خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

آغاز ثبت نام دستیاری از دوم دی ماه. برگزاری آزمون در سوم اسفند.

 
لیست نتایج جایگزین مرحلة دوم سی­وسومین دورة آزمون پذیرش دستیار تخصصی

اسامی داوطلبین سی و سومین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی بالینی معرفی شده جهت رشته زنان و زایمان دانشگاه کردستان

اسامی پذیرفته شدگان جایگزین مرحله دوم سی و سومین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی بالینی

 

از وبلاگ کل پسر:
 
رییس مرکز سنجش وزارت بهداشت:
ثبت‌نام آزمون دستیاری از دوم دی آغاز می‌شود
آزمون دستیاری در 24 رشته، سوم اسفند برگزار می‌شود

سرویس: آموزشی
1385/09/28
12-19-2006
12:12:30
8509-16215: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: آموزشی

رییس مرکز سنجش وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی زمان ثبت‌نام آزمون دوره‌های دستیاری تخصصی را دوم دی ماه اعلام کرد.

کی قباد طاهر نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: داوطلبان تا بیستم دی ماه مهلت دارند که با مراجعه به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دفترچه ثبت‌نام آزمون دستیاری 24 رشته تخصصی پزشکی را دریافت و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وی زمان توزیع کارت ورود به جلسه را یکم و دوم اسفند ماه بیان کرد و افزود: آزمون دوره‌های دستیاری تخصصی علوم پزشکی سوم اسفند ماه برگزار می‌شود.

رییس مرکز سنجش وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: کلید اولیه سوالات دوره‌های دستیاری تخصصی نیز پنجم اسفند ماه اعلام می‌شود.

پس از تخلفات در آزمون دستیاری سال 1382 صورت می گیرد

 

تدابیر شدید برای جلوگیری از هرگونه تخلف در آزمون دستیاری / نصب دوربین مدار بسته در مخزن طراحی سئوال

 

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش ضریب اطمینان در طراحی سئوال و مخزن آزمون دستیاری گفت : طراحی فرم تقاضانامه و شماره صندلی عکس دار برای آزمون دستیاری، نصب دوربین مدار بسته در مخزن سئوالات، تعیین اکیپ های سه گانه برای ورود به مخزن از اقدامات وزارت بهداشت برای جلوگیری از هرگونه تخلف در آزمون دستیاری سال جاری است.

کی قباد طاهرنژاد در گفتگو با خبرنگار مهر از طراحی فرم تقاضانامه و شماره صندلی عکس دار برای آزمون دستیاری سال جاری خبر داد و گفت: پیش از این برای جلوگیری از تقلب در امتحانات، در آزمون کارشناسی ارشد این کار انجام شده است و با توجه به تجربه موفقیت آمیز آن برای آزمون دستیاری سال جاری نیز اعمال می شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت اضافه کرد : برای اینکه نوع تقلبی که افراد جای همدیگر امتحان می دهند به صفر برسد، فرم تقاضانامه به گونه ای تنظیم شده که به یکباره با عکس اسکن می شود.

وی یاد آور شد: در گذشته برای عملیات صدور کارت، عکس به کارت الصاق می شد و بر روی فرم شماره صندلی نیز تنها شماره درج می شد اما در روش جدید همزمان با اسکن فرم تقاضانامه با عکس، کارت ورود به جلسه رنگی عکسدار نیز صادر می شود

طاهرنژاد تأکید کرد: با استفاده از این شیوه امکان مخدوش کردن کارت وجود ندارد و عملیات دستی حذف می شود.

وی همچنین از تأمین اعتبار برای خرید دوربین های مداربسته جهت حفظ امنیت مخزن طراحی سئوال مرکز سنجش خبر داد و گفت: اعتبار لازم برای خرید دوربین های مدار بسته تأمین شده و گروه های مختلف طرح های خود را ارائه کرده اند و به زودی مراحل نصب آن در مخزن آغاز می شود.

طاهرنژاد گفت : بخش طراحی سئوال، مخزن و شرایط نگهداری سئوال در مخزن به گونه ای طراحی شده که اکیپ سه گانه شامل افرادی که از فیلترهای خاص حراست، مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت و دبیرخانه مربوطه عبور داده شده اند، می توانند وارد مخزن شوند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت افزود: با طراحی جدید اکیپ های بازدید کننده از روند طراحی و چاپ و تکثیر سئوالات، امکان رفت و آمد افراد به تنهایی وجود ندارد و بازدید حتماً باید به همراه گروه دیگری که امکان ورود دارد، انجام شود.

تشریح آخرین وضعیت احکام متخلفان آزمون دستیاری

 

اخراج متخلفان آزمون دستیاری از سیستم آموزشی / فروش سوالات دستیاری از 7 تا 30 میلیون تومان / محرومیت 1 تا 10 ساله متهمان از شرکت در آزمون

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین وضعیت احکام متخلفین آزمون دستیاری گفت: ارتباط تمامی افرادی که با خرید سئوالات در آزمون دستیاری پزشکی سال 82 به این دوره تخصصی راه یافته بودند با سیستم آموزشی قطع شده است و این افراد از دانشگاه اخراج شده اند. ضمن اینکه

این افراد با محرومیت 1 تا 10 ساله متهمان از شرکت در آزمون مواجه شده اند.

کی قباد طاهر نژاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر با اشاره به احکامی که برای متهمان پرونده آزمون دستیاری سال 82 صادر شده است، افزود: متهمان این پرونده دو دسته اند و شامل افرادی که با تقلب و خرید سئوالات در آزمون قبول نشده اند و طبیعی است که تنها حکمی که می توان در مورد آنها صادر کرد یک تا سه سال محرومیت آنها از شرکت در آزمون های دستیاری از زمان صدور حکم است.

وی تأکید کرد: تعیین زمان وقوع جرم در واقع به نوعی تخفیف در تنبیه محسوب می شد چرا که اگر از زمان وقوع جرم این تنبیه اعمال می شد می توانستند از امسال و حداکثر سال آینده در آزمون شرکت کنند، ولی با احتساب ممنوعیت برای شرکت در آزمون دستیاری و اعمال آن از زمان صدور حکم، این افراد در واقع با تنبیه سخت تری مواجه شده اند

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به احکام گروه قبول شدگان در آزمون دستیاری سال 82 ، گفتبرای این گروه به طور جمعی حکم ابطال قبولی سال 82 و سه سال محرومیت از شرکت در آزمون های دستیاری از زمان صدور حکم صادر شده است

وی افزود: افرادی که این احکام برای آنها صادر شده بود به حکم اعتراض کرده اند که پس از رفتن احکام به دادگاه تجدید نظر، دادگاه تجدید نظر نیز تمام احکامی که وزارت بهداشت برای آنها صادر کرده بود را تأیید کرد.

طاهر نژاد اظهار داشت: بعضاً برخی از دانشگاه ها از اخراج این افراد سرباز می زدند و تعلل می کردند تا شاید شامل مرور زمان شود اما خوشبختانه با پیگیری های جدی وزیر بهداشت و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طور ویژه از دانشگاه ها خواسته شد گزارش اخراج این افراد را ارائه دهند که طی روزهای گذشته گزارش دانشگاه ها به مرکز سنجش رسیده است و طی آن تأکید شده است که این افراد از سیستم آموزشی دانشگاه حذف شده اند .

وی خاطرنشان کرد: بعضاً ممکن است برخی افراد هنوز در داخل بخش ها تردد کنند که این امر غیرقانونی است و حضور آنها به شدت از سوی وزارت بهداشت پیگیری می شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت در خصوص میزان محرومیت از شرکت در آزمون دستیاری سال های بعد برای متهمان پرونده دستیاری سال 82، گفت: بر اساس قانون جدید افراد متخلف و متقلب یک تا 10 سال از شرکت در آزمون سال های بعدی محروم هستند که این میزان محرومیت در قانون قبلی یک تا سه سال بوده است اما برای جلوگیری از بهانه تراشی متهمان و قرار گرفتن در مفرهای قانونی به ناچار هستیم بر اساس به استناد قوانین سال 82 احکام صادر شده است اما در واقع جا داشت این افراد تا 10 سال محکوم می شدند.

وی مبالغی که این افراد برای تهیه سئوالات اصلی و تقلبی پرداخت کرده اند را از 70 تا 300 میلیون ریال متغیر اعلام کرد و گفت: این افراد در رشته های چشم پزشکی، داخلی ، جراحی عمومی، رادیولوژی، زنان و زایمان ، پزشکی هسته ای مشغول به تحصیل شده بودند.  

وی در پاسخ به این سئوال که اگر فردی با تقلب وارد سیستم آموزشی شده باشد، چگونه توسط وزارت بهداشت از ادامه تحصیل آن فرد جلوگیری می شود، گفت: این مورد در آزمون دستیاری سال 82 اتفاق نیفتاده چراکه هنوز سنوات آنها پر نشده است. اما متاسفانه مواردی در سال های گذشته وجود داشته که با کمک سیستم نظارتی متوجه وقوع این مسئله در گذشته شدیم، حتی افرادی که به طور مثال در مقطع کارشناسی ارشد 2 تا 3 سال از فارغ التحصیلی آنها گذشته است مورد شناسایی قرار گرفته اند و حکم اخراج برای آنها صادر شده است.

طاهرنژاد اضافه کرد : فایده این حکم اخراج این است که اگر این فرد عضو هیئت علمی شده باشد اعتبار هیئت علمی خود را از دست می دهد و اگر از مزایای خاصی استفاده کرده باشد خودبخود این امور باطل می شود.

وی یادآور شد : به طور نمونه افرادی بوده اند که در خارج از کشور درس خوانده اند و در امتحان علوم پایه داخل کشور شرکت کردند، در سال 82 در این امتحان تقلب کردند که در حال حاضر ما به این جمع بندی رسیده ایم که حکم اخراج باید برای این افراد صادر شود. از همین رو حکم اخراج به نظام پزشکی و به تمام جاهایی که با وضعیت جدید این فرد در ارتباط هستند مکاتبه صورت می گیرد و صلاحیت علمی و پزشکی این فرد کان لم یکن تلقی می شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از پیگیری ها و ردیابی های مختلف در فاصله سال های 79 تا 83 خبر داد و گفت : تا کنون 44 پرونده در رابطه با تقلب تشکیل شده که منتهی به صدور حکم شده است. این پرونده ها مربوط به آزمون های دستیاری، دکتری تخصصی، کارشناسی ارشد، آزمون پیش کارورزی ، آزمون علوم پایه بوده اند.

وی نوع تقلب ها را در آزمون های مختلف متفاوت ذکر کرد و گفت: پس از اتفاق سال 82 در آزمون دستیاری به طور تقریبی می توان گفت که خرید و فروش سئوالات صورت نگرفته است اما بیشتر تقلب در امتحانات به استفاده از تلفن همراه، استفاده از ماشین حساب های غیر مجاز و جای همدیگر امتحان دادن، مربوط می شود.

طاهر نژاد تأکید کرد: مجموعه وزارت بهداشت به هیچ عنوان قائل بر ترحم و دلسوزی در رسیدگی به این پرونده ها نیست چرا که این افراد بدترین ستم را بر نظام آموزشی وارد کرده اند و مصیبت های زیادی را برای خود هم فراهم کرده اند. این افراد علاوه بر از دست دادن حیثیت علمی، زندگی خانوادگی خود را نیز از دست داده اند

وی بر ضرورت برخورد جدی با متخلف در هر نوع خود تأکید کرد و گفت: افراد متخلف حق فرد دیگری را که زحمت بیشتری کشیده غصب کرده اند و باید به طور جدی با آنها برخورد شود

زمان انتشار دفترچه آزمون دستیاری سال جاری اعلام شد

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی اوایل دی ماه سال جاری را زمان انتشار دفترچه سی و چهارمین دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشکی اعلام کرد.

دکتر بهرام عین اللهی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این خبر افزود: دفترچه سی و چهارمین دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشکی در تاریخ اعلام شده به دانشگاه های تربیت کننده دستیار تخصصی فرستاده می شود و داوطلبان می توانند آن را از واحد آموزش این دانشگاه ها تهیه کرده و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی تأکید کرد: آزمون دستیاری تخصصی پزشکی سال جاری بدون هیچ گونه تغییری در 3 اسفند ماه امسال برگزار می شود