خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

برای هر درس امتحان دستیاری حداقل سه طراح سوال دعوت می‌شوند

 

رییس مرکز سنجش وزارت بهداشت خبر داد:

حذف انحصاری بودن هیات‌های ممتحنه یا طراحان سوال

نبود اهرم مناسب برای کنترل عدم ارتباط طراحان سوال با آموزشگاه‌ها

سرویس: آموزشی1385/06/13              

رییس مرکز سنجش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از حذف انحصاری بودن هیات‌های ممتحنه یا طراحان سوال و نبود اهرم مناسب برای کنترل عدم ارتباط طراحان سوال با آموزشگاه‌ها خبر داد.

مهندس کی‌قباد طاهرنژاد درگفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران، انحصاری بودن هیات‌های ممتحنه یا طراحان سوال را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: انحصاری بودن طراحان سوال حتی به صورت محدود و مشخص یک ایراد جدیست و در حال حاضر در حال شکستن این انحصار هستیم، به عبارت دیگر نباید برای یک درس خاص و یک رشته لزوما یک شخص به عنوان طراح سوال مطرح باشد، در این صورت اگر فرد مذکور متعهد نباشد می‌توان ضمن برقراری ارتباط با دانشجویان و آموزشگاه‌های علمی ، مشکلاتی از جمله لو رفتن سوالات را ایجاد کند.

وی گفت: توصیه ما این است که اساتید طراح سوال با آموزشگاه‌ها در ارتباط نباشند و اگر اقوام درجه یک آنها جزو داوطلبین است اعلام کنند تا فرد جایگزین معرفی شود، با این حال اهرم درستی برای کنترل واعمال این توصیه وجود ندارد.

وی افزود: بنابراین بر اساس برنامه‌های این حوزه از این پس برای هر درس حداقل سه طراح سوال دعوت می‌شوند، در این راستا سوالات طراحی شده از این سه استاد اخذ شده و سپس هیات دیگری انتخاب می‌شود که سوالات اصلی را از میان این سه دسته سوال گلچین می‌کنند.

وی ادامه داد: در صورت اجرایی شدن این طرح مطمئنا سوالات از ضریب امنیتی بسیار بالایی برخوردار می‌شود.

رییس مرکز سنجش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص عدم ممنوعیت طراحان سوال برای حضور در آموزشگاه‌های علمی، ‌اظهار کرد: در این حوزه از طراحان سوال دعوت می‌شوند بدون اینکه بدانند سوالاتی که طراحی می‌کنند برای کدام دوره آزمون است، سپس این سوالات برای انتخاب سوالات اصلی در اختیار هیات دیگری قرار می‌گیرد، بنابراین با اعمال این روش ضریب امنیتی سوالات افزایش می یابد.

 

نظرات 6 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 21 شهریور 1385 ساعت 07:04 ب.ظ




خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: اکثر قریب به اتفاق اتهامات قاضی طباطبایی‌نژاد که به دلیل برخورد جدی با مافیای کنکور، مورد پرونده‌سازی قرار گرفته بود، بی‌اساس شناخته شده است.خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: اکثر قریب به اتفاق اتهامات قاضی طباطبایی‌نژاد که به دلیل برخورد جدی با مافیای کنکور، مورد پرونده‌سازی قرار گرفته بود، بی‌اساس شناخته شده است.

بنا بر این گزارش، ‌از 44 عنوان اتهامی قاضی طباطبایی‌نژاد، 36 مورد در مرحله دادگاه انتظامی قضات، بی‌اساس شناخته شده و نسبت به آن، حکم منع تعقیب صادر گردیده است. همچنین از هجده اتهام باقی‌مانده نیز هفت مورد در مرحله دادسرای کارکنان دولت بی‌اساس ارزیابی شده و هم‌اکنون از 44 مورد اتهامی، تنها یک مورد آن باقی مانده است که این اتهام نیز مربوط به شکایت هفت شاکی خصوصی است که دو تن از آنان در جلسه نخست دادگاه، انصراف خود را از شکایت اعلام کردند.

گفته می‌شود، شاکیان خصوصی از سوی برخی محافل، به شکایت علیه قاضی طباطبایی‌نژاد تشویق شده‌اند.


[ بدون نام ] یکشنبه 19 شهریور 1385 ساعت 01:30 ب.ظ

مشدی چهارشنبه 15 شهریور 1385 ساعت 12:36 ق.ظ

کسب درامد از سه محل۱ ۲ ۳

[ بدون نام ] سه‌شنبه 14 شهریور 1385 ساعت 03:13 ب.ظ

مراسم اختتامیه بیست و پنجمین دوره آزمون گواهینامه تخصصی، پنجاه و سومین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و بیستمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی با حضور وزیر بهداشت در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

دکتر عین اللهی، دبیر شورای آموزش پزشکی تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم با بیان این که علاوه بر آموزش در دانشگاه ارزیابی نیز باید صورت بگیرد، اظهار کرد:‌ طراحی 6500 سوال این آزمون توسط 1300 استاد انجام و در طراحی سوالات کلیه اصول امنیتی رعایت شد.

وی با بیان این که برای دستیابی به روش‌های علمی نوین باید از مشاوران زیادی کمک گرفته شود، خاطرنشان کرد: در این راستا کارگاه‌های متعددی برای استادان در دبیرخانه برگزار شده است.

وی سنجش واقعی معلومات رزیدنت‌ها و از بین بردن عامل شانس در قبولی را هدف اصلی برگزاری روش osce دانست و افزود: در آزمون دانشنامه تخصصی یک هزار و 817 نفر در 24 رشته شرکت داشته و در آزمون دانشنامه فوق تخصصی156 داوطلب در 18 رشته شرکت داشته‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به طورکلی 26 هزار ساعت صرف طراحی سوالات آزمونهای تخصصی وفوق تخصصی شده است.

وی همچنین از برگزاری سمینار نقد و بررسی روش آزمون OSCE بعد ازماه رمضان خبر داد.

دکترعین الهی با بیان این که 66 درصد ازاستادان از طرح ادغام آزمونهای گواهینامه و دانشنامه راضی بوده‌اند، اظهار کرد: 411 نفردر هیات ممتحنه تخصصی3 هزار و 650 سوال و در آزمون فوق تخصصی 134 هیات ممتحنه یک هزار و850 سوال را طراحی کرده‌اند.

وی در خصوص عوامل اجرایی برگزاری این آزمون، اعلام کرد: 57 نفر از عوامل اجرایی دانشگاه‌ علوم پزشکی شهید بهشتی و 51 نفرازعوامل اجرایی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی وتخصصی وزارت بهداشت برای برگزاری آزمون حضور داشتند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت درخاتمه درصد قبول شدگان آزمون دانشنامه تخصصی کتبی را 53 درصد بیان کرد و افزود: در آزمون کتبی دانشنامه فوق تخصصی 20 درصد رد و 80 درصد قبول شده‌اند.

[ بدون نام ] دوشنبه 13 شهریور 1385 ساعت 05:28 ب.ظ

ثبت‌نام آزمون دکترای تخصصی و دستیاری رشته‌های علوم پایه پزشکی و بهداشت از 6 مهر آغاز می‌شود سرویس: آموزشی
1385/06/13
ثبت‌نام آزمون دوره دکترای تخصصی و دستیاری رشته‌های علوم پایه پزشکی و بهداشت از 6 الی 26 مهرماه انجام می‌شود.
به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ثبت‌نام آزمون دوره دکترای تخصصی phd و دستیاری رشته‌های گروه پزشکی وابسته به وزارت بهداشت سال تحصیلی 86-85 روزهای 6 الی 26 مهرماه سال جاری انجام می‌شود.
آزمون دوره دکترای تخصصی و دستیاری رشته‌های علوم پایه پزشکی و بهداشت روز جمعه 3 آذر ماه برگزار می‌شود.

حقیقت دوشنبه 13 شهریور 1385 ساعت 02:22 ب.ظ

البته ضریب امنیتی برای قبولی امنیه ها( یا بعبارتی بورسیه ها) هرسال در حال افزایش هست!!!!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد