خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

رمز موفقیت در امتحان دستیاری و راهکارهای شما

 

دردونه

سلام به مرد شب عزیز

امیدوارم تونسته باشم کمکت کنم.

در ضمن خواهش می کنم برای راهنمایی دیگران روش درس خوندن خودت رو بگو.

من در کلاسهای رزیدنتی شرکت نکردم ( به جز در یک درس ) ولی از سی دی های این کلاسها استفاده کردم که خیلی مفید بود.

باز از تایپ کردن خسته شدم ؛ تا بعد ؛ خدا نگه دار

پنج شنبه 23 تیر 1384 در ساعت 10:05pm

 پسرک

دردونه ازت خیلی ممنون خواهم شد اگه در مورد روش درس خوندنت صحبت کنی

اینو خیلی وقت پیش خواهش کردم که نمره بالاها از روش درس خوندشون بگن ولی انگار بعضیا اگه بگن از نمره شون کم می شه!

پنج شنبه 23 تیر 1384 در ساعت 10:58pm

  دردونه

سلام پسرک عزیز

اگه موافق باشی من روش درس خوندنم رو به تدریج بگم تا دستم هم کمتر درد بکیره ( از تایپ کردن )

شاید با روشی که می خوام شروع کنم(قدم به قدم) موافق نباشی . ولی باور کن که نو این مدت دو ماهه که از امتحان می گذره برای خیلی ها توضیح دادم ولی چون متکلم وحده بودم اثر چندانی نداشته ؛ پس این بار می خوام یه جور دیگه شروع کنم:

من سوال می پرسم و شما هم جوابی رو بده که به نظرت درسته؛ اینجوری دیگران هم وارد گود میشن.( من تا اخرش هستم؛ اگه هم خواستی هر سوالی داری بپرس تا جواب بدم )

سوال اول : قکر می کنی اگه از ۲۰ چند بگیری می تونی یه رشته لوکس قبول شی ؟

پنج شنبه 23 تیر 1384 در ساعت 11:50pm

دردونه

من اولین باری که امتحان رزیدنتی دادم علیرغم اینکه امتحان ساده تر از امسال بود و من هم فرصت بیشتری برای درس خوندن دلشتم ( و اون موقع مجرد هم بودم ) ولی نمره ام کمتر از ۳۰۰ شد.

در بررسی که کردم حداقل دو دلیل برای شکست در امتخانم وجود داشت:

۱- روش غلط درس خواندن

۲- غرور زیاد

مورد ۱ : تاکید خیلی خیلی زیادی می کنم که (( روش )) درس خواندن در این امتحان فوق العاده مهمه.

دلیل : اغلب مراجعی که برای امتحان تایین شده ؛ مرجع رزیدنت ها برای امتحان بورد و پره بورد هستن. یعنی چی ؟ یعنی برای خوندن (( دقیق)) هر کدوم از اونها حدود ۳ تا ۴ سال وقت لازمه . مثل : هاریسون ؛ شوارتز ؛ نلسون و ...

اگه به سایت دبیرخونه مراجعه کنی می بینی که مثلا مرجع نورولوژی برای رزیدنت سال یک : امینف هستش.

پس من اول این واقعیت رو پذیرفتم که نمیشه این کتابها رو همینجوری بگیرم دستم و بخونم .

پس باید چیکار می کردم ؟

متوجه شدم که باید (( انتخابی )) درس بخونم. ولی کدوم قسمتها رو باید انتخاب می کردم ؟

قسمتهایی که احتمال سوال اومدن از اونها زیاده.

فعلا تا بعد ....

جمعه 24 تیر 1384 در ساعت 00:33am

دردونه

برای فهمیدن قسمتهایی که احتمال سوال اومدن از اونها زیاده باید سوالات سالهای قبل رو ((به دقت)) بخونی.

(( به دقت )) یعنی این که اگر در سوالی پرسیده که : فلان علامت بوتولیسم چطوریه ؛ باید بقیه علایم بوتیلیسم رو هم بخونی.

ولی این کافی نیست . باید بفهمی که علاقه طراح سوال به چه چیزهایی بیشتره ؛ چون هنوز هم مطالبی وجود داره که طراحان سوال به اونها علاقمندند ولی هنوز در امتحان پذیرش دستیار سوال نیومده.مثال : در سوالات پوست امسال (سوال :مایت دمودکس ) و ( سوال : کمپلمان ۵ ) تا حالا سوال امتحان پذیرش دستیار نبوده ولی شاید برات جالب باشه که بدونی این سوالها هم تکراری بودند !!

توجه داشته باش که اغلب طراحان سوال یا عضو هیات بورد هستند یا اگر عضو مستقیم هیات بورد نباشند ؛ همون علایق رو دارند ( چون رزیدنت سابق همون اساتید هستند ).

پس برای این که بفهمی کدوم قسمت از مطالب حجیم کتابهای رفرنس بیشتر مهمه باید علاوه بر مرور ((چند باره )) سوالات سالهای گذشته ؛ علایق این اساتید محترم رو هم کشف کنی.

راهی که من برای این کار انتخاب کردم این بود که از هر درسی ؛ سی دی اموزشی (( دو )) تا از کسانی که به تازگی امتحان ( بورد ) داده بودن رو استفاده می کردم. یا کتابی که سوالات امتخان ارتقا با پاسخ تشریحی داشت رو می خوندم.

مثال ۱ : کتاب ( سوالات جراحی شوارتز از سری رتبه برتر ) همه سوالات پره انترنی و دستیاری و ارتقا و بورد رو یکجا داره.اگه کسی ۳-۴ بار همه اون رو بخونه تقریبا همه سوالات رو می تونه بزنه.

مثال ۲ : من برای پوست کتاب (مرور سریع ) دکتر ایزدی + سی دی کلاس دکتر ایزدی(متخصص پوست) رو خوندم.۵ تا از سوالات پوست رو هم درست زدم. کتاب ۶۰ صفحه است و سی دی هم ۶ ساعت !!

اون ۲ تا سوال پوست که گفتم رو این متخصص پوست هم تو کتابش نوشته و هم تو سی دی اش توضیح می ده ؛ چرا ؟ چون برای امتحان بورد و ارتقا اینها مطالب مهمی هستند ( ولی من و تو این رو نمی تونیم بدونیم )؛ پس با این روشی که عرض کردم ؛ عملا این ۲ سوال هم برای من تکراری بودند.

نکته جالب دیگه این که حداقل ۱۵۰ تا سوال امتحان ( به این روش ) تکراری هستند.

فعلا تا بعد ؛ خدا نگه دار

جمعه 24 تیر 1384 در ساعت 01:43am

خسته

دردونه جان از راهنماییهای بسیار خوبت ممنونم من که همه اونارو دنبال میکنم یه پیشنهاد:میشه اول لیست کامل هر کتابی که برای هر درس خوندی بنویسی تا ما تهیه کنیم و یه سوال با توجه به اینکه اکثر رفرنسها عوض شده چه کار کنیم خوندن نورو برام خیلی سخته میشه یه کتاب مختصر ولی مفید معرفی کنی ممنون.

جمعه 24 تیر 1384 در ساعت 10:08am

  دردونه

سلام پسرک عزیز

افرین ؛ کاملا درست گفتی. من این سوال رو از خیلی ها پرسیدم ولی اغلبشون نمره ای بالاتر از ۱۷ رو می گفتن که اشنباه بود ؛ چون ۱۷ از ۲۰ یعنی ۵۱۰ از ۶۰۰ .

این نکته مهمه چون گرفتن نمره ۱۶ یا ۱۷ از هر امتحانی کار سختی یه ولی گرفتن ۱۴ یا ۱۳ کار سختی نیست ؛ این و هممون در دوران تحصیل در دانشگاه تجربه کردیم و لزومی نمی بینم در موردش بیشتر توضیح بدم.( ۱۴ از ۲۰ یعنی ۴۲۰ از ۶۰۰ و با این نمره در هر سالی ( به جز ۸۲ که تکلیفش مشخصه) میشه هر رشته لوکسی قبول شد)

اشتباهی که اغلب قریب به اتفاق ما می کنیم اینه که برای نمره ۱۸-۱۹ درس می خونیم ولی ۱۱-۱۲ هم نمی گیریم ؛ این رو از صحبت های اغلب بچه ها میشه فهمید. مثلا در همین صفحه از خانم دکتر ناهید : ( ... ۲ ساله که پدرم در اومده و واقعا عالی خوندم و حداقلش لیاقت داخلی رو داشتم ... ) دلیلش رو هم گفتم که این کتابها رو حتی در عرض ۱۰ سال هم نمیشه (عالی) خوند.

... و اما ادامه بحثمون :

چند تا مثال دیگه می زنم از این که سوالات برای من (( تکراری )) بود:

( سوال: دیس بتا لیپو پروتئینمی ) از سوالات غدد امسال رو دکتر نیک پور در سی دی اموزشی اش میگه :

هر وقت در سوال کفتند ( گزانتوم های پوستی در خطوط کف دست وجود دارد ) فوری بفهمید که منظور از سوال دیس بتا لیپو پروتئینمی است ؛ این هم چندین بار در امتحان ارتقا تکرار شده !!

( سوال : محاسبه کلیرانس کراتینین در بیمار خانم) از سوالات کلیه ؛ دکتر نیک پور سر کلاس توضیح می ده که که: این رو تا حالا چند بار در ارتقا داخلی پرسیدن و هر بار اغلب رزیدنت ها بدون ضرب کردن عدد نهایی در ۸۵ صدم(ترای زن ها) ؛این سوال رو غلط جواب دادن؛ همون اتفاقی که در امتحان ما برای اغلب کسانی که این سوال براشون تکراری نبود ؛افتاد.

فعلا تا بعد ...

جمعه 24 تیر 1384 در ساعت 10:16am

دردونه

خسته عزیز

از لطفت متشکرم

پارسال که داشتم سی دی اموزش رادیولوژی رو گوش می دادم ؛ استادی که تدریس می کرد ؛ رتبه اول امتحان رزیدنتی بود و توی اون سی دی می گفت که : بعضی از درسها براش سخت بوده و از جمله نورولوژی امینف.

پس می بینی که این مشکل همه اس .

نورولوژی امینف کتاب خیلی سنگینی یه .

من نورولوژی رو اینطوری خوندم:

سی دی اموزشی دکتر شاه بیگی رو چندین بار گوش دادم و کتاب مرور سریع (دکتر ایزدی) رو هم خوندم.از ۸ تا سوال نورولوژی هم ۶ تا درست جواب دادم.

یه نکته رو هم اینجا بگم که هیچ کدوم از کلاسهای رزیدنتی نیست که همه سی دی هاش به درد بخور باشه بلکه باید به استاد مربوطه توجه کرد.من سی دی هایی که تهیه کردم از حدود ۴ تا از این کلاس ها خریدم؛ یعنی از هر کدوم استادی رو انتخاب کردم که دوستام توصیه کرده بودن.

 

در مورد کتابها هم این موضوع صدق می کنه. یعنی از هر کدوم از سری کتابهای خلاصه ؛ بعضی هاش بدرد می خوره و بعضی هاش نه.( منظورم سری کتابهایی مثل : نکات برتر؛ مرور سریع؛ ای.او.ام ؛ رتبه برتر؛ رتبه یک ؛ و .... هستش)

فعلا تا بعد ...

جمعه 24 تیر 1384 در ساعت 10:42am

دردونه

... خوب

فکر کنم تا اینجا یه شمای کلی از روش مورد نظرم رو تونسته باشم ترسیم کنم.

پیشنهادهای بنده ( که البته ممکنه خالی از اشتباه هم نباشه و قبل از بکار بردن اونها بهتره با افراد دیگه ای که رتبه خوبی اوردن حتما مشورت کنید ) :

۱- تستهای سالهای گذشته پره انترنی و دستیاری رو حد اقل ۲-۳ بار مرور کنید.

اون تستهایی رو که غلط می زنید در یک جایی یادداشت کنید تا در دفعات بعد دوباره اونها رو مرور کنید ؛ چون بنا بر تجربه ؛ اغلب افراد بعد از مدتی دوری از اون درس ؛دوباره همون تستها رو غلط می زنن !!!

۲-اگر در درسی تستهای ( ارتقا و بورد ) وجود داره ؛ مثل داخلی و جراحی ؛ اونها رو هم بهتره بخونید.

۳-اگر در درسی تستهای ( ارتقا و بورد ) وجود نداره ؛ از اساتیدی که سی دی شون وجود داره استفاده کنید.

بهتره از هر درسی هم از دو تا استاد ( و سی دی ) استفاده کنید که چند تا فایده داره :

ـ مطالب از زاویه دید ۲ تا ادم صاحب نظر گفته می شه.

ـ مرور چند باره مطالبی که اهمیت بیشتری دارند.

۴-اصرار زیادی به خواندن کتابهای حجیم نداشته باشید ؛ بلکه سعی کنید کم حجم ترین کتاب رو انتخاب کنید. این مسئله ۲ تا مزیت داره :

ـ می تونید کتاب کم حجم رو ۴-۵ بار مرور کنید ؛ به جای این که کتاب حجیمی رو ۲ بار مرور کنید .

ـ می تونید کتاب کم حجمی رو که ۴-۵ بار مرورش کردین و کاملا باهاش اشنا شدین رو در عرض (( یک ))‌ روز ؛ در (( یک ماه قبل از امتحان ))‌ دوره کنین ؛ که این مسئله فوق العاده مهمی یه.

۵-حد اقل ۲-۳ ماه قبل از امتحان رو برای دوره کردن بذارین.

فعلا تا بعد ...

جمعه 24 تیر 1384 در ساعت 11:21am

دردونه

پسرک عزیز

سوال دیگری می پرسم:

۱۴ از ۲۰ یعنی از ۱۸ سوال زنان ۱۳ تا رو دوست جواب بدی.

حالا به نظر شما برای اینکه ۱۳ تا سوال زنان رو درست جواب بدی باید کتابی که می خونی چند صفحه باشه ؟ ( کتاب خلاصه )

اگه بخوای ۱۷ تا سوال زنان رو درست جواب بدی باید کتابی که می خونی چند صفحه باشه ؟

اگه بخوای ۴ تا از ۶ تا سوال چشم رو درست جواب بدی باید کتابی که می خونی چند صفحه باشه ؟

اگه بخوای ۶ تا از ۶ تا سوال چشم رو درست جواب بدی باید کتابی که می خونی چند صفحه باشه ؟

بعد از اینکه به این سوالها جواب دادی ؛ ادامه می دیم.

... تا بعد ..

دردونه

مرد شب عزیز

از توجه ات ممنونم.امیدوارم رتبه هایی که گفتم کمکت کرده باشه.

لطفا شما هم اگر براتون مقدور هست ؛ در مورد روش درس خوندن صحیح نظر بدین.

اگر از روش پیشنهادی بنده هم انتقادی به نظرتون میرسه ؛ بفرمایید ؛ خوشحال می شم. چون هم نقایص خودم رو می فهمم و هم دیگران استفاده خواهند کرد.

جمعه 24 تیر 1384 در ساعت 6:41pm

پسرک

دردونه عزیز

دست روی دلم نذار که خونه

من اکثر درسهارو با نسبت جوابهای درست جواب دادم

فقط ۲تا اشکال بزرگ داشتم

یکیش این بود که بقیه رو بجای اینکه خالی بذارم غلط زدم و نمره منفی من سر به فلک کشید: ۵۶ نمره منفی

از طرف دیگه داخلی رو نرسیدم بخونم و متیجه این شد که از داخلی ۱۸ نمره منفی عایدم شد و ۶۶ نمره مثبت

من این نتیجه رو از حرفای شما و تجربه خودم می تونم بگیرم که موفق بودم اگر:

۱- به همون اندازه که در مینورها و زنان و جراحی و اطفال مطالعه داشتم داخلی رو هم خونده بودم که با این حساب فکر می کنم حتی با خوندن خلاصه ترین کتب یعنی مرور سریع هم به این مقصود می رسیدم

۲-در جواب دادن به سوالاتی که شک داشتم تامل بیشتری می کردم ( البته انکار نمی کنم که تعدادی از اونها هم درست در اومد.)

خلاصه کلام و جواب سوال شما اینکه می شه از خلاصه ترین کتابها هم این تعداد سوال رو درست جواب داد. پس بهتره یک کتاب فشرده رو کامل بهش مسلط باشیم تا اینکه یک کتاب بزرگ خونده باشیم و همه چیزشو قاتی کرده باشیم و مرور هم نتونیم در فرصت باقیمانده انجام بدیم

جمعه 24 تیر 1384 در ساعت 10:29pm

دردونه

کاملا درسته دوست عزیز

من حال شما رو درک می کنم چون خودم طعم تلخ شکست در این امتحان رو به وضوح چشیدم .

در مورد دوستانی که پرسیدن که چه کتابها و سی دی هایی خوندم ؛ باید عرض کنم که اسم این کتاب و سی دی ها رو معذورم که ببرم ؛ به ۲ دلیل ؛ اول اینکه ممکنه تبلیغ برای نویسنده یا انتشاراتی یا کلاس مربوطه محسوب بشه ( و همونطور که می دونید سیل فحش و ناسزا قسمتم بشه ) ؛ و دوم هم اینکه ممکنه کتابهایی بهتر از اونها در بازار موجود باشه که من از اونها بی خبر باشم.

ولی با توجه به اینکه همه شما عزیزان از هوش بالایی برخوردارین ؛ فقط به طور کلی چند پیشنهاد رو مطرح می کنم ؛ مطمئنا خود شما بهتر از من راه رو پیدا می کنین.

۱ـ پسرک عزیز کاملا درست گفت : ... پس بهتره یک کتاب فشرده رو کامل بهش مسلط باشیم تا اینکه یک کتاب بزرگ خونده باشیم و همه چیزشو قاتی کرده باشیم و مرور هم نتونیم در فرصت باقیمانده انجام بدیم ...

۲ـ من از کتابهایی استفاده کردم که علاوه بر کوچکترین حجم ممکن ؛از نویسنده اش یه سی دی اموزشی هم موجود باشه. اینطوری هم کتاب رو در مدت کوتاهتری می خوندم و هم مثل این بود که نویسنده کتاب (( هر وقت که من می خواستم ؛ می اومد خونه ام )) و همیشه در دسترس بود.

خیلی از درسها اینطوری اند ؛ اکه به کمی تحقیق کنید متوجه می شید.

پسرک عزیز ؛ من هم بیش از ۱۹۰ تا از سوال ها رو زدم ؛ اشتباه نکن ؛ اتفاقا برای قبولی باید تعداد زیادی از سوالها رو بزنی ؛ ولی خود سوال زدن هم (لم ) داره که لمش رو هم از همین سی دی ها یاد گرفتم . خیلی از اوقات باید به جای خوندن سوال ؛ اول ۴ تا گزینه رو بخونی !!! و فقط از روی گزینه هاست که می تونی به جواب درست برسی.

نکته دیگه ای که باعث شکست من شده بود ؛ غرور بی جا بود . فکر می کردم چون دانشجوی فلان دانشگاه درجه یک کشور بودم ؛ حتما قبول خواهم شد.

با عرض شرمندگی ؛ حدس می زنم یه ریزه غرور هم داشته باشی ؛

نکته دیگه ای که به خوبی یه اون اشازه کردی ؛ اینه که باید ( و باید ) همه درسها رو یخونی ؛ و سعی کنی که همه رو به یک اندازه اهمیت بدی . ( حتی پاتولوژی و اپیدمی ) چون همه به یک اندازه در این امتحان اهمیت دارن.

ببخشید که سرتون رو درد اوردم .

اگه سوالی هست تا جایی که بلد باشم در خدمت خواهم بود.

به امید موفقیت همه دوستان؛ شب به خیر

جمعه 24 تیر 1384 در ساعت 11:17pm

جاسم سینک

با سلام

بعد از مدتها کامنت های جالبی در این وبلاگ میبینم و در کل تجربیات دردونه و پسرک و ... مفید هستند و با تشکر از ایشان پیشنهادی دارم :

۱- در صورت امکان برای ماندگار بودن نظرات شما ، وبلاگی ساده را ایجاد نمائید و امکان بحث هم برای افراد مختلف فراهم کنید و یا برای اینکه ابن وبلاگ پزشکان عدالتخواه همچنان شکوفا بماند به غریبه پیشنهد دهید که بخش مجزا یا لینک مجزایی را برای این منظور اختصاص دهد تا به تدریج این قسمتها محل خوبیس برای مراجعین باشد

انچه مسلم است اکثزر چیزها را همه می دانند پس

۱- همه در این بحث شرکت کنند و بدانند که همه چیز را همگان دانند

۲-افراد فکر نکنند اگر تجربیات خویش را بگویند رقیبان پیش می افتند

شنبه 25 تیر 1384 در ساعت 06:10am
[
email | web]  
وبلاگ دستیاری و دیگر هیچ خوب است
شنبه 25 تیر 1384 در ساعت 09:44
am

نظرات 20 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 16 مرداد 1384 ساعت 12:44 ق.ظ

فکر میکنم بهتره شان پزشک بودنتون را حفظ کنید با خوندن بعضی از نظرات ادم فکر میکنه داره حرفهای ادم لات سر خیابون را میشنوه.من که واقغا متاسفم!!!!!

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 30 تیر 1384 ساعت 10:01 ب.ظ

[ بدون نام ] چهارشنبه 29 تیر 1384 ساعت 11:26 ب.ظ

راستی یادم رفت اگر بیس خوبی دارید خلاصه بخونید ولی در مورد خلاصه مهدی ایزدی سعی کنید با یک خلاصه دیگه باشه و یادتون نره تکرار تکرار و تکرار
در ضمن غریبه حان با رتبه های برتر بیشتر صحبت کن من هم میتونم این کارو بکنم

[ بدون نام ] چهارشنبه 29 تیر 1384 ساعت 11:21 ب.ظ

[ بدون نام ] چهارشنبه 29 تیر 1384 ساعت 11:17 ب.ظ

man dr .rahgozaro nemishnasam vali yeki az dostam ke etefaghan kheyli baraye dars be khatere gereftarihaye kari hesab baz nakarde bod va har roz az 8 ta 2.5 badaz zohr kar mikard (darmangah tamin ejtemai)va 20 roze akharo morakhasi gereft 441 avorde . az bachahaye daneshgahe esfahan
va yeki az bachehaye daneshgah azad ham ke ba ma to shriaty dars mikhond 452 shode
man khodam nomram khob nashode yani baraye reshtei ke dost daram(397 va rotbe kol 280 )va montazeram va fekr mikonam bayad baraye emsal amade besham faghat ba arze mazarat begam onai ke be zamino zaman fosh midan mikhan mofaghiat digarano zire soal bebaran va bahane baraye adame ghaboli khodeshon biarand vagharna dostan dars khone vaghei az har daneshghahi kar khodeshono mikonan va ensha allah mozde zahamate khodeshono migirand
pirooz bashid

[ بدون نام ] چهارشنبه 29 تیر 1384 ساعت 11:08 ق.ظ http://dastyari.blogsky.com

پس کجاست این دکتر ر یا ض که موقع امتحان منجی عدالت شده بود و به نام عدالت خواهی ( دستگیری متقلبین وبه تاخیر انداختن ازمون ذستیاری)وصد البته بخاطر بازی های سیاسی تمرکز پزشکان بیچاره واذهان عمومی را به به هم ریخته بود .
پس چرا با تمام حرف وحدیث هایی که برای تقلب در ا زمون امسال وجود دارد وباوجود نارضایتی عموم پزسکان از رتبه های ا مسال چرا این اقا دم از عدالتخواهی و احقاق حق نمی زند
لابد منافع سیاسی فعلا اقتضا نمی کند .
لعنت به این سیاست که چه مردان مردی را زن صفت بار می
اورد{ البته منظور از مرد در اینجا مردانی چون شخصیت اول
مرد کرمانشانی در جوک معروف شیشه خورده بریز میباشد}

سالم یکشنبه 26 تیر 1384 ساعت 01:50 ب.ظ

دردونه عزیز سلام

نمره و رتبه کل امسلت را اگر ممکنه بگو

سرگردان یکشنبه 26 تیر 1384 ساعت 11:51 ق.ظ http://dastyari.blogsky.com

دردونه عزیز سلام:
خیلی از راهنمایی ات استفاده کردم . من امسال اولین بار بود که امتحان می دادم .راستش رو بخوای واقعا دچار غرور بی جا شده بودم و فکر می کردم هیچی قبول نشم داخلی قبول می شم و از اونجایی که به داخلی هم علاقه داشتم و می خواستم انتخابش کنم دیگه اصلا نگرانی نداشتم .ولی خب به نظرم خودم خوب خوندم . سی دی هایی رو که نام بردی با همون اساتید من همه را حداقل دو بار خوندم و نکته هایسخت ماتحان رو هم همه را درست زدم ولی بعضی از سوالات واضح و ساده را اشتباه کردم که هرگز خودم رو نمی بخشم . الان نگرانیم از اینه که هر چی فکر می کنم احساس می کنم سبک در س خوندنم اشکالی نداشته بلکه یه چیز دیگه ( شاید استرس پنهان ) مسبب ایجاد این شرایط بوده
چند تا سوال دارم اگه لطف کنی راهنمائیم کنی ممنون می شم:( برای این که علت شکستم را مشخص کنم نیاز به پاسخ این سوالات دارم
۱) آیا کار هم میی کردی و یا فقط درس می خوندی ؟
۲) روز های قبل از امتحان چی کار کردی
۳) به طور متوسط روزی چند ساعت درس خوندی و به مدت چند ماه؟
۴)عقب افتادن امتحان در شرایط درس خوندنت تاثیری گذاشت یا نه
منتظر جوابت هستم

جامعه پزش کان عمومی یکشنبه 26 تیر 1384 ساعت 10:41 ق.ظ

کیر درکوس زن عین اللهی کیر درکوس مادر دکتر رهگذر

روپوش سفید یکشنبه 26 تیر 1384 ساعت 12:40 ق.ظ

شرمنده من یادم رفت ایمیل بذارم
rupushe_sefid@yahoo.com
والله من از کسی خبری ندارم چون نمیتونستم بیام سایت بالاخره امروز از کارتی استفاده کردم که فیلتر نداره
واقعا از لطفی که میکنین منمنونم

[ بدون نام ] یکشنبه 26 تیر 1384 ساعت 12:35 ق.ظ

چرا ای میل نذاشتی؛ عزیز

من از تستهای جالب شما در (علوم پزشکی) خیلی استفاده می کردم و حرکت جالبی بود.

از ( پچشک ) خبری ندارین ؟

روپوش سفید یکشنبه 26 تیر 1384 ساعت 12:24 ق.ظ

سلام به همه دوستان عزیز منجمله پسرک و دردونه که واقعا راهنمایی هاتون خیلی جالب بود اگه زحمتی نیست ایمیل بدم ولیست کتابها و سی دی هایی که استفاده کردید رو به من بدید
خیلی ممنون میشم

درارزوی تخصص شنبه 25 تیر 1384 ساعت 07:51 ب.ظ

پسرک ودردونه عزیز به نظر من به جای اتلاف وقت بادکتر استاد رهگذر تماس بگیرید تابه شما بگوید برای کسب نمره بالای پانصد چه بکنید یکسال دیگر هم درس بخوانید همین اش هست وهمین کاسه

وزارت بهداشتودرمان واموزش پزشکی شنبه 25 تیر 1384 ساعت 07:41 ب.ظ

کتاب قبولی درامتحان دستیاری بدون درس خواندن نوشته استاد محمد امین رهگذر تجدید چاپ شد

[ بدون نام ] شنبه 25 تیر 1384 ساعت 05:46 ب.ظ

این شعر را خانم سیمین بهبهانی در سی ام روز اعتصاب غذای اکبر گنجی برای وی سروده است و دیشب توسط انجمن سخن لندن در حاشیه مراسم سخنرانی خانم شیرین عبادی خوانده شد. و در عین حال شعر "آی آدم‌ها" ی نیما با صدای احمد شاملو هم پخش شد که اثرها بخشید.

پاداش این دل آگاهی

ای کاش می توانستم
تا گل برات بفرستم
یا بهر روزه داری هات
نقل ونبات بفرستم
شوریده وار امشب را
با واژه عشق می ورزم
تا با دمیدن خورشید
شعری سزات بفرستم
ای کودکی که دیروزت
موقوف نی سواران شد
اکنون که مرد میدانی
اسب وقبات بفرستم
ابلیس را زخود راندی
از دل غبار افشاندی
پاداش این دل آگاهی
شکر ونبات بفرستم
ای کاش می توانستم
بر عمر تو بیفزایم
سویت ز اشک خود جامی
آب حیات بفرستم
ای کاش می توانستم
شرحی به خون کنم امضا
در تنگنای زندانت
حکم نجات بفرستم
این ناگشوده در برتو
روزی گشاده خواهد شد
خوش امید می بافم
تا پیش پات بفرستم

14 تیر 84
سیمین بهبهانی

[ بدون نام ] شنبه 25 تیر 1384 ساعت 05:44 ب.ظ

عضو فراکسیون اصولگرای مجلس هفتم: اعتصاب غذا در شرع جایز نیست، "گنجی" غذا بخورد تا نمیرد.
محمد تقی رهبر، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هفتم گفت: بهتر است گنجی این ننه من غریبم‌‏ها را بگذارد و سراغ زندگی خودش برود.

به گزارش "ایلنا"؛ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم در جمع خبرنگاران پارلمانی در خصوص بازتاب‌‏های بین‌‏المللی اعتصاب غذای گنجی در زندان به نشانه اعتراض، گفت: این همه در دنیا ظلم و ستم و بی‌‏عدالتی می‌‏شود، از هیچ کجا صدایی بلند نمی‌‏شود و فقط برای گنجی اعتراض می‌‏شود.
وی افزود: ایشان آنقدر آزادی دارد که در زندان برای مقامات بلندمرتبه نامه تدوین‌‏کرده و باز راست راست می‌‏گردد .

امام جمعه موقت اصفهان، با بیان این نکته که دستگاه قضایی تشخیص داده و حتماً تصمیم قضایی گرفته است، گفت: گنجی از زندان به مرخصی می‌‏رود و در منزل نیز یک مشت مصاحبه می‌‏کند و می‌‏گوید در مملکت آزادی نیست، آیا هیچ زندانی می تواند این همه گستاخی به مقدسات را در زندان انجام دهد؟ وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بیش از 20 روز است که گنجی در اعتصاب غذا است و ممکن است فوت کند، گفت: غذا بخورد تا نمیرد.

رهبر ادامه داد: اعتصاب غذا کردن غیر قانونی و غیر شرعی است. وی درپاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید گنجی درخواست‌‏هایی دارد که اعتصاب غذا کرده است، گفت: اعتصاب غذا از نظر شرعی و قانونی جایز نیست.

رهبر همچنین در ادامه با اشاره به نامه کروبی به خاتمی و اعتراض وی به تخلف در آرای دو شهر اصفهان و تهران، گفت: من به این برادر عزیز روحانی عرض می‌‏کنم، ادامه دادن این بحث‌‏ها نه به نفع ایشان و نه به نفع نظام است و زیر سوال بردن انتخابات، سودی برای نظام ندارد.

وی افزود: اگر چند کارت تکراری در یک صندوق ریخته شده باشد، نمی‌‏توان کل انتخابات را زیر سوال برد.
نماینده اصفهان تصریح کرد: از کروبی خواهش می‌‏کنم که این بحث‌‏ها را ادامه ندهد، همان جایگاه روحانیت را نگه دارد، زمان ایراد و اعتراض گذشته است. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به سوالی در خصوص بخشنامه فرمانده جدید نیروی انتظامی در برخورد با مظاهر بدحجابی، گفت: حدود برخورد باید طبق قانون باشد، نوع برخورد، دستگیر کردن, زندان و... را قانون باید مشخص کند.

رهبر در پاسخ به سوال دیگری درخصوص درخواست امام جمعه همدان برای تشکیل وزارت امر به معروف و نهی از منکر، گفت: من هم اعتقاد دارم تشکیل چنین وزارت‌‏خانه‌‏ای ضرورت دارد. وی افزود: یا باید نیروی انتظامی, دستگاه قضایی یا دستگاه تبلیغاتی برخورد کنند یا وزارت‌‏خانه‌‏ای در این حد باشد که اختیار برخورد و محدود کردن قانونی را داشته باشد.

راهیافته اصفهان خاطرنشان کرد: تشکیل چنین وزارت‌‏خانه‌‏ای مطلوب است و بودنش کار خوبی است چون متولی کار در این زمینه مشخص می‌‏شود.

امیدوار شنبه 25 تیر 1384 ساعت 03:07 ب.ظ http://goledavoodi.blogsky.com

اپدیت کردیم!

سامان شنبه 25 تیر 1384 ساعت 01:57 ب.ظ

با وضعیت انتخاب رشته و ظرفیتهای امسال روی هیچکدام از پیش بینی ها نمیشه حساب کرد . باید مثل بچه آدم صبر کنیم تا نتیجه ها بیاد

[ بدون نام ] شنبه 25 تیر 1384 ساعت 10:43 ق.ظ

د,ستان‌‌‌اطلاعی دارین که پیش بینی های کدام یک از کلاسهای رزیدنتی در مورد انتخاب رشته وقبولی درست از اب درمیاید؟

مرتضی شنبه 25 تیر 1384 ساعت 10:27 ق.ظ http://crazypc.blogsky.com

سلام به من هم اگه می شه لینک بدین هرچی که فکر کنی تو این وبلاگ هست www.crazypc.blogsky.com

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد