خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

دستیاران پزشکی خواستار ممنوعیت حضور دانشجویان ایرانی خارج ازکشور

در نامه ای به وزارت بهداشت؛
دستیاران پزشکی خواستار ممنوعیت حضور دانشجویان ایرانی خارج از کشور شدند
دستیاران دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حمایت از دستیاران رشته رادیولوژی بر لزوم ممنوع شدن حضور دانشجویان ایرانی خارج از کشور در دوره های دستیاری در داخل کشور تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، دستیاران دانشگاه علوم پزشکی تبریز که از حرکت اعتراض آمیز دستیاران رشته رادیولوژی حمایت کرده اند، در نامه ای به وزارت بهداشت بر لزوم توجه این وزارتخانه به دور زدن آزمون دستیاری از سوی برخی از دانشجویان ایرانی خارج از کشور با ثبت نام در دانشگاههای خارجی هشدار دادند..... ...

در نامه ای به وزارت بهداشت؛
دستیاران پزشکی خواستار ممنوعیت حضور دانشجویان ایرانی خارج از کشور شدند
دستیاران دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حمایت از دستیاران رشته رادیولوژی بر لزوم ممنوع شدن حضور دانشجویان ایرانی خارج از کشور در دوره های دستیاری در داخل کشور تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، دستیاران دانشگاه علوم پزشکی تبریز که از حرکت اعتراض آمیز دستیاران رشته رادیولوژی حمایت کرده اند، در نامه ای به وزارت بهداشت بر لزوم توجه این وزارتخانه به دور زدن آزمون دستیاری از سوی برخی از دانشجویان ایرانی خارج از کشور با ثبت نام در دانشگاههای خارجی هشدار دادند.

این دستیاران اعلام کرده اند: بارها اعتراض خود را به طور مکتوب به وزارت بهداشت منعکس کردیم و علیرغم تجمع در وزارتخانه صدای ما را به آن نزدیکی نشنیدند حال چگونه انتظار داشته باشیم آن گونه که مسئولین وزارتخانه مدعی شده اند از طریق مکاتبه حرفهای ما را بشنوند.

این افراد در نامه خود یادآوری کرده اند: ما مسایل مختلفی از جمله دور زدن آزمون دستیاری از طریق ثبت نام در دانشگاههای خارج از کشور و سپس انتقال به دانشگاههای داخل را مورد اعتراض قرار دادیم. به راستی چرا پس از برگزاری مراحل مختلف آزمون دستیاری ظرفیتهای پذیرش برای برخی از ما بهتران (کش می آید) افزوده می شود.

این دستیاران تأکید کردند: بهتر است اگر ظرفیت اضافه ای در دوره دستیاری وجود دارد به داوطلبان آزمون دستیاری که توانایهای علمی بهتری دارند اختصاص داده شود و هر گونه آئین نامه ای که در تضاد با قانون اساسی است حذف شود چرا که بر اساس قانون اساسی نمی توان حقی را برای عده ای قایل شد که دیگران را از ان محروم کرد.

این افراد اظهار داشته اند: مسئله مهم آن که وزارت بهداشت اخذ پذیرش از دانشگاهها را به عهده دستیاران گذشته، از میان صدها نفر چه کسانی و با چه ابزاری قادر به اخذ پذیرش هستند که نتیجه این عملکردهای سراسر ابهام آمیز چیست. با این حال در مورد مشکلات کنونی دوره دستیاری رادیولوژی تبریز حتی این قوانین مورد اعتراض نیز زیر پا گذاشته شد.

دستیاران دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این نامه خاطرنشان کرده اند: انتقال دانشجویان ایرانی خارج از کشور به دانشگاههای علوم پزشکی کشور تیپ یک شامل تبریز ممنوع است و علیرغم تصمیم گروه رادیولوژی تبریز مبنی بر عدم امکان پذیرش انتقال دانشجوی خارجی به دلیل کمبود امکانات و تنها پذیرش این افراد به شکل مشاهده گر (ابزرور)، دانشکده پزشکی اصرار به انجام این کار داشته و بر خلاف همه قوانین اقدام به صدور کارت شرکت در آزمون معرفی به ارتقاء کرد.

این افراد اضافه کرده اند: این در حالی است که حتی دستیاران قانونی در صورت شروع دیر هنگام دوره دستیاری و گذشت سه ماه از شروع  دوره اجازه شرکت در آزمون را نداشته و کارت برای ایشان صادر نمی شود، حال چگونه است  برای دستیاری که به ادعای دانشکده پزشکی از اول اسفند دستیار قانونی است (که این ادعا هم کذب محض است، با توجه به مدارک موجود و نامه مدیر محترم گروه رادیولوژی به دانشکده مبنی بر ابزرور بودن نامبرده) برای وی کارت ورود به آزمون صادر می شود.

این دستیاران از حمایت اکثریت مدیران گروههای آموزشی در جلسه شورای آموزشی دانشگاه از دستیاران رادیولوژی تشکر کرده و تأکید کرده اند : اگر با استثمار پزشکان امکان دستیابی به استانداردهای سلامت وجود داشت کشورهای سرمایه داری غربی خیلی بهتر از ما این کار را بلد بودند.

به گزارش مهر، تصویر نامه دستیاران دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حمایت از دستیاران رشته رادیولوژی این دانشگاه در اعتراض به نحوه پذیرش چند دانشجوی ایرانی دانشگاه های خارج از کشور در دوره دستیاری رادیولوژی در خبرگزاری مهر موجود است

نظرات 5 + ارسال نظر
حامد شنبه 25 خرداد 1387 ساعت 09:18 ب.ظ

سلام خواستم چند نکته را در خصوص اعتراض رزیدنتهای رادیولوژی تبریز روشن کنم: ۱ - بیش از ۲۵٪ اساتید دانشگاه تبریز که امضا کرده اند خودشان با استفاده از سهمیه های نور چشمی با نمرات بسیار کم ادامه تحصیل داده اند! حتی چند نفر از رزیدنتهای امضا کننده سهمیه ای و نمره پایین هستند!
۲- خود من از قربانیان امتحان ۸۲ با نمره ۴۷۲ هستم که ناچار بعد از یک دوره دپرسیون شدید در یک کشور خارجی شروع به تحصیل کردم و اگر بخواهم با آوردن ۸۰٪ نمره قبولی میتوانم از سهمیه ۵/۲٪ در یکی از دانشگاههای داخل ادامه دهم و این امر هیچ کاهشی در ظرفیت پذیرش دیگران نخواهد داد.
۳-مگر علم پزشکی فقط منحصر به دانشگاههای ایران است که بعضی دوستان این همه جوش میخورند؟ یا اینکه در سایر ممالک همه بیماران از کم سوادی پزشکان در مرگ ومیر هستند؟
۴- شما اگر شجاعت دارید در مقابل سایر سهمیه های رنگارنگ ( رزمنده- جانباز- آزاده- خوانواده- محروم...) ( البته سهمیه مازاد باعث کاهش ظرفیت آزاد نمیشود) اعتراض کنید. که البته نهایتا به نتیجه ای که بنده رسیدم خواهید رسید.
۵- بی جهت این رزیدنت های رادیولوژی خارجی را اذیت نکنید که ممکنه سرنوشتی مثل من داشته باشند و تازه ۸۰٪ نمره را هم آورده باشند!

[ بدون نام ] چهارشنبه 8 خرداد 1387 ساعت 07:13 ب.ظ

هیهات من الذله

[ بدون نام ] چهارشنبه 8 خرداد 1387 ساعت 05:14 ب.ظ

واکنش وزیربهداشت به حکم دیوان عدالت اداری درمورد متخلفان آزمون دستیاری
وزیر بهداشت گفت: دیوان عدالت اداری حکم توقف اجرای حکم متخلفان آزمون دستیاری 82به وزارت بهداشت داده است که افراد متخلف از تحصیل منع نشوند اما معتقدیم باید با این افراد برخورد شود که امیدواریم دیوان عدالت اداری به این موارد توجه کند.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر کامران باقری لنکرانی امروز در حاشیه نشست معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور در محل معاونت دانشجویی وزارت بهداشت در خصوص پرونده تخلفات آزمون دستیاری سال 82 گفت: حکم منع ادامه تحصیل 21 نفر از متخلفان آزمون دستیاری سال 82 بر اساس حکم کمیته های بدوی وزارت بهداشت و کمیته تجدیدنظر سازمان سنجش صادر شده است. البته پرونده های دیگری نیز در این زمینه وجود دارد و با توجه به این تعداد پرونده تصمیم گرفته شده بود که این افراد از دوره تحصیلی اخراج شوند.

وی افزود: این افراد همچنین محرومیت شرکت در آزمون سالهای بعد را داشتند که در مورد برخی، این محرومیت تا سه سال اعمال می شود. این افراد تلاش کردند با رای دیوان عدالت اداری و برخی ارگانهای دیگر اجرای این حکم را متوقف کنند.

لنکرانی تأکید کرد: وزارت بهداشت مصر است که رای دادگاه باید اجرا شود و اکنون در حال رایزنی با دیوان عدالت اداری هستیم. دیوان حکم توقف اجرای حکم متخلفان آزمون دستیاری 82 به وزارت بهداشت داده است که افراد متخلف از تحصیل منع نشوند اما ما معتقد هستیم که برخی برخوردهای قانونی لازم است و باید با این افراد برخورد شود که امیدواریم دیوان عدالت اداری به این موارد توجه کند.

آتنا سه‌شنبه 7 خرداد 1387 ساعت 09:52 ب.ظ http://www.marhham.blogsky.com

موفق باشی دوست عزیز !!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 خرداد 1387 ساعت 08:31 ب.ظ

معاون دانشگاه آزاد خبر داد:
راه‌اندازی رشته های پزشکی دانشگاه آزاد در قشم/ تأسیس 16 بیمارستان آموزشی در دانشگاه آزاد
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از راه اندازی رشته های پزشکی در واحد قشم خبر داد و گفت: از مهرماه سال جاری این واحد در مقطع دکترای پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانشجو می پذیرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سید حسین یحیوی به اقدامات صورت گرفته برای راه اندازی رشته های جدید نظیر ارگونومی، نانوتکنولوژی، حفاظت پرتوی، خون شناسی و بانک خون و طب ورزشی اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، دوره های دستیاری پزشکی در چهار رشته تخصصی در واحدهای تهران، مشهد و نجف آباد و دستیاری دندانپزشکی در دو رشته تخصصی در واحدهای تهران و خوراسگان ایجاد می شود.

وی با بیان این که در حال حاضر در 178 رشته / شهر و 76 شهر، رشته های علوم پزشکی دایر است، افزود: دانشگاه آزاد هم اکنون دارای 8 بیمارستان است که تاسیس 16 بیمارستان آموزشی دیگر را نیز در دست اقدام دارد.

یحیوی، ضمن تاکید بر کیفی سازی و گسترش واحدهای علوم پزشکی تا پایان برنامه پنج ساله چهارم توسعه، گفت: هم اکنون رشته های پزشکی در 10 واحد، رشته های دندانپزشکی در دو واحد، رشته های داروسازی در دو واحد و رشته های پرستاری در 63 واحد فعالیت دارند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد با بیان اینکه در ابتدای تاسیس دانشگاه، با راه اندازی رشته های علوم پزشکی شدیدا مخالفت می شد، ادامه داد: این واحد با چهار رشته پزشکی، علوم آزمایشگاهی ، پرستاری و مامایی در سال 64، کار خود را آغاز کرد و در سال های بعد، رشته های دندانپزشکی و داروسازی نیز به آنها افزوده شد.

وی با اشاره به هجمه های اخیر علیه دانشگاه آزاد، اظهار داشت: این سنگ اندازی ها از زمان تاسیس دانشگاه وجود داشته است ولی هیچ وقت مخالفان دانشگاه آنقدر بی انصاف نبوده اند که در رسانه های دولتی به طور کاملا شخصی و مغرضانه، مجموعه دانشگاه را زیر سئوال ببرند. متاسفانه، مخالفان دانشگاه خود را اشخاص فرهنگی می دانند ، هیچ حد و مرزی برای گفتارشان قائل نیستند و به یک نهاد ارزشی، این چنین بی حرمتی می کنند.



ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد