خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

مژده : وبلاگ گروهی صنفی دستیاران بزودی عضو و همکار فعال از همه استانهای کشور خواهد پذیرفت.
هدف: به نتیجه رساندن خواسته های صنفی و هماهنگی بین همکاران کل کشور

آدرس:
http://dastyaran.mihanblog.com
تحریم امتحان

هشدار به وزارتخانه بوی تحریم امتحان به مشام می رسد و لحظه به لحظه قویتر می شود

من اگر امتحان ندهم   تو اگر امتحان ندهی  ما اگر امتحان ندهیم

دانید که چه خاکی بر سر متزورین وزارتخانه شود

 البته اگر امتحان بدهیم هم قبول نخواهیم شد چون با حدود یک ماهی که در نظر گرفته اند تا پاسخنامه هایمان را بدون تصحیح و ارائه کارنامه در اختیار خود نگه دارند به راحتی پاسخنامه هر کسی را بخواهند دستکاری خواهند کرد تا ثابت کنند  امسال تنها سالی بود که هیچ سوالی فروخته نشد و می شود بدون فروش سوال هم اقا زاده های مونگول و پولدار و خودی را در امتحان قبولاند بدون جایگذاری کوچکترین مدرکی.

 

خدایا ترا به حرمت پاکانت قسم می دهیم که کمر ستم کنندگان به ما و حامیانشان را بشکنی که تنها یاور همیشگیمان تو بودی و تو هستی

از ساری

خوشبختانه امروز بیشتر از ۴۰-۳۰ نفر در نظام پزشکی ساری حاضر شدیم و درخواست رسیدگی آزمون ۸۲ و تعویق آزمون امسال را همراه با طومار که حاوی بیش از ۶۰ نفر با ذکر مشخصات امضا کرده بودیم را به تهران فکس کردیم. و از طرف روزنامه کیهان برای تهیه گزارش آمده بودند.ما پیروزیم

 

همبستگی رزیدنت ها ی سال اول

با سلام

ما جمعی از رزیدنت های سال اول دانشگاه نسبت به این که در سال گذشته موج تخلفات فراوانی در آزمون به انجام پذیرفته است اعتراض اکید خویش را اعلام می نماییم.

لازم به ذکر است که اکثر ما ها علیرغم احراز نمراتی در حد ۴۰۰ - که قبلا از نمرات خوبی برای قبولی در رشته ای بهتر به شمار می رفت - متاسفانه در رشته هایی غیر دلخواه پذیرفته شده ایم و این به عنوان شوک بزرگی موجبات افسردگی ما را فراهم آورئه است.

لازم به ذکر است که در شرایط کنونی تمام قبولین سال قبل از این شرایط مستثنا نیستند و تمام ۱۳۰۰ نفر پزشک قبولی سال قبل را اگر بخواهیم طبقه بندی کنیم می شود :

حدود ۴۰۰ پزشک متقلب که می خواهند با جان و ناموس مردم سر کار داشته باشند + ۹۰۰ پزشک کاملا ناراضی از رشته های مورد قبولی خود که می خواهند در این رشته ها علی رغم میل باطنی خود تحصیل و شاید در آینده هم طبابت کنند.

فلذا خواهشمندیم با توجه به بحران فعلی و با توجه به رایزنی های به عمل آمده از پزشکان و رزیدنت های سایر شهرستان ها تقاضای ابطال آزمون سال قبل را داریم و در این باب دو پیشنهاد را ارایه می دهیم:

۱ - موکول شدن آزمون به حداقل مهر ماه امسال تا ما نیز بتوانیم مطالعه کنیم و بر گزاری آزمون با دو برابر ظرفیت و اخراج متقلبین

۲ - برگزاری آزمون در بهمن ماه امسال با سه برابر ظرفیت و ابطال آزمون سال قبل و اخراج متخلفین

دوستان و پزشکان محترم ازاین پس مارا نیز همراه خود بدانید

با سپاس

جمع کثیری از دستیاران تبریز - ارومیه- زاهدان - سنندج - یزد - اهواز - کرمان و کاشان

 

گزارش "مهر " از سرانجام آزمون دستیاری تخصصی پزشکی سال 82

افزایش ظرفیت، حقوق تضییع شده داوطلبان آزمون دستیاری را احیا نمی کند

با نزدیک شدن برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی، صبح امروز نزدیک به 100 نفر از داوطلبان آزمون دستیاری تخصصی پزشکی در مقابل سازمان نظام پزشکی کشور تجمع کرده و خواستار روشن شدن وضعیت افرادی شدند که در سال 82 به علت بروز تخلفات و تقلب، حقشان پایمال شده است .

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری مهر پزشکان معترض معتقدند که اگر آزمون امسال، بدون اینکه حق افراد متضرر در آزمون سال 82 احیا شود، برگزار شود ، دیگر این مسئله به کلی فراموش شده و پزشکانهیچگاه به حق و حقوق قانونی خود نخواهند رسید.

هم اکنون این آزمون قرار است در 15 اردیبهشت ماه امسال برگزار شود اما به علت تخلف و تقلب برخی از داوطلبان در سوالات این آزمون که با پرداخت پول های گزاف به فروشندگان آن، به سوالات آزمون دست یافته بودند، هنوز حق کسانی که در آزمون سال 82 دچار زیان شدند، محقق نشده و این پزشکان همچنان باید متضرر باقی بمانند چون تمام برنامه ریزی های آنها به دلیل اطمینان از قبولی در آن آزمون، از بین رفته است.

به هرحال نمی توان با افزایش ظرفیت در آزمون جدید دستیاری تخصصی پزشکی، مشکل داوطلبان پزشک متضرر شده در آزمون قبلی را حل کرد چون ممکن است این افراد، از یک سو به لحاظ ایجاد آمادگی برای آزمون، امسال شرایط مناسب در آزمون قبلی نداشته باشند و امسال هم نتوانند در این آزمون پذیرفته شوند و از سوی دیگر بررسی تخلفات این پرونده برای احقاق حق این افراد در آزمون قبلی بوده که در این صورت با افزایش ظرفیت این هدف محقق نمی شود.

افزایش ظرفیت پذیرش، فرافکنی و تضییع حقوق داوطلبان آزمون سال82 است

عضو کمیته تحقیق مجلس از تخلفات آزمون دستیاری تخصصی پزشکی می گوید: افزایش ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری امسال موجب عدالت خواهی در پرونده تخلفات آزمون دستیاری سال 82 نمی شود بلکه نوعی فرافکنی و تضییع حقوق داوطلبان آن آزمون محسوب می شود.

دکتر سید علی ریاض در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری مهر می افزاید: با ورود افراد متقلب به دانشگاه ، حق عده دیگر که باید پذیرفته می شدند از بین رفته است، بنابراین متولیان پیگیری کننده عدالتخواهی نظیر مسوولان مربوط در قوه قضائیه و وزارت بهداشت و درمان، باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی ادامه می دهد: مسوولان در وزارت بهداشت و درمان با افزایش ظرفیت خواسته اند که ریزش سال گذشته را به نوعی جبران کنند اما از آنجا که میزان این ریزش به علت تمام نشدن فعالیت های مربوط به کشف متهمان از سوی مسوولان پرونده، مشخص نشده است و مقامات قضایی هم هیچ حکم قضایی در خصوص ابطلال آزمون و یا عدم آن ارائه نکرده اند، این امر نمی تواند خسارت افراد زیان دیده را جبران کند.

وزارت بهداشت باید پاسخگوی افکار عمومی جامعه پزشکی باشد

با وجود اینکه هنوز حکم نهایی مبنی بر ابطال بودن آزمون قبلی توسط اعلام قوه قضائیه مشخص نیست ، به طور حتم برگزاری آزمون جدید نمی تواند منطقی باشد اما بازهم مشاهده می شود که مسوولان وزارت بهداشت و درمان اصرار بر برگزاری آزمون دارند تا به نوعی خود را از این ماجرا تبرئه کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس تصریح می کند: در صورت اعلام حکم قوه قضائیه مبنی بر ابطال آزمون، تمامی برنامه ریزی های در نظر گرفته شده، به هم می خورد چون اگر میزان مخدوش بودن آزمون سال 82 در وضعیت متعارف و متعادلی باشد، آزمون ابطال نمی شود اما اگر این میزان از حد متعارف بیشتر باشد، ممکن است قاضی پرونده به این نتیجه برسد که آزمون سال 82 باید ابطال شود.

وی می گوید: افزایش ظرفیت پذیرش در این آزمون، پوشش فعلی و موقتی است و در این صورت اصل این موضوع که باز پس گرفتن حق داوطلبانی که حق آنها ضایع شده است، همچنان باقی خواهد ماند.

دکتر ریاض می گوید: مسوولان امر در وزارت بهداشت و درمان در تخلفات صورت گرفته در آزمون سال 82 متهم هستند چون عدم مدیریت صحیح و وجود اشتباهات در برنامه ریزی اجرایی در این آزمون موجب بروز این تخلفات شده است بنابراین این افراد باید پاسخگوی افکار عمومی جامعه پزشکی باشد.

برگزاری آزمون جدید غیر منطقی است

وی اظهار می دارد: با وجود تعداد افراد دستگیر شده، بازپرس پرونده تقاضای به تعویق افتادن آزمون جدید را داشته است اما مسوولان در وزارت بهداشت و درمان با این امر مخالفت کرده و قرار است این آزمون در 15 اردیبهشت ماه امسال برگزار شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس تصریح می کند: مسوولان در وزارت بهداشت و درمان به تمامی پزشکان توصیه کرده اند که برای شرکت در این آزمون آمادگی لازم را داشته باشند، در صورتی که با توجه به اینکه هنوز میزان ریزش سال قبل بر اساس تعداد افراد متقلب مشخص نشده، بنابراین برگزاری این آزمون غیر منطقی است.

وی ادامه می دهد: حق و حقوق افرادی که سال گذشته مستحق قبولی بوده اند، با افزایش ظرفیت در آزمون امسال جبران نمی شود بلکه آنها باید حق سال گذشته خود را گیرند که این امر هم با مشخص شدن افراد متقلب و جایگزین شدن داوطلبان رتبه های بعدی به صورت علی البدل و ترتیبی، امکان پذیر است.

به هر حال افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون جدید شامل حال تمامی داوطلبان پزشکی بوده است و تسهیلاتی عمومی محسوب می شود، در صورتی که ابتدا باید مشکل داوطلبان در آزمون قبلی را حل کرد و در غیر این صورت ارائه این تسهیلات تنها پاک کردن مسئله خواهد بود نه حل آن.

 

بسمه تعالی

 

تجمعات سراسری پزشکان درگوشه وکنار کشور بغض فروخورده ای لست که حاصل سالها تحمل بار مشکلات بی برنامه گیها وفشارهای ناشی ازسیاستها واقدامات غلط مسئولین ودست اندرکاران مربوطه بویژه دروزارت بهداشت ودرمان وآموزش پزشکی می باشد .

بااستناد به آمار ومدارک رسمی شک نیست که پزشکان افرادبرگزیده وسرمایه های علمی کم نظیر کشور هستند که متاسفانه این سرمایه عظیم ملی به انحاء مختلف ازدست می رود . آزمون دستیاری تنها نمونه ای ازمشکلات مبتلا به جامعه پزشکی بویژه پزشکان عمومی جوان است ومعضلات این آزمون هرگز محدود به زمان برگزاری آن نبوده وخواست معترضین به آن نیز صرفا تعویق بی حاصل آزمون نمی باشد .

حجم خارج ازظرفیت مطالعه منابع آزمون ، عدم بهره گیری مناسب ازکارشناسان ومتخصصین آموزش پزشکی درعرصه سیاست گذاری وطراحی آزمون ، طرح سئوالات غیر استاندارد ، سهمیه بندیهای غلط ، بی برنامه گیهای ، عدم بهره گیری ازتجربیات موفق بیم الملی ، بی ثباتی درتصمیم گیریها وتغییرات هرساله درشکل ومحتوای آزمون ، لورفتن وفروش سئوالات وبالاخره این آخری بی احترامی وتوهینهای علنی وشرم آور بعضی ازمسئولین وزارت بهداشت ازجمله شخص وزیرهمه وهمه نمونه های ازایرادات واشکالات واردبرفرآیند این آزمون است که موجبات اعتراض گروهی پزشکان سراسر کشور رافراهم آورده است .

معترضین بدینوسله اعلام می نمایند که خودبزرگ بینی ، توهین ، دلیل تراشی ، فرافکنی وبی مسئولیتی مسئولین امر ازاین پس پاسخی مناسب به خواست معترضین نمی باشد وبه دست اندرکاران محترم ودلسوز نظام ومردم اخطار می نماییم که کاسه صبر جامعه پزشکی بسر خواهد آمد وآنروز مشخص نیست که چه کسی باید جوابگو باشد .

حداقل خواست معترضین برخورد جدی بامسئولین بی کفایت ، محاکمه ومجازات متخلفین ، برخورد قاطع وجدی بامسئولین توهین کننده به پزشکان بخصوص شخص وزیر بهداشت وتامین امنیت وبرگزاری یک آزمون استانداردواحقاق حق شرکت کنندگان وبالاخره نمایندگان پزشکان عمومی درسطح تصمیم گیری ونظارتی است .

تاکید می نماییم که برگزاری آزمونی که به گواهی مسئولین قوای مقننه وقضائیه وکارشناسان امر ، غیر استاندارد وناامن بوده وهست آنهم توسط نهادی که درگذشته نتوانسته این مهم رابرآورده سازد ، آنهم بامسئولیت فردی بی کفایت منطقی وقانونی نمی باشد؟! وبرگزاری آن عادلانه وصحیح نیست .

قطعنامه پایانی پزشکان معترض اصفهان

مسوول محترم وبلاگ لطفا متن فوق را در صفحه اصلی وارد کنید

 

شماری از پزشکان عمومی اصفهان ، روز شنبه بار دیگر در مخالفت با زمان برگزاری آزمون "دستیاری تخصصی پزشکی" اجتماع کردند.

حدود ‪ ۱۵۰نفر از پزشکان عمومی شهر اصفهان در سالن اجتماعات "خانه پزشک" برگزاری این آزمون در تاریخ پانزدهم ماه جاری را زمانی مناسبی ندانسته و در عین حال اعلام کردند که نگران استاندارد نبودن آزمون ، فروش احتمالی سووالات و وجود تقلب مانند تقلب در آزمون سنوات قبل هستند.

دبیر سازمان نظام پزشکی اصفهان در این تجمع گفت: هنوز این شائبه در بین پزشکان عمومی وجود دارد که بار دیگر تقلب صورت گیرد و یا سووالات آزمون به فروش رسیده باشد و امنیت کافی در این امتحان وجود نداشته باشد.

دکتر "غلامرضا عسگری"افزود: بدنبال اعتراض‌های قبلی به برگزاری آزمون در اواخر سال ‪ ، ۸۳تعیین تاریخ (‪ ۱۵اردیبهشت ماه‌سالجاری)هم برای این برگزاری این آزمون به دلیل مشخص نشدن تکلیف تخلفات قبلی ، زود است.

وی ادامه داد: به گفته مسوولان ذیربط، حداقل یکماه دیگر برای اعلام تکلیف آزمون قبلی و برخورد با متخلفان، زمان نیاز است.

عسگری گفت: در صورتی که آزمون فعلی بدون اعلام نتیجه برخورد با تخلفات قبلی برگزار شود، احقاق حق پزشکان عمومی هم میسر نیست.

وی از این که مسوولان پیش از این پذیرفته بودند که تخلفی درآزمون سال ‪۸۲ صورت گرفته است اما اینک عنوان می‌کنند تخلف و تقلب امری بدیهی است، ابراز تاسف کرد و افزود: همین مساله و اظهارات دیگر مسوولان، پزشکان عمومی را نگران و ناراضی کرده است.

عسگری گفت: پزشکان عمومی در بدترین شرایط اجتماعی و اقتصادی، همه هستی و نیستی خود را صرف آماده نمودن خود برای آزمون کرده‌اند و این قبیل مسایل موجب دلسردی و نارضایتی آنان شده است.

همچنین عضو هیات مدیره انجمن پزشکان اصفهان نیز که درزمره معترضین بود، گفت: یکسال است که می‌خواهند به مشکل به وجود آمده در آزمون سال ‪ ۸۲رسیدگی کنند، اما تاکنون به نتیجه‌یی نرسیده‌اند.

دکتر " پویا دانشور " افزود: این که مسوولان ذیصلاح در قوه قضاییه و مجلس پذیرفته‌و اعلام کرده‌اند که در آزمون دستیاری تخصصی تقلب و تخلف صورت گرفته اما تاکنون راه‌حلی در این زمینه ارایه نشده است، جای تامل دارد.

وی امن نبودن برگزاری آزمون و فروش احتمالی سووالات را از نگرانی‌های عمده پرشکان شرکت‌کننده در آزمون آتی برشمرد و افزود:تاکنون چیزی عوض نشده است و مسوولان قبلی به‌عنوان مظنونان اصلی هنوز در راس برگزارکنندگان این آزمون هستند.

دانشور افزود: معترضین تهدید کرده‌اند که شرکت در آزمون را تحریم کنند.

وی ادامه داد: حدود ‪ ۷۰هزار پزشک در کشور وجود دارد و یک چهارم از آنها قرار است در آزمون شرکت کنند اما با سرنوشت این عده همچنان بازی می‌شود.

وی همچنین این گفته وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی دایر بر اینکه "کدام امتحان را سراغ دارید که تقلب در آن نباشد،این آزمون هم مانند بقیه آزمون ها" را از دیگر موارد مورد اعتراض پزشکان عمومی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که قوه قضاییه و مجلس برگزاری سالم این آزمون را تضمین نکنند، برگزاری این آزمون نیز عملی غیرمنطقی و غیرقانونی است.

پزشکان عمومی پیشتر نیز به برگزاری آزمون دستیاری تخصصی و تقلب در آزمون سال ‪ ۸۲و فروش سووالات اعتراض کرده بودند.

آزمون دستیاری تخصصی قرار است پانزدهم اردیبهشت ماه امسال برگزار شود.

یکهزار پزشک عمومی از استان اصفهان شرایط شرکت در این آزمون را دارند.

 

پزشکان عدالتخواه استان آذربایجانغربی

 

امروز جمع کثیری از پزشکان آذربایجانغربی با تحصن در مقابل سازمان نظام پزشکی

حضور همیشه بیدار خود را در صحنه نشان دادند و طی نامه ای اعتراض خویش را به

سازمان نظام پزشکی تهران و همینطور به ریاست دادکستری استان اعلام داشته و خواستار

رسیدگی هر چه زودتر به پرونده تخلفات آزمون دستیاری سال 82 وتعویق آزمون سال 83

تا به نتجه رسیدن پرونده شدند. در ضمن از تمام عزیزان حاضر در این تحصن نهایت

تشکر را مینمائیم..شنبه مورخه 10/2/84



تنها خواسته ما ابطال امتحان پارسال ( درصورت امکان ) و جبران همه خسارات وارده بر همه پزشکان است

در غیر اینصورت شناسایی و اخراج همه متقلبین و جایگزینی انها قبل از برگزاری امتحان امسال است


اخبار قبلی:
http://dastyari.blogsky.com/?Date=1384/02&Page=2

نظرات 124 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 21 شهریور 1391 ساعت 07:03 ب.ظ

[ بدون نام ] سه‌شنبه 21 شهریور 1391 ساعت 07:03 ب.ظ

[ بدون نام ] یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 06:35 ب.ظ

نوشته شده در دوم خرداد 1376

دوش باز آمده بود
آنکه دستان ِ تمنای بهار
زیر ِ خاک ِ قدمش،
ذهن ِ آبستن ِ زیتون می کاشت؛
دشنه ی هر چه اسارت در دل،
بغض فریاد گرفتاری ِ انسان به گلو،
نبض ِ آشفته ی رگبرگ ِ شقایق در ذهن...
زخم ِ فرعون بر پشت
دوش باز آمده بود ؛
تخم ِ ققنوس به دست
باز هم آمدنش معجزه بود...


نوشته شده در یازدهم ِ اردیبهشت ِ هشتاد و چهار

باورت نیست که این شبنم نیست؟
عرق ِ سرد ِ زمین خبر از سکته ی شومی دارد
که دل ِ منتظر ِ صاعقه را بی پاسخ،
به سفر خواهد سوخت ؛
و پس ِ راحت ِ این نبض ِضعیف
خبر ِ سختی هست،
که تمنای لب ِ پنجره را تا به ابد ،
بر لب ِ پرده ی شب خواهد دوخت
و چمن؛
مویه ی خاطره ی بوسه ی صبح
شانه ی باغچه خواهد پوسید
و سحر؛؛؛
گر تو باور نکنی...باور کن!
کفن ِ فاجعه خواهد پوشید!
باورت باد که این شبنم نیست..!

تقدیم به تمامی دوستانی که دوم خرداد را باور کرده بودند و خودم
دکتر م.

[ بدون نام ] یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 12:54 ب.ظ http://dastyaran.mihanblog.com/

یک نظر سنجی مختصر و مفید در وبلاگ دستیاران پزشکی گذاشته ام درصورت تمایل شرکت کنید ( در مورد تحریم امتحان)
با تشکر غریبه

http://dastyaran.mihanblog.com/

[ بدون نام ] یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 11:25 ق.ظ

دکتر صدر که گفت تا فردا جواب می دهد پس چی شد

آن دوستی که دیروز برای قوه قضاییه امضا جمع کرد لطفا ما را نیز در جریان نتیجه آن قرار دهد

زنبور یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 11:16 ق.ظ

از ظواهر امر این طور بنظر میرسه قراره هیچ خبری درز نکند نمیدونم این استنباط خودم بود وگرنه که تا دیروز اینجا هم درست عین درختهای دم خونمون پر از کلاغ و بچه کلاغ و کلی جک و جونور دیگه بود .
خدا پدر و مادر همتون را بیامرزد که خدا وکیلی خوب از درس افتادم نگین ما که گفتیم درس بخونید اگه شما تونستید که خیلی از نظر روحی قوی هستید ما که با این اعصاب درب و داغون کمپلت مغزمون تعطیله یعنی نه که تنبلی کنم میشینم اما اصلا تمرکز ندارم

ما را به خیر تو امیدی نیست یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 11:09 ق.ظ

اقایان بسیجی چرا لال شده اند .چرا مثل اقایشان حسین در برابر ظلم نمیایستند؟شما نه تنها حسین را و اسلام را که تمام شرافت و انسانیت لکه دار کردید.دکتر گودرزی عزیز چرا یک کلمه هم حرف نمیزند؟اقای حیدری چرا از حرف زدن میترسد؟البته عجیب بود اگر بسیج میتوانست برای یک بار هم که شده منشا خیر باشد٫اما جه کنیم که یا حافظه تاریخی ما ضعیف است یآ بخشندگیمان سبب میشود که به کوچکترین کار صوابی که انجام میدهید ببخشیمتان و سوابقتان را فراموش کنیم.نه دکتر گودرزی عزیز!نشد اینبار نشد.بوق را از سر گشادش زده ای.کاش هیچ نمیگفتی و هیچ نبودی تا شری نمیرسید به این مظلومان.
ما را به خیر تو امیدی
نیست شر مرسان

پزشک مظلوم یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 11:09 ق.ظ

کیر درکوس خواهر ومادر پزشکیان

پزشک خوار شده جمهوری اسلامی یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 11:06 ق.ظ

کیردرکوس زن خاتمی

علیوف یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 10:52 ق.ظ

...کلاغ خبرچین عزیز دل آخه دیگه که همه جی تموم شده بنظر میزسه . لاقل خودی نشون بده خبری ..چیزی
کلاغ کجاییییی

[ بدون نام ] یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 10:45 ق.ظ

بد نبود تا ۱۵ هر روز تحصن می کردیم...

زنبور یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 10:36 ق.ظ

میشه لطفا یکی از دوستان که با کله گنده ها میپرند ( که قبلا زیاد بودند) یک زنگی به یکی بزنند وبگویند بابا چیزی نشده و خبری نیست حداقل از این بلا تکلیفی در میاییم

کنه یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 10:35 ق.ظ

بالاخره این جلسه ای که دکتر صدر دیروز در صحبت تلفنی فرموده بودند، تشکیل میشه یا نه ؟؟؟
این قضیهء به وزارت علوم مربوط میشه روز جمعه هم
از شبکه ء خبر پخش شد.

ترخون یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 10:33 ق.ظ

وقایع بر اساس انتظارات ما به وقوع می پیوندند . «آ لبرت انشتاین »
توضیح : شاید وقتی دیگر!
دوست من حد اقل به قدر انتخاب یک اسم مستعار خودت را به رسمیت بشناس و وجودت را ابراز کن
وقتی که نیستی چه توقعی از جهان و هستی؟
دست ندیده ات را میفشارم
هستیم

زنبور یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 10:19 ق.ظ

روزی یک دوستی نمیدونم کجا بود نوشته بود در کشورهایی مثل ما مردم نه تنها در تصمیماتی که براشون گرفته میشود هیچ دخالتی ندارند بلکه از انها اطلاعی هم ندارند و چه قدر این جمله پر مفهوم است وضع امروز ما که تازه خیر سرمون قشر تحصیل کرده هستیم

[ بدون نام ] یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 10:19 ق.ظ

شبکه خبر
اکبری احمق ، معاون سلامت : مردم لا افزایش تعرفه های پزشکی شیرینی انرا حس خواهند کرد !!!!!!!!!!

[ بدون نام ] یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 10:16 ق.ظ

دیگه از هیچکس کاری ساخته نیست
فقط خدای مهربون

ر یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 10:02 ق.ظ

وافعا تاسف بار ست
تمام زحماتم هدر رفت

[ بدون نام ] یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 09:58 ق.ظ

صدری که نمی تواند حق پزشکان را بگیرد و وزیر بازرگانی افزایش تعرفه ها را لغو می کند . پز شکیان صدر را ادم حساب نی کند بهتر است استعفا دهد و حتی ریاض هم تا شرافتی برایشان نزد مردم بماند

علیوف یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 09:48 ق.ظ

صدور کیفر خواست ظرف یکی دو روز اینده ممکن نیست دارن دروغ میگن درووووغ.... ما رو..... کردن لعنت به این وزیر

مرغ سحر یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 09:29 ق.ظ

خوشبختانه برنامه صبح به خیر ایران را نشنیددم

متاسفانه وصففش را شنیدم!
ددیگه این امتحان اصلا ارزشی نداره.حیف از اون همه زحمتی که کشیدم !راستش شاید اصلا تو ازمونهای بعدی شرکت نکنم.
دکترجان خیلی قشنگ گفتی :وزیر غلط میکنه

[ بدون نام ] یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 09:29 ق.ظ

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

۲ راه یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 09:22 ق.ظ

با توجه به سخنان سخنگو ۲ اتفاق احتمال دارد:
۱-توافق ۳ قوه بر ختم برونده
نتیجه:ازمون سر موقع ؛ اخراج ۲۰۰ نفر ؛وختم ماجرا
۲- مثل افسانه ها قاضی رای بر ابطال ازمون یا نتایج دهد
نتیجه: تعویق ازمون ؛تعیین تکلیف ۸۲
البته نتیجه ۲ بیشتر به خواب شبیهه

پچشک یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 09:14 ق.ظ

سلام بچه ها
منم صبح به خیر ایران را شنیدم
واقعا اوضاع جمن در عقربیه

[ بدون نام ] یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 09:09 ق.ظ

وقتی کارنامه خاتمی در شرایطی ازاد نقد شود خیانت او در عرصه های مختلف انچنان بیرحمانه است که همه را شوکه خواهد کرد. هر صنف و گروهی بخصوص علم ودانش از این خیانت زخمهای عمیق خواهند داشت که سالها زمان برای ترمیم ان لازم دارند.

سرشکسته یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 09:00 ق.ظ

ترخون حان دیدی به من و تو بستگی نداره.ما در تعیین سرنوشت خودمان هیچ کاره ایم.چه رسد به اخقاق حق.

اب نبات یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 08:45 ق.ظ

به سلامتی در بررسی پرونده های تقلب دستیاری که باز پرس تا مرداد وقت خواسته بود مرتضوی متعهد در ۲ روز افتتاح کرد و ۳ ماه صرفه جویی وقت انجام شد
دوستان ۹۶ ساعت به ازمون شوم دیگر زمان باقی مانده
هرچه پیش اید خوش اید ......... مجبوریم خندان برویم
به قول دماوند شاید مشخص بود که صدر کاری نمی تواند بکند و فقط وزارت علوم !!!!!!!!! می تواند وقتی دانشمندانی چون کریمی راد مصلحت ما را می داند پس بی خیال باشید
خانه از پای بست ویران است ....

اب نبات یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 08:30 ق.ظ

مجید انصاری:
وقتی کارنامه‌ی خاتمی منتشر شود، توجهات وی به علم و دانش، غیرقابل انکار خواهد بود
اکنون سربازان خط مقدم دانش با گمنامی فعالیت می‌کنند سرویس: سیاسی
1384/02/10
04-30-2005
19:02:51
8402-03793: کد خبر




خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: سیاسی


مجید انصاری گفت: وقتی که خلاصه‌ی کارنامه‌ی خاتمی منتشر شود، به زبان آمار و ارقام، توجهات وی به علم و دانش، غیر قابل انکار خواهد بود.


به گزارش خبرنگار ایسنا، رییس پژوهشکده امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، در سخنانی در این پژوهشکده، با گرامی‌داشت روز معلم و اهمیت علم و دانش اظهار داشت: در این قرن، موضوع علم و دانش از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. امروز یکی از مولفه‌های اصلی قدرت، دانش و علم است و در واقع دولت و ملت‌ها بدون این ابزار نمی‌توانند اتکای لازم را برای حیات سیاسی اجتماعی خود داشته باشند؛ می‌توان در یک کلام گفت امروز سهم علم در تولید ثروت و قدرت بسیار تعیین‌کننده است.


معاون رییس‌جمهور با بیان این‌که امروز دیگر نمی‌توان کشورهای تولیدکننده‌ی علم را به حساب نیاورد، اظهار داشت: ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم، همه‌ی توان خود را از دست داده بود. لذا مجبور به پذیرش بسیاری از معاهدات و مصوبات جامعه جهانی بود، ولی در حدود 40 سال با توجه به نقش تولید نرم‌افزاری در تشکیل قدرت، به سرعت به جامعه جهانی برگشت و اکنون میزان تاثیر آن را در جهان شاهد هستیم.


مجید انصاری در ادامه با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از محوری‌ترین شعارهای امام، استقلال بود که مطمئنا دست‌یافتن به این استقلال مستلزم ابزار و لوازمی بود که امام با ایجاد اعتماد به نفس در بین جوانان و دانشجویان، ابزارهای آن را محقق کردند.


وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: ما توانستیم با اتکا به اندیشه و جوانان خود به پیشرفت‌های عظیمی دست پیدا کنیم و با توجه به چشم‌انداز 20 سال آینده می‌توانیم در بسیاری از زمینه‌ها پیشتاز باشیم و در منطقه حرف اول را بزنیم.


نماینده ادوار مجلس افزود: در دولت 8 ساله‌ی خاتمی، وی توجه ویژه‌ای به توسعه‌ی علمی کشور داشت و این یکی از جنبه‌های افتخارآمیز دولت اوست. وقتی که خلاصه‌ی کارنامه‌ی خاتمی منتشر شود، به زبان آمار و ارقام، توجهات وی به علم و دانش، غیر قابل انکار خواهد بود. سهم تحقیقات و پژوهش در بودجه‌ی کل کشور در دوره‌ی هشت‌ساله جهش داشت.


وی با بیان این‌که در این دوره، دانشگاه از حوزه‌ی نظریه‌پردازی صرف، به میدان عمل وارد شد، ادامه داد: در زمانی با وجود پتانسیلی که در نیروهای داخلی وجود داشت، به علت عدم اعتماد به این نیروها ما به کمپانی‌های خارجی وابسته بودیم، که البته بعد از انقلاب به علت جنگ، این امر تشدید شد. ولی خوشبختانه بعد از مدتی این مشکل برطرف شده و اکنون پیچیده‌ترین کارهای صنعتی در داخل کشور به وسیله‌ی خود مهندسان داخلی ما انجام می‌شود.


معاون رییس‌جمهور ادامه داد: چند سال پیش طرح‌ها در کشور با تاخیر چند ساله افتتاح می‌شد، ولی اکنون مشاهده می‌کنیم که بسیاری از طرح‌ها با صرفه‌جویی یک ساله یا دو ساله افتتاح می‌شود، مانند فاز 3 پارس جنوبی یا سد کارون.


وی افزود: ما اکنون شاهد اعتماد به نفسی هستیم که امام در بین جوانان دمید، اگر توجه داشته باشیم، در چند سال اخیر، تعداد مقالات منتشرشده در مجلات خارجی افزایش پیدا کرده و این خود یک نمونه از توجه ویژه‌ی دولت به مقوله‌ی علم و دانش است. در حال حاضر، سربازان خط مقدم دانش با گمنامی فعالیت می‌کنند.


معاون رییس‌جمهور در ادامه گفت: من به یاد دارم که در دوران جنگ، برای تامین نان روزانه‌ی تهران مجبور بودیم سیلوهای تهران را جارو کنیم، ولی اکنون به لطف و اتکا به ظرفیت انسانی و ایمان نسل جوان، توانسته‌ایم موفقیت‌های زیادی کنیم.


وی ادامه داد: شعار “ ایران، قدرت اول علمی و صنعتی در افق 20 ساله“ ، در سطح منطقه با وجود این ذخیره‌های علمی است که می‌تواند تحقق پیدا کند.


انصاری در پایان گفت: دولت خاتمی،‌ توجه به فرهنگ و علم را سرلوحه‌ی توسعه‌ی دولت خود قرار داد و در این راه گام‌های بزرگی برداشت. در حال حاضر ایران یک کارگاه زنده و فعال است و کافی است که در هر قسمت از آن قدم بگذاریم. این کارگاهها پتانسیل بالقوه‌ای هستند که با حضور جوانان اندیشمند و توانا، بالفعل می‌شوند.


انتهای پیام

کد خبر:

پسرک یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 07:59 ق.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

برنامه صبح بخیر ایران لحظاتی پیش با سخنگوی قوه قضائیه راجع به پرونده آزمون دستیاری گفتگوی زنده تلفنی انجام داد

کریمی راد گفت پرونده در حال تکمیل هست و ظرف یکی دوروز آینده کیفرخواست صادر میشه
از گفتن تعداد متهمین پرونده امتناع کرد
در مورد تعویق هم مجری پرسید آیا بهتر نیست اول تکلیف آرمون پارسال روشن بشه بعد امتحان امسال برگزار بشه که گفت همونطور که آقای هاشمی شاهرودی گفتن به وزارت علوم!!!!!! مربوطه. ولی به نظر نمی رسه که آرمون امسال به پارسال ربطی داشته باشه!!


با مسئولین وزارت بهداشت هم موفق به تهیه گزارش نشدن!

[ بدون نام ] یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 07:51 ق.ظ

ترجمه ۰۶/۷



چرا هیچ کسّی تنسوبه فکریه دوروست و کار ساز در ایم مملکت ندارد ،
عزیزان تصمیم بگیرید و کار را تمام کونید ، اینقدر جلوو و عقب رفتن و شاخ بشاخ شودن ، نباید داشته باشد

1) کسّنیی که تقلب کرده اند را از نظامه پزشکیه مملکتی ، به سورته کامل اخراج کونید .

2) کسنیی که تقلوب نموده و داستاندر کرن ، و فروشندگنه سولته ، 82 را ، به الویه اخراج ، جریمه یه ملیی کرده مودل به انچه پرداختند و بدست آوردهند ، و 5 سال حبس در زندان با عمله شقه

3) بر هسبه ، نومرته ازمونه 82 ، کسانیی که نومرته لیق را بدست آورده بودند ، و آنها که زوبته ان ازمون را داشتهند فراخنید ، و اشتقل دهید ،

4) رقمه بدست آمده از جریمهیه ملیی موتقلبین و ارزله و وباشه داستاندر کار ، و باز پرداخته به قووه غذاییه ، را ، تقسیم نموده؛ بینه ، افرادیی که در ازمونه 82 حقه شن را زییه کردند ، و کومک هزینه ، به دستیرن که مجبوره به تقیره ، محله زندگیی یا مورده دوریی از بستگن ، بخاطره حق خوریی و بیشرفییه این افراد انجام گرفته

.
5) ازمونه 15 وردیبهشت را پایدار بدرید ، و شومره انتخابیه ان را از 1200 به
2000 دستیر ترقٔه داده ، و کسرییه ، سله 82 را به این سورته ، جوبرن کرده . بالوه ، مینیموم 400 نفر دستیره ، مونتخب از باز انتخابه سله 82 بدونه ازمونه موجدد.

6) تمامه نومرت و مادرک باید در دسترسس باشد ، و بیگنیی شوده ، اگر حق و حق خواهٔست ، همه رویه این اسّا انتخب شوند ، و حقه خود را بدست اورند ، نه به این وصفف که دوبره ، باید امتحان بدهند ،


7) موهم ،اگر اشخسیی ، در این امتهن ، شرکر کردند ، و قبول شودند و هگهشن در سله 82 زیه شوده بود ، باید از لهزه ملیی به سورته کامل و 2 برابر ، تمینه ملیی شوند ،

در ختمه
من باز هم میگویم ، من واقعاً مندهم ، و در هیرتم که این مملکت بد از انقلبه اسلامیی و اینهمه قلوه ، و ستده این و ستده اون چیز ، هنوز همان دوزدنه ، 1 قرن، و ده شٔه هستند ،
که واقعاً باعثسه شرم ، حصرت ، و خون گریه کردن هست که هنوز ، پیشرفته اجتمیی ، موسویه با صفر میباشد

مگهمه موزمه رهبریی ، این است اسلام و دورستی که ((( جادمن)))) به شوما گوشزت کردند پیغامبره اکرم این را ملکه اسلام ، و نگهداریی از هوقوقه مردوم ، گوزشتند ، دوزدی چاپوول ، حق خوریی، این با زمانه موویه چ فرقٔه دارد.

کمیی فکر کونید که چه کار میکونید ، با مملکت ، با اسلام ، و با شرفه و هوویته هورمته مملکتیی ، کی میخوایید از لکه خود بیرون بیید و دسته این ارزل و وباش را از گردنه این مردوم بکنید و بگوزرید اینن با جنو دل ، رقبت و رضایت ، به این مملکت خدمت کونند ،

تو سیدیی ، منم سیدم ، شرم داشته باش ازون خونیی که تو رقیه تو در جریان هست ،

و سلامون فلقفیا بازم بگم یا کافیعه شاید این را بفهمید

[ بدون نام ] یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 07:29 ق.ظ

بایکوت خبری شدیم
روزنامه ها چیزی ننوشته اند

امیدوار یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 07:12 ق.ظ http://goledavoodi.blogsky.com

خدایا امروزو ختم به خیر کن.........

با اجازه دماوند یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 01:46 ق.ظ

با تشکر از همه شاید وقت ان رسیده باشد که قبول کنیم که :
۱- صدر مخاست برای بهتر جلوه دادن وجه خود کاری کند ولی عمرا زورش به مرتضوی نخواهد رسید که فردا بگویند شاهرودی حرف مرتضوی را رد کرد!
۲-مجلس هم می گوید دفعه قبل ما اینکار را کردیم و قوم مجریه اجرا کننده است با مسئولیت خودش و حیدر پور هم بعد ان جلسه چند ساعته مفقود الاثر شده است و ریاض ۵۰ ٪ تلاش را می کند
۴- رهبری هم با این کارها کاری ندارد
۵- بسیج هم توان ندارد
۶- خاتمی می تواند و او هم غرق در کارهایی که برای مات در ۸ سال کرده است و خسته شده و ردای دکترا می پوشد از تاخیر در ترافیک ناراحت می شود و قرتی بازی
پس پیدا کنیم پرتغال فروش را

اب نبات یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 01:43 ق.ظ

منابع آزمون پذیرش دستیار تخصصی سال ۸۴
رفرانس مربوط به عناوینی که با علامت «*» مشخص شده اند نسبت به سال 83 تغییر کرده اند.





بیماریهای عفونی *
پوست
فارماکولوژی *
آمار
اپیدمیولوژی
پاتولوژی *
چشم پزشکی
گوش و حلق و بینی
روانپزشکی
بیماریهای مغز و اعصاب *
رادیولوژی *
بیماریهای داخلی *
بیماریهای کودکان *
جراحی عمومی *
زنان و زایمان *
ارتوپدی
اورولوژی *




بیماریهای داخلی

Kasper DL, et al. Harrison’s Principles of Internal Medicine. 16 th edition. McGrawHill; 2005

و مباحث زیر از کتاب

Anderoli Thomas E, et al. Cecil Essentials of Medicine. 6 th edition. W.B.Saunders; 2004

مباحثی که از کتاب اسنشیل سیسیل ذکر شده است از کتاب اصول طب داخلی هاریسون حذف می گردد.

GERD، مبحث تحت عنوان “Other Esophageal Disorder”، گاستریت­ها، سؤجذب، IBD، بیماریهای پانکراس، هپاتیت­های دارویی و توکسیک، بیماریهای هموکروماتوز و ویلسون، بیماریهای کبدی ناشی از الکل، سیروز و عوارض آن ،درد شکم
گوارش و کبد

اسکلروز سیستمیک، درماتومیوزیت و پلی میوزیت، سندرم شوگرن، اسپوندیلو آرتروپاتی­های سرونگاتیو، واسکولیت­ها، سندرم آنتی فسفولیپید، CPPD، استئوآرتروپاتی هیپرتروفیک.
روماتولوژی

Hypothalamic - Pituitaric- Disorder، هیپوگلیسمی، غده آدرنال، بیماریهای افزایش و کاهش کلسیم و فسفرخون، فیزیولوژی استخوان و Bone Minerals، اختلالات گناد مردان و Hormonal Influences on Women's Health
غدد و متابولیسم

کاردیومیوپاتی و میوکاردیت، آریتمی­ها، بیماریهای مادرزادی قلب، بیماریهای آئورت، بیماریهای عروق محیطی
بیماری­های قلب و عروق

برونشکتاری، تنفس مختل (Disordered Breathing)، بیماریهای انترستیسیل و انفیلتراتیو ریه، بیماریهای مدیاستن، پلور و جدار قفسه سینه، هیپرتانسیون شریان ریوی، بیماریهای نئوپلاستیک ریه
بیماری­های تنفسی

ارزیابی آنمی هیپوپرولیفراتیو، اختلالات انعقادی و خونریزی دهنده، کم خونی مگالوبلاستیک، ارزیابی بیمار با رتیکولوسیتوز (آنمی های همولیتیک)، هموگلوبینوپاتی­ها، لوسمی حاد و مزمن، لنفوم هوچکین و غیر هوچکین، مولتیپل میلوما، کانسر پستان، Principles in Cancer Treatment
هماتولوژی و انکولوژی

نارسایی مزمن کلیه، درمان­های جایگزین کلیه (End Stage Renal Disease)، بیماری­های سیستیک کلیه، سنگ­های کلیوی، انسداد ادراری، تومورهای کلیه، بیماریهای توبولوانترستیسیل
بیماری­های کلیه

چاقی، پورفیری، Principles of Nutritional Support in Adult Patient
مباحث دیگر


--------------------------------------------------------------------------------

بیماریهای کودکان

Behrman Richard E, et al. Nelson Essential of Pediatrics. 4 rd editian. W.B.Saunders; 2002

مبحث رشد و تکامل از کتاب:

Behrman Richard E, et al. Nelson Textbook of Pediatrics. 17 th edition. W.B. Saunders; 2004

مبحث تغذیه تکمیلی از کتاب تکمیلی انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر

مبحث واکسیناسون بر اساس دفترچه واکسیناسیون کشوری




--------------------------------------------------------------------------------

جراحی عمومی

مباحث دروس جراحی عمومی از کتاب شوارتز ?200

فصل های 9، 10، 12، 17، 18، 19، 33، 38،39، 42، 43، 44، 45 حذف می باشند.

شماره فصل
عنوان فصل
مباحث

1
Systemic response to injury
23 الی 38

2
Fluid & Electrolyte
43 الی 59

3
Hemostasis & Transfusion
75 الی 83

4
Shock
85 الی 105

5
Surgical Infection
114 الی 125

6
Trauma & Bite
129 الی 145 و 179 الی 185

7
Burn
189 الی 216

8
Wound Healing
223 الی 230 و 243 الی 246 و 239 الی 240

11
Complication in Surgery
ا337 الی 358

15
Skin
429 الی 449

16
Breast
453 الی 496 بجز تکنیکهای جراحی

17
Head and Neck
511 الی 518 تا کانسرهای لب، 536 الی 540

18
Chest
545 الی 607

22
Arterial Disease
کل مبحث بجز تکنیکهای جراحی

23
Venus & Lymphatic
کل مبحث

24
Esophagus
835 الی 920

25
Stomach
933 الی 985

27
Small Intestine
1015 الی 1053

28
Colon & Anorectal
1055 الی 1115 بجز تکنیکهای جراحی

29
Appendix
1119 الی 1135

30
Liver
1139 الی 1165

31
Gallbladder
1187 الی 1204 و 1208 الی 1218

32
Pancreas
1221 الی 1290 بجز تکنیکهای جراحی

33
Spleen
1297 الی 1308

34
Abdominal Wall
1317 الی 1347

36
Inguinal Hernia
1353 الی 1368 بجز تکنیکهای جراحی 1390 الی 1392

37
Thyroid & Parathyroid & Adrenal
1359 الی 1426 و 1429 الی 1448 و 1448 الی 1465

38
Pediatric Surgery
کل مبحث

41
Neurosurgery
نکات عمومی، تروما آسیب سر شکستگی جمجمه آسیب مغز شامل منتشر آکسونی، هماتوم اپیدورال، هماتوم ساب دورال، آسیب طناب نخاعی، آسیب عصب محیطی، بیماری­های عروقی ایسکمیک (سکته) بیماری نخاع دژنراتیو

43
Surgery of Hand
1721 الی 1730 و 1745 الی 1763

44
Plastic surgery
1789 الی 1795



--------------------------------------------------------------------------------

زنان و زایمان

Danforth David N, et al. Danforth Obstetrics and Gynecology. 9 th edition. Lippincot, Williams & Wilkins; 2003




--------------------------------------------------------------------------------

جراحی استخوان و مفاصل

Adams John Crawford, et al. Outline of Orthopedics. 13 th edition. Churchill Livingstone; 2001

Adams John Crawford, et al. Outline of Fractures: Including Joint Injuries. 11 th edition. Churchill Livingstone; 1999




--------------------------------------------------------------------------------

جراحی کلیه و مجاری ادراری

Tanago Emil A, et al. smith’s General Urology. 16 th edition. McGrawHill; 2004




--------------------------------------------------------------------------------

چشم پزشکی

Vaughan Daniel, et al. General Ophthalmology. 15 th edition. McGrawHill; 1999

بجز فصول 24، 23، 22، 21، 18، 17




--------------------------------------------------------------------------------

گوش و حلق و بینی

Deweese David D, et al. Otolaryngology, Head and Neck Surgery. 8 th edition. Mosby; 1994




--------------------------------------------------------------------------------

روانپزشکی

Gelder Michael G, et al. Psychiatry: Oxford Core Text. 2 nd edition. Oxford University Press; 1999




--------------------------------------------------------------------------------

بیماریهای مغز و اعصاب

Aminoff Michael J, et al. Clinical Neurology. 5 th edition. McgrawHill; 2002

و فصل های 14، 348، 359، 360، 369 از کتاب

Braunwald Eugene, et al. Harrison’s Principles of Internal Medicine. 15 th edition. McGrawHill; 2005




--------------------------------------------------------------------------------

پاتولوژی

Robbins Stanley L, et al. Basic Pathology. 7 th edition. W. B Saunders; 2003

فصل دوم کتاب (مباحث پاتولوژی عمومی را شامل نمی شود)




--------------------------------------------------------------------------------



پرتوشناسی تشخیصی

Armstrong Peter, et al. Diagnostic Imaging. 5 th edition. Black Well; 2004

Taveras, Juan M, et al. Radiology Diagnosis- Imaging – Intervention; Lippincott; 2001

فقط قسمت Algorithmic Radiologic Approach




--------------------------------------------------------------------------------

بیماریهای عفونی و گرمسیری

مباحث زیر از کتاب:

Braunwald Eugene, et al. Harrison’s Principles of Internal Medicine. 16 th edition. McGrawHill; 2005

الف­ـ فصل بیماریهای عفونی:

سپسیس، (STD) STI، بیماریهای اسهالی و مسمومیت غذایی، عفونتهای استافیلوکوکی و استرپتوکوکی، اندوکاردیت، سوختگی و گزش حیوانات و انسان، دیفتری، سیاه زخم، کزاز، بوتولیسم، HSV، VZV، هاری، EBV، سرخک، سرخجه، اوریون، بورلیوز (تب راجعه)، آمیبیازیس، مالاریا، ژیاردیازیس، توکسوپلاسموزیس، سل، بروسلوزیس، سالمونلوزیس، ویبریوکلرا (وبا)، شیگلوزیس

ب­ـ فصل بیماریهای دستگاه تنفسی:

مبحث پنومونی

ج­ـ فصل بیماریهای دستگاه ادراری

عفونتهای دستگاه ادراری

دـ فصل بیماریهای دستگاه سیستم عصبی:

مننژیت های باکتریال حاد، آبسه مغز

سایر مباحث از فصل بیماریهای عفونی

l Anderoli Thomas E, et al. Cecil Essentials of Medicine. 6 th edition. W.B.Saunders; 2004



مباحثی که از کتاب اصول طب داخلی هاریسون ذکر شده است از کتاب اسنشیل سیسیل حذف می­گردد.






--------------------------------------------------------------------------------

پوست

درسنامه جامع پوست ایران/ تألیف بورد پوست/ انتشارات تیمورزاده/ 1380




--------------------------------------------------------------------------------

فارماکولوژی

Katzung Bertram G. Pharmacology: Examinatoin & Board Review. 6 th edition Mcgrawhill. 2005




--------------------------------------------------------------------------------

آمار حیاتی

روش­های آماری و شاخص­های بهداشتی/ تألیف دکتر کاظم محمد و همکاران




--------------------------------------------------------------------------------

اپیدمیولوژی

Beaglehole. Basic Epidemiology. 3rd edition. WHO. 1993




--------------------------------------------------------------------------------




دفعات مشاهده: ۵۴۷ دکتر رضایی شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۴
خبر قبلی جدید ترین خبر آموزشی نسخه مناسب چاپ ارسال خبر برای دوستان

[ بدون نام ] یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 01:41 ق.ظ

یعنی چی؟ تلاش بیفایده اس شما در محاصره هستین
خودتو معرفی کنید

[ بدون نام ] یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 01:38 ق.ظ

یالله

[ بدون نام ] یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 01:37 ق.ظ

سلام
۶ نفر انلاین یالله خودتونو معرفی کنید

روشن دل یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 01:24 ق.ظ

آیا تا به حال با خود فکر کرده اید که : ما پزشکیم ، ما با هوشیم ، ما سخت کوشیم ، سرشار از اراده ایم ، ما توانمندیم ، شفا بخش آلام مردمیم ، افتخار عزیزانمانیم ، مایه فخر فرزندانمانیم ، و ...اما وقتی به این واژه های زیبا فکر می کنی ، به این نیز فکر کن که ما اتحاد نداریم ، یعنی همه آن چیزهایی را که داریم ، ممکن است به راحتی از خود برانیم و آن وقت ما هیچ چیز و هیچ کس نیستیم جز موجودی در حسرت آن واژه های زیبای از دست رفته .

[ بدون نام ] یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 01:21 ق.ظ http://www.mamaliz.blogsky.com

از همکاران عزیز تمنا میکنم که یکنفر از کسانیکه دیروز در تجمع تهران حضور داشته است درباره نتیجه ان وسخنان دکتر صدر کمی توضیح بدهد که بلاخره تصمیم چه شد یکسه ار ظهر تا حال از خوب بودن اجتماعت در مراکز استانها میشنوم ولی کسی از نتیجه صحبت نمیکنه ایا میتوان امیدوار بود یا..... لازم بذکر است کهبنده در یک شهر کوچک هستم که نظام پزشکی ندارد و فا صله ان با مرکز استان زیاد است و متاسفانه نتوانستم دراجتماع امروز شرکت کنم/ که از همگی صپوزش می طلبم ولی درخواست خود را ساعت ۱۱/۹ صبح فکس کردم شما را به خدا ما را بی اطلاع نگذارید با تشکر

پچشک یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 12:55 ق.ظ

سلام
نه می شه خوایبد
نه میشه درس خوند
راستش عصبیم و خسته
شب خوش

[ بدون نام ] یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 12:46 ق.ظ

واقعا امیدوارین؟

پسرک یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 12:37 ق.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

نگو تروخدا الان درستش کردم
۱ دقیقه صبر کن شاید لود بشه

پسرک یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 12:36 ق.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

شب بخیر

[ بدون نام ] یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 12:34 ق.ظ

در ضمن اهنگت لود نمیشه

پچشک یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 12:33 ق.ظ

سلام به روی ماه همه تون
یاهو مسنجر رو یا خوب نصب نشده یا من وارد نیستم
(قبلا گفتم وارد نیستم)
از روشنی دل هنوز کورسویی مونده
اگه فردا شعله نگیره؛قطعا خاموش میشه و یک سال با سر میرم تو کوزه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

قول میدم چت یاد بگیرم یه گپی بزنیم
چند بار رفتم تو مسنجر ولی گیج شدم


ارادت

پسرک یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 12:27 ق.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

آخ جون آهنگه درست شد
حالا برین گوش کنین

http://pesaraketanha.blogsky.com/

[ بدون نام ] یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 12:22 ق.ظ

الوووووووووووووووووووووووووو

امیدوار یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 12:21 ق.ظ

سلام پچشک
چه خبر از دل روشنیا؟

[ بدون نام ] یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 12:19 ق.ظ

سلام پچشک یاهو مسنجرتو باز کن

پسرک یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 12:14 ق.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

سلام پچشک

پسرک یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 12:12 ق.ظ

فکر کنم ایرادش رو رفع کرده باشم
فقط چند لحظه صبر کنین تا لود بشه

پچشک یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 12:08 ق.ظ

سلام

پسرک یکشنبه 11 اردیبهشت 1384 ساعت 12:02 ق.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

نه بابا
جدی؟
الان نگاه می کنم ببینم چشه
اگه نقص فنی باشه پوزش می خوام

ترپچه شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 11:55 ب.ظ



ای چاخان پس کو اهنگ خوشگلت نکنه اینم مثل گرفتن حقمون یه توهم خوشگل بوده
شایدم گفتی بزا حالگیری رو کامل کنم
منو خرو بگو مثل همیشه ومثل همه بازم ....

[ بدون نام ] شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 11:46 ب.ظ

حاضر شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 11:42 ب.ظ

منم امیدوارم

پسرک شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 11:33 ب.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

مگه امتحان ۸۲ اینطور نشد؟
تازه اون موقع این حرفا هم نیود

دلسوز مهربان شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 11:25 ب.ظ

اخه مگه میشه؟ ۴روز به امتحان مونده بیان بگن سلام علیکم امتحان عقب افتاد؟ مگه مسخره بازیه

پسرک شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 11:25 ب.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

آهنگ داره بابا شوخی نکن
سمت راست صفحه زیر لینکها دکمه play رو بزن!

«««««««««««
راستش ۵۰ درصد

[ بدون نام ] شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 11:22 ب.ظ

چند درصد؟

[ بدون نام ] شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 11:20 ب.ظ

پسرک وبلاگت که اهنگ نداشت

پسرک شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 11:18 ب.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

من امیدوارم
البته پسرکم ها ولی امیدوارم

[ بدون نام ] شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 11:18 ب.ظ

مگه کلاس درسه؟؟؟؟

دلسوز مهربان شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 11:16 ب.ظ

اوناییکه امیدوارن بگن امیدواریم

پسرک شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 11:14 ب.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

من زنگ میزنم فوت می کنم تا حالش جا بیاد

امیدوار شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 11:13 ب.ظ

منم حاضر

پسرک شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 11:11 ب.ظ http://cactus.persianblog.com

چرا فاتحه ات خوندس؟
از تیلیف خونه زنگ زدی؟؟!

دکتر شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 11:10 ب.ظ

حاضر

پسرک شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 11:09 ب.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

حاضرررررررر

[ بدون نام ] شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 11:08 ب.ظ

[email | web]


این شماره موبایل خصوصی پزشکیانه:
۰۹۱۲۱۳۲۳۳۲۹
از تلفن کارتی استفاده کنید.
لطفا در سایر وبلاگها اینو پخش کنین. منم احتمالا فاتحه ام خونده س.


1384/02/10 در ساعت 11:01pm

دلسوز مهربان شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 11:03 ب.ظ

اوناییکه انلاینن بگن حاضر

[ بدون نام ] شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 10:50 ب.ظ






اکنون در آغاز یک دوره جدید و پس از تصویب قانون جدید
نظام پزشکی در معرض یک امتحان بزرگ قرار گرفته است.
آیا نظام پزشکی از این آزمون سر بلند بیرون می‌اید؟


نوشته شده در روز شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 6:18pm در گفتگوی مطالب روزانه ۱۲ در وبلاگ علوم پزشکی

نتیجه جلسه هفت نفره فردا چه می شود؟
چه کسی می داند؟

پزشکیان شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 10:48 ب.ظ

امتحان سره جاشه من مسعود بودم الان هم خوشحالم

[ بدون نام ] شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 10:42 ب.ظ

اهانت نکنید نسبت به هم. دوستان به زودی نتیجه تلاش و تحصن امروزتان را میبینید.
اهانت که سهل از فردا به جدو اباده هر کی که جلوم سبز بشه فحش میدم می دونی لامذهب چرا اینکارو می کنم زندگیمو دارم از دست می دم و جایی هم واسه زر زدن ندارم

اینو کی نوشته شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 10:39 ب.ظ

همین الان با دکتر صدر صحبت کردم. گویا فردا جلسه دارند که جواب قطعی را بدهند.اینطور که معلومه در صدد جلب رضایت وزارتخانه اند!!!!!!!!!!!!!!!!!
اگه اینجا اینقدر کشکی خبر میدن باید بگم من خوده پزشکیانم و امتحانم سره جاشه

بهترین کامنت۱۰:۱۲ساعت شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 10:27 ب.ظ

به خود می بالم که همکار آزاده و روشن و باسوادی مثل تو دارم. آفرین که قلمت از هزار نوشتن ما بهتر بود. آفرین...

آبائی شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 10:18 ب.ظ

پسرک عزیز
بسیار متشکرم.

[ بدون نام ] شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 10:12 ب.ظ

ایا این سکوت آرامش قبل از طوفان است یا نشانه پایان غم انگیز داستان دیگری از حکایت تکراری ستم به تو و من و ما ؟ بگذارید چیزی بگویم! برگزاری امتحان در تاریخ مقرر پایان همه چیز نیست بلکه شروعی است برای من و تو که نه موقعیت رزیدنت شدن را بلکه حیثیتمان را به تاراج رفته دیده ایم ، پس بیا از فردای بدترین پنچشنبه زندگیمان که روسای قبایل تحجر برایمان ساخته اند ، دست در دست هم دهیم تا انچه را که دزدان در ظاهر امانت دار از ما برده اند ، باز پس گیریم. و تو ای همکاری که مدتها درس خواندی و تا روز پنجشنبه لحظه شماری مکنی تا اندوخته هایت را به رخ دیگر دوستانت بکشی ، بدان انهائی که تا این لحظه در جهت گرفتن حق من و تو تلاش کرده اند و فرصتهای طلائی مطالعه را از دست داده اند ، بسیار باهوشتر و لایقتر از من و تو برای رزیدنت شدن هستند و خواهند بود ، فقط تنها فرقی که با تو دارند این است که آنها ازاد هستند و آزاده .

[ بدون نام ] شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 10:07 ب.ظ

ن
ننگ بر وزیر ننگ بر وزیر ننگ بر وزیر

پچشک شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 10:00 ب.ظ

ماهم این هفته برون رفت و به چشمم سالیست

حال هجران تو چه دانی که چه مشکل حالیست

کوه اندوه فراقت به چه حالت بکشد

حافظ خسته که از ناله تنش چون نالیست

٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫
سلام
چه بگویم که نگفتنم بهترست
وقتی فرق نگفتن و گفتن:تنافر خفتن و خواری است...

گزیرم: صبراست و گریزم: بی صبری
در این خاک و افلاک پر شکیب
صبوری را آواره ام
صبوری را آواره ام...

[ بدون نام ] شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 09:51 ب.ظ

خطاب به کسانی که امروز در خانه!!! تحصن کردند.و سر در لاک کردند
و الان نق میزنند چی شد چی شد؟
امروز تحصنی بود به همراه جمع اوری طومار
نه امیدی بود و نه نا امیدی
با توجه به مدت زمان کم با قیمانده همه چی در جهت برگزاری ازمون در ۱۵ اردی است
مگر معجزه ای رخ بده.

[ بدون نام ] شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 09:32 ب.ظ

همین الان با دکتر صدر صحبت کردم. گویا فردا جلسه دارند که جواب قطعی را بدهند.اینطور که معلومه در صدد جلب رضایت وزارتخانه اند!!!!!!!!!!!!!!!!!

[ بدون نام ] شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 09:25 ب.ظ

[email | web] *****


علت این بایکوت خبری و سکوت فراگیر همه این بسیجی های
حق طلب یک فرمان حکومتی از جانب رهبری است .
ظاهرا یکی از بستگان رهبری از دوستان پزشکیان است و هم اوست که به کمک رهبری خاتمی را وادار کرد ند که پزشکیان را وزیر بهداشت کند. از این رو است که خاتمی اصلا در کارهای
پزشکیان دخالت نمیکند.
از سال گذشته هم حمایتهای این فرد از پزشکیان باعث شده
که خیلی ها در مورد او سکوت کنند.ولی با تحرکات اخیری که انجام شده رهبر از خلافکاریهای این وزیر اگاه شده ودستوراتی هم داده وووووووووللللللللللللیییییییییییی

...ادامه دارد


شنبه 10 اردیبهشت 1384 در ساعت 9:10pm

***** شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 09:10 ب.ظ

علت این بایکوت خبری و سکوت فراگیر همه این بسیجی های
حق طلب یک فرمان حکومتی از جانب رهبری است .
ظاهرا یکی از بستگان رهبری از دوستان پزشکیان است و هم اوست که به کمک رهبری خاتمی را وادار کرد ند که پزشکیان را وزیر بهداشت کند. از این رو است که خاتمی اصلا در کارهای
پزشکیان دخالت نمیکند.
از سال گذشته هم حمایتهای این فرد از پزشکیان باعث شده
که خیلی ها در مورد او سکوت کنند.ولی با تحرکات اخیری که انجام شده رهبر از خلافکاریهای این وزیر اگاه شده ودستوراتی هم داده وووووووووللللللللللللیییییییییییی

...ادامه دارد

پسرک شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 09:09 ب.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

آبائی اینوایتت کردم

بی عرضه ها شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 09:09 ب.ظ

چرا هیچ خبری نیست؟ لااقل بیایید بگید نتونستیم کاری بکنیم
..............این کارم عرضه میخواد که اینا اونم ندارن

پسرک شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 09:09 ب.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

هرکی فحش بده خیلی بی ادبه ها
گفته باشم نگین نگفتی!

پسرک شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 09:07 ب.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

حالا به وبلاگ من یه سر بزنین و اسپیکر رو روشن کنین و یه آهنگ خوشگل گوش کنین تا روحیه تون عوض بشه!

http://pesaraketanha.blogsky.com



پسرک شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 09:05 ب.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

لطفا به من فحش ندین و بدونین که از این حرفم منظور خاصی ندارم
ولی بعضی وقتها آدم یه چیزی رو درست می دونه و خیلی اصرار می کنه ولی صلاحش چیز دیگه ای هست مه بعدها متوجه اون میشه
توکل به خدا کنیم و از تلاشمون هم کم نکنیم
ولی اگه موفق نشدیم به این معنی نیست که دیگه بدبخت شدیم رفت

گر ایزد ز حکمت ببندد دری
ز رحمت گشاید در دیگری

[ بدون نام ] شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 09:02 ب.ظ

هوا بس ناجوانمردانه سرد است

پسرک شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 09:01 ب.ظ http://cactus.persianblog.com

ممنونم دوست قدیمی

زنبور شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 08:53 ب.ظ

بچه ها احساس نمیکنید صدا وسیما بایکوت خبریمون کرده جریان چیه؟

[ بدون نام ] شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 08:11 ب.ظ

پسرک عزیز به جی میل سربزن!
دوست قدیمی

[ بدون نام ] شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 07:57 ب.ظ

[ بدون نام ] شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 07:52 ب.ظ

دلسوز مهربان! شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 07:52 ب.ظ

بچه ها کمتر از سه روز دیگه تا توزیع کارتهای ورود به جلسه مونده اونوقت داریم اینطوری برای خبر تعویق امتحان و.... بال بال میزنیم
از همین فرصتای مونده استفاده کنید و درسارو مرور کنید
من فکر نمیکنم امتحان جاش عوض بشه
وقتتونو هدر ندین

[ بدون نام ] شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 07:48 ب.ظ

چرا هیچ خبری نیست؟ لااقل بیایید بگید نتونستیم کاری بکنیم

[ بدون نام ] شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 07:45 ب.ظ

صمد جون

تو به جمالت برو

تو فقط خودت لذت میبری پس برای خودت بخوان و بخند

مخلص تو

آبائی شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 07:34 ب.ظ

پسرک
ایمیلتو چک کن

صمد آقا شنبه 10 اردیبهشت 1384 ساعت 07:34 ب.ظ

بازم به سیم اخر !!!!!!!!!

خانم ها مثل موتور گازی هستند
پر سر و صدا , کم سرعت , کم طاقت


خانم ها مثل لیمو شیرین هستند
اول شیرین و بعد تلخ می شوند

خانم ها مثل کنتور برق هستند
هر از چند سالی یکبار سن آنها صفر می شود


یه روز برای ..... کلاس غیرت میزارن. یارو ...... از کلاس داشته بر می‌گشته خونشون، تو راه زنش رو می‌بینه با یه مرتیکه غول داره راه میره. میره جلو میگه زن کجا میری؟ زنه میگه می‌خوام با عباس آقا برم خونشون. رشتیه میگه پس با عباس آقا میری، با عباس آقا هم بر می‌گردی، جای دیگه‌ای هم نمیری ها!


اخی یه خواب می بینه بزرگترین ماکارونی دنیا رو خورده، پا می شه، می بینه کش شلوارش نیست

از یک بسیجی میپرسن خدا کیه جواب میده نماینده ولایت فقیه در کاینات

یه روز خدا سه عیسی موسی ومحمدرانزد خود فرامی خواند وبه هرکدام یه دونه چک بمبلغ یک میلیارد دلارمیدهد ومیگوید بین امت خود خرج کنیدبعدازطی سالهاخدادوباره آن سه را فرا میخواندوازآنهاطرز چگونگی خرج چکهارامیپرسداول عیسی میگوید که من دراه فناوری هسته ای وعلوم فضایی سطح دانش امتم رابالا بردم موسی میگوید منهم از لحاظ پزشکی نظامی والکترونیک دانش امتم را ارتقادادم در آخر محمد میگوید من چک را دادم به علی آنهم دادبه حسن اوهم دادبه حسین و....تا آخررسیدبه مهدی واونهم فعلا فراری معلوم نیست کجا قایم شده
از قوچعلی میپرسند: تهران کجا می نشستید؟

قوچعلی: هرکجا که خسته میشدیم...!!!!

قوچعلی در ماموریت در لندن بسر میبرد.

روزی از بیکاری سری به موزه بریتانیا زد, راهنما برای توریستها توضیح میداد که بعله...

این جام زرین ۵۰۰۰ سال قدمت دارد, قوچعلی که میخواست ابراز معلومات کند, گفت:

- بطور دقیق ۵۰۰۳ سال. جایی دیگر راهنما گفت:
این مجسمه ۸۰۰۰ ساله است, قوچعلی تصحیح کرد ۸۰۰۳ ساله, راهنما که حوصله اش سررفته بود, پرسید:

شما چطور تاریخ ها رو به این دقت می دانید؟

قوچعلی : خیلی ساده است, من سه سال پیش هم اینجا بودم می گفتند این مجسمه ۸۰۰۰ سال عمر دارد!!!!!!






ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد