خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

لطفادر نظراتتان ازشایعه پردازی وعبارات ناروا خوددار ی کنیدباتشکر


گزارش خبرگزاری "مهر" از ابهامات آزمون دستیاری تخصصی پزشکی 

تاریخ برگزاری آزمون دستیاری، هنوز مشخص نیست // مجلس و وزارت بهداشت به تفاهم نمی رسند


 

http://dastyari.blogsky.com

تاریخ انتشار، تهران: ۱۲:۳۴  ,  ۱۳۸۳/۱۱/۱۷

با وجود اینکه کمتر از یک ماه به زمان برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی باقی مانده است و فقط برخی از پزشکان داوطلب خود را برای شرکت در این آزمون آماده کرده اند ، مجلس و وزارت بهداشت هنوز در خصوص زمان برگزاری آزمون به تفاهم نرسیده اند .

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با گذاشتن جلسات متعدد با وزیر بهداشت و درمان و مسوولان آموزشی این وزارتخانه در صدد به تاخیر انداختن این آزمون هستند و در این مورد نیز بارها سخنانی مبنی بر اینکه در نهایت مسوولان  وزارت بهداشت و درمان را در این زمینه توجیه خواهند کرد، عنوان کرده اند اما تاکنون به نتیجه نرسیده اند .

از یک سو اعضای کیمسیون بهداشت و درمان مجلس با انجام نظر خواهی از داوطلبان شرکت کننده در آزمون دستیاری تخصصی پزشکی درخواست خود مبنی بر برگزاری این آزمون در سال آینده را موافق با خواسته اغلب پزشکان داوطلب این آزمون  می دانند ،  بنابراین از مسوولان وزارت بهداشت نیز بارها درخواست کرده اند که به این خواسته ها توجه کنند اما از سوی دیگر مسوولان این وزارتخانه بارها از طریق روابط عمومی بر زمان مورد نظر وزارتخانه که 13 اسفند ماه است  تاکید می کنند .

با توجه به اینکه تنها 27 روز دیگر به برگزاری این آزمون باقی مانده است ، داوطلبان این آزمون نمی دانند که با گرفتن مرخصی بالاخره باید به درس خواندن و آمادگی خود در این امتحان ادامه دهند و یا اینکه مرخصی خود را لغو کرده و فعالیت های شغلی خود را دنبال کنند.

ابهام در زمینه انجام و یا عدم صورت گرفتن تخلف در زمینه نظارت بر آزمون دستیاری سال گذشته، مساله ای است که مدت ها، اعضای کمیسیون را بر آن داشته که بررسی های دقیقی را در این باره انجام دهند به گونه ای که حتی در این خصوص کمیته تحقیق و تفحص تشکیل دادند اما این ابهام همچنان باقی است و اعضای کمیسیون مجلس عدم همکاری مسوولان وزارت بهداشت و درمان را عامل مهم  روشن نشدن این  ابهام عنوان می کنند و مسوولان وزارت بهداشت و درمان نیز مدعی هستند که هیچ سند و مدرکی در خصوص تخلف در این آزمون وجود ندارد، در غیر این صورت تا کنون این اسناد ارائه می شد. 

وجود این نابسامانی ها دلهره و اضطراب را در داوطلبان این آزمون افزایش داده است چرا که حتی در صورت آمادگی آنها برای شرکت در این آزمون، چه در 13 اسفند ماه سال جاری و چه در نیمه دوم اردیبهشت ماه سال آینده برگزار شود، مشکل کیفیت نظارت بر آزمون همچنان باقی است ،  بنابراین این دانشجویان همچنان در این تردید هستند که شاید بار دیگر این سوالات توسط برخی از سودجویان مورد خرید و فروش قرار گرفته و حق آنها ضایع شود.

 از سوی دیگر با وجود اینکه اعضای کمیته تحقیق و تفحص مجلس در خصوص تخلف آزمون دستیاری سال گذشته و همچنین اعضای درگیر این موضوع در کمیسیون اصل 90 مجلس، بارها عنوان کرده اند که برای جلوگیری از بروز تخلف در آزمون های پزشکی بویژه دستیاری تخصصی پزشکی باید ناظرانی از سوی مجلس بر این آزمون ها نظارت کرده و آئین نامه روش های امتحانات کنکور اصلاح شود، اما به علت عدم اثبات این تخلفات از سوی این اعضا،  این راهکارها نیز هنوز صورت عملی و اجرایی نپذیرفته است. 
نظرات 43 + ارسال نظر
مردود۸۳ یکشنبه 18 بهمن 1383 ساعت 07:56 ب.ظ

فکر کنم هم قضیه تموم شد
هم : کارمون!!!!!!!!!!!!!!!!!
من که اشهدم رو خوندم
یه فاتحه هم واسه بقیه میخونم!

محسن حبیبیان نایینی یکشنبه 18 بهمن 1383 ساعت 11:20 ق.ظ

مجال بی رحمانه تنگ است و حادثه سخت نامنتظر...

با کاوه اهنگر موافقم یکشنبه 18 بهمن 1383 ساعت 10:35 ق.ظ

چه امید عبثی بستم من ؛

به مترسک
که بپاید سر جالیزم را

بهتر ان است که خود برخیزم

ایمدوار یکشنبه 18 بهمن 1383 ساعت 06:41 ق.ظ

کاوه اهنگر! بسیاز زیبا نوشته اید بسیار عالی. حق یارتان . موفق باشید منتظر خبر خوش از شما هستیم

کاوه آهنگر یکشنبه 18 بهمن 1383 ساعت 06:26 ق.ظ

دوستان
وزیر با این اقدامش نشان داد که اهل هیچ منطقی نیست .
اغلب پزشکان داوطلب امتحان از شرایط بوجود آمده ناراضی ٬ نمایندگان مجلس ناراضی ٬ نظام پزشکی ناراضی .....
بنابراین رفتار وزیر نشان میدهد که یا کینه ورزانه قصد ضربه به شرکت کنندگان در امتحان را دارد یا اینکه همگام با دبیرخانه فاسدش همچون سالهای قبل میخواهند تعدادی از خویشان و نزدیکان خود را با تقلب وارد دوره دستیاری کنند . . بازیهائی هم که بر سر ما در آوردند به هدف گل آلود کردن شرایط بوده و بس . مثل مخدوش کردن ۲۳ سوال دوره قبل .
اکنون نشستن من وشما گناهی بزرگتر از تخلفات ایشان است .امروز روز غصه و پشیمانی نیست . تا توان ایستادگیمان هست ٬ تا زبانمان را یارای گفتن است باید به مبارزه ادامه دهیم . اگر حق با ماست نباید کوتاه بیائیم . لجاجت های غیر اخلاقی و غیر منطقی وزیر دربرابر اراده ما هیچ است و هیچ .
من خبر دارم که نمایندگان عزیزمان در کمیته تحقیق و تفحص مجلس یک اقدام اساسی تری را مد نظر گرفته اند که مسلما به پشتیبانی ما نیاز دارد تا اغیار خارج از گود آنرا همچون اعمال وزیر از روی عناد شخصی ندانند .
من امروز به مجلس خواهم رفت تا با این وکلا دیدار کنم . شما نیز تشریف بیاورید تا به کمک ایشان حقمان را بگیریم . تجمع نمیکنیم بلکه با ایشان دیدار خواهیم کرد .
تعدادی دیگر از دوستان نیز به دفتر رئیس جمهوری بروند و از ایشان بخواهند تا در این مورد قاطعانه به وزیرش دستور دهد . من خود بعد از مجلس به دفتر آقای خاتمی در خیابان پاستور خواهم رفت . دوستانی هم که میتوانند به دیدار دکتر ظفرقندی و دکتر صدر و دکتر هویدا بروند و از ایشان بخواهند بعنوان مسوولین اتحادیه صنف پزشکان از حقمان دفاع کنند .
امروز همگان میدانند که دراین وزارتخانه هیچ جای سالمی نیست . بنابر این اگر ما به برگزاری امتحان توسط تیم همیشگی گردن نهیم ٬ خود رای به هدر دادن زحماتمان داده ایم .
از یاد نبریم که دستور وزیر برای تاریخ امتحان وحی مُنزل نیست . ده ها شخص حقیقی و حقوقی در این ملک وجود دارند که رای و دستورشان از ایشان بالاتر است .این دیگر بستگی به تلاش ما دارد تا از آنها بخواهیم جلوی اینها را بگیرند .
بنام خدا و حق و عدالت بلند شویم . نگذاریم امروز به این شکل تحقیرمان کنند و فردا دوباره با تقلب وتخلف به اشکال دیگری به ریشمان بخندند . اگر شمشیر نامردی و زور در دست وزیر و دستگاه فاسدش است ٬ پرچم حقانیت نیز در دست ماست . اینرا دیگر همگان فهمیده اند . این پرچم را زیر پایمان نیا نداریم .
در نهایت اگر هم نتوانستیم بدینگونه به حقمان برسیم با هماهنگی کمیته تحقیق مجلس و بسیج دانشگاه تهران و انجمن پزشکان عمومی امتحان را تحریم خواهیم کرد /

خوش خبر یکشنبه 18 بهمن 1383 ساعت 03:48 ق.ظ

عدم فیلترینگ سایت اورکات به مجلس برده شده ونمایندگان مخالفت خود را با فیلترینگ اعلام کرده اند؛خوب شاید این خودش یک خبر خوب باشه!!!!!!لاقل اینهمه پزشک بدبخت که بعد از یکسال زحمت ودرس خوندن و از دست دادن شغلهاشون بعد از برگزاری فرمالیته ازمون دستیاری میتونن با این سایت سرگرم بشن !!!!البته سرگرمی نه از جهت تفریح بلکه گرم کردن سر!!!!تا یاد و خاطره این امتحان ممسخره از یاد همه بره و کابینه جدید با وعدههای جدید مستقر بشه وباز هم روز از نو روزی از نو.......................................................ظاهرا موضوعی مهمتر از ارکات مثل ازمون دستیاری در کشور وجود نداره که عزیزان هوس فیلترینگ و منع فیلترینگ می کنند. ببخشید قراره من خوش خبر باشم ولی؛ولی .........................نکنه اینجا را فیلتر کنند اونوقت کجا درد دل کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مرغ سحر یکشنبه 18 بهمن 1383 ساعت 02:13 ق.ظ

عجب برفی میاد و من مجبورم بجای لذت از بارش برف وشکر نعمت خداوند درس بخوانم ودعا کنم خدا بعضیهها را به راه راست هدایت کنه

مرغ حق یکشنبه 18 بهمن 1383 ساعت 01:47 ق.ظ

زیباترین حرف رو مرغ محلی زد. این وسط فقط ماییم که قربانی میشیم و طرفین دعوا ککشون هم نخواهد گزید. همیشه در دعواهای بزرگ کوچیکان که فدا میشن. اینا هیچکدوم حتی مارو نمیبینن. مگه دعوت تحصنشون نبود؟ من خودم رفته بودم. ولی هیجکدوم از مدعوین رو ندیدیم!!!!!
واقعا آدم میمونه چی بگه؟چیکار کنه؟به کی اعتماد کنه؟؟؟؟؟؟؟

[ بدون نام ] یکشنبه 18 بهمن 1383 ساعت 12:45 ق.ظ

رنگارنگ خدا از دهنت بشنوه..................

پسرک تنها یکشنبه 18 بهمن 1383 ساعت 12:32 ق.ظ http://cactus.persianblog.com

یار دبستانی من
با من و همراه منی
چوب الف بر سر ما
بغض من و آه منی
حک شده اسم من و تو
رو تن این تخته سیاه
ترکه بیداد و ستم
مونده هنوز رو تن ما
دشت بی فرهنگی ما
هرزه تموم علفاش
خوب اگه خوب بد اگه بد
مرده دلای آدماش
دست من و تو باید این
پرده هارو پاره کنه
کی می تونه جز من و تو
درد مارو چاره کنه
یار دبستانی من
با من و همراه منی
چوب الف بر سر ما
بغض من و آه منی
حک شده اسم من و تو
رو تن این تخته سیاه
ترکه بیداد و ستم
مونده هنوز رو تن ما

مرغ محلی یکشنبه 18 بهمن 1383 ساعت 12:18 ق.ظ

سلام
اره.........اسم های قشنگی انتخاب کردید
بقول معروف برای ما چه فرق داره:
هم تو عروسی سرمونو میبرند
هم تو عزا

رنگارنگ یکشنبه 18 بهمن 1383 ساعت 12:16 ق.ظ

دوستان همانگونه که قبلا گفته ام دوباره هم می گویم که امتحان عقب خواهد افتاد مطمئن باشید
نه اینکه اکنون درس را کنار بگذارید نه ولی با یک برنامه ریزی بهتر خود را برای امتحان در بعداز اردیبهشت ماه اماده کنید
این هفته به پایان نرسیده همه به من آفرین می گویید

مرغ حق یکشنبه 18 بهمن 1383 ساعت 12:10 ق.ظ

مرغ سحر جان خبر اینه : (بچه ها همه با هم )
مرغ سحر ناله سر کن
داغ مرا تازه تر کن
زآه شرر بار این قفس را
بر شکن و زیر و زبر کن
ای خدا ؛ای فلک:ای طبیعت
شام تاریک ما را سحر کن.............

مرغ سحر شنبه 17 بهمن 1383 ساعت 11:30 ب.ظ

بچه ها شما خبری دارین نمیگین؟خبر بدیه؟

[ بدون نام ] شنبه 17 بهمن 1383 ساعت 10:23 ب.ظ

نسترن خانوم وقتی کامنت میذاری اسمتو هم بنویس

بریده نظرات امروز شنبه 17 بهمن 1383 ساعت 10:06 ب.ظ

هرچی می خوام چیزی نگم می بینم نمیشه!!

پزشکان بیکار ، پرستار بیمارستان های خصوصی شده اند

واقعا برای مجلسی که نتواند به حرف خود عمل کند متاسفم

زیر نویس شبکه خبر

دیگه شبکه خبر لازم نیست

نسترن خانوم شما

بهاره کوتاه امد

ازمون دسثیاری به تعویق نمی افتد

ازمون دسثیاری به تعویق می افتد

چرا خواستار تعویق زمان آزمون هستیم

یه بدبخت بیچاره زودباور

یه بدبخت بیچاره

تعداد شرکت کننده حدودا ۱۰۰ برابر بیشتر است اما نتایج را بسیار سریعتر اعلام میکنند

از اینکه با یک عده بی غیرت هم کار هستم از خودم بدم می اید

همه جدالها زیر سر دکتر ریاض است !!!!!!!!!!!!

قدرت نمایندگان مجلس بسیار بیشتر از این حرفهاست . آنها اگر بخواهند ( تاکید میکنم ؛ اگر بخواهند ) تغییر زمان امتحان یا حتی ابطال امتحان قبل و ... برایشان از خوردن آب هم ساده تر است.

ای والله حق گفتی

مامثل بره سرمان را زیر میاندازیم

دکتر پزشکیان اعلام کرده که از تیم فوتبال بحرین حمایت میکنه

متن بسیار قوی ومحکمی بود

دوستدار شما : همکار

[ بدون نام ] شنبه 17 بهمن 1383 ساعت 09:35 ب.ظ

too in moddat shode yek dafe in namayande ha be harfi ke mizanand amal konand?yek rooz goftand eteraf gereftim vali hich kas in eteraf ra nadid.yek rooz goftand tahvil maghamat ghazayi midahim vali hich vaght in ettefagh nayoftad.yek rooz goftand raees jomhoor dastoor midahad amma hatta sefaresh ham nakard.yek rooz goftand ta 4 shanbe amma emrooz shanbeh ast..emrooz ham goftand tasmime nahayi ra migirim amma mesle in ke khodeshan ham rooyeshan nemishavad an ra elaam konand

نا امید شنبه 17 بهمن 1383 ساعت 09:33 ب.ظ

ای والله حق گفتی
ولی چه سود ...........

[ بدون نام ] شنبه 17 بهمن 1383 ساعت 09:04 ب.ظ

با نظر ((شرمنده)) کاملا موافقم بخدا اگر همچین بلائی را یا(حتی باشدت کمترش) سر رشته های دیگر بخصوص بچه های فنی اورده بودند در همان روز های اول که قضیه لوث شده بود خودشان بدون احتیاج به وکیلو بسیج و........ وزارتخونه ودبیر خونه را روی سر وزیر و دبیر خراب کرده بودند . واقعا که ازماست که بر دوغ مایک مشت تو سری خور یم که حضرات هم خوب میدانند واینکه وزیر ودبیر بودند حتی اگه ابدارچی وزارت خونه هم پخی کنه مامثل بره سرمان را زیر میاندازیم که گربه شاخمون نزنه .واقعا که برای این قشر فرهیخته بزدلمان باید اسفند روی اب ریخت ..........

با عرض پوزش از دوستان: شنبه 17 بهمن 1383 ساعت 08:52 ب.ظ

۱- تعداد داوطلبان کنکور حدودا ۱۰۰ برابر دستیاری است .
۲ - گویا امروز جلسه ای در وزارت خانه تشکیل شده و ۲ نفر از نمایندگان کمسیون بهداشت نیز حضور داشته اند . وزیر ابراز میکند که همه جدالها زیر سر دکتر ریاض است !!!!!!!!!!!!

در آخر هم با عصبانیت اعلامیه تاریخ ۱۳ اسفند را مینویسد و به صدا و سیما میفرستد . و به حضار میگوید من به هر قیمتی امتحان را برگزار میکنم .
۳- به نظر من وزیر اشتباه بسیار بزرگی را مرتکب میشوند . در شرایط موجود که سوءظنها زیاد و بی اعتمادی گسترش یافته ٬ باید برای جلوگیری از هر اتفاقی و واکردن این مسوولیت خطیر از سر خود به خواسته اکثریت داوطلبان و نمایندگان مجلس وقعی نهاده و مدارا پیشه کند چرا که صبر بزرگترین خصلت انسانهای بزرگ و وارسته است . و نیز فراموش نکنند که در آینده ای نزدیک دوباره در کنار سایر همکاران به طبابت خواهند پرداخت . پس چه بهتر که کاری کنند که سرشان را همیشه با افتخار بلند کنند .
نام نیکی گر بماند ز آدمی به کزو ماند سرای زرنگار
۴- فراموش نکنید که قدرت نمایندگان مجلس بسیار بیشتر از این حرفهاست . آنها اگر بخواهند ( تاکید میکنم ؛ اگر بخواهند ) تغییر زمان امتحان یا حتی ابطال امتحان قبل و ... برایشان از خوردن آب هم ساده تر است.

نا امید نباشید .
به تلاشمان ادامه می دهیم .

به عنوان حرف آخر :
ما نصیحت بجای خود کردیم
روزگاری دراین بسر بردیم
گر نیاید به گوش رغبت کس
بر رسولان پیام باشد و بس ( سعدی علیه رحمه )

دوستدار شما : همکار

پزشک شنبه 17 بهمن 1383 ساعت 08:32 ب.ظ

سلام به همکاران گرامی
خیلی دلم می خواست خبر خوبی به همه بدم اما مثل اینکه قرار نیست چیز خاصی عوض بشه.
برای همه ارزوی موفقیت میکنم امیدوارم که بتونید در این مدتی که باقی مانده به خودتون مسلط بشین و مطالب رو جمع و جور کنین که مطمئن باشین کار نشدنی نیست.
در ضمن اگر خبر خوبی قرار باشه که تو این مدت پخش بشه سعی میکنم خیلی زود اینجا بنویسم.
الوداع

[ بدون نام ] شنبه 17 بهمن 1383 ساعت 08:29 ب.ظ

متن بسیار قوی ومحکمی بود ولی گوش سخن شنو کجا دیده اعتبار کو؟؟؟؟

شرمنده شنبه 17 بهمن 1383 ساعت 08:25 ب.ظ

اخرش سر ما تنبل های بیچاره که عرضه بر پایی یک تجمع درست حسابی را نداشتیم بی کلاه ماند
مجلس که یک جور هایی انتقام خود را خواهد گرفت و وزیر را اذیت خواهند کرد اما انچه که مهم است حق ما بود که بخاطر بی عرضگی خودمان از دست رفت
ما بلدیم اه و ناله های خوبی بکنیم و بنشنیم تا دیگران لقمه اماده را توی دهان ما بگذارند
از اینکه با یک عده بی غیرت هم کار هستم از خودم بدم می اید

یه بدبخت بیچاره زودباور شنبه 17 بهمن 1383 ساعت 08:02 ب.ظ

نسترن خانوم شما هنوز امید داشته باش..........مثل اینکه زیر نویس امروز شبکه خبر را ندیده ای:ازمون دسثیاری به تعویق نمی افتد
بهاره کوتاه امد شما هم کوتاه بیا

چرا خواستار تعویق زمان آزمون هستیم شنبه 17 بهمن 1383 ساعت 07:56 ب.ظ

بسیاری از حرفها قبلا بصورت پراکنده بیان شده ولی سعی دارم که در اینجا یک جمع بندی کنم .

۱- از اول هیچکس موافق تغییر زمان امتحان نبود . همه داوطلبان برنامه هایشان را برای ۱۵ بهمن تنظیم کرده بودند . نیازی به توضیح نیست که آمادگی برای چنین امتحان بزرگ و سرنوشت سازی با چنان مراجع درسی - که تقریبا در هیچ جای دنیا و هیچ زمانی از تاریخ سابقه ندارد - به یک برنامه ریزی دقیق حداقل یکساله نیاز دارد . و دستکم باید ۲ ماهه آخر را برای مرور و جمع بندی کنار گذاشت و از کنار زندگی طبیعی گذشت . همه اساتید فن مرور آخر را سرنوشت ساز ترین مرحله مطالعه میدانند .
۲- پیروزی در این امتحان علاوه بر سخت کوشی به پایه علمی مناسب اولیه هم نیاز دارد . اما مشاهده قبولی تعجب آورافرادی که سوابقشان برای همدوره هایشان مسجل بود شائبه تقلب و تخلف را در ذهن بسیاری از داوطلبان ایجاد کرد . اما اتفاقات عجیب و غریبتری نیز رخ داد : اگر بیاد داشته باشید قبلا برای همه داوطلبان کارنامه ای صادر میشد ونمره و رتبه آخرین فرد قبولی در رشته های انتخابی آن داوطلب اعلام میکرد ند . اما پس از تهیه و توزیع کتاب سبز و اعلام رتبه و نمره آخرین فرد قبول شده در هر رشته - محل و هر سهمیه وبسیاری اطلاعات مفید دیگر ٬ این اطلاع رسانی شکل بهتری بخود گرفت .اما از سال ۸۱ دیگر چنین کتابی چاپ نشد و اطلاعات مذکور به هیچ روش دیگری نیز ابراز نشد .!!
پس دیگر هیچکس نمیدانست که چه کسانی با چه رتبه های قبول شده اند !! بعنوان نمونه یکی از دوستان ما در دوره ۳۰ ( امتحان سال ۸۱ ) بطور اتفاقی متوجه شد که فردی در رشته کودکان شهر ب قبول شده ولی نمره اش از دوست ما کمتر بوده است . ایشان بشدت دنبال کار را میگیرد و می بیند که مسئله حقیقت دارد . ولی علیرغم اعلام پذیرش از سوی دبیرخانه برای رشته کودکان ٬ رئیس دانشکاه شهر ب به بهانه نداشتن ظرفیت از قبول وی خودداری میکند . این یک گوشه کوچک از اتفاقاتی است که در سایه عدم شفاف سازی این وزارتخانه رخ داده است .مسلما شما نیز نمونه هائی را سراغ دارید . به نظر شما چرا دبیرخانه در چند سال اخیر از ارائه چنین اطلاعات مهمی ابا کرده است ؟؟؟؟؟؟؟
داد و بیداد برای شفاف سازی به همین منظور است چرا که این هم یک روش تخلف است !!

۳- اتفاقاتی که در امتحان ۸۲ افتاد :
- مغلوط بودن ۱۱٪ سووالات
- تاخیر بسیار زیاد در اعلام نتایج اولیه ( مقایسه کنید با کنکور سراسری که تعداد شرکت کننده حدودا ۱۰۰۰ برابر بیشتر است اما نتایج را بسیار سریعتر اعلام میکنند )
- اعلام افزایش ۵/۲ برابری ظرفیت مناطق به اصطلاح محروم
- عدم همکاری با کمیته تحقیق مجلس شورای اسلامی
- و .....
همه و همه حاکی از تلاش برای پنهان کاری است . آیا شما به نتیجه دیگری رسیده اید ؟؟ اما پنهان کاری برای چه ؟ ؟ آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است ؟ آیا بما حق نمی دهید که به صحت و سلامت روند این آزمون شک کنیم ؟ شک که چه عرض کنم ٬ با رفتارهای عجیب وزارتخانه ما که به یقین رسیده ایم .

۴- اعلام نظر قطعی کمیته تحقیق و تفحص مجلس مبنی بر تائید تقلب و تخلف در آزمون ۸۲ سخن ساده ای نیست . ایشان همگی از تحصیلات بسیار بالائی برخوردارند . سن وسالی هم از آنها گذشته و سالها درگیر دار مسائل سیاسی- اجتماعی بوده اند . و میدانند که موکلانشان نه کم سن وسالند نه بیسواد !! بنابر این حتما خبرهائی هست و به نتایجی رسیده اند که چنین میگویند . اما من نمیدانم که چه مصلحت و تدبیری است که هنوز از افشای علنی جزئیات خودداری میکنند !

۵- اما میدانیم که ایشان به این نتیجه رسیده اند که ریشه مشکلات در دبیر خانه و مقررات آن است ( آنجا واقعا چه خبر است ؟؟؟) . بنابراین مصلحانه از وزارتخانه خواستند تا هنگام اصلاح کامل ساختار دبیرخانه ٬ اعم از اعضا و قوانین آن ٬ از برگزاری آزمون دیگری خودداری کنند . این خواسته در جلساتی با شخص وزیر و نیز معاون آموزشی ـ آقای دکتر کریمی - مطرح و بنا به گفته نمایندگان محترم رضایت ایشان برای برگزاری امتحان به بعد از تکمیل نتایج کمیته و اصلاحات کامل ساختار دبیرخانه - که بقول این عزیزان چند ماه دیگر بطول می انجامد - جلب شده بود .
۶- وزیر و معاون به تعویق امتحان به زمان مورد نظر نمایندگان رضایت می دهند و این موضوع در تمام رسانه های رسمی و غیر رسمی کشور اعلام میشو د . اگر نظر وزارت خانه به اسفند ماه بود چرا اخبار منتشره را تکذیب نکردند یا بلافاصله نظر خودشان را اعلام ننمودند ؟ ؟ ؟
این همان نقطه عطف شروع مشکلات ما شد . مگر تاکنون چند بار چنین بی نظمی در چنین سطح عالی بوجود آمده بود که مشکلات حاصل را قابل پیش بینی بدانیم ؟؟ با توجه به اعلام رسمی تعویق امتحان به بهار آینده اکثریت داوطلبان در برنامه های کار و زندگی خود تغییرات عمده ای دادند . تغییراتی که با برنامه آمادگی و مرور نهائی برای آزمون در اسفند ماه مغایرت دارد . یک نمونه : دوست همکاری که در شبکه بهداشت استخدام بود برای مرور آخر خود ۲ ماه مرخصی بدون حقوق گرفته بود . با هزار بدبختی و دوندگی . چون تنها پزشک یک روستا است . شبکه هم برای تامین جای خالی ایشان با مشکلات زیادی برخورد میکند زیرا تعداد دیگری نیز مرخصی گرفته بودند . با شنیدن خبر رسمی تعویق امتحان ایشان مرخصی را لغو و به محل کار برمیگردند . اما با اعلام غیر منتظره تاریخ ۱۳ اسفند دیگر هر چه تلاش میکند نمیتواند مرخصی خود را تجدید کند . اکنون به افسردگی شدیدی دچار شده و بطور کلی قید قبولی در امتحان امسال را زده است چرا که نمی تواند همزمان با کار در روستائی که تنها پزشک آنست و شبانه روزی خدمت میکند برنامه درسی خود را پیش ببرد .

۶- حال که این شرایط بوجود آمده بسیاری از داوطلبان همصدا با نمایندگان کمیته تحقیق خواستار تعویق زمان امتحان هستند به دو دلیل عمده :
الف ) یقین به نیاز به اصلاحات اساسی در ساختار دبیرخانه
بعلت تخلفات گسترده ای که اکنون بر همگان اثبات شده است . چرا که در غیر اینصورت هیچ اعتمادی بر برگزاری سالم آزمون و پذیرش عادلانه وجود نخواهد داشت .
ب ) عدل و انصاف حکم میکند که برای حمایت از کسانی که برنامه ها و زندگیشان بعلت این بی نظمی دچار آسیب شدید گردیده ٬ تغییر زمان آزمون انجام گیرد . حتی اگر وزارت خانه در میان کاملا بی تقصیر باشد .

۷- همانطور که دکتر کریمی نیز اعلام کردند . آنها قادر به برگزاری امتحان در هر تاریخی هستند . اتفاقا کلیه شواهد حاکی از مفید بودن این زمان در ابتدای هر سال است تا انتهای سال . بخاطر افزایش بار کاری پزشکان ٬ بیمارستانها ٬ وزارتخانه و تراکم شدید امتحانات اساسی در فصل آخر سال .

۸ - چرا لج و لجبازی ؟ این یکی را دیگر نمیتوانم تحلیل کنم .

از اطاله کلام پوزش می طلبم .

nastaran-baghdadi شنبه 17 بهمن 1383 ساعت 07:49 ب.ظ

man hanooz omid daram

یه بدبخت بیچاره شنبه 17 بهمن 1383 ساعت 07:30 ب.ظ

بچه ها مثل اینکه همه چی تموم شد امتحان همون ۱۳ اسفنده مثل اینکه زیر نویس شبکه خبر دوباره اینو اعلام کرده البته احتمالا نماینده ها خواستن که این زیرنویس نشوته بشه چون خودشون روشون نمیشد که بیان بگن پیش وزیر کم اوردن...... نسترن خانوم شما خوبید که ایشالله بازم امتحان عقب میافته نه؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

رسول شنبه 17 بهمن 1383 ساعت 06:55 ب.ظ

http://pezeshknews.blogspot.com:
با هدف رسوب‌زدایی دانشجویان!!تحصیل خارج از حداکثر سقف مجاز در دانشگاه علوم پزشکی تهران شهریه‌ای ‌می‌شود

[ بدون نام ] شنبه 17 بهمن 1383 ساعت 06:41 ب.ظ

pas chi shod natijeye in jalaseye namayande ha

[ بدون نام ] شنبه 17 بهمن 1383 ساعت 06:39 ب.ظ

بچه ها کسی از جلسه نماینده ها خبری داره؟

[ بدون نام ] شنبه 17 بهمن 1383 ساعت 06:39 ب.ظ

دیگه شبکه خبر لازم نیست همه چیز مثل روز روشنه
در ضمن دکتر پزشکیان اعلام کرده که از تیم فوتبال بحرین حمایت میکنه.

[ بدون نام ] شنبه 17 بهمن 1383 ساعت 06:33 ب.ظ

زیر نویس شبکه خبر اعلام کرد:ازمون دسثیاری به تعویق نمی افتد

[ بدون نام ] شنبه 17 بهمن 1383 ساعت 06:16 ب.ظ


1383/11/17


اظهارات متفاوت درباره زمان برگزاری آزمون دستیاری : 40 متخلف آزمون دستیاری شناسایی شدند



مدتی است بحث برگزاری آزمون دستیاری در محافل خبری مطرح است و نظرات متفاوتی در این زمینه ارائه می‌شود. وزارت بهداشت بر برگزاری این آزمون در مدت متعدد یعنی 13 اسفندماه جاری تاکید دارد درحالیکه نمایندگان مجلس خواستار به تعویق افتادن زمان برگزاری آزمون دستیاری پس از اعلام نتایج کمیته تحقیق و تفحص از این آزمون سال گذشته هستند.

در این میان، رئیس جمهور در گفتگو با نمایندگان مجلس و اعضای کمیته تحقیق و تفحض قول داد دستور به تعویق افتادن آزمون دستیاری را به وزیر بهداشت ابلاغ کند و این در حالی است که در آخرین اخبار، روز گذشته وزیر بهداشت بر برگزاری آزمون دستیاری در 13 اسفند ماه جاری تاکید و کرده و به ایسنا گفت: این آزمون طبق قانون در تاریخ اعلام شده برگزار می‌شود. در همین ارتباط معاون آموزشی وزارت بهداشت نیز با اشاره به اقدامات معاونت آموزشی در جهت تسهیل پذیرش داوطلبان در این آزمون، از افزایش ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری امسال خبر داد و گفت: ظرفیت پذیرش رشته‌های مختلف آزمون دستیاری امسال از 10 درصد به حدود 12 درصد افزایش یافته است.

دکتر کریمی درباره تغییر زمان برگزاری آزمون دستیاری عنوان کرد که جابجایی تاریخ برگزاری مسئله‌ای را عوض نمی‌کند و در این میان گره زدن مسایل مختلف با این آزمون، تنها باعث تشویش اذهان عمومی شده و مشکلی را حل نمی‌کند.

وی افزود: به هر حال دبیرخانه شورای آموزشی پزشکی و تخصصی در هر تاریخی آماده برگزاری آزمون پذیرش دستیاری است، ولی مسئله حساس وجود جو آرام و فضای مناسب برای برگزاری آزمون است.

وی در ادامه با اشاره به سایر اقدامات در برگزاری این آزمون، اظهار کرد: باید مکانیسم‌هایی برای نظارت بر فعالیت دست‌اندرکاران اجرایی و فنی آزمون ایجاد می‌شد که در این راستا کمیته نظارتی و مشورتی تشکیل شده است که این امر برای جلب اعتماد داوطلبان ضروری است.

دکتر کریمی با اشاره به اینکه آزمون دستیاری در کمال سلامت برگزار می‌شود تصریح کرد: فعالیت مجریان برگزاری آمزون در فضای اعتماد و سالم می‌تواند به بار بنشیند و اعتماد متقابل بین مجریان و داوطلبان فقط در فضا و جو مناسب به دست می‌آید لذا داوطلبان حق دارند که از احقاق حقوق خود مطمئن باشند تا اگر قبول نشدند به سلامت مجریان و آزمون تردید نداشته‌و بدانند که شرایط برای همه یکسان بوده و تلاش آنها هدر نرفته است.

دکتر پزشکیان گفت: سیستم وزارت بهداشت طبق قانون زمان اجرای آزمون را تعیین کرده است و اگر مشکلی بوجود آمد ما طبق قانون پاسخگو خواهیم بود، زیرا اگر نتوانیم یک امتحان را به نحو صحیح برگزار کنیم بسیاری از مسائل را باید کنار گذاشت.

دکتر پزشکیان در ادامه با بیان اینکه با آنکه هنوز سوالات آزمون دستیاری طرح نشده عده‌ای از خرید و فروش این سوالات خبر می‌دهند، گفت:نباید با طرح این نوع مطالب، سیستم را زیر سوال برد و جامعه را بدبین کرد زیرا طرح این نوع مطالب باعث ضربه به نظام می‌ شود.

وزیر بهداشت در خاتمه با تاکید بر صحت آزمون دستیاری سال گذشته در محدوده وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد که نهادهای مختلفی چون سازمان بازرسی، ریاست جمهوری و نهادهای اطلاعاتی... درمورد آزمون سال گذشته تحقیق نمودند ولی هیچ سند محکمه پسندی درمورد تخلف در آزمون یافت و ارائه نمی‌شود.

وی همچنین گفت: نمایندگان مجلس تاکنون در این مورد نظرهایی داده‌اند ولی اگر بخواهیم این نظرات را اعمال کنیم، باید به شکل قانون به وزارتخانه اعلام شود نه اینکه فردی نظری بدهد و میران اجرایی هم آن را عمل کنند.

اما دکتر شهریاری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در این باره به گزارشگر ما گفت: برگزاری و تعیین تاریخ آزمون بر عهده و جزء وظایف وزارت بهداشت است اما اختلاف نظر مجلس و وزارت بهداشت این است که نمایندگان می‌گویند وزارت بهداشت اطمینان بدهد که توان برگزاری آزمون درحدی نیست که مجلس بخواهد برای آن قانون بگذارند.

اما صحبت این است که باتوجه به تخلفات و تقلب و خرید و فروش سوالات آزمون دستیاری سال گذشته که ازسوی زیرمجموعه وزارت بهداشت اتفاق افتاده است وزارت بهداشت توان برگزاری آزمون سالم و دور از تخلف را ندارد.

دکتر شهریاری تصریح کرد: تاکنون اسامی 40 نفر از افرادی که در خرید و فروش و تخلف در آزمون دستیاری سال گذشته دست داشته‌اند، ازسوی کمیته تحقیق و تفحص مشخص و کشف شده است که به زودی در اختیار قوه قضاییه قرار داده می‌شود.

دکتر شهریاری همچنین گفت: بنابراین پیش بینی می‌شود تحت این مدیریت، آزمون سالمی برگزار نمی‌شود و حقوق افراد زیادی ضایع خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت همچنین از نتایج تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت و درمان خبر داد و گفت: موارد متعددی تخلف، سوءاستفاده‌های ملی، حیف و میل در تمام سطوح مدیریتی وزارت بهداشت به دست آمده است که به زودی در اختیار خبرنگاران و قوه قضاییه قرار می‌گیرد.



بر گرفته از روزنامه خراسان
http://www.khorasannews.com/society.asp#65491

گل پسر



رنگارنگ شنبه 17 بهمن 1383 ساعت 03:49 ب.ظ

سایت دستیاری
با تشکر از زحمات شما اگر می توانید نوشته رنگارنگ را انتشار دهید

ارش شنبه 17 بهمن 1383 ساعت 03:36 ب.ظ

مجلس با کارش و سهل انگاری که در صورتجلسه کردن مذاکراتشان با وزیر کرد کمر ما را شکست
واقعا برای مجلسی که نتواند به حرف خود عمل کند متاسفم
ایکاش که یکی حال ما را درک می کرد

[ بدون نام ] شنبه 17 بهمن 1383 ساعت 02:48 ب.ظ

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در گفتگو با "مهر": پزشکان بیکار ، پرستار بیمارستان های خصوصی شده اند

[ بدون نام ] شنبه 17 بهمن 1383 ساعت 02:33 ب.ظ

por vazehe ke akharesh chi mishe.man faghat mikham bebinam bad az 1 mah sare kar gozashtane ma va bazi kardan ba asabemoon ba che rooyi va che joori mikhan elam konan emtehan hamoon 13 esfand ast

مخلص شنبه 17 بهمن 1383 ساعت 02:09 ب.ظ

احترام شما عزیزان بر ما واجب است ضمن پوزش از نویسنده حکایت خواهش می کنیم از بکار بردن عبارات زشت خودداری کنید
با تشکر از شما و سایر عزیزان
http://dastyari.blogsky.com/

امیدوار شنبه 17 بهمن 1383 ساعت 02:01 ب.ظ

ای بابا من که اون بالا نوشتم با کامنته موافقم منظورم کامنت پسرک تنها بود چون وقتیکه داشتم کامنت میذاشتم هنوز اون نظر دومی نوشته نشده بود و همزمان با من این نظر فرستاده شده
برای مثال زدن هم میتوان از جمله ها و کلمات بهتری استفاده کرد

[ بدون نام ] شنبه 17 بهمن 1383 ساعت 01:48 ب.ظ

سلام
از سایت محترم دستیاری تقاضا می کنم نوشته های غیر اخلاقی را پاک کند

عاشق شنبه 17 بهمن 1383 ساعت 01:35 ب.ظ http://dardeshgh.blogsky.com

سلام دوست عزیزم – وب لاگت خیلی عالیه – مرسی که به من سر زدی...نظرتون با تبادل لینک چیه؟ دلت شادو لبت خندون
این شعر رو هم تقدیم میکنم به شما:

کاش قلبم درد تنهایی نداشت

چهره ام هرگز پریشانی نداشت

یا که من نمیگشتم با تو آشتنا

یا که تو از من نمی گشتی جدا

و همچنین این قلب زیبارو...:


___________0000000_____________0000000
_______00000000000000_______0000000000000
_____000000000000000000__000000000000000000
___000000000000000000000000000000_______00000
__0000000000000000000000000000000_________0000
_0000000000000000000000000000000000________
_0000000000000000000000000000000000000_____
0000000000000000000000000000000000000000___
00000000000000000000000000000000000000000_
0000000000000000000000000000000000000000000000
0000000000000000000000000000000000000000000000
0000000000000000000000000000000000000000000000
__00000000000000000000000000000000000000000000
____0000000000000000000000000000000000000000
______000000000000000000000000000000000000
_________000000000000000000000000000000
____________000000000000000000000000
______________00000000000000000000
_________________000000000000000
___________________0000000000
_____________________000000
______________________0000
_______________________00

::::::::::::::دوستار شما امیر:::::::::::::::::

امیدوار شنبه 17 بهمن 1383 ساعت 01:33 ب.ظ

بخدا راست میگی
ای خدا اینارو چیکار نکنه مگه قرار نبود امروز تکلیفمون معلوم شه؟ تازه برشگتن گفتن که میخوایم بین خودمون جلسه بذاریم یعنی بین نماینده ها!!!!! خب این چه جلسیه ایه دیگه اون وزیر اگه نخواد که همه رشته هاتونو پنبه میکنه برید با اون صحبت کنید
اعصابم خورده ها اه
دیگه یمخوام اسممو به جای امیدوار بذارم ناامید

پسرک تنها شنبه 17 بهمن 1383 ساعت 01:12 ب.ظ http://cactus.persianblog.com

هرچی می خوام چیزی نگم می بینم نمیشه!!
بابا مگه چقدر ازین وزارت گندیدت مونده

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد