خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

http://dastyari.blogsky.com

شهادت سرور آزادگان بر عموم آزادگان جهان تسلیت باد

 روز تسلیم  شیطان شدن اهل کوفه ؛ روز پیروزی  هوای نفس بر اهل کوفه ؛ روز مرگ انسانیت در کوفه  بر عموم خلق عالم تسلیت باد

روز پیروزی سرور آزادگان بر شیطان ؛ روز عروج  انسان ؛ روز خریداری آبروی انسان توسط  72 شهید کربلا ؛ روز شکستن کمر شیطان توسط  انسان پاک ؛  مبارک باد

 

تبادل نظر : سهمیه ها ؛ تخلفات ؛ راهکارها



کلاغ خبرچین

مرا ببخش ای یار

با صورتکی که دیگر آینه هم بازش نمی شناسد ٬

چگونه به میعاد گاه بازآیم ؟

٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪

سلام دوستان

عذر تاخیر و وقفه این سیه پوش که حال در حضور شما سیه روی نیز هست به کرم خود ببخشائید.

بعلت گرفتار شدن در حادثه ای حتی قادر به شرکت در تجمع هم نشدم !! ازاین رو از همه تان پوزش میطلبم . اینطور که متوجه شدم تعداد دوستان هم چندان چشمگیر نبوده . این بدلایل متعددی میتواند باشد که شاید مهمترین آن اعلام حل ماجرا در شب قبل بطور استراتژیک بود که شاید به هدف جلوگیری از تجمع بوده چرا که اینروزها انواع تجمع در جلوی مجلس رخ میدهد.

امروز تمام کامنتهای این چندروزه را مطالعه کردم . از ابراز لطف همه دوستان بخصوص بابا بزرگ عزیز به این حقیر سپاسگزارم. خوشحالم که خبرهای خبرگزاری ما در کوران بیخبری چراغ راهی برای عزیزان بوده و موجب شده که امیدشان را از دست ندهند.

--------------------------------------------------------------------------

آخرین اخبار حاکی از اینست که اعترافات بازداشت شدگان به جاهای باریک هم رسیده و بقول« پسرک تنها» سر نخ به بند تنبان بعضیها رسیده است. امیدوارم کار به سرپوشی و پنهان کردن بعضی ها(!) نرسد. همین روزها خبرهای بیشتری خواهید شنید.

امــــا بعد ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

۱-- طبق قانون٬ اگر سووالات یک امتحان قبل از برگزاری آن لو رفته باشد آن امتحان باطل خواهد بود . در مورد آزمون پذیرش دستیار این مسئله از حساسیت بیشتری برخوردار است چرا که جایگیری غیر قانونی حتی یک نفر موجب بهم ریختن ساختار یک پذیرش صحیح میشود. بنابراین اگر کمیته تحقیق و تفحص هم خواستار ابطال این امتحان نشود ٬ما باید خود با طرح شکایت و استفاده از وکلای زبردست از دادگستری این خواستته برحق خود را به پیش ببریم . من مطمئنم بسیاری از پذیرفته شدگان نیز ناراضی از رشته خود بوده و در این راه همگام با ما خواهند بود .

ازطرف دیگر درخواست نمایندگان درگیر ماجرا مبنی بر ابطال امتحان در تابستان گذشته و نیز قول وزیر در این خصوص با شرط اثبات تخلف را فراموش نکرده ایم.

در اینجا از بسیج دانشجوئی محترم دانشگاه تهران درخواست میکنیم که در خصوص این مهم نیز پیشگام شده و با اختیار یک وکیل این حق را دادخواهی کند . البته بایستی با افتتاح یک حساب بانکی از سوی ایشان همه دوستان ذینفع در پرداخت هزینه ها یاری کنند . اگرچه وزارت بهداشت بابت آزمون پارسال موظف به بازپرداخت هزینه های ثبت نام داوطلبان است که بالغ بر ۱۳۰ میلیون تومان میشود.

۲-- همانطور که بارها مطرح شده آزمون گذشته نه تنها بخاطر تقلبات و تخلفات صورت گرفته ٬ که بدلیل غیر استاندارد بودن آن هم غیر قابل قبول است. مثل مخدوش بودن ۲۳ سووال (۵/۱۱٪) . اگر این آزمون استاندارد بود ٬ (حتی به فرض عدم تقلب) از کجا معلوم که همین افراد قبول می شدند ؟

۳-- از آنجا که سابقه خیانت دبیرخانه محدود به پارسال نیست ٬ ودر این میان افراد زیادی خسارتهای فراوانی دیده اند ٬ لذا بعنوان بخشی از پرداخت غرامت٬ باید ظرفیت امسال وسالهای بعد افزایش یابد .

۴-- به منظور پذیرش تواناترین و اعلمترین داوطلبان ٬ بایستی کلیه سهمیه بندی ها حذف و بجای آن تعهد رسمی از کلیه پذیرفته شدگان جهت خدمت در مناطق مورد نیاز اخذ شود .

فراموش نکنیم که مردم جهت درمان آلام خود به پزشکانی توانا و مجرب نیاز دارند ٬ فارغ از هرگونه گرایش قومی ٬ اجتماعی و یا جنسیتی !

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

بزودی نقد مفصلی در خصوص رویکرد به پذیرش دستیار در تمام ابعاد از رفرانسها تا سهمیه بندی ها به حضور عزیزان تقدیم خواهد شد.

به احترام سالگرد قیام سرور آزادگان و شهادت حق طلبان کربلای خونین ٬ سبک و سیاق گذشته و نیز مجموعه چهل سال بعد مثل این روزها را پس از عاشورا ادامه خواهم داد.

« ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة »

پیروز باشید

دوستدارتان کلاغ خبر چین

پنج شنبه 29 بهمن 1383 در ساعت 10:42pm

 

 

مرغ دریایی

کلاغ خبرچین؛بلا به دور

اسپند دود کن تا چشم نخوری

مخلصت

پنج شنبه 29 بهمن 1383 در ساعت 11:26pm

 

 

کلاغ خبرچین؛ لطفا خبرها را زودتر برسان

ممنون

جمعه 30 بهمن 1383 در ساعت 04:34am

 

 

اینجانب با گرفتن وکیل و پیگیری مستقیم تخلف سال۸۲ از طرف اتحادیه ای که انشاالله تشکیل خواهیم داد ..... مثلا تحت نام « اتحادیه پزشکان مستقل»( همراه با عضو گیری اینترنتی و دادن اسم و نظام پزشکی ) موافقم ..... در حالیکه کارگران و سایر صنوف دارای اتحادیه های قوی برای دخالت در موارد لازم و دفاع از حق صنف مربوطه هستند در مورد ما پزشکان نیز زمان آن رسیده تا بالاخره یک اتحادیه قوی و پر تعداد و مستقل داشته باشیم و در تمام امور مربوط به پزشکان دخالت فعال داشته باشیم اینجانب برای شروع نام و ایمیل خود را ارسال می دارم و امیدوارم بقیه هم .....و به یاد داشته باشیم که تمام اتحادیه ها اول با تعداد کم متولد می شوند ولی این نوع فعالیت ها و فعال بودن آن در احقاق حق آن صنف است که آن را معروف و شناخته شده و به مرور پر تعداد می کند

جمعه 30 بهمن 1383 در ساعت 10:16am

 

 

حاتم طایی

گفتم: آیا پارسال سوالهای دستیاری فروخته شد؟

گفت:بله

گفتم:فکر می کنی چند نفر خریده باشند؟

گفت:شاید 300 نفر

گفتم:300 تقسیم بر 1200 چقدر می شه ؟

گفت:25 %

گفتم:خب" اینو اسمش بذاریم سهمیه پولدار ها خیلی بیشتر از بقیه سهمیه ها نیست و کسب کردنی هم هست!

گفت:به چه حقی؟

گفتم:خب چیزی که دارند و بقیه ندارند.

گفت:عدالت نیست.

گفت:این که تازه هرکسی داشت می تونست بخره بقیه سهمیه ها رو که ارثی و ژنتیکی کردند

گفت:منظورت چیه؟

گفتم:ببین خلاف خلافه چه کلاه شرعی داشته باشه چه نداشته باشه تازه به حق فروشی از راه قانون نه تنها کسی اعتراض نکرد که افتخار هم می کنند

گفت:اونها حق دارند: خون دادند یا .به سهمیه خانمها نیاز شرعی داریم.

گفتم:چشمتو باز کن مگه نمی بینی حتی مال مخلوط به حرام خمس می خواد؟خمس سهمیه حرام هم می شه 25% سوال که می فروشن!

گفت:راست می گی با فاضلاب که نمی شه طهارت گرفت.

گفتم: پس لا اقل اینها پولشو دادن می شه کفاره حلال می شه اونها هم ارث بردند.می مونه سهمیه خانمها که همیشه باید حق با خانمها باشه چون ما مرد ها زیادی هستیم.می بینید که اورژانسها رو اونها اداره می کنن تو دهات هم که حضور موثر دارن.

گفت: تو خودخواهی ...

جمعه 30 بهمن 1383 در ساعت 10:17am

 

 

بله باید یک اتحادیه قوی تشکیل داد حتی کله پز ها و بقال ها وسبزی فروشها وووووو......... هم اتحادیه دارند ووقتی بخواهند قیمتها را بالا میبرند وکسی هم پسشان بر نمی اید اینرا که همه قبول داری نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ولی ما باید برای احقاق حقمان تشکل محکم حتی با۲۰۰-۳۰۰ نفر بطور اولیه داشته باشیم تا از این سر گردانی پیس میکری نجات پیدا کنیم مطمئنا بسیار موفقتر خواهیم بود سیاسیکاری هم نمی کنیم اقا جان حقمان را میخواهیم بگیریم. بابابزرگ عزیز بسم ا...

جمعه 30 بهمن 1383 در ساعت 12:14pm

 

 

امیدوار

دکتر بغدادی اگه میشه ایمیل خودتونو بهم بدین دوست دارم باشما در ارتباط باشم.

من ایمیل خودمو در بالا دادم

جمعه 30 بهمن 1383 در ساعت 12:47pm

 

 

حاتم طایی

گفتم :چرا تو فکری؟

گفت: میگم این پزشک ها که اعتراف به خرید سوال کردن چه انگیزه ای داشتند ؟

گفتم :مجبور شدن یعنی با مدرک مجبور به اعتراف شدن.

گفت :نه منظورم اینه که اگه سوال خریده بودن که رشته خوب قبول شدن و شکایتی ندارن پس اگه اعتراف کردن باید تضمین و امان نامه گرفته باشن اون وقت اعتراف کردند که چی بشه ؟

گفتم :خوب شاید قول دادن که باهاشون کاری نداشته باشن ؟

گفت:مگه مال خاله ست ؟ اگه خریدن جرمه تخفیف دادن کیفر هم وظیفه قاضیه نه بازپرس. تازه شاکی ماییم که باید رضایت بدیم نه بازپرس ها.

گفتم:شاید اعتراف کردن که سوال تقلبی خریدن حال اون ها هم از کلاه برداری شاکی اند.

گفت:این که یه مساله جداست کاله برداری یه جرمه که بین دو نفره و خصوصی نه حق الناس.

گفتم: خب چی میگی ؟

گفت :بابا اگه اعتراف کردن و قراره با اون به جرم سوال فروشی استناد بشه دیگه پای همه گیره.

گفتم: مثلا؟

گفت:اگه اینطور که نماینده ها میگن اعترافات مستدل باشه اصلا امتحان باطل اعلام می شه و همه حتی اون ها که سوال نخریدن هم قبولی شون زیر سواله !

گفتم:اینکه نمی شه همه رو از نو...؟!

گفت: واسه همینه که این همه کش و قوص داره!

گفتم: اگه نشه همه رو به دادگاه کشید و مثل بقیه دادگاههای قبلی (شهرام جزایری و کرباسچی و رفیق دوست و سعید عسگر و کوی دانشگاه و...) اصلا معلوم نشه چی شد چی؟

گفت:یه فرقی داره و اون اینکه ما نمی فهمیم این وسط امتحان عقب افتاد و 16000 پزشک با احتساب حداقل حقوق 250000 تومان یعنی ضرر حداقل 4000000000 تومان غیر از خسارات روحی و موقعیتی منتظر شدند که چی بشه؟

گفتم:همین طوری که نمی شه سال پاسخگویی یعنی اینکه قضیه جدیه!

گفت:محاکمه مجرم هر پستی که داشته باشه درس حضرت علی بود

گفتم:خون امام حسین هم واسه همین عدالت خواهی ریخته شد.

جمعه 30 بهمن 1383 در ساعت 1:26pm

 

 

خوش بحال مرغ ها و پرنده ها

اینجا جمعشون جمع و با همدیگه درد دل می کنند

ببخشید از همکارهای محترم پزشک هم اینجا کسی تشریف داره که با هم تبادل نظر کنیم

خوبه که به مسئولین وزارتخانه و نمایندگان محترم بگیم از این نظرات مرغ و خروس ها استفاده کنند

جمعه 30 بهمن 1383 در ساعت 1:31pm
 
از کلیه همکاران گرامی , پزشکان محترم و هموطنان عزیز که هرگونه گزارش یا اطلاعاتی درخصوص آزمونهای دبیرخانه آموزش پزشکی وتخصصی دارند خواهشمندیم موارد مورد نظر رابا
آدرس پست الکترونیکی زیردرمیان بگذارند:
 
 
http://www.ttmajlis.com/contactus.asp 



اخبار قبلی
 http://dastyari.blogsky.com/?Date=1383/11&Page=2

http://dastyari.blogsky.com

شهادت سرور آزادگان بر عموم آزادگان جهان تسلیت باد

 روز تسلیم  شیطان شدن اهل کوفه ؛ روز پیروزی  هوای نفس بر اهل کوفه ؛ روز مرگ انسانیت در کوفه  بر عموم خلق عالم تسلیت باد

روز پیروزی سرور آزادگان بر شیطان ؛ روز عروج  انسان ؛ روز خریداری آبروی انسان توسط  72 شهید کربلا ؛ روز شکستن کمر شیطان توسط  انسان پاک ؛  مبارک باد

 

تبادل نظر : سهمیه ها ؛ تخلفات ؛ راهکارها



نا شناس اگاه

بنا بر یک خبر کاملا موثق

دکتر فدایی فلو جراحی عروق بیمارستان شهدا که در کلاسهای رزیدنتی تدریس مینمایند و همسر ایشان که کارمند دبیرخانه بوده اند در بازداشت میباشند و اعترافات جالبی داشته اند که جالبترین ان دست داشتن دکتر کلانتر معتمد فوق تخصص جراحی عروق و رئیس بخش جراحی بیمارستان شهدا در فروش سوالات بوده است . البته با توجه به نسبت فامیلی ایشان با مقامات بالای نظام فعلا از ایشان باز خواست نشده است .

لازم به یاداوری میباشد که در خردادماه گذشته در پی اعتراضات پزشکان مبنی بر لو رفتن سوالات دستیاری دکتر فدایی و همسرشان به همین دلیل چند روز در بازداشت بوده اندکه بخاطر وصل شدن این رشته با مقامات بالای حکومتی ایشان تبرئه شده بودند .

البته با توجه به توضیحات بالا امیدی به پیگیری کمال و تمام این مسئله نیست .

حال قضاوت با خودتان

انشااله در اولین فرصت بقیه مسائل را باز گو خواهم کرد

چهار شنبه 28 بهمن 1383 در ساعت 6:37pm

 

 

جناب آقای پسرک تنها پدر بزرگ و کلاغ خبر پرس از شما به خاطر تلاشتان تشکر می کنم اما نمیدانم چرا از فعالیت شما کاسته شده است آیا شما هم به عدم پیگیری تخلفات آزمون سال ۸۲ به قیمت تعویق امتحان راضی شده اید . آیا باور کنم شما هم در هدف خود ثابت قدم نبوده اید . نمایندگانی که تا به حال پیگیر این مسئله بوده اند چرا به تاریخی که توسط وزیر اعلام شده واکنشی نشان نمی دهند .آیا مدارک آنها برای اثبات جرائم کافی نبوده است .چرا دیگر حقایق بیان نمی شوند

چهار شنبه 28 بهمن 1383 در ساعت 7:58pm

 

کلاغ خبر چین

منطذر خبرای داق باشید ؛ به زودی

چهار شنبه 28 بهمن 1383 در ساعت 8:01pm

 

بی نام

ایسنا متعلق به جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران است و ریاست آن برعهده دکتر فاتح است بد نیست بدانید دکتر ظفرقندی ریاست دانشگاه تهران و چندنفر دیگر که مدام در گوش وزیر تاریخ امتحان می خوانند از اعضا جهاد دانشگاهی هستند حالا دوکلمه از ۲ خرداد تعریف کن تا ایسنا برات تو بوق کند!

ضمنا اینبار هم سعی دارند بعد عید امتحان بگیرند تا عید به دهن همه زهر کنند و نمایندگان را بد جلوه دهند

چهار شنبه 28 بهمن 1383 در ساعت 8:41pm

 

دو کلمه حرف حساب

امتحان چه یک روز چه ده سال عقب بیافتد چه فرقی می کند اشکال کار از جای دیگریست .....به نظر من آن روزی که این سهمیه های رنگارنگ ( خانواده شهدا - ایثار گر و... ) به زعم عده ای برای تشکر از آنها اختراع شد راه برای اختراع سهمیه های جدید که هر سال مثل قارچ می رویند (سهمیه کارمندان دانشگاه ....سهمیه مدیران ....و....) بازشد و همین شد که عده ای وقتی دیدند اینجا دارد حلوا بهر می شود پیش خود فکر کردند «جهنم .. . حالا که این همه سهمیه هست این هم رویش... و سهمیه پولدار های البته شناسنامه دار شکل گرفت

چهار شنبه 28 بهمن 1383 در ساعت 9:09pm

 

 

من شخصا معتقدم که در جامعه محترم خانواده شهدا و ایثارگران مانند سایر افراد عادی ( بی سهمیه ) هوش از منحنی توزیع نرمال تبعیت می کند .... زیرا هوش یادگیری دانش به دو جنبه انسانی مرتبط است : وراثت و محیط ... یک فرد ایثارگر ممکن است در یک شرایط وراثتی و محیطی بالا رشد کرده و از هوش سرشاری برخوردار باشد همچنین است یک فرد عادی..... نتیجه می گیریم این گروه (سهمیه شهید و جانباز و ایثارگر و...) نباید ترسی از رقابت در یک شرایط یکسان و برابر و آزاد داشته باشند ...ولی اختصاص چنین سهمیه ای و جداکردن پاره ای از بدنه اجتماع از سایرین باعث می شود تا تخم نفاق بین آنها پراکنده شود .....

این جدا کردن برای چیست آیا معنای تشکر و قدر دانی اینست؟ هیچ کس منکر جانفشانی و شجاعت آنها نیست اما آیا اگر خدای نخواسته دشمن دوباره به کشور ما تعدی کند از میان همان بی سهمیه ها کسی برای دفاع از خاک میهن نمی رود آیا در سال 59 موقع جنگ تحمیلی که مردم گروه گروه راهی جبهه می شدند از سهمیه برخوردار بودند؟ و مگرنه اینکه بطور خود جوش از نوجوان13-12 ساله تا پیرمرد 70 ساله بی منت جان خود را در دست گرفتند و برای حراست از میهن راهی جبهه شدند آیا آن موقع به فکر گرفتن سهمیه بودند....هرگز... الان هم اگر دوباره جنگ شود و دشمن به ما حمله کند به خدای احد و واحد قسم که مردم بدون حتی یک دقیقه تفکر در باب سهمیه و .... برای دفاع می شتابند

کمی فکر کنیم خدا را در نظر بگیریم آیا آمیختن دو موضوع کاملا جدا ( رقابت علمی عده ای از انسانها و تشکر از ایثارگری عده ای دیگر از انسانها ) به نفع جوانان این کشور است اگر منظور راه یافتن افراد امتحان پس داده به مراکز حساس است چه نگرانی است ؟ این افراد در رقابت با سایرین چیزی کم نمی آورند...(هر چند که میزان قضاوت در مورد هر فرد حال فعلی اوست). اگر می گویید که فرزند شهید در شرایطی بدور از مهر پدری و سایه پدر رنج کشیده آیا باید او را از پیکره اجتماع جدا کرد و شرایط ویژه ای برایش فراهم کرد آیا کودک یتیمی که از بد روزگار پدرش در تصادف رانندگی کشته شده هم نباید سهمیه ای با عنوان سهمیه یتیمان داشته باشد ....

اینکه من روی سهمیه ایثار گر دست گذاشته ام به علت آنست که اصل سهمیه بازی از آنجا شروع شد وگرنه سایر سهمیه ها (مدیران و....) که اصلا کاملا غیر منطقی و غیر عادلانه هستند ...... کمی بیاندیشیم .... بگذارید جوانان این مرز و بوم که همه فرزندان ایران هستند در یک رقابت کاملا عادلانه و برابر شرکت کنند و همه آنچه را که در کارنامه می بینند نتیجه نهایی و واقعی رنج مطالعه خود بدانند

 

من هم موافقم.

سهمیه بندی کار درستی نیست.

سهمیه خانم ها هم خیلی مسخره است.

ایا حساب کرده اید که از کل حدود کمتر از ۱۲۰۰ نفری که به دوره رزیدنتی وارد می شوند چند نفر ــ حتما ـــ باید خانم دکتر باشند ؟

حداقل ۴۵۰ نفر. ( ۵۰ ٪ از رشته های : کاردیولوژی ؛ داخلی ؛ جراحی ؛ ۱۰۰ ٪ رشته زنان ؛ و حداقل ۲۵٪ از بقیه رشته ها ) .

در نظر بگیرید که درخود سهمیه رزمندگان هم حدود ۵۰٪ خانم هستند چون بیشتر انها هم از فرزندان شهدا میباشند.

ضمن اینکه از سال گذشته ؛ خانم ها می توانند سهمیه ازاد را هم انتخاب کنند.

 

من برای همه ایثارگران و فرزندان عزیز شهدای عزیزتر از جان احترام قایل هستم ؛ ولی سهمیه رزمندگان یک ظلم است در حق ما؛ هم من که سهمیه ندارم و هم انها که سهمیه دارند.

 

سهمیه مناطق محروم هم که .....

 

ولی بر اساس اماری که ارایه کردم بیشترین ضربه را ما بی سهمیه ها از سهمیه زنان میخوریم.

 

مرغ محلی

از نظرات متشکرم و بحث ادامه دارد...

هدف مباحثه و حصول نتیجه درست است

از عزیزان صاحب نظر و خوش فکر و قلم و خانم دکتر های گرامی هم خواهش میکنم نظرات خود را بفرمایند.

آشنایان نا دیده:....و.....و.....کجایید؟

تا کسی رخ ننماید ز کسی دل نبرد

دلبر ما دل ما برد و به ما رخ ننمود

چهار شنبه 28 بهمن 1383 در ساعت 11:09pm

 

پسرک تنها

سکوتی که نماینده ها بعد از تعویق دارن ممکنه چند علت داشته باشه:

۱- توافقات پشت پرده

۲- یک تاکتیک باشه تا بعد از شروع دادگاه و اثبات جرم با قدرت بیشتر و بر اساس مدارک قابل افشا پیش برن

۳-شما بگین بقیشو

چهار شنبه 28 بهمن 1383 در ساعت 11:30pm

 

تنها تر

راستی اگر امتحان اردیهشت برگزار شد وکسی هم محکوم اخراج یا زندانی نشد مرد آن هستیم باز هم اعتراض کنیم؟

بدون پاکسازی واقعی تعویق فقط عقب نشینی تاکتیکی خواهد بود گول نخورید!

چهار شنبه 28 بهمن 1383 در ساعت 11:35pm

 

بنگر ید

خودتان انصاف بدهید؟::پذیرفته شدگان سال۸۱-۸۲.....نمونه ها: قلب : اصفهان ازاد ( ۳۴۸( سهمیه زنان (۳۰۸ ) رزمندگان ( ۲۷۴.). ایران ازاد (۳۵۸ ) :: زنان (۳۱۷) :::: (۲۹۲) تهران ازاد (۳۶۱) :: زنان (۳۱۴) ::::: (۲۶۶) خراسان ازاد (۳۶۳) :::: زنان (۳۰۸)............................................................. ارتوپدی :::: اصفهان ازاد (۳۵۵) س.زنان (۳۳۱) رزمندگان (۲۷۶) شیراز ازاد (۳۶۰) :: زنان (۲۹۲) رزمندگان (۲۶۱) ....................................................جراحی ایران ازاد (۳۱۸) س. زنان (۲۸۵) ....................................................چشم اصفهان ازاد (۳۷۸) س. زنان (۳۴۰) ایران ازاد (۳۹۲) س.زنان (۳۵۱) ................................................ گوش و حلق... اهواز ازاد (۳۳۹) س.زنان (۲۹۴) رزمندگان ۰(۲۵۷) ایران ازاد (۳۵۱) س. زنان (۳۱۸) شیراز ازاد (۳۴۱) س. زنان (۳۰۶) رزمندگان (۲۸۰) وقس علیهذا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

چهار شنبه 28 بهمن 1383 در ساعت 11:40pm

 

بهروز

سهمیه ها

طبق حساب من در امتحان پارسال به طور تقریبی جمع کل شرکت کنندگان ۱۲۶۶۷ بود که از این میان ۳۸۲۲ نفر خانم(۳۰٪)و ۸۸۴۵ نفر آقا (۷۰٪) بودند که بیشترشان سهمیه آزاد می باشند.در حالیکه همکاران پزشک خانم میتوانند از سهمیه های دیگر مثل آزاد ؛ مناطق محروم و خانواده شهدا نیز استفاده کنند علاوه بر این باید اذعان کرد که واقعا وقت بیشتری هم برای مطالعه اختصاص میدهند ودر شرایطی که تمام دستیاران پس از فراغت از تحصیل برای دستیابی به فرصت شغلی مناسب بخاطر جبر زمانه و اشباع شهرهای بزرگ از متخصص مجبور میشوند کار خود را از شهرهای کوچک و محروم شروع کنند حتی اگر سهمیه آزاد باشند اختصاص دادن سهمیه جداگانه برای خانمها آن هم به میزان ۵۰٪ غیر منطقی و دور از عدالت است ؛ اگرچه که باید خدمتتان عرض کنم شخصا به وجود هر نوع سهمیه ای حتی با توجیه تامین نیروی متخصص مورد نیاز مناطق محروم معتقد نیستم و راه چاره را چیز دیگری میدانم. دوستان گرامی لطفا نظرتان را پیرامون این مسئله بگوئید

چهار شنبه 28 بهمن 1383 در ساعت 11:59pm

 

از بابا بزرگ-گل پسرـکلاغ-گودرزی-و....درخواست میکنیم راجع به مقوله سهمیه ها فعال باشند

جمعی از طبیبان بی خبر(بی خطر)

پنج شنبه 29 بهمن 1383 در ساعت 00:44am

 

طالب حقیقت

با سلام به همگی همکاران

بسیار خو شحال شدم که دیدم بحث سهمیه بندی ها و این مفت خوارگی و انگلیسم قانونی(غیر قانونیش سوال خریدنه) مورد توجه همکاران قرار گرفته و این حق کشی سنتی و ظلم به درسخونده ها وبا استعداد ها و البته ظلم به مردمی که حق دارند دکتر های بهتری بهشون خدمات بدهند بالاخره مورد انتقاد قرار گرفت.علم که سهمیه نداره اگرم داشته باشه یه چیزه و اونم خود علمه.بس به این کار مقدس علمی و مردمی ادامه بدیم.

پنج شنبه 29 بهمن 1383 در ساعت 02:56am

 

اریا

سهمیه ها را حذف نمایید تنها ملاک پذیرش در پزشکی باید علم باشد

 

پیشنهاد

بنظر من اینطوری فایده نداره؟؟ شما اگه میخواهید کاری کنید ویک تشکل رسمی وقوی بوجود بیاورید از طریق همین سایت عضو گیری کنید به این صورت که اسم وفامیل ونظام پزشکی و ادرس و تلفن و.... وتمامی مواردی که برای ارتباط سریع با اعضا لازم استرا بدست بیاوریدتا هم بتوانید ادمهای پا کار و نترس ومسوء لیت پذ یر را که فقط حرف نمیزنند وبه هنگام عمل وحرکت صنفی جا نمیزنند را بدرستی عضوگیری کنید از سراسر ایران ! که هر وقت قرار شد حرکت حق طلبانه ای صورت گیرد مثل همین تجمعی که قرار بود سه شنبه جلوی مجلس باشدکه دیدیم همه در روز قبلش کامنتهای انچنانی میدادن ولی صبح که امدیم (من از شهرستان امدم سر ساعت ۱۰صبح) چند نفری بیشتر نیامده بودند که بعد اقای دکتر ریاض تشریف اوردند وما هم از زحمات ایشان تشکر کردیم وایشان هم صحبت جالبی کردند و فرمودند که ما نمایندگان مردم هستیم وبدون پشتیبانی وهمدلی مردم کاری از پیش نمی رود واگر این حمایتهای شما پزشکان جوان نبود ؛ نه اینکه ما نسبت به این تخلفات عکس العملی نشان نمیدادیم ولی شاید مسئله تا به اینجا کشیده نمیشد و ما مدتی دنباله ان را میگرفتیم وچون دلسردی وانفعال شما را میدیدیم شاید پیگیری را رها میکردیم!!!!!!!! ویا به این سرعت به نتایجی که تا به حال رسیده ایم نمیرسیدیم!!(البته بنظر من برادرمان جناب دکتر ریاض این صحبت را برای بیدار باش به ما عنوان فرمودند .کهبالاخره هر جمعیبدنبال گرفتن حق است باید مجدانه ومصرانه پیگیر عملکرد مسولین باشد واز انها پاسخ مقبول بخواهد) واین عین واقعیت است .چرا که اگر ما خودمان پیگیر مطالباتمان نباشیم وشور وشوق لازم را نداشته باشیم خوب نمایندگان محترم هم که تنها نماینده ما نیستند .نماینده ۷۰ میلیون نفرند و بقیه هم حقی دارند ومطالباتی!هرچند که مسئله ای مثل فروختن سوالات دستیاری خیانت و ظلم بسیا ر بسیار بزرگ وغیر قابل بخششی به فرهیختگان وتمام ملت ایران وبشریت است .به هر حال به عقیده من شما مسولین محترم سایتهای دستیاری باید به فکر انسجام دادن به همکاران در سراسرکشور باشید. بامید بهروزی.

پنج شنبه 29 بهمن 1383 در ساعت 09:59am

 

یک دکتر خانم

دوستان عزیز سهمیه خانم ها هم اکنون هم باید از بین رفته تلقی شود و واقعا دیگر بود و نبود آن برای خانم های بی پارتی فرقی نمی کند زیرا همان طور که دوستم اشاره کرد یک خانم متاهل و یا مجرد که البته وضع او بدتر است چطور می توانند سالهای متمادی از عمر خود را یعنی ۱۲ سال و بهترین دوره زندگی را در دیار غربت و دور از خانواده بگذرانند علاوه بر این اگر در دفتر چه وزارت خانه دقت کرده باشید متوجه می شوید که بسیاری از رشته های اساسی مثل اورتوپدی چشم و گوش و حلق و بینی و... از لیست مناطق محروم حذف و در عوض رشته هایی مانند پزشکی هسته ای و پزشکی اجتماعی و ... آن هم با ظرفیت های بسیار کم در حد ۵-۶ نفر در کل ایران به عنوان رشته های مورد نیاز مناطق محروم عنوان شده سوال من اینست که بر اساس چه معیاری رشته پزشکی اجتماعی در مناطق محروم بیشتر از رشته اورتوپدی شناخته شده و اگر واقعا هدف از پر کردن تمام جداول دفترچه با رشته های پزشکی اجتماعی و هسته ای و... سیاه کاری نیست چرا ظرفیت این رشته ها اینقدر کم است ... توصیه می کنم دوستان دوباره دفترچه ثبت نام را نگاه کنید تا متوجه سیاه بازی وزارت خانه شوید البته نورچشمی هایی که وارد سهمیه منطقه محروم شوند یک روز هم در مناطق محروم آن هم با رشته پزشکی هسته ای نخواهند رفت

1383/11/29 در ساعت 09:22am

 

سوال من اینست که بر اساس چه معیاری رشته پزشکی اجتماعی در مناطق محروم مورد نیاز تر از رشته اورتوپدی شناخته شده

پنج شنبه 29 بهمن 1383 در ساعت 10:44am

 

دکتر پیراسته

سلام: قدم اول در برخورد با سیستم فاسد دبیرخانه اخراج متقلبین سال قبل است و انتخاب مجدد دستیار تا همه بفهمند نمیشه روی سوال خریدن حساب کنند...الان با این تقلبات گسترده در همه امتحانات سراسری دیگه کسی از لو رفتن نمیترسه و میدونن که حتی اگر لو بروند مشکلی پیدا نمیکنند....اگر به گفته نمایندگان ۲۰۰ نفر اقرار کرده اند که سوال خریده اند هر چه زودتر باید از طرف دادگاه حکم تعلیقشان صادر شود و جایگزین جدید برایشان انتخاب شود...من که شنیده ام در این اقرار گیری نمایندگان به متقلبین قول داده اند که در صورت اقرار هیچ مشکلی برایشان پیش نمیاید و میتوانند کماکان به رزیدنتی خود ادامه دهند...باید ماند ودید!!!!!

پنج شنبه 29 بهمن 1383 در ساعت 10:53am

 

حامد صبور

سهمیه هم نوعی سوال فروشی هست .نیست//////////

پنج شنبه 29 بهمن 1383 در ساعت 11:48am

 

دکتر قرانی

بنده هم با نظر پیشنهاد کاملا موافقم

بنظر من همکاران محترم که نام پزشک را یدک می کشند باید انقدر شجاع باشند که با نام اصلی خود کامنت بگذارند و نظر خود را با نام اصلی منعکس کنند نه اینکه پشت انواع اسمها مخفی شوند ما اگر خواسته ای داریم باید شجاعت خواستنش را هم داشته باشیم

نه اینکه سنگی بیندازیم و فرار کنیم

من از همکار خوبم دکتر بغدادی و دکتر واهب و دکتر چویان قلعه چوق و دکتر گودرزی که همیشه با نام اصلی خود کامنت می گذارند متشکر هستم

ضمنا همکاران محترم اگر ایمیل هم بنویسند جهت تماس با یکدیگر و با بابا بزرگ در صورت نیاز بسیار خوب خواهد بود

و امادگی خود را جهت همکاری با همه عزیزان اعلام می دارم

پنج شنبه 29 بهمن 1383 در ساعت 11:51am

 

امیدوار

منم به عنوان یه خانوم اصلا با سهمیه خانومها موافق نیستم یعنی چی مسخره بازی مگه ما خنگیم که احتیاج به سهمیه داشته باشیم مگه بدون سهمیه قبول نمیشیم

پنج شنبه 29 بهمن 1383 در ساعت 11:52am

 

مرغ محلی

ادامه بحث سهمیه ها....

تا کسی رخ ننماید ز کسی دل نبرد

دلبر ما دل ما برد و به ما رخ ننمود

سلامی ساده و محلی و بی ریا بر اشنایان نا دیده!

۱-از بابا بزرگ و بقیه بابت پرهیز از هیاهوی سیاست متشکرم

که ما اهل حال و طبابت هستیم نه اهل قال و سیاست!!

۲-از بابابزرگ-گل پسر-رنگارنگ-هامون-رتبه اولی ها-گودرزی-مسئول سایت های پزشکان و اخبار پزشکی و عاشقان مهر و مدد و...خواهش می کنم قسمت ویژه و ثابتی به این مهم اختصاص دهند.

۳-از (یک دکتر خانم)و امیدوار ممنونم ولی خیلی از خانم ها از سهمیه بانوان استفاده می کنند و تزشان اینست که خدا کریمه!!!ایضا از بهروز هم متشکرم.

۴-جناب دکتر قرانی عزیز!راجع به نام واقعی عرض شود شاید بعضی با نام مستعار راحتترند یا دلایل شخصی دارند یا ...در هر صورت پشت هر نام مشخص نیست چه شخصیتی یا قدرتی وجود دارد و حقایق نهفته بسیارند ...

۵-ادامه دارد....

پنج شنبه 29 بهمن 1383 در ساعت 1:24pm

 

سهمیه ها افت میزنند وریشه نبوغ را میخشکانند کجای اسلام سهمیه بندی کردهاند که ما نمیدانیم یا کدام کشور اسلامی دیگر را سراغ داریم که اینگونه علم ستیزی کند .بابا لااقل اگر در تولید علم در دنیا هیچیم لااقل اینگونه به علم ودانش گند نزنیم یه مشت خنگ کودن را به عنوان سهمیه وارد میکنند وافراد با هوش بخاطر یک نمره قبول نمیشوند وچندین سال پشت امتحان میمانند .والا تا انجا که ما میدانیم ملاک فقط تقوی بوده انهم نه برای امتحان دادن .خجالت هم خوب چیزی

پنج شنبه 29 بهمن 1383 در ساعت 1:25pm

 

 

بهروز

سهمیه ها

در آزمون سال پیش شانس قبولی پزشک آقا با سهمیه آزاد بدون دخالت دادن اثر سهمیه های مختلف تنها بر اساس نسبت ظرفیت هر رشته به تعداد کل شرکت کنندگان در بعضی رشته ها به این ترتیب است : ۱- ارتوپدی ۱ به ۶۷ نفر ۲- داخلی ۱به ۳۴ نفر ۳- بیهوشی ۱ به ۱۵ نفر ۴- رادیولوژی ۱ به ۹۲ نفر ۵- پزشکی هسته ای ۱ به ۱۴۶ نفر ۶- پوست ۱ به ۱۴۰ نفر و ...اگر به این آمار اثر سهمیه های مختلف را اضافه کنیم و با توجه به اینکه تعداد شرکت کنندگان آقا ۵/۲ برابر خانمهاست ؛ شانس قبولی آقایان به مراتب کمتر خواهد شد و اگر احتمال دهیم که امسال هم تعداد حدود حداقل ۱۰۰ نفر با تقلب وارد شوند باید خدمت همکاران عزیز آقا با سهمیه آزاد از جمله استریت های امسال و جا مانده های سالهای پیش عرض کنم که اگر در برابر تقلبهای آزمون ۸۲ کوتاه بیایید و در جهت اصلاح سهمیه ها اقدام نکنید از همین حالا خود را برای رشته هایی مانند بیهوشی و داخلی آماده کرده و رشته هایی مانند رادیولوژی - ارتوپدی - پوست و ... را بی خیال شوید لطفا...!

پنج شنبه 29 بهمن 1383 در ساعت 1:27pm

 

پسرک تنها

بحث کردن راجع به سهمیه ها توی این وبلاگ از لحاظ اطلاع رسانی بین خودمون مفیده. ولی دردی رو دوا نمی کنه.حداقل بعید می دونم ظرف این چند ماه تغییری در سهمیه ها بوجود بیارن. متا سفانه باز هم باید این شعر معروف شاعر گرانمایه!!!پسرک تنها روا بیارم:

شبان گرگ پیر است

دریغ

گله هنوز نغمه خامشی می سازد و ساز سکوت می نوازد...

پنج شنبه 29 بهمن 1383 در ساعت 1:48pm

 

 

حتما بخوانید

سلام

دوستان در طی این مدت که مرتب به این چند تا وبلاگ سر می زدم و نظر می دادم به این جمع بندی رسیدم که نظرات من و شما در این وبلاگ در چند دسته جمع بندی می شود و همه آنها راجع به امتحان دستیاری است .

بعضی از دوستان در نظراتشان نامه هایی را که به مقامات کشوری ارسال کردند را عنوان می‌نمودند و بعضی دیگر نظرات تحلیلی خوبی داشتند و بقیه نظرات مربوط به اخبار جدید و هماهنگی ها بود البته بعضی ها هم ......

ما پزشکان در این مدت یک حرکتی را شروع کردیم که در این شکلش و با این هماهنگی تا کنون سابقه نداشته است . اگر داشته بفرمایید.

و ما امید داریم که به نتیجه نهایی برسیم.

و اما دو نکته مهم:

ما هنوز خودمان به یک جمع بندی نهایی نرسیدیم که نتیجه نهایی برای ما چه باید باشد . تعویق آزمون؟ سهمیه ها؟ و یا ...

دیگر اینکه نظرات ما در این وبلاگ با نوشتن یک خبر جدید به بایگانی می پیوندد و دیگه توسط دوستان خوانده نمی شود

در روز تجمع به فکر افتادم که ...

دو روز قبل در وبلاگ دستیاران پزشکی بحث سهمیه ها را مطرح نمودم و مشاهده کردم که استقبال خوب ، نظرات متنوع ، استدلال عالی و توام با احترام است.

بنابراین من دیدم که لازم است ما یک وبلاگ داشته باشیم که .....

جهت دیدن این وبلاگ و درج نظرات خود به تفکیک موضوع از آدرس ذیل استفاده نمایید.

http://medicalscience.blogsky.com

با تشکر

پنج شنبه 29 بهمن 1383 در ساعت 3:03pm

 

بچه ها سهمیه ها

مطالب متفرقه ننویسید

http://medicalscience.blogsky.com

http://medicalscience.blogsky.com

http://medicalscience.blogsky.com

پنج شنبه 29 بهمن 1383 در ساعت 3:07pm

 

امیدوار

در پاسخ به دکتر قرانی :

من هم با دادن ایمیل موافقم

همکارای محترم اگر خبری بود منو هم در جریان

بذارید

ایمیلمو اون بالا دادم.

ممنونم.

پنج شنبه 29 بهمن 1383 در ساعت 4:14pm


نظرات


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هفتم:
آزمون دستیاری پزشکی اردیبهشت84 برگزار می‌‏شود
وزیر بهداشت بالاخره به دستور رئیس مجلس برای تعویق تاریخ آزمون پاسخ مثبت داد


 

http://dastyari.blogsky.com

 ساعت : 14:53   ۲8 / ۱۱ / ۸۳    کد خبر: 174988

 تهران- خبرگزاری کار ایران
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هفتم گفت : وزیر بهداشت بالاخره به دستور رئیس مجلس برای تعویق تاریخ آزمون دستیاری پزشکی پاسخ مثبت داد.

دکتر عوض حیدرپور در گفت و گو با خبرنگار"ایلنا" گفت: البته تاریخ دقیق آن مشخص نیست ولی براساس پیش بینی ها در اردیبهشت سال 84 برگزار می‌‏شود.
وی ادامه داد: وزیر بهداشت پیش از این بار تکیه بر این مطلب که تاریخ اسفندماه به دنبال اجماع مقامات وزارت بهداشت مشخص شده بر عملی شدن آن اصرار داشته و پس از پیگیری های مجلس، حاضر شدند با دستور مرجعی بالاتر حاضر به پذیرش تغییر تاریخ آزمون کنند .
وی افزود: نمایندگان نیز با درخواست از آقای حداد عادل و ارایه دلایل منطقی و مستند، وی را برای این مرجعیت قبول کردند، وزیر بهداشت به دنبال دستور آقای حدادعادل حاضر به تعویق آزمون به سال آینده شد.

پایان پیام


آزمون دستیاری پزشکی، اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود
خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس مجلس
مخبر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد: آزمون دستیاری پزشکی، اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.
دکتر «نورالدین پیرموذن» در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: امروز با حضور دکتر پزشکیان در جلسه‌ی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و با هماهنگی این کمیسیون و وزیر بهداشت، امتحان پذیرش دستیاری از اسفندماه به اردیبهشت‌ماه موکول شد.


 

http://dastyari.blogsky.com

۱۳۸۳/۱۱/۲7  ساعت خبر 16:59:52 کد خبر :8311-10843


ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جناب اقای دکتر حدادعادل

از اینکه تقبل کردید و با درخواست رسمی از وزارت بهداشت این بحران استرس زای تاریخ امتحان را خاتمه دادید سپاسگزاریم .

استدعا داریم که قبل از اعلام رسمی تاریخ جدید امتحان؛ وزارتخانه و مجلس محترم هماهنگی های لازم را بعمل اورده بعد تاریخ امتحان را دبیرخانه وزارتخانه بهداشت اعلام کند

امیدواریم با مبارزه جدی و پیگیریهایی که کمیته محترم تحقیق و تفحص با پشتکار مثال زدنی انجام میدهند  بزودی شاهد نتایج پر بار این تحقیقات باشیم

ضمن قدردانی از همکاری وزیر محترم بهداشت در حل بحران تاریخ امتحان از وزیر محترم بهداشت استدعا داریم که در این ایام اخر وزارت، نهایت همکاری را با کمیته تحقیق و تفحص داشته باشند تا در هنگام تحویل وزارتخانه به دولت اینده وزارتخانه پاک و بدون مفسده ای  را تحویل جامعه بدهند.

                                                                     پزشکان عدالتخواه




در پی تغییر مجدد زمان آزمون دستیاری
جمعی از دانشجویان علوم پزشکی خواستار برگزاری آزمون در 13 اسفند شدند

خبرگزاری دانشجویان ایران – مشهد سرویس صنفی
در پی به تاخیر افتادن مجدد آزمون دستیاری پزشکی 200 تن از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت و رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن اعتراض خواستار رسیدگی به وضعیت کنونی شدند.
به گزارش سرویس آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در قسمتی از این نامه آمده است: متاسفانه تغییرات مکرر در تاریخ آزمون که هربار با سازی نو نواخته می‌شود نه تنها مشکل تخلفات آزمون‌های قبلی را حل نکرده و نخواهد کرد بلکه فشارهای روحی و روانی که در جامعه پزشکی وارد کرده صد چندان نموده است.
این نامه می‌افزاید: شاید بد نباشد بدانید که برسر همین جدالهای مسئولین و تغییر تاریخ امتحان برخی از همکاران دچار شوک روانی شده و بستری شده‌اند.
در قسمتی دیگر از این نامه با طرح این سوال که چه کسی بهای فشارهای روحی و روانی را خواهد پرداخت، خواستار برگزاری آزمون در تاریخ اعلام شده ( 13 اسفندماه 83) شدند.

انتهای پیام کد خبر :8311-11097



جمعی از پزشکان کشور به منظور تشکر از رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت درمان به خاطر پیگیری تخلفات آزمون دستیاری پزشکی صبح روز سه‌شنبه مقابل مجلس تجمع کردند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی «خانه ملت» دکتر گودرزی سخنگوی دبیرخانه پیگیری تخلفات مستقر در بسیج دانشجویی به نمایندگی از تجمع‌کنندگان در مورد هدف از برپایی این تجمع گفت: انگیزه تجمع بدواً اعتراض به مدیران وزارت بهداشت و درمان به دلیل تناقض‌گویی و عدم تمکین به خواست جامعه پزشکی بود.
وی افزود: اما با اقدام به موقع و منطقی نمایندگان و به ویژه رئیس محترم مجلس در انعکاس و پیگیری خواست پزشکان جلو این مشکل گرفته شد.
گودرزی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی دبیرخانه شورای آموزش تخصصی پزشکی فساد نهادینه شده و سازمان یافته حداقل از سال 1377 به بعد در خصوص برگزاری آزمون‌های تخصصی پزشکی و غیرپزشکی می‌باشد.
وی افزود: پس از گذشت یک سال در نهایت وجود این فساد از سوی دادگاه صالحه بنا به اظهارات نمایندگان و کمیسیون بهداشت به اثبات رسید.
سخنگوی دبیرخانه پیگیری تخلفات آزمون پزشکی مستقر در بسیج دانشجویی در ارتباط با خواست جامعه پزشکی اظهار داشت: برخورد قاطع با متخلفین دبیرخانه شورای آموزش تخصصی پزشکی در هر سمت و بدون اغماض از جمله خواست‌های ما می‌باشد.
وی افزود: اصلاح قوانین و دستورالعمل‌های غیرعادلانه از جمله بحث سهمیه‌های آزمون و تدوین دستورالعمل‌های جدید با تأیید نمایندگان مجلس در جهت برگزاری سالم آزمون دیگر خواست جامعه پزشکی است.
گودرزی گفت: همچنین رسیدگی سریع به وضعیت آزمون سال 82 و اتخاذ تصمیم نهایی در مورد آن همچنان که تاکنون محرز شده است دیگر خواسته پزشکان می‌باشد.
وی افزود: با توجه به لو رفتن سؤالات، اصل آزمون مخدوش می‌باشد و ما خواستار بررسی کارشناسی این آزمون و در صورت لزوم برپایی مجدد آن می‌باشیم.
گودرزی با انتقاد از اظهارات وزیر بهداشت برای پیگیری این موضوع خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت بارها و بارها همچنان که اسناد آن در صدا و سیما موجود می‌باشد اظهار داشتند در صورت اثبات لو رفتن حتی یک مورد از سؤالات، آزمون را ابطال خواهند کرد.
وی افزود: در حال حاضر سؤال ما از وزیر این است که با توجه به رأی صادره در این خصوص ایشان چگونه می‌خواهند پاسخگوی پزشکان محترم باشند.
حضور نماینده شهرضا در بین تجمع‌کنندگان عوض حیدرپور نماینده شهرضا و مسئول تحقیق و تفحص از آزمون‌های تخصصی با حضور در میان تجمع‌کنندگان اظهار داشت: با توجه به اینکه خواست اکثر پزشکان شرکت در آزمون تخصصی بود لذا با پیگیری رئیس مجلس و اعضای کمیسیون بهداشت قرار شد این آزمون سال آینده نیز برگزار شود.

 
از کلیه همکاران گرامی , پزشکان محترم و هموطنان عزیز که هرگونه گزارش یا اطلاعاتی درخصوص آزمونهای دبیرخانه آموزش پزشکی وتخصصی دارند خواهشمندیم موارد مورد نظر رابا
آدرس پست الکترونیکی زیردرمیان بگذارند:
 
 
http://www.ttmajlis.com/contactus.asp
  
    نظرات نظرات  نظرات   نظرات       


گزارشی از آنچه بر آزمون دستیاری پزشکی در طول یک سال گذشت؛

از اعتراض پزشکان به آزمون 82 تا تعویق آزمون 83

خبرگزاری دانشجویان ایران – تهران  سرویس مجلس
سی و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیاری پزشکی سال گذشته در 13 اسفند ماه 82 در سراسر کشور برگزار شد و نتایج نهایی آن در 20 اردیبهشت ماه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آمرزش پزشکی اعلام شد. این مساله در حالی اعلام شد که این وزارتخانه صحت آزمون پذیرش دستیاری را نیز در همان ماه تایید کرد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،از همان اریبهشت ماه به نحوه برگزاری آزمون اعتراض و شایعه‌ تخلف، خرید و فروش سوالات و نبود تناسب بین رتبه‌ها با سطح علمی، شائبه‌ بروز تخلف در این آزمون قوت گرفت و شاهد اعتراض گسترده شرکت‌کنندگان در این آزمون بودیم. در صورتی که در همان زمان مشاور وزیر و مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اعلام کرد؛ با توجه به صورت شکوائیه‌های متعدد در خصوص احتمال بروز تخلف و فروش سوالات آزمون پذیرش دستیاری سال 1382 و به استناد گزارشات مستند مراجع ذیربط و بررسی‌های صورت پذیرفته در خصوص نتایج آزمون، وضعیت شرکت کنندگان، رتبه‌های برتر آزمون، میانگین نمرات و چگونگی برگزاری آزمون از یک سو و از طرفی با توجه به اینکه مدارک مستدل‌دار بر سوء عملکرد برگزار کنندگان آزمون توسط شاکیان ارائه نشده است، مراتب صحت برگزاری آزمون پذیرش دستیار تخصصی سال 1382 اعلام می‌شود.

در همین راستا سخنگوی دبیرخانه پیگیری آزمون دستیاری بسیج دانشجویی مدعی شد؛ حداقل 50 درصد پذیرفته شدگان در این آزمون با تقلب پذیرفته شده‌اند.
با افزایش موج اعتراضات این مساله به مجلس کشیده شد و بعد از شروع کار مجلس هفتم 14 نفر از نمایندگان از دکتر پزشکیان در رابطه با احتمال اشکالاتی که در نحوه برگزاری امتحانات دستیاری وجود داشته، پاسخ خواستند. وزیر بهداشت ودرمان به همراه معاونان خود نیز 9 تیرماه 83 با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات توضیحاتی ارایه دادند.
نورالدین پیرموذن، مخبر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، در خصوص پاسخ وزیر بهداشت و درمان و معاون وی در خصوص لو رفتن سوالات امتحان دستیاری، گفت: پیرو اعتراضات و تجمعات پزشکان عمومی شرکت کننده در امتحان دستیاری سوالی از سوی نزدیک به 20 نماینده تقدیم مجلس شد که در نهایت وزیر بهداشت برای پاسخگویی به مجلس فراخوانده شد.
وی افزود: پس از بحث و بررسی پیرامون این موضوع در کمیسیون آموزش و تحقیقات، قرار شد که کمیته‌ای مامور رسیدگی و پیگیری پرونده امتحان دستیاری 82 شود که نمایندگانی از کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش و تحقیقات در آن حضور خواهند داشت.
به گزارش ایسنا پیرموذن مدعی شد با مشخص شدن لو رفتن سوالات آزمون دستیاری، ناصری‌پور، دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی کشور عزل شد. در همین راستا معاون اشتغال و مدیرکل دفتر وزارت بهداشت با تکذیب عزل ناصری‌پور، در گفت‌و‌گو با ایسنا سخنان پیرموذن را مبنی بر نتیجه نشست مسوولان وزارت بهداشت با کمیسیون آموزش و تحقیقات را کذب خواند و گفت: بر اساس جمع‌بندی نهایی در این نشست مقرر شد که اگر سوالاتی از طرف نمایندگان مجلس در خصوص آزمون دستیاری وجود داشته باشد، در کمیته‌ مشترکی بررسی شود.
در همین خصوص مجلس کمیته‌ای برای پیگیری پرونده امتحان دستیاری سال 82 با ریاست دکتر عوض حید‌پور، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تشکیل و قرار شد کمیته پس از بررسی کامل اعتراضات و مراحل مختلف آزمون، نتیجه را طی

گزارشی به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارایه ‌کند که نظر نهایی سوال کنندگان اعلام و کمیسیون آموزش و تحقیقات طبق ماده 193 آیین‌نامه داخلی مجلس اقدام نماید.
در تاریخ 20 مهرماه ناصری‌پور، دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با ایسنا اعلام کرد که هیچ مدرک محکمه پسندی برای وجود تقلب و تخلف در آزمون دستیاری ارایه نشده است.
وی با اشاره به عملکرد دبیرخانه، تصریح کرد: تغییر آیین‌نامه و ترکیب اعضای هیات‌های ممتحنه یکی از اقدامات دبیرخانه بود که طی آن ترکیب اعضا بین 60 تا 70 درصد تغییر کرد. در همین رابطه دکتر علی زاکانی، عضو هیات‌رییسه‌ی مجلس با انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت به ایسنا گفت: پرونده‌ی آزمون دستیاری سال 82 در جریان است و به هیچ وجه حکم نهایی صادر نشده، بازپرس اولیه‌ی پرونده برکنار شده و پرونده در سیستم قضایی در حال پی‌گیری است. دکتر ریاض، عضو کمیسیون اصل 90 نیز در جلسه‌ای که گزارش هیات تحقیق و تفحص از این آزمون از سوی دکتر حیدر‌پور ارایه شد، گفته بود کمیسیون اصل نود تا حصول نتیجه‌ی نهایی و پی‌گیری کامل قضایی پرونده و تحویل متهمان به مراجع قضایی و احقاق حقوق پزشکان جامعه، قضیه را تعقیب می‌کند.
در پی پیگیری‌های مجلس شکایات تعدادی از داوطلبان آزمون دستیاری تخصصی در کمیسیون اصل نود بررسی و قرار شد تا آخرین اطلاعات در این‌باره از مراکز دیگری برای تکمیل بررسی‌ها تهیه شود و متعاقبا وزیر بهداشت و درمان به کمیسیون اصل 90 مجلس دعوت شود. هم‌چنین در اواخر مهرماه سال جاری در اولین نشست ستاد پیگیری مطالبات جامعه پزشکی سرانجام آزمون دستیاری و مسایل مرتبط با این آزمون و عملکرد نهادهای مختلف در خصوص پیگیری مسائل مرتبط با آزمون پذیرش دستیاری و اثبات صحت و سقم آن بررسی شد.
گفتنی است دکتر پزشکیان در 12 آبان‌ در گفت‌و‌گو با ایسنا عنوان کرد که هیچ تقلبی در آزمون دستیاری نشده است.
در این خصوص دکتر گودرزی عضو بسیج دانشجویی در این نشست با اشاره به تشکیل دبیرخانه پیگیری تخلفات سی‌ویکمین دوره آزمون دستیاری در بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران و پیگیریهای صورت گرفته مدعی شد: با توجه به ادله‌های موجود، وجود تخلف و تقلب عدم صحت و سلامت برگزاری آزمون برای ما به اثبات رسید، ولی پرونده‌های موجود در سیستم قضایی کشور بلوکه شده و علی‌رغم ادله‌های داده شد، پیگیری‌های لازم منحرف شده و پیگیریها از وزارت بهداشت آغاز شد، ولی این وزارتخانه کتمان‌کاری می‌کرد.

به گفته وی، تایید تجدید آزمون پذیرش دستیاری، ناکارآمدی مدیریت برگزاری آزمون‌های تخصصی، عدم وجود نظارت صحیح بر برگزاری آزمون و حراست آن و بازنگری قانون دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت نتایج کمیسیون اصل نود مجلس بوده است.

در این راستا علی ریاض، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: پس از ماه‌ها تحقیقات و بررسی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی و با عنایت و کمک ضابطین و لطف الهی، تعدادی از متخلفین و کسانی که در خرید و فروش سوالات آزمون پذیرش دستیاری سال 82 وزارت بهداشت دست داشته‌اند، دستگیر شدند.

وی در ادامه از ارایه هرگونه توضیحی درباره جعلی یا اصلی بودن سوالات خرید و فروش شده آزمون دستیاری سال 82 وزارت بهداشت خودداری کرد.

به گزارش ایسنا قرار بود امسال نیز سی ودومین آزمون دستیاری پزشکی در 13 اسفند سال جاری برگزار شود. وزارت بهداشت ضمن تاکید بر اهتمام و نظارت بر سلامت کامل آزمون سال جاری، استقبال این وزارتخانه را بر اخذ دیدگاه‌های جامعه پزشکی و سایر علاقه مندان برای هرچه بهتر برگزار کردن آزمون اعلام کرد.
هم‌چنین معاون آموزشی و امور دانشجویی وزارت بهداشت بر لزوم برگزاری آزمون دستیاری امسال در کمال امنیت و سلامت تاکید کرد.

دکتر عبدالله کریمی، معاون آمزشی و امور دانشجویی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، به تغییر ساختار دبیرخانه شورای آموزشی پزشکی و تخصصی اشاره کرد و گفت: ‌مسئولیت این دبیرخانه که متولی برگزاری آزمونهای دستیاری و ارزشیابی برنامه‌های آموزشی تخصصی و فوق تخصصی است، از آبان ماه سال جاری به طور مستقیم به معاونت آموزشی واگذار شد و به عبارت دیگر علاوه بر دبیرخانه‌های علوم پایه، پزشکی عمومی، داروسازی، دندانپزشکی و شورای عالی گسترش، دبیرخانه شورای آموزشی پزشکی و تخصصی نیز زیر نظر معاونت آموزشی درآمده است.

دکتر پیرموذن، مخبر کمیسیون بهداشت مجلس نیز سه روز پیش در گفت‌و‌گو با ایسنا گفت: پس از گزارش‌هایی که هیات تحقیق و تفحص از امتحان دستیاری دادند به نظر کمیسیون تنها راه قطعی حل مشکلات موجود تغییر در نحوه یا انجام پذیرش دستیاری و بر چیده شدن بی‌اعتمادی موجود در فضای آموزش پزشکی کشور و اصلاح هر چه سریع‌تر قانون شورای آموزش پزشکی و تخصصی کشور است. هم‌چنین در این راستا طرح فوریتی اصلاح قانون آموزش پزشکی قرار است تقدیم مجلس شود. این قانون چگونگی ترکیب، ساختار و وظایف دبیرخانه شورای تخصصی را مشخص خواهد کرد و منجر به تمرکز، بهترسازی تصمیم‌گیری منطقی درباره اجرای امتحانات دوره‌های تخصصی و فوق‌تخصصی می‌شود.

به گزارش ایسنا در 27 بهمن ماه شورای آموزش پزشکی و تخصصی کشور در نشست خود تاریخ آزمون دستیاری پزشکی را به تعویق انداخت. به گفته دکتر پیرموذن در این نشست اعلام شد با توجه به درخواست جامعه پزشکی و پزشکان جوانی که در امتحانات پذیرش دستیاری شرکت خواهند کرد و با توجه به فرصت کافی برای تأمین و تضمین سلامت این امتحان و تعامل و همکاری بین مجلس و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امتحان پذیرش دستیاری را به بعد از عید موکول کرد که در همین روز با هماهنگی وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام شد که زمان برگزاری این آزمون اردیبهشت ماه خواهد بود.
انتهای پیام     کد خبر :8311-10056
 


نماینده شهرضا خواستار محاکمه عاملان فروش سووالات آزمون دستیاری پزشکی شد


 

http://dastyari.blogsky.com

 تهران ،خبرگزارى جمهورى اسلامى ۲۷ / ۱۱ / ۸۳

 نماینده شهرضا در مجلس شوراى اسلامى خواستار محاکمه عاملان خرید و فروش سووالات کنکور آزمون دستیارى پزشکى از سوى قوه قضاییه شد. عوض حیدر پور شهررضایى در سخنان پیش از دستور در نشست علنى روز سه شنبه مجلس ،افزود : از آنجا که محاکمه کسانى که در خرید و فروش سووالات کنکور سراسرى آزمون دستیارى پزشکى سال گذشته دست داشته اند، از هفته آینده شروع میشود به نیابت از نمایندگان مجلس ونمایندگى از سوى هزاران جوان چشم براه ، از قوه قضاییه میخواهم که با جدیت همه عاملان این فساد بزرگ را محاکمه کنند. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شوراى اسلامى،اظهار داشت : دستگاههاى قضایى لازم است همه امتحانات از این دست را مورد بررسى قرار دهند تا دانشگاه آزاد و سایر مراجع متولى آموزش عالى نیز درگیر این اتفاقات شوند.وى خواستار تلاش وزارت علوم ،تحقیقات و فن آورى،آموزش و پرورش و وزارت اطلاعات در راستاى سلامتى برگزارى امتحانات کنکور سال آینده و رفع ابهامات شد.


 

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جناب اقای دکتر حدادعادل

از اینکه تقبل کردید و با درخواست رسمی از وزارت بهداشت این بحران استرس زای تاریخ امتحان را خاتمه دادید سپاسگزاریم .

استدعا داریم که قبل از اعلام رسمی تاریخ جدید امتحان؛ وزارتخانه و مجلس محترم هماهنگی های لازم را بعمل اورده بعد تاریخ امتحان را دبیرخانه وزارتخانه بهداشت اعلام کند

امیدواریم با مبارزه جدی و پیگیریهایی که کمیته محترم تحقیق و تفحص با پشتکار مثال زدنی انجام میدهند  بزودی شاهد نتایج پر بار این تحقیقات باشیم

ضمن قدردانی از همکاری وزیر محترم بهداشت در حل بحران تاریخ امتحان از وزیر محترم بهداشت استدعا داریم که در این ایام اخر وزارت، نهایت همکاری را با کمیته تحقیق و تفحص داشته باشند تا در هنگام تحویل وزارتخانه به دولت اینده وزارتخانه پاک و بدون مفسده ای  را تحویل جامعه بدهند.

                                                                     پزشکان عدالتخواه


همکاران گرانقدر و ارجمند

شیرازی ها ، اصفهانی ها ،  تبریزی ها ، اهوازیها ، زنجانی ها ، خویی ها ، دزفولی ها ، شمالی ها  و جنوبی های عزیز از همراهیتان همدلیتان و افشاگری هایتان متشکریم امیدواریم همیشه همدل و متحد باشیم شاید که بتوانیم گرهی از مشکلات رشته  پزشکی بگشاییم

بنده حقیر پیشنهادی دارم اگر مایل باشید در هر شهری پزشکان محترم ان شهر یک نفر را بعنوان رابط  معرفی و ایمیلش را به ادرس بابا بزرگ که مسئولیت هماهنگی بین همکاران محترم را بر عهده گرفته است ارسال کنید تا اگر در اینده احیانا با حق کشی روبرو شدیم یا درخواست صنفی داشتیم و نیاز به برگزاری تجمع یا تحصن داشتیم این برنامه ها کاملا منسجم ، ابرومندانه و در خور نام مقدس پزشکی  برگزار شود

 منتظر نظرات خوب و سازنده همه عزیزان هستم انشاا... کاری کنیم که در برنامه های بعدی براحتی و بدون نیاز به دیگران همه همکارانمان را باخبر بسازیم

لازم است از وبلاگهای :
داوطلبان دستیاری(http://mamaliz.blogsky.com/ )
اخبار پزشکی ( http://pezeshknews.blogspot.com/)
 رنگارنگ (http://rang2rang.blogsky.com/ )
پسرک تنها (http://cactus.persianblog.com/ ) و مرتضی ( ‌)  و بقیه که در خاطرم نیستند ، نیز از بسیج محترم دانشجویی که همگی جزئی از پزشکان عدالتخواه هستند تشکر و قدردانی خود را از طرف جامعه پزشکی کشور داشته باشم.

از مسئولین سایت پزشکان ای ار که پیش از این گاه و بیگاه زحمت داده بوددیم متشکریم

اما شکایتی  نیز از انجمن اسلامی داریم  همانطوریکه نام اسلام را در اخر نام انجمنتان به یدک می کشید امیدواریم بدون وابستگی های سیاسی همیشه بدنبال حق باشید ، اگر غیر از این باشد بیراهه رفتید

ما انتظار داشتیم در طول این مدت حداقل یک بیانیه ای بر علیه فساد موجود در دبیرخانه صادر میکردید ولی متاسفانه بخاطر وابستگی سیاسی  این مهم را انجام ندادید

ما باید فراموش نکنیم که مدیون شهدا هستیم و هر چه داریم از صدقه سری شهدایمان است باید با هر فسادی مبارزه کنیم و فاسدینی را که در حزب و گروه مان نفوذ کرده اند برانیم و تنبیه شان کنیم نه اینکه با سکوت خود مهر تاییدی بر کارهای انان زنیم.

من و تو مسئولیم از معلم شهید

و سخن آخر از آموزگار معلم شهید : اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید

مخلص همه بچه های بی ریا بابا بزرگ


 
از کلیه همکاران گرامی , پزشکان محترم و هموطنان عزیز که هرگونه گزارش یا اطلاعاتی درخصوص آزمونهای دبیرخانه آموزش پزشکی وتخصصی دارند خواهشمندیم موارد مورد نظر رابا
آدرس پست الکترونیکی زیردرمیان بگذارند:
 
 
http://www.ttmajlis.com/contactus.asp