خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

مشارکت انترن‌ها در طرح پزشک خانواده از مرداد

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد   

====================== 

نگاهی به دومین روز از چهاردهمین همایش کشوری آموزش پزشکی؛

پیشنهادات استادان و متخصصان برای ارتقای آموزش پزشکی در دانشگاه ها

دومین روز از چهاردهمین همایش کشوری آموزش پزشکی................ 

==============

با تصویب هیأت وزیران؛

آیین نامه اجرایی نظام درمانی کشور ابلاغ شد

هیئت وزیران در راستای ارتقای کیفیت ارائه خدمات درمانی و تقویت و منظم کردن اقدامات نظارتی در بخش درمان و اجرایی کردن نقشه تحول نظام سلامت در کشور آیین نامه اجرایی نظام درمانی کشور را تصویب کرد........................

 

 

 

با سلام متاسفانه بدلیل عدم رعایت شئونات اخلاقی از طرف بعضی(که ۱۰۰ البته بدلیل استرس و عواقب ناشی از امتحان می باشد) تایید نظرات فعال شد و ۱-۲ روز تایید نظر طول خواهد کشید. 

هیچ تجمعی در کار نبوده و نیست لطفا به شایعات توجه نکنید 

فعلا مسئولین وزارتخانه بالاخص معاونت آموزشی سرگرم برگزاری چهاردهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی  در محل سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران می باشند این کنگره تا پنجشنبه ادامه دارد. 

طبق روال پاسخنامه نهایی باید هفته اینده منتشر شود. 

درصورت رعایت همکاران گرامی تایید نظرات غیرفعال خواهد شد. 

در حد توان به سوالات مطرح شده از طریق ایمیل پاسخ داده شد. 

با تشکر

 

 

 

  

 با تصویب هیأت وزیران؛

آیین نامه اجرایی نظام درمانی کشور ابلاغ شد

هیئت وزیران در راستای ارتقای کیفیت ارائه خدمات درمانی و تقویت و منظم کردن اقدامات نظارتی در بخش درمان و اجرایی کردن نقشه تحول نظام سلامت در کشور آیین نامه اجرایی نظام درمانی کشور را تصویب کرد.به گزارش وب دا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی و به استناد بند (د) ماده (32) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران ،آیین نامه اجرایی نظام سلامت کشور را تصویب کرد.
بر اساس این آیین نامه ، نظام درمانی بخشی از نظام سلامت است که شامل ساختارها ،فرآیندها ،سازمانها ،موسسات و کارکنان آموزش دیده مربوط در حوزه درمان می شود و اهداف اصلی نظام یاد شده ؛بهرمندی عادلانه افراد جامعه از خدمات و مراقبت های درمانی با کیفیت ،ایمن ،اثر بخش ،کارا ،به موقع ،جامعه محور براساس سطح بندی ،پزشک خانواده و نظام ارجاع در راستای ارتقای سلامت همه جانبه و تامین مالی عادلانه و پایدار نظام مالی ارایه خدمات و مراقبت های درمان است .
بر این اساس، به منظور ایجاد یکپارچگی در بیمه پایه درمان ،تجمیع بخش های بیمه ای درمانی صندوق موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (5) قانون محاسبات عمومی کشور در چارچوب اساسنامه سازمان بیمه سلامت انجام می شود .
همچنین سازمان بیمه سلامت تنها خریدار خدمات در سطح پایه و همگانی است که با رعایت مفاد بند (ب) ماده (38) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه ،سیاستهای مصوب شورای عالی بیمه سلامت کشور ،برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع وسطح بندی خدمات،نسبت به خرید راهبردی خدمات مطابق آیین نامه بند (ز) ماده (38) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه اقدام می کند .
براساس این آیین نامه ،موسسات و سازمانهای بیمه گرمجاز می توانند با رعایت قوانین و مقرارت مربوط و سیاستهای مصوب شورای عالی بیمه سلامت کشور ،برای پوشش خدماتی که در بسته خدمات مورد تعهد بیمه پایه سلامت قرار نمی گیرد با اخذ هزینه از افراد متقاضی برای بیمه تکمیلی به صورت فردی یا گروهی با مرکز ارایه کننده خدمات عقد قرارداد کنند.
همچنین منابع مالی نظام درمانی شامل منابع عمومی؛ منابع مالی حاصل از کمکها و ومشارکت خیرین ؛،منبع مالی حاصل از پرداخت مردم و گیرندگان می شود .
بر این اساس منابع مالی نظام درمانی باید به گونه ای باشد که تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه سهم هزینه های مستقیم مردم به حداکثر معادل سی درصد هزینه سلامت کاهش یابد .
همچنین مراکز ارایه کننده خدمات بهداشتی و درمانی اعم از دولتی و غیر دولتی موظفند از خط مشی ابلاغی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی تبعیت کنند .
بر این اساس ارایه کنندگان خدمات بهداشتی و درمانی غیر دولتی که تمایل به همکاری با سامانه جامع و همگانی سلامت را ندارند ،طرف قرارداد نظام بیمه پایه و تکمیلی قرار نمی گیرند و از یارانه ها و منابع عمومی مرتبط با سلامت بهره مند نمی شوند.
بر اساس این آیین نامه، وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی موظف است به منظور حمایت مالی از شهروندان در مقابل هزینه های سلامت ،با همکاری وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ومعاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ،شیوه نامه تعیین نرخ فرانشیز را با رعایت سیاستهای مصوب به صورت متغیر و متناسب با گروههای خدمتی ،مناطق محروم و جمعیت هدف و با توجه به اصل تعادل منابع و مصارف ،ظرف یکسال تهیه و پس از تایید شورای عالی بیمه سلامت کشور جهت تصویب به هیئت وزیران ارایه کند.
همچنین ،وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی موظف است نیازهای آموزش وظرفیت ورودی دانشگاهها و موسسات عالی علوم پزشکی اعم از دولتی و غیر دولتی را متناسب با راهبردهای مبتنی بر برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع ،سطح بندی خدمات درمانی و نقشه جامع علمی کشور به گونه ای استخراج و اعمال کند که ضمن برنامه ریزی برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع ،به رتبه اول منطقه در اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده ،سطح بندی خدمات درمانی و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بخش سلامت در پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه دست یابد.
بر اساس مصوبه دولت، وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی موظف است نسبت به بازنگری و تدوین سطح بندی خدمات سلامت اعم از تجهیزات پزشکی،دندانپزشکی ،پاراکلینیکی ،تخت های بستری ،مراکز ارایه خدمات سرپایی و بستری در بخش دولتی و غیر دوالتی اقدام کند.
بر اساس این آیین نامه ،وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی موظف است به منظور بستر سازی ارایه خدمات درمانی با کیفیت ،ایمن ،اثربخش ،کارا و به موقع به افراد جامعه ،نسبت به تدوین و ابلاغ سالانه حداقل پنجاه مورد راهنمای درمانی (بالینی) در طول سالهای برنامه با الویت موارد شایع اقدام کند .
همچنین ابلاغ شاخص های استانداردهای مراکز ارایه خدمات درمانی شامل ساختار ،فرآیند ها،فضای فیزیکی ،نیروی انسانی و تجهیزات؛استقرار نظام جامع ارتقای مستمر کیفیت با رویکرد حاکمیت بالینی در مراکز ارایه خدمات درمانی؛استقرار نظام جامع ثبت خطاها ،تخلفات و شکایات پزشکی و هماهنگ سازی نظام های رسیدگی به آنها ؛استقرار کامل منشور حقوق بیماران در مراکز ارایه دهنده از دیگر وظایف وزارت بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی است .
بر اساس این مصوبه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور حصول اطمینان از ارتقای مداوم کیفیت، بیمارمحوری و بهبود ایمنی بیمار و کارکنان، نسبت به ارزیابی نظام مند مراکز ارائه خدمات سلامت از طریق تدوین و تصویب استاندارد اعتبار بخشی ویژه بیمارستان های عمومی، تخصصی و بخش های سرپایی واحدهای ارائه دهنده خدمات سلامت اقدام کند.
همچنین، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است هر ساله در بیست درصد از بیمارستانهای آموزشی خود نسبت به تشکیل هیئت امنا اقدام کند. این بیمارستان ها وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی است و با رعایت مقررات قانونی و تحت نظر هیئت امنای خود که از تمامی اختیارات قانونی هیئت امنای دانشگاههای علوم پزشکی از جمله مدیریت منابع مالی ذی ربط برخوردار هستند، اداره می شوند. صد درصد پزشکان عضو هیئت علمی شاغل در این مراکز به صورت تمام وقت جغرافیایی ارائه خدمت خواهند کرد. ضوابط مربوط به این ماده به پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرف سه ماه پس از ابلاغ این آیین نامه به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.
همچنین، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور کاهش مرگ و میر و آسیب های ناشی از حوادث ترافیکی و کاهش بار ناشی از حوادث غیر مترقبه (طبیعی و انسان ساخت) و ارائه به موقع خدمات اورژانسی در سراسر کشور، با همکاری سایر نهادهای مرتبط نسبت به توسعه کامل ساختاری و فرایندی شبکه اورژانس پیش بیمارستانی در کشور، استقرار کامل نظام کشوری مراقبت از حوادث (اعم از ترافیکی و غیر ترافیکی)، اتصال و هماهنگی نرم افزار سامانه اورژانس پیش بیمارستانی با بیمارستانی و انجام هماهنگی های لازم در جهت پوشش کامل حوادث ترافیکی و غیر مترقبه اقدام کند.
بر اساس این مصوبه، پزشکان تمام وقت جغرافیایی، مجاز به فعالیت پزشکی در مراکز تشخیصی، آموزشی، درمانی و بیمارستان های بخش خصوصی و خیریه(بجز مطب) نیستند. و منظور از مطب صرفا ویزیت پزشکان بر اساس تعرفه های مصوب دولتی و هرگونه اقدام تشخیص و درمانی باید به مراکز دولتی که پزشکان یاد شده مشغول کار می باشند ارجاع شوند سایر شاغلین حرفه سلامت به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تصویب هیئت وزیران مشمول این ماده خواهند بود.
همچنین، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است برای آن دسته از پزشکان پیمانی یا رسمی مراکز آموزشی، درمانی دولتی و عمومی غیر دولتی که مجاز به فعالیت پزشکی در مراکز تشخیصی، آموزشی، درمانی و بیمارستانهای بخش خصوصی و خیریه نیستند، کلینیک های ویژه تأسیس کند. تعرفه خدمات درمانی پرداختی به پزشکان در کلینیک های ویژه، متناسب با قیمت واقعی است.
براساس این مصوبه، کارکنان ستادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمانهای وابسته، هیئت رئیسه دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور و روسای بیمارستانها و شبکه های بهداشتی درمانی، مجاز به فعالیت در بخش غیر دولتی اعم از درمانی، تشخیصی و آموزشی نیستند و هر گونه پرداخت از این بایت به آنها ممنوع است. مسئولیت اجرای این ماده بر عهده بالاترین مقام دستگاه های اجرایی و ذی حسابان است.
بر اساس مصوبه دولت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است به منظور ارتقای کیفیت خدمات و حمایت همه جانبه از بیماران خاص، پیوندی، سرطانی و صعب العلاج نسبت به توسعه ارائه خدمات سلامت با روش های نوین درمانی در داخل کشور، راه اندازی مراکز جامع درمان بیماران خاص بر اساس استانداردهای مربوط، استقرار پروژه های پیشگیری و مراقبت از بروز بیماری خاص و سرطانی، توسعه شبکه فراهم آوری اعضا و نسوج و استقرار نظام جامع ارائه خدمات با کیفیت و ایمن برای بیماران مذکورتا پایان سال چهارم برنامه اقدام کند.
این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

=========================== 

 نگاهی به دومین روز از چهاردهمین همایش کشوری آموزش پزشکی؛

پیشنهادات استادان و متخصصان برای ارتقای آموزش پزشکی در دانشگاه ها

دومین روز از چهاردهمین همایش کشوری آموزش پزشکی به ارائه پیشنهادات استادان و متخصصان علوم پزشکی برای ارتقای آموزش پزشکی در قالب سخنرانی اختصاص داشت.

به گزارش خبرنگار وب دا؛ یکی از سخنرانان امروز این همایش دکتر ناصر سیم فروش جراح و متخصص کلیه بود که سه پیشنهاد و راهکار را برای ارتقای آموزش پزشکی کشور ارائه کرد.

وی فهرست پیشنهادات خود را چنین عنوان کرد: تهیه کتب مرجع پزشکی برای بیماری های مختلف از جمله بیماری هایی که بومی کشور ایران است، رونق یافتن تبادل استادان متخصص در رشته های مختلف بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور، استفاده از امکانات الکترونیکی فضای مجازی برای تبادل افکار و اطلاعات پزشکی بین استادان و دانشجویان.

وی در توضیح پیشنهادات خود بیان داشت: تدوین کتاب های مرجع به زبان فارسی هم اکنون یکی از مهم ترین نیازهای دانشجویان پزشکی کشور است زیرا علاوه بر اهمیت این اقدام که در راستای سیاستگذاری های آموزش پزشکی در کشور است، باید توجه داشت که بسیاری از بیماری ها بومی کشور ایران است و در شرایط زندگی کشورمان بروز و ظهور می یابد که لازم است برای شناخت بیشتر آن ها کتاب هایی به زبان فارسی تدوین شده و در اختیار مراکز علمی و پژوهشی از جمله دانشگاه ها قرار گیرد.

وی افزود: توجه و پرداختن به بیماری های بومی که در کتاب های مرجع پزشکی جهانی چندان به آن ها توجه نشده است ضرورت تدوین و تولید کتاب های مرجع پزشکی را بیشتر می کند.

این جراح و متخصص کلیه ادامه داد: در خصوص تبادل استاد بین دانشگاه ها نیز باید بگویم ما استادانی در اقصی نقاط کشور داریم که هر کدام در یک رشته خاص تبحر زیادی دارند. این استادان باید بتوانند در قالب طرح استاد پروازی، با حضور در دانشگاه های علوم پزشکی مناطق مختلف کشور تجربیات و دانسته های خود را با دانشجویان، انترن ها و رزیدنت ها در میان بگذارند تا به توسعه علم در کشور کمک شود.

وی سومین پیشنهاد خود را با ذکر مثالی چنین تشریح کرد: ما در بحث جراحی کلیه هم اکنون تارنمایی داریم که استادان این رشته فیلم ها و مطالب متنی و علمی خود را روی آن بارگذاری می کنند و یک استاد یا دانشجوی دیگر مثلاً در بیرجند می تواند آن فیلم ها و مطالب را دریافت کرده و پس از مطالعۀ آن ها با پاسخ دادن به دو یا چند سئوال، امتیازبازآموزی لازم را کسب کند.

وی تاکید کرد: این کار علاوه براینکه در وقت استادان صرفه جویی زیادی می کند از هزینه های حضور و اقامت یک استاد در یک شهر دیگر برای حضور در کنفرانس ها و سمینارهای مختلف به میزان زیادی می کاهد.

دانشگاه ها برای جایگزینی نمک هیچ اقدامی نکرده اند

دکتر محمداسماعیل اکبری متخصص بیماری های سرطان سخنران دیگر دومین روز از چهاردهمین همایش کشوری آموزش پزشکی بود که با طرح لزوم پاسخگو بودن دانشگاه های علوم پزشکی در قبال جامعه سخنان خود را آغاز کرد.

وی گفت: پاسخگو بودن حیطۀ بسیار وسیعی دارد که مختص علوم پزشکی نیست ولی یکی از پیچیده ترین اشکال آن پاسخگویی در قبال سلامت افراد و جامعه است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال امسال از سوی سازمان بهداشت جهانی سال توجه به فشار خون نامگذاری شده است و همانطور که می دانید نمک یکی از ریسک فاکتورهای فشار خون بوده و مردم کشور ما نیز از نمک چه به عنوان ادویه غذا و چه به عنوان ضدعفونی کنندۀ آن خیلی زیاد استفاده می کنند و سرانه مصرف آن در کشور ما چند برابر نرم جهانی است، حال پرسش اینجاست که دانشگاه های ما در برابر این معضل چقدر پاسخگو بوده اند؟ و چرا هنوز نتوانسته اند جایگزین غیرزیان آور و خوبی را به جای نمک تولید کنند به طوری که مردم دیگر به سراغ نمک نروند؟

وی در ادامۀ سخنرانی خود به شقوق مختلف پاسخگویی در عرصه سلامت پرداخت و از دانشگاه های علوم پزشکی کشور خواست دراین زمینه بیش از گذشته فعال و پویا باشند تا بتوانند علاوه بر پاسخگویی به مردم در این زمینه ها، به سایر نیازهای سلامتی آنان نیز پاسخگو باشند.

گفتنی است چهاردهمین همایش کشوری آموزش پزشکی همزمان با اختتامیه ششمین جشنواره شهید مطهری از صبح دیروز درسالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز شد و تا پنجشنبه 12 اردیبهشت ماه در همین مکان ادامه خواهد داشت. برگزاری نمایشگاه جانبی دستاوردهای آموزش پزشکی توسط 36 دانشگاه علوم پزشکی کشور در قالب غرفه، ارائه 8 سخنرانی اصلی و 155 سخنرانی کوتاه، ارائه 405 سخنرانی در قالب پوستر و 400 سخنرانی به صورت الکترونیکی، برگزاری 10 سمپوزیوم برای بررسی فرآیندهای برتر آموزشی دانشگاه ها و 20 صبحانه کاری در قالب میزگرد برای بررسی مسائل آموزشی پزشکی، بخش های مختلف این جشنواره خواهد بود.  

==========================

معاون آموزشی اعلام کرد؛

آموزش پزشکی جامعه نگر در راس برنامه های آموزش پزشکی/ آموزش زیربنای سلامت افراد و جامعه است

 به گزارش خبرنگار وب دا دکتر بهرام عین اللهی گفت: اگر آموزش پزشکی ما در دانشگاه های علوم پزشکی به خوبی انجام گیرد سلامت مردم نیز در جامعه تضمین خواهد شد.

وی افزود: شعار چهاردهمین جشنواره کشوری آموزش پزشکی «آموزش علوم پزشکی در خدمت نیازهای مردم» تعیین شده و آموزش پزشکی جامع نگر در راس برنامه های آنست.

وی گفت: افق ما رسیدن به دانشگاه اسلامی است که در این خصوص وظایف مهمی بر عهده ماست و رعایت عدالت آموزشی و تعیین استراتژی های مشخص ما را در رسیدن به آرمان ها کمک خواهد کرد.

دکتر عین اللهی بیان داشت: امروزه در آموزش پزشکی به جای خوبی رسیده و ارکان قابل قبولی داریم ولی کارهای انجام نشده هم زیاد هستند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در ادامه گفت: مهم ترین رکن در آموزش استاد است، باید استاد را گرامی داشت و قدر هر استادی نیز به نوع دانشجویانی که تربیت می کند بر می گردد. یک استاد خوب باید اطلاعات فراگیر داشته و خودسازی را فراموش نکند.

رییس چهاردهمین همایش کشوری آموزش پزشکی بیان داشت: دانشجو به استاد به عنوان الگو نگاه می کند و یکی از مهم ترین وظایف استادان ما ایجاد حس خودباوری در دانشجویان است.

وی بهره گیری از وسایل ارتباطی و آموزشی نوین دنیا را برای گسترش علم و شرکت در سمینارهای جهانی و منطقه ای ضروری اعلام کرد و گفت: جذب استادان متعهد، متدین، باسواد و دارای دغدغه کمک به جامعه، آشنایی استاد با مبانی جدید آموزش پزشکی، توجه به کار تیمی به جای کار فردی، مهم ترین برنامه هایی است که باید در این همایش مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان از خدمات استادان دکتر شهریاری، دکتر مرندی، دکتر محققی، دکتر شفیعی، دکتر مداح، دکتر اسفندیاری که هر کدام در تخصص و بخش های مربوط به خود گام های موثر آموزشی برداشته اند قدردانی کرد./

معاون آموزشی در چهاردهمین جشنواره کشوری آموزش پزشکی و ششمین جشنواره شهید مطهری، آموزش پزشکی را زیربنای سلامت افراد و جامعه اعلام کرد.

====================

آغاز چهاردهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی، امروز با حضور وزیر بهداشت

چهاردهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و ششمین جشنواره سراسری آموزشی شهیدمطهری امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود.

به گزارش وب ‌دا؛ در این دو برنامه کشوری توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با مشارکت و میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران در محل سالن همایش‌های رازی این دانشگاه برگزار خواهد شد، اعضای کمیسیون های آموزش و تحقیقات و بهداشت و درمان مجلس حضور دارند.

بنابراین گزارش محور اصلی این همایش «آموزش علوم پزشکی در خدمت نیازهای جامعه» است و دیگر محورهای این همایش شامل: آموزش مبتنی بر توانمندی، آموزش مهارت ارتباطی، تعهد حرفه‌ای و اخلاق پزشکی به نسل آینده، آموزش بین حرفه‌ای، سیاستگذاری و نقش آن در آموزش پزشکی پاسخگو و نیازسنجی نیازهای سلامت و برنامه‌ریزی نیروی انسانی است.

براساس این گزارش، مهم‌ترین محورهای ششمین جشنواره آموزشی شهیدمطهری نیز شامل: روش‌ها و فنون آموزشی، برنامه‌ریزی آموزشی، ارزشیابی در آموزش، مشاوره و راهنمایی تحصیل، ساختار آموزشی، اخلاق در آموزش، قوانین و مقررات آموزشی و تولیدات آموزشی خواهد بود.

گفتنی است: این دو برنامه کشوری که طی روزهای 9 تا 12 اردیبهشت ماه برگزار می شود، دارای 14 امتیاز آموزش مداوم و 4 امتیاز مجزا برای شرکت در کارگاه‌ها می‌باشد

===================

رییس ستاد کشوری برنامه پزشک خانواده:

شرایط مناطق مختلف برای اجرای پزشک خانواده متفاوت است/ سرانه امسال پزشک خانواده اعلام نشده است

رییس ستاد برنامه کشوری پزشک خانواده گفت: نسخه برنامه پزشک خانواده یکی است ولی شرایط مناطق مختلف برای اجرای پزشک خانواده متفاوت است.

دکتر مسعود صالحی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار وب­دا گفت: شرایط استان ها و مناطق مختلف کشور برای اجرای برنامه پزشک خانواده متفاوت است به عنوان مثال در یک استان بافت شهری و روستایی تقریباً یکی است مثل استان های شمالی کشور، در یک استان بخش خصوصی فعال تر و امکانات بیشتر است مثل استان تهران، در یک منطقه بافت جمعیتی و تراکم آن با سایر مناطق کشور فرق می کند یا ممکن است در منطقه ای پزشک عمومی و متخصص بیش از سایر مناطق باشد، بنابراین من که در ستاد کشوری نشسته ام باید بدانم که ممکن است یک تصمیم من تاثیرات متفاوتی در استان های مختلف برجای بگذارد برای همین گاهی لازم است تصمیمات متفاوتی برای هر منطقه اتخاذ کنیم.

وی در خصوص چگونگی نظارت بر اجرای اصلاحیه نسخه 02 برنامه پزشک خانواده اظهار داشت: روحیه من در 20 سال کار اجرایی به گونه ای بوده است که هیچگاه پشت میز نشین نبوده ام.

وی افزود: از ابتدای برنامه پزشک خانواده از نسخه 01 و 02 بگیرد تا هم اکنون نیز درگیر برنامه پزشک خانواده بوده ام. هنگامی هم که رییس دانشگاه بودم به خانه های مردم، چادرها و کپرها سر می زدم تا ببینم فلان برنامه غربالگری، مداخله بهداشتی و درمانی یا واکسیناسیون ها درست انجام شده و مردم خدمات دریافت کرده اند یا خیر.

منتظریم بیمه ها دستورالعمل سال جدید را ابلاغ کنند

دکتر صالحی با اظهار امیدواری نسبت به افزایش سرانه پزشک خانواده در بودجه سال 92، ادامه داد: نسخه جدید برنامه پزشک خانواده متاثر از اقتصاد مقاومتی تدوین شده است و هنوز بیمه ها سرانۀ امسال را به ما اعلام نکرده اند امیدواریم این سرانه افزایش یابد تا مشکلات اعتباری کم شود.

پزشک خانواده تهران به زودی اجرایی می شود

وی با اعلام اینکه طی یک ماه آینده برنامه پزشک خانواده تهران کم کم وارد فاز اجرایی خواهد شد، گفت: درست است که هم اکنون منتظر تصویب بودجه و اعلام سرانه هستیم ولی مقدمات برنامه پزشک خانواده اعم از ثبت نام ها به زودی عملیاتی می شود.

وی افزود: تهران مثل برخی مناطق کشور شرایط ویژه ای دارد و سعی می کنیم این برنامه را با توجه به شرایط این استان، از جمله فعال تر بودن پزشکان خصوصی و امکانات بهتر بیمارستانی، اجرایی کنیم

=============================

معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد»

شرکت داوطلبانه دانشجویان انترنی در طرح پزشک خانواده

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره اجرای طرح پزشک خانواده، گفت: طرحی در معاونت آموزش در حال شکل‌گیری است که دانشجویان دوره انترنی می‌توانند داوطلبانه به مدت شش ماه در دوره‌های پزشک خانواده شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر بهرام عین‌اللهی در هشتمین نشست جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهارکرد: بر اساس این طرح دانشجویان در این شش ماه حقوق دریافت می‌کنند که این طرح می‌تواند مشکل مراکز را در تامین نیروی انسانی حل کند.

وی با بیان اینکه آموزش برنامه‌ای استراتژیک است و کشورهای پیشرفته این امر را جزو برنامه‌های اصلی خود قرار داد‌ه‌اند، گفت: کشورهای پیشرفته توجه ویژه‌ای به مراکز آموزشی خود دارند و برای اینکه بتوانند آموزش خود را پیش ببرند، نخبگان را از تمام دنیا جمع و تشکیلات آموزشی ایجاد می‌کنند.

وی افزود: امروزه قدرت فقط سلاح نیست و با رشدی که بین جوامع بشری به وجود آمده است، آموزش به عنوان یک قدرت مطرح شده است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش زیربنای توسعه است، خاطرنشان کرد: بنابراین فقط نباید به سخت‌افزارها توجه کرد، بلکه باید نرم افزارها را نیز توسعه داد.

وی با بیان اینکه آموزش ابزار و ارکان مختلفی دارد و رقابت در آموزش یکی از ارکان مهم است، گفت: عدالت آموزشی مبحث مهمی است که باید به آن توجه شود.

عین‌اللهی با بیان اینکه مهمترین بخش آموزش، استاتید و اعضای هیات علمی هستند، افزود: به عنوان یکی از ارکان مهم آموزشی باید به اعضای هیات علمی توجه بسیار ویژه‌ای شود، چرا که توجه ویژه به اساتید سطح کیفی آموزش را افزایش خواهد داد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه در کشور ما در طول تاریخ بعد از شهید ثانی بیشترین توجه به رشد علم و دانش را مقام معظم رهبری داشته‌اند، افزود: اگر این مطالب سرمشق قرار گیرد می‌توانیم به قله‌های مورد نظر پیشرفت دست یابیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص دانشجوپروری، اظهارکرد: استادی شاخص است که دانشجویان متدین و باسواد را به جامعه معرفی کند. در حالی که متاسفانه مشاهده می‌شود برخی اساتید توجهی به آموزش ندارند و بیشتر به ارائه مقاله توجه می‌کنند. اما باید گفت که شاخص اصلی شناخت استاد تربیت دانشجوی برتر است.

عین‌اللهی با تاکید بر اینکه امروزه دشمن دانش ما را هدف قرار داده است، افزود: ترور دانشمندان هسته‌ای در سال‌های اخیر از نشانه‌های مهم همین مساله است، بنابراین هر چه توجه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بیشتری به حوزه آموزشی شود، می‌توان رشد علمی کشور را تضمین کرد.

وی با تاکید بر اینکه ثروت اصلی کشور ما اساتید هستند، تصریح کرد: دانشگاهی پیشرفته است که اساتید باسواد و متدین و دانشمند داشته باشد، بنابراین ثروت برای دانشگاه‌ها با داشتن امکانات زیاد میسر نمی‌شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: مساله‌ای که موجب مطرح شدن موفقیت بزرگ در خصوص سلول‌های بنیادین در دنیا شد وجود افراد دانشمند و انقلابی در مرکز رویان بود که شبانه روز طی یک حرکت بسیجی تلاش کردند و این طرح را به سرانجام رساندند.

وی با تاکید بر توجه به روش‌های نوین در تدریس، گفت: مدیکال اجوکیشن در بحث آموزش علوم پزشکی یکی از مباحث مهم است و آشنایی اساتید به روش‌های تدریس به خصوص در رشته‌های پزشکی یکی از ضرورت‌هایی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

بیمارستان‌های آموزشی باید دپارتمان‌های آموزشی داشته باشند

وی ادامه داد: تمام بیمارستان‌های آموزشی باید دپارتمان‌های سازمان‌های آموزشی را داشته باشند، چرا که هم اکنون اساتید زحمت می‌کشند و اسلایدها و فیلم‌های مختلف را طراحی می‌کنند، اما این‌ها در فضای مجازی دیده نمی‌شود. در حالی که این‌ها باید در جایی به خصوص در فضاهای مجازی ثبت و ضبط شوند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم تغییر در آموزش مداوم، اظهارکرد: نیاز به تغییرات اساسی در زمینه آموزش مداوم وجود دارد و این مساله که افراد امتیاز را بخرند یک فاجعه است و باید تغییراتی ایجاد شود و ما تصمیم داریم در این زمینه به روش‌هایی مانند Elerning و آموزش‌های کوتاه مدت امتیازاتی بدهیم.

وی در خصوص احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: طبق تصمیم وزارت بهداشت ادغام در دو سال گذشته صورت گرفت و دو هدف را مورد نظر داشت که یکی رشد علمی و دوم خدمات بهتر برای سلامت مردم بود، اما متاسفانه با توجه به شاخص‌های محاسبه رشد علمی میانگین مقالات با ا دغام دو دانشگاه کاهش پیدا کرد و در این زمینه هیچ رشدی ایجاد نشد.

وی افزود: در خصوص هدف دوم که بهبود بهداشت و درمان در استان تهران است نیز با توجه به اینکه امکانات متناسب با هدف رشد نکرد و دانشگاه‌ها آموزش را فدای خدمات دهی کردند این رشد نیز حاصل نشد.

عین‌اللهی با بیان اینکه زحمات زیادی برای ادغام کشیده شد، اظهار کرد: اما ادغام نتوانست به اهدافی که برای آن مورد نظر بود دست یابد و هم اکنون خوشحالیم که در هفته معلم اساتید به خانه‌شان برمی‌گردند و به جایی که به کلاس‌ها و دانشگاهش تعلق دارند باز می‌گردند.

وی در خصوص تاسیس 13 واحد بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی کشور ،اظهار کرد: ایجاد دانشگاه‌های بین‌الملل سه هدف عمده را به دنبال داشت: که یکی از این هدف‌ها جلوگیری از خروج دانشجویان از کشور بود که می‌خواستیم این نیروها را در داخل نگه داریم. که این مساله با ایجاد واحدهای بین الملل به میزان خیلی زیاد میسر شد.

وی افزود: دومین هدف تاسیس واحدهای بین‌الملل‌ انتقال دانشجو از خارج به داخل کشور بود که این هدف نیز به خوبی میسر شد و سومین هدف تربیت دانشجویان خارجی است که باید توجه ویژه‌ای به این مساله شود.

عین‌اللهی با اشاره به اقتصاد مقاومتی، اظهارکرد: شرایط کشور هم اکنون شرایطی مانند دفاع مقدس دارد، ولی به صورت پنهان و ما باید تکلیف خود را در این شرایط مشخص کنیم و در این دوره حتی اگر یک دستکش اسراف شود کمک به دشمن است. باید امروزه این را سرلوحه خود قرار دهیم تا از این شرایط بحرانی عبور کنیم.

همه ماموریت‌ها نباید در یک دانشگاه تبلور پیدا کند

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: همه ماموریت‌ها نباید در یک دانشگاه تبلور پیدا کند و هر دانشگاهی باید یک ماموریت پیدا کند، بنابراین بسته به شرایط دانشگاه‌ها باید ماموریت‌های مختلف را به آنها بدهیم، البته توجه به رشته‌های علوم پایه بسیار مهم است و باعث شد بیشتر می‌شود.

وی در خصوص ایجاد فضاهای مجازی در دانشگاه‌ها علوم پزشکی کشور، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی این فضا را ایجاد کرده است که این فضای مجازی، فضایی برای رقابت ما با دنیاست که به معرفی جمهوری اسلامی کمک می‌کند و این فضا می‌تواند آموزش را به نقاط دور دست کشور نیز ببرد.

دکترعین‌اللهی با اشاره به دستیاران فعال در بیمارستان‌های آموزشی، گفت: دستیاران یکی از مهمترین اجزای بیمارستان‌های آموزشی هستند و باید بیشترین توجه به آنها شود، چرا که شبانه روز مشغول خدمت رسانی در بیمارستان‌ها هستند.

وی با اشاره به مفید نبودن بسیاری از فرصت‌های مطالعاتی، اظهارکرد: اگر منابع فرصت‌های مطالعاتی در دانشگاه‌ها را به سمتی ببریم که اساتید همکار را بکار گیریم اثربخش‌تر خواهد بود.

-----------------------

معاون آموزشی وزارت بهداشت:

همه امکانات نباید در یک دانشگاه متمرکز شود/مشارکت انترن‌ها در طرح پزشک خانواده از مرداد

29-230.jpg

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت توجه به عدالت آموزشی، اظهارکرد: در همه جای دنیا این مسله مطرح است و در کشورهای پیشرفته نیز به مسئله عدالت آموزشی توجه ویژه‌ای می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بهرام عین‌اللهی در حاشیه برگزاری جشنواره شهیدمطهری، افزود: نباید این تفکر را داشته باشیم که همه امکانات را به یک مکان اختصاص بدهیم، به عنوان مثال با توجه به اینکه آکسفورد با لندن فاصله دارد، اما این شهر خودش یک مرجع علمی است.

وی با تاکید بر اینکه باید در دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت ماموریتی عمل کنیم، خاطرنشان کرد: در این راستا باید به هر دانشگاه یک ماموریت داده شود.

عین‌اللهی با اشاره به تاسیس دانشگاه علوم پزشکی زابل، اظهارکرد: با تاسیس این دانشگاه مشاهده شد که همه دختران دبیرستانی در شهر زابل توانستند در دانشگاه علوم پزشکی این شهر پذیرفته شوند، بنابراین تجربه نشان داده هرجا که آموزش رشد کند، در آن منطقه از نظر اقتصادی و اجتماعی نیز رشد حاصل خواهد شد.

مشارکت انترن‌ها از 3 ماه آینده در طرح پزشک خانواده

وی با اشاره به پذیرش دانشجویان انترن در طرح پزشک خانواده، اظهار کرد: این بحث نوعی پزشکی جامع‌نگر است که موجب می‌شود مسائلی را به دانشجویان آموزش بدهیم که در آینده با آن برخورد می‌کنند، همچنین با روحیه جهادی که در دانشجویان سراغ داریم این طرح را مطرح کردیم تا افراد به صورت داوطلب شش ماه را در مناطق محروم و مناطقی که پزشک خانواده اجرا می‌شود خدمت کنند.

وی افزود: این طرح به صورت داوطلبی از سوی انترن‌ها صورت می‌گیرد و حقوق و امکانات بهتری نیز برای آنها در این زمینه در نظر گرفته شده است.

عین‌اللهی با اشاره به اینکه این طرح در دانشگاه شهیدبهشتی هم اکنون اجرا می‌شود، اظهارکرد: اما در سایر دانشگاه‌ها در سه ماه آینده این کار را انجام می‌دهیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، اظهارکرد:‌ بهترین درمان در بیمارستان‌های آموزشی کشور هم اکنون انجام می‌شود، بنابراین می‌توانیم این فضا را در پزشک خانواده زیر نظر اساتید برجسته ایجاد کنیم.

وی با اشاره به برگزاری همایش آموزش پزشکی، با بیان اینکه هدف برگزاری سمینارها و جشنواره‌ها جمع کردن افراد برجسته در رشته‌های مختلف است، اظهارکرد: امیدواریم در این جشنواره بتوانیم از حضور دانشمندان و اساتید مختلف در حوزه‌های آموزش علوم پزشکی نهایت بهره‌مندی را داشته باشیم.

 

نظرات 308 + ارسال نظر
اکبر چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 ساعت 09:46 ق.ظ

ممنون سایت دستباری پزشکان خیلی جاب و عالی بود
لااقل توش چشم و هم چشمی نبود
تو سایت پارس مدیک که فقط عقده ایها هستن و چشم دیدن برتری و یا موفقیت ندارن

غونیه چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 ساعت 11:30 ب.ظ

این سایت که مطالب بدرد بخور نداره آن اندک مطلبشم تکراریه.

دستیاری پزشکان چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 ساعت 10:21 ب.ظ http://www.dastyari-pezeshkan.com

سایتی ازاد برای پزشکان

[ بدون نام ] چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 ساعت 12:22 ق.ظ

نه بخدا خیر زنان را ببینید....
من فقط امید وارم هرکی توی این رشته میره توی همه قسمتهای زندگیش موفق باشه...
نه فقط شغل و درامد....
زنان برای افراد مجرد خوبه...

فقط زنان مامایی سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1392 ساعت 10:53 ب.ظ

اونایی که تبلیغ منفی رشته زنان میکنن.دلشون میخاد کسی نره تو اون رشته تا خودشون با نمرات پایین برند.

امین به سارا سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1392 ساعت 06:57 ب.ظ

من امروز زنگ زدم موسسه کرمی گفتن پوشش سوالات 170 حداکثر 175 بوده.این هم از شانس ماست امسال که کرمی خوندیم اینجور شد وقتی خودشون میگن اینقدر مطمین باشید امار واقعی حداکثر 150 سواله

سارا سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1392 ساعت 05:43 ب.ظ

همچنان در انتظار پوشش سوالات کرمی هستیم مشاورم گفت به زودی میزنیم

الینا سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1392 ساعت 05:42 ب.ظ

من هم با شاکی زنان موافق حق مطلب را گفتی

الی به شاکی زنان سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1392 ساعت 05:21 ب.ظ

خوب شما نباید نظرتو به همه تعمیم بدی درسته رشته سنگین و البته مردانه ای ولی بهر حال یکعده خانومه توش بسیار موفقن و خانواده شون هم راضی و در کنارشون هستن و بسیار هم رشته کامل و جامعی است بشرط انکه فرد مناسب وارد این رشته بشه.

شاکی از زنان سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1392 ساعت 05:13 ب.ظ

دوستانی که عاشق زنان هستید یک کشیک که دادید و همچین مورد عنایت سال بالایی قرار گرفتی...انوقت بازم مثل من دیگه دوستش که نداری انصراف هم میدی و میگی من هر رشته میرم به جز زنان....
کدوم اینده ؟
از کمر درد و واریسش خیلی اینده داره یا مطلقه شدن به علت خیانت همسر؟
نه عزیزان خودتون را گول نزنید ....همئنهایی هم که میگن ما شوهرامون پاک و طاهرن بعد چند سال شوهرشون به چشم کیسه پول فقط نگاهشون میکنه....خانم مجبوره باج بده که اقا صداش در نیاد و اعتراض نکنه...
یا حتی چشمشو ببنده و نفهمه که چه خبره!!!!!


من کااااااااااااااااااااملا معتقدم زنان یک رشته مردانه است و باید ازاد باشه برای اقایان....
توی شهر ما که بهترین زنانی ها اقایان هستند....
زنان نیروی مردانه لازم داره....
اگر وارد این رشته شدید برایتون ارزوی موفقیت دارم!

الینا سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1392 ساعت 03:57 ب.ظ

حجم بالا خوندن جز استرس دوره نکردن مطلب ومسلط نشدن هیچ نتیجه ای نداره

فقط لوکس ولاغیر سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1392 ساعت 03:27 ب.ظ

همه با هم قول بدهیم رشته های به غیر از رادیولوژی را نزنیم.
به امید رادیولوژی در ۸ اسفند.
ولی زنان مامایی و اطفال و طب سالمندان و پرتودرمانی هم خداییش پروگنوز درخشانی با توجه به منطقا دارد

سیمین به الی سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1392 ساعت 03:23 ب.ظ

زنان زیر 500 که نداریم ?????????

چرت سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1392 ساعت 03:02 ب.ظ

زنان رتبه زیر 500 !!!!!!!!!!جل الخالق

نگران نباشیم سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1392 ساعت 02:58 ب.ظ

بچه ها نگران نباشید .هاریسو ن عفونی و نورو که همان رفرنس است فقط سالش عوض شده است. مگه چقدر مطالب آن تغییر می کنه که آن را هم اکثر موسسات بطور جداگانه یا داخل جزوه هاشون مشخص میکنند.فارما هم که ده بار هم یک جزوه را بخونی باز هم بار یازدهم خوندنش سخته پس فرقی نمی کنه .چشم هم که شده رفرنس ایرانی که به علت لوس بازیهای جناب اقای عین الهی خل و وزیر مجنون بهداشت است که هردو چشم پزشکند.واحتمالا کپی از ووگان است.پس نباید نگران باشیم من فکر می کردم خیلی از دروس عوض خواهند شد.خدا راشکر

[ بدون نام ] سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1392 ساعت 01:31 ب.ظ

امسال دیگه باید هر رشته ای شده بزنم.
کی میتونه این همه را دوباره از نو بخونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هاریسون 2012
عفونی
نورو
چشم
فارماکو
.....



من که عاشق رشته زنان هستم.میدونم امسال رتبه زیر 500 میخواد با توجه به اینده درخشان مالی و تقاضای بازار و...
ولی همه رشته ها را میزنم.
خسته شدم دیگه.

nooshin سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1392 ساعت 01:27 ب.ظ

http://sanjeshp.ir/Refrences/apx/92/Dastyar92_Esfand.pdf

be salam سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1392 ساعت 01:15 ب.ظ

lotf kon chand ta comment balatar ro bekhon javab dadim zanan tehran ghaboli

آرین سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1392 ساعت 01:00 ب.ظ

منابع دستیاری اسفند 92 اعلام شد

به بالایی سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1392 ساعت 11:48 ق.ظ

عزیزم بذار رتبه ها بیاد

رادیولوژی بهتره یا قلب و عروق؟ سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1392 ساعت 12:34 ق.ظ

رادیولوژی بهتره یا قلب و عروق یا زنان و مامایی؟
اگه اینا نشد پاتولوژی بهتره یا مغز و اعصاب ؟
اگه اینا نشد داخلی بهتره یا پرتودرمانی؟
PLEASE help me to choose one of them.
my number 348

سلام دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 11:18 ب.ظ

راستش دلیل اینکه فرصت نکردم به نمره ها سر بزنم چون داستان زندگی غم انگیزی دارم.
فقط امتحان رو دادم و باور کنید تا الان فرصت نکردم سر بزنم.
سوالم جدی بود.امیدوارم حدساتون درست باشه.چون خیلی نگرانم.خیلی زیاد
فقط زنان میخوام .بیشتر نمیخوام.ممنون جوابمو دادید.ببینید چطور همه مونو ازار میدن.اخه یه نمره صحیح کردن اونم کامبیوتری این همه دنگ و فنگ داره.
به خدا مثل همه تون خسته ام.خسته خسته

به امین.آزاد دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 10:01 ب.ظ

انشالله قبولی.حتما ذخیره رو بزن.یکی از بچه ها میگفت اطفال بعد ذخیره دوم هم گفته بودن بابا هرکی میخواهد بیاد .انگار یه جاهایی خالی بود.سرتو به یه چیزی گرم کن.دیگه پیش میاد .اگه امتحان آسون بود شرایطمون بدتر میشد.چون خیلی ها فقط با تست های کرمی میتونستن نمره نزدیک ما بیارن اونوقت اوصاع خرابتر میشد.استراحت کن و فیلم ببین و ورزش کن.قبول شی دیگه وقتی برای خستگی در کردن نداری.

امین به ازاد دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 09:10 ب.ظ

حتی نمیتونم بخوابم.من کرمی خوندم بعد یه سال 4 -5دور کتاب کلی تست زدن ماه اخر بالای 14 ساعت میخوندم .کلی با ریسم دعوا کردم تا دو سه ماه بالاخره مرخصی گرفتم تا مرز اخراج پیش رفتم اما درسمو خوندم .امتحان پره شهریور رو 440 زدم امتحان پره اسفند رو 500.اما این امتحان فاجعه حتی روم نمیشه بگم چند شاید بزور 240.گیجم نمیدونم الان چه کاری درسته.نمیدونم با این نمره وسهمیه مناطق محروم میشه به اطفال امید داش؟

به سلام.آزاد دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 09:03 ب.ظ

فکر کنم همه مثل من فکر کردن سوالت سرکاریه.بعد یک هفته از امتحان.ولی خلاصه بحث اینکه واقعا هیچ کس نمیدونه رتبه ها چه ججوریه. ماها ا از 240 داشتیم تا 320 وحتی 350. بعضی ها هم میگن 450 هم هست.ولی فکر کنم در رنج safe هستی اگه خیلی عالی نباشی

be salam دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 08:57 ب.ظ

ehtemalan 50 ta 70 nomreh roye nomraton bezarid hodod 410 parsal misheh pas ehtemalan zanan ghaboli

به سلام دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 08:54 ب.ظ

بله با 350 امسال که حدود 400 یا بیشتر پارسال است زنان تهران یا بهشتی قبولید .

به امین.آزاد دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 08:53 ب.ظ

باهات موافقم.خیلی زمان کند میگذره.امروز خواستم مثبت بازی در بیارم فارماکو بخونم.انگار ژاپنی جلوم بود رفتم game بگیرم میبینم با هیچ کدومش حال نمیکنم.اصلا زندگی عادی از یادم رفته.ولی بهت ورزشو توصیه میکنم.استرس از بین میبره.

نومید دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 08:50 ب.ظ

به نظرتون با آزمون گند امسال با نمره حدود 240 شانس قبولی در رشته طب اورژاس یا عفونی در مرحله 1 یا 2 ذخیره هست.

سلام دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 08:46 ب.ظ

سلام
منو ببخشید
اینقدر قابل نبودم یک نفر کمکم کنه.راستش بیامهای قبل رو خواندم و چیزی دستگیرم نشد
سوالم اینه زنان تهران به نظر همه با ۳۵۰ میشه یا نه.
من هم مثل همه تون خیلی گرفتارم و فرصت مرور سایتها رو ندارم.و خیلی نگران
اگه کمکم کنید ممنون میشم
به خصوص بابا بزرگ
ممنون از همه

[ بدون نام ] دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 08:44 ب.ظ

بچه ها امسال هم محرومیت از آزمون . برای انصرافیها است؟؟؟؟؟

مهدی دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 08:42 ب.ظ

امین جان مگه چند شدی؟چه رشته یا شهری می خواهی؟امسال با این آزمون و شرایط سطح نمرات پایینه.حتی به گفته بعضیها 60 70 نمره

............. دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 08:29 ب.ظ

آقا چقدر بحث می کنید
بعضی دوستان با گفتن اینکه دیگه این امتحان مثل سابق نیست و اینکه کتابی می خونیم که 99 درصد سوالات رو پوشش میده سعی در دفاع از کتابهای با حجم بالا یا شاید گمراه کردن بقیه رو دارند

دوستان عزیز چرا با بقیه بحث می کنید؟ شما برین کتاب حجم بالا بخونین به بقیه چه؟ فقط باز امثال شما بعد از امتحان اسفند میان همینجا میگین" من بی دقتی کردم 30 تا سوال ساده رو غلط زدم وگرنه کتاب فلانی 99 درصد سوالات رو پوشش میداد"
ولی یکبار از خودتون نمی پرسین دلیل این همه سوال ساده غلط زدن چیه؟
دلیلش اینه که اینقدر حجم اون کتابها بالاست که در خوش بینانه ترین حالت دور اولتون اوایل بهمن تموم میشه و نمی تونید به مطالب حتی ساده مسلط بشین

امین دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 08:24 ب.ظ

چه روزای بدیه .سردرگمیه محض.واقعا تا اومدن رتبه ها چکار باید کرد. رفتم سمت کتابا دیدم اصلا حسش نیست خوندن .میگن امسال نمرات پایینه شانس قبولی هست.خدا ازشون نگذره که فقط تو کار عذاب دادن ما هستن اون از امتحان مسخرشون این از اومدن رتبه ها که میگن 15 خرداد!!!

مملی دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 07:04 ب.ظ

بابا بزرگ عزیز لطفا postجدید بگذار.

مهناز دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 07:00 ب.ظ

الینا جان چرا میگی چرا سال آخرته؟امسال چند شده بودی؟270 بیمارستان شما حتما رشته های لوکس می خوان .وگرنه با امتحان امسال فکر کنم اطفال یا شاید داخلی قبول باشند.نه؟

الینا دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 06:23 ب.ظ

من هم میترسم که کارم به 8 اسفند برسه به همین خاطر میخوام معقولانه تصمیم بگیرم و زمان از دست ندم تو بیمارستان ما بعضی ها با 270 شروع کردند بازم می خونند نمی خوام اگر کارم به 8 اسفند رسید سنگ بزرگی بردارم که اخر نتونم جمعش کنم چون سال اخرمه و مناطق محروم هم دارم

[ بدون نام ] دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 06:18 ب.ظ

ما که از خدامونه جزوه خلاصه تر خوب جواب بده ولی امتحان امسال ادمو می ترسونه

[ بدون نام ] دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 06:16 ب.ظ

شما اگه وقتتون ازاد و فارق از همه چیز باشه گاید یا نکات برتر را میتوانید مسلط شوید؟؟/مگه چقدر فرقشه؟؟ با پارسیان اون میگه 185 سوال را پوشش میده کرمی شاید بگه 170 180 یا 160 تا اگر ما یاد بگیریم چگونه امتحان بدیم و سوالاتی را که بلد نیستیم جواب ندیم با پوشش کرمی هم رتبه بالا میاریم

سارا دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 06:14 ب.ظ

شما اگه وقتتون ازاد و فارق از همه چیز باشه گاید یا نکات برتر را میتوانید مسلط شوید؟؟/مگه چقدر فرقشه؟؟ با کرمی اون میگه 185 سوال را پوشش میده کرمی شاید بگه 170 180 یا 160 تا اگر ما یاد بگیریم چگونه امتحان بدیم و سوالاتی را که بلد نیستیم جواب ندیم با پوشش کرمی هم رتبه بالا میاریم

الینا دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 06:09 ب.ظ

من گفته های موسسه را عنوان کردم و نماینده هیچ کس هم نیستم به شعور هیچ کس هم نوهین نمیکنم کرمی خود نفر دوم یا سوم کشور است و با ای کیوی بالیی که داره بیهوده حرف نمزنه فراموش نکنید ازمون امسال یه استثنائ بودمن هم مثل شما در حال تحقیق هستم و یه نیم نگاهی هم به 8 اسفند دارم تازه بفرمایید ایا میشه گسترده یه جزوه با حجم بالا را مسلط شد ایا اگر جزوهای را با پوشش بالا اما حجم زیاد را یه بار خوند بهتره یا پوشش کمتر اما با تعداد مرور بیشتر ؟؟؟؟ به قول ..... حتی نفر اول هم به همه مطالب تسلط کامل نداره باز هم به قول.... ابتدای سال همه سراغ کتب رفرانس می روند پاییز که میشه سراغ جزوههای خلاصه و دم امتحان که میشه میان التماس میکنند که تستهای خلاصه ندارید؟؟؟؟ پس بیایید از ابتدا معقولانه و منطقی فکر کنیم و تواناییها و وقت خود را در نظر بگیریم تا پشیمان نشویم

[ بدون نام ] دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 05:57 ب.ظ

دوستان من امسال امتحان دادم...بخدا کسی که بگه جزوه خلاصه بخون غرض داره...فکر موفقیت شما نیست ...من تجربه خودمو گفتم ...اسم هیچ موسسه ای هم نمیگم چون شما خودتون باید برید مقایسه کنید و تصمیم بگیرید پس مدیون نمیشم ...ولی حواستون باشه موسسات برای پر کردن جیب خودشون میایند نظراتی از طرف داوطلبین میگذارند که ما فلان جزوه خوندیم نمره فلان اوردیم...
خودتون بروید مقایسه کنید...فقط به چشم خودتون اعتماد کنید...
موفق باشید

[ بدون نام ] دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 05:39 ب.ظ

این الینا مشکوک می زنه . به چرت می گه و غیر منطنقی حرف می زنه .و چرا اینقدر سعی در دفاع از موسسه کرمی داره؟اینطور نیست؟

[ بدون نام ] دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 05:28 ب.ظ

اولا هیچ موسسه ای به تستاش ارجاع نمیده باید کتابا و سی دی پوشش بالا باشه نه اینکه بگه تو فلان تست بود.

[ بدون نام ] دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 05:18 ب.ظ

حتی با سیستم 4 ساعته گاهنامه به شرط تسلط نمره بالایی میاورید

الینا دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 05:16 ب.ظ

نه شما شاید تسلط نداشته باشید ولی موسسه کرمی میگه پوشش بالاست و شک نکنید حتی در مجموعه 10000 تایی ting سه ساعته که به گفته خود دکتر کامل است اگر به ان تسلط داشته باشید

به الینا دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 04:46 ب.ظ

من همه کتابای چاب جدید و سی دی هاشو و یکسری تستاشو دارم بالاخره باید ادرس دقیق بگن فکر نکنم بیشتر باشه.

الینا دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 04:43 ب.ظ

نه موسسه میگفت بیشتره منتظر بمانید تا اعلام کنید سایتمون داره به روز میشه

الینا دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 04:42 ب.ظ

نه موسسه میگفت بیشتر منتظر بمانید تا اعلام کنید سایتمون داره به روز میشه

به الینا دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 04:37 ب.ظ

خوب پوشش امسالش زیاد جالب نیست به سختی ۱۵۵ الی ۱۶۰ رو با همه تستاش کاور می کرد

الینا دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 04:30 ب.ظ

هنوز تو سایت کرمی پوشش سوالات را نزده من سخت در انتظارم

ایثارگر دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 04:29 ب.ظ

من هم با شما موافقم

ایثارگر دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 04:15 ب.ظ

لطفا فضای مقدس اینجا را الوده نکنید

[ بدون نام ] دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 01:14 ب.ظ


مشایی: صلاحیتم را از آسمان گرفته ام/ امام عصر شورای نگهبان را مجبور ‏به تایید صلاحیتم می‌ کند

یکی از ‏حضار می‌پرسد که لطفا در این خصوص بیشتر توضیح بدهید؟ شما نامه یا پیامی از جایی دارید که اینگونه از تایید صلاحیت خود ‏مطمئن هستید؟ مشایی پاسخ می‌دهد که خیر یعنی شرایط کشور توسط امام عصر به گونه ای می شود که شورای نگهبان مجبور ‏به تایید صلاحیتم می‌شود.‏

عجب اسمانی های بیکاری! و چه ملت احمقی!

[ بدون نام ] دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 01:08 ب.ظ

پس چرا رفرنس ها رو نمی زنن؟؟

ایرانا دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 01:02 ب.ظ


پارسال یه وب بود از طرف داروغه و اهورا ..چقدر هم وب خوبی بود چقدر بچه ها را راهنمایی کردن سر انتخاب رشته چقدر هم محیط با احترامی درست کرده بودن... ولی اشکال این اینه که هیچ کس ساماندهی نمیکنه اینجا...


دوستان این مطلب جالبه دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 12:56 ب.ظ

http://aftabnews.ir/fa/news/193395/%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D9%86%D9%85-%D9%85%D9%86%D9%85-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF-%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%D9%86%D8%AF

سعید دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 10:58 ق.ظ

همکاران ارامش خود را حفظ کنید

به همه دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 10:23 ق.ظ

اه بسه دیگه تمومش کنین این بچه بازیا رو...

[ بدون نام ] دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 09:51 ق.ظ

لینک رفرنسها کجاست پس؟؟؟

رعنا دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 08:55 ق.ظ

چقدر بحث می کنید حوصله دارید

مریم دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 08:51 ق.ظ

شما از کجا منابع جدید رو نگاه کردید ؟؟ ادرس سایت را می گویید

[ بدون نام ] دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 02:40 ق.ظ

تو تموم جزوه ها می شه 170-180 تا سوال رو یه جورایی پیدا کرد، ولی نمی شه با 5 دور خوندن هم حفظ کرد اونجاهایی که این ها می گن. مثلا کرمی می تونه ادعا کنه بیشتر سوال های درس های مینور تو جزوه اش بوده، ولی مساله اینه جایی که تاکید کرده مهمه سوالی ازش نیومده اما جایی که فقط با گفتن یه خط رد شده، همون یه خط ازش سوال اومده. کار موسسات هم شده اصولا سرکیسه کردن امثال ما. از همه کلاه بردار تر هم پ.د

[ بدون نام ] دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 02:06 ق.ظ

یعنی همه رفرنسها عوض شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

[ بدون نام ] دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 12:32 ق.ظ

وااااااااااااااای یعنی چییییییییییییییییییییییی
چرا همه رفرنسها را عوض کردند
جراحی کودکان را هم عوض میکردند تا کارشان تکمیل می شد

مانئ یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 11:45 ب.ظ

بجه ها امتحان را ول کنئد بئائئد زندگئ کنئم بخدا خسته شد ئم.

اراس یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 11:45 ب.ظ

بجه ها بنظرتون بخونم یا مهاجرت کنم...تو رو خدا حقیقت رو بگید می خوام از قشر همکار خودم ببرسم با توچه به تجربه تون ؟؟؟

به 000000.آزاد یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 10:58 ب.ظ

رشته پزشکی قانونی تا اونجایی که اطلاع دارم کارمند پزشک قانونی میشی.دقیقا یک کارمند.و از شکایات تا بررسی پرونده ها ی شکایات نظر میدی .اکثر همکار های پزشک قانونی عصر ها مطب خودشونو دارند.یعنی به عنوان پزشک عمومی تا متخصص.چون قدیم که رشته تخصص نبود از عمومی استفاده میکرد سازمان.بعد اون کارمند ها می تونستن طی دوره کاریشون تخصص بخونن.ولی بعد تحصیل باز گشتن به سازمان و عصر ها کا ر خصوصی خوودشونو دارن.

[ بدون نام ] یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 10:21 ب.ظ

سارا یعنی واقعا ازدواج کردی؟

چرت می گی

دروغ نگو

به سلام یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 09:22 ب.ظ

پیام های قبلی بخوان جوابت را میگیری. فکر نکنم کسی حال زدن حرفهای تکراری را نداره.

[ بدون نام ] یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 09:14 ب.ظ

منابع جدید رو اعلام کردن؟

سلام یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 05:54 ب.ظ

سلام به همه
راستش من از نمره ها اصلا خبر ندارم.نمره ام ۳۵۰ شده.می خواستم بدونم کسی حدس می تونه بزنه ایا زنان تهران قبولم یا نه.من از قبل امتحان هم زنان می خواستم.
لطفا اگه حدسی نظری دارید ممنون میشم کمکم کنید

000000 یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 04:19 ب.ظ

رفرنس بیهوشی میلر است .حجم زیادی دارد مثل سایر رفرنسها .بیهوشی سال اول و دوم رزیدنتی سختی داره بخاطر کشیکهای پر مریض آن.از سال سوم ببعد خیلی راحت خواهد شد کشیک ها کم شده و استرسها متعادل می شوند.البته بسته به اینکه کدام دانشگاه باشی این شرایط فرق میکنه .
بچه ها کسی از رشته پزشک قانونی اطلاعاتی داره چه جور رشته ایه. بازار کار داره یا......

سعید یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 04:18 ب.ظ

واقعیت هرگز خطا نمیکند منتظر باشید سایت دکتر کرمی در حال به روز کردن است

رضا یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 03:16 ب.ظ

خیلی ادمهای باحالی هستید

آزاد یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 02:55 ب.ظ

به هم توهین نکنید.یاد خاتمی بخیر.تساهل و تصامح.عجب دورانی بود..هر کس نظرشو بگه.....واقعیتش روز بعد امتحان اون سوال اطفال که در مورد احیا بود تو کرمی نبود رفتم کتاب احمدی باز کردم و دیدم کل تست از یک نتکه بسیار مهم کامران احمدی طرح شده.تمام گزینه ها اون تو بود.واقعا سرم گیج رفت.گفتم کاش یه منبع کاملتر میخوندم.20-30 تا سوال نمیدونم چرا غلط زدم.مثلا چست تیوب خوندم چسب زخم یعنی اونقدر ادرنالین بالا بود همچین سوالی رو غلط زدم.... هر چی میخونید موفق باشید.

به آرتین.آزاد یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 02:41 ب.ظ

خیلی ممنون از راهنمایی شما و سمانه خانوم که اطلاعات خوبی در مورد بیهوشی دادین.فکر کردم شاید رزیدنتی سخت باشه یا درس هاش.در مورد درس هاشون کسی نظری نداره؟ دوستی میگفت درس هاشون خیلی باید به فارماکو مرتبط باشه.

به زیزی یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 02:36 ب.ظ

اولا یکم شعور هم واسه ادم هم خوبه و هم لازم .
شما که ادمین پازس مدیک فحش میدی پس بیخود پاچه خواریشونو می کنی و پست میذازی اونجا
اخه دختر ترشیده باید بیای خبر خواستگاریتو همه جا جار بزنی ؟مادر شوهرت بفهمه چقدر بی ادب و عقده ای هستی که نبرده پست میاره .
خوبه ار الان رو خودت کار کنی .
واسه دورران رزیدنتیت هم خوبه

آزاد یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 02:35 ب.ظ

الی خانم سلام.کسی به شما توهین کرده که شما به بنده یا کسی که نمره هاش پایین تر از شما شده میگید مغز فندقی؟ من جوابتونو نمیدم.چون خانوم هستید جواب حرف زشتتونون نمیدم.چون میخواهم همه در آرامش اینجا در کنار هم باشیم.من کرمی خوندم ولی با خودم میگم کاش منبع بهتری رو با توجه به زمان که گذاشتم انتخاب میکردم.هر کس هر موسسه کهخواست بره ثبت نام کنه.من تجربه خودم گفتم .در ضمن الی خانوم شما وضعیتت با ماها مغز فندقی ها فرق داره.شما میتونید با 2 ماه خوندن 320 بیارید .پس شما اون دسته از عزیزانی که مثل شما این قابلیت رو دارند راهنمایی کنید.من هم مغز فندقی هایی مثل خودمو. لطفا دیگه ماهارو قاطی این بحث های الکی و دنباله دار نکینید.

به الی یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 02:14 ب.ظ

الی جان اسم دانشگاهت را بگو اگه راست بگی میشه امارشو گرفت....نکنه تو همون الی اصفهانی سایت پارس مدیکی؟

[ بدون نام ] یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 01:52 ب.ظ

[ بدون نام ] یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 01:48 ب.ظ

بچه ها منابع را کجا اعلام کردن؟من که هرچی نگاه کردم چیز جدیدی نبود.آخریش اصلاحیه بره اینترنی شهریور بود.

الی به سیمین یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 01:11 ب.ظ

خطاب من فقط به اقای ازاد بود و بس. ااگه به نظرات قبلی برگردید متوجه میشید من تو امتحان شرکت کردم هم سواد م خوب بود هم بیس خوبی دارم هم دانشگاه معتبر درست خوندم اما معتقده کسانی هستند که نمره بالا گرفتن و تالاش هم کردند اینکه همه رو متهم به بلوف و دروغ بکنیم اشتباهه بهر حال امتحان دشوار و گنگ بود این اقای ازاد همه رو متهم به نماینده فلان موسسه بودن و خالی بندی و ...... می کنن بهتره برادره من واقعیتو قبول کنی.

[ بدون نام ] یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 01:05 ب.ظ

من رفرنس جدیدی ندیدم ، کجاست ؟

سیمین به الی یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 01:00 ب.ظ

الی جان ، نمیدونم خودتون وی این امتحان شرکت کردی یا نه ولی خیلی از بچه های کاردرست استان ما هم حدود 290-320 هستن. حالا مغزفندوقیها رو نمیدونم...

ماهی یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 12:54 ب.ظ

لطفا لینک منابع آزمون پذیرش دستیار تخصصی اسفند 92 دوره چهل و یک را بذارید با تشکر

آرتین یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 12:50 ب.ظ

بنظرم بیهوشی یکی از بهترین رشته هاست.اگر انصرافی ان زیاد به چشم میاد به علت اینه که جزوه رشته هایی است که تعداد زیاد هر سال میگیرند.و شاید یکی از دلایل دیگر آن اینه که معمولا امکان مطب ندارند ولی خوبی آن اینه که هیچوقت دنبال مریض نمی گردی مریض را جراح ها برات میآورند .مخصوصا برای خانمها رشته خوبیه .رزیدنتی سختی هم داره.الان که فوق های خوبی هم براش گذاشتن .من چند نفر از دوستان و اقوامم متخصص بیهوشی هستند خیلی راضیند .جالب اینکه جای انصرافیها سریعا پر می شه.بر عکس اطفال که امسال در چند دانشگاه حتی بعد از اعلام مرحله دوم ذخیره بازم جای انصرافیها ذخا لی ماند.در حال حاضر بازار کار بیهوشی از اطفال و حتی داخلی بهتر است

سعید به الی یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 12:49 ب.ظ

نه عزیزم اینجوری قضاوت نفرمایید شما بایستی همه شرایط را در نظر بگیرید من دوستم تو کتابخانه طالقانی یه سال خوند و سال 81 فارغالتحصیل شده و میگفت نفر دوم بهشتی که باهش مخوند 330 اورده این امتحان غیر علمی و غیر استاندارد را با توانایهای افراد نمیشه مقایسه کرد معتقدم اصلا قیاس تو این ازمون غلط است

[ بدون نام ] یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 12:48 ب.ظ

رفرنسهای دستیاری چهل و یکم اعلام شد

الی یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 12:39 ب.ظ

از نظر این اقای ازاد همه بلوف می زنن چه اونیکه گاید خونده چه اونیکه کرمی خونده .اصولا ایشون فقط درست میگن و به اون فردی که گفته بود استریت دانشگاه ما ۳۰۳ شده باید بگم که بهتره اون دانشگاه را درشو گل بگیرن که استریتش ۳۰۳ میاره .همه رو با مغز فندقی خودتون مقایسه نکنید لطفا.

سارا یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 12:30 ب.ظ

من هم با بالایی موافقم عیب شاید مسلط نبودن ما است نه جزوههای کرمی

به ازاد یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 12:29 ب.ظ

بهتره بد بین نباشی برادر ما باید به یکی اعتماد کنیم ان هم بعد تحقیق و تفکر شما بهتره عینک بد بینی را برداری و مثبتتر فکر کنی

الینا یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 12:26 ب.ظ

کرمی بلوف نمی زنه متعهد به کارشه من به اون ایمان دارم و منتظر اعلام پوشش ان هستم

آزاد یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 12:23 ب.ظ

سلام به همه.این موسسات فعلا باید تو نمایشگاه ثبت نام داشته باشند.فعلا همه نمره های 450 دارند و 180 سوال رو هم تو جروه هاشون.بگذارید رتبه ها بیاد.ما که بخیل نیستیم.اگه واقعا این طور باشه همه میرن همون موسسه اسم مینویسند.یک سوال از همه .کسی میدونه چرا بیهوشی هر ساال این همه انصرافی داره ؟ مشکل رشته اش چیه؟

.. یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 12:13 ب.ظ

0خداییش پارسیان راست گفته ویا بلوف زده.

منتظر یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 12:11 ب.ظ

انتظار چه عزیزم اونم الان یک دروغ سرهم میکنه . اگه کسی هم اعتراض کنه هزار جور دلیل الکی می یارن که مثلا شما خوب نخوندین . همه سولات را نزدین. سولات رو بادقت نزدین. به نکات مهم بی توجه بودید.و........ اینها فوت و فن کاسبیشونو بلدند.

250bond یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 11:54 ق.ظ

نظرتون راجع به کلاسهای جهاد چیه؟؟

[ بدون نام ] یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 11:52 ق.ظ

اینکه معلوم بود

[ بدون نام ] یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 11:39 ق.ظ

سایت سنجش تاریخ دوره ٤١ را اعلام کرد

بدینوسیله به اطلاع متقاضیان شرکت در آزمون پذیرش دستیار تخصصی دوره چهل و یکم می رساند آزمون مذکور روز پنج شنبه مورخ 8/12/92 برگزار خواهد گردید


سعید یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 10:47 ق.ظ

پارسیان پوشش سوالات را 185 تا اعلام کرد سخت در انتظار دکتر کرمی هستم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد