خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هفتم:
آزمون دستیاری پزشکی اردیبهشت84 برگزار می‌‏شود
وزیر بهداشت بالاخره به دستور رئیس مجلس برای تعویق تاریخ آزمون پاسخ مثبت داد


 

http://dastyari.blogsky.com

 ساعت : 14:53   ۲8 / ۱۱ / ۸۳    کد خبر: 174988

 تهران- خبرگزاری کار ایران
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هفتم گفت : وزیر بهداشت بالاخره به دستور رئیس مجلس برای تعویق تاریخ آزمون دستیاری پزشکی پاسخ مثبت داد.

دکتر عوض حیدرپور در گفت و گو با خبرنگار"ایلنا" گفت: البته تاریخ دقیق آن مشخص نیست ولی براساس پیش بینی ها در اردیبهشت سال 84 برگزار می‌‏شود.
وی ادامه داد: وزیر بهداشت پیش از این بار تکیه بر این مطلب که تاریخ اسفندماه به دنبال اجماع مقامات وزارت بهداشت مشخص شده بر عملی شدن آن اصرار داشته و پس از پیگیری های مجلس، حاضر شدند با دستور مرجعی بالاتر حاضر به پذیرش تغییر تاریخ آزمون کنند .
وی افزود: نمایندگان نیز با درخواست از آقای حداد عادل و ارایه دلایل منطقی و مستند، وی را برای این مرجعیت قبول کردند، وزیر بهداشت به دنبال دستور آقای حدادعادل حاضر به تعویق آزمون به سال آینده شد.

پایان پیام


آزمون دستیاری پزشکی، اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود
خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس مجلس
مخبر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد: آزمون دستیاری پزشکی، اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.
دکتر «نورالدین پیرموذن» در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: امروز با حضور دکتر پزشکیان در جلسه‌ی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و با هماهنگی این کمیسیون و وزیر بهداشت، امتحان پذیرش دستیاری از اسفندماه به اردیبهشت‌ماه موکول شد.


 

http://dastyari.blogsky.com

۱۳۸۳/۱۱/۲7  ساعت خبر 16:59:52 کد خبر :8311-10843


ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جناب اقای دکتر حدادعادل

از اینکه تقبل کردید و با درخواست رسمی از وزارت بهداشت این بحران استرس زای تاریخ امتحان را خاتمه دادید سپاسگزاریم .

استدعا داریم که قبل از اعلام رسمی تاریخ جدید امتحان؛ وزارتخانه و مجلس محترم هماهنگی های لازم را بعمل اورده بعد تاریخ امتحان را دبیرخانه وزارتخانه بهداشت اعلام کند

امیدواریم با مبارزه جدی و پیگیریهایی که کمیته محترم تحقیق و تفحص با پشتکار مثال زدنی انجام میدهند  بزودی شاهد نتایج پر بار این تحقیقات باشیم

ضمن قدردانی از همکاری وزیر محترم بهداشت در حل بحران تاریخ امتحان از وزیر محترم بهداشت استدعا داریم که در این ایام اخر وزارت، نهایت همکاری را با کمیته تحقیق و تفحص داشته باشند تا در هنگام تحویل وزارتخانه به دولت اینده وزارتخانه پاک و بدون مفسده ای  را تحویل جامعه بدهند.

                                                                     پزشکان عدالتخواه




در پی تغییر مجدد زمان آزمون دستیاری
جمعی از دانشجویان علوم پزشکی خواستار برگزاری آزمون در 13 اسفند شدند

خبرگزاری دانشجویان ایران – مشهد سرویس صنفی
در پی به تاخیر افتادن مجدد آزمون دستیاری پزشکی 200 تن از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت و رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن اعتراض خواستار رسیدگی به وضعیت کنونی شدند.
به گزارش سرویس آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در قسمتی از این نامه آمده است: متاسفانه تغییرات مکرر در تاریخ آزمون که هربار با سازی نو نواخته می‌شود نه تنها مشکل تخلفات آزمون‌های قبلی را حل نکرده و نخواهد کرد بلکه فشارهای روحی و روانی که در جامعه پزشکی وارد کرده صد چندان نموده است.
این نامه می‌افزاید: شاید بد نباشد بدانید که برسر همین جدالهای مسئولین و تغییر تاریخ امتحان برخی از همکاران دچار شوک روانی شده و بستری شده‌اند.
در قسمتی دیگر از این نامه با طرح این سوال که چه کسی بهای فشارهای روحی و روانی را خواهد پرداخت، خواستار برگزاری آزمون در تاریخ اعلام شده ( 13 اسفندماه 83) شدند.

انتهای پیام کد خبر :8311-11097



جمعی از پزشکان کشور به منظور تشکر از رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت درمان به خاطر پیگیری تخلفات آزمون دستیاری پزشکی صبح روز سه‌شنبه مقابل مجلس تجمع کردند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی «خانه ملت» دکتر گودرزی سخنگوی دبیرخانه پیگیری تخلفات مستقر در بسیج دانشجویی به نمایندگی از تجمع‌کنندگان در مورد هدف از برپایی این تجمع گفت: انگیزه تجمع بدواً اعتراض به مدیران وزارت بهداشت و درمان به دلیل تناقض‌گویی و عدم تمکین به خواست جامعه پزشکی بود.
وی افزود: اما با اقدام به موقع و منطقی نمایندگان و به ویژه رئیس محترم مجلس در انعکاس و پیگیری خواست پزشکان جلو این مشکل گرفته شد.
گودرزی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی دبیرخانه شورای آموزش تخصصی پزشکی فساد نهادینه شده و سازمان یافته حداقل از سال 1377 به بعد در خصوص برگزاری آزمون‌های تخصصی پزشکی و غیرپزشکی می‌باشد.
وی افزود: پس از گذشت یک سال در نهایت وجود این فساد از سوی دادگاه صالحه بنا به اظهارات نمایندگان و کمیسیون بهداشت به اثبات رسید.
سخنگوی دبیرخانه پیگیری تخلفات آزمون پزشکی مستقر در بسیج دانشجویی در ارتباط با خواست جامعه پزشکی اظهار داشت: برخورد قاطع با متخلفین دبیرخانه شورای آموزش تخصصی پزشکی در هر سمت و بدون اغماض از جمله خواست‌های ما می‌باشد.
وی افزود: اصلاح قوانین و دستورالعمل‌های غیرعادلانه از جمله بحث سهمیه‌های آزمون و تدوین دستورالعمل‌های جدید با تأیید نمایندگان مجلس در جهت برگزاری سالم آزمون دیگر خواست جامعه پزشکی است.
گودرزی گفت: همچنین رسیدگی سریع به وضعیت آزمون سال 82 و اتخاذ تصمیم نهایی در مورد آن همچنان که تاکنون محرز شده است دیگر خواسته پزشکان می‌باشد.
وی افزود: با توجه به لو رفتن سؤالات، اصل آزمون مخدوش می‌باشد و ما خواستار بررسی کارشناسی این آزمون و در صورت لزوم برپایی مجدد آن می‌باشیم.
گودرزی با انتقاد از اظهارات وزیر بهداشت برای پیگیری این موضوع خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت بارها و بارها همچنان که اسناد آن در صدا و سیما موجود می‌باشد اظهار داشتند در صورت اثبات لو رفتن حتی یک مورد از سؤالات، آزمون را ابطال خواهند کرد.
وی افزود: در حال حاضر سؤال ما از وزیر این است که با توجه به رأی صادره در این خصوص ایشان چگونه می‌خواهند پاسخگوی پزشکان محترم باشند.
حضور نماینده شهرضا در بین تجمع‌کنندگان عوض حیدرپور نماینده شهرضا و مسئول تحقیق و تفحص از آزمون‌های تخصصی با حضور در میان تجمع‌کنندگان اظهار داشت: با توجه به اینکه خواست اکثر پزشکان شرکت در آزمون تخصصی بود لذا با پیگیری رئیس مجلس و اعضای کمیسیون بهداشت قرار شد این آزمون سال آینده نیز برگزار شود.

 
از کلیه همکاران گرامی , پزشکان محترم و هموطنان عزیز که هرگونه گزارش یا اطلاعاتی درخصوص آزمونهای دبیرخانه آموزش پزشکی وتخصصی دارند خواهشمندیم موارد مورد نظر رابا
آدرس پست الکترونیکی زیردرمیان بگذارند:
 
 
http://www.ttmajlis.com/contactus.asp
  
    نظرات نظرات  نظرات   نظرات