خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

رقابت 16 هزار داوطلب در آزمون دستیاری ارسال گزارش آزمون دستیاری

تهران:۱۱:۱۷ ,  ۱۳۸۵/۱۱/۰۴\

اختصاصی مهر

رقابت 16 هزار داوطلب در آزمون دستیاری / برگزاری آزمون در سوم اسفند ماه

تاکنون نزدیک به 16 هزار نفر مدارک خود را برای شرکت در سی و چهارمین دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشکی ارسال کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مدارک‌ داوطلبان جهت‌ شرکت‌ در این آزمون پس از جمع  آوری از سوی دانشگاه‌ علوم پزشکی سراسر کشور به مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت ارسال می شود. همچنین به‌ مدارکی‌ که‌ توسط‌ پست‌ ارسال‌ شده باشد ترتیب‌ اثر داده‌ نخواهد شد.

چنانچه‌ در هر مرحله‌ از دوره‌ معلوم‌ شود داوطلب‌ واجد شرایط‌ نبوده‌ و یا صحت‌ مدارک‌ ارائه‌ شده‌ مورد تائید واقع‌ نشود حق‌ ادامه‌ دوره‌ از دستیار سلب‌ شده‌ و حکم‌ آموزشی‌ وی‌ لغو می شود و به مدت دو دوره‌ از شرکت‌ در آزمون‌ ورودی‌ دستیاری‌ محروم می شود.

آزمون کتبی پذیرش دستیار تخصصی رأس ساعت 9 صبح روز پنجشنبه سوم اسفند ماه جاری در دانشگاه های علوم پزشکی ارومیه، اصفهان، اهواز، ایران، بابل، کرمانشاه، لرستان، شهید بهشتی، اراک، بندرعباس، تهران، تبریز، زاهدان، زنجان، سمنان، شیراز، قزوین، کاشان، گلستان، اردبیل، کرمان، گیلان، مازندران، مشهد، بقیة الله، همدان، یزد و کردستان برگزار می شود.

کارت ورود به جلسه نیز در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 1 و 2 اسفندماه جاری در محل دانشگاه انتخابی جهت شرکت در آزمون از ساعت 9 تا 16 توزیع می شود.


ارسال گزارش آزمون دستیاری به صحن مجلس

1385/11/03

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: مجلس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تصمیم‌گیری کمیسیون متبوعش جهت ارسال گزارش آزمون دستیاری به صحن مجلس خبر داد.

علی سرافرازیزدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: در این جلسه هم‌چنین رئوس لایحه‌ی بودجه‌ی 86 به ویژه در بخش آموزش و تحقیقات مطرح شد.

نظرات 4 + ارسال نظر

سلام
لینک کنید تا بدینوسیله امکان دسترسی عده بیشتری از علاقه مندان مهندسی پزشکی به
www.MedicBlog.blogfa.com
فراهم آید.

[ بدون نام ] چهارشنبه 11 بهمن 1385 ساعت 03:22 ب.ظ

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت در گفتگو با مهر خبر داد:
رقابت 16 هزار و 300 داوطلب در آزمون دستیاری / برگزاری آزمون در سوم اسفند
16 هزار و 300 نفر برای شرکت در سی و چهارمین دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشکی سال جاری ثبت نام کردند.
کی قباد طاهر نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مدارک‌ داوطلبان جهت‌ شرکت‌ در این آزمون پس از جمع آوری از سوی دانشگاه‌ علوم پزشکی سراسر کشور به مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت ارسال شده است.

وی یاد آور شد: امسال برای نخستین بار کارت ورود به جلسه، پاسخنامه و شماره صندلی داوطلبان به شکل عسکدار صادر می شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: چنانچه‌ در هر مرحله‌ از دوره معلوم‌ شود داوطلب‌ واجد شرایط‌ نبوده‌ و یا صحت‌ مدارک‌ ارائه‌ شده‌ در زمان ثبت نام تائید نشود، حق‌ ادامه‌ دوره‌ از دستیار سلب‌ شده‌ و حکم‌ آموزشی‌ وی‌ لغو می شود و به مدت دو دوره‌ از شرکت‌ در آزمون‌ ورودی‌ دستیاری‌ محروم می شود.

به گزارش مهر، آزمون کتبی پذیرش دستیار تخصصی رأس ساعت 9 صبح روز پنجشنبه سوم اسفند ماه جاری در دانشگاه های علوم پزشکی ارومیه، اصفهان، اهواز، ایران، بابل، کرمانشاه، لرستان، شهید بهشتی، اراک، بندرعباس، تهران، تبریز، زاهدان، زنجان، سمنان، شیراز، قزوین، کاشان، گلستان، اردبیل، کرمان، گیلان، مازندران، مشهد، بقیة الله، همدان، یزد و کردستان و 25 رشته تخصصی پزشکی بالینی برگزار می شود.

کارت ورود به جلسه نیز در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 1 و 2 اسفندماه جاری در محل دانشگاه انتخابی جهت شرکت در آزمون از ساعت 9 تا 16 توزیع می شود

ناصر دوشنبه 9 بهمن 1385 ساعت 10:50 ب.ظ

انتقال و جابجایی از دانشگاههای مختلف در رده های دستیاری مختلف. با ما تماس بگیرید.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 5 بهمن 1385 ساعت 04:32 ب.ظ

عضو شورای آموزش پزشکی و تخصصی در گفتگو با مهر خبر داد :
الزامی شدن 2 روش ارزشیابی نوین برای ارزیابی عملکرد دستیاران / اجرای 7 روش ارزیابی برای 40 رشته تخصصی پزشکی
7 روش را برای ارزشیابی نوین مهارت های بالینی دستیاران تخصصی پزشکی در 40 رشته تخصصی پزشکی از سوی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی به بخش های منتخب دانشگاه های علوم پزشکی کشور ارائه شد.
دکتر نادر ممتازمنش در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از میان روش های ارزشیابی نوین، دو روش Case Log و Osce برای تمام رشته های تربیت دستیار تخصصی پزشکی بالینی کشور الزامی شده است.
وی اظهار داشت: این رشته ها به گونه ای انتخاب شده اند که تمامی رشته ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور را پوشش دهند. در واقع بخش هایی که این روش ها را اجرا می کنند باید یکسری از مقدمات لازم را بهتر اجرا شدن روش های ارزشیابی نوین پیاده کنند.
ممتازمنش افزود: روش های ارزشیابی نوین دستیاران تخصصی پزشکی بالینی برای دستیاران سال آخر اجرا نمی شود زیرا امتحانات گواهینامه و دانشنامه این دستیاران به روش آسکی (Osce) اجرا می شود.
وی خاطرنشان کرد: نمره درون بخشی آزمون ارتقاء برای دستیاران سال های 1 تا 3 بر اساس روش های ارزیابی نوین داده می شود.
عضو دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت : پس از اجرای طرح پایلوت در بخش های داوطلب دانشگاه های علوم پزشکی کارآیی این روش ها و مناسب بودن آن مورد ارزشیابی قرار می گیرد.
وی با اشاره به روش های دیگر ارزیابی عملکرد دستیاران بالینی پزشکی خاطرنشان کرد: روش های Perform، Mini - CEX ، Case Discussion ، 360Degree و DOPS که می توان به اختصار نقش آنها را تشریح کرد در حال حاضر در 40 رشته دستیاری تخصصی به صورت پایلوت اجرا می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در تشریح برخی از روش ها گفت: روش Perform که به اختصار به آن "کارپوشه" گفته می شود به پوشه ای اختصاص دارد که تمام فعالیت های آموزشی یک دستیار از جمله جستجو برای مقالات و شرکت در کنفرانس ها به صورت مستقل در آن گزارش می شود. در روش 360 درجه در مورد رفتار حرفه ای دستیار از سوی تمامی افرادی که با وی در ارتباط هستند سئوال می شود.
وی افزود: در روش Mini - CEX نیز مهارت شرح حال گرفتن از بیمار و قضاوت بالینی دستیار مورد ارزیابی قرار می گیرد. همچنین روش های DOPS و Case Discussion نیز به مهارت جراحی دستیار و مطالعه پرونده بیماران بر اساس رشته ها می پردازد.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد