خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

شمارش معکوس تا امتحان - هفته بیست و نهم: درس سوم

شمارش معکوس تا امتحان  - هفته بیست و نهم: درس سوم 

 درس سوم تا روز دوشنبه 4 خرداد ادامه خواهد داشت 

آفرین و صد افرین به تمام همکارانیکه توانستند درس هفته اول را با موفقیت به اتمام برسانند و نشان دادند که یک گام به قبولی در امتحان نزدیک شدند

یک نکته:

درسها را جهت دار بخوانید یعنی قبل از شروع خواندن هر فصل نگاهی به تستهای امتحان دستیاری ان فصل بیندازید

تشویق خود و دادن جایزه بخود را فراموش نکنید حتی اگر ناچیز باشد

اخر شب، یک آفرین خشک و خالی در قبال انجام وظایف روزانه را از خود دریغ ندارید.

 تحقیقات نشان داده اند ضمیر ناخودآگاه انسان، یک کودک بسیار ساده لوح می باشد که توان ایجاد انرژی ما فوق تصوری را دارد . این نیرو میتواند هر انسانی را به هر آرزویی برساند

 این کودک ساده لوح ضمیر  ناهشیار هر چیزی را خیلی زود باور میکند. اگر بگویید خوب درس می خوانم باور خواهد کرد و خوب درس خواهی خواند اگر بگویی حافظه ام یاریم نمیکند باز باور خواهد کرد و ذهنت کندتر خواهد شد و...

شدت تشویق برای این کودک ساده لوح بسیار مهم است حال می خواهد کشف قانون نسبیت انیشتن باشد یا انجام یک ساعت مطالعه .اگر در قبال یک ساعت مطالعه تشویق خوبی بکنی او هم نیروی بسیار زیادی برای ادامه کار ت تقدیمت خواهد کرد.

تجسم

هر شب قبل از خواب برای 3-4 دقیقه تجسم کنید صبح زود از خواب بیدار شده و سریع اماده درس خواندن میشوید تا ظهر با شور و شوق درس می خوانید یاد میگیرید و لذت می برید. هرچقدر تجسم واضح تر و واقعیتر و روشنتر باشد اثربخشی خیلی زیادی پیدا میکند 

شمارش معکوس تا امتحان - هفته سیم: درس دوم

شمارش معکوس تا امتحان  - هفته سیم: درس دوم 

 درس دوم تا روز دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ادامه خواهد داشت 

 

آفرین و صد افرین به تمام همکارانیکه توانستند درس هفته اول را با موفقیت به اتمام برسانند و نشان دادند که یک گام به قبولی در امتحان نزدیک شدند

لازم دانستم چند نکته را برای همکاران محترم در مورد نکاتیکه در بخش نظرات نوشته شده توضیح دهم

1.    در مقایسه کلی، اموزشگاهها هیچ تفاوتی باهم ندارند، به انتخاب خود ارزش قائل باشید.

2.    بعضی همکاران شکست و موفقیت خود را به اموزشگاهها نسبت می دهند. این خود فریبی بیش نیست که شخصی بگوید من همه جزوات فلان اموزشگاه را خواندم و یاد گرفتم و مرور کردم ولی موفق نشدم و علت عدم موفقیت من بدی جزوه های فلان اموزشگاه بود . برای اینکه به نتیجه برسیم اول باید بطور دقیق علت واقعی شکست خود را کالبد شکافی کنیم .  مثال عینی برایتان میزنم: دو نفر از همکاران در یکی از اموزشگاهها ثبت نام کردند در جزوه ها چند اشتباه وجود داشت (یعنی از همان اموزشگاههایی بود که ایراد گفته می شود). نفر اول همان جزوه ها را با اشتباهاتش یاد گرفت یک تست هم از همان اشتباهات امد و این شخص غلط زد ولی چون همه جزوه های اموزشگاه رو کاملا یاد گرفته بود با نمره خوب از رشته دلخواه خود قبول شد.  اما نفر دوم دچار وسواس شد و به جزوه ها اعتماد نکرد و بدنبال اصلاح غلطهای جزوه بود، این شخص چون به جزوه ها اعتماد نکرد بالطبع نتوانست جزوه ها را خوب بخواند در نتیجه ان تستی که در جزوه اشتباه گفته شده بود را درست زد ولی نمره خوبی نیاورد و نتوانست قبول شود!!!!!!!! نظر این دو نفر را در مورد همان اموزشگاه پرسیدم اولی گفت خیلی خوب بود! دومی گفت عامل بدبختی من این اموزشگاه بود! حال خود قضاوت کنید این اموزشگاه خوب بود یا بد؟!؟

3.    سلیقه ها متفاوت است؛ در انتخاب اموزشگاه خود به سلیقه درس خوانی خود توجه داشته باشید (مثلا یکی با خواندن گاید لاین مشکل دارد ولی دیگری میتواند همانرا براحتی بخواند) حتما این مسئله را در نظر داشته باشید

4.    هر جزوه ایکه انتخاب کردید اعتماد کنید فقط و فقط همان را بخوانید و از ان خارج نشوید.

5.    از پراکنده خوانی بپرهیزید.

6.    موفقیت در امتحان تنها یک روش دارد: خواندن و بیاد اوردن مطالب خوانده شده سر جلسه امتحان.

7.     علت اینکه این همه نظرات متفاوت در مورد اموزشگاهها می بینید کاملا واضح است پس خود را دچار تشویش و نگرانی در مورد انتخابتان نکنید.

8.    تمام کسانیکه جزوات اموزشگاه خود را کامل یاد گرفته اند، قبول شده اند و میگویند اموزشگاه ما عالی بود!! و بر عکس تمام کسانیکه وسواس به خرج داده و نتوانستند جزوات اموزشگاه خود را خوب بخوانند ، قبول نشده و میگویند آموزشگاه ما مزخرف بود!! خود را درگیر این موضوع نکنید لطفا !!

9.    نهایتا ::: عامل موفقیت و شکست، خود شما هستید نه اموزشگاههای مختلف.

شاید قانون 20 -80 را شنیده باشید هفته بعد توضیح مختصری بر ان خواهد شد گر حوصله ای باشد

شمارش معکوس تا امتحان - هفته سی و یکم : درس اول

شمارش معکوس تا امتحان  - هفته سی و یکم : درس اول

 

درس اول تا روز دوشنبه  ۲۱ اردیبهشت ادامه خواهد داشت و درس دوم از روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت اغاز خواهد شد

مهم نیست کدام درس را می خواهید بخوانید.

مهم ان است که  درس انتخابی را در پایان هفته بطور کامل یاد گرفته باشید.

در مورد با کدام درس شروع می کنم پرسیده بودند. برای اینکه موجب تشویش نشوم (مخصوصا چون از وضعیت همدیگر خبر نداریم ممکن است ایراد بگیریم که چرا فلان درس نه...) اگر اجازه بدهید نگویم. بالطبع در صورت شرکت در آموزشگاهها برنامه تحت تاثیر انها خواهد بود.  

اما با چه درسی شروع کنم   

  برای ان کسانیکه نمیخواهند از  اموزشگاهها ( چه مکاتبه ای چه حضوری) استفاده کنند، چند روش وجود دارد

روش اول : از درسهایی شروع کنیم که نخود هر آشی هستند مثل رادیولوژی ، فارماکو ، پاتولوژی ، یا حتی عفونی و نورولوژِی.

مزیت: اگر خوب یاد بگیریم هنگام مطالعه دروس دیگر بسیار راحتتر خواهیم بود و متناقضها و تفاوتها را میتوانیم خلاصنویسی کنیم

روش دوم: شروع با درسهایی مثل کودکان یا جراحی. اگر این روش را انتخاب کردید بهتر است با کودکان شروع کنید چون به انرژی بیشتری نیاز دارد و جراحی را برای بعد که احتمالا خدای نکرده انرژی و شوق درس خوانی کاهش خواهد یافت بگذارید (البته ببخشید منفی گفتم ولی واقعیت این است که شوق درس خواندن در تابستان بسیار افت می کند).

روش سوم: شروع با درسهاییکه تشابهات کمتری با درسهای دیگر دارند مثل روانپزشکی ، آمار اپیدمی ، اخلاق پزشکی و تا حدودی ارتو پدی، پوست و چشم .مزیتش در اینست که از دست این درسها بطور کامل رهایی می یابید و مطالب ان با درسهای دیگر تلاقی چندانی ندارند 

و روشهای دیگر............

اما یک نکته ای رو  در مورد مزیت و ایراد شروع با هر کدام از درسهای مینور یا ماژور تذکر بدهم متوجه خواهید شد خیلی تفاوتی نمیکند با کدام درس شروع کنیم

اگر با ماژورها شروع شود : خوب الان انرژی و توان بیشتری برای یاد گرفتن داریم و راحتتر می توانیم مطالب را به ذهن بسپاریم اما ایرادش در این است که بعلت فاصله زمانی زیاد(5-6 ماه) تا انجام مرور اول مطالب بیشتری از آموخته ها فراموش خواهد شد. ولی در اغاز با مینورها چون نسبت به ماژورها اسانتر هستند مطالب فراموش شده را راحتتر میتوان هنگام مرور در ذهن باز آفرینی کرد. فکر میکنم مطالعه دروس ماژور هر جقدر به زمان مرور و امتحان نزدیکتر باشد کار در ان زمان راحتتر خواهد بود 

یک نکته برای مکاتبه ایها:

در ارسال جزوه ها بی نظمی ها و ناهماهنگیهایی وجود دارد مثلا ممکن است یک هفته فراموش کنند جزوه بفرستند و هفته بعد 2 جزوه را با هم  بفرستند. بخاطر همین سعی کنید برنامه تنظیمی خودتان با زمان ارسال جزوه های مذبور 2-3 هفته فاصله داشته باشد. برای این کار میتوانید از درسهای اواسط یا اواخر برنامه اموزشگاهتان که رفرنسش عوض نشده شروع کنید تا هم بتوانید سر موقع درسها را  تمام کنید و هم بی نظمی های احتمالی خللی در انجام برنامه تان ایجاد نکند

 

خواندن را با یاد گرفتن اشتباه نگیرید .    

بعضی از همکاران می گویند درسها را 3-4 دور خواندیم  پس چرا قبول نشدیم؟ مسلما این دوستان درسها را فقط خوانده اند و با خواندن صرف؛ حتی اگر 10 دور باشد هیچکس قبول نمی شود . قول می دهم اگر فقط یک دور کامل یاد بگیرید و یک دور نزدیک امتحان آموخته های خود را مرور کنید نمره بالای 400 را در یک آزمون سخت خواهید آورد.

برای هر درس یک جزوه 5-6 برگی A4 با فونت معمولی (نه ریز و نه درشت) بنویسید. جزوه نویسی را با رونویسی از کتاب و پاکنویس کردن جزوه های آموزشگاهها اشتباه نگیرید.   

اصلول جزوه نویسی:   

حتما حتما جزوه را بعد از یاد گرفتن مطلب بنویسید نه قبل از یاد گرفتن.

جزوه فقط و فقط شامل کلمات و اعداد بسیار ضروری و امتحانی ؛ نکات کلیدی ؛ نکات مهمی که معمولا اشتباه می شود و نکات حفظی و فرار امتحانی می باشد . فراموش نکنیم جزوه نویسی، رو نویسی از کتاب و جزوه نیست. 

فلاش کارت نویسی 

برای نکات فرار و حفظی از فلاش کارت نویسی و  روش لایتنر استفاده کنید( مرور در روزهای ۲ ، 4 ، 8 ، 16 ، و 30 بعد از یادگیری؛ برای همیشه بخاطر داشتن نکته حفظی).

فلاش کارتها برای سرفصلهای خیلی مهم از 10 عدد و برای سرفصلهای غیر مهم از 1-2 عدد بیشتر نباشد. پس توجه داشته باشید هر مطلبی را نباید فلاش کارت نویسی کنید. برگه های فلاش کارت نویسی بصورت اماده وجود دارد یا می توانید خودتان این برگه ها را در اندازه های 5 در 7 سانتیمتر درست کنید.  

تست زنی: 

روزانه 20 -30 عدد تست بزنید . نه بصورت امتحانی ، بلکه بصورت آموزشی؛ سپس در صورت وجود نکات مهم یا کلیدی یا آموزشی ... در تست ؛ ان نکات را به جزوه خود اضافه کرده تستهای مربوطه را کاملا کنار بگذارید. 

بهتر است روزانه 7-8 ساعت مطالعه مفید داشته باشید.

( 50-60 ساعت در هفته برای هر درس)

روانشناسان توصیه میکنند میزان مطالعه در هر بار از 50 دقیقه بیشتر نباشد و برای هر 50 دقیقه حتما 10 دقیقه استراحت داشته باشید تا مطالب در ذهن فرصت بازیابی و طبقه بندی داشته باشند. (البته روش 25 دقیقه مطالعه و 5 دقیقه استراحت نتایج بسیار بهتری داشته است ولی انجامش مشکلتر است).

توجه داشته باشید که سر 50 دقیقه حتی اگر مطلب خوانده شده نصف و نیمه باشد باز باید رها کرد ؛ منتظر اتمام مطلب و بعد شروع استراحت نباشید؛ چون به این نتیجه رسیده اند با قطع کردن مطلب برای استراحت ، ذهن تشویق به تفکر می شود و از طرف دیگر برای ادامه یاد گرفتن شوق بیشتری از خود نشان میدهد یعنی ذهن تشویق میکند بعد از استراحت با انرژی بیشتری برای ادامه مطالعه بپردازی.

برای ماندگاری بیشتر مطلب در ذهن توصیه های زیادی روی مرورهای یک ساعت بعد ؛ یک روز بعد و یک هفته بعد شده است مخصوصا روی مرور یک روز بعد توصیه بیشتری شده است. اگر مطلب خوب یاد گرفته شود مرور یک ساعت بعد حدود 1-2 دقیقه ، مرور یک روز بعد فقط 10 دقیقه و مرور آخر هفته فقط و فقط  2 ساعت طول خواهد کشید و این اعجاب اور است که در عرض 2 ساعت بتوانید یک درس را بطور کامل مرور کنید.

از غلطهای املایی انشایی احتمالی عذر خواهی می کنم

ادامه مطلب ...

کارنامه نهایی - لینک دیوان عدالت اداری سهمیه مازاد و پیشنهادات

کارنامه نهایی داوطلبین سی و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی
1388/02/10

کارنامه نهایی داوطلبین آزمون پذیرش دستیار تخصصی - دوره سی و ششم



  توصیه یکی از همکاران 

لینک مر بوط به ابطال سهمیه مازاد مدیران دیوان عدالت      دوستان  شما رو به  حداقل برید  تو این لینک دیوان عدالت اداری  و یه کامنت بذارین در مورد عدم اجرای کامل مصوبه شان.
مطمئن باشین بی تاثیر نیست.
 


http://www.divan-edalat.ir/pages/?cid=300

ابطال قسمتی از راهنمای آزمون سی و ششمین دوره پذیرش دستیار تخصصی در رشته‎های بالینی پزشکی

 

 شاکی به شرح شکایت‎نامه تقدیمی اعلام داشته است، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آزمون سی و ششمین دوره پذیرش دستیار تخصصی در رشته‎های بالینی پزشکی که در اسفند ماه سال 1387 برگزار می‎گردد بر خلاف مقررات و خارج از حدود اختیارات قانونی برای مشاغل مدیریتی پزشکان عمومی که در استخدام پیمانی یا رسمی باشند، سهمیه خاص و امتیاز ویژه منظور نموده است...
 

تاریخ: 13/11/1387
شماره دادنامه: 804
کلاسه پرونده: 87/762
مرجع رسیدگی: هیأت عمومی دیوان عدالت اداری.
شاکی: آقای ع - ف
موضوع شکایت و خواسته: ابطال قسمتی از راهنمای آزمون سی و ششمین دوره پذیرش دستیار تخصصی در رشته‎های بالینی پزشکی.
مقدمه: شاکی به شرح شکایت‎نامه تقدیمی اعلام داشته است، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آزمون سی و ششمین دوره پذیرش دستیار تخصصی در رشته‎های بالینی پزشکی که در اسفند ماه سال 1387 برگزار می‎گردد بر خلاف مقررات و خارج از حدود اختیارات قانونی برای مشاغل مدیریتی پزشکان عمومی که در استخدام پیمانی یا رسمی باشند، سهمیه خاص و امتیاز ویژه منظور نموده است به نحوی که لیاقت به عنوان شرط اصلی در امر پزشکی تخصصی به فراموشی سپرده شده و رقابت در عرصه پزشکی را محدود و سلامت جامعه را در مخاطره قرار داده و تهدید می‎نماید. چون مطابق اصل 19 و 28 قانون اساسی مردم از حقوق مساوی برخوردارند و باید شرایط مساوی برای احراز مشاغل و امکان اشتغال برای همه افراد فراهم گردد و اقدام مذکور باعث تضییع حق فارغ التحصیلان پزشکی می‎شود و این در شرایطی است که سهمیه قانونی رزمندگان با تردید مورد قبول قرار گرفته و اعمال می‎شود و ایجاد امتیاز و اختصاص سهمیه ویژه باید مستند قانونی داشته باشد و موضوع باعث تبعیض ناروا بوده و خارج از حدود اختیارات وزارت مذکور است. لذا متقاضی ابطال امتیاز مقرر برای مشاغل مدیریتی و سهمیه اختصاصی ویژه می‎باشم. مدیرکل دفتر امور حقوقی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به شکایت مذکور طی نامه شماره 456782/ح/ن مورخ 6/11/1387 اعلام داشته‎اند، 1- به موجب ماده 6 قانون تشکیلات و وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برنامه‎ریزی به منظور توزیع مناسب و عادلانه نیروی انسانی و سایر امکانات کشور با تاکید بر اولویت برنامه‎های بهداشتی و رفع نیازهای مناطق محروم و نیازمند جزء وظایف این وزارتخانه قلمداد گردیده است و به موجب ماده 14 قانون مربوط به خدمت پزشکان و پیراپزشکان مصوب 12/12/1375 اختیار بـررسی نیازهای تخصصی مناطق محروم و مـورد نیاز کشور بـر عهده این وزارتخانه و شورای آموزش پزشکی و تخصصی به عنوان مجری برابر بند یک ماده اول قانون تشکیل شورای مذکور می‎باشد. اقدامات لازم در این راستا بر اساس نیاز سنجی در سطح کشور به تناسب احتیاجات مناطق نیازمند و جهت تامین احتیاجات درمانی و بهداشتی در مناطق مزبور، با تعیین میزان و نوع سهمیه نیروهای متقاضی آموزش تخصصی تعیین می‎گردد، هدف آن تحقق عدالت در تامین سلامت آحاد افراد جامعه در دراز مدت و مطابق با برنامه‎ریزیهای کلان توسعه کشور در تمامی سطوح می‎باشد. 2- در شصت وپنجمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی، سهمیه پذیرش مازاد جهت پوشش مناطق محروم ضمن تعیین شرایط بهره‎برداری از آن منجمله نحوه محاسبه امتیازات خدمت در مناطق مزبور مورد تصویب قرار گرفت. بدین لحاظ اعلام سهمیه پذیرش مورد اشاره در دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی به صورت مازاد بر ظرفیت موجود در نظر گرفته شده و موجبات کاهش ظرفیتهای عمومی پذیرش آزمون را فراهم نیاورده است. لذا تصدیق می‎فرمایند که اقدام وزارتخانه به منظور تقویت بنیه و دانش علمی کارکنان و اعضای هیأت علمی مستقر در دانشگاههای علوم پزشکی درمانی برای نیل به اهداف اعلام شده قانونگذار به لحاظ حفظ تعادل در امور جاری بخش سلامت و درمان کشور صورت گرفته است. ضمن اینکه استفاده از تسهیلات مذکور جهت مستخدمین شاغل در مناطق محروم با در نظر گرفتن اولویت سابقه خدمتی در آن مناطق بوده و مشروط به تداوم و استمرار خدمت متقاضیان گردیده است. هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسا و مستشاران و دادرسان علی‎البدل شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بـررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بـه شرح آتی مبادرت بـه صدور رأی می‎نماید.
رأی هیأت عمومی
به موجب حکم مقرر در بند 6 ماده یک قانون تشکیلات و وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصوب 1367 برنامه‎ریزی به منظور توزیع متناسب و عادلانه نیروی انسانی و سایر امکانات (آموزش پزشکی و تسهیلات بهداشتی – درمانی) کشور با تأکید اولویت برنامه‎های بهداشتی و رفع نیاز مناطق محروم و نیازمند در زمره وظایف و مسئولیتهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است و همچنین طبق ماده 14 قانون مربوطه به خدمت پزشکان و پیراپزشکان مصوب 1375 آن وزارتخانه مکلف گردیده است کـه به هنگام پذیرش دستیار تخصصی سهمیه‎های جداگانه‎ای را برای مناطق محروم و نیازمند کشور اختصاص دهد. نظر به اینکه احکام مقنن به شرح مقررات فوق‎الذکر متضمن جواز تعیین امتیاز خاص برای مشاغل مدیریتی از حیث پذیرش دستیار تخصصی در رشته‎های بالینی پزشکی نیست و تعیین امتیازات خاص مدیریتی نافی اعتبار اولویت افراد از حیث نتایج علمی آزمون مربوط و از مصادیق بارز تبعیض در بین داوطلبان شرکت در آزمون پذیرش دستیار تخصصی می‎باشد، بنابراین راهنمای آزمون سی و ششمین دوره پذیرش دستیار تخصصی در رشته‎های بالینی پزشکی در قسمت مورد اعتراض و از حیث اعطاء امتیازات خاص به مشاغل مدیریتی خلاف قانون و خارج از حدود اختیارات قانونی مربوط تشخیص داده می‎شود و مستنداً به قسمت دوم اصل 170 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده یک و بند یک ماده 19 و ماده 20 و ماده 43 قانون دیوان عدالت اداری مصوب 1385 از تاریخ تصویب ابطال می‎گردد.

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری

 

  لینک مر بوط به ابطال سهمیه مازاد مدیران 

 



همکاری تغییر رفرنسها را پرسیده که در ادرس دبیرخانه و در همین وبلاگ هم وجود دارد می توانند مراجعه کنند.(غیر از کودکان جراحی روان و پوست بقیه تغییر کرده اند)

از همکاران پرسیدند که چرا یکشنبه ، دوشنبه خالی است؟ که علتش نشان دادن تاریخ شروع و پایان هفته است و خالی نمی باشد

این برنامه تقریبا مثل هفته های میلادی است که یکشنبه ها تعطیل است و هفته را با دوشنبه آغاز می کنند. همکارانیکه کلاس می روند می توانند از دوشنبه تا پنجشنبه یک مطالعه خوب و کاملی داشته باشند . پنجشنبه و جمعه را در کلاس شرکت کنند. شنبه و یکشنبه همان درس به همراه مطالب ارائه شده در کلاس بطور کامل یاد گیری می شود.

همکاران مکاتبه ای هم توجه داشته باشند که جزوه ها تقریبا 7-10 روز بعد از برگزاری کلاس بدستشون می رسد کههمان دوشنبه هفته بعد می شه.

سایر دوستان هم که از کلاس و  مکاتبه ای اموزشگاهها استفاده نمی کنند باز چون وقتی جمعه به اخر برنامه هفتگی می خوره بعلت شرایط خاصی که جمعه دارد عملا هدر می رود به همین خاطر بهتر است در وسط برنامه هفتگی باشه تا استفاده بیشتری برد .

توصیه می کنم یک نام مستعار برای خودتان انتخاب کنید و هر شب با همان نام مستعار در قسمت نظرات مقدار مطالعه مفید روزانه خود را بنویسید و در اخر برنامه هفتگی ببینید چقدر توانستید مطالعه کنید و ایا درس مورد نظر را بطور کامل یاد گرفتید  یا نه؟ در صورت مثبت بودن جواب به خودتان جایزه بدهید هر چند کوچک و  اگر جواب منفی بود علت را پیدا کرده هر چه زودتر برطرف کنید تا برای هفته های بعد همان مشکل تکرار نشود. ضمنا تبادل نظر و راهنمایی را از همدیگر دریغ ندارید.

تاکید می کنم که اگر بتوانید میزان پیشرفت روزانه خود را بنویسید از کم و کیف کار خود آگاه شده و این کار نهایتا شما را به نتیجه دلخواه خود خواهد رساند.