خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

سلامت آزمون دستیاری امسال را تضمین می‌کنم

وزیر بهداشت در گفت‌وگو با ایسنا:
سلامت آزمون دستیاری امسال را تضمین می‌کنم

آزمون ارتقای دستیاری از
سال آینده توسط دانشگاه‌ها برگزار می‌شود

سرویس: آموزشی
1384/09/21
12-12-2005
12:20:58
8409-11018:
کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: آموزشی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: اقدامات مختلفی با هدف به حداقل رساندن تخلف در آزمون پذیرش دستیاری انجام شده که همگی سلامت آزمون امسال را تضمین می‌کند.

دکتر کامران باقری لنکرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران با اعلام این مطلب، و تضمین سلامت آزمون پذیرش دستیاری امسال، اظهار کرد: اقدامات اجرایی مختلفی در راستای حفاظت، طرح، نگهداری و تکثیر سوالات با هدف به حداقل رساندن تخلفات درآزمون و حفظ امنیت آزمون پذیرش دستیار وزارت بهداشت صورت گرفته است.

برگزاری بیش از 20 آزمون در سال

وی با اشاره به سیاستها و رویکرد وزارت بهداشت در خصوص آزمونهای این وزارتخانه، اظهار کرد: وزارت بهداشت سالانه بیش از 20 آزمون برگزار می‌کند که در این راستا آزمونهایی که طی آن داوطلب دوره‌ای را آغاز و یا ختم می‌کند، مانند آزمون پذیرش دستیار تخصصی و فوق تخصصی، دانشنامه تخصصی، ورودی دوره کارشناسی و امتحانات جامع مقاطع مختلف باید با هدف جلوگیری از تضییع حقوق داوطلب، افزایش استاندارد آزمون، حفاظت ایده آل و برگزاری آزمونی درست و صحیح، به صورت کشوری و متمرکز برگزار شوند.

آزمون ارتقای دستیاری از سال آینده توسط دانشگاه‌ها برگزار می‌شود

دکتر باقری لنکرانی با اشاره به سیاست تمرکز زدایی در وزارت بهداشت، اظهار کرد: در دوره دستیاری آزمونی با عنوان آزمون ارتقای دستیاران وجود دارد که با هدف ارتقای دستیاران از سالی به سال بالاتر و تا کنون به صورت متمرکز برگزار می شد.

وی با بیان اینکه این‌گونه آزمونها نیازی به برگزاری متمرکز ندارند، تصریح کرد: این آزمون با تایید شورای آموزش تخصصی از سال آینده با هدف به حداقل رساندن آزمونهای کشوری به صورت غیر متمرکز و دانشگاهی برگزار می‌شود.

وزیر بهداشت در خاتمه با اشاره به ضرورت ایجاد یک ساز و کار مناسب برای جلوگیری از بروز تخلفات و مشکلات و افزایش سطح کیفی آزمونها، خاطر نشان کرد: در حال حاضر آزمونهای متفاوتی در وزارت بهداشت برگزار می‌شود که اجرای منطقی و علمی آن نیازمند ایجاد یک ساز و کار مناسب است، البته وزارت بهداشت در بخش پذیرش دانشجو هیچ دخالتی نخواهد داشت و طبق روال گذشته این مسئولیت بر عهده سازمان سنجش است.

نظرات 10 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 1 دی 1384 ساعت 07:57 ق.ظ

معاون آموزشی وزیربهداشت درایسنا:
افزایش ظرفیت آزمون دستیاری
امکان شرکت درآزمون تخصصی قبل از طرح
معافیت طرح رزمندگان،کارمندان،استعدادهای درخشان و17رشته پزشکی 1384/09/30
12-21-2005
12:21:19
8409-02076: کد خبر
خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: آموزشی
معاون آموزشی و امور دانشگاهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از لغو تدریجی طرح نیروی انسانی، فراهم شدن امکان شرکت در آزمونهای تخصصی قبل از گذراندن طرح و افزایش 15 درصدی ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری خبر داد.
دکتر محمد علی محققی‌ با حضور در محل خبرگزاری دانشجویان ایران و در جمع اعضای سرویس صنفی آموزشی ایسنا، با اشاره به تغییرات اخیر طرح نیروی انسانی در وزارت بهداشت، اظهار کرد: طرح خدمت فارغ‌التحصیلان گروه پزشکی قانونی است که بنا به ضرورت نیاز به تامین نیروی انسانی گروه پزشکی در مناطق محروم تصویب و به مرحله اجرا گذاشته شده، با این حال در شرایط فعلی نیاز به خدمات طرح در برخی از رشته‌ها مرتفع و در سایر رشته‌ها نیزتعدیل شده است.
وی با اشاره به نگاه مجموعه تصمیم‌گیر و قانونگذار به طرح نیروی انسانی، اظهار کرد: لغو تدریجی طرح نیروی انسانی در طول برنامه چهارم توسعه براساس مطالعه و نیاز، یکی از سیاستهای این مجموعه است که در صورت فراهم آمدن سایر شرایط و عملی شدن برنامه‌ها، اجرایی می‌شود، به عبارت دیگر طرح نیروی انسانی با شیوه‌های منطقی‌تر بکارگیری نیروهای انسانی جایگزین می‌شود.
وی با بیان اینکه موضوعیت طرح نیروی انسانی در طول برنامه به کلی منتفی می‌شود، ‌تصریح کرد: ممانعت از شرکت فارغ التحصیلان در آزمونهای ارتقا و مقاطع بالاتر، ‌مهمترین چالش موجود در طرح نیروی انسانی فعلی بود که جوی نامناسب در محیط‌های آموزشی ایجاد کرده است.
امکان شرکت در آزمونهای تخصصی قبل از گذراندن طرح
معاونت آموزشی وزارت بهداشت فراهم آمدن امکان شرکت در آزمونهای تخصصی قبل از گذراندن طرح را تقاضای برحق طیف وسیعی از دانشجویان و دانش‌آموختگان عنوان کرد و گفت: بر این اساس تسهیلات خاصی در کمیسیون مربوطه تصویب و در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به این تسهیلات و تغییرات حاصل در طرح نیروی انسانی رشته‌های پزشکی، خاطر نشان کرد: از مجموع 25 رشته تخصصی موجود، فارغ التحصیلان 17 رشته از گذراندن طرح معاف شده‌اند، ‌ولی در هفت رشته باقیمانده یعنی رشته‌های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، پرستاری،‌ علوم آزمایشگاهی، رادیولوژی و اتاق عمل همچنان طرح خدمت نیروی انسانی با اعمال سیاستهای جدید وجود دارد.
معافیت رزمندگان، کارمندان رسمی و استعدادهای درخشان از گذراندن طرح
وی افزود: در این هفت رشته نیز رزمندگان، کارمندان رسمی دولت و دانشجویان سطح اول استعدادهای درخشان نیز از گذراندن طرح معافند، همچنین سایر دانشجویان نیز قبل از اتمام دوره تحصیلی قادرند در آزمونهای ارتقا شرکت کنند که در صورت پذیرش از گذراندن طرح معاف می‌شوند.
به گفته دکترمحققی براساس این طرح، فارغ التحصیلانی که در حال حاضر مشغول گذراندن طرح هستند نیز می‌توانند در آزمونهای دستیاری و ارتقا شرکت کنند که در صورت پذیرش از ادامه طرح معاف شده و وارد دوره تخصصی می‌شوند.
کاهش انگیزه‌های تحصیلی دانشجویان از تبعات طرح نیروی انسانی است
وی با اشاره به دلایل ایجاد این تغییرات، اظهار کرد: کاهش انگیزه‌های تحصیلی دانشجویان یکی از مهمترین تبعات منفی طرح نیروی انسانی پزشکان است، به عبارت دیگر دانشجویان برای آینده شغلی، حرفه‌ای و تحصیلی خود به طرح خدمات نیروی انسانی به عنوان یک مانع نگاه می‌کنند، با این حال با توجه به وجود مشکلات اشتغال در جامعه و محدودیتهای استخدامی بخش دولتی، طرح خدمات نیروی انسانی مکانیزم خوبی برای جذب فوری جمع کثیری از دانش آموختگان است.
دکتر محققی با بیان اینکه فلسفه اصلی طرح خدمت به مناطق محروم و تامین نیروی انسانی مناطق غیر برخوردار کشوراست، گفت: با تمام اینها تجربه خدمت در جامعه یکی از تبعات مثبت انجام طرح است که به اندازه کافی در زمان تحصیل به دانشجویان منتقل نمی‌شود و به دنبال آن طیف وسیعی از فارغ‌التحصیلان در عمل تجربه‌ای را برای تقویت ارکان‌ حرفه‌ای خود در آینده کسب می‌کنند، بنابراین طرح نیروی انسانی موضوعی مهم و چالش برانگیز است که در هر زمان باید متناسب با نیاز، تعدیلهایی در آن صورت گیرد.
افزایش ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری
معاون آموزشی وزارت بهداشت در ادامه گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ظرفیت محدود پذیرش دانشجوی دستیاری در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، خاطر نشان کرد: در حال حاضر به طور متوسط تنها 10 درصد متقاضیان دوره‌های دستیاری پذیرفته می‌شوند که برنامه‌هایی برای افزایش منطقی این ظرفیت در دست اجرا است به عنوان مثال ظرفیت پذیرش در سال جاری 15 درصد افزایش یافته است.
دانشگاه‌ها صلاحیت برگزاری آزمونها را به صورت مستقل دارند
وی با اشاره به آزمونهای وزارت بهداشت و انتقادات مرتبط با آن، اظهار کرد: 21 آزمون به صورت مرکزی و متمرکز در وزارت بهداشت انجام می‌شود که ضرورتی برای برگزاری متمرکز بسیاری از آنها وجود ندارد، به عبارت دیگر بسیاری از گروه‌های آموزشی دانشگاه‌ها صلاحیت برگزاری آزمونها را به صورت مستقل و جداگانه دارا هستند.
ضرورت اصلاح و بازنگری آیین نامه آزمونهای وزارت بهداشت
معاون آموزشی وزارت بهداشت در خاتمه با اشاره به ضرورت اصلاح و بازنگری آیین‌نامه بسیاری از آزمونهای وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: اگر چه در پیشرفته ترین سیستمهای آموزشی نیز بعضی از امتحانات سراسری و ملی برگزار می‌شود که دارای ضرورت و فلسفه قابل دفاع نیز می‌باشند، با این حال نباید برگزارکننده تمام آزمونها، وزارت بهداشت باشد، البته این معضل به نگاه خاص برخی از طراحان سیستم آموزشی وزارت بهداشت به موضوع استقلال دانشگاه‌ها بر می‌گردد، عدم اعتقاد به مساله استقلال دانشگاه‌ها عامل این مساله بوده است نه ضعف دانشگاهها، بنابراین نگاه باید اصلاح شود.

[ بدون نام ] دوشنبه 28 آذر 1384 ساعت 03:05 ب.ظ

همه تضمین می کنند که فقط به خودیها در عین سلامت کامل بفروشند

[ بدون نام ] دوشنبه 28 آذر 1384 ساعت 11:26 ق.ظ

سلامت ازمون را تضمین میکنه ....میره

پسرک تنها شنبه 26 آذر 1384 ساعت 01:10 ب.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

امیدوار آشتی کرده؟!!!!

سعید حاتمی شنبه 26 آذر 1384 ساعت 02:28 ق.ظ http://update.1irani.com

سلام،
ضمن تبریک برای وبلاگ خوبتون، متأسفانه برخلاف توافق قبلی، نتوانستیم لینک «لیست وبلاگ‌های به روز شده» را در جای مناسبی در وبلاگتان، پیدا کنیم؛ زیرا نفس اضافه کردن لینک ما در این است که دوستان دیگر هم از سایت ما مطلع شوند تا بتوانند از مزایای رایگان آن استفاده کنند. لطفاً در صورت تمایل ابتدا لینک ما را در جای مناسبی قرار دهید، سپس، فرم مربوطه را که همراه ایمیل برای شما فرستاده شده است، مجدداً پرنمائید.
با تشکر

امیدوار جمعه 25 آذر 1384 ساعت 06:18 ب.ظ http://www.goledavoodi.blogsky.com/

سلام!
من قهر نکردم!

امیدوارم غریبه هم با مااشتی کرده باشه

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 24 آذر 1384 ساعت 10:12 ب.ظ











ضوابط و نحوه برگزاری بیستمین دوره آزمون پذیرش دستیار رشته های تخصصی دندانپزشکی اسفندماه 1384



داوطلب گرامی :

با سپاس به درگاه ایزد منان آرزوی توفیق برای تمامی پویندگان عرصه علم و آگاهی، بدینوسیله به اطلاع داوطلبان می رساند که آزمون پذیرش دستیار رشته های تخصصی دندانپزشکی در سال جاری طبق قوانین و مقررات موجود مطابق مندرجات این دفترچه راهنما برگزار خواهد شد. توصیه می شود مندرجات این دفترچه را بدقت مطالعه نمائید. شیوه اجرائی آزمون در سال جاری بشرح زیر است :



1- تاریخ ثبت نام :

1-1- داوطلبان واجد شرایط می توانند از تاریخ 17/10/84 لغایت 7/11/84 به اداره تحصیلات تکمیلی یا اداره آموزش یکی از دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان ، تبریز، تهران ، شهید بهشتی ، شیراز ، کرمان و مشهد مراجعه و بر اساس مفاد این دفترچه ثبت نام نمایند.

2-1- مسئولین ثبت نام می بایست از فرم ضمیمه به تعداد کافی تکثیر و اطلاعات مورد نیاز مندرج در آن را با دقت تکمیل وتایپ نمایند و پس از تائید مراجع ذیصلاح بلافاصله بعد از اتمام تاریخ ثبت نام حداکثر تا روز چهارشنبه مورخ 13/11/84 به این دبیرخانه ارسال تا جهت داوطلبان کارت وپاسخنامه کامپیوتری صادر گردد.

تبصره1: در مورد داوطلبانی که دانشگاه محل ثبت نام و محل شرکت در آزمون آنها متفاوت می باشد ارسال 1 قطعه عکس به همراه لیست ارسالی ضروری است.

تبصره2: لیست مشخصات داوطلبان در قسمت نظام وظیفه ، خدمات قانونی و سهمیه ها می بایستی بر اساس کدهای مندرج تکمیل گردد.

3-1- لازم است مشخصات شناسنامه ای داوطلبان خصوصا داوطلبانی که دارای پسوند نام خانوادگی می باشند دقیقاً بر اساس مندرجات شناسنامه و بطور خوانا در لیست ارسالی درج شود.



2- برگزاری آزمون

1-2- آزمون کتبی راس ساعت9صبح روز پنج شنبه 18/12/84 بطور همزمان در دانشگاههای علوم پزشکی اصفهان ، تبریز، تهران ، شهید بهشتی ، شیراز ، کرمان و مشهد برگزار می شود.

2-2- کارت ورود به جلسه آزمون یکساعت قبل از برگزاری آزمون در محل دانشگاه انتخابی توزیع خواهد شد.



3- نمره دهی آزمون

1-3- تعداد سؤالات آزمون با احتساب 20 سؤال از هر یک از رشته های10 گانه تخصصی دندانپزشکی و زبان انگلیسی جمعاً 220 سؤال تستی چهارگزینه ای می باشد.

2-3- برای هر سؤال باید تنها یک گزینه که در میان گزینه های ارائه شده بهترین پاسخ ممکن است انتخاب گردد.

3-3- برای کلیه سؤالات با پاسخ مثبت ضریب 1 اعمال میگردد.

4-3- به هر3 سؤال با پاسخ اشتباه یک نمره منفی تعلق میگیرد. ( به هر سؤال با پاسخ اشتباه 1 نمره منفی تعلق می گیرد.)

5-3- به سؤالات بدون پاسخ نمره منفی تعلق نمی گیرد.

6-3- به هر سؤال که بیش از یک گزینه پاسخ داده شده باشد نمره منفی تعلق می گیرد.

7-3- روش آزمون ونمره دهی بر اساس مقررات کلی آزمون ها می باشد.



4- شرایط لازم برای پذیرش دستیارتخصصی دندانپزشکی

1-4- اعتقاد کامل به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تدین به یکی از ادیان رسمی کشور

2-4- داشتن مدرک دکترای دندانپزشکی و یا فارغ التحصیل شدن داوطلبان واجد شرایط حداکثر تا تاریخ 31/6/85

3-4- شرکت داوطلبان در رشته های رادیولوژی دندان و فک و صورت - بیمارهای دهان و تشخیص – پاتولوژی دهان و فک بلافاصله پس از فارغ التحصیلی با رعایت مقررات بلامانع است.

4-4- به استثنای 5% اول فارغ التحصیلان ، سهمیه شاهد و ایثارگر و دانشجویان نمونه کشوری و استعدادهای درخشان شرکت داوطلبان درسایر رشته ها منوط به گذراندن تعهدات قانونی می باشد.

تبصره 1: 5درصد اول فارغ التحصیلان ، مربوط به دانشجویان سال آخر، بر مبنای ورودی کنکور سراسری سال 1379 می باشد.

تبصره 2: دانشجویان نمونه کشوری باید دارای معرفی نامه براساس آئین نامه انتخاب دانشجوی نمونه باشند.

تبصره 3: استعدادهای درخشان بر اساس مصوبات شورایعالی استعدادهای درخشان انتخاب خواهندشد.

اسامی واجدین شرایط در تبصره1 و2 از سوی دانشگاهها و تبصره 3 از سوی شورایعالی استعدادهای درخشان به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی اعلام می گردد.

تبصره 4: شرکت در امتحان و انتخاب رشته داوطلبان کادر ثابت و رسمی نیروهای نظامی و انتظامی سازمانهای دولتی منوط به ارائه معرفی نامه رسمی از طرف مراجع ذیصلاح می باشد.

5-4- مربیانی که حداقل 5 سال سابقه خدمت تمام وقت و بلاانقطاع در رشته مربوطه تا تاریخ شرکت در امتحان بصورت هیئت علمی در یکی از دانشکده های دندانپزشکی تبریز – همدان - بابل – گیلان و 3 سال خدمت تمام وقت در دانشکده های دندانپزشکی زاهدان – یزد- رفسنجان و اهواز داشته باشند با ارائه معرفی نامه رسمی ازدانشگاه مربوطه می توانند از سهمیه مورد نظر استفاده نموده و درصورتیکه 80% نمره آخرین فرد پذیرفته شده راکسب نمایند بصورت یک سهمیه اضافه درنظر گرفته می شوند.

تبصره: تعهد دستیاری این قبیل افراد بر مبنای دو برابر سنوات تحصیل و بصورت خاص برای دانشگاه مربوطه اخذ خواهدشد.

6-4- داشتن برگ پایان خدمت نظام وظیفه یا معافی جهت آقایان بغیر ازموارد ذکر شده در بند 3-4 و 4-4

تبصره : داوطلبان دارای معافیت موقت ( پزشکی یا کفالت ) فقط درصورت موافقت دانشگاه مربوطه و به مسئولیت خود داوطلبان می توانند شرکت نمایند . بدیهی است درصورت فراخواندن آنان به انجام خدمت نظام وظیفه این وزارتخانه هیچگونه تعهدی جهت ترخیص آنان بعهده نخواهد داشت.

7-4- برخورداری ازسلامت جسمانی، روانی ونداشتن نقص عضوموثرحرفه‌ای‌در ارتباط با رشته متقاضی

تبصره 1 : از بین قبول شدگان آزمون کتبی ورودی دستیاری به ترتیب اولویت نمره به تعداد ظرفیتهای اعلام شده قبلی و با در نظر گرفتن سهمیه های مربوطه جهت مصاحبه معرفی خواهند شد ضمن اینکه معرفی این افرادبه دانشگاهها جهت مصاحبه برحسب حروف الفباء خواهد بودوبرهمین اساس پذیرفته شدگان جهت ارزیابی توانائیهای لازم برای شروع و ادامه تحصیل در رشته مربوطه مصاحبه می گردند.

تبصره 2: از آنجائیکه ارزشیابی علمی شرکت کنندگان در آزمون کتبی قبلا" سنجیده شده ، لذا نیازی به تکرار آن در مصاحبه نمی باشد.

تبصره 3: چنانچه فرد یا افرادی از معرفی شدگان از نظر گروه تخصصی دانشگاه مصاحبه کننده، واجد شرایط لازم برای تحصیل در رشته ذیربط شناخته نشوند، می بایست گروه مربوطه دلایل مستند خود را به دانشگاه مربوطه منعکس و دانشگاه نیز پس از کارشناسی لازم بر نظریه گروه، درصورت تائید ، مراتب را

حداکثرظرف مدت یک هفته به دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی منعکس نماید.

8-4- پس از اعلام نتیجه آزمون پذیرفته شدگان در صورت انصراف یا عدم ثبت نام در مهلت مقرر برای یک دوره از شرکت در آزمون دستیاری محروم خواهند بود.



5- مدارک مورد نیاز

1-5- سه قطعه عکس 4×3 که در سال جاری گرفته شده و مشخصات شناسنامه ای داوطلب پشت آن قیدشده باشد.

2-5- اصل فیش بانکی به مبلغ 000/50 ریال برای دانشجویانی که تا تاریخ 31/6/85 فارغ التحصیل می شوندو مبلغ 000/100 ریال برای فارغ التحصیلان به حساب جاری شماره 1278 خزانه‌داری کل ( قابل پرداخت در کلیه شعبه های بانک ملی )

3-5- فرم تکمیل شده تقاضانامه ثبت نام

4-5- فرم تکمیل شده هیأت مرکزی گزینش دانشجو

5-5- یک برگ تصویر خوانا از صفحه اول شناسنامه و در صورت هرگونه توضیح اضافی تصویر توضیحات شناسنامه

6-5- داوطلبان استفاده کننده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران برای استفاده از این سهمیه باید حسب مورد، اصل مدارک لازم را با تائید بالاترین مقام اجرائی نهاد ذیربط در استان مربوطه برسانند.



تبصره : کسانی که بعد از سال 1368 یکبار از سهمیه رزمندگی استفاده نموده اند برای استفاده مجدد از سهمیه مربوطه می بایست گواهی مبنی بر شش ماه دیگر خدمت داوطلبانه بسیجی که به تائید ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رسیده باشد ارائه نمایند.

7-5- تکمیل و ارسال فرم شماره 1 برای اعضاء هیئت علمی موضوع بند 5-4 با تائید بالاترین مقام مسئول دانشکده دندانپزشکی

8-5- فتوکپی برگ پایان خدمت یامعافی جهت آقایان

9-5- گواهی پایان طرح نیروی انسانی و یا گواهی مبنی بر اتمام طرح تا تاریخ 31/6/85

10-5- معرفی نامه از دانشکده ذیربط برای 5 درصد دانشجویان سال آخر ورودی سال 1379 همراه با معدل کل ترمهای آنها ( منهای ترم آخر) بدیهی است این قبیل داوطلبان نیز لازم است حداکثر تا تاریخ 31/6/85 فارغ التحصیل شوند.

تبصره 1 : محاسبه پنج درصد اول فقط برای ورودی سال 1379 میباشد. کسانی که از سهمیه 5% استفاده می نمایند و تعداد آنها ضریب 6/0 و بالاتر باشد بعنوان عدد گرد شده جزء سهمیه 5% محسوب میشود .

مثلا" اگر تعداد کل دانشجویان ورودی سال 1379 سی و دو (32) نفر باشد سهمیه 5% 2 نفر محاسبه میشود.

نفر 2 = 6/1 =



6- نکات قابل توجه

1-6- هیچ فردی تحت هیچ شرایطی بدون شرکت در آزمون سراسری پذیرش دستیار دندانپزشکی بدون کسب حد نصاب های لازم نمی تواند وارد دوره دستیاری شود نحوه شرکت دندانپزشکان انتقالی از خارج از کشور تابع مقررات شورایعالی ارزشیابی مدارک خواهد بود.

2-6- لازمست داوطلبان مدارک ثبت نام شرکت در آزمون رابه دانشگاه مورد نظر تحویل دهند.

3-6- پس از شروع به آموزش درصورت عدم ادامه دوره پس از بیستم مهرماه 1385 میزان غرامت تحصیلی طبق مقررات محاسبه واز داوطلبان اخذ می گردد. لذاضرورت دارد داوطلبان محترم در هنگام انتخاب رشته توجه لازم مبذول دارند.

4-6- آقایانی که خدمت سربازی خود را بعد از دریافت مدرک دکترای دندانپزشکی در هریک از نیروهای نظامی ، انتظامی ، پیام آوران بهداشت انجام داده و یا حداکثر تا تاریخ 31/6/85 به پایان برسانندمیتواند در کلیه رشته ها ثبت نام نمایند.

تبصره : در صورتی که بعضی از داوطلبان مدتی از سربازی خود را قبل از ورود به دانشگاه و دریافت مدرک دکترای دندانپزشکی انجام و مدت باقیمانده را بعد از دریافت مدرک دکترای دندانپزشکی انجام داده باشند، فقط آن مدت از خدمت آنان که بعد از دریافت مدرک دکترای دندانپزشکی انجام شده، جزء خدمات قانونی محسوب می شود و در صورت انجام مابقی خدمات طرح نیروی انسانی و ارائه پایان خدمات قانونی مجاز به شرکت در امتحان میباشند.



4
5-6 - انجام خدمات قانونی به استثناء خدمت سربازی و یا پیام آوران بهداشت با تائید مرکز تامین و توزیع نیروی انسانی با احتساب ضریب منطقه محاسبه خواهد شد.

6-6 – مشمولین طرح نیروی انسانی باید خدمات قانونی خود را تا تاریخ 31/6/85 به پایان رسانده باشند.

7-6- فارغ التحصیلان خارج از کشور طبق مقررات مربوطه ، پس از ارزشیابی دکتری دندانپزشکی و سایر شرایط مجاز به شرکت در امتحان می باشند.



7- سهمیه رزمندگان :

براساس ماده 1 آئین نامه اجرایی قانون تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی ، رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی که دراین آئین نامه به نام رزمنده نامیده می شود به افرادی اطلاق می شود . که ازتاریخ 31/6/1359 لغایت 31/6/1367 حداقل 6 ماه متناوب یا متوالی داوطلبانه در مناطق عملیاتی حضور داشته باشند.

توضیح1 : مناطق عملیاتی بر اساس مصوبات شورای عالی دفاع تعیین می گردد.

توضیح 2: مدت اسارت جزو مدت حضور در جبهه تلقی می گردد.

توضیح 3: مدت حضور داوطلبانه جانبازان انقلاب اسلامی با معلولیت بیش از 25% به ازای هر10 درصد معلولیت اضافی مدت 6 ماه حضور در جبهه محاسبه خواهد شد.

20% از ظرفیت پذیرش کل هر رشته درکشور به رزمندگان و ایثارگران ، جانبازان با معلولیت بیش از 25% ، آزادگان و همچنین به فرزندان و همسران شهداء که 80% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهیمه آزاد را کسب کرده باشند، تعلق می گیرد.



8- نحوه پذیرش دستیار

1-8- پذیرش دستیار با اولویت های زیر انجام می پذیرد.

1- نمره آزمون کتبی امتحان پذیرش دستیار

2- انتخاب رشته - محل توسط داوطلب

3- معیار پذیرش دستیارانیکه در امتحان ورودی نمره مشابه را کسب می نمایند، در مرحله اول نمره دروس تخصصی و در مرحله دوم معدل نهایی دوره دکترای و در صورت تشابه ، نمرات درس عملی و نظری رشته انتخابی در دوره دکترا ملاک خواهد بود.



9- نحوه انتخاب رشته و اعلام نتایج

1-9- نتیجه اولیه آزمون وراهنمایی انتخاب رشته همراه با ظرفیت رشته های مختلف اواخرفروردین ماه سال1385دراختیارداوطلبان قرارمی گیردکه نمره ورتبه داوطلب درمیان تمام شرکت کنندگان اعلام می شود.

2-9- داوطلبان واجد شرایط پذیرش مجاز هستند با توجه به نمره خود، رشته محل های مختلف در دانشکده های دندانپزشکی که به تربیت دستیار مشغول هستند به ترتیب علاقه در فرم مربوطه درج نمایند.

3-9- داوطلبان باید حداکثر تا پایان ساعت اداری روز 9/2/85 فرم انتخاب رشته خود را برابر ضوابط اعلام شده به دانشگاه محل ثبت نام تحویل نمایند.

4-9- نتایج نهائی آ‍زمون نیمه دوم خرداد ماه 85 از طریق دبیرخانه اعلام خواهد شد.



10- نحوه اخذتعهد : تعهدات دستیاری

الف – تعهد خاص

1-10- تعهد دستیاری خاص جهت کلیه دانشکده های دندانپزشکی به جز دانشکده های مستقر در تهران و در رشته هایی که دبیرخانه تعیین می نماید در صورتی که از طریق معاونت آموزشی دانشگاه اعلام نیاز ارائه نمایند پس از تائید دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی بلامانع است.

ب- تعهد عام

2-10- توزیع فارغ التحصیلان تعهد عام براساس برنامه ریزی کمیسیون جایابی و مطالعات نیروی انسانی دبیرخانه صورت خواهد گرفت. کمیسیون مزبور بر اساس اولویت نیازها راه کار توزیع را با هماهنگی دبیرخانه نظارت ارزشیابی و گسترش دانشگاههای علوم پزشکی تعیین خواهد کرد.

- فارغ التحصیلان مازاد بر نیاز مراکز آموزشی بر اساس مقررات مربوطه از طرف دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی تعیین می شود تادر زمینه پوشش خدمات سطح 3 دندانپزشکی در کشور بکار گرفته شوند.

3-10- کلیه خانم های متأهل قبل از شروع دستیاری باید مجوز کتبی و محضری همسر خود را مبنی بر انجام تعهدات دستیاری ( بر اساس فرم شماره 2) ارائه نمایند.

تبصره : خانم هائی که هنوز ازدواج نکرده اند موظفند درصورت ازدواج طبق فرم مندرج در بند 3-10 رضایت همسر خود را اخذ نمایند.

4-10- مدت سنوات انجام تعهدات دستیاری بر اساس مصوبه هفدهمین نشست شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی مورخ 5/8/78 به تفکیک مراکز آموزشی و درمانی تعیین خواهد شد.



11- گزینش اخلاقی :

صدور حکم قطعی دستیاری و پرداخت حقوق و مزایای دستیاران پذیرفته شده منوط به تائید صلاحیت اخلاقی آنان توسط هیئت مرکزی گزینش دانشجو دانشگاه محل آموزش می باشد .

1-11- در صورت عدم اعلام نتیجه صلاحیت اخلاقی پذیرفته شدگان نهائی تا پایان شهــریورماه 1385 دانشگاهها می توانند بطور مشروط مجوز شروع دستیاری آنان را صادر نمایند. ولی صدور حکم قطعی و پرداخت حق الزحمه این قبیل داوطلبان منوط به تائید صلاحیت اخلاقیشان توسط هیئت مرکزی گزینش دانشجو می باشد.

2-11- پذیرفته شدگانی که نتیجه صلاحیت اخلاقی آنان قبول با اخذ تعهد اعلام می شود، می توانند با سپردن تعهد مربوطه دوره دستیاری خود را در رشته پذیرفته شده شروع نمایند و نتیجه صلاحیت اخلاقی این قبیل داوطلبان نباید نقشی در تعیین رشته انتخابی آنان داشته باشد و فقط شروع و یا ادامه تحصیل افرادی که نتیجه صلاحیت اخلاقی آنان مردود اعلام می شود امکان پذیر نمی باشد.



12- سایر شرایط

1-12- پس از ثبت نام داوطلبان به هیچ وجه مجاز به تغییر رشته و انتقال نمی باشند.

2-12- بعد از اعلام نتایج امتحان کتبی از طرف دبیرخانه، دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی موظف می باشند نسبت به انجام مصاحبه و اعلام اسامی به هیئت مرکزی گزینش دانشجو و دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی اقدام لازم بعمل آورند. بدیهی است ثبت نام از پذیرفته شدگان نهائی (کتبی و مصاحبه ) پس از اخذ تعهد و تائید دبیرخانه امکان پذیر می باشد.



13- ثبت نام و شروع دوره

1-13- مهلت ثبت نام پذیرفته شدگان حد اکثر تا 15 شهریورماه خواهد بود وقبولی داوطلبین که بعد از تاریخ فوق مراجعه نمایند کن لم یکن تلقی خواهد شد.

2-13- شروع دوره آموزشی دستیاری برای کلیه داوطلبان پذیرفته شده در مهرماه الزامی بوده و حق استفاده از مرخصی استحقاقی را نخواهند داشت.



مواردی که در این دستورالعمل پیش بینی نشده است در کمیسیون جایابی دبیرخانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.



* در مورد نحوه شرکت مشمولین طرح نیروی انسانی در صورت هرگونه تغییری مراتب اعلام خواهد شد.





فرم شماره 1:

فرم معرفی مربیان بند 5-4 در بیستمین دوره آزمون پذیرش دستیار رشته های تخصصی دندانپزشکی



بدینوسیله گواهی می شود:

خانم / آقای دکتر ................................................ دارای مدرک دندانپزشکی عمومی عضو هیئت علمی که بمدت 5 سال / 3 سال بصورت تمام وقت در دانشکده دندانپزشکی .................................... مشغول انجام وظیفه بوده اند.



محل مهر و امضاء رئیس



فرم شماره 2:





فرم تعهد نامه مربوط به همسران خانم های متأهل قبول شده در دوره های تخصصی دندانپزشکی



اینجانب : فرزند: شماره شناسنامه :

صادر از : متولد: شغل :

به نشانی:

همسرخانم دکتر: فرزند :

شماره شناسنامه : صادر از : متولد:

فارغ التحصیل رشته دندانپزشکی از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی درسال که در رشته تخصصی قبول شده است. با آگاهی از تمامی قوانین و مقررات مربوط به تعهدات دوره دستیاری دندانپزشکی رضایت می دهم تا همسرم پس از پایان دوره آموزشی در هر محلی که توسط وزارت بهداشت درمان و‌آموزش پزشکی جهت انجام تعهدات تعیین می گردد ارائه خدمت نمایند.



محل امضاء متعهد :



محل امضا داوطلب :




« بسمه تعالی »



ثبت نام بیستمین دوره امتحان پذیرش دستیار رشته های تخصصی دندانپزشکی سال تحصیلی

اسفندماه 1384



نام خانوادگی :………………………………………نام :………………………………نام پدر:…………………..

جنس : زن مرد شماره شناسنامه:……………………………………

تاریخ تولد : / / 13 دین : اسلام مسیحی کلیمی زرتشتی

وضعیت تاهل : مجرد متاهل تاریخ فراغت از تحصیل : / / 13

دانشگاه محل تحصیل دوره دندانپزشکی :………………………………………………

معدل کل دوره دندانپزشکی عمومی :……………………………………………………



وضعیت نظام وظیفه عمومی : پایان خدمت قبل از دکترا بعد از دکترا

معافیت پزشکی معافیت لازم و تحت تکفل معافیت موقت

کارت پایان خدمت درحین خدمت: تا تاریخ 31/6/1385 خدمت وظیفه عمومی بپایان میرسد نیروی نظامی، انتظامی مشمول سهمیه 5% رزمندگان



وضعیت انجام خدمات قانونی : کامل انجام داده (پروانه دائم یا پایان طرح)

درحین خدمت ( افرادیکه تا تاریخ 31/6/1385 دو سال از خدمت مذکور را انجام خواهند داد معاف (سهمیه رزمندگان)



نوع سهمیه : آزاد مربی سهمیه 5% نمونه کشوری استعدادهای درخشان

رزمندگان، ایثارگران خانواده محترم شهداء(فرزندان و همسرشهید) جانبازان با بیش از 25% معلولیت آزادگان



آیا از سال 1368 به بعد از سهمیه رزمندگان و ایثارگران استفاده نموده اید؟ بلی خیر



نام دانشگاه انتخابی برای شرکت در آزمون :



آدرس کامل محل سکونت : استان شهرستان بخش

خیابان کوچه پلاک کد پستی

شماره تلفنی که بوسیله آن بتوان در مواقع ضروری تماس گرفت : تلفن کد شهرستان

اینجانب متعهد می گردم که بندهای مذکور در این فرم را بدون اشتباه و براساس مدارک ، تکمیل نموده و درصورت وجود هرگونه مغایرت و یا عدم صحت مندرجات فوق، مسئولیت کلیه عواقب آن بعهده اینجانب خواهدبود.



تاریخ تکمیل: امضاء



[ بدون نام ] پنج‌شنبه 24 آذر 1384 ساعت 09:04 ب.ظ

۹ آذر ۱۳۸۴ - قبل از ظهر ۱۱:۳۱ تعداد بازدید : .... کد خبردر سایت بازتاب : ۳۱۲۰۸

خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: «محمدرضا ـ ح»، یکی از مدیران کل وزارت بهداشت، که نقش اصلی در افشا و فروش سؤالات آزمون دستیاری، کارشناسی ارشد و دوره دکتری وزارت بهداشت داشته است، همچنان به فعالیت خود در این وزارتخانه ادامه می‌دهد!

بنا بر این گزارش، آقای مدیرکل که دریافت رشوه به میزان 3/4 میلیارد ریال توسط وی قطعی است و خریداران سؤال به چگونگی پرداخت این مبلغ به «محمدرضا ـ ح» اعتراف کرده‌اند، از سال 79 تا 83، اقدام به فروش سؤالات کنکورهای وزارت بهداشت می‌کرده و طی این مدت، سؤالات 22 دوره از کنکورهای مختلف وزارت بهداشت را به فروش رسانده است.

هفته گذشته «محمدرضا ـ ح» برای بخش کوچکی از تخلفات خود از سوی دادگاه به سه سال حبس تعزیری و سی‌میلیون تومان جریمه محکوم شد، اما در هفته جاری با اعمال نفوذ و در کمال شگفتی، در بخش دیگری از تخلفات خود تبرئه شده است.

«محمدرضا ـ ح» تنها با کمتر از 10 درصد از پول ناشی از فروش سؤالات کنکور، اقدام به خرید سی خط موبایل و اتومبیل پرشیا کرده که البته قرار است این اموال نیز به وی بازگردانده شود.

پزشکیان، وزیر بهداشت دولت خاتمی نیز به رغم اطلاع از حجم تخلفات وحشتناک در این وزارتخانه، که به قربانی شدن تعداد زیادی از هموطنان منجر شده است، طی اقدام ابهام‌آمیزی از برخورد با متخلفان خودداری کرده است.

گفتنی است، در صورت ادامه حضور متخلفان در وزارت بهداشت، «بازتاب» در گزارش‌های آینده خود، به افشای اطلاعات جدیدی می‌پردازد.

ماریا پنج‌شنبه 24 آذر 1384 ساعت 04:49 ب.ظ

نه بابا الان با رزیدنتهای دیگه دوست شده سراغ ما نمی اد

پسرک تنها پنج‌شنبه 24 آذر 1384 ساعت 12:02 ق.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

امیدوار قهر کرده؟!!!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد