خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خبروزیر بهداشت با تشریح جزییات افزایش ظرفیت دوره‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران، دکتر کامران باقری لنکرانی در نشست مطبوعاتی خود که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با بیان اینکه بیشترین آمار پذیرش رشته پزشکی مربوط به سال 65 است، گفت: این سیر تا سال 74 ادامه داشت تا بر اساس مصوبه شورای گسترش دانشگاه‌ها، ‌تاسیس دانشگاه پزشکی متوقف شد.

وی با بیان اینکه براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی بایستی در ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی تجدید نظر می‌شد، گفت: روند نزولی پذیرش دانشجوی پزشکی از سال 74 تا 83 ادامه یافت و در سال 83 حدود 2090 نفر در رشته پزشکی وارد دانشگاه‌ها شدند و در سال جاری نسبت به سال گذشته 6/13 درصد و نسبت به سال 83، 30 درصد افزایش ظرفیت پذیرش در رشته پزشکی صورت گرفت.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه بر اساس قانون برنامه توسعه چهارم آموزش عالی و وزارت بهداشت موظفند که ظرفیت پذیرش را بر اساس نیاز تعریف کنند، ادامه داد: براین اساس رشد 5 درصدی ظرفیت از ما درخواست شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال گذشته افزایش20 درصدی در ظرفیت پذیرش رشته علوم پزشکی داشتیم، گفت: به عنوان مثال براساس تکالیف قانونی ورودی فوریتهای پزشکی تا سال گذشته 40 نفر بوده است امسال 800 نفر و در صورت راه اندازی مقطع نوبت دوم 800 نفر دیگر پذیرش می‌شوند که رشد 20 برابری داشته است.

وزیر بهداشت با اعتقاد به اینکه پزشک عمومی تربیت نمی‌شود که فقط پزشک عمومی بماند، گفت: تعدادی از پزشکان عمومی جذب رشته‌های تخصصی و بخشی در علوم پایه پس از گذراندن دوره‌های آموزشی لازم phd دریافت می‌کنند.

وی پذیرش دستیار در رشته‌های تخصصی در سال 83، 1100 نفر، در سال گذشته 1423 و در سال جاری 1532 نفر اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، لنکرانی با بیان اینکه برخی رشته‌های تخصصی از حالت سر به سری خارج و بیش از نیاز تربیت می‌شوند، گفت: این درحالیست که در برخی از رشته‌ها کمبود شدید است و علیرغم وجود نیاز به 100 متخصص ظرفیت پذیرش در این رشته فقط 19 نفر است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش ظرفیت پذیرش در رشته‌های تخصصی به راحتی امکان پذیر نیست و نیازمند صرف هزینه است، ادامه داد: با همکاری دانشگاه‌ها و هیات ممتحنه ظرفیت از 19 به 35 افزایش یافت.

وزیر بهداشت با بیان اینکه باید نسبت به صدور مجوز دوره‌های تخصصی احتیاطات لازم به عمل آید، گفت: به عنوان مثال در رشته تخصصی داخلی 9 رشته فوق تخصصی وجود دارد، لذا دانشگاه برای پذیرش یک رزیدنت باید در 9 رشته تخصصی حرفی برای گفتن داشته باشد.

لنکرانی در ادامه توضیح داد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در امتحان ورودی دانشگاه 20 درصد سهمیه به ایثارگران اختصاص یافته است به شرطی که 80 درصد نمره قبولی سهمیه آزاد را کسب کنند اما در برخی از سالها میزان سهمیه اختصاص یافته به 20 درصد هم نمی‌رسد.

نظرات 23 + ارسال نظر

سلام
لینک کنید تا بدینوسیله امکان دسترسی عده بیشتری از علاقه مندان مهندسی پزشکی به
www.MedicBlog.blogfa.com
فراهم آید.

سدیم شنبه 11 فروردین 1386 ساعت 01:58 ق.ظ http://penicillin.blogfa.com

سلام!
به ما هم سر بزنید!آینده ما...ورودی ۸۳ و ۸۴!
حتما...منتظریم!

[ بدون نام ] جمعه 10 شهریور 1385 ساعت 11:52 ق.ظ

کسی میتونه درباره نحوه و ممکن بودن جابجایی رزیدنت اطلاعاتی بده؟

دکتر (ام) چهارشنبه 8 شهریور 1385 ساعت 02:57 ب.ظ

خواهش می کنم....اما واقعیت بسیار تلخی بود..کاش جهان سومی نبودیم...امیدوارم به قول وزیر دکتر لنکرانی:ما پزشکها سعی کنیم نوع دوست باشیم حتی با این شرایط ناجوانمردانه...به امید جهان اولی شدن ...

[ بدون نام ] چهارشنبه 8 شهریور 1385 ساعت 02:45 ب.ظ

نمره ام ۳۰۱

[ بدون نام ] دوشنبه 6 شهریور 1385 ساعت 04:41 ب.ظ

نمره شما چقدر هست بگویید
تا نظر دهم

[ بدون نام ] دوشنبه 6 شهریور 1385 ساعت 03:23 ب.ظ

۱۱۴

[ بدون نام ] دوشنبه 6 شهریور 1385 ساعت 12:13 ب.ظ

لطفا نمرات قبولی در رشته عفونی را اگه می دانید بگویید ممنون می خوام بدانم برا ذخیره امیدی هست یا نه؟

[ بدون نام ] دوشنبه 6 شهریور 1385 ساعت 09:39 ق.ظ

ممنونم واقعا چقدر گل گفتید
امیدوارم هر جا باشید موفق باشید
ما هیچوقت از جهان سومی در نخواهیم امد
تا این تعظیم ها و کرنشها هست بدبختی ما ادامه خواهد داشت

دکتر (ام) دوشنبه 6 شهریور 1385 ساعت 12:32 ق.ظ

در سال 1990 در دانشگاه سوربن تدریس می کردم.روزی در آخر ساعت درس یک دانشجوی دوره دکترای نروژی ، سوالی مطرح کرد: استاد،شما که از جهان سوم می آیید،جهان سوم کجاست ؟؟ فقط چند دقیقه به آخر کلاس مانده بود.من در جواب مطلبی را فی البداهه گفتم که روز به روز بیشتر به آن اعتقاد پیدا می کنم. به آن دانشجو گفتم: جهان سوم جایی است که هر کس بخواهد مملکتش را آباد کند،خانه اش خراب می شود و هر کس که بخواهد خانه اش آباد باشد باید در تخریب مملکتش بکوشد. پروفسور محمد

پسرک تنها یکشنبه 5 شهریور 1385 ساعت 01:16 ب.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

آره؟!
هی روزگار!

[ بدون نام ] یکشنبه 5 شهریور 1385 ساعت 07:18 ق.ظ

امیدوار دیگه با رزیدنتها می پره و اینطرفها نمی اد

پسرک تنها شنبه 4 شهریور 1385 ساعت 11:31 ب.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

امیدوار قهر کرده

[ بدون نام ] شنبه 4 شهریور 1385 ساعت 09:46 ب.ظ

چرا نمیشه در وبلاگ گل پسر کامنت گذاشت؟

[ بدون نام ] جمعه 3 شهریور 1385 ساعت 12:01 ب.ظ


مرحله اول امتحانات اینترنتی(رایگان)

موضوع:زنان

زمان ارسال سوالات به ایمیل شما:۴/۶/۸۵

زمان دریافت جواب:۵/۶/۸۵

نتایج:۷/۶/۸۵

جهت ثبت نام ایمیل بزنیدasdpooor@yahoo.com

دکتر؛ام جمعه 3 شهریور 1385 ساعت 09:45 ق.ظ

احتمالا منظور وزیر>>رشته پوست بوده.که امسال شده ۳۵نفر..............نظر شما چیه؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 1 شهریور 1385 ساعت 03:50 ب.ظ

جشن بزرگ پزشکان محلات تهران امروز برگزار می شود
جشن بزرگ پزشکان محلات تهران ، بعدازظهر امروز در محل فرهنگسرای بهمن برگزار می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، مشاور شهردار تهران در امور سلامت ، گفت: جشن بزرگ پزشکان محلات تهران با هدف مشارکت جامعه پزشکی در ارتقای سلامت شهروندان ، از ساعت 19 و 30 دقیقه امروز در تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار می شود.
گلمکانی ، به تشکیل کانون پزشکان محلات اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم از حضور تمامی پزشکان که عضور شورایاری ها بوده و ساکن مناطق 22 گانه هستند ، به نوعی استفاده کنیم.

[ بدون نام ] چهارشنبه 1 شهریور 1385 ساعت 03:45 ب.ظ

به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران، دکتر سید شهاب‌الدین صدر در مراسمی که شب گذشته به مناسبت گرامیداشت روز پزشک و مقارن با بعثت رسول اکرم (ص) با حضور دکتر غلامعلی حدادعادل رییس مجلس شورای اسلامی و تنی چند از نمایندگان و جامعه پزشکی در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، با تبریک این روز به پزشکان سراسر کشور به تاریخچه کوتاهی از روز پزشک اشاره و اظهار کرد: طبق اعلام رسمی گروه تاریخ دانشگاه تهران، سوم صفر سال 359 هـ.ش مصادف با 370 هـ.ق و 17 اوت سال 980 میلادی، پس از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی، از سال 77، روز اول شهریور همزمان با سالروز تولد پزشک شهیر مسلمان و افتخار ایران ابوعلی سینا،‌ روز پزشک اعلام شد.

[ بدون نام ] چهارشنبه 1 شهریور 1385 ساعت 03:38 ب.ظ

دکتر "غلامعلی حداد عادل" سه‌شنبه شب در مراسم "روز پزشک" در تالار بزرگ وزارت کشور گفت : دیدگاه ما نسبت به سازمان نظام پزشکی مثبت است

[ بدون نام ] چهارشنبه 1 شهریور 1385 ساعت 03:36 ب.ظ

بسیج جامعه پزشکی با صدور بیانیه‌ای روز پزشک (یکم شهریورماه) را گرامی داشت.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی نیروی مقاومت بسیج، در بخشی از این بیانیه آمده است:جامعه پزشکی، همواره نمادی از فرهیختگان و اندیشمندان درفرهنگ عمومی و باور اجتماعی مردمان سرزمین کهن ایرانیان اسلامی بوده‌است.

تاریخ جامعه پزشکی کشور همواره مفتخر به حضور و یاد نیکمردان طبیب و درمانگران بزرگواری بوده که اسوه‌های تابناک تخلق به اخلاق دینی و پزشکی بوده‌اند،همان بزرگمردان گمنامی که گوهرپاک و نایاب وجود خود را به ناپاکی مال ، مقام، ثروت و شهوت آلوده نساخته و تفاخرات دنیوی مادی در مقابل روح بلند خدمتگزاری و محروم نوازی آنان سرتعظیم و ستایش ساییده است.

روز پزشک فرصت مغتنمی است تا سیاستگذاران و متولیان عرصه آموزش پزشکی و بهداشت و درمان کشور با همفکری و مساعدت همه مجامع و نیروهای دلسوز جامعه پزشکی در راه گسترش و اشاعه ارزشهای معنوی و اخلاق پزشکی و ارتقاء جایگاه و منزلت شاغلان حرفه پزشکی گام بردارند.

[ بدون نام ] چهارشنبه 1 شهریور 1385 ساعت 03:29 ب.ظ

امام خامنه ای:
امسال روز پزشک نداریم
مگر این روز پزشک چیست که یه عده گردن کلفت می ایند خودشان برای خودشان جایزه میدهند
و خودشان خودشان را پزشک برتر انتخاب میکنند

ساز چهارشنبه 1 شهریور 1385 ساعت 02:49 ب.ظ

مبارک باشه -مگر انکه خودمان بهم تبریک بگیم .من الان در اداره مان هستم تا الان حتی مستخدم محترمان به رویش نیاورده چه برسه به رییس.از قدیم گفتند خلایق هر چه لایق-لیا قت دندانپزشکان روزی پانصد هزار تومان و ماها ماهی پانصد هزارتومان(تازه اگه خوش شانس باشیم و توی یه همچین جایی کار کنیم.))

[ بدون نام ] چهارشنبه 1 شهریور 1385 ساعت 12:29 ب.ظ

سلام
بابا یکی نیست روز پزشک رو تبریک بگه؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد