چند آیتم دیگر انتخاب می شود و در واقع امکان پشت سر هم نشستن افرادی که نام خانوادگی آنها با یک حرف شروع می شود، وجود ندارد.

این مقام مسئول حفاظت آزمون یادآور می شود: ترتیبات حفاظتی آزمون ها نباید اصل قضیه آزمون ها را مخدوش کند بلکه تمام سعی حفاظت آزمون این است که منفعت گروه هدف در نظر گرفته شود.

به نظر می رسد که وزارت بهداشت تمام سعی خود را بکار گرفته است که خاطرات ناخوشایند آزمون های گذشته را از اذهان هزاران پزشک و پیراپزشک که برای تحصیلات آینده خود برنامه ریزی کرده اند پاک کند. آزمون هایی پاک به سپیدی لباس مقدس پزشکی.

نظرات 23 + ارسال نظر
رضا سه‌شنبه 18 فروردین 1388 ساعت 04:29 ب.ظ

آقای دکتر رضانژاد(رزیدنت سال 3 ارتوپدی سینا) دلال و عامل اصلی فروش سوالات رزیدنتی توست مسوولان پیگیری پرونده شناسایی شد ولی گویا چندان به صلاح نیست در مورد ایشان اقدامی صورت گیرد.البته به صلاح اقایان نیست!!!!!!!!
راست گفتن مسوول کمیسیون بهداشت مجلس!برید بنشینید درستونو بخونید و تو کار بزرگترها دخالت نکنید.و بذارید باز هم حقتونو به فروش بذارن!!!!!!!!!!!!!!!!111

[ بدون نام ] دوشنبه 12 اسفند 1387 ساعت 08:56 ب.ظ

بچه ها اگر بلد نیستید کمک کنید ما را نا امید نکنید

گل پسر بگو فردا تجمع کجاست

نباید هرکسی برای خودش برنامه بریزد

هماهنگ باشیم

گل پسر خودت بگو کجا باید جمع بشیم

بابا سایتت رو نمیبندند

yek pezeshk سه‌شنبه 5 آذر 1387 ساعت 02:04 ق.ظ

salam emshab baraye avalin bar bod ke in sito didam.
vaghean baraye iran va jameye pezeshkiye iran moteasefam.
kasi ke pezeshk bod va onghadr zahmat keshideh bod ke haghesh reshtehaye balaye takhasosi bod ama ba in bideghatiye masolane doalt baes shod zendegim khili taghir koneh.
vakhti in bidehtyati shod tazeh doalt yadesh oftad ke kocntrole bishtari kneh.

hichvakht hichkodometono nemybakhsham.
man ghabol shodam dar yeki az reshtehaye takhasosi ama on chizi ke hagham bodo ngereftam.

soale man injast zamani ke masolan motevajeh shodan ke in etefagh oftadeh chera hicheghdami baraye mojazate in afrad anjam nadadan.

kari ke kardand ejazeh tahsil be in afrad dadan.
vaghean motesefam.

تنها پنج‌شنبه 4 مهر 1387 ساعت 03:30 ب.ظ http://dastyari.freeforums.org

اطلاعیه شماره 1 سی وششمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی :

http://dastyari.freeforums.org/1-t305.html

MEDEDUINFO پنج‌شنبه 4 مهر 1387 ساعت 02:37 ق.ظ http://mededuinfo.blogfa.com

MEDEDUINFO

Please visit this page regularly to view future updates

http://mededuinfo.blogfa.com

mededuinfo.mededuinfo@gmail.com

[ بدون نام ] دوشنبه 1 مهر 1387 ساعت 06:06 ب.ظ

با اجرای طرح ارجاع، مشکلات آزمون دستیای پزشکی حل می‌شود

وی با اشاره به مدت طولانی تحصیل در رشته پزشکی، تصریح کرد: یک پزشک پس از مدت طولانی، در صورت اخذ تخصص و در صورت داشتن پشتوانه مالی، می‌تواند تشکیل خانواده دهد.

غروی در ادامه به اجرایی نشدن طرح سیستم ارجاع در کشور، اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح، پزشکان متخصص تنها با کسب معرفی نامه از سوی پزشک عمومی بیمار، حق پذیرش وی را دارند که این طرح از مزایای بسیاری برخوردار است ولی متاسفانه عملی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح، مشکلات مربوط به آزمون دستیای پزشکی حل خواهد شد، گفت:پزشکان عمومی با اجرای این طرح و اطمینان از آینده شغلی خود،‌ دیگر دغدغه شرکت در آزمون دستیاری پزشکی و قبولی در آن را نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه اجرای طرح سیستم ارجاع باعث افزایش سطح علاقمندی به رشته‌های تخصصی و کاهش اختلاف درآمد بین پزشکان عمومی و متخصصین می‌شود، خواستار رفع موانع موجود در عملی شدن این طرح شد.


تاسیس شعب بین‌المللی گامی در جهت خصوصی سازی دانشگاه‌های علوم پزشکی است

مسوول شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران به تاسیس شعب بین‌المللی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اشاره کرد و افزود: در ابتدا هدف از راه‌اندازی این شعب، جذب دانشجوی خارجی و ارتقای جایگاه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سطح بین‌المللی بوده ولی متاسفانه درصد بسیار کمی از دانشجویان خارجی در این شعب تحصیل می‌کنند.

وی با تاکید براینکه پس از محقق نشدن جذب دانشجوی خارجی هدف در قالب یک راهکار برای جلوگیری از خروج دانشجویان ایرانی که در معرض بحران‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی هستند، عنوان شد، خاطرنشان کرد: این در حالیست که متاسفانه این طرح گامی در جهت خصوصی سازی دانشگاه‌های علوم پزشکی بود و دانشجویان با پرداخت هزینه از بهترین امکانات، تجهیزات و تسهیلات بهره‌مند می‌شوند که این از عدالت اجتماعی به دور است.

غروی با اشاره به طرح بومی گزینی در کنکور پیشنهاد داد: با توجه به اینکه دانشگاه‌های بزرگ کشور تخصص محور هستند، باید پذیرش دانشجویان دکترای عمومی در این دانشگاه‌ها حذف شود، در این شرایط دانشگا‌ه‌هایی چون دانشگاه علوم پزشکی تهران تخصصی می‌شوند و مشکل بومی گزینی و رقابت برای حضور در این دسته از دانشگاه‌ها حل می‌شود.

[ بدون نام ] دوشنبه 1 مهر 1387 ساعت 05:54 ب.ظ

وزیر بهداشت:
نباید با دانشجویان انترنی نیازهای درمانی را پوشش داد
کمک هزینه تحصیلی دانشجویان افزایش یافت
امکان خصوصی سازی در مقطع دستیاری تخصصی وجود ندارد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ضیافت افطاری با دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران ازاستخدام 42هزار نفر در وزارت بهداشت در سه سال گذشته، عدم اجرای طرح بومی‌گزینی در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، بازنگری روند آموزش مقطع انترنی، افزایش کمک هزینه تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی و برگزاری المپیاد فرهنگی دانشجویان برای اولین بار در دهه فجر خبر داد.
به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه علوم پزشکی تهران، دکتر کامران باقری لنکرانی پیرامون بحث بومی گزینی در کنکور، گفت: آنچه که در وزارت بهداشت انجام شده‌، اجرای بومی گزینی در 8 رشته کاردانی و کارشناسی و در 30 استان کشور بوده است.
هدف از اجرای طرح بومی‌گزینی تربیت و جذب نیرو در مناطق مورد نیاز است
استخدام 42 هزار نفر در وزارت بهداشت در سه سال گذشته
وی هدف از اجرای این طرح در این 8 رشته را تربیت و جذب نیرو در مناطق مورد نیاز دانست و افزود: در سه سال گذشته 42 هزار نفر در وزارت بهداشت استخدام شده‌اند که این رقم بی نظیری در طول کارکرد وزارت بهداشت می‌باشد، از این تعداد حدود 70 درصد به صورت بومی در برخی استانها جذب بازار کار شده‌اند.
وی به نرخ بیکاری فارغ التحصیلان علوم پزشکی در مقایسه با دانش‌آموختگان سایر رشته‌ها اشاره کرد و گفت: ‌در وزارت بهداشت، نرخ بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی از نرخ بیکاری عمومی کمتر است، دلیل این امر آنست که ما بر اساس نیازهای بازار کار نیرو تربیت و جذب می‌کنیم، پس چه بهتر که نیرو‌ها به صورت بومی تربیت شوند.
عدم اجرای طرح بومی‌گزینی در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی
وی پیرامون سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و نیز اجرای طرح بومی گزینی در این رشته‌ها یادآور شد: در این رشته‌ها به هیچ وجه بومی گزینی نشده است.
وی با اشاره به امکان انتخاب رشته مجدد برای رتبه‌های سه رقمی کنکور گفت: بالطبع اگر اجحافی در حق کسی صورت گرفته باشد، با این بازنگری فضای جایگزینی برای وی به وجود خواهد آمد.
وی تصریح کرد: در دانشگاه‌های علوم پزشکی هرچه دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی به سمت استخدام پیش روند، می‌توان از انباشت فارغ‌التحصیلان جلوگیری کرد.
روند آموزش مقطع انترنی بازنگری می‌شود
دکتر لنکرانی بازنگری در روند آموزش بویژه در مقاطع انترنی را در دستور کار وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: ‌دبیرخانه شورای پزشکی عمومی در وزارتخانه فعال شده تا بخش‌های آموزشی را از بخشهای درمانی تفکیک کند، این کار بسیار مهم است و به استفاده از فضاهای آموزشی به اندازه ظرفیت و کفایت کمک می‌کند.
نباید با دانشجویان انترنی نیازهای درمانی را پوشش داد
وی با بیان اینکه نباید با دانشجویان انترنی نیازهای درمانی را پوشش داد، اظهار کرد: ‌اصلاحاتی صورت گرفته تا طی آن بخشهایی که از بهره آموزشی پایینتری برخوردارند، تبدیل به بخشهای درمانی شده و جاهایی که بهره آموزشی بالایی دارند، کاربرد آموزشی داشته باشند.
افزایش کمک هزینه تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی
وی در خصوص کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان، تصریح کرد: ‌کمک هزینه تحصیلی نسبت به گذشته 5/2 برابر افزایش داشته است، امسال نیز این مسئله در دستور کار هیات امنای دانشگاهها قرارگرفته است، به طوریکه برای دانشجویان Phd ‌ کمک هزینه به صورت درصدی از حقوق استادیار پرداخت خواهد شد و برای دستیاران حدود 100 هزار تومان افزایش حقوق داریم.
وی به آینده شغلی و فضای کاری پزشکان عمومی و فارغ التحصیلان رشته‌های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: ما خوشحالیم که در بسیاری از رشته‌های علوم پزشکی، بیکار نداریم، البته این به این معنی نیست که در همه رشته‌ها در اوج قرار داریم، بلکه ما در برخی رشته‌ها از جمله مامایی دچار چالش هستیم.
بیشترین نرخ بیکاری به فارغ‌التحصیلان مامایی اختصاص دارد
وی با بیان اینکه بیشترین نرخ بیکاری را فارغ التحصیلان مامایی در میان رشته‌های علوم پزشکی دارند، اظهار کرد: دلیل این امر آنست که در این بخش نیازسنجی صورت نگرفته و در بخش دولتی مجوزهای بی حد و حصر صادر شده است، به طوریکه در حال حاضر خیل عظیمی از کاردانهای مامایی بیکار هستند.
وی با بیان اینکه رشته کاردانی مامایی بازدهی کاری مناسبی در نظام فعلی سلامت ندارد، گفت: دو سال است که در این رشته دانشجو پذیرفته نمی‌شود، چراکه ما با نگاه به تناسب بین ظرفیت‌ها و نیازها، رشته‌ها را بازنگری می‌کنیم.

امکان خصوصی سازی در مقطع دستیاری تخصصی وجود ندارد

اجازه نمی‌دهیم افراد با پول و خارج از فضای آزمون وارد رشته دستیاری شوند
دکتر لنکرانی به بحث خصوصی سازی در آموزش تخصصی کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر امکان خصوصی سازی در مقطع دستیاری تخصصی وجود ندارد، در رشته دستیاری تخصصی حدود 17 هزار نفر با هم در رقابت هستند، این در حالیست که در سالهای گذشته حدود 12 هزار نفر پذیرش دستیار داشتیم.
وی با بیان اینکه در تمام رشته‌ها باید نیاز سنجی‌های لازم صورت بگیرد، گفت: رشته‌های دستیار تخصصی بر اساس نیازهای موجود توسعه می‌یابند، بنابراین در این آزمون و با وجود رقابت سنگین اجازه نمی‌دهیم که افراد با پول و خارج از فضای آزمون وارد رشته دستیاری شوند و با این مساله به شدت برخورد قانونی می‌کنیم.

[ بدون نام ] شنبه 30 شهریور 1387 ساعت 04:59 ب.ظ

جمعی از رتبه‌های برتر آزمون بورد تخصصی وزارت بهداشت با حضور در ساختمان مرکزی وزارتخانه نسبت به تصمیم‌ جدید وزارت بهداشت مبنی بر ضرورت گذراندن یکسال اول خدمت خود در مناطق محروم در ساختمان وزارت بهداشت اعتراض کردند و خواستار اصلاح آن شدند.
به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تصمیم وزارت بهداشت از امسال رتبه‌های برتر آزمون بورد تخصصی به استثنای رتبه‌های اول هر رشته، جهت عضویت در دانشگاه، باید یک سال اول خدمت‌ خود را در مناطق محروم طی کنند، این تصمیم در حالی اتخاذ شد که پیش از این و تا سال گذشته نیز رتبه‌های برتر آزمون بورد تخصصی می‌توانستند در هر دانشگاهی که اعلام نیاز کند، عضو هیات علمی شوند.
یکی از معترضین در این رابطه به ایسنا، گفت: علاوه بر اعمال این تصمیم جدید، در حکم خدمت یکساله رتبه‌های 2 و 3 بورد تخصصی عنوان هیات علمی ذکر نمی‌شود و از کجا مشخص است که پس از گذراندن این دوره یکساله، بتوانیم به فعالیت خود به عنوان عضو هیات علمی ادامه دهیم.
در این رابطه دکتر محمد علی محققی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: از امسال رتبه‌های 2 و 3 هر رشته آزمون بورد تخصصی باید یکسال اول را دانشگاه‌های علوم پزشکی مناطق محروم خدمت کنند و پس از آن می‌توانند در هر دانشگاهی که اعلام نیاز کند، عضوهیات علمی شوند.
وی افزود: در گذشته رتبه‌های 2 و 3 می‌توانستند از همان ابتدا در دانشگاه‌های علوم پزشکی که اعلام نیاز می‌کردند، خدمت کنند ولی امسال به دلیل نیاز در مناطق محروم و وجود محدودیت‌ها تصمیمات دیگری اتخاذ شده است، البته در صورتی که نیاز کاهش یابد در آینده تسهیلات بیشتری برای این افراد در نظر گرفته می‌شود.
وی با اشاره به تسهیلات رتبه‌های 4 رشته‌های آزمون بورد تخصصی، گفت: در صورتی که تعداد شرکت کننده در رشته‌ای بیش از 100 نفر باشد با رتبه 4 آن رشته همانند رتبه‌های 2 و 3 برخورد می‌شود که البته تعداد این دسته از رشته‌ها محدود است.
محققی با بیان اینکه تعدادی از پذیرفته‌شدگان آزمون بورد بورسیه ارتش و سپاه هستند که باید در همان سیستم فعالیت کنند، خاطر نشان کرد: خانم‌های پذیرفته شده نیز باید در محل‌هایی که تعهد خاص سپرد‌ه‌اند خدمت کنند، بر این اساس تعداد افرادی که باقی می‌مانند حدود 50 درصد هستند که برخی از آنها به دلیل رتبه‌دار بودن ریزش‌هایی داشته و بنابراین در جاهایی جذب می‌شدند که نیازهای مناطق محروم را پوشش نمی‌دهد.
به گفته وی، تصمیمات جدید برای پوشش مطلوب مناطق محروم اتخاذ شده است.
وی با تاکید بر اینکه کمبود نیروی انسانی متخصص مشکل جدی مناطق محروم است، اظهار کرد: از آنجا که نظام سلامت باید پاسخگوی 72 میلیون جمعیت کشور باشد، بر این اساس تصمیم اتخاذ شده، تصمیم عادلانه‌ای است.
دکتر محققی با بیان اینکه تصمیمات جدید توسط معاونت سلامت وزارت بهداشت اتخاذ شده است، گفت: با این حال بهترین محل برای خدمت رتبه‌های برتر، دانشگاههاست واین افراد نیز پس از گذراندن دوره یکساله خود می‌توانند جذب دانشگاهها شوند.
وی در عین حال خاطر نشان کرد: با این حال حق انتخاب افراد برای عضویت در هیات علمی دانشگاهها محفوظ است و نهایتا در صورت تمایل در دانشگا‌های علوم پزشکی دارای نیاز جذب خواهند شد و دبیرخانه آموزش پزشکی و تخصصی نیز به این موضوع اصرار دارد.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در خاتمه در خصوص نگرانی معترضین در رابطه با احتمال عدم اجرای این طرح پس از گذراندن دوره یکساله خدمت، گفت: این تصمیم دارای چارچوب مکتوبی است. در همین راستا وزارت بهداشت به تمام تعهداتی که در دولت‌های قبلی بوده پایبند است و پس از این هم همین روند ادامه خواهد داشت، در نتیجه رتبه‌های برتر نباید نگران این موضوع باشند.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 28 شهریور 1387 ساعت 03:43 ب.ظ

نه خیر
تازه دارند سهمیه های دیگه هم اضافه میکنند
احتمالا سهمیه ازاد حذف خواهد شد

نیما پنج‌شنبه 28 شهریور 1387 ساعت 11:51 ق.ظ

می خوام بدونم آیا این صحت داره که واسه امتحان دستیاری امسال سهمیه خانمها حذف شده؟ اگه اینجوره که مایه دلگرمیه.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 26 شهریور 1387 ساعت 08:02 ق.ظ

طاهرنژاد به مهر خبرداد:
اعلام زمان ثبت نام آزمون دکتری تخصصی رشته های علوم پایه پزشکی
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت گفت: ثبت نام در آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و دستیاری سال تحصیلی 88 - 87 از 6 مهر ماه آغاز می شود.
کی قباد طاهرنژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ثبت نام تنها به صورت اینترنتی خواهد بود و تا 17 مهرماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: ثبت نام از طریق سایت های معاونت آموزشی و مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت در آدرس های www.dme.mohme.gov.ir و www.sanjesh.mohme.gov.ir و http://dme.hbi.ir انجام خواهد شد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت گفت: آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و دستیاری سال تحصیلی 88 - 87 روز 17 آبان ماه سال جاری برگزار می شود و کارت ورود به جلسه آزمون روز پنجشنبه 16 آبان ماه توزیع خواهد شد.

[ بدون نام ] دوشنبه 18 شهریور 1387 ساعت 04:07 ب.ظ

کجای کارید سوالات کنکور را هم فروختند رتبه ها را فروختند
.احمدی نژاد.


پزشکان عمومی که سابقه کاری و علمی مستند داشته و مشکل مدرک تخصص را داشته و میخواهند برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروند لطفاً با ایمیل ذیل در تماس باشند.


university_iran@yahoo.com
http://university-iran.persianblog.ir

زنال چهارشنبه 13 شهریور 1387 ساعت 03:36 ب.ظ http://xenal.blogfa.com

سلام وب جالب داری اگر مایل به تبادل لینک هستی مرا با نام " مداد زنال " لینک کن بعد بگو با چه نامی لینکت کنم.با سپاس
زنال

[ بدون نام ] دوشنبه 11 شهریور 1387 ساعت 07:39 ب.ظ

نتایج نهایی آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی اعلام شد
نتایج نهایی آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی پزشکی از سوی وزارت بهداشت اعلام شد.
به گزارش خبرنگار مهر، نفرات برتر در رشته های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معرفی می شوند.

بیست و هفتمین دوره آزمون گواهینامه و پنجاه و پنجمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و بیست و دومین آزمون دانشنامه فوق تخصصی طی روزهای جمعه اول شهریور و پنجشنبه 31 مرداد برگزار شده است.

بر اساس اعلام دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی یک هزار و 981 نفر در آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی و 204 نفر در آزمون دانشنامه فوق تخصصی شرکت کردند.

آزمون شفاهی کلیه رشته های تخصصی و فوق تخصصی به صورت آسکی (OSCE) برگزار شده است و هر رشته از 8 تا 16 ایستگاه و موقعیت متفاوت را در بر داشت.

به گزارش مهر، آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی و دانشنامه فوق تخصصی بالاترین آزمون های کشوری هستند که برای فارغ التحصیلان دوره های دستیاری تخصصی و فوق تخصصی در سطح دانشگاههای علوم پزشکی به صورت متمرکز از سوی وزارت بهداشت برگزار می شود. افراد پذیرفته شده در آزمون دانشنامه به عنوان اعضای هیئت علمی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور مشغول به خدمت می شوند

[ بدون نام ] شنبه 9 شهریور 1387 ساعت 11:49 ق.ظ

بنظر من هم بهترین راه سرکوب دستیاران از خود راضی همینه
که جرات اعتراض به اساتید پایبند انقلاب اسلامی را نداشته باشند

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 7 شهریور 1387 ساعت 07:44 ب.ظ

دستیاری بدون آزمون یا تبلیغات هفته دولت !!
دوستان زیادی از طرق مختلف سوال کردند خیلی ها ذوق زده شدند و ...

ولی واقعیت چیز دیگری است

هییت عالی برد زیر بار نرفت و رزیدنتی پودمانی دقیقا مثل داروی درمان ایدز ساخته تبلیغات چی های گو بلزی وزارتخانه است و بس !

بنا بر این همچنان به خواندن ادامه دهید راه رسیدن به دستیاری تنها سهمیه داشتن و یا آزمون کذا است

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 7 شهریور 1387 ساعت 07:42 ب.ظ

بسمه تعالی
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
(مرکز سنجش آموزش پزشکی)



کلید اولیه سوالات چهل و دومین دوره آزمون پیش کارورزی مورخ 87/06/07 A
کلید اولیه سوالات چهل و دومین دوره آزمون پیش کارورزی مورخ 87/06/07 B

کلید اولیه سوالات امتحان جامع علوم پایه پزشکی - گروه الف
کلید اولیه سوالات امتحان جامع علوم پایه پزشکی - گروه ب

کلید اولیه سوالات امتحان جامع علوم پایه دندانپزشکی - گروه الف
کلید اولیه سوالات امتحان جامع علوم پایه دندانپزشکی - گروه ب

کلید اولیه سوالات سی امین دوره امتحان علوم پایه داروسازی مورخ 87/06/07 - گروه الف
کلید اولیه سوالات سی امین دوره امتحان علوم پایه داروسازی مورخ 87/06/07 - گروه ب

کلید اولیه سوالات امتحان جامع علوم پایه پزشکی - دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی - گروه الف
کلید اولیه سوالات امتحان جامع علوم پایه پزشکی - دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی - گروه ب

http://dme.mohme.gov.ir/sanjesh/870607/

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 7 شهریور 1387 ساعت 06:38 ب.ظ

در مورد صحبتهای دکتر محققی چند نکته قابل تامل است:
۱ -از زمانیکه امتحان ارتقا درون دانشگاهی شد امکان انتقاد دستیار از استاد به صفر رسید زیرا دستیاری که بدنبال فراگیری بود و از استاد کم کار انتقادی میکرد در امتحان دچار خشم ملوکانه میشد و لذا دستیاران ناچار به تملق اساتید بودند تا شاید در امتحان سراسری گواهینامه فرجی شود.حالا با این طرح دستیار برای فراغت از تحصیل نیز ناچار به چاژلوسی است تا...
۲-ورود افراد برتری که برتری خود را نه از سواد بلکه از رانت رابطه به دست آورده اند چه تحولی ایجاد میکند؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 6 شهریور 1387 ساعت 07:09 ب.ظ

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت:
اختیار برگزاری آزمون گواهینامه تخصصی به دانشگاه‌ها واگذار شد سرویس: صنفی - آموزشی
1387/06/06
08-27-2008
14:47:56
8706-03677: کد خبر



خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: صنفی - آموزشی



دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از واگذاری اختیار برگزاری آزمون گواهینامه تخصصی به دانشگاه‌های علوم پزشکی، مشارکت 600 عضو هیات علمی نخبه کشور در طراحی سوالات، واگذاری مسوولیت برگزاری آزمون ارتقا به دانشگاه‌های علوم پزشکی و ایجاد تحول در منابع درسی آزمون‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر محمد علی محققی در مراسم اختتامیه آزمون بورد تخصصی و فوق تخصصی وزارت بهداشت با اشاره به واگذاری مسوولیت برگزاری آزمون گواهینامه به دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: امیدواریم این آزمون با روند منطقی در دانشگاه‌های علوم پزشکی واجد شرایط برگزار شود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش مجریان برگزاری آزمون ملی باید برگزاری آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی باشد، اظهار کرد: نتایج آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی باید در همه مراکز علمی دنیا معتبر شناخته شود.

وی افزود: با واگذاری برگزاری آزمون گواهینامه، مجریان برگزاری می‌توانند به سمت ارتقای کیفیت برگزاری آزمون ملی حرکت کنند.


مشارکت 600 عضو هیات علمی نخبه کشور در طراحی سوالات

وی با بیان اینکه در طراحی سوالات آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی 600 عضو هیات علمی نخبه کشور مشارکت داشته‌اند، خاطر نشان کرد: آزمون دانشنامه فوق تخصصی در 21 رشته و آزمون دانشنامه تخصصی در 25 رشته برگزار شد.

وی با اشاره به فعالیت هیات ممتحنه آزمون بورد، خاطر نشان کرد: امیدواریم این نهاد عظیم برای تحقق اهداف و آرمانهای برنامه توسعه و نقشه جامع علمی کشور تحکیم شود.

دکتر محققی با تاکید بر اینکه این دوره آزمون جزو بهترین دوره‌های برگزاری آزمون تا کنون بوده است، اظهار کرد: کسانی که به آزمون گواهینامه راه پیدا می‌کنند از برجسته‌ترین انسانهای این مملکت هستند، چراکه مراحل فشرده تحصیلی را طی کرده و در آزمون‌های سخت درون دانشگاهی موفقیت‌هایی کسب کرده‌اند.


موفقیت 96 درصد شرکت‌کنندگان در آزمون گواهینامه

وی با بیان اینکه همه این افراد از فرزندان برگزیده این ملت هستند، اظهار کرد: اکثریت شرکت‌کنندگان یعنی بیش از 96 درصد آنها در آزمون گواهینامه موفق شده‌اند و به عنوان نیروهای تخصصی با ارزش کشور به جمع کادر سلامت کشور خواهند پیوست.


با توزیع مناسب پذیرفته‌شدگان، بیش از 100 نقطه کشور صاحب اساسی‌ترین خدمات تخصصی می‌شود

وی افزود: اگر این مجموعه در قالب تیم‌های تخصصی توزیع شوند، بیش از 100 نقطه از کشور صاحب اساسی‌ترین خدمات تخصصی و در هر نقطه قادر به پوشش دهی 300 هزار نفر خواهند داشت.

وی خطاب به افرادی که در آزمون دانشنامه موفق نشده‌اند، گفت: این افراد نباید از موفق نشدن در آزمون دانشنامه احساس یاس کنند، بلکه باید به تلاش‌های خود ادامه دهند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با بیان اینکه برخی افراد که در دوره‌های قبل موفق نشده‌اند در این دوره موفقیتهایی کسب کرده‌اند، تصریح کرد: در این دوره یک هزار و 756 نفر در دانشنامه تخصصی و یک هزار و 316 نفر در گواهینامه تخصصی شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد 5/66 درصد آقایان و 5/33 درصد خانم‌ها بودند، تاکید کرد: آزمون دانشنامه دارای اعتبار بین‌المللی است.


موفقیت50 درصد شرکت‌کنندگان در دانشنامه تخصصی و81 درصد در دانشنامه فوق تخصصی

دکتر محققی با بیان اینکه در آزمون کتبی دانشنامه تخصصی 52 درصد شرکت کنندگان موفق به قبولی شده‌اند، گفت: این درصد نسبت به سال گذشته پایین تر بوده ولی در آزمون شفاهی موفقیت پذیرفته شدگان در آزمون امسال بیشتر بوده است و بنابراین در نهایت در آزمون دانشنامه تخصصی نسبت قبول شدگان 50 درصد بوده که این میزان نسبت به سال گذشته 5/7 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به شرکت 211 نفر در آزمون دانشنامه فوق تخصصی، اظهار کرد: از این تعداد 171 نفر یعنی بیش از 81 درصد قبول شده‌اند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با بیان اینکه 18 نفر از افراد دوره قبلی آزمون گواهینامه فوق تخصصی در آزمون شفاهی شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: 15 نفر از این تعداد در آزمون شفاهی امسال قبول شده‌اند.

وی با اشاره به سال 87 به عنوان سال نوآوری و شکوفایی، گفت: دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی از ابتدای سال بر اساس تکلیفی که بر عهده داشته هماهنگ با برنامه‌های کشوری بحث نوآوری را دنبال کرده و در این راستا تحول در برگزاری آزمون‌ها را جزو برنامه‌های خود داشته است.


واگذاری مسوولیت برگزاری آزمون ارتقا به دانشگاه‌های علوم پزشکی

وی با اشاره به برگزاری آزمون ارتقا توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: دبیرخانه در نظر دارد دانشگاه‌ها را در رابطه با برگزاری آزمون ارتقا رتبه‌بندی کند که این رتبه‌بندی مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

دکتر محققی به استفاده از بانک سوال در برگزاری آزمون‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ‌امسال برای اولین بار دبیرخانه در 5 رشته تحصیلی از مکانیزم بانک سوالات استفاده کرده است و همچنین زمینه‌های لازم برای استفاده همه رشته‌ها از بانک سوال را نیز فراهم کرده است، ‌همچنین در آزمون‌های درون دانشگاهی نیز از این بانک استفاده خواهد ‌شد.


ایجاد تحول در منابع درسی آزمون‌ها

وی تحول در منابع درسی آزمون‌ها از دیگر نوآوریهای دبیرخانه در زمینه برگزاری آزمون‌ها عنوان کرد و افزود: در منابع درسی آزمون‌ها موضوعات عمومی، دستاوردهای داخل کشوری و غیره در نظر گرفته شده است و در این راستا امیدواریم که منابع جدید و روزآمد در عرصه‌های علمی و برگزاری آزمون‌ها وارد شود.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری آزمون شفاهی آسکی بر حسب بررسی‌های اولیه نسبت به دوره‌های قبل از کیفیت بهتری برخوردار بوده است، تصریح کرد: ‌در آزمون آسکی از روشهای نوین و شیوه‌های الکترونیکی برگزاری آسکی در سطح گسترده استفاده شده است.

