خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

وزیر : نتایج نهایی افزایش ظرفیت دستیاری اردیبهشت ‪۸۵‬اعلام میشود

تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۴/۱۰/۱۹‬

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی،گفت :نتیجه نهایی افزایش ظرفیتهای دستیاری، دراردیبهشت ماه سال ‪ - ۸۵‬زمان انتخاب رشته‌ها- اعلام می‌شود.

دکتر "کامران باقری لنکرانی " روز دوشنبه در حاشیه بازدید از دانشگاه علوم پزشکی ارتش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نتیجه اولیه افزایش ظرفیت دستیاری نیز در اسفندماه امسال اعلام می‌شود.

لنکرانی، در خصوص افزایش ظرفیت دستیاری ،گفت: در این زمینه اگر بدون دقت و بی‌برنامه حرکت کنیم تجربه پزشک عمومی تکرار می‌شود و این بار ممکن است با متخصصان بیکار، مواجه شویم.

وی، با بیان اینکه وزارت بهداشت درصدد است تا آندسته از رشته‌هایی که کشور با کمبود مواجه است را گسترش دهد، اظهارداشت: هم‌اکنون هیات‌های ممتحنه دانشنامه تخصصی رشته‌های مورد نظر از دانشگاه‌هایی که توان آموزشی رشته‌های مورد نظر را دارند بازدید بعمل آورده و بعضی از این دانشگاه‌ها را مورد تایید قرار داده‌اند.

لنکرانی، اظهار امیدواری کرد که در امتحان پذیرش دستیار، ظرفیت ها، با توجه به اقدامات یادشده، ‪ ۲۰‬تا ‪ ۲۵‬درصد افزایش یابد.

وی درباره "مخالفت برخی از کارشناسان در خصوص پایین آمدن سطح کیفی رشته‌های مورد نظر در دانشگاه‌ها در صورت افزایش ظرفیت" گفت: آن کسانی که نگران هستند دقیقا متوجه نشده‌اند که ما دقیقا چکار می‌کنیم.

لنکرانی درادامه گفت: ما دقیقا نگرانی آنها را لحاظ کرده‌ایم به همین خاطر با دقت و وسواس بیشتری پیگیری می‌کنیم و نظر اساتید این رشته‌ها را نیز درنظر می‌گیریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز (دوشنبه) از دانشگاه علوم پزشکی ارتش دیدن کرد.

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 20 دی 1384 ساعت 02:55 ب.ظ

وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران:

تعرفه‌های توافقی پزشکی به سراسر کشور ابلاغ شد

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی اعلام کرد: تعرفه های توافقی پزشکی نهایی شد و این تعرفه ها برای اجرا به دانشگاههای علوم پزشکی و هئیت مدیره های سازمانهای نظام پزشکی در سراسر کشور ابلاغ شد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، کامران باقری لنکرانی امروز در حاشیه چهارمین همایش علمی دندانپزشکی نوین کشور در جمع خبرنگاران افزود: تعرفه های توافقی پزشکی دیروز نهایی شد و از دیروز کار ابلاغ این تعرفه ها به سراسر کشور آغاز شده و ابلاغیه آن طی امروز و فردا به دست مجریان این تعرفه های در سازمانهای نظام پزشکی و دانشگاههای علوم پزشکی می رسد.
وی ادامه داد: سرانه درمان نیز در شورای عالی رفاه به میزان 7 هزار تومان تصویب شده است و این سرانه پیشنهادی برای تصویب نهایی به هیئت دولت می رود و هیئت دولت با توجه به محدودیتهای بودجه در مورد آن تصمیم گیری می کند.
وزیر بهداشت همچنین در مورد آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزای پرندگان گفت: تا این لحظه هیچ موردی از بیماری آنفلوانزای پرندگان در کشور چه در میان طیور و چه در میان انسانها مشاهده نشده است اما با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط اقدامات پیشگیرانه در سراسر کشور تشدید شده است.
وی ادامه داد: با توجه به بروز بیماری آنفلوانزای پرندگان در مرزهای غربی ستادی مشترک از نمایندگان سه دستگاه مسئول در استان آذربایجان غربی کاملا مستقر است و ضمن اقدامات پیشگیرانه، واکسن انسانی نیز برای افرادی که در معرض خطر بوده‌اند تزریق می شود.
وی گفت: دارو و امکانات کافی برای مقابله با بیماری آنفلوانزای پرندگان در کشور وجود دارد و هیچ مشکل خاصی تا این لحظه گزارش نشده است.
انتهای پیام/ز

[ بدون نام ] دوشنبه 19 دی 1384 ساعت 04:10 ب.ظ

راست میگن لنکرانی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد