خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری در هفته آینده/جزییات تغییر آزمون دستیاری سال آینده

http://s1.picofile.com/file/7499585806/besm230.jpg


 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

معاون وزیر بهداشت خبر داد:
انتشار نتایج اولیه دستیاری در هفته آینده/ سهم آزمون کتبی کاهش می یابد
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی گفت: نتایج اولیه دستیاری پزشکی شامل کارنامه حاوی نمره خام، رتبه و فرم انتخاب رشته اواخر هفته آینده منتشر می شود.

دکتر سیدامیر محسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: چهل و یکمین آزمون دستیاری تخصصی پزشکی 11 اردیبهشت ماه با حضور 15 هزار و 454 داوطلب به طور همزمان در 20 دانشگاه علوم پزشکی و 19 شهر برگزار شد و داوطلبان فرصت داشتند تا روز دوشنبه اعتراضات خودشان را به مرکز سنجش پزشکی ارسال کنند.

وی افزود: اعتراضات داوطلبان دستیاری پزشکی به دقت بررسی شد و تا پایان هفته آینده کارنامه حاوی نمره خام داوطلب، رتبه آنها و فرم انتخاب منتشر می شود.

ضیایی خاطرنشان کرد: آزمون با دقت بسیار و بدون مشکل برگزار شده است و بر اساس اطلاعاتی که ما از داوطلبان دریافت کرده ایم بیشتر داوطلبان از نحوه آزمون راضی بودند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تغییرات دوره بعدی آزمون دستیاری پزشکی گفت: تعییرات آزمون دستیاری پزشکی در موقع مناسب اطلاع رسانی می شود اما منابع آزمون تغییر خاصی نخواهد داشت.

ضیایی تاکید کرد: از سهم آزمون کتبی در پذیرش نهایی دستیار کاسته می شود و پارامترهایی همچون معدل کل دوره پزشکی عمومی، درصد کمی مصاحبه ساختارمند، ضریب دروس و نمره پیش کارورزی تاثیر گذار خواهد شد که در نهایت بهترین روش را انتخاب می کنیم و به داوطلبان اطلاع می دهیم.

به گزارش مهر، چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیاری تخصصی سال 1393 صبح پنجشنبه 11 اردیبهشت با شرکت 15 هزار و 454 داوطلب برگزار شد. ظرفیت پذیرش آزمون امسال 2500 نفر است.

==================================

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به برگزاری آزمون پذیرش دستیار علوم پزشکی در یازدهم اردیبهشت، گفت: این آزمون در تمام حوز‌ه‌های امتحانی بدون هیچ‌گونه تهدید امنیتی برگزار شد.

دکتر امیرمحسن ضیایی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه طبق تحلیل‌های انجام شده آزمون دستیاری امسال از بالاترین سطح امنیتی نسبت به سال‌های اخیر برخوردار بود اظهارکرد:‌ از نظر علمی نیز تحلیل‌های اولیه نشان داد که سطح سوالات آزمون دستیاری امسال به گونه‌ای بود که می‌توانست تمایز بین دانش داوطلبان را به خوبی نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه اعتراضاتی که تا 72 ساعت پس از برگزاری آزمون از سوی داوطلبان نسبت به سوالات اعلام شده است به طور کامل و دقیق از سوی متخصصین بررسی شد خاطرنشان کرد: تغییراتی که لازم بود براساس اعتراضات و بررسی منابع آزمونی دربرخی سوالات و پاسخ‌ها ایجاد شود به خوبی نشان دهنده سطح علمی بالا و مناسب آزمون دستیاری امسال بود.

ضیایی با بیان اینکه کارنامه اولیه داوطلبان تا پایان هفته آینده روی سایت سازمان سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.org گذاشته می‌شود افزود: این کارنامه شامل نمرات و رتبه خام داوطلبان بدون اعمال سهمیه و جنسیت آنان است.

وی با بیان اینکه نتایج نهایی این آزمون نیز تا پایان خردادماه از طریق سایت سنجش آموزش پزشکی در اختیار داوطلبان قرار داده می‌شود گفت: از زمانی که کارنامه‌های اولیه و راهنمای انتخاب رشته به داوطلبان اعلام می‌شود افراد فرصت دارند که برای 100 رشته مقطع انتخاب رشته کنند که معمولا اکثر داوطلبان حداکثر تا 30 رشته را انتخاب می‌کنند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه طبق اصلاحیه تبصره سه قانون عدالت آموزشی 30 درصد ظرفیت در رشته‌های تخصصی به پذیرش داوطلبان بومی اختصاص می‌یابد اظهار کرد: داوطلبانی که 85 درصد نمره موردنیاز برای پذیرش در دانشگاه شهر بومی خود را کسب می‌کنند می‌توانند در این دانشگاه تحصیل کرده و پس از اتمام تحصیل خود موظف‌اند سه برابر مدت تحصیل را در منطقه خود خدمت کنند.

وی با اشاره به اینکه اعمال این قانون می‌تواند به ماندگاری نیروهای پزشکی در مناطق بومی افراد کمک کند خاطرنشان کرد: داوطلبانی که نتوانند در رشته موردنظر خود در دانشگاه استان خود تحصیل کنند می‌توانند در یکی از دانشگاه‌های قطب کشور تحصیل کرده و سپس سه برابر مدت تحصیل خود را در منطقه بومی خودشان خدمت کنند.

وی با اشاره به اینکه آزمون دستیاری رقابتی‌ترین آزمونی است که در کشور برگزار می‌شود اظهار کرد: با توجه به اینکه داوطلبان این آزمون پزشک هستند و تعداد آنها نسبت به ظرفیت قبولی بسیار زیاد است اکثرا شانس قبولی پایینی دارند.

ضیایی با بیان اینکه در ایران تفاوت از نظر سطح درآمد، رضایت شغلی و جایگاه اجتماعی بین پزشکان عمومی و متخصصان بسیار زیاد است خاطرنشان کرد: این در حالی است که این تفاوت شدید بین جایگاه متخصصان و پزشکان عمومی در کشورهای دیگر احساس نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری یک آزمون کتبی صرف برای نشان‌دادن توانایی افراد برای ورود به تحصیلات تخصصی ناکافی است تصریح کرد: با توجه به حساسیت آزمون دستیاری وزارت بهداشت تصمیم دارد مراحل دیگری چون مصاحبه، در نظر گرفتن نمره آزمون پره انترنی و معدل کل دوره تحصیل را به ساختار پذیرش دستیار اضافه کند.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه تصمیم گرفته شده در آزمون دستیاری سال آینده با توجه به هر رشته تخصصی ضریب خاصی نیز برای هر درس در آزمون دستیاری ضریب خاصی در نظر گرفته شود گفت:‌ انتخاب رشته مقطع نیز برای داوطلبان محدود به پنج رشته مقطع خواهد شد که البته این طرح به تصویب نهایی نرسیده است و معاونت آموزشی همچنان در حال مطالعه آن است و تصمیم دارد در صورت تصویب نهایی آن را درموقع مناسب اعلام کند تا داوطلبان سال آینده آمادگی کافی را داشته باشند.

وی درباره نحوه انجام مصاحبه از داوطلبان پذیرش در دوره‌های دستیاری تصریح کرد: انجمن این مصاحبه‌ها بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار خواهد گرفت. و از نظر ساختار علمی این مصاحبه‌ها تحت نظارت وزارت بهداشت خواهد بود و اجزا آن قابل رسیدگی است.

ضیایی با اشاره به اینکه حداکثر سهم مصاحبه در پذیرش دستیار پنج تا 10 درصد خواهد بود افزود: در طرح اولیه‌ای که جهت اعمال تغییراتی در آزمون دستیاری درنظر گرفته شده است عموما تا 20 درصد سهم ارزیابی به موارد غیر از آزمون کتبی مانند مصاحبه، نمرات پره انترنی و معدل کل دانشجو اختصاص می‌یابد و 80 درصد سهم ارزیابی همچنان متعلق به آزمون کتبی خواهد بود.

به گفته معاون وزیر بهداشت تعداد سوالات آزمون دستیاری نیز در سال آینده افرایش خواهد یافت که این امر ممکن است به دو نوبته شدن این آزمون بیانجامد.

وی در این باره اظهار کرد: افزایش تعداد سوالات آزمون کتبی می‌تواند به انتخاب دانشجویان مناسب‌تر کمک کند.

ضیایی با بیان اینکه آزمون دستیاری که در حال حاضر برگزار می‌شود ممکن است نتواند به خوبی توانایی‌های دانشجویان را بسنجد اظهار کرد:‌با این حال تمام تلاش وزارت بهداشت در برگزاری این آزمون عادلانه و با امنیت بالا برگزار کردن آن است و تلاش می‌شود که آزمون دستیاری با شرایط فعلی از سطح علمی مناسبی نیز برخوردار باشد.

به گزارش ایسنا، معاون آموزشی وزیر بهداشت درباره طرح تحول آموزش پزشکی گفت: طرح تحول آموزش پزشکی مبتنی بر چهار برنامه است که همه آنها با هدف ارتقا کیفی آموزش پزشکی انجام می‌شود.

ضیایی با اشاره به اینکه برنامه اول طرح تحول آموزش پزشکی درباره توسعه جغرافیایی آموزش سلامت در عرصه سرزمین است اظهار کرد: این طرح با نام طرح آمایش سرزمینی سلامت و با هدف توسعه هدفمند موسسات آموزشی عالی سلامت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح آمایش سرزمینی در حوزه سلامت وزارت بهداشت چگونگی توسعه موسسات آموزش عالی و همچنین ماموریت دانشگاه‌های علوم پزشکی فعلی را در سطح آموزشی تعیین می‌کند افزود: در این طرح به قطب‌های نظام سلامت نیز پرداخته شده است و 10 قطب آموزش علوم پزشکی برای کشور درنظر گرفته است که این قطب‌ها ماموریت‌های فرامنطقه‌ای دارند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با بیان اینکه تحلیل و برآورد نیروهای انسانی از دیگر برنامه‌های مربوط به طرح تحول آموزش پزشکی است تصریح کرد: برای برنامه‌ریزی دقیق در حوزه آموزش پزشکی لازم است نیروی انسانی موردنیاز نظام سلامت برآورد شود و طبق این طرح وزارت بهداشت در نظر دارد که این نیروی مورد نیاز را تا 10 سال آینده برآورد کند که این امر کار ساده‌ای نیست.

ضیایی با اشاره به اینکه تا شش ماه آینده تخمین اولیه نیروهای پزشکی موردنیاز کشور برآورد می‌شود گفت: طبق این برآورد کمبود نیروی انسانی و همچنین ازدیاد آن در بخش‌های مختلف علوم پزشکی مشخص می‌شود زیرا ازدیاد نیروی انسانی در نظام ارائه سلامت کشور علاوه بر هزینه‌های زیادی که برای این بخش در پی خواهد داشت باعث ورود این نیروها به فضاهای غیرعلمی و غیراخلاق پزشکی نیز می‌شود.

به گفته وی برآورد مقاطع و دانشگاه‌های علوم پزشکی مورد نیاز براساس چشم‌انداز سال 1404 از دیگر برنامه‌های طرح تحول آموزش پزشکی است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت در این‌باره اظهار کرد:‌براساس اسناد بالادستی مثل برنامه‌های وزارت بهداشت، بیماری های رایج شرایط گذار نظام سلامت و مسائل جدیدی چون سالمندی و تحولات 20 سال آینده کشور وزارت بهداشت مقاطعی را که در سال‌های آینده در نظام آموزش پزشکی مورد نیاز خواهد بود تحلیل و بررسی خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه تمام برنامه‌های طرح تحول آموزش پزشکی با هدف نهایی ارتقای کیفی آموزش پزشکی اجرا می‌شود اظهار کرد: اگر تمام برنامه‌های گفته شده اجرا شود اما از سطح کیفی مناسبی در آموزش علوم پزشکی برخوردار نباشد درواقع برنامه‌های شکست‌خورده‌ای خواهد بود.

به گفته ضیایی سند تحول آموزش پزشکی در حال حاضر آماده شده است و برای اجرای آن به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت همچنین درباره جایگاه دانشگاه‌های آزاد و بخش غیردولتی در سند تحول آموزش پزشکی تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های کلی ابلاغی سلامت متولی آموزش پزشکی و تضمین کیفیت و کمیت نیروی انسانی نظام سلامت وزارت بهداشت است.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی و غیردولتی می‌تواند به عنوان همکار و نه رقیب درکنار بخش دولتی آموزش پزشکی فعالیت کند افزود: با اینحال بخش خصوصی در صورت ورود به عرصه سلامت و آموزش پزشکی ملزم به رعایت کیفیت و استانداردهای وزارت بهداشت است، زیرا نیروی انسانی که در این بخش تربیت می‌شود روی سلامت مردم تاثیر خواهد گذاشت.

معاون آموزشی وزیر بهداشت همچنین درباره نحوه ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و ملاک‌های ماموریت‌گرایی در این دانشگاه‌ها اظهار کرد: طبق سند آمایش سرزمینی در علوم پزشکی دانشگاه‌های کشور به پنج لایه بین‌المللی، ملی، استانی، دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات درمانی و مجتمع‌ آموزش عالی سلامت تقسیم می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ملاک‌های مشخصی برای تعریف دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه دانشگاه‌های بین‌المللی در نظر گرفته می‌شود خاطرنشان کرد: این دانشگاه‌ها علاوه بر داشتن رتبه‌ در سطح‌بندی بین‌المللی در عرصه آموزش و پژوهش در داخل کشور باید در رتبه یک تا سه قرار بگیرند و همچنین باید دارای دانشجوی غیرایرانی، برنامه‌های آموزشی خارجی و تبادل استاد با کشورهای مختلف باشند.

ضیایی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها در صورت داشتن ملاک‌های ذکر شده از حمایت‌های خاص وزارت بهداشت برخوردار خواهند شد اظهار کرد: در سطح ملی نیز دانشگاه‌های علوم پزشکی درواقع همان دانشگاه‌های مادر هستند که شامل 9 دانشگاهی می‌شوند که پیش از انقلاب نیز فعالیت داشتند.

وی درباره دانشگاه‌های علوم پزشکی استانی خاطرنشان کرد: این دانشگاه‌ها نیز شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌شوند که در مرکز استان‌ها و یا در شهرستان‌های بزرگ قرار دارند.

به گفته ضیایی دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات درمانی دانشکده‌هایی هستند که در شهرهای بزرگ استقرار داشته و با وزارت بهداشت به طور مستقیم ارتباط دارند و با درخواست استان در یکی از شهرها احداث شده ‌اند و ماموریت آنها پرورش نیروی انسانی با توجه به برنامه ابلاغی وزارت بهداشت به آنها خواهد بود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت درباره مجتمع آموزش عالی سلامت اظهار کرد: شهرستان‌هایی که دانشگاه‌های علوم پزشکی آنها تقاضای ایجاد مجتمع آموزش عالی در آن شهرستان را دارد لازم است حداقل 100 هزار نفر جمعیت یک بیمارستان 100 تختخوابی و همچنین مراکز بهداشتی و درمانی فعال داشته باشد و سطح آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مربوطه نیز در سطحی باشد که بتواند مجتمع آموزش عالی سلامت را به خوبی اداره کند.

وی با اشاره به اینکه مجتمع‌های آموزش عالی سلامت تنها می‌توانند تا سطح کارشناسی به تربیت نیروی پزشکی بپردازند گفت: تاسیس این مجتمع‌ها برای تربیت نیروهای بومی مورد نیاز مناطق است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه یکی از بخش‌های ارتقای کیفی آموزش پزشکی مربوط به افزایش کارآمدی دانش‌آموختگان سطح پزشکی عمومی است گفت: در صورتی می‌توان تعداد متقاضیان و میزان رقابت در آزمون دستیاری را کاهش داد که بتوان پزشک عمومی را در خط اول درمان قرار داد و درآمد این پزشکان نیز بهبود پیدا کند.

ضیایی با بیان اینکه طرح ریفرم با هدف بهبود ارائه خدمت از سوی پزشکان عمومی اجرا شده است اظهار کرد: در حال حاضر چندین دوره فارغ‌التحصیل با سیستم ریفرم آموزش پزشکی وارد نظام ارائه خدمت شده‌اند ولی همچنان تحلیل مبتنی بر شواهدی برای تغییر کیفیت این دانش‌آموختگان در دست نیست.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با اینحال تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که فارغ‌التحصیلان طرح ریفرم از نظر برخی توانایی‌ها در رفتار حرفه‌ای بهبود پیدا کرده‌اند. و گسترش طرح تحول در سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی نیازمند تحلیل‌های دقیق‌تری است.

ضیایی با اشاره به اینکه در تمام کشورهای دنیا بین پروانه کار پزشکان و مدرک دانش‌آموختگی تفاوت وجود دارد اظهار کرد: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت برای ارتقای کیفیت پزشکان عمومی آن است که با انجام دادن برخی آزمون ها این اطمینان به دست آید که دانش‌آموختگان رشته پزشکی عمومی دارای توانایی‌های مورد نیاز برای کسب پروانه کار هستند. و این در حالی است که در حال حاضر داشتن مدرک دانش‌آموختگی معادل داشتن پروانه کار است.

وی با اشاره به اینکه جهت ارزیابی توانایی‌های موردنیاز برای اعطای پروانه کار به پزشکان عمومی تاسیس 10 قطب منطقه‌ای در کشور درنظر گرفته شده است اظهار کرد: طبق این برنامه وزارت بهداشت در نظر دارد تا پایان امسال حداقل یک قطب برای سنجش توانایی پزشکان عمومی و اعطای پروانه کار تاسیس کند که متولی آن می‌تواند وزارت بهداشت و یا سازمان نظام پزشکی کشور باشد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با بیان اینکه در صورت اجرای این طرح از سوی وزارت بهداشت آزمون ارزیابی توانایی پزشکان عمومی بعد از آزمون پیش‌کارورزی برگزار می‌شود، گفت:‌ طبق این برنامه آزمون پیش‌کارورزی می‌تواند معیاری برای سنجش دانش داوطلبان و آزمون اعطای پروانه کار و سنجش توانایی می‌تواند معیاری برای ارزیابی مهارت این افراد باشد.

تجارت آموزش پزشکی از دیگر مسائلی بود که ضیایی در صحبت‌های خود به آن اشاره کردند و تصریح کرد: امروزه درآمد بسیاری از کشورهای توسعه یافته در بخش آموزش معادل یک‌دوم و یا یک سوم درآمد نفتی کشور ماست.

وی با بیان اینکه تبادل آموزش می‌تواند به ارتقا سطح کیفی آموزش کشور کمک کند اظهار کرد: تبادل محصولات آموزش علوم پزشکی ایران و سایر کشورها علاوه بر آنکه می‌توانند جنبه درآمدزایی برای کشور داشته باشد می‌تواند به تبادل فرهنگی بین کشورها کمک کند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت دلیل فعالیت محدود ایران در عرصه تبادل علمی را زیرساخت‌های ضعیف در برقراری ارتباطات بین‌المللی دانست و تصریح کرد:‌ یکی از اهداف وزارت بهداشت آن است که این ارتباطات بین‌المللی را بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و سایر کشورها افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد:‌مهم‌ترین بخش این تبادلات آموزشی مربوط به نیروهای انسانی است زیرا در حال حاضر ایران در علوم پزشکی نیروی انسانی کافی برای تربیت فراگیران از کشورهای مختلف را دارد.

ضیایی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را برای برقراری این ارتباطات بین‌المللی تشویق می‌کند خاطرنشان کرد: علاوه بر این وزارت بهداشت تلاش می‌کند با تسهیل روابط بین‌المللی از طریق وزارت امور خارجه حرکت دانشگاه‌ها را به سوی بین‌المللی شدن تسریع کند.

به گفته ضیایی در حال حاضر دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران در تمامی مقاطع آماده پذیرش دانشجو از کشورهای خارجی هستند و به زودی این افزایش جذب دانشجویان خارجی صورت می‌گیرد.

===============================

نتایج آزمون دستیاری تا هفته آینده اعلام می شود

تهران - معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : نتایج آزمون دستیاری - دوره تخصصی پزشکی تا هفته آینده اعلام می شود.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، دکتر « سید امیر محسن ضیایی» افزود : همچنین پیش کارنامه ای به همراه راهنمای انتخاب سهمیه ها و ظرفیت ها تا پایان اردیبهشت ماه از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانیsanjeshp.ir در اختیار شرکت کنندگان آزمون دستیاری قرار می دهیم.

وی با بیان اینکه پیش کارنامه شامل نمره و رتبه داوطلب در کل، بدون در نظر گرفتن سهمیه و یا جنسیت داوطلب است، اظهار داشت: از زمان اعلام نتایج نهایی (در پایان خرداد ماه) و در اختیار قرار دادن کارنامه و دفترچه راهنما به داوطلبان، فرصت کافی برای انتخاب رشته در اختیار آنها گذاشته می شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته تا یکصد رشته مقطع هستند ، گفت: معمولاً اکثر داوطلبان تا 30 رشته را انتخاب می کنند.

** اجرای قانون عدالت آموزشی در مورد سهمیه های بومی در سال 93
معاون آموزشی وزیر بهداشت افزود: بر اساس اصلاحیه تبصره 3 قانون عدالت آموزشی در مورد سهمیه های بومی 30 درصد ظرفیت ها در هر رشته تخصصی به داوطلبان بومی اختصاص می یابد و کسانی که از این سهمیه استفاده کنند به شرط اینکه بومی منطقه مورد نظر باشند ، با حداقل 85 درصد نمره پذیرفته می شوند.
وی افزود: این دانشجویان در صورت استفاده از سهمیه مناطق بومی موظف به ارایه خدمات تا سه برابر مدت تحصیل در همان مناطق خواهند بود.
این مقام مسوول در وزارت بهداشت در ادامه گفت: اگر رشته انتخابی داوطلبان بومی در دانشگاه منطقه آنها موجود نباشد ، آنها می توانند در دانشگاه قطب مربوطه به تحصیل ادامه دهند ولی محل خدمتشان بعد از دانش آموختگی همان شهرستان های استان بومی خودشان است.
ضیایی اجرای این طرح را کمک به ماندگاری بیشتر نیروی انسانی و متخصصان در مناطق کم برخوردار و غیربرخوردار دانست و گفت: متقاضیان استفاده از سهمیه های بومی بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی ، اجازه طبابت در مناطق یا استان های دیگر کشور را نخواهند داشت.

**بالا بردن سطح علمی آزمون و عدالت در انتخاب دستیاران با تغییر برگزاری آزمون
معاون آموزشی در بخش دیگری با اشاره به این که برگزاری یک آزمون کتبی صرف برای نشان دادن توانایی افراد برای ورود به تحصیلات تخصصی ناکافی است، تصریح کرد: وزارت بهداشت با توجه به حساسیت آزمون دستیاری بهداشت تصمیم دارد مراحل دیگری چون مصاحبه، در نظر گرفتن نمره آزمون پره انترنی و معدل کل دوره تحصیل را به ساختار پذیرش دستیار اضافه کند.
معاون وزیر بهداشت افزود: این تصمیم در آزمون دستیاری سال آینده لحاظ می شود و با توجه به هر رشته تخصصی ضریب خاصی نیز برای هر درس در آزمون دستیاری در نظر گفته می شود .
وی افزود : انتخاب رشته مقطع نیز برای داوطلبان محدود به پنج رشته مقطع خواهد شد که البته این طرح به تصویب نهایی نرسیده است و معاونت آموزشی همچنان در حال مطالعه آن است و تصمیم دارد در صورت تصویب نهایی آن را در موقع مناسب اعلام کند تا داوطلبان سال آینده آمادگی کافی را داشته باشند.

**ممکن است آزمون دستیاری در سال آینده دو نوبته برگزار شود
به گفته معاون وزیر بهداشت تعداد سوالات آزمون دستیاری نیز در سال آینده افرایش خواهد یافت که این امر ممکن است به دو نوبته شدن این آزمون بیانجامد.
ضیایی خاطر نشان کرد که تمام تلاش وزارت بهداشت در برگزاری این آزمون عادلانه و با امنیت بالا برگزار کردن آن است و سعی می شود که آزمون دستیاری با شرایط فعلی از سطح علمی مناسبی نیز برخوردار باشد.



نظرات 99 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 10 خرداد 1393 ساعت 09:52 ب.ظ

فالس م دی ک===سیاست خانه===دیکتاتورخانه==محل بی عفتی==سانسور خانه====فقط همه چیز ساختگیه کامل ====سلیقه ای بودن

دستیاربرتر جمعه 2 خرداد 1393 ساعت 02:28 ق.ظ

خبر اورژانسی:
سایت پ ا رس م دی ک ساخته شده توسط محمد دهقان طزرجانی جهت یافتن دو س ت و هم چنین تبریک تولد و گذران زندگی سریعتر نکنه یک وقت بخوان اونجا تجمع کنین برای درس خواندن و یا گرفتن حقتون از این کارهای مزخرف وزارتخانه و یا پی گیری طرح و کلا مشکلات دامن زده به زندگی پزشکان از سمت دولت

بچه خوبی باشید هر سال مردودشین و بعدش تو تاپیک مطالعه گروهی سال بعد عضو بشین تا سایت پر بارتر باشه وهمش تبریک تولد و عروسی و دامادی بدین
...................................................


تاپیک اعتراض راه افتاد متشکریم از اقای دکتر دهقان موسس سایت شبکه پزشکان

مبتکر جمعه 2 خرداد 1393 ساعت 02:24 ق.ظ

دوستان خدا رو شکر تاپیک اعتراض به سهمیه در پ ا رس م دی ک راه افتاد هر کی رو میشناسین بیاد تا به نتیجه برسیم

کجایی پیام خصوصی جمعه 2 خرداد 1393 ساعت 01:58 ق.ظ

سلام ابجی نگارم...خوبید؟ منم نسترن سایت ابجی میشه اگه ممکنه و دسترسی به دکتر محمد داشتید ادرس ایمیلمو بهشون بدید تا پیغام بدن؟؟......البته اگه صلاح دونستن ممنون میشم ابجی جونم خودتونم اگه میشه به این میل بهم پیغام بدید خسته شدم از بس لالمونی گرفتم تو سایت!





sabafreedom@yahoo.com
پاسخ:خود دکتر محمد ایشالا به سایت سر میزنه نسترن جان

http://loxblog.com/commenting/?blogid=drnegar&postid=119&timezone=33042

از خودم به خودش جمعه 2 خرداد 1393 ساعت 12:27 ق.ظ

خوب میشی ایشالا.
من امیدوم رو به خوب شدنت از دست نمیدم
ولی بری خودت میگم 1 مشاوره بری بد نیست
کمکت میکنه حالت بهتر بشه

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 07:39 ب.ظ

خبر اورژانسی:
سایت پ ا رس م دی ک ساخته شده توسط محمد دهقان طزرجانی جهت یافتن دو س ت و هم چنین تبریک تولد و گذران زندگی سریعتر نکنه یک وقت بخوان اونجا تجمع کنین برای درس خواندن و یا گرفتن حقتون از این کارهای مزخرف وزارتخانه و یا پی گیری طرح و کلا مشکلات دامن زده به زندگی پزشکان از سمت دولت

بچه خوبی باشید هر سال مردودشین و بعدش تو تاپیک مطالعه گروهی سال بعد عضو بشین تا سایت پر بارتر باشه وهمش تبریک تولد و عروسی و دامادی بدین

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 06:42 ب.ظ

خبر فوری:سایت پ ا ر س م د ی ک ساخته شده توسط وزارتخونه است برای رصد کردن واکنش داوطلبان

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 06:40 ب.ظ

خبر فوری:این سایت ساخته شده توسط وزارتخونه است برای رصد کردن واکنش داوطلبان

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 06:39 ب.ظ

باید برای امتحان سال دیگه خودمون رو اماده کنیم

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 06:37 ب.ظ

خیلی استرس دارم

امید پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 05:21 ب.ظ

دوستان پره انترنی سالهای مختلف شبیه هم بوده؟؟؟مثلا پره سال 84 با 86 یکی بوده؟؟؟اصلا نمیشه اینجوری عدالت را برقرار کرد.لطفا بیایید صدایمان را به گوش دبیرخانه برسانیم.

امید پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 05:20 ب.ظ

دوستان اعمال اصلاحیه سال بعد عین بی عدالتیست چون شرایط برای همه یکسان نبوده و سطح دانشگاه ها با هم تفاوت دارد.مصاحبه هم که ننیجه اش دست کسی نیست مانند مدارس دولتی و غیر انتفاعی.لطفا هماهنگی کنیم تا صدای مارا دبیرخانه بشنود.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 01:26 ب.ظ

دوستان کسی واقعا فهمید چرا دو تا سایت دستیاری بوجود اومده وچرا پزشکان دو سایت و ادمین سایتهایشان بر ضد هم افتادن!!!!!!
روزگار عجیبیست دوستان قدیم دشمنان حال هستن!!
چه سودی ایجاد شداز اینهمه کینه و انتقام و حسادت!!!!!
در باور یک انسان عاقل اینگونه حوادث چگونه تفسیر میشود؟؟!!!

دولت آبادی پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 01:18 ب.ظ

حوالی میدان اعدام؛ در کوچه پس کوچه های تنگ خیام هیچ کس از جمع شدن تن فروشان و معتادان زن در یک ساختمان آجری خبر ندارد. زنانی که شب های خود را شاید در خوابگاه های انبار گندم و آزادی، محله ای در حول و حوش مولوی تهران، به صبح برسانند، اما صبح ها برای جان و جلا گرفتن سری به خانه آجری کوچه نخست می زنند. حمام می روند، آرایش می کنند، سیگار می کشند، گپ می زنند، معاینه می شوند و حتی پای کامپیوتر می نشینند.

بی هویت بودن این خانه ادعایی است که روانشناس و مسئول مرکز میخک دارد؛ ادعایی که اگرچه در میان پرس و جوی آدرس از این و آنِ محل، در میان زنان درست از کار در می آید؛ اما در اشاره دست پسر جوان به خانه کوچک بی نشان، محلی از اعراب ندارد: "دنبال چه می گردی؟ اینجاست."

این خانه قرار نیست محله جمشید، شهر نوی زمان های گذشته و ساکنان محله غم را جلوی چشم بیاورد؛ اما برای شاهدی از دهه 60 ؛ تصویر، تصویر ناشناخته و مبهمی است از زنانی که به نام تن فروش شناخته می شوند. مجبور است از در خانه به بیرون سرک بکشد تا آنجا را پیدا کنم.

درست پشت در ورودی کاغذ بزرگی زده شده که کنترل HIV و شعار زندگی کردن با ایدز را فریاد می زند. تا چشم کار می کند پله های تاریک پایین رونده و بالا رونده ای است که دیوار های کنارش از هشدار های استفاده از وسایل پیشگیری از بارداری، ایدز و بیماری های مقاربتی پوشیده شده است.

از پله های این خانه، زنان معمولی محل هم بالا می روند؛ به این بهانه که اینجا جای خاصی برای آدم های خاصی نیست و مردم محل باید وجود این خانه در این کوچه را تاب بیاورند. اما حکایت زیر زمین، حکایتی دیگر است؛ حمام، انباری، کمد، کامیپوتر، فضایی که با یک پلاستیک سرتاسری آویزان شده از سقف به زمین از باقی زیر زمین جدا شده و نام اتاق سیگار گرفته و صندلی های غرق دودی در آن جا خوش کرده است.

میز وسط بیشتر شبیه سالن زیبایی است جایی که دور آن می نشینند و آرایش می کنند. در جواب سلامت، سلام های بلندی می شنوی و یک خوش آمدی. به همین سادگی وارد جمع زنانی می شوی که در خیابان آنها را به دیده تحقیر می نگری و از آنها دوری می کنی؛ زنان آسیب دیده از اعتیاد، از خانواده های گسسته، از زنان روسپی خیابان گرد و از معتادان به شیشه و الکل.

میاییم، می گوییم و می خندیم

تعدادشان زیاد نیست. می توانی با انگشتان دست بشماری. اینها تنها معدودی از 600 عضو این خانه اند. دور نشسته اند از دو نفری که در نشئگی مصرف شیشه اند؛ با یک نان بربری به دست و یک لیوان خالی و از دنیای اطرافشان چیزی نمی فهمند نه حتی حضور غریبه ای که آنها را رصد می کند.

دور میز بزرگ وسط اما در جواب کنجکاوی هایت جواب هایی می دهند: "شما بیاوریدش ما خودمان کمکش می کنیم."

این پاسخ شیرین در مقابل سئوالی است که از نحوه انتقال زنان آسیب دیده به این مرکز پرسیده می شود: "الان دیگه نمی شه یقه معتاد رو بگیری، بگویی ترک کن. باید خود معتاد تمایل داشته باشه که تو این مسیر بره. شما اگر صد بار هم ببریدش کمپ، دوباره می یاد بیرون و می زنه. مگه این که واقعا خسته شده باشد. من خسته بودم."

دندان های ریخته شده فک بالایش حتی پشت خروارها رژ لب هم پنهان نمی شود: "35 سالمه و سه تا بچه دارم. 16 سال مشروب خوردم و از 18 سالگی هم که وارد دانشگاه شدم مواد مصرف کردم. الان 3 سالی می شود که گذاشتم کنار؛ اینجا هم کاری نداریم، روزها میاییم، دور هم می شینیم و می گوییم و می خندیم."

می گوید جلسه دارد و برای رفتن آماده می شود؛ در جواب کنجکاوی من می گوید: "دیگر کجایش به تو ربطی ندارد."

دختر جوان سرخ پوشی را همراهش راه می اندازد. به نظر معتاد هم نمی آید:"از شهرستان برای خریدن جنس به تهران، کیش و قشم می روم؛ شوهر و یک بچه 5 ساله هم دارم. اینجا هم همراه عمه ام آمده ام. کار خاصی ندارم."

روانشناس مرکز اما از رابطه جنسی او با مردان زیادی به واسطه عمه اش می گوید و این که خانواده اش از این ارتباط ها بی اطلاع هستند.

یک مقدار هروئین کشیدم؛ از 19 سالگی تا 40 سالگی

مسئول سابق خوابگاه آزادی هم زنی 52 ساله است که سفیدی موها و افتادگی صورت و دندان هایش خیلی بیشتر روی سنش گذاشته است: "اعتیادم چیز زیاد مهمی نبود. از 8 سالگی مشروب می خوردم و یک مقدار هم هروئین کشیدم؛ از 19 سالگی شروع کردم تا 40 سالگی.

هروئین رو در کمپ ترک کردم؛ 2 سال و 6 ماه و 5 روز تو ترک بودم که لغزش کردم به سمت شیشه و برای اولین بار شیشه زدم. بعد از آن، هم می خوردم و هم می کشیدم. مصرفم را روزی یک گرم کرده بودم. دیگر می خواستم بمیرم؛ آخرسر هم خودکشی کردم. یک روز 2 گرم شیشه را خوردم و 3 گرم هم کشیدم؛ اما نمردم. الان 2 -3 سال است که پاک شده ام."

اینجا را تمیز کن،‌ بخواب

او کسی است که شیرین را به این مرکز آورده است: "در خوابگاه آزادی ما امکانات زیادی نداشتیم. من بچه ها را به اینجا آوردم چون از نظر تست سرطان، هپاتیت و HIV خدمات به ما می دهند.

در خوابگاه آزادی کمی هم از نظر هزینه تحت فشار بودیم و نمی توانستیم آذوقه خودمان را تامین کنیم؛ برای خوابیدن باید آنجا را نوبتی نظافت می کردیم و اگر هم این نبود باید شبی هزار یا دو هزار تومان برای ماندن پول می دادیم.

حتی از نظر پوشاک و لوازم بهداشتی مثلا شامپو هم در مضیقه بودیم و در همان زمان هم بچه ها از خانه میخک لوازم مورد نیازشان مثلا شامپو را تامین می کردند. کمپ ها هم رایگان نیستند؛ علاوه بر این که همه جور آدمی را آنجا می آورند، از آگاهی می آورند، مظنون به قتل، متهم می آورند و... در خوابگاه آزادی آن زمان حدود 30 نفر می خوابیدند. مردها اما خوابگاه خودشان را دارند؛ یه جایی توی جاده کرجه"

خیلی زیاد نمی کشیدم؛ حواسم بود

سارا دختر لیسانس کامپیوتر یکی دیگر از افرادی است با ظاهر امروزی و مرتبش پشت لپ تاپ نشسته و خودش را در حال کار نشان می دهد: "شیشه می کشیدم. الان هم 3 ماه است که پاک شده ام. این دومین بار است که ترک می کنم.

اول های دوران کارشناسی ام بود که دوستم شیشه رو بهم تعارف کرد. گفت سر حال می یای. اون موقع هم کار می کردم هم درس می خوندم؛ خسته بودم. کشیدم؛ خوشم اومد. الان قیمت ندارم اما اون زمانی که من می خریدم، خوبش گرمی 30 تومان بود؛ آشغالش هم گرمی 20 تومان بود."

تمایل زیادی به حرف زدن دارد و این ویژگی او را در میان زنان کلافه میخک متمایز می کند. 27ساله است و برخلاف بقیه هنوز سرحال است: "خیلی زیاد نمی کشیدم؛ حواسم بود. ولی خوب بابام فهمید و 206 ام رو از من گرفت؛ البته اون خودش هم معتاد بود. می گفت تو باید دندون هایت بریزد تا آدم شوی. راست هم می گفت؛ وضعمان خوب بود و من همیشه جنس خوب کشیدم و تپل هم می خوردم.

هیچ وقت دنبال مواد نمی رفتم؛ مواد رو برایم دم خونه آوردن و کشیدم. ولی باز با این حال دو بار فرار کردم. جنس داشتم اما از اونجایی که اعتیاد داشتم؛ همیشه نگران بودم که این جنس آیا فردا هم هست یا نه؟ یک بار هم رفتم کمپ برای ترک؛ ولی دوباره دچار لغزش شدم. "

گشت سیار در سوراخ سنبه های شهر

جمع شدن زنان آسیب دیده برای یک گپ دوستانه با هم سلکان، گرفتن وسایل پیشگیری از بارداری رایگان و درمان بیماریهای مقاربتی کار گشت سیار است. همه کارکنان این خانه، زن هستند؛ حتی گشت سیاری که با پای پیاده خیابان ها و پارک های اطراف را به دنبال زنان آسیب دیده می گردد.

مبصر این مرکز همین مامور گشت است؛ گشتی که بدون ماشین در سوراخ سنبه های این شهر بزرگ و در حوالی میدان شوش و مولوی دنبال زنانی چون خودش می گردد و آب مقطر و سرنگ بین تزریقی ها پخش می کند. پدهای الکلی و آب های مقطری که به گفته روانشناس این مرکز صرف تمیز کردن زخم های بدنشان می شود.

او می گوید: "گشت سیار هم یکی از همین بچه هاست. 10 ساله که پاک است. از زمانی که باردار شد دیگر مواد نزد. یکی از وظایف ما این است که برای اینها کار درست کنیم، اما خوب این کار بسیار سختی است. چه کسی حاضر می شود به اینها کار بدهد.

دو نفر از پرسنل ما از همین آدم ها هستند، بعد از پاک شدنشان ما آنها را به کار گرفتیم و به عنوان پرسنل خودمان به آنها حقوق می دهیم. حتی در پروتکل ما وجود یک نفر مبتلا به HIV مثبت هم دیده شده است. اما واقعیت این است که با این کار ما هم مدام در معرض خطر قرار می گیریم. محیط کاری ما به اندازه کافی پرخطر هست؛ با این وضعیت ما دچار مشکل خواهیم شد."

اینجا از متادون خبری نیست

گلدان های اینجا هم به جای گل های مصنوعی با کاندوم های رنگی تزئین شده اند. چیزی که مرکز میخک را به عنوان مرکز حمایت از زنان آسیب دیده اجتماع از خانه مشابهش خانه خورشید جدا می کند نه تنها متادونی است که در آنجا هست و در اینجا اثری از آن دیده نمی شود؛ بلکه وجود زنانی است که در اینجا از طبقه مرفه تری هستند.

مسئول مرکز از عضویت زنان با سواد در این مرکز می گوید و از اعتیاد زن جوانی که کارشناس ارشد یکی از دانشگاه های صنعتی معتبر است. مثال می آورد: "خیلی از اینها درآمدهای خوبی هم دارند. کسی را داریم که سن کمی دارد و مهندس هم هست. او به واسطه زنی در ساختمان های نیمه ساخته لواسان کار می کند و گاهی 500 هزار تومان در روز از برقراری ارتباط جنسی با کارگران افغانی درآمد دارد."

این کارشناس ارشد روانشناسی که خودش نیز دختر کم سن و سالی است؛ جذب زنان پاک شده و متمایل به ترک در این مرکز را تمایز دیگر این مرکز می داند: "بیشتر کسانی که به این مرکز می آیند تن فروش هستند؛ و بیشترین دغدغه ما ارائه خدمات پیشگیری از باداری، ابتلا به HIV و بیماریهای مقاربتی است.

ما تلاش می کنیم که آنها را متقاعد کنیم تا کاندوم را از ما بگیرند و استفاده کنند. اما این که چقدر این خدمات موثر است و نتیجه دارد نمی دانیم. البته در این مدت که من اینجا هستم تنها 6 مورد ابتلا به HIV داشته ایم و آنها را هم ارجاع دادیم."

همه چیز باز هم به پایه های معروف خانواده برمی گردد. پایه های زندگی این زنان اما از پای بست ویران است. دختران فروخته شده دیروز و زنان بی سرپناه امروز نه تنها جایی برای زندگی ندارند که حتی جای فامیل پدر نیز در شناسنامه شان خالی است.

روانشناس مرکز می گوید: "این ها معمولا خانواده های آشفته ای دارند. چه پدر و مادر و چه همسرشان. زنان احساساتی و وابسته تر هستند، زمانی که همسرشان مصرف کننده مواد می شود به علت وابستگی زیادی که دارند؛ و در برخی موارد حتی می خواهند عشقشان را به او ثابت کنند، معتاد می شوند و پاک شدن آنها خیلی به ندرت اتفاق می افتد."

آنها به فکر بچه دار شدن و فروختن بچه هستند

در لابه لای دفاتر این مرکز که با حمایت انجمن سلامت خانواده ایران (انجمن تنظیم خانواده سابق) و اتحادیه اروپا اداره می شود؛ عضویت بالغ بر هزار زن مستند است. هزار زنی که تنها 600 نفر از آنها به تعبیر مسئول مرکز مددجوی فعال (زنان آسیب دیده) محسوب می شوند. مددجویانی که روزانه به طور میانگین 20 نفری از آنها به این مرکز سر می زنند.

به گفته مسئول مرکز خانه میخک هر روز هفته از صبح تا ساعت 3 بعد از ظهر تمام تلاشش را برای ارائه خدمات پزشکی، مامایی، روانشناسی و جنسی می کند.

" تمام سعی ما این است که به آنها استفاده از کاندوم در رابطه های جنسی را آموزش دهیم و از باردار شدن آنها جلوگیری کنیم. البته آنها چندان برای باردار نشدن و استفاده از وسایل پیشگیری رغبتی نشان نمی دهند چون بیشتر آنها به فکر بچه دار شدن و فروختن بچه هستند."

او می گوید: "دختری 23 ساله معتاد به شیشه به اجبار خواهرش به این مرکز آمده بود، HIV مثبت هم بود؛ اما خودش معتقد بود که سالم است و در عین واحد با چندین مرد خانواده دار رابطه جنسی داشت.

اینقدر میزان رابطه این دختر بالا بود که در طول مشاوره فقط تمام تلاشم این بود که سبد کاندوم را در کیفش خالی کنم. اما او به هیچ عنوان قبول نمی کرد که باید در رابطه های جنسی اش از کاندوم استفاده کند؛ در میان مشاوره هم فرار کرد."

امتناع از استفاده از وسایل پیشگیری در حالی است که مامای شاغل در خانه میخک از ابتلای اکثر آنها به بیماریهای مقاربتی و دستگاه تناسلی می گوید: "اکثر آنها برای درمان زگیل تناسلی تحت درمان هستند.

ما به آنها نسخه دارویی می دهیم و چون با داروخانه ی نزدیک به اینجا هم قرار داد داریم می توانند به طور رایگان داروها را دریافت کنند. به آنها کاندوم های مردانه و زنانه نیز تحویل می دهیم.

خیلی از طرف های رابطه این افراد تمایلی به استفاده از کاندوم ندارند و ما به این دلیل نحوه گذاشتن کاندوم زنانه را به زنان آموزش می دهیم؛ البته آنها از این داروها و کاندوم ها استفاده نمی کنند؛ در اولین فرصت آنها را می فروشند و خرج مواد می کنند."

میخک؛ یکی از دو پروژه انجمن سلامت خانواده ایران است؛ جایی که زنان گذشته از مرز نابودی درمان می شوند؛ اما در مرکز کاج، آسیب دیده ها جوان های زیر 25 سال هستند. جوان هایی که قبل از رسیدن به سی سالگی حتی دندانی هم برای از دست دادن ندارند.

به پایینی پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 11:49 ق.ظ

ادمین پ ا رس م دی ک همیشه میاد اینجا رو میخونه و از خودش دفاع میکنه
اما حالا هیچ وقت و هرگز میخ اهنین نرود در سنگ
خدا میدونه مریضیش تا کی ادامه داشته باشه

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 10:36 ق.ظ

ادمین فالس م د ی ک اومده داره از خودش دفاع میکنه

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 10:35 ق.ظ

ب

امید پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 10:14 ق.ظ

دوستان پره انترنی سالهای مختلف شبیه هم بوده؟؟؟مثلا پره سال 84 با 86 یکی بوده؟؟؟اصلا نمیشه اینجوری عدالت را برقرار کرد.لطفا بیایید صدایمان را به گوش دبیرخانه برسانیم.

امید پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 10:08 ق.ظ

دوستان اعمال اصلاحیه سال بعد عین بی عدالتیست چون شرایط برای همه یکسان نبوده و سطح دانشگاه ها با هم تفاوت دارد.مصاحبه هم که ننیجه اش دست کسی نیست مانند مدارس دولتی و غیر انتفاعی.لطفا هماهنگی کنیم تا صدای مارا دبیرخانه بشنود.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 03:20 ق.ظ

نمی دونم چرا شماها مریضیتون خوب نمیشه؟
واقعا ادمهای بی لیاقت و کودنی هستید
ادمین پ ا ر س مد یک اون قدر با شخصیت و نمونه
هست که با این حرفها هیچ وقت زیر سوال نمیره
شما فکری به حال دوا درمون خودتون کنید
خفه شدید از حسادت

علامت سوال چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 ساعت 11:23 ب.ظ

بچه ها راست میگن ادمین پ ا رس م دی ک با افراد سایتش البته هر کسی اهلش باشه در خواست میده؟؟!!!!

راسته میگن از تو سایت 2 نفر کارشون به جاهای باریک کشیده!!!!!!!!!!

[ بدون نام ] چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 ساعت 11:20 ب.ظ

پ ار س م دی ک کجا رفت؟؟!!!!!
بابا این ادمین چرا مریضیش خوب نمیشه!!!!!!!!!
تو موقعیت حساس میبنده سایت رو

[ بدون نام ] چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 ساعت 04:07 ب.ظ

طبق مصاحبه آخر ماه یعنی امروز همه چی مشخص میشه
یعنی کلید نهایی و نمره و رتبه خام.

[ بدون نام ] چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 ساعت 01:24 ب.ظ

اعصابم داغونه دیشب یه خوابی دیدم که یادم نمیاد چی بود ولی تو خواب به خودم گفتم تعبیرش اینه که فردا نتایج رو میزنن!!!

پیام چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 ساعت 01:17 ب.ظ

چرا دیگه هـیچکی ای نجا نیست یه زمانی اینجا شلوغ بود کجا یید7

پیام چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 ساعت 01:03 ب.ظ

چرا نتایج نمیاد

[ بدون نام ] سه‌شنبه 30 اردیبهشت 1393 ساعت 01:32 ب.ظ

با این کارها ومغلطه بازی ها که ماشاا...... وزارتخونه استاد و فقط در زمینه سوار کردن دوز وکلک مهارت کافی دارن تقریبا مهمترین دغدغه پزشکان که اصلاحیه است به دست فراموشی سپرده شده،به نظر میاد که اصلا نمیخوان کلید نهائی بدن

امین سه‌شنبه 30 اردیبهشت 1393 ساعت 12:54 ب.ظ

خدا ازشون نگذره .20 رور از امتحان گذشته .همه چیز مبهمه سهمیه آزاد محروم کلید نهایی ظرفیت ها ........

[ بدون نام ] سه‌شنبه 30 اردیبهشت 1393 ساعت 12:15 ب.ظ

زجر کشمون کردن!!!

سعید دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 ساعت 11:26 ب.ظ

همکاران امسال هر چی نمره اوردید برید ربسک برای سال اینده نکنید

پیغام70 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 ساعت 08:55 ب.ظ

ختم شد صلوات

دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 ساعت 04:04 ب.ظ

طبق مصاحبه انجام شده اعتراضات بررسی شده و تغیرات داده شدن و قراره تا آخر ماه نتایج خام نمره و رتبه اعلان بشه.

دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 ساعت 03:55 ب.ظ

امیدوارم جواب برخی سوالات اصلاح و اعمال شده باشن.خواهشن پست نامناسب را حذف کنید.

یک رزیدنت یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 ساعت 07:51 ب.ظ

مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ»

N.N یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 ساعت 01:25 ب.ظ

بله ولی جناب دکتر باید به سالن صدرا و سینا که حدود 300 نفر روی صندلی های آمفی تءاتر بدون دسته امتحان دادند و یک صدای اعتراض از کسی از ترس بالا بودن درجه امنیت شنیده نشد.وقتی که به اعتراض که ما صندلی دسته دار میخواهیم قاطعانه و با اعتماد به نفس پاسخ میدادند که نداریم .لطفا ازین به بعد بگویید با خود صندلی دسته دار کول کنید بیارید.

محمد کنکوری به ندا یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 ساعت 12:04 ب.ظ

خیلی اگه بدبینانه نگاه کنیم شمامیتونید طب اورژانس اهواز قبول شید.

به ندا یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 ساعت 12:17 ق.ظ

طب اورزانس قطعا قبولی

بابک شنبه 27 اردیبهشت 1393 ساعت 10:33 ب.ظ

خود این امتحان به اندازه کافی استرس و ب د ب خ تی داره دیگه اگه قرار باشه مصاحبه هم اضافه بشه میدونین چه بلایی سر داوطلب بینوا میاد؟ لطفا بیاین از همین حالا صدای ا ع ت ر ا ض مون رو به گوش مسئولین برسونیم و جلوی فاجعه دیگه ای رو برای باز گذاشتن دست اعمال نفوذ و پ ا ر ت ی بازی بگیریم والا بعد از امتحان دیگه کار از کار گذشته.

ندا به محمد کنکوری شنبه 27 اردیبهشت 1393 ساعت 10:23 ب.ظ

به نظرتون اورژانس کجاها میارم؟

محمد کنکوری به ندا شنبه 27 اردیبهشت 1393 ساعت 09:57 ب.ظ

به نظر من شما میتونید عفونی زاهدان. طب اورژانس یا اگه خیلی خوشبین باشیم اطفال بعضی شهرا مثل زاهدان یا هرمزگان قبول شی.

ندا شنبه 27 اردیبهشت 1393 ساعت 07:24 ب.ظ

بچه ها تو رو خدا جواب بدین.بنظرتون امسال با نمره ٢٨٠ هیچ چی قبول میشم؟!با این وضعیت سهمیه ها.دارم روانی میشم

[ بدون نام ] شنبه 27 اردیبهشت 1393 ساعت 06:49 ب.ظ

یکی نیست به ادمین پ ا ر س م د ی ک که ادعای انسانیت میکنه بگه که چرا سایت ارتشو بستی و باز نمیکنی
دل همه ما ها شکست

یگانه شنبه 27 اردیبهشت 1393 ساعت 04:05 ب.ظ

چرا سایت ارتش بسته شد

[ بدون نام ] شنبه 27 اردیبهشت 1393 ساعت 04:00 ب.ظ

سؤال 19 داخلی با توجه به کراتینین بالا و هم چنین
سؤال آخر داخلی که در مورد بهترین اندکس بررسی آسیب حاد کبد بود که واضحاً pt میشه

[ بدون نام ] شنبه 27 اردیبهشت 1393 ساعت 03:48 ب.ظ

تأخیر در دادن اصلاحیه رو باید به فال نیک گرفت.به این امید که اون 6 7 سوال که علناً جواب اعلام شده اشکال داشت رو اصلاح یا دو جوابه کنن.
سوال اول چشم
سوال پاپ اسمیر زنان
سوال آمار در مورد ضریب وابستگی 0.8
سوال 18 داخلی با توجه به کراتینین بالا
سوال اول عفونی
سوال داخلی مربوط به هموپتیریس با تاکید سوال بر عدم بدحالی مریض
ووو...

[ بدون نام ] شنبه 27 اردیبهشت 1393 ساعت 01:03 ب.ظ

سلام بچه ها من تو سایت"" پ ا ر س م د ی ک"" یک سری پیام دریافت کردم درباره رفتارهای ناشی و غیر مشروع دونفر از اعضای قدیم سایت که کارشون به جاهای باریک کشیده و اینکه خود مدیر سایت هم دنیال دوست و غیره هست
اینا رو من فهمیدم شوکه شدم البته خودم به عینه دیدم صحبت های افراد اونجا فقط محدود به تاپیک نیست و با هم در خارج از مجاز هم دوست هستن

خدا رحم کنه
من که جز اطلاعات برای دستیاری دیگه کاری به اون سایت ندارم و کامنت هم نمیزارم
همین دستیاری خودش کلی دنگ و فنگ داره چه برسه به اتفاقات جانبی

وای بر ما قشر پزشک که مسایل ناموسی در ما بیشتر به چشم میخوره!!!!!!!!

[ بدون نام ] شنبه 27 اردیبهشت 1393 ساعت 01:02 ب.ظ

چرا دادن اصلاحیه اینقدر طول کشیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یعنی اینقدر سخت هست جواب دادن با کتاب بازبه سوالات وتوسط اساتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا قبل از دادن نمره اصلاحیه نمیدن؟؟؟؟

در کلید اولیه شنبه 27 اردیبهشت 1393 ساعت 01:33 ق.ظ

آیا تغیرات در جواب برخی سوال ها که در کلید اولیه به جواب اعلام شده ایراد وارد شده بود در تصحیح سوالات دخیل شده؟
یا همون بر اساس کلید اولیه نمره می خواد اعلام بشه؟
در کلید اولیه در مورد برخی سؤالات به وضوح جواب اعلام شده ایراد داشت.

مصاحبه کار درستی نیست شنبه 27 اردیبهشت 1393 ساعت 01:05 ق.ظ

مصاحبه کار درستی نیست چون نطر انسان دخیل میشه و انسان جایزالخطا است ولی این آزمون جای خطا نیست.
نمره معدل و نمره پره به صرف نمره قابل اعمال نیست به علل مختلف مثل تفاوت سطح دانشگاه ها ولی میشه از رتبه معدلی استفاده بشه یعنی" رتبه معدلی در بین هم دوره ای ها" رو بخوان اعمال کنن.مثلا آقای ایکس با معدل 16 رتبه 2 هم دوره ای هاش بوده(سال ورودی یکسان در یک دانشگاه) ولی اگر همین نمره در کل محاسبه بشه یعنی در ایران شاید معدل پایینی محسوب بشه ولی در بین هم دوره ای هاش که با شرایط یکسان چه تدریس چه نمره دهی رتبه 2 رو آورده.

رزیدنت اورژانس جمعه 26 اردیبهشت 1393 ساعت 08:58 ب.ظ

من هم موافقم سال اینده اولین تجربه تحول در ارمون خواهد بود و ممکن است مسایل غیر قابل پیش بینی بوجود بیاید عقلانی است که ریسک نکنید و امسال را از دست ندهید

[ بدون نام ] جمعه 26 اردیبهشت 1393 ساعت 05:01 ب.ظ

امسال هر کی هر رشته ای میاره بره حتی داخلی اطفال بیهوشی عفونی نزاره سال بعد به امید چشم و رادیو و پوست

سعید جمعه 26 اردیبهشت 1393 ساعت 04:35 ب.ظ

تغیرات سال اینده قطعی است برای همه این موارد هم تدابیر خاصی دیده شده مثل اعمال ضریب در دانشگاه های مختلف که اعلام خواهد شد پس ریسک نکنید و فرصت امسال را از دست ندهید

x جمعه 26 اردیبهشت 1393 ساعت 03:00 ب.ظ

بچه ها مطمئن باشید سال دیگه هم امتحان با شرایط مثل امسال برگزار میشه بدون هیچگونه تغییری

1--اصلا امکان نداره مصاحبه بزارن چون همه می دونن مصاحبه قابل کنترل نیست و همش میشه پارتی بازی

2--اصلا امکان نداره نمره پره انترنی رو دخالت بدن چون امتحان پره انترنی در دوره های مختلف سخت و یا اسون بوده و سطح نمره ها در دوره های مختلف,تفاوت زیادی باهم دارن مثلا امتحان پره اسفند92 رو مقایسه کنید با امتحان پره اسفند91مسلما پره 91 بسیار اسونتر بوده و نمره ها بالاتر بوده و نمیشه به عنوان یکی از ملاکهای دستیاری واقع بشه مثلا کسیکه پره اسفند86داده که تمام سوالات تکراری بوده و نمره ها همه بالا بوده باید با پره انترنی شهریور84که بسیار سخت بوده مقایسه بشه؟

3--معدل هم اصلا قابل استفاده نیست.چون سطح دانشگاههای مختلف,نحوه نمره دادن اساتید مختلف و...با هم تفاوت داره. برای نمونه خودم یه درس رو که اساتید داخل دانشگاهمون سخت می گرفتن و هر ترم نصف کلاس اون درس رو قبول نمی شدن به عنوان دانشجوی مهمان ترم تابستونی رفتم شهر دیگه,با اساتید مهربون و نمره بده!!!با یک نمره عالی برگشتم دانشگاه خودم!!بیچاره دوستام همه داخل دانشگاه خودمون اون درس رو نمره نیاورده بودن!!!حالا واقعا انصافه این نمره بالای بی ارزش و بی اعتباری که من گرفتم با نمره پایین دوستام مقایسه بشه؟؟؟؟

تنها راهی که میمونه همین امتحان کتبی دستیاریه و لاغیر

علی 30 جمعه 26 اردیبهشت 1393 ساعت 08:21 ق.ظ

مصاحبه گذاشتن توی ازمون دستیاری روش جدیدی از تقلب هست دیکه هیچ معیار و سند مکتوبی واسه اعتراص نمیمونه و نور چشمی ها و سفارش شده ها و حتی کسانیکه توی دوره دانشجویی با گروه مصاحبه کننده دانشگاه صنمی دارن قبول و باقی رد میشن جیزی که به وفور توی باقی رشته ها که مصاحبه دارن وجود داره به نظر من باید همه گوش به زنگ باشن و در کشوری مثل ایران که بند پ حرف اول و اخرو میزنه همه اعتراض و مخالفتشونو با این سبک جدید دزدی و حق خوری اعلام کنن

[ بدون نام ] جمعه 26 اردیبهشت 1393 ساعت 04:12 ق.ظ

حدودا 6 مورد از سوالات طبق منبع اعلام شده جوابش گزین دیگریست.به احتمال زیاد تصحیح میشه.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 25 اردیبهشت 1393 ساعت 11:41 ب.ظ

اانگار جدیدا مد شده اصلاحیه رو نمیدن.............. این یعنی مصداق کامل عدالت وعدالت پروری

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 25 اردیبهشت 1393 ساعت 05:40 ب.ظ

معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد:



اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری تا هفته آینده/اجرای قانون عدالت آموزشی در مورد سهمیه های بومی


ضیایی: براساس اصلاحیه تبصره 3 قانون عدالت آموزشی در مورد سهمیه‌های بومی 30 درصد ظرفیت‌ها در هر رشته تخصصی به داوطلبان بومی اختصاص می یابد



معاون آموزشی وزارت بهداشت از اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری تا هفته آینده و اعلام پیش کارنامه همراه با راهنمای انتخاب سهمیه‌ها و ظرفیت‌ها به شرکت‌کنندگان دستیاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سید امیرمحسن ضیایی ضمن اعلام این خبر گفت: پیش کارنامه‌ای را به همراه راهنمای انتخاب سهمیه‌ها و ظرفیت‌ها تا پایان اردیبهشت ماه از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانیsanjeshp.ir در اختیار شرکت‌کنندگان آزمون دستیاری قرار می‌دهیم.

ضیایی با اشاره به این مطلب که پیش کارنامه شامل نمره داوطلب و رتبه داوطلب در کل بدون در نظر گرفتن سهمیه و یا جنس می‌باشد، گفت: از زمان اعلام نتایج نهایی (در پایان خرداد ماه) و در اختیار قرار دادن کارنامه و دفترچه راهنما به داوطلبان، فرصت کافی برای انتخاب رشته در اختیار آنها گذاشته می‌شود.

ضیایی با بیان اینکه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته تا 100 رشته مقطع هستند، گفت: معمولاً اکثر داوطلبان تا 30 رشته را انتخاب می‌کنند.

اجرای قانون عدالت آموزشی در مورد سهمیه‌های بومی در سال 93

ضیایی افزود: براساس اصلاحیه تبصره 3 قانون عدالت آموزشی در مورد سهمیه‌های بومی 30 درصد ظرفیت‌ها در هر رشته تخصصی به داوطلبان بومی اختصاص می یابد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: کسانی که از این سهمیه استفاده کنند با حداقل 85 درصد نمره پذیرفته می‌شوند به شرط اینکه بومی منطقه مورد نظر باشند.

وی افزود: این دانشجویان در صورت استفاده از سهمیه مناطق بومی موظف به ارائه خدمت تا 3 برابر مدت تحصیل در همان مناطق خواهند بود.

ضیایی در ادامه گفت: اگر رشته انتخابی داوطلبان بومی در دانشگاه منطقه آنها نبود می‌توانند در دانشگاه قطب مربوطه به تحصیل ادامه دهند ولی محل خدمتشان بعد از فارغ‌التحصیلی همان شهرستان‌های استان بومی خودشان است.

ضیایی اجرای این طرح را کمک به ماندگاری بیشتر نیروی انسانی و متخصصین در مناطق کم برخوردار و غیربرخوردار دانست و گفت: متقاضیان استفاده از سهمیه‌های بومی بر اساس قانون مصوب مجلس، اجازه طبابت در مناطق یا استان‌های دیگر کشور را نخواهند داشت.

بالا بردن سطح علمی آزمون و عدالت در انتخاب دستیاران با تغییر برگزاری آزمون

معاون آموزشی یادآور شد: آزمون دستیاری به دلایل متعددی در کشور ما آزمونی شدیداً رقابتی است و تعداد زیادی شرکت کننده دارد.

وی با اشاره به این که برگزاری یک آزمون کتبی صرف برای نشان‌دادن توانایی افراد برای ورود به تحصیلات تخصصی ناکافی است تصریح کرد: با توجه به حساسیت آزمون دستیاری وزارت بهداشت تصمیم دارد مراحل دیگری چون مصاحبه، در نظر گرفتن نمره آزمون پره انترنی و معدل کل دوره تحصیل را به ساختار پذیرش دستیار اضافه کند.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه تصمیم گرفته شده در آزمون دستیاری سال آینده با توجه به هر رشته تخصصی ضریب خاصی نیز برای هر درس در آزمون دستیاری ضریب خاصی در نظر گرفته شود، گفت:‌ انتخاب رشته مقطع نیز برای داوطلبان محدود به پنج رشته مقطع خواهد شد که البته این طرح به تصویب نهایی نرسیده است و معاونت آموزشی همچنان در حال مطالعه آن است و تصمیم دارد در صورت تصویب نهایی آن را درموقع مناسب اعلام کند تا داوطلبان سال آینده آمادگی کافی را داشته باشند.

ضیایی با اشاره به این که حداکثر سهم مصاحبه در پذیرش دستیار 5 تا 10 درصد خواهد بود افزود: در طرح اولیه‌ای که جهت اعمال تغییراتی در آزمون دستیاری درنظر گرفته شده است عموما تا 20 درصد سهم ارزیابی به موارد غیر از آزمون کتبی مانند مصاحبه، نمرات پره انترنی و معدل کل دانشجو اختصاص می‌یابد و 80 درصد سهم ارزیابی همچنان متعلق به آزمون کتبی خواهد بود.

به گفته معاون وزیر بهداشت تعداد سوالات آزمون دستیاری نیز در سال آینده افرایش خواهد یافت که این امر ممکن است به دو نوبته شدن این آزمون بیانجامد.

وی در این باره اظهار داشت: افزایش تعداد سوالات آزمون کتبی می‌تواند به انتخاب دانشجویان مناسب‌تر کمک کند.

ضیایی خاطرنشان کرد: تمام تلاش وزارت بهداشت در برگزاری این آزمون عادلانه و با امنیت بالا برگزار کردن آن است و تلاش می‌شود که آزمون دستیاری با شرایط فعلی از سطح علمی مناسبی نیز برخوردار باشد.

وی یادآور شد: بر اساس تحلیل‌های انجام شده آزمون دستیاری امسال از بالاترین سطح امنیتی نسبت به سال‌های اخیر برخوردار بود و از نظر علمی نیز تحلیل‌های اولیه نشان داد که سطح سوالات آزمون دستیاری امسال به گونه‌ای بود که می‌توانست تمایز بین دانش داوطلبان را به خوبی نشان دهد.

اجرای فاز اول طرح تحول آموزشی در دانشگاه‌های کشور

معاون آموزشی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برنامه طرح تحول آموزش مبتنی بر چهار برنامه است که اولین برنامه آن توسعه جغرافیایی آموزش عالی سلامت در عرصه سرزمین یا به عبارتی آمایش آموزش عالی سلامت است.

ضیایی با اشاره به اینکه در این طرح توسعه هدفمند مؤسسات آموزش عالی سلامت در دستور کار قرار دارد گفت: در واقع مؤسسات آموزش عالی سلامت اعم از دانشکده، پژوهشکده، پژوهشگاه و هر مؤسسه‌ای که در مسائل آموزشی و پژوهشی مرتبط با وزارت بهداشت است، تعیین می‌کنند که هر مؤسسه آموزشی چه برنامه‌هایی برای توسعه خود دارد.

معاون آموزشی با اشاره به اینکه این برنامه یک سطح‌بندی منظم ارائه می‌دهد گفت: براساس این سطح‌بندی توسعه داخل دانشگاهی، مأموریت‌ها و سطح‌شان نیز تعریف و مشخص می‌شود.

به گفته دکتر ضیایی در سند طرح تحول آموزشی به مسئله قطب‌های نظام سلامت هم پرداخته شده است که با توجه به این سند در کشور 10 قطب خواهیم داشت.

وی افزود: تعدادی از دانشگاه‌های علوم پزشکی در یک قطب قرار گرفته و مأموریت‌های فرامنطقه‌ای و فرا دانشگاهی‌شان را در داخل قطب‌های کلان منطقه سلامت انجام می‌دهند.

معاون آموزشی تحلیل و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز سلامت را از برنامه‌های دیگر طرح تحول سلامت ذکر کرد و گفت: برای بهتر اجرا شدن طرح تحول آموزشی باید از تعداد نیروی انسانی مورد نیاز در سطح کشور اطلاع یابیم تا بتوانیم براساس آن برنامه‌ریزی کنیم. این کار با همکاری همه بخش‌های مرتبط در وزارت بهداشت امکان‌پذیر خواهد شد. با این برنامه می‌توانیم برآورد کنیم که تا 10 سال آینده چه تعداد پزشک، پرستار، پیراپزشک و سایر رشته‌ها نیاز داریم و به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کنیم که به همان اندازه نه کمتر و نه بیشتر نیروی انسانی تربیت کنند.

وی افزود: آگاهی از رشته و مقاطع مورد نیاز نظام سلامت کشور از دیگر برنامه‌های طرح تحول آموزشی تا سال 1404 است. با این برنامه رشته و مقاطع مورد نیاز کشور و به دنبال آن توسعه دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد می‌شود و دانشگاه‌ها می‌توانند با برنامه چشم‌انداز نقشه جامع علمی کشور و نقشه جامع علمی سلامت به اهداف برنامه‌های طرح تحول دست یابند.

ضیایی ارتقاء کیفی آموزش پزشکی را در برنامه طرح تحول آموزش الزامی دانست و گفت: برنامه‌های طرح تحول با داشتن ارتقاء کیفی به نتیجه می‌رسند در صورت اجرای همزمان این برنامه‌ها در رسیدن به هدف اصلی‌مان که حفظ، ارتقاء و توسعه سلامت است موفق خواهیم شد.

گلین پنج‌شنبه 25 اردیبهشت 1393 ساعت 02:51 ب.ظ

پ ا ر س م د ی پر شده از دروغ و بدگمانی به هر کاربری که تازه عضو میشه
واقعا که...

برای همونه که قدیمی ها رفتن و هر کی هم بیاد و خرش از پل بگذره دیگه پشت سرشم نگاه نمیکنه

روح پنج‌شنبه 25 اردیبهشت 1393 ساعت 01:33 ب.ظ

چه ها کلا جوابش رو ندین.
اسمشو نبر بیماریش عود کرده.
اومده باز با اسم های مختلف فحش میده
جواب که ندین خسته میشه و میره
...............

""""عزیز جان کرم درخت از خودته"""""
تو که داری پی گیری میکنی با همین جوابت!!!!!!!!!!!

راه حل: کلا فراموش کن ادم بی عقل رو!!
فکر زندگی خودت باش !!

رزیدنت پنج‌شنبه 25 اردیبهشت 1393 ساعت 01:19 ب.ظ

دوستان مودب باشید
اگر به حقوق خودتون احترام نمیگذارید لطفا حقوق همکارانتون رو ضایع نکنید
دست از این کارهای ناپسند بردارید
برید درس بخونید

قربون جامعه پزشکی قدیم از وقتی دانشجو پزشکی شناخته میشدن تا اخر مقطع یعنی رزیدنت و فوق همش فکر مطالعه بودن نه .......

مهربان و کوشا باشید

.. پنج‌شنبه 25 اردیبهشت 1393 ساعت 12:04 ب.ظ

بچه ها کلا جوابش رو ندین.
اسمشو نبر بیماریش عود کرده.
اومده باز با اسم های مختلف فحش میده
جواب که ندین خسته میشه و میره

[ بدون نام ] چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 11:26 ب.ظ

چرا راه دور میرید(استرالیا)؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ترکیه درهمین همسایگی ما با دادن امکانات به معنای واقعی کلمه پزشکان را دلگرم به خدمت درمناطق محروم می کنه...آنوقت تو کشور ما بیزار از خدمت به خلق که همه با علم به آن پزشکی رو انتخاب کردیم

bi nava چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 11:09 ب.ظ

Chera nakhundam ، ey Khoda ، che ghadr taghyir vase sale bad !!!

[ بدون نام ] چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 10:04 ب.ظ

به نظر من بهتره روی این قضیه تاکید کنیم که اول نمره ها ورتبه ها رواعلام کنند بعدا وادارمون کننن به پذیرش چیزی که ما هیچ اطلاعی از نحوه اجراییش نداریم.............لذا اول تمرکز کنیم روی رتبه ونمره ها

[ بدون نام ] چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 08:42 ب.ظ

سایت دستیاری 100 جدیدترین اخبار و اطلاعات

[ بدون نام ] چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 08:16 ب.ظ

دوستان منم باهاتون موافقم
فقط یک نکته کاش ادمین عزیز پ ا رس م دی ک بجای این باز ی ها به فکر خودش و زن و زندگیش بود !!
زیادی فکر کردن و ترحم به مردم فکر میکنم از مسیر راست منحرفش میکنه وارج معنویشو و ارزششو کم میکنه!!!!!!!
دست حق یارتون
به امید موفقیت همگی

به پایینی چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 08:06 ب.ظ

این بازیها بنظرم تا وقتی ادمین محترم پ ا رس م دی ک دست از بچه بازی و رفتارهای کودکانه برنداره ادامه داره
باید بتونه شخصیت و فکشرشو عوض کنه تا انجمن خوبی بدور از هر گونه افت داشته باشه
باید صفات کینه و حسادت و خیلی موارد دیگه که واقعا شرم اوره گفتنش اینجا که توسط دوستان بیان شده رو بریزه دور
حالا گیرم نتونست این کار رو بکنه بنظرم لا اقل بزاره همه ازاد باشن و زور گویی نباشه

خدا به راه راست هدایتش کنه

[ بدون نام ] چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 07:21 ب.ظ

حالا به فرض که مودرتور همون دکتر ادمین باشن
که البته جدید هم نیست
الان مشکل شما چیه؟!!!!
چرا قصد تخریب یک محیط دوستانه و سالم برای پزشکان رو دارید
حسادت ،کینه و بچه بازی تا کی؟
دکتر ادمین این قدر بزرگوار هستند و باعث و بانی خیلی از کمک ها و راهنمایی ها بودن که هر چی شما بگید چیزی از ارزش و ارج معنویشون کم نمیکنه
کمی به فکر زندگی خودتون باشید به جای این کارا

طاهرنیا چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 04:35 ب.ظ

دوستا ن در سایت پ ا رس م دی ک جدیدا
modrator=site admin1

فقط محض اطلاع گفتم
حالا تغییر رویه به این صورت فکر نمیکنم دوام بیاره
اینم شروع یک بازی جدید در پ ا ر س م دی ک

باید به حال خودمون اشک بریزیم

رزیدنت اورژانس چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 10:03 ق.ظ

برای همه همکاران محترم ارزوی موفقیت دارم تو انتخاب رشته با توجه به تغیرات پیش امده بری سال اینده واقع بین تر باشید تا مانند خیلی از همکاران خدای ناکرده پشیمان نشوید

پریسا چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 01:11 ق.ظ

تورو خدا به فکر ظرفیتا باشین

پریسا چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 01:10 ق.ظ

بابا چرا سایت پ ا ر س م د ی ک و بستن ما میخوایم از راهنماییهای دکتر fma ومهندس رامتین بهره ببریم مهمتر از اون داشتیم برای حل مشکل سهمیه ها راه حل پیدا میکردیم

[ بدون نام ] چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 12:53 ق.ظ

سایت که به جای خلوت شدن هر روز شلوغ تر هم میشه....21 هزار کاربر کم نیست ها؟
بعضی جاها هرچی زور زدن هنوز 2000 هم نشده
همیشه ادمهای خوب بدخواه هم دارن
کلا حرف دوستمون درست اول باید از خدا تقاضای عقل کرد ...وگرنه هرچی هم بگی به نفع خودشون با نفهمیشون تفسیر میکنن
یه کم آی کیو داشتن علت بسته شدن پیامها رو میفهمیدن دیگه با توضیحات مدیران
بی خیال...واگذار به خدا...شبتون بخیر

میلاد چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 12:46 ق.ظ

دوستان بی خودی بحث نکنید
دنیال سهمیه ها باشیم
حالا ادمین پ ا س م دی ک میخاد هر چی باشه
ولی خب یکی از دلایل خلوت شدن سایت شاید چیزایی باشه که ماها نمدونیم شاید واسه همینه سال به سال داره سایت خلوتتر و بی اعتبارتر میشه

خدایاااااااااا سهمیه ها کم نشهههههههههه سایت هر چی میخاد بشه به درک

به پایینی چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 12:34 ق.ظ

دوست عزیز نگران نباش ماها پزشکیم مگه عقل نداریم
هیچکسی نمتونه اونهمه اطلاعات و موارد درباره اد مین پ ا رس م دی ک بده
فقط یک راه میمونه که حتما جریانهایی وجود داشته که ما جدیدا بی خبریم
هر کسی هم تازه وارد باشه با کمی تامل و دقت میتونه پی ببره
حالا اینکه نمیزاره بقیه کاربرا پیام بدن نوبر داره یعنی همه تو اون سایت اراذل هستن خوبه که فرق کاربر تازه وارد با عضو تو همون پیام دادن و پست بود یعنی الان همه جز اراذل هستن که نمتونن بهم پیام بدن
عجباااااااااااااااا

demo چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 12:26 ق.ظ

یک چیز دیگه که هست اینه که تو پ ا رس م دی ک اصلا مولتی اکانت چک نمیشه چرا چون ادمینش میخاد فقط کاربر داشته باشه
در ضمن هزار تا ای پی هیچکس نداره مگه بیکاره
اینا همش برای رد گم کنی اینا رو میگن
نکته دیگه اینکه اصلا مگه میشه اینهمه کاربر با ادمین پ ا رس م دی ک مشکل پیدا کنن که یکی بره کلا سایت دیگه بزنه

چیزی که مشخصه اینه حتما پشت پرده چیزهایی بوده که ادمین پ ا رس م دی ک سانسور میکنه حالا خدا داند

[ بدون نام ] چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 12:19 ق.ظ

شما نگران نباش اونایی که شناخته شدن اخراج هم شدن
متنهی نمیفهمن که؟
هزاز تا آی پی دارن
اگه نمیدونستی که مطمئنمم خودت جزشون هستی بدون
جنگل که نیست بی قانون باشه
بشه هر مزخرفی رو مث جاهای دیگه توش گفت

[ بدون نام ] چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 12:15 ق.ظ

عجب خنده دار ه اراذل اوباش رو که میشه اخراج کرد دیگه نمیخواد پیام خصوصی رو برای همه بست
عجبا فکر میکنه با درخت طرفه
بچه ها برین ببین تو سایت دیگه علت بستن پیام خصوصی رو نوشتن اونوقت ادمین پ ا ر س م دی ک سانسور میکنه که گندش رو نفهمن
مادر جان اخر الزمان شده

[ بدون نام ] چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 12:12 ق.ظ

پایینی میخواستی چشماتو باز کنی
مدیر و ناظر توضیح دادن که به علت پیدا شدن ارازل و اباش
یکی ها تو مایه های شما بسته شده
چند بار گفته بشه میفهمید؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 12:04 ق.ظ

ادمین پ ا رس م دی ک حتی یک توضیح هم برای بستن پیام خصوصی برای همه کاربرا نداد این اخر شه دیگه

یکی نیست بهش بگه مرتیکه چرا زبون نداری ملت پزشک رو قانع کنی همش سانسور میکنی

حسین چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 12:01 ق.ظ

ادمین پ ا رس م د ی ک حتما یا با زنش دعواش شده یا دوست دختراش طردش کردن که سایتو بسته
امان از اوضاع روحی بی ریخت ادمیننش

tir سه‌شنبه 23 اردیبهشت 1393 ساعت 11:42 ب.ظ

شمایی که ادعاتون میشه پ ا رس م د ی ک بده بفرمایید از همون سایت به درد نخوری که طرفدارشید اقدام کنید.....
هی روزگار
یه عقلی قسمت اینا کن
وگرنه با بی عقل حرف زدن که توفیری نداره

[ بدون نام ] سه‌شنبه 23 اردیبهشت 1393 ساعت 09:58 ب.ظ

بنظرم چون پ ا رس م دی ک ادمینش بخاطر رو شدن لجن کاریهاش پیش همه سایت رو بسته تا اروم بشه و علیه اش بچه ها شورش نکنن
یکی نیست بگه تو این وضعیت ما چگونه اعتراض به مسیولین برسونیم خیلی ادم رزدلی هست
فقط که نمیشه تو سایتش براش قلب و گل بفرستیم

[ بدون نام ] سه‌شنبه 23 اردیبهشت 1393 ساعت 09:56 ب.ظ

پ ا ر س م د ی ک رو بستن یک وقت اعتراضات به گوش رییسا نرسه واقعا ادمینش گند زد

[ بدون نام ] سه‌شنبه 23 اردیبهشت 1393 ساعت 09:50 ب.ظ

مثل اینکه از کاهش ظرفیت آزاد و اعتراضات به دنبال اون خیلی ترسیدن . اول از همه سایت ان ج م ن دس ت ی اری
بستن .
افتضاحی امسال به بار خواهد اومد تا سالها در ذهن می مونه

[ بدون نام ] سه‌شنبه 23 اردیبهشت 1393 ساعت 07:54 ب.ظ

پ ا ر س م دی ک کجا رفت؟؟؟؟!!!!!!!!

بابلی سه‌شنبه 23 اردیبهشت 1393 ساعت 06:23 ب.ظ

بابا چرا سایت پ ا رس م دی ک نمیزاره پیام بدیم؟؟؟؟!!!!!!!!!یعنی چی شده باز؟؟؟؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 23 اردیبهشت 1393 ساعت 05:10 ب.ظ

(وی درباره نحوه انجام مصاحبه از داوطلبان پذیرش در دوره‌های دستیاری تصریح کرد: انجام این مصاحبه‌ها بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار خواهد گرفت{زرشک} و از نظر ساختار علمی این مصاحبه‌ها تحت نظارت وزارت بهداشت خواهد بود {کشک}و اجزا آن قابل رسیدگی است{پشم} )

x سه‌شنبه 23 اردیبهشت 1393 ساعت 04:59 ب.ظ

تازه همین امتحان کتبی رو هم اینا با هزار تا سلام و صلوات برگزار می کنن,اونوقت حرف از مصاحبه های سلیقه ای و نمره های بی اعتبار دوران دانشجویی می زنن!!!!!!واقعا باید به حال این مسوولین تاسف خورد.

x سه‌شنبه 23 اردیبهشت 1393 ساعت 04:54 ب.ظ

10 سال پیش امتحان پره انترنتی دادم اصلا نمرش یادم نیست!اون موقع دانشجوی خوبی نبودم,ولی ادم تغییر می کنه,پیشرفت میکنه,الان چرا باید به پای گذشته بسوزم؟؟؟
توی نمره دادن داخل دوران دانشجویی بعضی دانشگاهها بصورت کیلویی نمره می دادن ,بعضی جاهای دیگه بخاطر نیم نمره,طرف از امتحان علوم پایه یا پره انترنی جا میموند!
بعضی استادا با بعضی از دانشجوها بنا به دلایلی خوب بودن,بهشون نمره می دادن بعضی ها هم که اشنا و پارتی نداشتن نمره کمتری می گرفتن...
ده تا بیست درصد نمره دستیاری اختصاص به مصاحبه داره!!!
واقعا از این مسخره تر میشه؟؟؟ علنا دارن راه رو برای پارتی بازی,تقلب,بی عدالتی ....باز می کنن.یعنی واقعا خیلی مشکله فهمیدن اینکه این پیشنهاد تغییرات اشتباهه؟؟
کسی که این پیشنهاد تاثیر دادن معدل دانشگاه و مصاحبه و نمره پره انترنی و رو میده ,واقعا یه جای مغزش مشکل داره اصلا کسیکه این صحبتها رو میکنه صلاحیت خودشو,وزارت و همه چیز رو زیر سوال میبره.....بهترین راه گزینش دستیار همین امتحان کتبی هست

[ بدون نام ] سه‌شنبه 23 اردیبهشت 1393 ساعت 03:54 ب.ظ

کسی می دونه کلید نهایی رو کی اعلان می کنن؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 23 اردیبهشت 1393 ساعت 03:44 ب.ظ

.
.
زی زی گولو خیلی وقته پیدات نبود؟!!!

محمد کنکوری سه‌شنبه 23 اردیبهشت 1393 ساعت 09:37 ق.ظ

همیشه اینطور بوده اول کلید نهایی را اعلام میکردند و بعد کارنامه را.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 23 اردیبهشت 1393 ساعت 01:39 ق.ظ

و امیدوارم اون 5 6 تا سوال حداقل اصلاح شده باشه.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 23 اردیبهشت 1393 ساعت 01:36 ق.ظ

حتی اگر کلید نهایی اعلام نشه با این مصاحبه مشخصه که در تصحیح دخالت دادن.
وی با اشاره به اینکه اعتراضاتی که تا 72 ساعت پس از برگزاری آزمون از سوی داوطلبان نسبت به سوالات اعلام شده است """به طور کامل و دقیق از سوی متخصصین بررسی شد خاطرنشان کرد: تغییراتی که لازم بود براساس اعتراضات و بررسی منابع آزمونی دربرخی سوالات و پاسخ‌ها ایجاد شود""

[ بدون نام ] سه‌شنبه 23 اردیبهشت 1393 ساعت 01:29 ق.ظ

واقعا با ید برای اد مین پ ا رس م دی ک متاسف بود که اجازه انتشار نظراتمون رو نمیده و فقط داره حذف می کنه

پس برای همونه سال به سال داره سایتش خالی تر میشه

[ بدون نام ] سه‌شنبه 23 اردیبهشت 1393 ساعت 01:27 ق.ظ

من میخوام از سایت پ ا ر س م د ی ک انصراف بدم کسی میدونه چه جور؟؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 23 اردیبهشت 1393 ساعت 01:14 ق.ظ

وی با اشاره به اینکه اعتراضاتی که تا 72 ساعت پس از برگزاری آزمون از سوی داوطلبان نسبت به سوالات اعلام شده است """به طور کامل و دقیق از سوی متخصصین بررسی شد خاطرنشان کرد: تغییراتی که لازم بود براساس اعتراضات و بررسی منابع آزمونی دربرخی سوالات و پاسخ‌ها ایجاد شود""
احتمالا کلید نهایی اعلام و هفته بعد کارنامه اعلام میشه.

سوال بسیار مهم سه‌شنبه 23 اردیبهشت 1393 ساعت 01:09 ق.ظ

با توجه به این مطلب یعنی هیچ گونه تغیری در کلید اولیه داده نشده؟و جواب ها کاملا صحیح بودن؟
یا قراره کلید نهایی اعلام و بعد نمرات اعلام بشه.
منطقی اینه که بعد اعلام کلید نهایی اعلام بشه.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد