خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

هفته هشم از مراحل آمادگی برای امتحان دستیاری - درس بیست و چهارم

اوست عادل
لعنت خداوند و رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) بر تمام مسئولان شیطانی منافق در حکومت اسلامی که با دزدی و خیانت و پایمال کردن حق مردم، آبروی دین مبین اسلام را به بازی میگیرند. عذاب ابدی فرقان در دنیا و اخرت نثارشان باد.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد

 لعنت خدا بر سوال فروشان و حامیانشان و همه کسانیکه حق سایر داوطلبان دستیاری را در خفا ضایع می کنند؛ آمین. 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد 

لعنت خدا بر همه مسئول نماهایی که با باندبازی و خودخواهی و تمامیت خواهی به خون شهدا خیانت میکنند 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد


{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{

  

هفته هشتم از مراحل آمادگی برای امتحان دستیاری - درس بیست و سوم

تا روز جمعه سیم مهر 

====================================   

  

ضیایی به مهر خبر داد:
امکان حضور دستیاران خارجی در دوره‌های تکمیلی تخصصی داخل کشور
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی از تدوین آیین نامه حضور دستیاران خارجی در دوره های تکمیلی تخصصی در داخل کشور خبر داد و گفت: این آیین نامه به منظور فراهم شدن زمینه تحصیل دستیاران خارجی در رشته های تکمیلی تخصصی پزشکی تدوین می شود.
دکتر سیدامیرمحسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در حال حاضر ظرفیت دوره های دستیاری پزشکی برای متقاضیان خارجی وجود ندارد چرا که رقابت فارغ التحصیلان پزشکی در داخل کشور در این مقطع بسیار فشرده است اما با این وجود سعی داریم ظرفیت های تکمیلی برای متقاضیان خارجی فراهم کنیم.(ظاهرا فروش ریالی سوالات امتحان دستیاری چنگی بدل نزده و عالی منصبان قصد فروش ارزی سوالات امتحان دستیاری را دارند!از این به بعد میتوانید شعبات فروش سوالات امتحان دستیاری را در عراق و افغانستان و فلسطین(بخش غزه) هم پیدا کنید! چون منظور از کشورهای خارجی این ۳ کشور هستند). ضمنا سعی کنید سوالات را از غزه خریداری نکنید چون مصر و اسرائیل راه را بسته اند و کلا عبور و مرور بسختی صورت می گیرد! 

وی اضافه کرد: با توجه به پیشرفت های پزشکی ایران در حوزه های فوق تخصصی و تکمیلی پزشکی در این حوزه ظرفیت مناسبی برای تحصیلات تکمیلی وجود دارد که به منظور استفاده درست از آن در بخشهایی که توانمند هستیم برای متقاضیان خارجی تسهیلاتی را فراهم کنیم.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی اظهار داشت: به همین منظور آیین نامه ای برای دوره های پست دکتری، تکمیلی تخصصی (فلوشیپ)، دکتری تخصصی و دستیاری فوق تخصصی جهت متقاضیان خارجی تنظیم می شود که افراد متقاضی بتوانند با شرایط قانونمند در این تخصصها ادامه تحصیل دهند.
ضیایی خاطرنشان کرد: به طور مثال بسیاری از متقاضیان خارجی خواهان تحصیل در رشته های فوق تخصصی جراحی هستند که با تدوین این آیین نامه شرایط تحصیل برای آنها فراهم می شود.
 

 =========================================

 وزیر بهداشت خبر داد:
تحمیل دانشجوی مازاد به وزارت بهداشت (نور علی نور ! سازمان سنجش که باخبر  شده اند خانم وزیر با پذیرش بی حد دانشجوی پزشکی هدفی جز خراب کردن جامعه پزشکی ندارد به وزارت بهداشت رودست زده....)  

 آخرین وضعیت آزمون دستیاری و متخلفان
وی درباره آخرین وضعیت آزمون دستیاری و متخلفان گفت: از نظر ما آزمون دستیاری 88 کارش به پایان رسیده است و قبولی ها اعلام شده و کار خود را در دانشگاهها نیز آغاز کرده اند.
دستجردی درباره احکام متخلفان یادآور شد: آنهایی نیز که در دادگاه کارشان در حال بررسی است به جز دو مورد که حکم نهایی برای آنها صادر شده است، مابقی در حال پیگیری است. از نظر ما هم تعدادی متخلف بودند که به هیئت بدوی و هیئت تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات آزمون ها معرفی شدند و احکامی هم برای آنها صادر شده است که البته احکام بدوی به تجدید نظر رفته است که باید این احکام هم صادر شود که بتوانم آنها را اعلام کنم.
 وی در خصوص احکام دو نفر متخلف در دادگاه گفت: به نظر من بسیار کم بوده است و تنها چندین ماه زندان برای آنها درنظر گرفته اند و قبلاً هم اعلام کرده بودم که این میزان کم است و باید برخورد جدی تری صورت می گرفت اما دادگاه اعلام کرده که با رافت اسلامی برخورد کرده است. (اخه این سوال فروشان معزز از برادران بسیج و وابستگان عالیمنصبان نظام هستند چطور میشه حکم عادلانه برایشان صادر کرد!<البته این حکم صادره هم به میمنت ولادت امام هشتم بخشیده خواهد شد> ضمنا اینها که بر علیه احمدی نژاد راهپیمایی نکرده اند ببریم کهریزک ترتیبشان را بدهیم! این بیچاره ها فقط ۱۶ هزار پزشک و یک وزارتخانه را به بازی گرفته بودند....)
وزیر بهداشت افزود: جدول زمانی آزمون دستیاری سال 89 نیز به زودی اعلام می شود اما حدود زمانی در همان حدود زمانی سال گذشته است............... 

----------------------------------------------- 

آزمون پیش کارورزی اول اسفند برگزار می شود
آغاز ثبت نام آزمون اول تا30 آبان
آزمون پیش کارورزی اول اسفند ماه 89 در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.
به گزارش سرویس صنفی آموزشی ایسنا - منطقه علوم پزشکی تهران، گذراندن تمامی واحدهای مقطع علوم پایه از جمله تمامی دروس عمومی تربیت بدنی با معدل 12، تمامی واحدهای مقطع فیزیوپاتولوژی با معدل کل 12، تمامی واحدهای مقطع بالینی با معدل کل 14 و ثبت پروپوزال حداکثر یک هفته قبل از امتحان پیش کارورزی از شرایط ثبت نام در این آزمون است.
گفتنی است؛ زمان ثبت نام این آزمون از اول تا30 آبان است و دانشجویان متقاضی شرکت در این آزمون باید با داشتن یک قطعه عکس 3 در 4، کد پستی منزل و کد ملی به ساختمان آموزش دانشکده پزشکی، اتاق 305 مراجعه کنند.

 وزیر بهداشت خبر داد:
تحمیل دانشجوی مازاد به وزارت بهداشت / تاثیر پوشش دانشجویان در نمره دروس
وزیر بهداشت گفت: متاسفانه سازمان سنجش آموزش کشور بیش از تعدادی که از سوی وزارت بهداشت ظرفیت به این سازمان اعلام شده بود دانشجو به دانشگاههای علوم پزشکی معرفی کرده است که این مسئله مشکلات عدیده ای را ایجاد کرده است.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مرضیه وحیددستجردی امروز دوشنبه در حاشیه نشست معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاههای علوم پزشکی در جمع خبرنگاران در محل وزارت بهداشت اضافه کرد: این افزایش در دانشگاهها و در رشته های مختلف، متفاوت است و در عین حال با توجه به اینکه بودجه های فرهنگی و دانشجویی بر اساس تعداد دانشجو و محدود است، امکانات آموزشی نیز محدود است. همچنین آزمایشگاهها نیز ظرفیت خاصی دارند و یا مشکلاتی که برای خوابگاهها ایجاد شده است.
وی گفت: امسال که این تعداد دانشجو به دانشگاهها آمده اند اما باید برای سال آینده ترتیبی اتخاذ شود تا سازمان سنجش تنها  همان تعداد دانشجویی که وزارت بهداشت اعلام می کند را در دانشگاهها پذیرش کند. وزارت بهداشت هر ساله افزایش ظرفیتی را بر اساس نیاز کشور و امکانات دانشگاهها دارد بنابراین سازمان سنجش باید در این زمینه دقت کند چرا که اگر غیر از این باشد دانشگاههای علوم پزشکی نمی توانند خدمات آموزشی، دانشجویی و پژوهشی مناسبی به دانشجویان بدهند.
اجرای آیین نامه پوشش و رفتار حرفه ای دانشجویان علوم پزشکی بر عهده معاونت های آموزشی است
دستجردی درباره آیین نامه پوشش و رفتار حرفه ای دانشجویان علوم پزشکی گفت: این آیین نامه با همکاری دو معاونت آموزشی و دانشجویی انجام شده و در شورای سیاستگذاری نهایی شده است و باید به شورای معاونان ارائه شود که پیش بینی می شود ظرف یک ماه دیگر در شورای معاونان بحث شود.
وی اضافه کرد: دانشجویان گروه پزشکی با مردم سرو کار دارند و وضعیت آنها از نظر ظاهر، رفتار و اخلاق باید به طریقی باشد که اعتماد مردم را جلب کند. در این زمینه معاونت های دانشجویی دقت و نظارت جدی در انجام این آیین نامه داشته باشند.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در این آیین نامه روی پوشش و هم روی اخلاق و رفتار بحث شده است. این موضوع خیلی برای ما مهم است که چرا که اخلاق حرفه ای گروه پزشکی برای ما حرف اول را می زند و مسائل حضور دانشجویان هم در آن قید شده است. هم نکات مثبت و هم نکات منفی و بایدها و نبایدها در این آیین نامه آمده است.
وی گفت: این آیین نامه کامل و جامع است و بیش از 6 ماه دو معاونت دانشجویی و آموزشی روی آن کار کرده اند.
دستجردی یادآور شد: اجرای آیین نامه پوشش و رفتار حرفه ای دانشجویان علوم پزشکی بر عهده معاونت های آموزشی است و در سیستم نمره دهی به دانشجویان تاثیر دارد. پس از تصویب نهایی در شورای معاونان جزئیات آن به دانشجویان و دانشگاهها اعلام می شود.
افزایش وام شهریه دانشجویان علوم پزشکی به 3 میلیارد و 700 میلیون تومان
وی در خصوص وام شهریه دانشجویان علوم پزشکی گفت: این وام شهریه برای دانشجویان علوم پزشکی تا سال گذشته 700 میلیون تومان بود که پس از ارائه توضیحات معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت به معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری این مبلغ به 3 میلیارد و 700 میلیون تومان افزایش یافت.
وزیر بهداشت یادآور شد: این میزان وام شهریه برای دانشجویان علوم پزشکی و دانشجویان شعب بین الملل درنظر گرفته شده است و همه را پوشش می دهد.
آخرین وضعیت آزمون دستیاری و متخلفان
 

 =======================================

 سخنرانی "ونه گات" در مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه MIT !!!! ...

اگر میخواستم برای آینده ی شما فقط یک نصیحت بکنم، راه مالیدن کرم ضد آفتاب را توصیه میکردم.
خواص مفید آثار مفید و دراز مدت کرم ضد آفتاب توسط دانشمندان ثابت شده است، در حالی که سایر نصایح من هیچ پایه و اساس قابل اعتمادی جز تجربه های پر پیچ و خم شخص بنده ندارند.

اینک این نصایح را خدمتتان عرض میکنم.
قدر نیرو و زیبایی جوانیتان را بدانید، ولی اگر هم ندانستید، مهم نیست!
روزی قدر نیرو و زیبایی جوانی تان را خواهید دانست که طراوت آن رو به افول گذارد.
اما باور کنید تا بیست سال دیگر، به عکسهای جوانی خودتان نگاه خواهید کرد و به یاد می آورید چه امکاناتی در اختیارتان بوده و چقدر فوق العاده بوده اید.
آن طور که تصور می کردید چاق نبودید.
همه چیز در بهترین شرایطش بوده تا شما احساس خوب داشته باشید.
نگران آینده نباشید.
اگر هم دلتان میخواهد نگران باشید، فقط این را بدانید که نگرانی همان اندازه مؤثر است که جویدن آدامس بادکنکی در حل یک مساله ی جبر.

مشکلات اساسی زندگی شما بی تردید چیزهایی خواهند بود که هرگز به مخیله ی نگرانتان هم خطور نکرده اند، از همان نوعی که یک روز سه شنبه ی عاطل و باطل ناگهان احساس بد پیدا می کنید و نسبت به همه چیز بدبین میشوید!
با دل دیگران بی رحم نباشید و با کسانی که با دل شما بی رحم بوده اند، سر نکنید.
عمرتان را با حسادت تلف نکنید.
گاهی شما جلو هستید و گاهی عقب.
مسابقه طولانی است و سر انجام، خودتان هستید که با خودتان مسابقه میدهید.
ناسزا ها را فراموش کنید.
اگر موفق به انجام این کار شدید راهش را به من هم نشان بدهید.
نامه های عاشقانه ی قدیمی را حفظ کنید.
صورت حسابهای بانکی و قبضها و ... را دور بیاندازید.
اگر نمی دانید می خواهید با زندگیتان چه بکنید، احساس گناه نکنید.
جالبترین افرادی را که در زندگی ام شناخته ام در 22 سالگی نمی دانستند می خواهند با زندگیشان چه کنند.
برخی از جالبترین چهل ساله هایی هم که می شناسم هنوز نمیدانند.
تا میتوانید کلسیم بخورید.
با زانوهایتان مهربان باشید.
وقتی قدرت زانوهای خود را از دست دادید کمبودشان را به شدت حس خواهید کرد.

ممکن است ازدواج کنید، ممکن است نکنید.
ممکن است صاحب فرزند شوید، ممکن است نشوید.
ممکن است در چهل سالگی طلاق بگیرید، احتمال هم دارد که در هشتاد و پنجمین سالگرد ازدواجتان رقصکی هم بکنید.
هرچه می کنید، نه زیاد به خودتان بگیرید، نه زیاد خودتان را سرزنش کنید.
انتخابهای شما بر پایه ی 50 درصد بوده، همانطور که مال همه بوده.

دستورالعملهایی که به دستتان میرسد را تا ته بخوانید، حتا اگر از آنها پیروی نمی کنید.
از خواندن مجلات زیبایی پرهیز کنید.
تنها خاصیت آنها این است که بشما بقبولانند که زشتید.
با خواهران و برادران خود مهربان باشید.
آنها بهترین رابط شما با گذشته هستند و به گمان قوی تنها کسانی هستند که بیش از هر کس دیگر در آینده به شما خواهند رسید.

به یاد داشته باشید که دوستان می آیند و می روند، ولی آن تک و توک دوستان جان جانی که با شما می مانند را حفظ کنید.
برای پل زدن میان اختلافهای جغرافیایی و روشهای زندگی سخت بکوشید، زیرا هرچه بیشتر از عمر شما بگذرد، بیشتر پی می برید که به افرادی که در جوانی می شناختید محتاجید.

سفر کنید
برخی حقایق لاینفک را بپذیرید: قیمتها صعود می کنند، سیاستمداران کلک میزنند، شما هم پیر میشوید.
و آنگاه که شدید، در تخیلتان به یاد می آورید که وقتی جوان بودید قیمتها مناسب بودند، سیاستمداران شریف بودند، و بچه ها به بزرگترهایشان احترام میگذاشتند.

به بزرگترها احترام بگذارید.
توقع نداشته باشید که کس دیگری نان آور شما باشد.
ممکن است حساب پس اندازی داشته باشید.
شاید هم همسر متمولی نصیبتان شده باشد.
ولی هیچگاه نمی توانید پیش بینی کنید که کدام خالی میشود یا بشما جاخالی می دهد.

خیلی با موهایتان ور نروید وگرنه وقتی چهل سالتان بشود، شبیه موهای هشتاد ساله ها میشود.
دقت کنید که نصایح چه کسی را می پذیرید، اما با کسانی که آنها را صادر می کنند بردبار و صبور باشید.
نصیحت ، گونه ی دیگر غم غربت است.
ارائه ی آن روشی برای بازیافت گذشته از میان تل زباله ها، گردگیری آن و ماله کشیدن بر روی زشتی ها و کاستی هایشان و مصرف دوباره ی آن به قیمتی بالاتر از آنچه ارزش دارد، است.

اما اگر به این مسایل بی توجه هستید لااقل حرفم درمورد کرم ضد آفتاب بپذیرید.

 =======================================

جایزه های نوبل دولت !!!! ...
(طنز از شهرام شکیبا از خبرآنلاین)


از آنجایی که اخیراً جایزه سیاسی، بی‌ارزش و دوزاری نوبل را آکادمی نوبل اهدا کرده است، ما نیز در اقدامی کاملاً خودجوش، جوایز نوبل امسالمان را به شرح زیر تقدیم می‌کنیم.

_ جایزه نوبل بهترین حمید بهبهانی به دلیل حمید بهبهانی بودن حمید بهبهانی به حمید بهبهانی اهدا می‌شود.

_ جایزه نوبل صنعت به خاطر طراحی بهترین پیچ در مسئله استیضاح اخیر به حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش اهدا می‌گردد.

_ جایزه نوبل بهترین تحقیقات شنیداری مشترکا به آقای تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت نوکیا زیمنس اهدا می‌گردد.

_جایزه نوبل ورزش به همرا بازوبند و کاپ قهرمانی برای اجرای زیبای فن فیتیله پیچ در آخرین کشتی با صنف طلافروشان به آقای شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد اهدا می‌گردد.

_ جایزه نوبل دفع آفات کشاورزی - اجتماعی برای خدمات شبانه روزی و پیروزی شان برای ریشه کن کردن بی‌کاری به آقای عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر کار اهدا می‌گردد.

_ جایزه نوبل زوج جوان به خاطر طرح موفق مسکن مهر و خانه دار کردن همه جوانان ایرانی به آقای علی نیکزاد وزیر مسکن و شهرسازی اهدا می‌گردد.

_ جایزه نوبل پژوهش برای پژوهش فوق العاده با موضوع اتاق امن به آقای علی‌اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن اهدا می‌گردد.

_ جایزه نوبل گچکاری به خاطر ماله کشی شبانه روزی و زحمات بی‌دریغ در صاف و صوف کردن زحمات نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در امور خارجه به آقای منوچهر متکی وزیر امور خارجه اهدا می‌گردد.

_ جایزه نوبل لیفتراک به خاطر قهرمانی آقای بهداد سلیمی در وزنه برداری به آقای مجید نامجو وزیر نیرو اهدا می‌گردد.

_ جایزه نوبل بهترین داستان علمی تخیلی تقدیم می‌شود به آقای مهدی کلهر مشاور رئیس‌جمهور برای همه ی داستان‌های علمی، تخیلی، جنایی بی‌نظیرشان.

_ جایزه نوبل ارتباطات به خاطر بهترین ربط اسم با شغل به آقای «دانشجو» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اهدا می شود.

_ جایزه نوبل بهترین طراحی دیگ زودپز برای خودکفایی در بنزین ظرف یک هفته به آقای سیدمسعود میرکاظمی وزیر نفت اهدا می‌گردد. 

 

اردیسم چیست ؟
"اردیسم" ، تلفظ انگلیسی آن "Orodism" می باشد به هشت اصل مهم در اندیشه های "ارد بزرگ" (اندیشمند و فیلسوف ترک ایرانی) اشاره دارد . این هشت پند و اندرز ارد بزرگ به اعتقاد اردیست ها می تواند موجب ترقی و سعادت بشر با هر مرام و اندیشه ایی باشد . بارزترین مشخصه این اندیشه تاکید بر شادی است . شادزیستن را نخستین اندرز این تفکر می دانند . و معتقدند زندگی بدون شادی ارزشی ندارد . پس از شادی ، آزادی مهترین اصل اردیسم می باشد اردیستها زندگی بدون آزادی را شرم آور می دانند و بر ارزش آن پافشاری نموده اند اصول دیگر اردیسم به از خودگذشتگی ، کوشش خستگی ناپذیر ، ارزش نهادن به سرشت پاک آدمها ، پذیرفتن دشمنی دیگران و استفاده از این موج منفی برای هدفمندی در زندگی و یاد کردن بسیار از کردارهای نیک دیگران اشاره دارد . آخرین اصل فلسفه اردیسم ارزش نهادن بر میهن است . که می گوید : عشق به میهن نشان پاکی روان آدمی ست .

پیدایش اردیسم
اندیشه اردیسم ریشه در "کتاب سرخ" دارد ، کتاب سرخ نزدیک به هزار جمله و سخن حکیمانه ارد بزرگ است . این کتاب شامل 122 فرگرد (بخش) می باشد . در کتاب سرخ می توان دیدگاه های ارد بزرگ در مورد اکثر موضوعات حوزه علوم انسانی را مشاهده نمود . اما اگر دقیقتر شویم جریان عمومی اندیشه های ارد بزرگ را می توان خلاصه و خلاصه تر نمود . هشت اصل اردیسم شیره و عصاره باورهای ارد بزرگ است .

میهن پرستی و اردیسم
همیشه وطن دوستان نخستین همراهان اندیشه های ارد بزرگ بوده اند اردیست ها جملات ارد بزرگ در وصف میهن را به یاد دارند ، ارد بزرگ می گوید : ستایش گران میهن ، زنان و مردان آزاده اند . بخش اصلی نظرات ارد بزرگ در مورد میهن را می توان در نظریه قاره کهن و فرگردهای میهن ، ارد و ایران کتاب سرخ ، به شکلی مدون مشاهده نمود .

دشمنان اردیستها
پان های دو آتیشه با اندیشه های ارد بزرگ مشکل داشته و دارند پان تورکها و پان فارسهای افراطی ایران ، ترکیه ، آذربایجان و همچنین پشتونهای افراطی افغانستان با اردیستها دشمنی دیرینه دارند اندیشه های ارد بزرگ بخش بزرگی از حوزه تمدنی ایران زمین را در بر می گیرد . دشمنان اردیست ها می گویند ما این تکثر را نمی توانیم بپذیریم مگر آنکه اندیشه ما بزور حاکم شود . ارد بزرگ می گوید باید به زبانها و فرهنگ های همه این مناطق بها داد . مهم آن است که ما نکات مشترک بسیاری با بیست کشور حوزه تمدنی ایران داشته ، و می توانیم همانند قاره اروپا ، قاره ایی همگن از کشورهای حوزه تمدنی ایران تاسیس بنماییم . در نظریه قاره کهن ، ایران امروز همانند یونان ، نقشی مادر فرهنگی بر عهده خواهد داشت . ارد بزرگ از ایران اینگونه یاد می کند : "کشوری که زایشگاه اندیشه های فراست" . پان ها و پشتونها می گویند حوزه فرهنگی ایران (قاره کهن) باید تحت سیطره خودکامگی آنها باشد و البته این با روح همه گیر و آزادمنش حاکم بر نظریه قاره کهن سازگاری ندارد . بخشی از دشمنی پشتونهای افغانستان و پاکستان با ارد بزرگ بخاطر دشمنی با تاجیک های شمال افغانستان است . که این خود بحثی طولانی می طلبد . به همان نسبتی که پشتونها دشمن ارد بزرگ هستند ، تاجیکها و فارس زبانان افغانستان ، ازبکستان و تاجیکستان از دوستداران ارد بزرگ می باشند . مخالفین اردیسم می گویند ارد بزرگ دست پروده نظام و حاکمیت ایران است برای مشغول کردن اذهان جوانان ، اما این نظر را اردیستها رد می کنند و می گویند تا به امروز هیچ نشانی از همراهی دولتمردان با اندیشه های ارد بزرگ دیده نشده است . مثلا هشدارهای چند ساله ارد بزرگ در مورد همراهی اشتباه با نام "جاده ابریشم" (ارد بزرگ گفته است این "راه ایران" است و در بی طرفانه ترین شکل آن "راه فرهنگها") چندان جدی گرفته نشده است نظریه قاره کهن در وزارت خارجه و دستگاه مربوطه مورد بررسی قرار نگرفته است . خود ارد بزرگ هم هیچگاه در صدا و سیمای ایران دیده نشده است . جمع بندی اینها نشان می دهد ارد بزرگ تنها یک فیلسوف و اندیشمند ایرانی است فارغ از تعلق به مراکز قدرت .

اردیست ها چه کسانی هستند ؟
همراهان اردیسم را اغلب جوانانی تشکیل می دهند که دغدغه شادی و میهن دوستی دارند . اهل مدارا و میانه رو ، گریزان از بحث و جدل و در عین حال تعقل گرا می باشند . مهمترین خواستگاه اردیسم مراکز آموزشی و دانشگاهی است . هر چند می توان سالمندانی را دید که عاشقانه دوست اش دارند .

هشت اصل در فلسفه اُرُدیسم

1- اگر پایکوبی و شادی نباشد ، جهان را ارزش زیستن نیست .
2- زندگی بدون آزادی ، شرم آور است .
3- تا چیزی از دست ندهی چیز دیگری بدست نخواهی آورد این یک هنجار همیشگی است .
4- آنانیکه همیشه در آرامش هستند لاابالی ترین آدمهایند .
5- رسیدن به راستی و درستی چندان سخت و پیچیده نیست کافیست کمی به خوی کودکی برگردیم .
6- دشمنی و پادورزی ، به آدم خردمند انگیزه زندگی می دهد .
7- اگر می خواهی بزرگ شوی ، از کردار نیک دیگران فراوان یاد کن .
8- عشق به میهن نشان پاکی روان آدمی ست .

ارد بزرگ ، اندیشمند و متفکر ایرانی ست . بیش از هزار جمله قصار و حکیمانه از او در کتاب سرخ گردآوری شده است . در هشت اصل اردیسم ، شیره و عصاره آن جملات در نظر گرفته شده است . شهدی که می تواند کام هر انسان آزاده ای را شیرین نماید . 

نظرات 62 + ارسال نظر
نوید دوشنبه 17 آبان 1389 ساعت 01:55 ق.ظ

پس کی میخوان ذخیره هارو اعلام کنن؟

به نگار پنج‌شنبه 29 مهر 1389 ساعت 09:17 ب.ظ

نگار شما می خوای کجا طرح بری ؟ منم می خوام برم.من دختر مجردم به نظرت ما حتما باید پزشک خانواده بشیم؟یا میشه اورژانس هم رفت؟گرچه از کشیک اورژانسم متنفرم

به نگار پنج‌شنبه 29 مهر 1389 ساعت 06:06 ب.ظ

من طرح رفتم .البت ۱۲ سال قبل.

کمک پنج‌شنبه 29 مهر 1389 ساعت 04:52 ب.ظ

کسی از نمرات قبولی ذخیره ها خبر داره

پری پنج‌شنبه 29 مهر 1389 ساعت 04:36 ب.ظ

من طرحموپزشک خانواده بودم.2تاچیزهس که مهمه.اینکه چقدآدم سخت کوشی باشی،واینکه کجاطرحتوبری.اگه جایی بری که تحقیق کرده باشی وازیه فردمطمئن شنیده باشی که اونجا زیاد کارش زیادنیس خوبه.ولی اینجورجاهاخیلی شانسی والبته سخت گیرمیاد.اکثراروپزشک طرحی که پزشک خانواده شده،به چشم یه جورسربازنگاه میکنن که هرکاری که بهش میگن بایدبی کم وکاست انجام بده.خلاصه حرف زورزیاده.مدیرشبکه هااکثراخوششون نمیادببینن یکی از پزشکاشون داره واسه امتحان دستیاری میخونه!حقوقتوکم میکنن و بعدش هزارتادلیل میارن که توباید پرونده پرمیکردی،باهیات امناجلسه میذاشتی،جلسه آموزشی واسه مردم میذاشتی!!!و........
میفرستنت جای یکی ازدکترای بیتوته شون که رفته مرخصی واونجاوضعیت مریض دیدن بسی دیدنی ست!
خلاصه همه ایناروگفتم که بگم ،اگه میخوای پزشک خانواده بشی ودرس هم بخونی،بایدخیلی تلاش مضاعف داشته باشی والبته شدنی هم هس.
به نظرمن اگه جایی روسراغ داری که ازش تعریف میکنن،برو.وگرنه کشیک اورژانس ازاین بابت که میتونی نصف ماه روواسه خودت داشته باشی بهتره.

نگار پنج‌شنبه 29 مهر 1389 ساعت 08:22 ق.ظ

تو رو خدا کسانی که طرح رفتن کمی راهنمایی کنن

.... چهارشنبه 28 مهر 1389 ساعت 11:09 ب.ظ

این طرح mphچیه؟ میشه توضیح بدین؟من می خوام برم طرح یکی لطفا جواب بده اورزانس بهتر میشه درس خوند یا پزشک خانواده؟

.... چهارشنبه 28 مهر 1389 ساعت 11:06 ب.ظ

واقعا کپی کردن اشکال داره؟ اینا که این همه گرون میگیرن ما وسعمون نمیرسه از همه موسسات جزوه بخریم میدونین چقدر میشه پولش؟من خودم از یکی از اینا خریدم ولی از بقیه موسسات کپی میگیرم.فکر نکنم درست باشه این همه پول بریزیم تو جیب اینا

[ بدون نام ] چهارشنبه 28 مهر 1389 ساعت 09:26 ب.ظ

عجب چیزیه این نازی

پری چهارشنبه 28 مهر 1389 ساعت 06:57 ب.ظ

به نازی
اگه منظورتونوبدفهمیدم،ببخشید.
امااونچه از آگنوزی درذهن منه،از مبحث نورولوژی یه.
آگنوزی یه ترم کلی یه که درموردضایعات کورتکس پاریتال بکارمیره وانواع مختلف داره مثل آگرافستزی و......
یعنی بیمارباوجودسالم بودن حواس یکسری چیزاروتشخیص نده.مثلا در آگرافستزی تشخیص نمیده چیزی که کف دستش مینویسیم چیه.معمولا در درگیری شاخه تحتانی شریان میدل سربرال این اتفاق میافته.
امیدوارم منظورت همین بوده باشه.

نازی چهارشنبه 28 مهر 1389 ساعت 05:24 ب.ظ

من طرح mph رو میدونم به شرطی که آگنوزی رو دقیقأ واسم توضیح بدی

پزشک خانواده چهارشنبه 28 مهر 1389 ساعت 01:59 ب.ظ

سلام لطفا اگر کسی پزشک خانواده است واز طرح mph تخصص پزشک خانواده اطلاعاتی داره راهنمایی کنه ممنون

[ بدون نام ] چهارشنبه 28 مهر 1389 ساعت 01:22 ب.ظ

من و دوستام همگی با جزوه کبی رادیولوژی قبول شدیم...سخت نگیرین عزیزان من

آرش چهارشنبه 28 مهر 1389 ساعت 12:37 ب.ظ

با سلام.گاید جراحی دکتر احمدی اردبیل نرسیده...کسی از دوستان اگر داره پیغام بده لطفا

[ بدون نام ] چهارشنبه 28 مهر 1389 ساعت 10:57 ق.ظ

راستش مولفین کتب خارجی هم راضی نبودن ما افست کتابها را بخریم . یا احمدی وکرمی خلاصه کنن و بفروشن .البته اونها چون خارجین حساب نمیشن .

[ بدون نام ] سه‌شنبه 27 مهر 1389 ساعت 08:56 ب.ظ

ولی من شنیدم دزدیدن علم حرام نیست همه اونایی که من میشناسم قبول شدن با همون دوهزار تومن جزوه خریدن

به علی سه‌شنبه 27 مهر 1389 ساعت 01:59 ب.ظ

خاک تو سرت.اون کسایی که این جزوه ها رو با زحمت مثل کرمی تهیه کردن گفتن ما راضی نیستیم.حالا برو بگیر بخون بعد که قبول نشدی نگی چرا..چون صاحبش راضی نیست و این کار دقیقا دزدی=برداشتن مال کسی که راضی نیست.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 27 مهر 1389 ساعت 12:18 ب.ظ

بعید نیست داوود لشه سر جلسه تقلب کرده باشه منم اونو می شناسم در دوران تحصیل اصلا درس نمی خواند و درست همینطور که دوستمون گفت لشه لش بود و دوستی در اموزش دانشکده داشت که هم کلاسی دوران دبیرستانش بود بنام بنی کریمی که همیشه سر جلسات امتحان بعنوان مراقب حضور داشت و داوود لشه بدون اینکه یک کلمه خوانده باشه میامد سر جلسه و بنی کریمی جواب سوالات را که اکثرا تستی بودند را از ورقه بچه های دیگر ( که البته داوود لشه گفته بود )می دید و بهش میگفت .بعد امتحان هم قیافه می گرفت امتحان رو خوب داده.جالب اینکه بنی کریمی سر ازمون رزیدنتی 88 (هر دو امتحان) حضور داشت و بسیار هم فعال بود.

به داخلی جراحی سه‌شنبه 27 مهر 1389 ساعت 11:51 ق.ظ

چه نمره ای اوردی

داخلی یاجراحی؟ سه‌شنبه 27 مهر 1389 ساعت 12:21 ق.ظ

من نمرم به جراحی میخورد،ذخیره داخلی اعلام شدم،به وزارتخونه اعتراض کردم،دستور تغییر رشته به جراحی دادن،حالاخودم موندم که داخلی بهتره یاجراحی؟ لطفا منو راهنمایی کنید،ممنون.

علی دوشنبه 26 مهر 1389 ساعت 10:44 ب.ظ

الکی جزوهها را گران نخرید انتشارات برخی از دانشگاهها اینارو تکثیر میکنند وفقط بابت تکثیر هزینه حدود 2000 ثومانی میگیرندفقط به کوش این موسسات نرسد

عصر تیزهوشان دوشنبه 26 مهر 1389 ساعت 07:51 ب.ظ


کم مونده دیگه بعد از خبرهای داغ هفتگی مربوط به دسته گل آب دادن سکینه بیگم محمدی آشتیانی در کنج خونه اش٬ ایندفه دیگه تلویزیون بی بی سی یک پکیج خبری پر و پیمون درباره داود لشه تهیه کنه و تا ماهها به خورد ملت بده! واقعا که در عصر عنتری نژاد شهرت چه نوابغی عالمگیر میشه و آدما بابت چه اکتشافاتی مشهور و خبرساز میشن

به گرگان دوشنبه 26 مهر 1389 ساعت 06:29 ب.ظ

نخیر جانم من داوود لشه نیستم (دور از جون من)و می دانم اون هیچی حالیش نبود خودمم در عجبم ولی کارنامه ای که به من نشون داد ۳۹۵ شده بود رتبهشم حدود ۱۸۵۰ حالا جعلی بود یا نه الله اعلم شایدم سر جلسه تقلب کرده البته حتما مستحضر هستید که سهمیه رزمندگان هم داره ولی میگه نمیتونسته استفاده کنه و سهمیه آزاد بوده

ثبت نام دستیاری سی و هشتم دوشنبه 26 مهر 1389 ساعت 06:06 ب.ظ

سلام دوستان . کسی از دوستان نمی دونه کی ثبتنام دستیاری 38 شروع می شه؟

[ بدون نام ] دوشنبه 26 مهر 1389 ساعت 05:49 ب.ظ

برای اینکه قبول بشی باید هر ۲ تاشو بخونی

تازه دوشنبه 26 مهر 1389 ساعت 03:57 ب.ظ

سلام به همه

دوستان لطفا نظر بدن
جزوه زنان پارسیان بهتره یا کرمی ؟

اخرین بازمانده!! دوشنبه 26 مهر 1389 ساعت 12:29 ب.ظ

من اخرین فروشنده جزوات کرمی هستم.یعنی هیچ کس منو دوست نداره و نمیخواد از من بخره؟؟!!

[ بدون نام ] دوشنبه 26 مهر 1389 ساعت 12:12 ب.ظ

لعنت خدا از الان تا روز قیامت بر استفاده کنندگان وبه وجود اورندگان سهمیه های ظالمانه مازاد ومدیران واستعدادهای درخشان!!!!!!!! که در طی این چند سال اخیر حق ما ها رو خوردن وحالا برای ما پز میدن . الهی خیر نبینن.که لا ابدالدهر حق الناس به گردنشونه....

[ بدون نام ] دوشنبه 26 مهر 1389 ساعت 11:55 ق.ظ

اگنوزی از ۶ حر ف تشکیل شده ولی دیس ارینتاسیون از حرفهای خیلی بیشتری تشکیل شده
دیس ارینته اگاهی به زمان و مکان نداره عزیز
کلا از زمین تا اسمون فرق دارن

نازی دوشنبه 26 مهر 1389 ساعت 11:05 ق.ظ

کسی میدونه فرق آگنوزی با دیس ارینتاسیون نسبت به شخص چیه؟

[ بدون نام ] دوشنبه 26 مهر 1389 ساعت 07:51 ق.ظ

من جزوه اعصاب کامران احمدی ۸۹ رو گرفتم
با پارسال هیچ فرقی نکرده

[ بدون نام ] دوشنبه 26 مهر 1389 ساعت 12:35 ق.ظ

کسی از تعداد انصرافیهای مرحله ۲ خبر داره؟
میتونیم امید داشته باشیم؟

[ بدون نام ] دوشنبه 26 مهر 1389 ساعت 12:30 ق.ظ

پس کی میخوان ذخیره هارو اعلام کنن؟

[ بدون نام ] یکشنبه 25 مهر 1389 ساعت 11:14 ب.ظ

شکستگی اعلمی خلاصه ادامز است با این تفاوت که فصل هایی مثل استئوبروز را نداره و کلا خیلی کمتر از ادامزه ضمنا فکر نکنم با چاپ ۸۲ تفاوتی داشته باشه منظورم اینه که اگه جزوه ۲ سال پیسش را دارید میتوانید از همون استفاده کنید

[ بدون نام ] یکشنبه 25 مهر 1389 ساعت 09:07 ب.ظ

واقعا با تغییر رفرانس شکستگی جزوه هیچ عوض نشده؟!!!

من میخاستم بخرم اگه شما مقایسه کردین بی خودی پول ندم.
مرسی

[ بدون نام ] یکشنبه 25 مهر 1389 ساعت 08:03 ب.ظ

نورو ۷-۸ صفحه اضافه شده ارتو همونه رادیو نیومده
موسسه کرمی بودم یه زن و شوهر میخواستن عفونی بخرن از خانم پرسید چند ه! خانم سرش شلوغ بود جواب نتداد من گفتم ۳۰-۳۵ تومن !! اقا خانم شاخ در اوردن کتاب رو انداختن اونجا و رفتن!!!
ن ش برا من اصلا نمیچسبه بعد از امتحان اینجوری می شی

... یکشنبه 25 مهر 1389 ساعت 07:39 ب.ظ

چقدر چندش اورن پسرایی که پوست میرن

[ بدون نام ] یکشنبه 25 مهر 1389 ساعت 07:19 ب.ظ

بچه ها این که نوشتن اخرین نمره ژوست ایران ۴۵۲البته اقادرسته؟

ن ش یکشنبه 25 مهر 1389 ساعت 04:29 ب.ظ

من داخلی اطفال و زنان خوندم ام خوندنم مثل پارسال نیست چنگی به دل نمی زنه

ن ش یکشنبه 25 مهر 1389 ساعت 04:25 ب.ظ

سلام من امروز از وزارت خونه شنیدم ذخیره ها اوایل ابان اعلام میشه

[ بدون نام ] یکشنبه 25 مهر 1389 ساعت 11:56 ق.ظ

لطفا کسی با خوش سیرت جواب گرفته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

spring یکشنبه 25 مهر 1389 ساعت 08:09 ق.ظ

مرسی از مطلب مربوط به ونگات.خیلی جالب بود

[ بدون نام ] شنبه 24 مهر 1389 ساعت 10:44 ب.ظ

نتایج ذخیره ها کی اعلام میکنند مرحله2

[ بدون نام ] شنبه 24 مهر 1389 ساعت 10:43 ب.ظ

نتایج ذخیره ها کی اعلام میکنند

به اولین فروشنده جزوات کرمی شنبه 24 مهر 1389 ساعت 10:26 ب.ظ

با تشکر من درسهایی مثل ارتو پدی و رادیو و نورو را میخام جزوات پارسال را دارم اگه واقعا عوض نشده ممنون میشم بههم بگین

[ بدون نام ] شنبه 24 مهر 1389 ساعت 10:26 ب.ظ

هر کسی میخواد قبول نشه بر ه جزوه های بسیج ر ا بخونه به کجای کار ر سیدیم بیسوادهای بسیج (کهنه اور ان تهر ان)هم بر ای چاپید ن مر دم جزوه مینویسند

[ بدون نام ] شنبه 24 مهر 1389 ساعت 10:09 ب.ظ

من پارسال مرور سریع ایزدی خوندم.البته سه چهار بار. مرحله اول خوب بود.

[ بدون نام ] شنبه 24 مهر 1389 ساعت 09:33 ب.ظ

سلام

جزوه ی زنان پارسیان بد نیست.من خودم اونو میخونم ولی بعضی همکارام میگن نو اندیشان رونتره.

تازه شنبه 24 مهر 1389 ساعت 08:54 ب.ظ

سلام

برای چندمین بار دارم داد میزنم هیشکی نیست جواب من بیچاره رو بده ؟

زنان چه جزوه ای بخونیم ؟
زنان چه جزوه ای بخونیم ؟
زنان چه جزوه ای بخونیم ؟
زنان چه جزوه ای بخونیم ؟
زنان چه جزوه ای بخونیم ؟
زنان چه جزوه ای بخونیم ؟

گرگان شنبه 24 مهر 1389 ساعت 05:52 ب.ظ

الکی حرف نزن اینجا تو گرگان همه نمره این یارو داوود لشه را می دونند واز قبولی او متعجبند. نکنه خوت داوود لشه ای که اینو نوشتی.نمره این یارو حدود ۳۲۰ بوده ونمی دونم با کدوم تروفند و تقلب قبول شده .این یارو خواب قبولی را نمی دید.الف و از ب می تونه تشخیص بده.

به عفونی شنبه 24 مهر 1389 ساعت 02:56 ب.ظ

بهت تبریک میگم
از درآمد و اوضاع و احوال کاری عفونی خبر موثقی داری؟

[ بدون نام ] شنبه 24 مهر 1389 ساعت 02:10 ب.ظ

اولین فروشنده جزوات کرمی
یه چیزی بگم بعدا نگی نگفتی
جزوات کرمی امسال همان جزوات سالهای قبل هعست با این تفاوت که اینها را تایپ کرده و بصورت کتاب اورده و با ادیت کرد ن ان کاملا جذ ابیت خودش را از دست داده و خواندنش سخت شده اگر جزوات دستنویس سالهای قبل را داری همانها را بخوان که خیلی بهتر هستند و هیچ فرقی با اتین جدیدها ند ار ند

[ بدون نام ] شنبه 24 مهر 1389 ساعت 01:38 ب.ظ

من جزوات کرمی رو دارم.فکرام رو بکنم ببینم میخوام بفروشم یا نه...بعد خبر میدم.

به دوستی که جزوات کرمی میخواد شنبه 24 مهر 1389 ساعت 12:42 ب.ظ

من هم جزوات کرمی را دارم.اگر خواستین ایمیل بزنید

rezaarvand@yahoo.com

[ بدون نام ] شنبه 24 مهر 1389 ساعت 11:30 ق.ظ

من از اموزش دانشگاه خودمان شنیدم نتایج مرحله ۲ ذخیره ها را ۱۰ آبان به بعد میدن

یه بنده خدا شنبه 24 مهر 1389 ساعت 11:29 ق.ظ

سلام
من امسال عفونی قبول شدم ولی دارم بر طبق قوانین داخلی می گذرانم هر روز که میگذره از اینکه داخلی نیستم با این کسیکهای سخت خوشحال تر میشم
هر رشته ای ارزش خودشو داره انقدر به خاطر پول تو سر رشته ها نزنید
مطمئنم هر کی تو هر رشته اش خوب باشه می تونه زندگی خوبی از لحاظ مادی داشته باشه
حالا اینکه بعضی رشته ها درامد خاص خودشون را دارند حرفی نیست آیا واقعا این رشته های خاص بارزش ترند؟

[ بدون نام ] شنبه 24 مهر 1389 ساعت 10:11 ق.ظ

اصلاخبری از ذخایرمرحله دوم نیست.نکنه سرکارییه.میخوان کی اعلان کنن

[ بدون نام ] شنبه 24 مهر 1389 ساعت 09:16 ق.ظ

اون رفیقی که جزوات کرمی رو داره به نصف قیمت خریدارم. میل بده.

[ بدون نام ] جمعه 23 مهر 1389 ساعت 08:19 ب.ظ

من تنبل بتوان ۲ افسر ده خدایا بتوان ۲ کمک

یه پزشک افسرده جمعه 23 مهر 1389 ساعت 08:14 ب.ظ

داره امتحان میرسه.......خدایا کمک

[ بدون نام ] جمعه 23 مهر 1389 ساعت 07:47 ب.ظ

بابا بیخیال

[ بدون نام ] جمعه 23 مهر 1389 ساعت 06:27 ب.ظ

خانم وی پی عزیز من ایشان ر ا نمی شناسم اگر مرا میخواستید پیدا کنید بهتر میتوانستم راهنماییتان کنم حاتل که میدانید جراحی تهر ان هستند چر ا نمی روید ببینید ۳ تا بیمار ستان بیشتر نیست!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد