خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

ایجاد دوره‌های تخصصی پزشکی برای نخستین بار در دانشگاه آزاد

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد خبر داد:
ایجاد دوره‌های تخصصی پزشکی برای نخستین بار

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد دوره‌های تخصصی پزشکی در این دانشگاه برای اولین بار در سال جاری خبر داد.

دکتر یحیوی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران اظهار کرد: در صورت تصویب شورای گسترش وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد در دوره‌های تخصصی رشته‌های داخلی،‌ جراحی زنان و اطفال در واحدهای تهران و مشهد پذیرش دانشجو خواهد داشت.


دبیر شورای آموزش پزشکی وزارت بهداشت خبر داد:
تغییر آزمونهای شفاهی، طراحی سوالات بورد در دهه اول شهریور، برگزاری همزمان آزمون گواهینامه و دانشنامه در 9 شهریور

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت از تغییر آزمونهای شفاهی و بالینی و اجرای آزمایشی آن در گروه‌های داوطلب خبر داد.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران،‌ دکتر بهرام عین الهی در حاشیه گردهمایی روسای دانشگاههای علوم پزشکی، اظهار کرد: در آزمون ارتقای امسال 1300 عضو هیات علمی شرکت داشتند که از این تعداد 100 تن عضو هیات علمی استاد تمام و 300 تن نیز عضو هیات علمی دانشیار بودند. وی گفت: حدود 36 هزار و 500 سوال برای 243 رشته محل آزمون طراحی شد.

وی با بیان اینکه دهه اول شهریور سوالات بورد تخصصی و فوق تخصصی طراحی می‌شوند، اظهار کرد: حدود دو هزار نفر در آزمون بورد امسال شرکت می‌کنند که بالاترین امتحانی است که در کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای این آزمون حدود 600 هیات ممتحنه وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد حدود 400 هیات مربوط به بورد تخصصی و 200 هیات مربوط به بورد فوق تخصصی است که عمدتا از اساتید برجسته دانشگاه‌ها هستند که طراحی سوالات را انجام می‌دهند.

دکتر عین الهی افزود: اعضای هیات علمی نسبت به واگذاری این امتحانات به دانشگاه‌ها استقبال شدیدی داشتند بنابراین در سال آینده نقاط ضعف و قوت این طرح شناسایی و ترمیم و اصلاح می‌شود.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، بهبود آزمونهای شفاهی و بالینی را از تاکیدات این وزارتخانه دانست و گفت: عملکرد رزیدنت از زمان ورود به بخش تا زمان فارغ التحصیلی مرتبا مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد.

به گفته وی، در همه جای دنیا بیشترین تاکید بر سنجش امتحان شفاهی است، چرا که هرچه تاکید بیشتری به این بخش صورت گیرد رزیدنت به بیمار و بالین نزدیکتر می‌شود، از سوی دیگر تقویت آزمون کتبی منجر به جزوه خوانی و کتابخوانی توسط رزیدنت‌ها می‌شود.

در صورتیکه کتابخوانی باعث پیشرفت رزیدنت نمی‌شود، بلکه دیدن مریض باعث پیشرفت رزیدنت می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر عین اللهی با اشاره به برنامه‌های وزارتخانه برای بهبود آزمونهای شفاهی، تصریح کرد: امسال این طرح یعنی استفاده از روشهای جدید در آزمونهای شفاهی ، به صورت آزمایشی در بخش‌های داوطلب اجرایی می‌شود.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در خاتمه اظهار کرد: آزمون گواهینامه و دانشنامه امسال برای اولین بار به صورت همزمان در روز پنجشنبه نهم شهریور ماه برگزار می‌شود و نتایج آن نیز روز شنبه یازدهم شهریور ماه اعلام می‌شود. امتحان شفاهی در اکثر گروه‌ها دوازدهم شهریور ماه برگزار و سیزدهم نیز نتایج نهایی اعلام می‌شود.

نظرات 15 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 28 مرداد 1385 ساعت 06:51 ب.ظ

پسرک بیشر توضیح بده. بورسیه نظامی یا چیز دیگه ای؟

[ بدون نام ] شنبه 28 مرداد 1385 ساعت 06:43 ب.ظ

امتحان رایگان
مرحله اول امتحانات اینترنتی(رایگان)

موضوع:زنان

زمان ارسال سوالات به ایمیل شما:۴/۶/۸۵

زمان دریافت جواب:۵/۶/۸۵

نتایج:۷/۶/۸۵

جهت ثبت نام ایمیل بزنیدasdpooor@yahoo.com

[ بدون نام ] شنبه 28 مرداد 1385 ساعت 06:31 ب.ظ

غلط می کنند تو دانشگاه آزاد رزیدنتی بذارند واقعا که خجالت هم خوب چیزیه!

پسرک تنها شنبه 28 مرداد 1385 ساعت 05:47 ب.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

راستی دقت کردین امسال به بورسیه ها سهمیه دادن؟ دقت کردین بورسیه ها امسال با نمرات معمولی رشته های غیرمعمولی قبول شدن؟ دقت کردین که دیگه فاتحه خونده شد به تمام معنا؟
دقت کردین مثلا گوش و حلق و بینی مشهد امسال با ۴ نفر ظرفیت فقط یه نفرشون سهمیه آزاد بوده؟

[ بدون نام ] جمعه 27 مرداد 1385 ساعت 06:11 ب.ظ

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: پذیرش دانشجویان پزشکی از دوره لیسانس منجر به انتخاب آگاهانه رشته پزشکی توسط دانشجویان و در نهایت افزایش بهره‌وری علمی می‌شود.

دکتر حسین ملک افضلی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران، گفت: تصمیم گیریها در مورد انتخاب رشته پزشکی اغلب بر اساس تاثیرات خانواده و وجهه اجتماعی آن است و از روی آگاهی و علاقه صورت نمی‌گیرد در واقع طرح پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس به دلیل بالارفتن سن فرد با تحصیل در دوره لیسانس رشته‌های علوم پایه و انتخاب رشته آگاهانه آنها، این مشکل را تا حدی مرتفع می‌سازد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در خاتمه افزود: کوتاه شدن دوره پزشکی به کیفیت علمی لطمه‌ای نمی‌زند و در واقع این طرح رقابت شدیدتری را در انتخاب رشته پزشکی بوجود می‌آورد که در نهایت افزایش بهره وری علمی را ممکن می‌سازد.

یک دانشگاه ازادی جمعه 27 مرداد 1385 ساعت 02:45 ب.ظ

ماهی خانم یک پزشک با فرهنگ هیچ وقت از کلمات رکیک برای بیان نظراتش استفاده نمی کنه

[ بدون نام ] جمعه 27 مرداد 1385 ساعت 02:40 ب.ظ

پسرک تنها جمعه 27 مرداد 1385 ساعت 11:32 ق.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

ایول
رسما دیگه رزیدنتی فروشی شد. فقط به شکل مودبانه

[ بدون نام ] جمعه 27 مرداد 1385 ساعت 07:17 ق.ظ

ای چوب ادام باش فحش نده

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 26 مرداد 1385 ساعت 03:19 ب.ظ

همین مونده بود که دانشگاه ازاد رزیدنت بگیره ،این اشغالا چه پدر کشتگی با پزشکها دارندوزیر قبلی به اندازه کافی گند زد حالا مونده گندهای این یکی باید رودست اون یکی بلند شه...

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 26 مرداد 1385 ساعت 12:40 ب.ظ

سلام .بچه ها این خبر می تواند بسیار تکان دهنده باشد دست گرفتن تربیت رزیدنت توسط دانشگاه آزاد به مثابه دادن کارد تیزی در دست زنگی مست و البته بدتر از ان است حتما اعتراض ها را شروع کنید این جانیان بعد از آن افتضاح برای پزشکی عمومی برای سلاخی تخصص آماده اند بشتابید که فردا دیر است . این ها مست تر از آنند که فکر می کنید .
بشتابید که فردا دیر است ............

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 26 مرداد 1385 ساعت 11:42 ق.ظ

فعلا ریدمان طبق معمول از کودکان داخلی جراحی شروع میشه
بدبخت رزیدنتهای این رشته ها
با چه سختی متخصص میشوند
فردا ازادی ها با خیال راحت می ایند و به هیکلشان...........میکنند

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 26 مرداد 1385 ساعت 08:05 ق.ظ

دوره های پزشکی آزاد که الان پزشکای عمومی رو به این حال و روز انداخته بس نبود؟از بی بخاری ما پزشکا هر چی به سرمون بیاد حقمونه.من پیشنهاد می کنم اگه قرار شد آزاد تخصص بزنه تحصن کنیم.چه فایده همه تخصص قبول شیم بعد مثل الان همه بیکار باشیم؟!

[ بدون نام ] چهارشنبه 25 مرداد 1385 ساعت 07:06 ب.ظ

قابل توجه رزیدنتهای ارتوپدی:
فروش یک سهم ارتوپدی دی کلینیک در شهرستان قائمشهر
بعلت مسافرت تلفن:۰۹۱۲۳۰۰۷۲۷۰

[ بدون نام ] چهارشنبه 25 مرداد 1385 ساعت 05:54 ب.ظ

سلام
چه خبر از دنیای بیخبری
من نمیتوانم درس بخوانم چکار کنم
خسته خسته خسته شده ام
خوش بحال کسانیکه از این پل گذشتند

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد