خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ


متاسفانه فیلتر شدن بلاگ اسکای بنده را دچار مشکل کرده(ظاهرا در بعضی از مناطق ایران بلاگ اسکای فیلتر شده) و بعد از چند روز برای بار اول تونستم با یک فیلتر شکن وارد وبلاگ شوم متاسفانه بیشتر نمی توانم کاری بکنم و باید تا رفع فیلتر منتظر ماند
اقایون و خانمهای دکتر لطفا در وبلاگ

انجمن پزشکان عدالتخواه
dastyaran.mihanblog
 

بفعالید

 

dastyaran.mihanblog

دکتر صدر : عذرخواهی رسمی وزارت بهداشت از جامعه پزشکی بخاطر فاجعه آزمون دستیاری ; اطمینان می‌دهیم واقعی شدن تعرفه‌های پزشکی در راستای تامین رضایت مردم است

 

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: به همه مسئولان و دلسوزان در قوای سه گانه و دستگاه‌های مختلف اجرایی اطمینان می‌دهیم اعمال تعرفه‌های واقعی در جهت تحقق عدالت، ارتقای کیفیت، خدمات، ساماندهی اقتصاد سلامت و تامین رضایت مردم است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس سید شهاب الدین صدر در نشست مشترک مشترک با مسؤولان انجمن‌های تخصصی پزشکی افزود:علیرغم شایستگی‌های بسیار و توانمندی‌های بی‌شمار جمعه پزشکی کشور، نظام سلامت ملی به دلیل مداخلات غیر منطقی دستگاه‌های اجرایی و ساختار ناکارآمد و ضعف مدیریت در وضعیت نامطلوبی قرار دارد که نارضایتی مردم و جامعه پزشک را به همراه داشته است.

وی ضمن تاکید بر عزم جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی برای پیگیری اصلاحات در ساختار و مدیریت نظام سلامت، نابسامانی اقتصاد سلامت را اساسی‌ترین معضل نظام سلامت ملی برشمرد و بر پافشاری نظام پزشکی برای تعیین و اعمال تعرفه‌های واقعی خدمات پزشکی به عنوان گام اول در ساماندهی اقتصاد سلامت تاکید کرد.

صدر تعرفه‌های غیر واقعی خدمات پزشکی را از یک سو مصداق بی‌عدالتی و ظلم به جامعه پزشکی و از سوی دیگر موجب کاهش سرانه سلامت در بودجه عمومی کشور در نتیجه وارد آمدن فشار هزینه‌های سلامت به مردم دانست و ضمن یادآوری وظایف دولت در تامین سلامت برای همه مردم ایران، آن دسته از دولتمردان را که به دور از مباحث کارشناسی، فریاد عدالت طلبی در مورد تعرفه‌های پزشکی سر داده اند به انجام وظایف خویش، رعایت قانون و پرهیز از جوسازی فراخواند.

وی در ادامه اظهار داشت: بهتر است آن دسته از مسئولان که در عرصه‌های سیاستگذاری و اجرایی کشور خود را دلسوز مردم می‌شمارند به جای اظهارات غیر کارشناسی و غیر علمی در مورد تعرفه‌های پزشکی و اعمال فشار غیر قانونی برای پایین نگاه داشتن تعرفه ها، سازمان‌های بیمه گر را وادار کنند تا با ساماندهی ساز و کار بیمه‌ای و اصلاح قراردادها و نحوه تعاملات خود با جامعه پزشکی، سهم بیشتر را از تعرفه خدمات پزشکی بر عهده گیرند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با یادآوری این که مطابق قانون، تعیین تعرفه‌های پزشکی در بخش خصوصی از اختیارات سازمان نظام پزشکی است و سهم بیمه‌ها از این تعرفه‌ها باید توسط شورای عالی بیمه تعیین گردد، بر اراده نظام پزشکی برای انجام وظایف قانونی خویش براساس مطالعات کارشناسی تاکید کرد و اظهار داشت:

صدر اظهار داشت: تعرفه‌های اعلام شده هنوز با تعرفه‌های واقعی فاصله بسیار دارد و مطالعات سازمان نظام پزشکی در این مورد ادامه خواهد یافت. آن چه سازمان نظام پزشکی اعلام کرده تاکید بر مصوبه دوره پیشین شورای عالی نظام پزشکی است که به صورت غیر قانونی توسط دولت لغو شده بود.

وی تاکید کرد: جامعه پزشکی بیش از این بی‌عدالتی‌ها و محدودیت‌های غیر منطقی و رویکرد جبر آمیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان‌های بیمه گر را تحمل نخواهد کرد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی همچنین با تاکید بر پیگیری جدی و قاطع سرنوشت پرونده آزمون دستیاری تخصصی از سوی سازمان نظام پزشکی تا تحقق کامل عدالت، برخورد با متخلفان و احقاق حقوق داوطلبان، بر ضرورت پاسخگویی مسئولان وزارت بهداشت نسبت به فاجعه آزمون دستیاری و عذرخواهی رسمی وزارت بهداشت از جامعه پزشکی تاکید کرد و از پیگیری حقوقی سازمان نظام پزشکی برای اعاده حیثیت، صیانت از اعتبار علمی و دفاع از حقوق معنوی جامعه پزشکی تخصصی کشور از طریق قانونی خبر داد.

صدر ضمن تشریح اقدامات سازمان نظام پزشکی برای رسیدگی دقیق‌تر و سریع‌تر به پرونده‌های شکایات پزشکی براساس قانون جدید نظام پزشکی، میزان بروز شکایات و خطاهای پزشکی در ایران را در مقایسه با بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا ناچیز و اندک شمرد و با اعلام آغاز مطالعه جامع بازشناسی شکایات و پیشگیری از خطاهای پزشکی در رشته‌های مختلف تخصصی با همکاری سازمان نظام پزشکی و سازمان قانونی، به وزارت بهداشت توصیه کرد به جای جوسازی در زمینه شکایات پزشکی که جز نادیده گرفتن زحمات و شایستگی‌ها جامعه پزشکی، تشویق مردم به شکایت از پزشکان، تهدید اعتماد مردم به جامعه پزشکی دستاورد دیگری برای آن متصور نیست، با انجام مطالعات علمی تخصصی در زمینه خطاهای پزشکی همراهی کند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در این نشست از توافقات جدید این سازمان با مسئولان مالیاتی کشور و اعمال تسهیلات ویژه مالیاتی برای جامعه پزشکی خبر داد.




عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با فارس:
پرونده تعدادی از متقلبان آزمون دستیاری به دادگاه انقلاب رفت

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس گفت: تعدادی از افرادی که بیش از همه مشکوک به تقلب در آزمون دستیاری سال 82 هستند به دادگاه انقلاب معرفی شده اند و با تشکیل پرونده آنها به زودی دادگاه آنها برگزار می‌شود.

عوض حیدرپور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی فارس افزود: کمیته پیگیری تخلفات آزمون دستیاری با همکاری ضابطان قضایی موضوع تقلب و خرید و فروش سوالات این آزمون را در دست بررسی دارند و طی برنامه چند مرحله ای در گام اول افرادی که بیش از سایرین مشکوک هستند به دادگاه انقلاب معرفی شده اند و افراد دیگر که تقلب آنها تشکیک کمتری دارد، در مراحل بعد به دادگاه معرفی می شوند.
وی ادامه داد: پرونده این متهمان در شعبه 12 دادگاه انقلاب اسلامی تشکیل شده و بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده برای تعدادی از این افراد نیز کیفر خواست صادر شده و به دادگاه احضار شده اند.
عضو کمیته پیگیری تخلفات آزمون دستیاری مجلس گفت: احضار افراد مشکوک به تقلب در آزمون دستیاری 82 با هماهنگی کمیته پیگیری مجلس و در دو مرحله انجام می شود و با توجه به اینکه معرفی این افراد همچنان ادامه دارد هنوز نمی توان آماری از تعداد متهمان معرفی شده ارائه کرد.
آزمون دستیاری 82 در اسفند ماه این سال با شرکت حدود 13 هزار نفر برگزار شد و 1212 نفر در این آزمون به عنوان فرد پذیرفته شده معرفی شدند که با توجه به اطلاعات منتشر شده تعدادی از قبول شدگان این آزمون از قبل سوالات این آزمون راخریداری کرده و در اختیار داشته اند.


اخبار قبلی:



 وبلاگهای همسایه ها
نظرات 53 + ارسال نظر
نازدونه سه‌شنبه 3 خرداد 1384 ساعت 07:09 ق.ظ


عجب صبری خدا دارد.اگر من جای او بودم ، همان یک لحظه اول ، که اول ظلم میدیدم از مخلوق بی وجدان ، جهان را با همه زیبایی و زشتی به روی یکدگر ویرانه می کردم.
عجب صبری خدا دارد.اگر من جای او بودم ، که میدیدم یکی عریان و سوزان ، دیگری پوشیده از صد جامه رنگین ، زمین و آسمان را یکسره ویرانه می کردم.

عجب صبری خدا دارد.اگر من جای او بودم ، که در همسایه صدها گرسنه ،چند بزمی گرم عیش و نوش میدیدم،نخستین نعره مستانه را خاموش آندم بر لب پیمانه می کردم.

عجب صبری خدا دارد.اگر من جای او بودم ، نه طاعت می پذیرفتم ، نه گوش از بهر استغفار این بیدادگرها تیز کرده پاره پاره از کف زاهد نمایان تسبیح ،را صد دانه می کردم.

عجب صبری خدا دارد.اگر من جای او بودم ، برای خاطر تنها یکی مجنون صحراگرد بی سامان ، هزاران لیلی ناز آفرین را کو به کو آواره و دیوانه می کردم.

عجب صبری خدا دارد.اگر من جای او بودم ، بگرد شمع نورانی ، دل عشاق سرگردان سراپای وجود بی وفا ، معشوق را پروانه می کردم ،
که میدیدم مشوش عارف و آهی ز برق فتنه این علم عالم سوز دم کش بجز اندیشه عشق و وفا معدوم هر فکری در این دریای پر افسانه می کردم.

عجب صبری خدا دارد.چرا من جای او باشم.؟؟ همین بهتر که او خود جای خود بنشسته و تاب تماشای تمام زشتکاری های این مخلوق را دارد. وگرنه من به جای او چو بودم یک نفس کی عادلانه سازشی با جاهل و فرزانه می کردم.

عجب صبری خدا دارد.عجب صبری خدا دارد.

پسرک دوشنبه 2 خرداد 1384 ساعت 10:58 ق.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

بهتره اول یه تحصن جلوی وزارت ارتباطات بذاریم تا بلاگ اسکای رو از فیلتر در بیارن
بعد بریم سراغ ادامه کار!

پسرک دوشنبه 2 خرداد 1384 ساعت 08:53 ق.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

با فیلتر شدن بلاگ اسکای تعداد خواننده های این وبلاگها شاید ۸۰درصد افت کرده باشه. پس هماهنگ کردن تحصن از توی این وبلاگها فعلا عملی به نظر نمی رسه ( حتی خود صاحب وبلاگها هم به نظر می رسه براحتی دسترسی به وبلاگشون ندارن!)

[ بدون نام ] دوشنبه 2 خرداد 1384 ساعت 02:28 ق.ظ

[web] تنبل

دوستان عزیز و بخصوص سایه ۲ بهتر است که دیگر فکر پاسخنامه نهایی را از سر بیرون کنیم چون طبق اعلام دبیرخانه کلید دیگری در کار نیست و حتی اظهار میکنند که هیچکدام از سوالات موردی نداشته .
ولی از گوشه کنار دبیرخانه شنیدم که ۴ یا ۵ سوال دو جوابی و۱ یا ۲ سوال چهار جوابی شده که قرار است در پاسخنامه ها اعمال شود وچیزی به نام کلید نهایی امسال اعلام نخواهد شد و کار تصحیح پاسخنامه ها چند روزی است که شروع شده و احتمالا تا حالا تمام هم شده .
به امید موفقیت همه دوستان


نوشته شده در روز دوشنبه 02 خرداد 1384 ساعت02:26am در گفتگوی مطالب روزانه ۱۸ در وبلاگ علوم پزشکی





قانپا دوشنبه 2 خرداد 1384 ساعت 12:27 ق.ظ

در دیاری که درآن نیست کسی یار کسی کاش یارب نیفتد به کسی کار کسی همه غلاف کردن مثل اینکه ترسیدین اشکالی نداره یه۵۰ --۱۰۰ سال دیگه همتان یادتان میره!!!!!!!!!!!!! عمق تخلفات به حدیست که جای تامل نیست باید هم بترسید جایکه زر -زور-باند بازی آمد غلاف کردن امریست طب

حمید یکشنبه 1 خرداد 1384 ساعت 11:26 ب.ظ

واقعا جای تاسف است . پزشکان ; این زبده ترین قشر تحصیل کرده کشور , اینچنین خام شده وهدف اصلی که پیگیری تخلفات و اخراج پست فطرتان ریاکار از تمام مسئولیتهای وزارت بهداشت ومجازات آنها بود و نیز اخراج رزیدنتهای متقلب و جایگزینی افرادی که حق آنها تضییع شده را کاملا به فراموشی سپرده اند و بعضا کامنتهای بسیار هجو را مطرح میکنند . پیشنهاد من به آندسته از دوستانی که غیرت صنفی دارند تدارک یک تحصن دیگر در مقابل نظام پزشکی برای حداقل برگزاری یک جلسه نظیر جلسه قبلی در تالار حرکت با حضور دادستان ونمایندگان مجلس برای توضیح کارهای انجام شده ومطرح کردن خواسته های بحقمان است .

پسرک یکشنبه 1 خرداد 1384 ساعت 11:05 ب.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

بی مزه

پسرک یکشنبه 1 خرداد 1384 ساعت 09:34 ب.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com/

من به این نتیجه رسیدم که طوطی با بابابزرگ است

اگر شک دارید این لینک را نگاه کنید

http://dastyari.blogsky.com/?PostId=9

مطمئن شدید

ممنون غریبه

پسرک یکشنبه 1 خرداد 1384 ساعت 08:59 ب.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

ممنون غریبه

[ بدون نام ] یکشنبه 1 خرداد 1384 ساعت 09:15 ق.ظ

احتمالا منظور اینها وزیر مسکن (عبدالعلی زاده)است نه وزیر بهداشت
چون وزیر مسکن هم اهل ارومیه است و مخالف زیاد داره

پزشکیان شنبه 31 اردیبهشت 1384 ساعت 10:16 ب.ظ


خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: در آستانه به پایان رسیدن عمر دولت، پرونده سنگین تخلفات یک وزیر پس از چند سال مسکوت ماندن، به جریان می‌افتد.
بنا بر این گزارش، پرونده مذکور که مربوط به تخلفات وزیر مذکور از سال 1366 تا سال 1380 است، در این سال و به دلیل برگزیده شدن وی به عنوان عضو هیأت دولت، مسکوت مانده است.
خبرنگار «بازتاب» می‌افزاید: بخش عمده این تخلفات، مربوط به مسئولیت مدیر مذکور در یکی از سازمان‌های وابسته به وزارت علوم است.
پروژه ساخت مانیتورینگ بیمارستانی توسط یکی از دوستان آقای وزیر و با حمایت گسترده وی که با پرداخت هزینه‌ای سنگین از سوی این سازمان دولتی انجام شده، اما تنها نتیجه آن، کشته شدن تعدادی از بیماران بر اثر خطای دستگاه می‌باشد، از جمله محورهای این پرونده است. خرید و فروش غیرقانونی اجناس توقیف‌شده در بازار آزاد، تحت پوشش تعاونی مصرف سازمان، واردات مشکوک چند هزار دستگاه ویدئو پروژکشن از رده‌خارج ‌آمریکایی با استفاده از ارز دانشجویی، خرید پرابهام تعدادی ماشین‌آلات از رده خارج با هزینه‌ای سنگین از آلمان برای بسته‌بندی خرما، افتتاح غیرقانونی حساب و استفاده از آن با عنوان جذب کمک‌های مردمی، از دیگر موارد مطرح‌شده در این پرونده است.
از مهم‌ترین تخلفات این وزیر، تلاش غیرقانونی برای تصاحب پروژه آرتی‌میلیا دریاچه ارومیه با یکی از ایرانیان مقیم کاناداست که به علت تخلفات قانونی و انجام ندادن تعهدات سازمان شیلات، این فرد را مورد تعقیب قرار داده و حتی حکم جلب وی به خاطر صدور چک بی‌محل صادر شده است که پس از انتخاب این فرد به سمت وزیر، پرونده مذکور به همراه دیگر تخلفات وی مسکوت مانده است.
در جریان تشکیل دولت دوم خاتمی، یکی از کاندیداهای فعلی ریاست‌جمهوری، با تحت فشار قرار دادن خاتمی، باعث شد مدیر یادشده به عنوان وزیر پیشنهادی اعلام شود.

پسرک شنبه 31 اردیبهشت 1384 ساعت 10:12 ب.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

پس بخاطر فیلتره که اینجا اینقده خلوت شده
من از اینترنت البرز استفاده می کنم و خوشبختانه همچین مشکلی نداره

پسرک شنبه 31 اردیبهشت 1384 ساعت 10:10 ب.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

غریبه شماره آی پی کامپیوتر منو که می دونی
پس شما که زحمت می کشی و حرفای لات و الواتی رو پاک می کنی حرفایی رو هم که با آیدی من نوشته میشه و چرند می نویسن رو هم بی زحمت پاک کن

هرچند که همه می دونن که من توی نوشته هام چه حرفایی می زنم و چه حرفایی نمیزنم

[ بدون نام ] شنبه 31 اردیبهشت 1384 ساعت 05:35 ب.ظ

الان دارند پاسخنامه های اقازاده ها ببخشید کوره خر زاده ها را تصحیح می کنند تعویض می کنند
هرکسی می خواهد به پاسخنامه اش ناخنک بزند با اندک هزینه ای دم دبیرخانه ایها را ببیند
یا بدنبال اطرافیان عین الهی باشه تا با پرداختن مبلغی کم وبیش پاسخنامه اش با نمره عالی تعویض شود
امسال سوال فروخته نشد ولی بجای ان پاسخنامه ها را حراج کردند
مظلوم پزشک بی کس وکار
بدبخت پزشک که بدست دزدهای شارلاتان خودی و خودیهای پست دزد اسیر افتاده است
همه با هم مظلوم پزشک ای وای پزشک واویلا پزشک
اگر یادتان باشه پیمان گفته بود که به همه جا نفوذ دارند قدرت دارندقاضی دارند دادستان دارند وزیر دارند و هر کله گنده ای دارند.....
مظلوم پزشک مظلوم پ ز ش ک

میلاد شنبه 31 اردیبهشت 1384 ساعت 04:29 ب.ظ

پسرک منظورت از طوطی و بابا بزرگ چیه

میلاد شنبه 31 اردیبهشت 1384 ساعت 04:27 ب.ظ

من از نشریات موسسه شریف استفاده کردم
داغونم کردند به هیچ درد نمی خورند
متن درهم و برهم اغلاط املائی افعال مثبت ومنفی قرقاتی فراوان

[ بدون نام ] شنبه 31 اردیبهشت 1384 ساعت 04:24 ب.ظ

می گن aom نگارشش یه مقدار سخته و فشرده هست ( نسبت به نکات برتر) البته در عوض خاصیت حجم کمتر رو داره

این موضوع رو پیش کشیدم تا فوائد هر کدوم برای هممون روشن و میزان پاسخگویی اش در امتحان معلوم بشه

سایه۲ شنبه 31 اردیبهشت 1384 ساعت 04:10 ب.ظ

salam
pesarak aom chera nemikhay bekhoony

[ بدون نام ] شنبه 31 اردیبهشت 1384 ساعت 01:08 ب.ظ

کتابهایی که من خوندم:
زنان: مرور سریع ---- 13 سوال از کتاب بود و 5 سوال خارج کتاب
عفونی: مرور سریع----6 د 4 خ
نرولژی: مرور سریع ----- 7 د 1 خ
رادیولژی: -----The Last 5 د 1 خ
پاتولژی: ------The Last 9 د 1 خ
روانپزشکی: مرور سریع ----7 د 1خ
پوست: دستیار اول-----------4 د 2 خ
ارولژی: مرور سریع --------3 د 3 خ
ارتوپدی: The Last---------5 د 3 خ
چشم: The Last ------------5 د 1 خ
گوش و حلق: The Last ------4 د 2 خ

روی هم رفته پاتولژی The Last رو خوب می دونم. همینطور رادیولژی The Last و نرولژی مرور سریع
این 3 درس رو برای امتحان امسال هم از روی همین منابع خواهم خواند
برای دروس دیگه قصد خوندن نکات برتر رو دارم
شما نظرتون چیه؟

[ بدون نام ] شنبه 31 اردیبهشت 1384 ساعت 11:18 ق.ظ



بچه ها یک پیشنهاد
کتابهایی رو که خونده بودیم و میزان کارآیی اونها رو در امتحان برای استفاده هم بنویسیم
بخصوص همکارانی که نمره بالا گرفتن لطفا اینکار رو بکنن

[ بدون نام ] شنبه 31 اردیبهشت 1384 ساعت 10:23 ق.ظ

پزشک۳۵ ساله هستم بدون خانه و ماشین با درامد اندک
برادرم ۳۱ساله و مهندس مکانیک و دارای خانه و ماشین و پس انداز کافی
ننگ بر مرندی و فاضل و ملک زاده و فرهادی و پزشکیان
ننتان به عزایتان بنشیند

بی نام جمعه 30 اردیبهشت 1384 ساعت 10:17 ب.ظ

تناقض هاى نظام بهداشت و درمان ایران

على شفیعى

سلامت، آموزش، امنیت و… از جمله نیازهاى اولیه بشرى هستند که تامین آن از وظایف اصلى دولت ها، صرف نظر از نوع نظام سیاسى- اقتصادى حاکم است. اگرچه اقتصاد در حوزه هاى مذکور نقش مهمى را ایفا مى کند اما عملکرد دولت در این حوزه ها، نه صرفا ً براساس معادلات هزینه- فایده بلکه بر مبناى انجام تعهدات و وظایف دولت در قبال ملت نیز قابل ارزیابى است.در حوزه سلامت موضوع فوق عینیت مى یابد. در طیف وسیعى از مداخلات براى اعمال حاکمیت در عرصه سلامت، از سیاستگزارى در سطح کلان و نظارت صرف در اقتصاد آزاد گرفته تا نقش انحصارى دولت براى ارائه خدمات بهداشتى- درمانى در نظام هایى با اقتصاد دولتى، هیات حاکمه در مراقبتى دائمى براى اطمینان از تامین نیازهاى جامعه در حوزه سلامت به سر مى برد. در نظام هاى مبتنى بر اقتصاد آزاد، اگرچه ارائه خدمات براساس اصول عرضه و تقاضا، شکلى از رقابت اقتصادى و تجارى میان ارائه دهندگان خدمات بهداشتى- درمانى را به خود مى گیرد، اما همین امر با نظارت دائمى دولت، تضمین کننده ارائه حداقل خدمات ضرورى با کمترین هزینه به عامه مردم است. ضمن آنکه ارائه خدمات بیمه اى متنوع و نیز تقبل هزینه هاى بخش هاى کمتر سودآور و یا عمومى تر این حوزه توسط دولت، اعضاى جامعه را در یک پوشش حمایتى حداقلى قرار مى دهد. در نظام هایى که تمامى شئون زندگى وابسته به دولت است و یا ساز و کارهاى سوسیالیستى در قالب هاى مختلف اعمال مى شود نیز دولت بنابر وظایف خود، مستقیم یا غیرمستقیم براى ارائه خدمات بهداشتى- درمانى مطلوب در مراحل مختلف، اعم از سیاستگزارى، اجرا و نظارت نقش اصلى را ایفا مى کند. نظام هاى سلامتى که در دو سر این طیف قرار دارند نیز با ترکیب مناسب و مکمل بخش خصوصى و دولتى به ارائه خدمات مى پردازند ضمن آنکه همواره نقش حداقلى اما تعیین کننده دولت براى سیاستگزارى کلان و نظارت دائمى حفظ مى شود. در هر یک از نظام هاى مذکور، به هر حال رابطه مالى میان بیمار و پزشک در کمترین میزان ممکن حفظ مى شود و این وظیفه تا آنجا که ممکن باشد به عهده سازمان بیمه گر دولتى یا خصوصى نهاده مى شود. به این ترتیب، رابطه بیمار با پزشک و نهادهاى فروشنده خدمات درمانى به رابطه اى غیرتجارى تبدیل شده، موسسات خریدار خدمات (شرکت هاى بیمه) مسئول تامین خواسته هاى مالى نیروى انسانى شاغل در این بخش خواهند بود. اما نظام بهداشت و درمان کشور ما در کجاى این طیف قرار دارد؟ در ایران، دولت مانند سایر کشورها سیاست هاى کشورى را در حوزه سلامت تدوین و بر اجراى آن نیز نظارت مى کند، اما تعامل آن با نیروى انسانى شاغل در این بخش که در هر حال باید در قالب سیاست هاى کلان دولتى کارکنند، از الگوى خاصى برخوردار است که شاید نتوان نمونه مشابه آن را در جاى دیگرى یافت. در کشور ما دولت براساس ضوابطى که خود تعیین کرده و نه مطابق فرآیندهاى عرضه و تقاضاى اقتصاد پزشکى یا اقتصاد آموزش عالى به جذب دانشجوى رشته هاى مختلف علوم پزشکى مى پردازد. براساس ملاک هاى خود و نه نیازهاى حرفه اى بازار کار، آموزش مى دهد، پس از فارغ التحصیلى ایشان را خلاف دانش آموختگان سایر رشته ها که به طور مشابه از امکانات کشور دولتى یا غیر آن براى تحصیل استفاده کرده اند براساس ضوابطى که خود تعیین مى کند و در محل هایى که خود مشخص مى کند و زندگى خانوادگى اکثر افراد را تحت تاثیر قرار مى دهد وادار به کار با حداقل دستمزد گاه بسیار نازل تر از آن مقدار که به عنوان خط فقر در نظر گرفته شده- صد و چهار هزار تومان براى دارنده یک مدرک دکترا مى کند. بعد از اتمام دوره طرح که ادامه تحصیل در رشته هاى علوم پزشکى، خلاف سایر رشته ها منوط به آن شده است و طشت آن در جریان امتحان دستیارى سال گذشته از بام افتاد، شاغلان رشته هاى علوم پزشکى باز باید در محدوده اى که ضوابط وزارت بهداشت تعیین مى کند به کار پردازند. و این تازه ابتداى کار است. چون آن کسانى که بخت یافتن محلى براى کار و امرار معاش دارند همواره در تقلایى توان فرسا و نه راهگشا با دستگاه عریض و طویل سلامت هستند، چرا که این سیستم خود را مجاز و موظف به دخالت در جزئى ترین و خصوصى ترین جوانب کار و حتى زندگى فارغ التحصیلان علوم پزشکى مى داند به جز تامین اشتغال پویا و مفید. و این یکى از تناقض هاى تراژیک نظام بهداشت و درمان کشور ماست. چون همان گونه که برشمرده شد، درحالى که وزارت بهداشت در کلیه شئون مشاغل پزشک دخالتى تعیین کننده و عمدتاً انحصارى دارد اما در سربزنگاه اشتغال زایى، حتى اگر در رویکردى دیوان سالارانه به تشکیل معاونتى با این عنوان اقدام کند، اما نهایتاًً چون این بار مجرى این دستورات و تصمیمات، که نیازمند صرف وقت و هزینه است خود دولت است و نه جامعه پزشکى، ضمانتى براى به نتیجه رسیدن آن وجود ندارد. ظاهراً این قسمت کار به مناسبات بازار آزاد و فرآیندهاى عرضه و تقاضا محول شده است که خود فصل جدیدى را براى بررسى رفتارهاى مافیاگونه بخش خصوصى- همراه با بخش دولتى- در سوء استفاده از نیاز دانش آموختگان جوان به کارى براى امرار معاش، مى گشاید.نکته قابل توجه درباره مداخلات دولت در فعالیت هاى جامعه پزشکى آن است که بسیارى از تصمیم هاى خرد و کلان وزارت بهداشت در این زمینه از ابتدا و یا در مرحله اجرا بیشتر براى جبران ناکارآمدى سایر بخش هاى نظام بهداشت و درمان گرفته مى شود.

http://sharghnewspaper.com/840228/html/societ.htm#s228651

[ بدون نام ] جمعه 30 اردیبهشت 1384 ساعت 09:50 ب.ظ

در گفتگو با"مهر" عنوان شد:
ادامه تحصیل دانشجویان متهم پرونده آزمون دستیاری تا زمان اثبات جرم // افزایش ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: امسال افزایش ظرفیت پذیرش برای شرکت در آزمون دستیاری به سود افراد داوطلب حاضر در آزمون است. چون بر اساس این افزایش ظرفیت، تعداد بیشتری از داوطلبان پذیرفته می شوند که البته این مساله جدای از افزایش ظرفیت در نظر گرفته شده برای افراد متضرر خواهد بود تا از این طریق عدالت برقرار شود.
دکتر عیوض حیدرپور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری مهر، با بیان اینکه پرونده تخلفات آزمون دستیاری سال 82 هم اکنون در شعبه دادستانی انقلاب مراحل قضایی خود را طی می کند، افزود: هم اکنون مسوولان این پرونده به شناسایی افراد متخلف مربوط به این پرونده پرداخته و با تشکیل پرونده، تمامی آنها را مورد بررسی قرار می دهند.

وی در خصوص به نتیجه رسیدن پرونده تخلف آزمون دستیاری تا پیش از اعلام نتایج پذیرفته شدگان آزمون دستیاری امسال گفت: از آنجا که این پرونده به مسوولان قضایی سپرده شده ، بستگی به مدت زمان لازم برای رسیدگی به این پرونده دارد و البته این روند نیز مراحل قضایی خود را باید طی کند.

حیدرپور در ارتباط با دانشجویان متهم پرونده آزمون دستیاری گفت: هنوز جرم افراد مورد اتهام در این پرونده به اثبات نرسیده بنابراین دانشجویان دستیاری مشغول به تحصیل که برای آنها در زمینه تخلفات آزمون دستیاری پرونده تشکیل شده، تا اثبات جرم شان به تحصیل ادامه می دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: اگر جرم این افراد ثابت و حکم شان توسط قوه قضاییه اعلام شد حتما بر اساس مقررات، این افراد که با تخلف در دانشگاه پذیرفته شده اند اخراج می شوند.

تاریخ انتشار، تهران: ۱۵:۵۴ , ۱۳۸۴/۰۲/۳۰
--------------------------------------------------------------------------------
امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع " خبرگزاری مهر " مجاز می باشد

[ بدون نام ] جمعه 30 اردیبهشت 1384 ساعت 06:23 ب.ظ

کنه جمعه 30 اردیبهشت 1384 ساعت 09:52 ق.ظ

غریبه،دموکراسی هم دیگه اندازه داره.
باید وبلاگتو کنترل کنی.چطور کنار میشینی و اجازه میدی که در وبلاگت به دوستانت توهین کنند؟؟؟!!
نامه های نامربوط باید حذف بشن،وقتی به کسی بی احترامی میشه باید مسوول وبلاگ جوابگو باشه.
یه صفحه درست کردن و کنار نشستن تا اینکه چه پیش آید مثل اینه که بشینی پشت فرمان ماشین و مستقیم جلوتو نگاه کنی و فقط گاز بدی.
تو مسوولی که نامه های اینجا رو کنترل کنی.

تنبل جمعه 30 اردیبهشت 1384 ساعت 01:28 ق.ظ

بالاخره سایت دبیرخانه باز شد ولی خبری نیست

قانپا جمعه 30 اردیبهشت 1384 ساعت 01:04 ق.ظ

بهتر است سوابق وزیر بهداشت از دوره عمومی تخصصی وفوق تخصصی و۱۱۰ نفری که قبل از دوره وزارت وارد رزیدنتی کرده بررسی کنید تا سابقه تخلف وهبل وهابو کردن دستتان بیاید (آمار در دانشگاه تبریز موجود است )

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1384 ساعت 11:06 ب.ظ

یه آفتابه جارو لازمه

سال اولی پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1384 ساعت 07:29 ب.ظ

مرسی
من انتخاب اولم رو روان مشهد می زنم.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1384 ساعت 07:18 ب.ظ

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1384 ساعت 02:13 ب.ظ

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1384 ساعت 12:22 ب.ظ

نبات ایمیلتو چک کن

نبات پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1384 ساعت 12:11 ب.ظ

لطفا اگر کسی در مورد پزشکی هسته ای اطلاعاتی داره منو راهنمایی کنه.
پسرک تنها تو از رزیدنتهاشونو میشناسی؟

پسرک چهارشنبه 28 اردیبهشت 1384 ساعت 11:16 ب.ظ http://cactus.persianblog.com

من کیک زرد می خوام!

پاورقی چهارشنبه 28 اردیبهشت 1384 ساعت 07:48 ب.ظ

با عرض معذرت از همکاران با کلاس !
اظهار نظر های صدر و فاضل و حیدر پور و ... بعد از گلهائی که کاشتن ، مثل کسی میمونه که بعد از گوزیدن خودشو جمع میکنه !

سایه۲ به ناز دونه چهارشنبه 28 اردیبهشت 1384 ساعت 06:38 ب.ظ

salam nazdoone be joz orto va orology va pezeshki hasteyi va poost va cheshm va radio va ghalb va ent baghy reshehaye tehran ghabooli allabte in reshteha ham dar shahrestan emkan ghoobooli dary be khater nomre khoobet tabrik migam felan rasty nagoofty u ke az dabir khoone khabar dary in pasokh name chi shod

پسرک چهارشنبه 28 اردیبهشت 1384 ساعت 06:25 ب.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

می گن هرکی روانپزشکی مشهد رو بزنه میدن هاپو بخوردش!
توی اتاقهای بیمارستانش هم سوسک و موش داره (قابل توجه خانوم دکترها)
یه نفر یه بار روان مشهد رو زده بود بعدش همونجا بستری شد! بعد از ترخیص هم خودکشی کرد و به دیار باقی شتافت!!
یه کاری هم بین بیماران بیمارستان روانپزشکی مشهد رسم شده و اینه که توی کشیک شبا یواشکی میان و رزیدنت رو خفه می کنن!
توی بخشهاش هم میریزن سر رزیدنت بیچاره و یک چشمشو در میارن ( اگه دقت کرده باشین رزیدنتهای روان مشهد همشون یه چشم دارن!)
از ما گفتن بود دیگه

اینو به گوش همه همکارانتون هم برسونین که مبادا بخاطر بی اطلاعی روان مشهد رو بزنن

بازم راهنمایی می هوای سال اولی؟

پسرک چهارشنبه 28 اردیبهشت 1384 ساعت 06:04 ب.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

سایت دبیرخونه نکبت باز شد بالاخره ولی خبری از پاسخنومه نی!

سال اولی چهارشنبه 28 اردیبهشت 1384 ساعت 05:23 ب.ظ

اگه میشه هر اطلاعاتی که در زمینه رشته های مختلف دارین اینجا بنویسین تا یک رشته رو الکی نزنیم بعد بشیمون بشیم

نازدونه چهارشنبه 28 اردیبهشت 1384 ساعت 05:08 ب.ظ

نکته مهم :
اگر کسی سهمیه آزاد باشه دیگه فرقی نمی کنه که دختر باشه یا پسر .بجز رشته زنان که احتمال قبولی خانمها یه ذره بیشتره(!)ورشته اطفال پوست پاتو طب کار طب فیزیک ورادیولوژی که شانس قبولی آقایان می تونه بیشتر باشه چون در این رشته ها کل خانمها (اعم از آزاد و سهمیه زنان) حداکثر 50% ظرفیت رو میتونن پر کنن ولی آقایان اگر 100% ظرفیت رو پر کنن اشکالی نداره و از قضا اکثر این رشته ها همونهایی هستند که خانمها علاقه دارند.
حالا با این حساب میشه بگین 380 آزاد در تهران چه
رشته ای می تونه قبول شه.

پسرک چهارشنبه 28 اردیبهشت 1384 ساعت 01:43 ب.ظ http://cactus.persianblog.com

آدرس سازمان کل نظام پزشکی اینه؟:
خ طالقانی شهید سرپرست شمالی ساختمان شماره 3 نظام پزشکی

پسرک چهارشنبه 28 اردیبهشت 1384 ساعت 01:40 ب.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

یک از همکاران در وبلاگ دستیاری و دیگر هیچ:

http://www.dastiari.persianblog.com/
به بررسی سوالات امتحان دستیاری بصورت طبقه بندی شده پرداخته که خوندنش خالی از لطف نیست
««««««««««««««««««««««««««««««««««

پسرک چهارشنبه 28 اردیبهشت 1384 ساعت 12:58 ب.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

خدامرگم!

[ بدون نام ] چهارشنبه 28 اردیبهشت 1384 ساعت 12:25 ب.ظ

این روسا حد اکثر از ابان به بعد باید برن کون بدن .چون دولت جدید کون همشون میذاره.

[ بدون نام ] چهارشنبه 28 اردیبهشت 1384 ساعت 11:19 ق.ظ

در ادامه اعتراض دانشجویان به پذیرش دانشجوی پولی در دانشگاه های دولتی؛ دانشجویان معترض شب گذشته در مقابل مجلس خوابیدند


اقا زاده ها نمی توانند وارد رشته های تخصصی شوند
طرح را حذف کنید
سربازی را حذف کنید اقا زاده ها نباید خدمت کنند
این ظفرقندی چقدر دلسوز است به همراه سایر اساتید دور و بری
تخلف در امتحان را بیچاره بدبخت با کمال پر رویی انکار کرد
تاکید جمعی از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی بر ضرورت اصلاح طرح خدمت پزشکان
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران: طرح نیروی انسانی کارایی لازم را ندارد سرویس: صنفی
1384/02/28
10:21:56

روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اصلاح طرح خدمت پزشکان تاکید کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در این باره گفت: طرح نیروی انسانی کارایی لازم را ندارد.

دکتر ظفرقندی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران، گفت: طرح نیروی انسانی قطعا نیازمند تجدیدنظر است و باید برای تامین نیروی انسانی شهرستانها و مناطق دورافتاده طرح متغیری تنظیم شود.

وی ادامه داد: طرح نیروی انسانی در حال اجرا در کشور، در زمانهای دور و در دوران بحرانی طراحی و تصویب شده است و هم‌اکنون کارایی لازم را ندارد.
دکتر ظفرقندی افزود: از طرفی با اجرای نظام ارجاع بسیاری از نیازهای نیروی انسانی شهرستانهای دوردست مرتفع می‌شود که خود به خود ایجاب می‌کند که شرایط موجود مورد بازبینی قرار گیرد.

وی معتقد است که اگر درصد بیشتری از پزشکان در آزمون دستیاری شرکت کنند سبب ایجاد انگیزه تحصیل شده و سطح فعالیت علمی دانشجویان در دوران تحصیل افزایش می‌یابد، لذا در شرایط کنونی طرح نیروی انسانی نیازمند بازنگری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز: حقوق دریافتی پزشکان در طرح کم است
دکتر محمدرضا پنجه شاهین، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به ضرورت وجود طرح نیروی انسانی برای پزشکان و پیراپزشکان گفت: تا زمانی که بازار کار و عرضه و تقاضا به حالت تعادلی نرسیده باشد که پزشکان در هر منطقه‌ای به صورت آزاد استخدام و مشغول به کار شوند، وجود طرح برای تامین کادر درمان مناطق محروم الزامیست.

وی افزود: این به عدالت نزدیک‌تر است کسانی که از بودجه مملکت استفاده و از تحصیل رایگان برخوردار شدند بخشی از عمر خود را برای خدمت به افراد نیازمند صرف کنند، شاید می‌توان از طرح نیروی انسانی به عنوان بهترین و قابل اجراترین راهها برای ادای این دین نام برد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تنها ایراد وارده به این طرح نیروی انسانی را حقوق پرداختی پایین عنوان کرد و یادآور شد: به جهت ایرادات وارده به این طرح، بازنگری آن برای ایجاد انگیزه بیشتر و فراهم کردن امکانات رفاهی بیشتر برای ارائه خدمت بیشتر ضروری به نظر می‌رسد تا بدین‌ترتیب پزشکان با رضایتمندی بیشتری به طرح بپردازند.

ضرورت بازنگری طرح نیروی انسانی گروه پزشکی و پیراپزشکی
دکتر جعفر اصلانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) نیز به ایسنا گفت:‌ طرحی که مبنای آن استفاده از یک نیروی متخصص و تحصیل کرده باشد با طرحی که مبنای آن اجبار باشد کاملا متفاوت است و می‌تواند مشکل ساز و پاسخگوی نیاز کشور نیست.
وی با بیان اینکه این طرح در شرایط اضطرار و بحران به خوبی پاسخگو بود، گفت:‌در شرایط کنونی که کشور وضعیت بحران را پشت سر گذاشته باشد باید به سمت طرحهایی رفت که براساس نیاز و شرایط موجود پایه‌ریزی شده و پزشک داوطلبانه برای ارایه خدمت به مناطق محروم برود.
وی با اشاره به ضرورت بازنگری طرح نیروی انسانی گروه پزشکی و پیراپزشکی در کشور، خاطرنشان کرد: ‌البته این معنای عدم تعهد پزشک نیست بلکه شرایط و جاذبه‌های لازم باید مهیا تا پزشک برای ارائه خدمت حاضر به حضور در مناطق محروم شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد: دادن حقوق بیشتری به پزشکان در مناطق محروم
دکتر نیکبخت، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه وجود طرح خدمت پزشکان در کشور ضروریست، گفت: در کشوری که آموزش رایگان و نیمه رایگان است، مردم باید از خدمات پزشکی بهره‌مند شوند.
وی با تاکید بر اینکه مناطق روستایی نیازمند نیروی انسانی کارآمد هستند، اظهار کرد: با دادن حقوق و مزایای بیشتری به پزشکان در مناطق محروم می‌توانیم به پزشکان و مردم کمک بزرگی کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان: بازنگری طرح جذب پزشکان ضروری است
دکتر خانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه هنوز جاذبه‌های لازم برای ارایه خدمت پزشکان در روستا در کشور فراهم شده است گفت:‌ این طرح در حالی در کشور در حال اجراست که هنوز بعضی از مناطق روستایی فاقد پزشک هستند.
وی ادامه داد: تا زمانیکه جاذبه‌های لازم برای جذب پزشک در روستا فراهم نشده است باید این طرح اجرا شود تا بدین ترتیب بخشی از کمبود پزشک در روستا جبران شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در طرح جذب پزشکان نقاط ضعفی وجود دارد، اظهار کرد: بازنگری در این طرح ضروری به نظر می‌رسد.
دکتر جمشیدی، قائم مقام معاونت سلامت وزارت بهداشت معتقد است: بازنگری در طرح نیروی انسانی بدون داشتن طرح جایگزین، تنها مردم مناطق آسیب پذیر را دچار مشکل می‌کند.
وی با بیان اینکه باید با بازنگری در این طرح مشکل مردم را حل کنیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها امید مردم مناطق محروم پزشکی است که برای طرح به مناطق می‌رود، در صورتی که بتوانیم با طرحی پزشکان را جذب مناطق محروم کنیم مساله نیست ولی اگر طرحی در این خصوص نداشته باشیم جز این که پزشکان را از روستا خارج کنیم نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.
رییس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: قانون طرح خدمت پزشکان نیازمند بازنگری و تجدیدنظر کلی است.
دکتر ایرج فاضل، در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران تصریح کرد: در حال حاضر با وجود سرمایه‌گذاری عظیم در تقویت نیروی انسانی و تغییرات زمانی، طرح مذکور کهنه و غیرضروری به نظر می‌رسد.
وی یادآور شد: طرح خدمت پزشکان در اوایل انقلاب به دلیل کمبود نیروی انسانی لازم و ضروری به نظر می‌آمد.
رییس فرهنگستان علوم پزشکی در ادامه به مشکلات عدیده موجود در طرح اشاره کرد و افزود: بر اساس این طرح سیستم بهداشت و درمان کشور قادر به جذب پزشکان نیست و از طرف دیگر پزشکان قادر به کار در مراکز دیگر هم نمی‌باشند بنابراین تعداد زیادی بیهوده و مستاصل می‌مانند.
دکتر فاضل با تاکید بر اینکه معایب این طرح بیشتر از محاسن آن است، ابراز ‌امیدواری کرد هرچه زودتر این طرح در مجلس شورا اسلامی به شکلی که مفید حال جامعه باشد تغییر پیدا کند.

پسرک چهارشنبه 28 اردیبهشت 1384 ساعت 11:07 ق.ظ http://cactus.persianblog.com

این پاسخنامه چی شد پس؟
هفته تموم شد دیگه بابا

««««««««««««««««««««««
توی تهران ادارات تا ۱۳:۳۰ باز هستن یا ۱۶؟؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 28 اردیبهشت 1384 ساعت 10:31 ق.ظ

پسرک چهارشنبه 28 اردیبهشت 1384 ساعت 10:22 ق.ظ http://cactus.persianblog.com

اگه بیان به اونایی که هم پارسال و هم امسال امتحان دادن بگن که می تونن توی امتحان پارسال دوباره تعیین رشته کنن و یه عده شون برن و با امتحان پارسال جایگزین بشن یه مقدار معادلات بهم می ریزه و اوضاع بهتر میشه
البته نباید باز هم انتظار تغییر فاحشی رو داشت
چون اونایی که امسال نمره خوبی آورده اند نمی رن با نمره پارسالشون قبول بشن و یک سال زحمتشون رو هدر بدن
پس کسانی ممکنه اینکارو بکنن که پارسال نمره نسبتا قابل قبول ولی امسال نمره کمتری گرفتن. این می تونه شانس قبولی در رشته های غیر لوکس امسال رو بالا ببره


البته تمام اینها به فرض تحقق رویای اخراج متقلبین و جایگزینی هست!!

[ بدون نام ] چهارشنبه 28 اردیبهشت 1384 ساعت 10:02 ق.ظ

اعتراض به رفرنسهای امسال به کجا کشید .وای بر ما

پسرک چهارشنبه 28 اردیبهشت 1384 ساعت 09:53 ق.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

حا
ضر

پسرک سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1384 ساعت 10:25 ب.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

ننه حاجی از مجری های مردتلویزیون رو میگرفت
ولی ساعت پنج عصر هرروز با ما برنامه کودک نگاه میکرد
به عشق یگانه!...نتیجه دردونه اش....که چون سایه مادر بالا سرش نبود حق داشت لوس و ننر باشد
توی کارتون ها یه شخصیت رو انتخاب میکرد و میگفت این یگانک منه!
از سندباد گرفته تا ....هاچ زنبور عسل
دیدن کارتون با ننه حاجی ذوق زده که با هر کلوز آپ هاچ و....به هیجان می اومد و قربون صدقه یگانک اش میرفت!
.......
یگانه توی انگلیس هرچی مبارزه کرد فایده نداشت و سرطان کار خودش رو کرد
کسی به ننه حاجی چیزی نگفت....او هم چیزی نپرسید
.......
ولی هنوز کارتون نگاه میکرد...ساکت آروم وغمگین

[ بدون نام ] سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1384 ساعت 08:15 ب.ظ

تنش در پرسش و پاسخ محمدرضا خاتمی در خوی سرویس: سیاسی
1384/02/25
05-15-2005
11:25:37
8402-10145: کد خبر




خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: سیاسی


دفتر مرکزی مصطفی معین اعلام کرد که عوامل گرو‌ه‌های فشار در خوی، سخنرانی محمدرضا خاتمی، دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی را به تشنج کشیدند و با حاضران درگیر شدند.


به گزارش ایسنا، کمیته خبر و اطلاع‌رسانی دفتر مرکزی مصطفی معین به نقل از منابع آگاه و شاهدان عینی اعلام کرده است که این عوامل چند روز پیش از سفر معاون اول معین به استان آذربایجان غربی بیانیه‌ای منتشر کردند که زمینه‌ساز ایجاد ناآرامی در برنامه سخنرانی محمدرضا خاتمی شد.


این گزارش افزوده است که افراد یادشده پیش از شروع برنامه، با قطع برق سالن قصد داشتند مانع سخنرانی دبیرکل جبهه مشارکت شوند که موفق نشدند و در پایان مراسم با مطرح کردن سؤالات تند و تحریک کننده‌ای با موضوعیت «ولایت فقیه و مجلس خبرگان رهبری» دولت اصلاحات را مسوول فساد موجود در جامعه دانستند. این جمع سپس با سر دادن شعارهایی نظیر «مرگ بر ضد ولایت فقیه» و «مرگ بر منافق» به محمدرضا خاتمی حمله کردند که با ممانعت مردم و همراهان وی، دبیرکل جبهه مشارکت از در دیگر سالن جلسه را ترک کرد.

در این درگیری آسیب جدی به محمدرضا خاتمی وارد نشد.

همچنین یک منبع آگاه در تماس با کمیته خبر و اطلاع رسانی دفتر مرکزی مصطفی معین در تهران تصویر بیانیه‌ای را ارسال کرده که با عنوان «محمدرضا خاتمی را بهتر بشناسیم» و با امضای «جوانان مؤمن و متعهد و دانشجویان مستقل شهرستان خوی» صادر و در تیراژ وسیع در سطح شهرستان خوی توزیع شده. در این بیانیه با متهم کردن دبیرکل حزب مشارکت به مواردی از جمله توهین به حضرت امام زمان (عج) آمده است:

« در طول هشت سال عوامل مزدور آمریکا بارها به پیامبر خدا، امام حسین (ع) و ائمه اطهار توهین کرده و خود محمدرضا خاتمی بارها اقرار کرده ما حکومت سکولاریستی می‌خواهیم. نخست به هواداران این حزب اعلام می‌کنیم به خاطر دنیا و مقام دیگران قیامت خود را به خطر نیندازید و از دین خارج نشوند.

(سرگذشت خوارج را مطالعه فرمایند) دوم به مسوولان شهر اکیدا تذکر می‌دهیم کسی که با امام زمان(عج) توهین کرده حق ندارد وارد شهر دارالمؤمنین خوی شود و حق ندارد از پایگاه مؤمنان (مساجد) علیه مسلمانان به نفع خود صحبت کند. لذا هیچ کس از امناء مساجد و مسوولان اداره‌جات حق ندارد سالن یا مسجدی را در اختیار این فرد [...] قرار دهند. عواقب هرگونه اتفاقی به عهده مسوولان شهر خواهد بود.


این گزارش همچنین اظهار داشته است: پرسش‌نامه‌ای منسوب به یکی از نهادها و با امضای اختصاری ( ب ـ م ـ س ـ ا) در میان منازل توزیع شده که در آن پس از طرح چهار پرسش انتخابات از پرسش شوندگان خواسته شده است تا اسامی حامیان معین را ذکر کنند.

در این پرسشنامه پرسیده شده است: 1 ـ بیوگرافی کامل خودتان را بنویسید؟ 2 ـ آیا شما در انتخابات شرکت می‌کنید؟ 3 ـ در انتخابات از چه کسی حمایت می‌کنید؟ 4 ـ دوست دارید رییس‌جمهور آینده چگونه باشد؟ 5 ـ تا جایی که شما اطلاع دارید چه کسانی برای دکتر معین تبلیغات می‌کنند، اسامی آنها را ذکر کنید.»

آخوندک سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1384 ساعت 07:11 ب.ظ http://akhond3x.com

وبلگ خوبی بود ..موفق باشی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد