خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

داوطلبان نگران امنیت آزمونها نباشند! <امیدواریم مثل همیشه نباشد>

 

دبیر شورای آموزش پزشکی: داوطلبان نگران امنیت آزمون‌ها نباشند
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱

  

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه داوطلبان فقط به آزمون‌ها فکر کنند و نگران امنیت آن نباشند، گفت: ما سیستم حفاظت و طراحی آزمون را ارتقاء می‌دهیم، البته سیستم‌های فعلی خوب است ولی سعی می‌کنیم این امنیت محکم‌تر شود.
به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بهرام عین‌اللهی با تاکید بر اینکه داوطلبان اطمینان داشته باشند که آزمون‌ها با امنیت بالا برگزار شود، اظهارکرد: به همه آنها توصیه می‌کنیم که هیچ فکری غیر از امتحان دادن نداشته باشند.
وی افزود: از نظر رشد کمی و کیفی رشته‌ها تلاش می‌کنیم رشته‌های موجود را از لحاظ کیفی ارتقا داده و رشته‌هایی که نیست یا کم داریم را گسترش دهیم، البته برنامه‌های جدید علمی در نظر داریم که با کمک همه صاحبنتظران اجرایی خواهیم کرد.
 عین‌اللهی در خصوص افزایش ظرفیت پذیرش رشته‌ها، گفت: مسلم است در این زمینه همه رشته‌ها یک وضعیت ندارند، چرا که با توجه به آمار موجود، در رابطه ظرفیت برخی از رشته‌ها افزایش و برخی نیز کاهس می‌یابد.
وی با تاکید بر ارتقا آزمون‌های بورد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر افرادی داریم که PHD آموزش پزشکی دارند که از آنها برای ارتقای آزمون‌ها بهره خواهیم برد.

دبیر شورای آموزش پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری آزمون دستیاری در اردیبهشت 92، گفت: این آزمون با کیفیت علمی خوب و در شرایط حفاظت و امنیت قابل قبول که به راحتی تامین خواهد شد، برگزار می‌شود. 

-------------------------

 دریافت کمترین حقوق دستیاری پزشکی در ایران

در حال حاضر حقوق یک دستیار پزشکی حدود 700 هزار تومان است که علت اصلی پایین بودن ........

....................... 

رییس مرکز سنجش پزشکی:

ظرفیت های جدید دستیاری هنگام تعیین رشته داوطلبان اعلام می شود 
رییس مرکز سنجش پزشکی از اعلام ظرفیت های جدید دستیاری ..........

.................................. 

 

سیستم حفاظتی آزمون دستیاری احیا می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر جدید شورای آموزش پزشکی تخصصی وزارت بهداشت اولویت‌های این دبیرخانه را در زمینه امنیت برگزاری امتحانات، ارتقاء کیفی آنها، توزیع عدالت آموزشی،ارتقای معیشتی دستیاران و تسهیل قوانین آموزشی اعلام کرد.

بهرام عین‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس افزود: چند اولویت مهم را در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی تخصصی در نظر گرفته‌ایم که یکی از آنها برقراری امنیت امتحانات است..................

دبیر شواری آموزش پزشکی تخصصی:

نتایج آزمون دستیاری فوق تخصصی 30 بهمن اعلام می شود

دبیر شورای آموزش پزشکی،تخصصی گفت: نتایج آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی 30 بهمن ماه روی سایت سازمان سجش پزشکی قرار می گیرد.

دکتر بهرام عین اللهی در گفتگو با خبرنگار وب­دا اظهار داشت: نتایج آزمون فوق تخصصی دستیاری فردا صبح (30 بهمن ماه) روی سایت سازمان سجش پزشکی به آدرس www.sanjeshp.ir قرار می گیرد.

به گفته وی در آزمون امسال پذیرش دستیار پزشکی فوق تخصصی 486 داوطلب در 24 رشته فوق تخصصی پزشکی شرکت کردند که 281 نفر پذیرفته شدند.

دکتر عین اللهی افزود: آزمون سال گذشته پذیرش دستیار پزشکی فوق تخصصی نیز با حضور 450 داوطلب برگزار شد که 269 داوطلب قبول شدند./

....................... 

در این چند ماه باقی مانده :  
دکتر محققی هم برکنار شد! 
احتمالا جناب سرپرست وزارتخانه در این دو ماه باقی مانده به آزمون دستیاری؛ خود امتحان دستیاری را هم برکنار خواهند کرد! 
فقط دعا کنید در این دو ماه احمدی نژاد وزیر به مجلس معرفی نکند که اگر معرفی بشود و رای اعتماد نیاورد(و احتمال زیاد رای نخواهد اورد همان جریان لاریجانی ها!) دوباره سرپرستی وزارت بهداشت را باید به نیکزاد وزیر راه و ... بسپارد! 
  !کی به کیه!
البته نگران نباشید هنوز دو ماه تا امتحان مونده و تا اون موقع کی مرده و کی زنده!

با حکم سرپرست وزارت بهدشت، درمان و آموزش پزشکی؛

معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی منصوب شد

طی حکمی از سوی دکتر محمد حسن طرقت منفرد، سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دکتر بهرام عین اللهی یه عنوان معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصصی منصوب شد.

به گزارش وب دا، متن این حکم به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر بهرام عین الهی

سلام علیکم

باتوجه به سوابق علمی و تجربیات ارزنده و مفید جنابعالی به موجب این ابلاغ به سمت معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی منصوب می شوید تا با اتکال به ذات باریتعالی و رعایت جوانب شرعی و قانونی با بهره گیری از تجارب کلیه صاحب نظران و تعامل مناسب با حوزه های آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، زمینه های تحول در آموزش سلامت و کاربردی نمودن آموزش های علوم پزشکی و نیل به خودکفایی در نیروی انسانی گروه پزشکی را فراهم آورید.

توفیق روز افزون جنابعالی را از ایزد منان خواستارم.  

                     احتمالا چند روز بعد : 

  دکتر بهرام عین اللهی یه عنوان معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصصی  و رئیس سازمان سنجش آموزش پزشکی منصوب شد

ضمنا دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی که همش بیکاره و حقوق مفت میگیره و معاون اموزشی وزیر هم  فبها  بیکاره پس چه بهتر این دو شغل را به یک نفر بدهیم و صد البته همه معاونین بیکارند  شاید همه را برکنار کنیم و یک دکتر عین الهی به کل وزارتخانه کافی باشد!

      

ادامه مطلب ...

بازگشت مجدد بهرام عین اللهی به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی تخصصی

  

 

دومین تغییر در وزارت بهداشت
دبیر جدید شورای آموزش پزشکی تخصصی وزارت بهداشت منصوب شد 

{ظاهرا جناب سرپرست موقت وزارتخانه فراموش کرده اند خودشان موقت هستند. حالا این تغییرات از طرف شخصی که سرپرست موقتی است برای چیست خدا داند. 

حالا حساب کنید ایشان بعنوان وزیر معرفی نشود یا رای اعتماد از مجلس نیاورد دوباره همه دوستان جناب سرپرست برکنار و افراد جدیدی معرفی خواهند شد. 

در این چند ماه باقی مانده دولت چه شیر تو شیری شده. 

کی به کیه! اصلا به تو چه مگه فضولی!}

 

با حکم محمد حسن طریقت منفرد، سرپرست وزارت بهداشت، بهرام عین اللهی به سمت دبیر شورای آموزش پزشکی تخصصی وزارت بهداشت منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، محمد حسن طریقت طی حکمی، بهرام عین اللهی را به جای امیر محسن ضیایی به عنوان دبیر شورای آموزش پزشکی تخصصی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی منصوب کرد.

بهرام عین اللهی، پیش از در زمان وزارت کامران باقری لنکرانی نیز مدتی به عنوان دبیر این شورا و مدتی نیز به عنوان معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می کرد. وی چشم پزشک و رئیس قطب چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

سرپرست وزارت بهداشت چند روز پیش نیز در اولین تغییر در ستاد وزارت بهداشت، رمضان محسن پور، معاون پارلمانی وزارت بهداشت را با حفظ سمت به جای حسن آقاجانی به سمت رئیس دفتر وزارتی وزارت بهداشت منصوب کرد.

متن حکم انتصاب دبیر جدید شورای آموزش پزشکی به این شرح است:

استاد گرامی جناب آقای دکتر بهرام عین اللهی

سلام علیکم

  با توجه به سوابق علمی و تجربیات ارزنده جناب عالی به موجب این ابلاغ به سمت دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی منصوب می شوید تا با اتکال به ذات باری تعالی و رعایت جوانب شرعی با جلب مشارکت صاحبنظران مدیران، اساتید ارجمند، دبیران و اعضای محترم بورد و نهادهای علمی ذیربط در راستای ایجاد تحول با رویکردهای علمی و فن آوری جدید جهت دستیابی به آرمان سند چشم انداز، نقشه جامع علمی و برنامه های توسعه ای کشور و انجام امور محوله که از اهمیت وی‍ژه ای برخوردار هستند اقدام کنید(البته همه اینکارها را که سایرین در طی سالها نتوانستند انجام دهند شما در عرض این ۲-۳ ماه انجام داده و قبل از خداحافظی اینجانب از سرپرستی به اطلاعم برسانید. با تشکر).

امید است با اتکال به ذات باری تعالی در انجام این مسئولیت خطیر موفق و موید باشید.                                                                    

                                                                         دکتر محمد حسن طریقت منفرد

                                                      سرپرست وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی

 

 

 -------------------------------------------- 

تهران:۱۲:۳۳ ,  ۱۳۹۱/۱۱/۱۲ 
رقابت 570 متخصص در آزمون/
آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی برگزار شد
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به برگزاری سی امین دوره آزمون دستیاری فوق تخصصی بالینی گفت: در این آزمون 570 نفر شرکت داشتند که امروز 12 بهمن برگزار شد.
دکتر سید امیرمحسن ضیایی(ظاهرا خبر نداشت چند ساعت بعد ان هم در روز پنجشنبه برکنار خواهد شد! خدا امتحان چهلم را بخیر کنه!) در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از میان داوطلبان 395 نفر مرد و 175 نفر زن هستند که در 24 رشته فوق تخصصی پزشکی در آزمون شرکت کردند.

وی اضافه کرد: آزمون این دوره امروز پنجشنبه 12 بهمن در محل پردیس همت دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد و 13 بهمن به اعتراضات رسیدگی می شود همچنین در روزهای 14 و 15 بهمن ماه آزمون شفاهی به شیوه آسکی برگزار خواهد شد.

ضیایی خاطرنشان کرد: نتایج نهایی سی امین دوره آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی آخر بهمن ماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام می شود.

 --------------------------------------------- 

 

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ملاحظات سیاسی، اجتماعی و علمی نباید مانع تصمیم گیری های کارآمد و درست شود.

به گزارش ایلنا محمدحسن طریقت منفرد با بیان این مطلب در مراسم معارفه دبیر جدید شورای آموزش پزشکی، تخصصی اظهار داشت: آموزش پزشکی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است به طوری که مردم گاهی حاضر می‌شوند بخشی از امکانات رفاهی زندگی خود را از دست بدهند ولی هزینه کنند تا فرزندشان به مراتب عالیه علمی برسد.

وی بیان داشت: توجه دوستانی که برای تدوین آمایش سرزمینی آموزش پزشکی تلاش کرده‌اند را به این نکته جلب می‌کنم که مبادا نگاه آمایشی به بخش آموزش پزشکی ما را از توجه به تصمیم سازی‌های لازم و ضروری در آینده باز دارد.

وی اضافه کرد: بهر حال ما وابسته به دولت هستیم و دولت هم شرایط ویژه‌ای دارد، باید در برنامه ریزی‌ها به این نکته توجه کنیم که دانشگاه‌هایی هستند که بودجه و درآمدشان را از مردم تامین می‌کنند و شرایطشان در آینده ممکن است از ما بهتر شود.

طریقت منفرد در بخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی از تلاش‌های امیرمحسن ضیایی دبیر پیشین شورا برای دکتر بهرام عین اللهی دبیر جدید این شورا آرزوی توفیق کرد.

شورا حساسترین جایگاه آموزش پزشکی

محمدعلی محققی معاون آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم گفت: شاید بتوان گفت مهم‌ترین جایگاه در بخش آموزش پزشکی را دبیرخانه آموزش پزشکی تخصصی دارد.

وی افزود: تشکیل این شورا با مصوبات قبل از انقلاب بوده که بعد از انقلاب نیز توسعه‌ای همه جانبه یافته است. این شورا در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز معادلی ندارد و اعتبار خود را از قوه مققنه گرفته و می‌تواند مصوبات بسیار مهمی تصویب کند.

وی ادامه داد: سایر شوارهای آموزش پزشکی منشعب از این شوراست و این شورا اگرچه فراز و نشیب‌های زیادی داشته است ولی یکی از موفق‌ترین و پرکا‌ترین شوراهای آموزش پزشکی بوده و مصوبات مهم و سرنوشت سازی داشته است.

معاون آموزش دوره مدیریت ضیایی در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی تخصصی را یکی از مهم‌ترین و سخت‌ترین دوره‌های این شورا اعلام کرد و گفت: در این دوره مشکلاتی برای یکی از آزمون‌های دستیاری پیش آمد که با مدیریت خوب ایشان و مجموعه معاونت آموزش پزشکی به خیر گذشت.

وی در پایان سخنانش ضمن قدردانی از تلاش‌های ضیایی برای عین اللهی آرزوی توفیق کرده و تصریح کرد بدیهی است که معاونت آموزش با دکتر عین اللهی همکاری لازم را خواهند داشت.

شورای آموزش پزشکی، تخصصی پاشنه آشیل آموزش پزشکی

بر اساس این گزارش امیرمحسن ضیایی دبیر سابق شورای آموزش پزشکی تخصصی نیز در این مراسم این شورا را به نوعی پاشنه آشیل معاونت آموزش پزشکی وزارتخانه اعلام کرد و گفت: این شورا در سال ۶ آزمون مهم و سرنوشت ساز برگزار می‌کند که با حجم بالای کار‌ها باید گفت در هیچ روزی از سال استراحت ندارد، به طوری که همین الان هم آزمون‌های آسکی در حال برگزاری است.

وی افزود: در این دوره ما ۴۰۰ بازدید از بخش‌های مختلف کشور داشته‌ایم و ایجاد برنامه‌های کلان و جدید در بخش سیاستگزاری شورا از دستاوردهای این دوره بوده است.

وی با اعلام اینکه تمام سعی ما این بود که آزمون‌های بورد در سلامت کامل برگزار شود، اظهار داشت: باید همینجا از وحید دستجردی وزیر سابق تشکر کنم، زیرا هیچ زمانی نبود که ما به کمک ایشان نیاز داشته باشیم و ایشان از ما دریغ کنند.

وی در پایان ضمن برشمردن بخشی از اقدامات مهمی که در دوره مسئولیت‌اش توسط شورا صورت گرفت و قدردانی از پشتیبانی‌های محققی معاون آموزشی، از سرپرست وزرات بهداشت نیز به خاطر موافقت با استعفای خود قدردانی کرده و برای عین اللهی در مسئولیت خطیری که به عهده گرفته است آروزی توفیق کرد.

حرکت به سمت کسب مرجعیت علمی مهم‌ترین برنامه ماست

این گزارش حاکیست بهرام عین اللهی دبیر جدید شورای آموزش پزشکی، تخصصی در این مراسم رشد همه جانبه برنامه آموزش پزشکی را مهم‌ترین برنامه خود اعلام کرد و گفت: هم اکنون سرعت رشد علوم پزشکی در کشور خوب است ولی باید این سرعت را افزایش دهیم.

وی افزود: باید با سرعت و قوت به سمت تحقق مرجعیت علمی ایران در دنیا که همانا خواسته مقام معظم رهبری است پیش برویم.

وی اهمیت امنیت آزمون‌های گروه پزشکی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: به امید خدا نخواهیم گذاشت در صحت برگزاری آزمون‌ها خدشه‌ای وارد شود و امنیت آزمون‌ها به خطر بیفتد.

وی در خاتمه از سرپرست وزارت بهداشت به خاطر حسن اعتمادش برای واگذاری این مسئولیت به خود قدردانی کرد.

ادامه مطلب ...