خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

دستورالعمل انجام خدمات رادیولوژی توسط پزشکان عمومی لغو شد


http://s1.picofile.com/file/7499585806/besm230.jpg

 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ 

 =====================

تفویض اختیار کامل وزیر بهداشت به معاونش در حوزه آموزش پزشکی
وزیر بهداشت با اشاره به لزوم تحول در آموزش پزشکی گفت: من همین جا اعلام می کنم که همه اختیاراتی که وزیر بهداشت دارد را به معاون آموزشی تفویض می کنم برای اینکه آموزش را بهتر از گذشته به پیش ببرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم تودیع و معارفه معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: آموزش هم در حوزه محتوایی و هم شکلی باید متحول شود و توسعه کمی که از اقتضائات دولت های نهم و دهم بود به توسعه کیفی ارتقاء پیدا کند.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: وضع پزشکی امروز ما قطعا بهتر از گذشته است و از هم لباسان خودم خواهش دارم بی مهابا به یکدیگر به دلیل رفتار زشت عده کمی نتازند؛ چراکه هیچ کمکی به مشکلات محرومین و مردم نمی کنند.

هاشمی اضافه کرد: تجربه سه دوره افراط و عملکرد سلیقه ای نشان داده که امروز باید با عقلانیت رفتار کنیم و اگر همه همتمان را جمع کنیم در برابر کوه مشکلات باز هم کم خواهد بود. از همین‌ رو رعایت حال مردم و حفظ اعتبار جامعه پزشکی بسیار ضروری است .

وی درباره دکتر ضیایی معاون جدید آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: دکتر ضیایی در صحبت‌هایش به مطالبی اشاره کرد که آرزوی ما در زمان حضور در حوزه آموزش بود، آرزوهایی که به هر دلیلی میسر نشد و دلیل عمده اش نیز مسئولین بالادستی بودند.

وزیر بهداشت استفاده از ظرفیت گروه های آموزشی، انجمن های علمی و نظام پزشکی را ضروری خواند و افزود: انجمن های علمی در جایگاه مناسب خود قرار ندارند؛ چراکه اختیاری ندارند و باید بتوانیم با تعریف ماموریت آنها را تقویت کنیم. همچنین نظام پزشکی نیز باید برایش ماموریت تعیین شود تا بتواند در گروه های علمی انتخابات پرشوری داشته باشد و از مشارکت همه اقشار پزشکی استفاده کند.

هاشمی گفت: ما جامعه پزشکی بسیار متفرق هستیم و علیه یکدیگر هم کم انرژی صرف نکرده ایم.

وی ارتقاء علمی گروه های آموزشی، چرخش نخبگان و استقلال دانشگاه ها را با ابزارهای قانونی از فرصت هایی برشمرد که در توسعه کیفی آموزش نقش دارد.

وزیر بهداشت افزود: کاهش تصدی گری وزارت بهداشت امر بسیار مهمی است. وزارتخانه نباید مراجعه کننده داشته باشد، بلکه در واگذاری امور و با استفاده از فناوری اطلاعات باید بتوانیم مشکلات مراجعه کنندگان را رفع کنیم.

هاشمی با انتقاد از عدم توجه به نیازسنجی تربیت نیروهای پزشکی گفت: بسیار زشت است که مامای بیکار داشته باشیم. بسیاری از رشته ها متاسفانه با همان نگاه وزارت علوم تاسیس شده اند و به ته خط و خروجی شغلی رشته توجه نشده است. من در زمان حضورم در شورای گسترش برای قبول ایجاد بسیاری از رشته ها تحت فشار بوده ام متاسفانه بسیاری از رشته ها بیمار متولد شده اند و همینطور بیمار هم ادامه پیدا می کنند آمار فارغ التحصیلان بیکار در حوزه پزشکی اگر روبه افزایش باشد، بسیار بد خواهد بود.

وی افزود: این مساله باید در جایی حل شود و مقرراتی را برای ورود به دوره های عمومی و تخصصی قرار دهیم تا مشکل طرح پزشکی حل شود این درست نیست که خانمی یا آقایی با وجود داشتن فرزند و نارضایتی مجبور به انجام طرح می شوند و از آنها توقع داریم سلامت مردم را نیز در دست خود گیرند. اگر در زمان شروع دوره بتوانیم این مساله را حل کنیم، این نارضایتی نیز کاهش پیدا می کند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: بیماری اصلی پزشک خانواده، کمبود نیروی انسانی است که از بسیاری از بخش ها اعتبار وجود دارد، اما نیروی انسانی کافی نیست و در ضمن در بخشی دیگر نیروی انسانی وجود دارد، اما اعتبار لازم را برای پرداخت حقوق ندارند، همه این مسائل دست به دست هم می‌دهد تا نتوانیم نظام ارجاع را درست پیاده کنیم. ما با نگاه دقیق به ماموریت تربیت نیروی انسانی در مناطق دوردست می توانیم این مسائل را حل کنیم.

===================

پینگ پنگ در وزارت بهداشت/ سهم یک بیمارستان و 2 تخصص در یک معاونت
مراسم تکریم و معارفه دکتر عین اللهی و دکتر ضیایی در سمت معاونت آموزشی وزارت بهداشت امروز در تالار امام جواد (ع) وزارت بهداشت برگزار شد که این برنامه حواشی نیز به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی حائری دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در سخنرانی خود تغییر مدیریت را به دو امدادی تشبیه کرد و با تعابیر عربی بسیار از دو نفری که مسئولیت قبلی و جدید معاونت آموزشی را برعهده داشتند، تمجید کرد. 

دکتر عین اللهی در زمان قرار گرفتن پشت تریبون با تشویق بسیار مدیران و کارمندان حوزه آموزش قرار گرفت. وی با تشکر از کارمندان آموزش تاکید کرد خودش یک کارمندزاده است و سختی های کارمندی را می داند. 

دکتر ضیایی با اشاره به اینکه چند ماه پیش چنین شرایطی بوجود آمده بود و جای وی با دکتر عین اللهی عوض شده بود، گفت: البته این پست عوض کردن میان من و دکتر عین اللهی به پینگ پنگ بدل شده اما ما تاکید کرده ایم که نمی گذاریم حوزه آموزش پزشکی از بیمارستان لبافی نژاد خارج شود. 

اشاره دکتر ضیایی به این موضوع موجب خنده حضار شد. دکتر ضیایی اورولوژیست و دکتر عین اللهی چشم پزشک هر دو در بیمارستان لبافی نژاد فعالیت می کنند. 

دکتر ضیایی با اشاره به نکات مثبت ادغام آموزش و خدمات در نظام سلامت گفت: زمانی که سازمان بهداشت جهانی از این ادغام بازدید کرد اعلام کردند که ایران بر شانه غول ها ایستاده و افق پیش روی سلامت خود را می بیند. 

دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت با اشاره به مدیریت خود در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی تخصصی در سالهای دهه 70 به طنز گفت: این دبیرخانه هم بین اورولوژیست ها و چشم پزشکان می چرخد . زمانی دکتر سیم فروش، دکتر ضیایی، دکتر عین اللهی و من مسئولیت این دبیرخانه را برعهده داشتیم. 

وی اضافه کرد: البته این مجلس متعلق به بیمارستان لبافی نژاد و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است چون همه این استادان متعلق به این دانشگاه هستند. 

تجمع تعداد زیادی از کارمندان زن وزارت بهداشت در این جلسه هم جالب توجه بود. این کارمندان با مراجعه به خبرنگاران خواستار خبررسانی موضوع افزایش ساعات کاری ادارات و سختی های آنها می شدند. 

دکتر  عین اللهی در میان سخنان خود برای اولین بار به عنوان یک مقام مسئول از تمامی خبرنگارانی که در این مدت اخبار حوزه آموزش پزشکی را پوشش خبری می دادند با نام بردن هر یک از آنها، تقدیر کرد.

=========================

ریاست دومین لاریجانی در دانشگاه آزاد/ باقر لاریجانی قائم مقام علوم پزشکی شد
سرپرست دانشگاه آزاد، در تازه ترین حکم خود قائم مقام این دانشگاه را در علوم پزشکی منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید میرزاده در تازه ترین حکم خود، دکتر باقر لاریجانی را به سمت قائم مقام خود در علوم پزشکی دانشگاه آزاد منصوب کرد.

وی همچنین به عضویت شورای راهبردی علوم پزشکی این دانشگاه، در آمد.

به گزارش مهر، پس از فاضل لاریجانی که هم اکنون رئیس واحد علوم و تحقیقات آمل است، برادر بزرگترش نیز به سمت مدیریت در این دانشگاه، رسید.

دکتر باقر لاریجانی پیش از این و در زمان وزارت مرضیه وحیددستجردی ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران را بر عهده داشت.


================



با حکم حسن هاشمی
محسن ضیایی معاون آموزشی وزیر بهداشت شد

با حکم وزیر بهداشت؛ درمان و آموزش پزشکی سید امیر محسن ضیایی به سمت معاون آموزشی وزیر و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی منصوب شد.

خبرگزاری فارس: محسن ضیایی معاون آموزشی وزیر بهداشت شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وب دا؛ متن این حکم به شرح زیر است:

جناب آقای دکترسید امیر محسن ضیایی

استاد محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی

سلام علیکم؛

تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآمد و جامعه نگر رویکرد راهبردی برای حفظ و ارتقاء سلامت جامعه و پایداری آن است.

با توجه به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به سمت معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی تعیین می شوید تا با استفاده از ظرفیت اعضای محترم هیأت علمی دانشگاهها، انجمن های علمی و تخصصی و قطب های علمی نسبت به توسعه و تحول آموزش علوم پزشکی به صورت هدفمند، جامعه نگر و متناسب با نیاز سطوح نظام سلامت در مناطق مختلف کشور بر اساس آمایش سرزمین و با کیفیتی در تراز جهانی، تقویت مرکز سنجش آموزش پزشکی و استفاده از روشهای روزآمد، ساماندهی بورسها و فرصتهای تحصیلی بر اساس نیاز نظام سلامت و تلاش در جهت تکریم جایگاه و مشارکت جدی اعضای محترم هیأت علمی اقدام نمایید.

امید است با اتکال به خداوند متعال در انجام شایسته وظایف با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در جهت خدمت و ارتقاء سلامت ملت شریف ایران موفق باشید.

بنابر این گزارش سوابق تحصیلی، علمی و اجرایی دکتر ضیایی به شرح زیر است:

سوابق تحصیلی

•           پزشکی عمومی:دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی(1362-1369)

•           تخصص ارولوژی :دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ،مرکز پزشکی شهید لبافی(1369-1373)

•           فلوشیپ اندویورولوژی :دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی(1376-1377)

•           دوره مینی فلوشیپ یورولاپاروسکوپی –دانشگاه جانز هاپکینز، آمریکا(2003)

سوابق علمی:

          استادیار ارولوژی دانشکده پزشکی شاهد: 1375- 1376

--          استادیار گروه ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: 1377 -1385

-           دانشیار گروه ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: 1385

-           استاد گروه ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: 1390

مسئولیتهای اجرایی، آموزشی و پژوهشی:

-           قائم مقام معاون پژوهشی دانشکده پزشکی شاهد: 1375

-           مسئول واحد ارزشیابی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی: 1374-1376

-           معاون اجرائی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی: 1376-1377

-           معاون آموزشی بخش ارولوژی مرکز پزشکی شهید لبافی نژاد: 1377-1378

-           معاون آموزشی گروه ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: 1378- 1386

-           معاون آموزشی و پژوهشی مرکز پزشکی شهید لبافی نژاد 1378 -1386

-           عضو و مسئول شورای پژوهشی مرکز تحقیقات بیماریهای کلیه و مجاری ادراری: 1379

-           معاون پژوهشی مرکز تحقیقات بیماریهای کلیه و مجاری ادراری 1380-1385

-           مشاور پژوهشی رئیس مرکز تحقیقات بیماریهای کلیه و مجاری ادراری 1385 تاکنون

-           کارشناس سازمان پزشکی قانونی کشور

-           کارشناس سازمان نظام پزشکی کشور و تهران بزرگ

-           عضو شورای باز آموزی سازمان نظام پزشکی کشور

          مسئول آموزش برنامه فلوشیپ گروه ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

-           مسئول طرح نوین ارزشیابی دستیاری گروه ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

-           دبیر سه دوره جشنواره تحقیقاتی ابن سینا

-           عضو هیات داوران جشنواره بین المللی رویان

-           عضو و دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی

-           مدیر کل دفتر گسترش و ارزیابی آموزش پزشکی

-           قائم مقام معاون آموزشی و مدیر کل اعتبار بخشی، ارزیابی و دبیرخانه های شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی.

-           دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی کشور از سال 1389 تا بهمن 1391

-           مدرس کارگاههای متدلوژی تحقیق، EBM، Morning Club،Journal Club 

-           رئیس کمیته نظارت بر حسن اجرای مقررات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تاریخ 16/5/86

-           دبیر ارزشیابی رشته ارولوژی از 1391 تاکنون

-           عضو شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش آموختگان 1391 تاکنون

-           رئیس ششمین کنگره انجمن اندویورولوژی و یورولاپاروسکوپی ایران 1392

مقالات؛سخنرانیها؛طرحهای تحقیقاتی:       

بیش از 50 مقاله به زبان انگلیسی نمایه شده در Pubmed

ارائه بیش از صد مقاله در کنگره های داخلی و بین المللی

هدایت 11 پایان نامه تخصصی

اجرای بیش از 20 طرح تحقیقاتی

=========================

سومین تغییر وزیر بهداشت 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران منصوب شد
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی دکتر علی جعفریان را به ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران منصوب کرد. 

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی در این حکم خطاب به دکتر جعفریان یاد آور شده است:

نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزنده جنابعالی به موجب این ابلاغ به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران منصوب می‌شوید.


از جنابعالی انتظار دارم با استفاده از توان تخصصی و کارشناسی اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه و استفاده از ظرفیت منابع بالقوه سایر بخش‌های حوزه ماموریت خود اقدامات زیر را انجام دهید: تامین، حفظ و ارتقاء سطح سلامت مردم بویژه محرومین و نیازمندان، ارتقاء برنامه‌های جاری حوزه‌های بهداشتی درمانی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی، صیانت از منابع انسانی، فیزیکی و مالی، عملیاتی نمودن برنامه پنجم توسعه و برنامه سلامت دولت تدبیر و امید، توسعه عدالت در سلامت در حوزه ماموریت خود، توجه به امر اعتدال و توانمندی و شایسته سالاری در انتصابات و تکریم اعضای هیات علمی و کارکنان حوزه سلامت.

در ادامه این حکم آمده است: امید است با اتکال به خداوند متعال در انجام شایسته وظایف با رعایت قانونمداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق و موید باشید.

پیش از این دکتر محمدرضا منصوری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران بود. 

دکتر علی جعفریان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و متخصص جراحی عمومی است. وی پیش از این در زمان ریاست دکتر لاریجانی بر دانشگاه، ریاست دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران را برعهده داشت.

====================

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی منصوب شد

با حکم وزیر بهداشت، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی منصوب شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طی حکمی از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دکتر علی اصغر پیوندی به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهیدبهشتی منصوب شد.

متن حکم دکتر سیدحسن هاشمی به دکتر پیوندی به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر علی اصغر پیوندی

استاد محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهیدبهشتی

با سلام و احترام؛

نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزنده جنابعالی به موجب این ابلاغ به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهیدبهشتی منصوب می‌شوید.

از جنابعالی انتظار دارم با استفاده از توان تخصصی و کارشناسی اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه و استفاده از ظرفیت منابع بالقوه سایر بخش‌های حوزه ماموریت خود اقدامات زیر را انجام دهید:

1- تأمین، حفظ و ارتقاء سطح سلامت مردم به ویژه محرومین و نیازمندان

2- ارتقاء برنامه‌های جاری حوزه‌های بهداشتی درمانی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی

3- صیانت از منابع انسانی، فیزیکی و مالی

4-عملیاتی نمودن برنامه پنجم توسعه و برنامه سلامت دولت تدبیر و امید

5- توسعه عدالت در سلامت در حوزه ماموریت خود

6- توجه به امر شایسته سالاری در انتصابات و تکریم اعضای هیات علمی و کارکنان حوزه سلامت

امید است با اتکال به خداوند متعال در انجام شایسته وظایف با رعایت قانونمداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق و موید باشید.

دکتر سیدحسن هاشمی

وزیر»

مراسم تکریم و معارفه از روسای سابق و جدید این دانشگاه روز یکشنبه 31 شهریورماه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.

شایان ذکر است پیش از این دکتر حسن ابوالقاسمی مسئولیت ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی را برعهده داشت.

=========================

رییس انجمن رادیولوژی:

دستورالعمل انجام خدمات رادیولوژی توسط پزشکان عمومی لغو شد

رییس انجمن علمی رادیولوژی ایران خبر داد: هفته گذشته دایره حقوقی وزارت بهداشت، تصمیم وزارت بهداشت دولت پیشین مبنی بر مجاز شمردن حق انجام برخی خدمات رادیولوژی توسط پزشکان عمومی را غیرقانونی شناخت و این آیین نامه را ملغی اعلام کرد.

دکتر جلال جلال‌شکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه طی چند هفته گذشته جلساتی با مسئولان وزارت بهداشت برگزار شده و مطالبات جامعه رادیولوژی را مطرح کرده‌ایم، گفت: دکتر هاشمی نیز خط‌ مشی رییس جمهور را مبنی بر استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در انجمن‌های علمی تخصصی دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: در همین راستا از وزارت بهداشت درخواست کرده‌ایم دفتری را در وزارت بهداشت برای این انجمن در نظر بگیرند تا جامعه رادیولوژی بتواند مطالبات خود را پیگیری کند و دیگر شاهد بروز تصمیمات غیرکارشناسانه‌ای نظیر صدور مجوز برای انجام خدمات رادیولوژی توسط سایر گروه‌های پزشکی نباشیم.



شرایط شرکت در آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت/مهلت ثبت‌نام تا 12 مهر

http://s1.picofile.com/file/7499585806/besm230.jpg

 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ 

 =====================

شرایط شرکت در آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت/مهلت ثبت‌نام تا 12 مهر


رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی جزئیات برگزاری آزمون مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی و بهداشت، طب سنتی، تاریخ علوم پزشکی، مواد دندانی، سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی سال تحصیلی 93-92 را تشریح کرد.

غلامرضا حسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ضوابط و شرایط برگزاری آزمون پذیرش دانشجو در مقطع دوره دکتری تخصصی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی و بهداشت، طب سنتی، تاریخ علوم پزشکی، مواد دندانی، سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی، اظهارکرد: مهلت ثبت‌نام و ارسال مدارک تا دوازدهم مهرماه به صورت اینترنتی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir انجام می‌شود.

وی افزود: هزینه ثبت‌نام مبلغ 31 هزار و 500 تومان است و داوطلبان باید با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به خرید اعتبار و دریافت کد پرداخت جهت ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) اقدام کنند.

وی با اشاره به برگزاری این آزمون در هشت شهر تهران، تبریز، اصفهان، شیراز، مشهد، اهواز، کرمان و کرمانشاه در آبان ماه، اظهارکرد: داوطلبان جهت اخذ کارت ورود به جلسه آزمون می‌توانند در روزهای سه شنبه وچهارشنبه 14 و 15 آبان به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند.

حسن زاده گفت: از کلیه پذیرفته‌شدگان آزمون دوره دکترای تخصصی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی و بهداشت، تعهد خاص و یا عام بر اساس اعلام نیاز از یکی از دانشگاه‌ها و با تشخیص کمیسیون تعهدات خاص وزارت متبوع اخذ می‌شود.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به نحوه پذیرش دانشجو در این آزمون، اظهارکرد: آزمون شامل دو مرحله کتبی (70 درصد نمره) و مصاحبه (30 درصد نمره) است و آزمون کتبی به صورت تستی برگزار می‌شود، همچنین داوطلبانی که در آزمون کتبی (مرحله اول) حد نصاب نمره لازم را (با توجه به سهمیه مربوطه) کسب کنند به تعداد دو برابر ظرفیت، جهت آزمون شفاهی (مرحله دوم) دعوت می‌شوند.

به گفته رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی رشته اخلاق پزشکی در مرحله اول آزمون سه برابر جهت مصاحبه اعلام خواهد شد.

وی از دارا بودن دانشنامه کارشناسی ارشد در رشته مربوطه یا دکتری حرفه‌ای (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی) به عنوان شرایط اختصاصی شرکت در این آزمون نام برد و گفت: دانشجویان ترم آخر می‌توانند گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا 30 اسفند ماه را ارائه کنند.

وی همچنین از دیگر شرایط شرکت در این آزمون به عدم اشتغال به تحصیل داوطلبان در دوره‌های دکترای تخصصی (Ph.D) یا دستیاری در کلیه موسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور اشاره کرد.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با بیان اینکه داوطلبان تنها مجاز به ثبت‌نام در یک رشته هستند، اظهارکرد: در رشته‌هایی که بیش از یک محل، ظرفیت پذیرش داشته باشند، داوطلب در صورت پذیرفته شدن در مرحله اول آزمون می‌تواند به ترتیب اولویت، نسبت به انتخاب چند محل اقدام کند.

حسن زاده گفت: داوطلبانی که در آزمون دکتری تخصصی Ph.D سال تحصیلی 92-91 شرکت کرده، پذیرفته شده‌اند و در دانشگاه ثبت‌نام نکرده‌اند و یا انصراف داده‌اند مجاز به شرکت در این آزمون نیستند و در غیر این صورت مسئولیت عواقب بعدی به عهده خود داوطلبان خواهد بود. لازم به ذکر است این محرومیت شامل پذیرفته‌شدگان شعب بین‌الملل که اقدام به ثبت‌نام و یا شروع به تحصیل در شعب مربوطه نکرده اند، نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان ترم آخر رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی (مشمول آیین‌نامه تسهیلات آموزشی، پژوهشی و رفاهی ویژه استعدادهای درخشان) اجازه دارند فقط یک نوبت در آزمون دوره‌های تخصصی شرکت کنند تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی (مشمول آیین‌نامه تسهیلات آموزشی، پژوهشی و رفاهی ویژه استعدادهای درخشان) که حداکثر سه ماه بعد از فراغت از تحصیل خدمات مربوط به قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان را شروع کرده‌اند، مجازند در آزمون‌های تخصصی شرکت و در صورت پذیرش در آزمون مکلفند خدمات خود را تا شروع دوره Ph.D ادامه دهند.

شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی پذیرش اتباع خارجی

حسن زاده در خصوص ضوابط و مقررات مربوط به اتباع خارجی در دوره دکتری تخصصی رشته‌های علوم پایه پزشکی و بهداشت (سال تحصیلی 93-92)، اظهارکرد: این افراد صرفا از طریق شورای بورس دانشجویان غیرایرانی و بر اساس ضوابط و مقررات انجام می‌شود.

وی افزود: اتباع خارجی مقیم ایران منوط به داشتن یکی از مدارک اقامتی یا شناسایی معتبر باشند در گزینش شرکت داده می‌شوند و چنانچه پذیرفته‌شدگان خارجی در زمان ثبت‌نام اولیه به تابعیت خارجی خویش اشاره نکرده باشند، پذیرش آنها لغو می‌شود.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی ادامه داد: اتباع خارجی پذیرفته شده در هر یک از رشته‌های تحصیلی منحصرا ‌باید واجد شرایط و ضوابط اعلام شده باشند و محل تحصیل خود را با توجه به شرایط و ضوابط مربوطه و رعایت مناطق ممنوعه در هنگام تعیین رشته انتخاب کرده باشند در غیر این صورت قبولی آنان کان لم یکن تلقی شده و از ثبت‌نام و ادامه تحصیل آنان ممانعت می شود.


اعلام جزئیات آزمون های دانشنامه پزشکی/ آمار قبولی داوطلبان

http://s1.picofile.com/file/7499585806/besm230.jpg

 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ 

 =====================


وزیر بهداشت: هیچ آزمونی به شفافی آزمون وزارت بهداشت نیست

» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچ آزمونی به شفافی آزمون وزارت بهداشت نیست.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه مراسم اختتامیه و تقدیر از نفرات برتر بیست‌وهفتمین آزمون دانشنامه بورد فوق تخصصی و شصتمین آزمون دانشنامه بورد تخصصی و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آزمون دانشنامه بورد تخصصی در 53 رشته برگزار شد، اظهار کرد: در آزمون امسال تنها یک رشته نتوانست هیچ قبولی را برگزیند.

وی با بیان اینکه هیچ آزمونی به شفافی آزمون وزارت بهداشت نیست، تصریح کرد: باید ارزیابی دقیقی از طرف وزارت بهداشت بر روی کسانی که مدرک پزشکی را می‌گیرند، صورت بگیرد زیرا مردم به وزارت بهداشت اعتماد کرده‌اند و جان خود را به دست پزشکان می‌گذارند بنابراین باید از طرف وزارت بهداشت ارزیابی دقیقی صورت بگیرد.

وزیر بهداشت همچنین با بیان اینکه دانشجویان پزشکی باید صبر خود را بالا ببرند، گفت: پزشکی، کاربسیار پرزحمت وپردغدغه‌ایست، به طوری که باید پس از کسب مدرک، به مناطق محروم و شهرستان‌های دور بروند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: متاسفانه وزارت بهداشت نمی‌تواند تمام بیمارستان‌ها مدیریت کند و به علت کمبود امکانات در بیمارستان‌ها، دانشجویان پس از مدتی دچار سرخوردگی می‌شوند.

=========================

تسهیل خدمات رفاهی برای دانشجویان پزشکی/ اعطای وام خرید کالا
مدیر دانش آموختگان صندوق رفاه وزارت بهداشت گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده که ظرف چند دقیقه به درخواست های مجوزهای دانشجویی و تسویه حساب پاسخ داده می شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری دانشجویان نیست.

دکتر بهزاد تدین در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: دانشجویان و دانش آموختگان به هر دانشگاهی مراجعه کنند می توانند مجوز تسویه، مجوز موکول و مجوز ادامه تحصیل را در مدت چند دقیقه دریافت کنند. 

مدیر دانش آموختگان صندوق رفاه وزارت بهداشت همچنین با اشاره به پرداخت وام برای خرید تجهیزات پزشکی و کمک آموزشی گفت: برای دانشجویان رشته های دستیاری تخصصی و دکتری تخصصی 600 هزار تومان وام خرید کالا در نظر گرفته شده است. 

وی افزود: سایر دانشجویان در مقاطع دیگر می توانند تا مقطع 250 هزار تومان وام خرید تجهیزات پزشکی و وسائل کمک آموزشی از صندوق رفاه وزارت بهداشت دریافت کنند. 

تدین اظهار داشت: دانشجویان می توانند در مدت تحصیل از وام خرید استفاده کنند و پس از فراغت از تحصیل می توانند از خرید الکترونیکی صندوق استفاده کنند. قیمت این تجهیزات در فروشگاه الکترونیک کمتر از بازار است و دانشجو در زمان تحصیل پولی پرداخت نمی کند.

=========================

برگزیدگان آزمون های دانشنامه پزشکی الگوهای طبابت محسوب می شوند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برگزیدگان در آزمون های دانشنامه پزشکی به عنوان الگوهای طبابت برای گروههای دیگر به حساب می آیند و مسوولیتی بیش از سایر افراد دارند. 

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسن ابوالقاسمی در مراسم اختتامیه شصتمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و بیست و هفتمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی در محل دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خطاب به نفرات برتر آزمون های دانشنامه افزود: توصیه می کنم در طبابت خود منفعت جامعه را به منافع خود ترجیح دهید.

وی گفت: به بیمار بعنوان کسی نگاه نکنید که برطرف کننده نیازهای مادی شماست بلکه نگاهتان به بیمار بعنوان فرد دردمندی باشد که نیاز به یاری شما دارد.

ابوالقاسمی اظهار داشت: در تاریخ ایران حکمت و طبابت در هم آمیخته است. از این رو در طبابت خود نباید فقط بیماری را در نظر بگیریم بلکه باید بیمار محور باشیم و به جای درمان، مدیریت بیماری را در نظر بگیریم و به پیشگیری اهمیت بیشتری ببخشیم.

وی ضمن تاکید بر حفظ ارتباط پذیرفته شدگان آزمون های دانشنامه با اساتید بر نهادینه کردن اخلاق حرفه ای، ارتباط با بیمار و توضیح پروسه درمان توصیه کرد.

=================================

وزیر بهداشت :
نفرات برتر آزمون‌های دانشنامه پزشکی حمایت می شوند 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اهمیت آزمون دانشنامه بورد تخصصی و فوق تخصصی، گفت: وزارت بهداشت از نخبگان و نفرات برتر این آزمون حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم اختتامیه و تقدیر از نفرات برتر بیست‌وهفتمین آزمون دانشنامه فوق تخصصی و شصتمین آزمون دانشنامه تخصصی افزود: تلاش این دسته از دانشجویان از هم اکنون آغاز شده است و علی‌رغم وجود مشکلات پیش رو باید خودشان را برای ادامه مسیر آماده کنند.

وی آزمون دانشنامه را مهمترین مرحله ارزیابی دانش افراد دانست و گفت: آن چیزی که برای دانشجویان در طول مسیر کار باقی می‌ماند، خدمت به مردم به ویژه نیازمندان صرف نظر از هرگونه موقعیت مادی است و آن قسمت از خدمت پزشکان خالصانه و تنها در جهت حمایت از خدمت به مردم است که می‌تواند به یادماندنی‌ترین تجربه کاری برای پزشکان را رقم بزند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: اساتید بسیاری برای برگزاری آزمون‌های بورد تلاش کردند. این آزمون در سطح وسیعی برگزار می‌شود و طبیعی است که در آن اشکالات جزئی وجود داشته باشد و موجب اعتراضاتی هم شود. 

============================

اعلام جزئیات آزمون های دانشنامه پزشکی/ آمار قبولی داوطلبان 
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به جزئیات برگزاری آزمون های دانشنامه در رشته های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی، آمار قبولی و نفرات برتر در این دو آزمون را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر بهرام عین اللهی در مراسم اختتامیه و تقدیر از نفرات برتر بیست‌وهفتمین آزمون دانشنامه فوق‌تخصصی و شصتمین آزمون دانشنامه تخصصی، افزود: 139 نفر به عنوان نفرات برتر در رشته های تخصصی و فوق تخصصی معرفی شده اند که از این تعداد 82 نفر در تخصصی و 47 نفر در فوق تخصصی رتبه برتر را کسب کرده اند. 

عین اللهی اظهار داشت: 2294 داوطلب در آزمون شفاهی و 2790 در آزمون کتبی تخصصی شرکت کرده‌اند که از این تعداد 1664 نفر در آزمون تخصصی قبول شدند. 95 داوطلب نیز در آزمون دانشنامه تخصصی غایب بوده‌اند و با این وجود 77 درصد شرکت‌کنندگان در بخش تخصصی قبول شدند.

وی با اشاره به آمار قبولی و حاضرین آزمون در دانشنامه فوق تخصصی گفت: 261 داوطلب در آزمون دانشنامه فوق تخصصی شرکت کرده‌اند که از این تعداد 214 داوطلب موفق به قبولی و 47 داوطلب مردود شدند. چهار نفر غایب بودند و 205 نفر در آزمون شفاهی دانشنامه بورد فوق تخصصی قبول شدند. در نهایت 87 درصد شرکت‌کنندگان در آزمون دانشنامه فوق تخصصی قبول و 13 درصد از آنها مردود شدند. 

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به انتخاب دبیران بورد رشته های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی گفت: در این دوره انتخاب دبیر هیات بورد به صورت انتخابی صورت گرفت، در حالی که پیش از این دبیران منصوب می شدند که مورد اعتراض بسیاری قرار گرفته بود.

عین اللهی با اشاره به تمهیدات امنیتی آزمون گفت: این آزمون در کمال صحت و رعایت امنیت برگزار شد.


دستور وزیر بهداشت برای افزایش حقوق دستیاران پزشکی

http://s1.picofile.com/file/7499585806/besm230.jpg

 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ 

 =====================


دستور وزیر بهداشت برای افزایش حقوق دستیاران پزشکی/ هیات امنای دانشگاهها همکاری کنند
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره گشایش در حقوق دستیاران پزشکی گفت: گشایش حقوق دستیاران با افزایش حقوق آنها انجام می گیرد و هیات امنای دانشگاهها حتما به این موضوع توجه خواهند کرد.

دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر درخصوص همکاری هیات امنای دانشگاه های علوم پزشکی برای افزایش حقوق دستیاران افزود: نمی توان حق جذب را در دانشگاه ها عملیاتی کنند و هزینه سرباری را برای کل دانشگاه ها ایجاد کنند اما به حقوق بقیه گروه های حاضر در بهداشت و درمان از جمله دستیاران پزشکی بی تفاوت باشند.

وی افزود: هیات امنای دانشگاهها حتما به این موضوع توجه می کنند و ما هم کمک شان خواهیم کرد.

همچنین در این زمینه دکتر بهرام عین اللهی معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار مهر یادآور شد: به دستور وزیر بهداشت تامین اعتبار مربوطه افزایش کمک هزینه تحصیلی دستیاران تخصصی و فوق تخصصی به کلیه دانشگاههای علوم پزشکی عملیاتی شد.

وی افزود: یکی از مصوبات هفتاد و ششمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی که 26 اسفندماه سال 91 برگزار شده بود موضوع افزایش کمک هزینه تحصیلی دستیاران شاغل به تحصیل در مقاطع تخصصی و فوق تخصصی به میزان 50 درصد ارقام موجود بود که متاسفانه اجرای آن تاکنون به تعویق افتاده بود.

==========================

برگزاری آزمون زبان وزارت بهداشت برای داوطلبان دکتری تخصصی
یک نوبت آزمون زبان وزارت بهداشت به منظور ارایه فرصت به داوطلبان آزمون دکتری تخصصی پزشکی در مهرماه 92 برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز سنجش آموزش پزشکی با توجه به درخواست های مکرر داوطلبان، اقدام به برگزاری یک نوبت آزمون زبان MHLE در مهر ماه سال جاری می کند.

فرصت ثبت نام آزمون دکتری تخصصی گروه پزشکی در 12 مهر ماه پایان می یابد و داوطلبان شرکت در این آزمون می توانند ثبت نام خود را در مهلت مقرر انجام داده و مدرک زبان خود را در فرصتی که برای تکمیل مدارک دکتری در نظر گرفته و اعلام خواهد شد، ارسال کنند.

ثبت نام نوزدهمین دوره آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت از ساعت 18 روز دوشنبه اول مهر آغاز و به محض تکمیل ظرفیت متوقف خواهد شد. این آزمون مشتمل بر 100 پرسش در سطح آزمون استاندارد تافل (شامل درک مطلب شنیداری، واژگان، ساختار و دستور زبان و درک مطلب نوشتاری) و دارای 100 نمره (بدون نمره منفی) است.

کارت ورود به جلسه آزمون از روز سه شنبه 16 مهر ماه 92 از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل دریافت خواهد بود و آزمون در روز پنجشنبه 18 مهر ماه 1392 برگزار می شود. 

کارنامه اینترنتی از ساعت 18 روز سه شنبه 23 مهر ماه 1392 از طریق همین سایت قابل دریافت است.

======================

وزیر بهداشت بخشنامه جدید شرایط صدور پروانه مطب را ابلاغ کرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستورالعمل جدید صدور پروانه مطب پزشکان را به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ کرد. 

به گزارش وب دا؛ متن کامل این بخشنامه به شرح زیر است:

رئیس / سرپرست محترم دانشگاه / دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی....

سلام علیکم

به اطلاع می‌رساند براساس بند «ب» ماده 36 قانون برنامه پنجم توسعه و با در نظر گرفتن ماده 62 همان قانون مبنی بر حذف مجوزهای غیر ضروری و نیز بند «ن» ماده 3 قانون سازمان نظام پزشکی و با توجه به بازبینی کلیه قوانین و دستورالعمل‌های موجود درخصوص صدور پروانه‌ها و تائیدیه دفتر امور حقوقی در این خصوص برنامه «صدور پروانه دائم و موقت» برای آن دسته از فارغ‌التحصیلان گروه پزشکی که تاکنون این پروانه‌ها را دریافت می‌کرده‌اند ملغی شده و پروانه دائم و موقت صادر نخواهد شد. لذا از این پس لازمه صدور پروانه مطب، مجوز دفتر کار و اشتغال، ارائه پروانه دائم و یا موقت نمی‌باشد بلکه ارائه مدارک حسب مورد شامل : دانشنامه یا گواهینامه پایان تحصیلات، تسویه حساب صندوق رفاه دانشجویان، پایان طرح و یا معافیت از آن و اعلام وضعیت خدمات سربازی کافی خواهد بود. لازم به ذکر است ایجاد سامانه الکترونیکی برای ورود اطلاعات کلیه فارغ‌التحصیلان گروه پزشکی دردست اقدام می‌باشد. بدیهی است از این پس، مدارک مورد تائید وزارت متبوع و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جهت فعالیت فارغ‌التحصیلان گروه پزشکی به صورت مستقل و یا در موسسات پزشکی و اعطای هرگونه تسهیلات به این گروه، پروانه مطب و یا مجوز دفتر کار، اشتغال و یا مدارک اعلام شده فوق‌الذکر خواهد بود. مقتضی است دستور فرمایید از زمان ابلاغ این بخشنامه، از ارسال مدارک مرتبط در این زمینه به معاونت درمان وزارت متبوع اکیداً خودداری فرمایند.

                                                                                                    دکتر سیدحسن هاشمی

                                                                                                                        وزیر

======================

آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی فردا برگزار می‌شود/جدول زمانبندی آزمون


معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری شصتمین دوره دانشنامه رشته‌های تخصصی و بیست‌وهفتمین دوره دانشنامه فوق تخصصی بالینی پزشکی در روز پنجشنبه 14 شهریور ماه، گفت: داوطلبان برای دریافت کارت آزمون تا امشب مهلت دارند.

بهرام عین‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به مهلت توزیع کارت آزمون دانشنامه رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی بالینی پزشکی تا امشب از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir، گفت: این آزمون در کلیه رشته‌ها ساعت 9 صبح فردا پنجشنبه 14 شهریور 92 در با رقابت 2627 داوطلب در آزمون دانشنامه تخصصی و 262 نفر در آزمون دانشنامه فوق تخصصی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.

وی با اشاره ویژگی این دوره از آزمون نسبت به دوره‌های قبل، اظهارکرد: در این دوره بر خلاف گذشته طراحی سوالات دوره‌های تخصص و فوق تخصص در 52 گروه انجام شده است و بر خلاف سال‌های گذشته که مشارکت اساتید کم بود، امسال به دلیل اینکه هر استاد فقط می‌توانست در یک بورد شرکت کند حدود 650 نفر در گروه‌های بورد مشارکت وجود داشت.

وی با اشاره به انتشار کلید سوالات از ساعت 14 فردا پنجشنبه، پس از برگزاری آزمون از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، گفت: به هر گونه اعتراض به سوال در زمان برگزاری آزمون پاسخ داده نخواهد شد، بنابراین داوطلبان می‌توانند پس از برگزاری آزمون اعتراضات خود را از ساعت 14 تا 18 بعد از ظهر روز پنج شنبه 14 شهریور و از ساعت 9 تا 23 روز جمعه 15 شهریور از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش ارسال کنند.

به گفته عین‌اللهی نتایج آزمون کتبی تمامی رشته‌ها از ساعت 23 روز شنبه 16 شهریور در سایت اعلام خواهد شد و آزمون شفاهی در روزهای 17،16 و 18 شهریور ماه برگزار می‌شود.

وی همچنین اظهارکرد: اعلام نتایج نهایی آزمون ساعت 23 روز دوشنبه مورخ 18 شهریور از طریق سایت مرکز سنجش قابل مشاهده است.