خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

گزارش نهایی تحقیق و تفحص از آزمون دستیاری ارائه می شود

فردا در کمیسیون آموزش و تحقیقات ؛
گزارش نهایی تحقیق و تفحص از آزمون دستیاری در جلسه بعدازظهر یکشنبه 31 اردیبهشت ماه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.

دکتر "ابراهیم کارخانه ای" در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی مهر با بیان این خبر افزود: گزارش نهایی تحقیق و تفحص آزمون دستیاری با حضور قاضی و بازپرس پرونده در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.

به گزارش مهر، وزیر بهداشت چندی پیش در خصوص تخلفات آزمون دستیاری گفت: تخلفات آزمون دستیاری از دو جهت مورد بررسی قرار می گیرد که طی آن قوه قضاییه به صورت قضایی به بررسی موضوع اقدام می کند و وزارت بهداشت نیز از جهتی که این تخلف در یک آزمون ملی صورت گرفته است آن را بررسی می کند.

وی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی در تیر ماه جهت نظام بخشیدن به رسیدگی تخلفات آزمون ها قانونی را ایجاد کرده است که شامل رسیدگی به این تخلفات در دو هیات بدوی و تجدیدنظر می شود. هیات بدوی تشکیل شده و هیات تجدیدنظر هم که به عنوان یک شورای بین بخشی فعالیت می کند در حال رسیدگی است.تهران:۱۲:۱۰ ,  ۱۳۸۵/۰۲/۳۰


خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

12 وزیر در این هفته مهمان کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی خواهند بود که تعدادی از آنها برای ارایه گزارش از بخش‌های مختلف و تعداد دیگری هم برای پاسخ سوالات نمایندگان در کمیسیون‌ها حاضر خواهند شد.

هم‌چنین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این روز گزارش تحقیق و تفحص از آموزش دستیاری را نیز بررسی می‌کند.


ریاض در گفت‌وگو با فارس:

گزارش آزمون دستیاری به‌زودی در کمیسیون اصل 90 مجلس مطرح می‌شود

خبرگزاری فارس:رئیس کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت:گزارش این کمیسیون در خصوص آزمون دستیاری به زودی در جلسه کمیسیون اصل 90 مجلس مطرح خواهد شد.

 سید علی ریاض در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با بیان این که براساس شکایت عده‌ای از دانشجویان مبنی بر تخلف در آزمون دستیاری، رسیدگی به آن در دستور کار کمیسیون اصل 90 مجلس قرار گرفت،گفت:در حال حاضر در حال آماده کردن گزارش نهایی از این آزمون هستیم،که پس از ارائه در جلسه کمیسیون اصل 90 با موافقت اعضای کمیسیون گزارش به هیئت رئیسه مجلس ارائه و سپس در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.
وی افزود:همزمان،آزمون دستیاری در هیئت تحقیق و تفحص کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی می‌شد که روز یکشنبه این هفته گزارش این کمیته در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح می‌شود و در صورت موافقت اعضای آن،این گزارش نیز طبق نوبت در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد و در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

حمایت مسئولین عالی رتبه نظام از تقلب و تخلف تا به کی؟

علی عسگری ، نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اعلام نهایی شدن گزارش کمیسیون اصل 90 درباره پرونده آزمون دستیاری پزشکی گفت : با همکاری وزارت بهداشت و درمان ، مدارک پزشکی متقلبان و متخلفانی که جرایم مربوط به خرید و فروش سوالات و اعمال منافی عفت آنان ثابت شود ، لغو می شود.  ( حرف تکراری که هزاران بار از عالیمقامان شنیده ایم و خوشبختانه چون هیچکس تخلف نکرده است!!!! پس نتیجتا کسی هم اخراج نخواهد شد !!!!!!)
نماینده مردم مشهد در گفتگو با جام جم افزود: طرز کار قوه قضاییه و مسوولان اجرایی در دولت گذشته در این پرونده زیرسوال رفته است زیرا این پرونده از سال 1377 در حال رسیدگی است و فراز و فرود زیادی ازجمله تعلیق بازپرس رسیدگی کننده نخستین پرونده و تحت فشار بودن قاضی جدید که از سوی افراد متنفذ صورت گرفته ، داشته است.
ابعاد یک پرونده
رسیدگی به پرونده خرید و فروش سوالات آزمون دستیاری پزشکی زمانی آغاز شد که مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه تهران ، علوم پزشکی تهران و برخی دیگر از شکات با ارائه شکایت هایی به کمیسیون اصل 90 اعلام کردند؛ از سال 1377 آزمون دستیاری تخصصی پزشکی به طور سالم برگزار نمی شود و تخلفات متعددی ازجمله افشا و خرید و فروش سوالات از سوی مسوولان مربوط ، فضای نگران کننده ای ایجاد کرده و چون امیدی به پیگیری های قضایی نیست و پزشکان شرکت کننده در آزمون های یاد شده از مراجع داخلی ناامیدند ، امکان مراجعه به سازمان های بین المللی ، مهاجرت نخبگان و سلب اعتماد عمومی به نهادهای حکومتی وجود دارد. بر اساس اخبار موجود ، کمیسیون اصل 90 مجلس در گزارش نهایی خود از این پرونده با اشاره به کوتاهی های صورت گرفته در دستگاه قضایی برای رسیدگی به این پرونده تصریح کرده است : هر چند 6 نفر از متهمان پرونده در شعبه 1083 دادگاه عمومی تهران محکومیت بدوی شدند اما به نظر می رسد اهتمام جدی برای کشف همه جوانب امر ، شناسایی سایر دست اندرکاران و تعقیب و مجازات دیگر متهمان - که احتمالا از نفوذ سازمانی بیشتری برخوردار هستند- به عمل نیامده است.
بر اساس این گزارش ، تغییر بی دلیل برگزاری امتحان از تاریخ 16 بهمن 1382 به 14 اسفند 1382 با موافقت وزیر وقت بهداشت و درمان ، معیوب بودن 11 درصد سوالات طراحی شده و عدم درج نام و نام خانوادگی و شماره داوطلب در دفترچه سوالات آزمون سال 1382 برخلاف رویه سنوات گذشته ، تراکم بی سابقه نمرات بسیار بالا در نتایج آزمون مزبور، تغییرات مکرر کلید آزمون ، مجموعه نشانه هایی است که شائبه تخلف و تقلب در نحوه برگزاری امتحانات یاد شده را افزایش داده است.
کمیسیون اصل 90 تصریح کرده است : شایسته بود دادگاه رسیدگی کننده با عنایت به نشانه های مزبور در کشف ، تعقیب و مجازات تمام دست اندرکاران جرایم احصا شده ، جدیت بیشتری به عمل می آورد.
براساس این گزارش ، مفقود شدن پرونده های قضایی برخی متهمین در سالهای 82 و 83 و بی سرانجام ماندن آن پرونده ها تاکنون ، با توجه به اهمیت فوق العاده موضوع و نگرانی افکار عمومی قابل توجیه نیست و باید با مسوولان ذی ربط قضایی در این باره یا عوامل مستقیم و غیرمستقیمی که در این تخلفات دخالت داشتند، با جدیت بیشتری برخورد شود. کمیسیون اصل 90 مجلس با تاکید بر این که مسوولان قضایی مربوط ، تقوای لازم و عدالت شرعی در رسیدگی به این پرونده را نداشته اند ، تاکید کرده است : جابه جایی بازپرس شعبه 12 دادسرای عمومی و انقلاب تهران که مدتها برای کشف ابعاد قضیه و بازجویی تمام متهمان پرونده اقدامات گسترده ای کرد و اشراف قابل توجهی به دست آورده بود و سپردن پرونده به قاضی جدید (با هر مصلحت اندیشی که صورت گرفته باشد) شائبه خروج از بی طرفی برخی مسوولان اصلی دادسرای عمومی و انقلاب تهران را تقویت می کند مخصوصا وقتی تعلیق بازپرس شعبه مزبور آقای (ط) بر این روند غیرمنطقی اضافه شود.
در همین ارتباط کمیسیون نامه ای به آیت الله شاهرودی ، رئیس قوه قضاییه ارسال کرد، با این مضمون که برخی گزارش های کتبی و مخصوصا شفاهی مسوول دادستانی تهران برای کسب موافقت در عزل و نصب برخی قضات مستقل و متدین و احیانا تعلیق این قبیل قضات بشدت قابل تردید و تامل است.
کمیسیون اصل 90 مجلس برای اصلاح روشها و نظم بیشتر مسائل مربوط به آموزش تخصصی پزشکان پیشنهاد کرده است شورای فرعی موجود حذف یا به نحوی با تشکیلات و شوراهای موازی ادغام شود و در خصوص قرنطینه آزمون ها تدابیر دقیق تری از سوی وزارت بهداشت و درمان اندیشیده شود.


ایا مرتضوی دادستان تهران که 2سال پیش ......

سعید مرتضوی:

با اخراج افراد مورد ظن از قسمت آزمون دستیاری، دیگر درخواست تعویق آزمون را نداریم

1384/02/02

13:47:36

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

سرویس: فقه و حقوق - حقوق سیاسی

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سعید مرتضوی در حاشیه‌ی اولین همایش علمی قضات دادسرای عمومی و انقلاب تهران در جمع خبرنگاران، درباره‌ی آخرین وضعیت پرونده‌ی آزمون دستیاری گفت: در این باره بازپرس شعبه‌ی 12 ناحیه‌ی 7 دادسرا مطالبی را مطرح کردند که در مطبوعات منعکس شد البته یک سری از مسائلی که به آن پرداخته شده بود، از سوی دادسرا مطرح نشده و مطبوعات از زبان خودشان به آن پرداخته بودند.

وی افزود: از زمانی‌که در مورد این آزمون ادعاهایی مطرح شد و شکایاتی واصل شد، دادسرا وارد رسیدگی شد که در ابتدا ضابط پرونده‌ی نیروی انتظامی بود که در این بخش از پرونده‌ی نیروی انتظامی نتوانست نتیجه‌ای بگیرد دال بر این‌که آن شخص عامل افشای سؤال باشد و گزارش ناحیه حکایت از آن داشت که آن فرد به قصد اخاذی ادعا کرده که سؤال دارم. ؟؟؟؟؟؟

دادستان تهران ادامه داد: بعد از این، پرونده را به ضابط دیگری ارجاع دادیم که با بررسی عمیق و اتخاذ یک روش علمی توانست تعداد افرادی که در این آزمون تخلف کرده‌اند را پیدا کند؛ با دستور بازپرس نسبت به احضار و جلب متهمان اقدام شد که این متهمان اقرار کردند و تعداد زیادی از کسانی‌که در آزمون سال گذشته قبول شدند به تقلب و خرید سؤال اذعان کردند و پس از تکمیل تحقیقات مقدماتی و اخذ آخرین تحقیقات با صدور قرار وثیقه و کیفرخواست جهت محاکمه به دادگاه ارسال می‌شود.

مرتضوی درباره‌ی ابطال آزمون سال گذشته، گفت: نظر دادسرا این نیست که آزمون را ابطال کند بلکه نظر ما این است که تحقیقات جامع را انجام دهیم و همین ضابطانی که الان به طور فنی روی پرونده کار می‌کنند را بیشتر تقویت کنیم و تا آخرین نفری که با تقلب و اقدامات غیرمتعارف قبول شده‌اند، شناسایی کنیم و در واقع قبولی او را ابطال کنیم؛ ما هرکدام از قبولی‌های سال قبل را که به نتیجه برسیم با تقلب یا خرید سؤال و یا اقدامات غیرمتعارف که جزو تقلب محسوب می‌شود، قبول شده‌اند، قبولی آنها را باطل می‌کنیم. ( اقای مرتضوی بعد از ۲ سال قبولی چند نفر را باطل کرده اید)

دادستان تهران درباره‌ی به تعویق افتادن آزمون دستیاری امسال، گفت: بازپرس پرونده پس از انجام تحقیقات از متهمان به این نتیجه رسید که تعداد قابل توجهی از افراد متخلف الان هم در سیستم آزمون حضور دارند و با حضور این‌ها نمی‌شود آزمون بعدی را با سلامت برگزار کرد؛ بر این مبنا بازپرس پرونده در نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تعویق افتادن آزمون را پیشنهاد کردند.

وی افزود: روز گذشته وزیر بهداشت و مسؤولان برگزاری آزمون نامه‌ای خطاب به دادسرا نوشتند و طی آن مستدل اعلام کردند که تمام افرادی که مظنون بودند از قسمت آزمون اخراج شدند؟؟؟ و هیچ سمتی در آزمون ندارند؟؟؟ همچنین صراحتا از دادسرا خواستند که ما به همراه ضابطان از نحوه‌ی برگزاری آزمون و نگهداری سؤالات، بازرسی و نظارت کنیم و با توجه به این‌که افرادی که بازپرس ما نسبت به سلامت کار آنها تردید داشتند اخراج کردند بنابراین با اقدامات وزارت بهداشت و حسن نیتی که آقای پزشکیان نشان دادند، از نظر ما اشکالی ندارد که در همان نیمه اردیبهشت‌ماه آزمون برگزار شود و ما !!!!!!!  دیگر تقاضای تعویق انداختن آزمون را نداریم و دستور قضایی هم دال بر این صادر نخواهیم کرد.

خواسته پزشکان عدالتخواه از دبیرخانه:

دست از کتمان کاری بردارید نمرات و رتبه های زیر 2000 را در سایت دبیرخانه درج کنید

حمایت از تقلب و تخلف تا به کی؟

بعد از ۲ سال سرکار گذاشتن پزشکان خبر سرکاری دیگر از نمایندگان...

گزارش کمیسیون اصل ‪ ۹۰‬درباره پرونده آزمون دستیاری نهایی می‌شود (در نزدیکترین زمان ممکن و بینظیرترین بررسی پرونده تاریخ بشر )
 

مخبر کمیسیون اصل ‪ ۹۰‬مجلس از تهیه گزارش نهایی پرونده تخلفات آزمون دستیاری برای ارایه آن به صحن علنی مجلس خبر داد.

علی بنایی پس از پایان جلسه روز یکشنبه کمیسیون اصل ‪ ۹۰‬به خبرنگار سیاسی ایرنا، گفت: "تا هفته آینده گزارش نهایی پرونده مربوط به تخلفات آزمون دستیاری پزشکی در این کمیسیون نهایی می‌شود، تا هر چه زودتر!!!!!! ( لطفا عجله نکنید سوال خر ها فارغالتحصیل می شوند!!)در صحن علنی مجلس قرائت شود."
وی تاکید کرد که با جمع‌آوری اطلاعات و گزارش‌های متعدد از مراجع مربوطه و تکمیل پرونده، به مجموعه شکایات واصله درباره تخلفات مربوط به آزمون دستیاری پزشکی رسیدگی شده و پس از جمع‌بندی نهایی آن در هفته آینده، این گزارش به هیات رئیسه مجلس تقدیم خواهد شد.

به گفته بنایی، پس از تقدیم گزارش نهایی شده و مصوب کمیسیون اصل ‪۹۰‬ به هیات رئیسه مجلس، نوبت قرائت آن در صحن علنی مجلس تعیین خواهد شد.

 
 

نمرات و رتبه ها

با سلام خدمت همکاران محترم

 

همانگونه که میدانید دو سال است دبیرخانه از ارائه نمره ها و رتبه ها در سایت دبیرخانه خودداری میکند تا باندبازیها و گندزنیهای احتمالی عالیمقامان و اقازاده هایشان را در امتحان دستیاری پنهان سازد

لذا همکاران گرامی در صورت صلاحدید نمره ها و رتبه های خود و دوستانشان را در قسمت نظرات درج کنند تا اگر تخلفی صورت گرفته باشد به اطلاع همه همکاران رسانده شود 

با آرزوی روزی که ریشه ظلم و فساد و باندبازی از این کشور بر چیده شود و با آرزوی موفقیت همکاران عزیز