وی با اشاره به برخی اشکالات موجود در ساختار سوالات، گفت: امسال در این زمینه حدود 8 تا 10 درصد ارتقا وجود داشت.

دکتر محققی با بیان اینکه در برخی رشته‌ها از شیوه‌های ویژه و نوین استفاده شده است، اظهار کرد: تلاش ما بر اینست تا برای تمامی رشته‌ها از روش‌های نوین استفاده شود.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در خاتمه خطاب به نفرات برتر آزمون‌های بورد تخصصی و فوق تخصصی، ابراز امیدواری کرد که ورود این افراد به گروه‌های آموزشی منشا تحولات باشد.

[ بدون نام ] چهارشنبه 6 شهریور 1387 ساعت 07:08 ب.ظ

با حضور وزیر بهداشت؛
مراسم اختتامیه آزمون‌های بورد تخصصی و فوق تخصصی برگزار شد سرویس: صنفی - آموزشی
1387/06/06
08-27-2008
16:12:29
8706-03852: کد خبر



خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: صنفی - آموزشی



مراسم اختتامیه آزمون‌های بورد تخصصی و فوق تخصصی امروز با حضور وزیر و مسوولان وزارت بهداشت در تالار امام خمینی(ره) دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم دکتر زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه آزمون امسال از نظر کیفیت و کمیت بسیار مطلوب و مناسب بوده است، اظهار کرد: آزمون امسال در واقع وارد عرصه‌های نوین سنجش و ارزشیابی دانشجویان شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری آزمون آسکی در واقع بخشی از تعالی در سنجش آموزش پزشکی را به نمایش گذاشت، اظهار کرد: امسال کلیه کسانی که در آزمون بورد حضور داشتند از برگزاری آزمون احساس رضایت می‌کردند.

وی خطاب به برگزیدگان آزمون بورد تخصصی و فوق تخصصی، گفت: از امروز شما به طور رسمی وارد عرصه خدمات تخصصی و فوق تخصصی شده‌اید و باید قدر این را که می‌توانید مشکلات مردم را حل کنید، بدانید.

دکتر زالی در خاتمه با بیان اینکه در نظام فرهنگی و دینی مهمترین محور بیماران هستند، خاطر نشان کرد: حرکت ما باید به سمتی باشد که همگرایی تخصصی ره توشه ما برای ارائه خدمات به بیماران باشد.

در این مراسم همچنین از 78 برگزیده آزمون دانشنامه تخصصی و 43 برگزیده آزمون دانشنامه فوق تخصصی با حضور وزیر بهداشت، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت و ‌روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و ایران و با اهدای لوح و جوایزی تقدیر شد.



امیرحسین شنبه 2 شهریور 1387 ساعت 07:48 ب.ظ http://www.apvt.blogsky.com

سلام.
وب بسیار خوبی دارید.
تقاضای تبادل لینک دارم.
اگه مایلید تو سایتم یه نظر بدید.
سایت ما به نویسنده ای خوب مانند شما نیاز دارد.
بازم اگه مایلید تو سایتم یه نظر بدید.
همچنین کد افزایش آمار سایت و وبلاگ در سایت ما.
سایت ما:
www.apvt.tk

[ بدون نام ] شنبه 2 شهریور 1387 ساعت 06:37 ب.ظ

مریم بانو روزت مبارک باد

مریم بانو
پنجشنبه 31 مرداد 1387 ساعت 11:05 PM
اول شهریور 1387
عیدت مبارک و تهنیت باد!
امروز عید نباشد، کمتر ازان هم نیست که وجود پاک و مقدسی چون تو به همگان اعلام می‌شود. وجودی که حداقل یکبار جانی تازه را برای کالبدی بی‌جان به ارمغان اورده...
این روز برای تو روز مهمی‌ست تا این باور خفته در وجودت بیدار شود که اگر تافته‌ای جدا بافته نیستی، حداقل از نسل سینایی هستی که نه چندان دور هیچ حرف و حدیثی از قداستش نکاسته ... برای تو روز مهمی‌ست که مغرورانه این باور خود بزرگ بینی را در ذهنت ماندگار کنی که هنوز و هنوز هیچ دولتی نمی‌خواهد و بخواهد هم نمی‌تواند تو را از سرنوشت مردمش جدا کند،
روزت مبارک

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد