خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

روز پزشک بر همه رانتخواران وزارت بهداشت و نظام پزشکی مبارک!!

 

اوست عادل 
لعنت خداوند و رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) بر تمام مسئولان شیطانی منافق در حکومت اسلامی که با دزدی و خیانت و پایمال کردن حق مردم، آبروی دین مبین اسلام را به بازی میگیرند. عذاب ابدی فرقان در دنیا و اخرت نثارشان باد. 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد  

 لعنت خدا بر سوال فروشان و حامیانشان و همه کسانیکه حق سایر داوطلبان دستیاری را در خفا ضایع می کنند؛ آمین.
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ     

لعنت خدا بر همه مسئول نماهایی که با باندبازی و خودخواهی و تمامیت خواهی به خون شهدا خیانت میکنند 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد 

 ===============================  

هفته شانزدهم از مراحل آمادگی برای امتحان دستیاری - درس شانزدهم

تا روز جمعه پنجم شهریور

================================    

 متاسفانه خبرهای تکان دهنده ای از قبولی بی حد مدیران بیسواد (بصورت مازاد) در رشته های مختلف شنیده شده است . طبق معمول (بعد از خوار کردن پزشکی در دوران نمایندگی مجلس) ظاهرا خانم وحید دستجردی با این پذیرش بی رویه مدیران بیسواد؛ زهر خود را به بدنه جامعه پزشکی کشور تزریق کرده اند! 

باید در روز پزشک فاتحه ای به حال پزشکی رو به افول بخوانیم! 

 ==================================

 

 زمان برگزاری آزمون دستیاری89 نهایی شد
رییس مرکزسنجش آموزش پزشکی: آزمون29 بهمن برگزار می‌شود
معاون آموزشی وزیربهداشت: آزمون سی و هشتم بدون تغییر برگزار می‌شود

1389/06/01
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرد: سی وهشتمین دوره آزمون دستیاری روز جمعه 29 بهمن برگزار می‌شود.

دکتر جبرائیل نسل سراجی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به جدول آزمونی پذیرش دستیار تخصصی پزشکی، گفت: کارت ورود به جلسه این آزمون طی روزهای 25 تا 28 بهمن ماه به صورت اینترنتی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir توزیع می‌شود.
وی در خصوص زمان ثبت‌نام آزمون سی‌ وهشتم دستیاری، اظهار کرد: هنوز زمان دقیق ثبت‌نام مشخص نیست.

معاون آموزشی وزارت بهداشت:
آزمون دستیاری بدون تغییر برگزار می‌شود
  


دکتر محمد علی محققی معاون آموزشی وزارت بهداشت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تاکید بر اینکه این دوره از آزمون دستیاری بدون تغییر و همانند سال گذشته برگزار می‌شود، اظهارکرد: تحول در آزمون دستیاری یک سال به تاخیر افتاد.
وی افزود: آزمون امسال دستیاری عمدتا شبیه آزمون دوره گذشته برگزار می‌شود و فقط تفاوت آن با دوره قبل در این است که نرم‌افزارهای سطوح حفاظتی با حیطه وسیع‌تری لحاظ شده است. (همان حرفهای تکراری سالهای گذشته: امسال نیز مثل سالهای گذشته کسی نمی تواند سوال فروشی کند مگر با اذن عالیمقامان)  

محققی با اشاره به مصوبات شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در خصوص تحولات آزمون دستیاری، تصریح کرد: در آنجا مقرر شد این تحول یک سال به تاخیر افتد و داوطلبان بر اساس سیستم قبلی پذیرش شوند، البته دبیرخانه برای بررسی نتایج برگزاری آزمون به شیوه جدید نمرات این دوره را بر اساس ملاک‌های در نظر گرفته شده تجزیه و تحلیل می‌کند تا از نتایج آن اطلاع یابد، ولی اجرای آن برای کلیه داوطلبان از دوره سی و نهم اجرا خواهد شد.

 

 ============================

روز پزشک را به همه متخصصین سوال خر  و رانت خوار؛ و کارکنان وزارت بهداشت پر از خطا و خائن به قشر فرهیخته کشور که در بیسواد پروری و ارج نهادن به تنبلی و پارتی بازی دست همه حکومتی ها را از پشت و جلو و چپ و راست بسته است(بالاخص به خانم وزیر و معاونین) و نیز به نظام مترسکیه پزشکی تبریک می گوییم

تذکر مهم: تبریک روز پزشک شامل حال پزشکان عمومی بدون پارتی نمی شود! 

///////////////

 

از سوی مرکز سنجش پزشکی
شرایط جدید عدم محرومیت داوطلبان دستیاری از آزمون سال 89 اعلام شد  

(احتمالا به علت اینکه کسی انصراف نداده این قانون را گذاشتند نکته قابل توجه اینکه وقتی دانشگاهها ظرفیت پذیرش ندارند چگونه میخواهند ذ خیره اعلام کنند! همانطوریکه همه میدانند پذیرش مازاد امسال خارج از تصور بود!)
مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت اعلام کرد: کلیه پذیرفته شدگان مرحله اصلی و جایگزین آزمون دستیاری سال 88 در صورت اعلام انصراف از تحصیل مشمول محرومیت از آزمون دوره بعد شناخته نمی شوند.
به گزارش خبرنگار مهر، کلیه پذیرفته شدگان مرحله اصلی سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی و جایگزینی مرحله اول (که متعاقباً اعلام خواهد شد) با توجه به مصوبات کمیسیون 7 نفره موارد خاص، در صورت اعلام انصراف از تحصیل حداکثر تا 31 شهریور 89 مشمول محرومیت از شرکت در سی و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی شناخته نمی شوند.
مراتب اعلام انصراف پذیرفته شدگان باید در مهلت مقرر به دانشگاههای محل آموزش ارائه شود.  

 +++++++++++++++++++++++ 

انتقاد شدید از تعویق زمان شروع دوره دستیاری در برخی از دانشگاهها
امیدوار از دانشگاه علوم پزشکی تهران که در سال جاری تحصیلی در رشته جراحی اعصاب یکی از دانشگاههای علوم پزشکی پذیرفته شده بود، با انتقاد شدید از تعویق زمان شروع دوره دستیاری در برخی از دانشگاهها گفت: همه می دانند که در آزمون دستیاری امسال چه اتفاقاتی افتاد که مایه تاسف جامعه پزشکی بود.
وی اضافه کرد: پس از اینکه ظرفیت ها اعلام شد نکته ای که متاسفانه معلوم شد این بود که افزایش ظرفیت چندان هم به سهمیه آزاد ارتباط نداشت.
امیدوار به عدم هماهنگی گروه های آموزشی با وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: گروه های آموزشی در زمان ثبت نام دستیاران به برخی اعلام کردند که ظرفیت نداریم و باید شروع دوره به تعویق بیفتد که نمونه اش خود من هستم که شروع دوره من به شهریور سال 90 و همسرم هم در یک دانشگاه دیگر شروع دوره اش به بهمن ماه 89 موکول شده است. 

+++++++++++++++++++++++ 


................ وزیر بهداشت با اشاره به درخواست دانشجویان به افزایش ظرفیت تسهیلات شرکت در آزمون دستیاری قبل از گذراندن طرح گفت: در سال 86 برای اولین بار به صد نفر اجازه شرکت در آزمون دستیاری داده شد، ولی امسال از طریق این طرح 476 نفر اجازه شرکت در آزمون دستیاری را داشتند که حتی بیشترین پذیرفته شدگان ما در این آزمون استعدادهای درخشان هستند. .....

..... وی افزود: همچنین تعداد دانشجویانی که از امتیاز 85 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده برای ورود به دوره استفاده کردند 82 نفر در دوره دستیاری پزشکی،10 نفر در دوره دستیاری دندانپزشکی، 17 نفر در دوره دکترای تخصصی و شش نفر در دوره ارشد بودند و همچنین دانشجویانی که از امتیاز90 درصد نمره آخرین فرد برای ورود به دوره استفاده کرده‌اند می‌توان به 53 نفر در آزمون دستیاری پزشکی، 13 نفر در دوره ارشد و 50 نفر در دوره دکترای تخصصی اشاره کرد. ...

وحید دستجردی خبر داد:
تخلف دانشگاهها در دوره دستیاری/ سوء
استفاده از تسهیلات نخبگان ............ 

 

  وحید دستجردی خبر داد:
تخلف دانشگاهها در دوره دستیاری/ سوء استفاده از تسهیلات نخبگان
وزیر بهداشت در جمع دانشجویان استعداد درخشان از تخلفات برخی از دانشگاههای علوم پزشکی انتقاد کرد و گفت: من گله دارم از برخی از دانشگاهها اما دانشجویان مطمئن باشند جلوی تخلفات دانشگاهها با جدیت گرفته می شود و دانشجویان می توانند موارد تخلفات را گزارش کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مرضیه وحیددستجردی سه شنبه شب در نشست دانشجویان استعداد درخشان علوم پزشکی در محل تالار امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با انتقاد شدید از تعویق در شروع به کار دوره دستیاری در چند دانشگاه کشور گفت: وزارت بهداشت برای افزایش ظرفیت دوره های دستیای کمک های چند میلیارد تومانی به دانشگاهها کرده است و هیچ دانشگاهی حق ندارد با دانشجویان دستیاری این طور برخورد کند که بگوید بروید 6 ماه دیگر بیایید.

وی اضافه کرد: من گله دارم از برخی از دانشگاهها، مطمئن باشید جلوی این گونه برخورد ها در دانشگاه ها با جدیت گرفته می شود و دانشجویان هر نمونه ای از این موضوع دارند گزارش کنند تا برخورد شود.

وزیر بهداشت با استقبال از نظرات دانشجویان برای ارائه راه حلهای مشکلات وزارت بهداشت گفت: وضعیت نسبت به گذشته بهبود یافته است اما مطمئناً ایده آل نیست و در سه سالی که در دولت هستیم تلاش می کنیم به سمت ایده آل پیش برویم.
وحیددستجردی از ایجاد کمیته دانشجویی در حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت به عنوان یکی از راهکارهای اجرایی کردن نظرات دانشجویان خبر داد و گفت: این کمیته مشورتی در حوزه های مختلف دانشجویی راه اندازی می شود تا بتوانیم نظرات را جمع آوری کنیم و در صورت نیاز به تغییر آیین نامه ها، از نظرات دانشجویان بهره مند شویم.
 سوء استفاده از تسهیلات به نخبگان در گذراندن سربازی در مراکز پژوهشی

وی درخصوص تسهیلات به نخبگان از جمله امکان حضور در مراکز پژوهشی به جای گذراندن سربازی، گفت: متاسفانه بخشی از تسهیلاتی که به برخی از افراد داده شده، مورد استفاده قرار گرفته است موارد فراوانی پیش آمده است که وقتی افرادی برای گذراندن سربازی به یک مرکز پژوهشی معرفی شده اند که در آن بخش به پژوهش بپردازند هیچ تحقیقی انجام نشده و فرد وقت خود را به درس خواندن برای دستیاری و دکتری تخصصی اختصاص داده است.

وحیددستجردی اظهار داشت: انتظار ما این است که دانشجویان استعداد درخشان از استعداد خود حداکثر استفاده را داشته باشند ما نیز باید بتوانیم از توان 6 هزار و 100 دانشجوی نخبه استفاده کنیم.

وی با تاکید بر این نکته که آموزش علوم پزشکی برای وزارت بهداشت یک اولویت جدی است، گفت: زمانی بود که وزن اصلی را به پژوهش داده بودند و همه به سمت مقاله نوشتن رفته بودند اما متوجه شدند که این امر اشتباه است از سوی دیگر زمانی نیز بحث درمان مطرح بود اما هیچکدام نباید همدیگر را تحت الشعاع قرار دهد چرا که آموزش یک رکن اصلی در وزارت بهداشت است.

وزیر بهداشت با اشاره به رتبه بندی دانشگاههای علوم پزشکی از سوی معاونت آموزشی خاطرنشان کرد: ما می خواهیم توان بالقوه دانشگاهها به توان بالفعل بدل شود و دانشگاهها به استانداردهای لازم برسند.

وی درخصوص ابطال آزمون دستیاری سال 88 گفت: ابطال آزمون دستیاری برای احقاق حق کسانی بود که درس خوانده و زحمت کشیده بودند و با توجه به حساسیت و تراکم داوطلبان ظرفیت پذیرش را نیز افزایش دادیم(تقدیمی به مدیران و قوم و خویش های مسئولین) ظرفیت دستیاری با توجه به نیاز کشور و امکانات و ظرفیت دانشگاهها افزایش پیدا کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به بازنگری برنامه پزشکی عمومی در وزارت بهداشت گفت: بازنگری برنامه پزشکی عمومی در شورای سیاستگذاری، دو دانشگاه علوم پزشکی و معاونت آموزشی در حال پیگیری است.مجلس سهمیه زنان و مناطق محروم!(مدیران) را حذف کرد اما سهمیه استعداد درخشان برقرار است
وی در پاسخ به پرسش دانشجویان مبنی بر حذف سهمیه های دوره دستیاری گفت: مجلس در تغییراتی که برای سهمیه های دوره های تخصصی اعمال کرده است سهمیه زنان و مناطق محروم (مدیران) را حذف کرد اما سهمیه استعداد درخشان همچنان برقرار است از سوی دیگر ما با اجازه دادن به دانشجویان استعداد درخشان برای شرکت در امتحان دستیاری عملاً دست خود را برای اعزام نیروی انسانی به مناطق محروم بسته ایم.  

(خانم وزیر! سو استفاده خود از قدرت برای ورود مدیران بیسواد فامیل خودی به دوره رزیدنتی را به مناطق محروم ربط می دهد در حالیکه سهمیه مناطق محروم از اول وجود دشت و این سهمیه را سرخود فقط برای ۵ رشته جراحی کودکان زنان بیهوشی داخلی در نظر میگرفتند ولی بیسواد های فامیل رشته لوکس میخواستند چه بهتر سهمیه مازاد مدیران! اگر به فکر مناطق محروم بودید چرا این سهمیه را سر و سامان ندادید و بجای ان سهمیه مازاد قوم و خویش راه انداختید! ایا غیر از این است که اطرافیان شما با استفاده از سهمیه  مناطق محروم هم از نمره قبول بسیار فاصله داشتند! ) 

یاداوری: سهمیه مناطق محروم حذف نشده بلکه سهمیه مازاد مدیران حذف شده است!
وحیددستجردی اضافه کرد: در سال گذشته 476 نفر از دانشجویان استعداد درخشان امکان شرکت در آزمون دستیاری را داشتند و همین باعث شد که نمرات آزمون بالا برود و حتی ما مورد عتاب و خطاب هم قرار گرفتیم با این حال این امتیاز ویژه همچنان ادامه دارد.
آمار استفاده دانشجویان از تسهیلات استعداد درخشان برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر

وی درباره میزان استفاده دانشجویان از تسهیلات استعداد درخشان برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر گفت: از میان دانشجویانی که بدون آزمون ارتقای تحصیلی داشته اند 270 نفر در ارشد و 84 نفر در کارشناسی پذیرفته شده اند.
وزیر بهداشت اضافه کرد: دانشجویانی که از تسهیلات 85 درصد نمره استفاده کرده اند، 82 نفر در دستیاری پزشکی، 10 نفر در دستیاری دندانپزشکی، 17 نفر در دکتری تخصصی و 6 نفر در ارشد پذیرفته شده اند. همچنین تسهیلات 90 درصد نمره هم موجب شده که 53 نفر در دستیاری، 50 نفر در دکتری تخصصی و 13 نفر در ارشد پذیرفته شوند. 


+++++++++++++++++++++
 

........ وی در خصوص مشکلات و تعویق آغاز به کار دستیاران که در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی رخ داده است، گفت: دستیاران هر جا با چنین مشکلی مواجه شدند می توانند به وزارت بهداشت منعکس کنند به سرعت با دانشگاه مربوطه برخورد می شود.
وحیددستجردی اضافه کرد: دانشگاههای علوم پزشکی باید مجری سیاستگذاری ها، قواعد و مقررات وزارت بهداشت باشند، گروه های آموزشی هم در همین مسیر کار خود را ادامه می دهند. معاونت آموزشی وزارت بهداشت هم از گذشته تعاملات خوبی با گروه ها داشته است.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاهها مجری هستند و در برخی از موارد ناهماهنگی که نادر است با کمک رئیس دانشگاه، هیئت رئیسه و گروه ها حل می شود.
وزیر بهداشت درباره زمان ارائه گزارش نهایی تخلفات آزمون دستیاری سال 88 گفت: ما در انتظار ارائه گزارش تخلفات دستیاری از سوی قوه قضائیه به وزارت بهداشت هستیم. تنها خبر داریم که برای دو نفر حکم قضایی صادر شده است زمانی که برای سایر افراد حکم صادر کنند، گزارش نهایی ارائه می شود.

 

 {{{{{{}}}}}}}}}}}}}{{{{{{

   معاون آموزشی بیمارستان ولیعصر(عج) تهران:
دلسرد شدن پزشکان پیامد بی‌برنامگی مسئولان است
خطای برنامه‌های آموزشی از مشکلات اصلی دانشجویان پزشکی است
معاون آموزشی بیمارستان ولیعصر(عج) تهران، خطای برنامه‌های آموزشی، ضابطه‌مند نبودن قوانین و نامناسب بودن سیاست گذاری‌های موجود در حیطه پزشکی را از مشکلات اصلی دانشجویان پزشکی دانست.
دکتر بابک ساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی ایسنا - منطقه علوم پزشکی تهران، مشکلات پزشکان را دو بخش عمده عنوان و اظهارکرد: بخش اول مشکلات پزشکان مربوط به آینده شغلی و وضعیت آموزشی آنهاست که درطول دوره تحصیل همراه با آنان است. بخش دوم هم شامل مشکلات اجتماعی مشترک با سایر مشاغل جامعه است که پزشکان هم مانند دیگر افراد جامعه با آنها درگیر هستند.
وی افزود: دانش آموزی که متقاضی ورود به رشته پزشکی است، در دوران تحصیل از بسیاری از تفریحات خود صرف نظر می کند که همین روند با ورود به دانشگاه با شدت بیشتری و تا مدت 7 تا 8 سال و گاهی اوقات بیشتر هم ادامه پیدا می کند.
ساعدی افزود: دانشجویان رشته پزشکی با آگاهی و علاقه این رشته را انتخاب می کنند و بسیاری از دانشجویان سایر رشته‌ها بعد از 3 تا 4 سال تحصیل در رشته خود وارد بازار کار می شوند و این در حالیست که همسالان آنها در رشته پزشکی هنوز در ابتدای راه پزشکی هستند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه افراد مختلف می توانند در سطح متوسطی از شغل و حرفه خود قرارگیرند، اظهارکرد: در رشته پزشکی، یک پزشک حتما باید در سطح بالایی از موفقیت در حرفه خود باشد، در غیر این صورت آسیب‌های زیادی به بیماران وارد می شود.
این متخصص گوش، حلق و بینی تصریح کرد: در حیطه پزشکی بعد از گذشت 5 تا10 سال، 40 درصد مطالب علمی آموخته شده توسط دانشجویان و پزشکان تغییر می کند و یادگیری فقط مخصوص دانشجویان پزشکی نیست، بنابراین پزشکان با هر تخصصی که دارند، نیازمند آموزش و به روز کردن اندوخته‌های علمی خود هستند.
وی افزود: با توجه به نامناسب بودن سیاست گذاری‌های آموزشی در کشور و افزایش 100 درصدی ظرفیت‌های پذیرش دانشجو در بسیاری از گرایش‌ها، برنامه ریزی‌های آموزشی در حیطه پزشکی از نوع سعی و خطاست که از نتایج عدم برنامه ریزی مسئولان، دلسردی پزشکان است و تاثیرات منفی بسیاری بر روند درمان به جا می گذارد.
ساعدی با اشاره به ضابطه مند نبودن سیستم‌های درمانی کشور گفت: سیستم‌های درمانی از بیمه‌های نادرستی تغذیه می شوند که عدم رضایت پزشکان و بیماران را به دنبال دارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه به علت آموزش ندیدن مسئولان کادر درمانی، برخوردهای نامناسبی از مدیریت یک بیمارستان تا نگهبان با بیماران و خانواده‌های آنها دیده می شود که بازبینی و آموزش لازم بین تمامی اعضای کادر پزشکی تنها راه حل رفع این مشکلات است.

 ============================

پای صحبت دانشجویان پزشکی به بهانه «روز پزشک»؛
آموزش پزشکی فدای درمان شده است  

سهمیه‌بندی دانشجویان در آزمون دستیاری اجحاف در حق آنان است  

روز پزشک فرصتی برای سیاستگذاران و مدیران عرصه آموزش پزشکی و بهداشت و درمان کشور ایجاد می کند تا با همفکری و همراهی به درد دل‌ها و دغدغه‌های پزشکان و دانشجویان پزشکی گوش دهند و با ایجاد سیاست‌ها و راهکارهای ترویج و اشاعه ارزش‌های معنوی و اخلاق پزشکی و ارتقای جایگاه و منزلت اجتماعی شاغلان حرفه پزشکی درکنار دیگر مشاغل موجود درجامعه، مسئولیت ملی خویش را در جهت حل و رفع معضلات موجود در عرصه پزشکی به ویژه پزشکان و دانشجویان پزشکی ادا کنند.
در آستانه روز پزشک خبرنگار سرویس صنفی آموزشی ایسنا - منطقه علوم پزشکی تهران- گفت‌وگویی با چند تن از دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام داد که در این گفت و گو عمده مسائل و دغدغه‌های آنها مطرح شد.
 شکاف بین آموزش تئوری و عملی و ورود سخت به بازار کار مشکل عمده دانشجویان پزشکی است
زهرا دانشجوی پزشکی ورودی 84 با اشاره به نبود آینده شغلی مطمئن می‌گوید: مسئله‌ای که وضعیت شغلی را آشفته می کند، عدم ثبات و سخت شدن ورود به بازار کار است و نگرانی بیشتر دانشجویان پزشکی پس از 7 سال تحصیل، ورود به عرصه طبابت و فراهم کردن شرایط اشتغال است.
وی اظهار می‌کند: اعضای هیات علمی دانشگاه انگیزه و وقت کافی برای آموزش دادن به دانشجویان را ندارند و اکثر استادان از وقت‌های آموزشی می کاهند تا کارهای درمانی و پژوهشی خود را انجام دهند.
این دانشجو با تاکید بر افزایش 4 برابری سال‌های طرح پزشکان تصریح می‌کند: عمر مفید دانشجویان صرف سخت گیری‌های مسئولان و قوانین تصویب شده می شود که از جمله این قانون‌ها می توان به کاهش دو ساله سنوات دانشجویان پسر بدون در نظر گرفتن تعداد سال‌های مرخصی اشاره کرد.
وی خاطرنشان می‌کند: از مشکلات آموزشی دانشجویان پزشکی، شکاف بین آموزش تئوری و عملی است که بیمارستان‌ها در این زمینه نقش مهمی را ایفا می کنند.
افزایش نیروی مازاد پزشکی نگرانی اصلی دانشجویان دستیاری پزشکی است
به گزارش ایسنا، یک دانشجوی دستیاری سال چهارم بیمارستان امام خمینی نیز پیرامون مسائل دانشجویان دستیاری، می‌گوید: متاسفانه مشکلات رزیدنت‌ها پیش از قبولی تا بعد از فارغ التحصیلی ادامه دارد که البته مسائل پیش از قبولی در آزمون دستیاری، خود را در قالب تقلب‌ها و افزایش بی رویه و بی اساس ظرفیت‌ها و رواج سهمیه‌ها نشان می دهد.
وی می‌افزاید: در دوره دانشجویی، کشیک‌های سنگین و مسائل اقتصادی چون حقوق کم دستیاران، از مسائل آزار دهنده دانشجویان دستیاری است.
این دانشجو در خصوص مسائل بعد از فارغ التحصیلی اظهارکرد: در بسیاری از شهرهای کوچک با 200 تا 300 نفر جمعیت، همزمان 4 تا 5 پزشک هم رشته به غیر از پزشک قبلی، برای گذراندن طرح مشغول به طبابت می شوند که این باعث افزایش نیروی مازاد می شود و بسیار نگران کننده است.
 آموزش دانشجوی پزشکی فدای درمان می شود
 اکثر دانشجویان به جای آموزش صحیح، ساعت‌ها مشغول به اداره کردن بخش‌ها هستند
به گزارش خبرنگار ایسنا، محمد انترن دانشگاه علوم پزشکی تهران هم در این گفت‌وگو و بیان مشکلات دانشجویان با تاکید بر مشکلات آموزشی این دانشجویان در بیمارستان‌ها، گفت: در بیمارستان‌ها آموزش دانشجویان فدای کارهای روزانه بخش و رسیدگی به بیماران می شود و اکثر دانشجویان به جای آموزش صحیح، ساعت‌ها مشغول به اداره کردن بخش‌ها هستند.
وی تصریح می‌کند: برنامه ریزی تنها راه رسیدن به اهداف است و این مهم وقتی امکان پذیر است که قوانین و امکانات ثابت باشند. با توجه به اهداف رو به جلوی دانشجویان پزشکی متاسفانه مسئولان دانشکده همراهی لازم را با دانشجویان ندارند که از جمله کاهش ساعات مطالعه و قطع شدن اینترنت کتابخانه کانسر بیمارستان امام خمینی نشانه همین بی توجهی مسئولان است.
افزایش سنوات طرح دستیاران پزشکی، باعث بی انگیزگی پزشکان در امر طبابت می شود
وی به عدم ثبات در قوانین وضع شده به عنوان یک معضل اشاره کرده و می‌گوید: در حال حاضر تعداد سال‌های طرح دستیاران پزشکی از 2 سال به 8 سال افزایش یافته که این مسئله باعث بی انگیزگی پزشکان در امر طبابت می شود.
این دانشجوی پزشکی ورودی 82 نبود امنیت شغلی را از مشکلات مهم دانشجویان پزشکی دانسته و می‌افزاید: ما در حالی دوره‌های آموزشی خود را می گذرانیم که اصلا به آینده شغلی خود امیدوار نیستیم. هر چند که پیاده کردن نظام ارجاع در سیستم بهداشت و درمان می تواند در رفع این مشکل راهگشا باشد، اما ما حتی به عملی شدن این طرح نیز خوشبین نیستیم.
اجرای طرح پزشک خانواده حل کننده مشکل اشتغال دانشجویان پزشکی و پزشکان عمومی است
سهمیه بندی دانشجویان در آزمون پذیرش دستیاری اجحاف حق آنان است
وی افزود: مسئولان تنها وعده می دهند در حالیکه می توانند با اجرای طرح پزشک خانواده در تمام شهرها از نگرانی های دانشجویان پزشکی و پزشکان عمومی پیرامون اشتغال کم کنند.
محمد به بحث سهمیه بندی دانشجویان در آزمون پذیرش دستیاری اشاره کرد و آن را اجحاف درحق دانشجویان دانسته و اظهارمی‌کند: استعداد کشی پیامد این سهمیه بندی هاست به طوریکه با این تبعیض های غیر علمی افراد لایق و شایسته به جایگاه واقعی خود نمی رسند.
وی نبود انگیزه در استادان دانشگاه جهت آموزش به دانشجویان را یکی دیگر از مشکلات دانسته و می‌گوید: چنانچه قانون تمام وقت جغرافیایی اعضای هیات علمی با در نظر گرفتن مسائل مالی و رفاهی اساتید و تامین آنها اجرا شود، شاید بتواند از این بی انگیزگی استادان در زمینه آموزش بکاهد.
محمد در پایان اظهار می‌کند: در سیستم پذیرش دانشجو کمیت فدای کیفیت می شود، به طوریکه تعداد زیاد دانشجویان پزشکی در هر کلاس تاثیرات منفی بسیاری بر نحوه آموزش و ارتباط بین استاد و دانشجو می گذارد.

 ===================================

ثبت‌نام آزمون دکترای تخصصی پزشکی از پنجشنبه آغاز می‌شود
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی:
داوطلبان باید همزمان با ثبت‌نام، مدارک لازم را ارسال کنند
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری آزمون دکترای تخصصی پزشکی در ششم آبان ماه گفت: ثبت‌نام آزمون از روز پنجشنبه چهارم شهریور آغاز می‌شود.
دکتر جبرائیل نسل سراجی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ثبت‌نام آزمون دکترای تخصصی پزشکی، گفت: ثبت‌نام آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D ) پزشکی تا 24 شهریور ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی ادامه دارد، بنابراین داوطلبان می‌توانند در زمان‌های مذکور به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی
www.sanjeshp.ir  برای ثبت‌نام مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه داشتن دانشنامه دوره کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی و یا مدرک معتبری که نمایانگر فراغت از تحصیل داوطلب باشد از جمله مدارک لازم برای ثبت‌نام است، اظهارکرد: داشتن موافقت نامه کتبی بدون قید و شرط از بالاترین مقام مسئول اداری جهت ادامه تحصیل در مقطع Ph.D برای مربیان رسمی وزارت بهداشت و موسسات وابسته و رسید بانکی به مبلغ 13 هزار تومان از جمله مدارک لازم برای شرکت در آزمون است.
سراجی با تاکید بر اینکه با توجه به زمانبر بودن تهیه مدارک، داوطلبان از هم اکنون مدارک خود را آماده کنند تا در زمان ثبت‌نام دچار مشکل نشوند، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات به وجود آمده، در فرآیند جدید پیش‌بینی شده برای ثبت‌نام مقرر شد ثبت‌نام آزمون‌ها به صورت یک مرحله‌ای انجام می‌شود تا داوطلبان دریافت کد رهگیری قبل از ارسال مداراک را به منزله ثبت‌نام نهایی فرض نکنند و دریافت کد رهگیری مستلزم ارسال مدارک همزمان با انجام ثبت‌نام باشد.

نظرات 85 + ارسال نظر
سردرگم دوشنبه 31 مرداد 1390 ساعت 01:36 ق.ظ

ژزشکی قانونی قبول شدم ولی عاشق کار بالینی ودرمانم .انصراف بدم؟

کارشناس یکی از رشته های علوم پ شنبه 3 مهر 1389 ساعت 09:10 ب.ظ

ای بابا چه خبره؟
ما گفتیم حتما اوضاع امتحان های رشته های ما بده....نگو توی صنف پزشکان هم همین آش و همین کاسست!
دوستان توی آزمون دستیاری که دست میبرند به نظرتون توی آزمون ارشد ما دستی برده نمی شه؟
توی منطقه محرومی بدور از خانه و خانواده خودم هستم با هزار بدبختی کار کردم (البته منی نمی زارم ) و درس خوندم و رتبم توی رشته ای که شرکت کرده بودم در سهمیه تو کشور چهار شد ولی به خاطر کمتر از نیم نمره که از حداقل نمره ای که خودشون اعلام کردم کم داشتم قبول نشدم!
اگه واقعا همه چیز درست محاسبه شده باشه، عیب نداره...بزار اونی که از من بهتر زده قبول بشه..... اما اگه دستی تو کار بوده و حق خوری شدی ...میسپارمشون به خدا....
انشاالله امسال اینقدر می خونم که تو سهمیه آزاد چهار بشم تا دیگه حرف و حدیثی واسش در نیارن!

علی دوشنبه 8 شهریور 1389 ساعت 04:44 ق.ظ

خاک بر سر خودت احمق بی ادب هر کسی دلش تنگ میشه می خواد خودش خالی کنه نباید که حرف بد زد و ناراحتش کرد هر انسانی دلی داره به نظر من درست می گه زندگی پزشگ خیلی مشکله و خود ما هم هنگام نوشتن جملات انقدر عجله می کنیم که ن ت می نویسیم

nana شنبه 6 شهریور 1389 ساعت 12:54 ب.ظ

خاک تو سر دکتری که تورو گرفته
باید تشریف ببری نهظط سواد آموزی

الناز شنبه 6 شهریور 1389 ساعت 03:57 ق.ظ

من همسر یک پزشگم به نظر من نباید با شغل ازدواج کرد پزشگ ها خیلی بد بختند وقتی که به صاحب خانه التماس می کنی که کرایه را کم کنه چه پزشگی همش کشکه 15 سال عمرم گزشت . در حالی که دیگران در حال کیف اند شو هر من کشیک .خسته شدم از این نا عدالتی نه سهمیه داشت که از لولس قبول بشه با 430 اطفال قبول شد وپدرش در میاد ..........زندگی پزشگ همش غم چند سال کمکش کن قبول بشه بعد بی پولی . بعدبدبختی وقتی میاد همش تو خواب به پزشگ خانم توصیه می کنم ازدواج با پزشگ مساوی بدبختی

[ بدون نام ] شنبه 6 شهریور 1389 ساعت 03:45 ق.ظ

مرگ بر مازادی ها از صمیم قلب امید وارم هیچ خیری نبینند که با 425 پشت کنکور دستیاری ماندم با 328 داخلی تهران قبول شده جگرم اتیش می گیره اگر نمره اش را نگفته بود ارامش داشتم

باران جمعه 5 شهریور 1389 ساعت 12:25 ب.ظ

من داخلی اصفهانم . تو داخلی خیلی باید درس خوند مریضای داخلی خیلی کار دارن . اون احساسیکه گفتن ادم فیلدش محدود میشه رو نداره . دقیقا مثل یه اینترن داخلی البته با مسیولیت زیاد باید کار کنی . همه مریضا دربه داغونن
با هر کی حرف میزنم میگه اولش اینطوره بعد عادت میکنی
نمیدونم ....

ضریب کا جمعه 5 شهریور 1389 ساعت 12:22 ب.ظ

سلام

لطفا یکی از همکاران رزیدنت که اطلاعاتی در زمینه ضریب کا دارن راهنمایی کنن
قوانین وزارتخونه خیلی کلی بود.تفهیم نشد

1-برای سهمیه های مختلف چقدر هست؟
2-آیا برای دانشگاههای تهران و شهرستان متفاوت هست؟
3-آیا قابل خرید هست؟برای کسی که بخواد بره خارج کشور
4-برای کسانی که ضریب کا جذب هیئت علمی میشن فرق میکنه مدتش؟

ممنون

به اطفالی ۴۱۵ جمعه 5 شهریور 1389 ساعت 11:49 ق.ظ

تو هم به همه بگو نمره تو از اون خیلی بیشتر بوده بگو با حق مردم خوری قبول شده بگو خیلی ها از جمله من نمرمون از اون خیلی بیشتر بوده وهیچی قبول نشدیم . بگو اگه این سهمیه ظالمانه رو نداشت اونم هیچی قبول نمیشد کاش این حق خورا رو رزیدنتهایی که با زحمت خودشون قبول شدن رسوا میکردن هم امسالها رو هم سالهای قبلی رو . دوره اول این مفت خورا امسال سال ۴ شدن. همچنین سهمیه لعنتی نخبه ها!!!! عجب نخبه هایی! و هر سهمیه ای که کیلویی نمره اضافه میکنه .لعنت خدا بر همه اینا.

نانا80 جمعه 5 شهریور 1389 ساعت 02:26 ق.ظ

فرهاد جمعه 5 شهریور 1389 ساعت 02:20 ق.ظ http://rez89.persianblog.ir

به نظر من هر کسی چون یه دید نسبی به رشته ای که انتخاب کرده داشته ولی هیچ کس اونجور که لازم بوده با جزییات و دید عمیق و ژرف رشته رو انتخاب نکرده در عین حالیکه حبابی که برای یک سری رشته ها مثل رادیو قلب و پوست و....ایحاد شده بوده کم کم با شرایطی که براش تو چند ساله اخیر ساختند خواهد ترکید پس به نظر من نباید صرف اینکه به یک رشته علاقه مندی بیشتری داشتیم و نمیدونیم واقعا اگه میرفتیم توی اون رشته اجساس رضایت میکردیم یا نه و یا اصلا مثل الان پشیمون بودیم یا نه و یا اصلا آدم موفقی توی اون رشته میشدیم یا نه و نتونستیم به اون برسیم به تصور اینکه دنیا به آخر رسیده همه چیز رو فدای آرزوهای به نظر بر باد رفتمون بکنیم!!!!پس زمان چیزیه که قابل خریدن نیست !!!!

[ بدون نام ] جمعه 5 شهریور 1389 ساعت 12:58 ق.ظ

پسر عموم با نمره 355 مازاد فلب تهران قبول شد من ناراحت نیستم ولی ای کاش حق خوری نمی کرد چون با 415 اطفال تهران قبول شدم انصاف کجاست .خانوادش هم به افتخار می کنند که$$$$$$$$

سینا جمعه 5 شهریور 1389 ساعت 12:53 ق.ظ

من اطفال یکی از دانشگاه های تهران بودم ولی دارم انصراف میدم
قلب یا نوروسرجری میخوام

[ بدون نام ] جمعه 5 شهریور 1389 ساعت 12:01 ق.ظ

ای کاش من هم جرات انصراف داشتم
من هم از وضع آموزش اینجا ناراضیم
دانشگاه تهران کجایی که حالا که از دستت دادم قدر ات رو دونستم

به داخلی بهشتی پنج‌شنبه 4 شهریور 1389 ساعت 11:36 ب.ظ

شما الان کدوم بیمارستانی؟
شما می دونی کدوم بیمارستان آموزش بهتری برای داخلی داره؟
احتمالا شما خودتون دانشگاه تهران درس خونده بودین؟نه؟ که حالا نمی تونین سطح پایین تر را تحمل کنید؟
از قلب بهشتی چیزی می دونین؟ قابل تحمله؟ یا اون هم آدم رو به حد انصراف می رسونه؟

بعدش منظورتون از افتضاحه دقیقا چیه؟ مورنینگ هاش الکیه؟ استاد هاش بی سوادن و بی خیال؟ مریض نداره؟
اورژانس هاش علافیه؟ یا برعکس اینقدر سنگینه که جون آدم رو به لبش می رسونه؟
می شه یه کم از حال و هوات بگی؟
به هر حال هر تصمیمی که می گیرید ان شا الاه موفق باشید و شادی و خوشحالی رو براتون به ارمغان بیاره.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 4 شهریور 1389 ساعت 11:26 ب.ظ

shoma dakheli hastid ya galb

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 4 شهریور 1389 ساعت 10:28 ب.ظ

قبلا که ۴ ماه تو اینترنی میرفتی این احساسو تحربه نکرده بودی ؟ ما هم در سال اول با داخلی مشترکیم .به نظر منم همه گرایش های داخلی بیخوده چون باز هم مثل زرشک عمومی باید همه چی بلد باشی و اصلا اون احساس امنیت خاطر رو که حالا اومدم تخصص و فیلد کاریم محدود شده رو به آدم نمیده .راستی برای ما از الان ۱۲ تا کشیک گذاشتن شما هم دارین یاکارگاه هستین؟

خبر جدید پنج‌شنبه 4 شهریور 1389 ساعت 08:25 ب.ظ

اطلاعیه در خصوص اعلام انصراف از تحصیل کلیه پذیرفته شدگان مرحله اصلی و جایگزینی مرحله اول
بدینوسیله به اطلاع کلیه پذیرفته شدگان مرحله اصلی و جایگزینی مرحله اول(متعاقباً اعلام خواهد شد) سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی رسانده می شود، با توجه به مصوبات کمیسیون 7 نفره موارد خاص، در صورت اعلام انصراف از تحصیل حداکثرتا تاریخ31/6/89 این گروه از پذیرفته شدگان مشمول محرومیت از شرکت در سی و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی شناخته نمی گردد.

مراتب اعلام انصراف پذیرفته شدگان می بایست در مهلت مقرر به دانشگاههای محل آموزش ارائه گردد.



be dakheli پنج‌شنبه 4 شهریور 1389 ساعت 08:00 ب.ظ

amuzeshe tehran chetore? khabar darin?

... پنج‌شنبه 4 شهریور 1389 ساعت 07:55 ب.ظ

آقا من داخلی خیلی دوست دارم ولی آموزش اینجا (بهشتی) افتضااااحه! میخوام انصراف بدم!

کسی از دانشگاه تهران هست که بخواد جابجا کنه؟ (با قبول شرایط)

۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳ پنج‌شنبه 4 شهریور 1389 ساعت 07:46 ب.ظ

باران خش داخلی چه شهری میری؟؟؟؟منم توی این ۴ روز احساس خوبی در مورد داخلی و اورژانس بیمارستان اون شهری که رفتم نداشتم

باران پنج‌شنبه 4 شهریور 1389 ساعت 07:18 ب.ظ

بچه ها من الان ۴ روز میرم بخش داخلی اصلا خوشم نیومد چیکار کنم؟ خیلی افتادم تو فکر انصراف

هنگامه پنج‌شنبه 4 شهریور 1389 ساعت 03:42 ب.ظ

بابابزرگ لطفأ‌ بدون شوخی میگین سهمیه مازاد با مدیران چه فرقی داره؟
من تازه اینترن شدم وزیاد مطلع نیستم.ممنوم میشم اگه یه توضیح مختصر بدین.

ضریب کا پنج‌شنبه 4 شهریور 1389 ساعت 02:26 ب.ظ

ممنون از پاسخ جنابعالی
آیا کسی از همکاران قبلا از منبعی پرسیده که بتونه کاملتر راهنمایی کنه؟

تشکر

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 4 شهریور 1389 ساعت 01:34 ب.ظ

بابابزرگ ذخیره ها رو کی می گن/؟

مردد پنج‌شنبه 4 شهریور 1389 ساعت 12:52 ب.ظ

آخه من امسال می تونم امتحان دستیاری بدم می خوام ببینم اگه 8 سال طرح باید برم که اینجا امتحان ندم و برم سربازی و بعدش هم یه کشور دیگه...

به بابابزرک پنج‌شنبه 4 شهریور 1389 ساعت 11:40 ق.ظ

خیلی ممنون

فرهاد پنج‌شنبه 4 شهریور 1389 ساعت 09:54 ق.ظ http://rez89.persianblog.ir

مناسبتها دست مایه یاد آوریهاست و شیخ الرییس بهانه جاودانه’پاسداشت تعهد بلند تاریخی تو بر ضمانت سلامت و درمان جامعه
روزتون با تاخیر چند روزه مبارک

مردد پنج‌شنبه 4 شهریور 1389 ساعت 02:54 ق.ظ

بابا بزرگ قضیه 4 برابر شدن طرح تخصص چیه؟ واقعا یعنی 8 سال بیگاری؟

جدی نگیرید تا شما به طرح برسید انواع تبصره های رنگارنگ وضع خواهد شد فعلا به درس و مشقتان برسید

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 4 شهریور 1389 ساعت 02:09 ق.ظ

اینجاییم

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 4 شهریور 1389 ساعت 01:15 ق.ظ

کجاییدددددد

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 4 شهریور 1389 ساعت 01:10 ق.ظ

ضریب کا پنج‌شنبه 4 شهریور 1389 ساعت 12:18 ق.ظ

دوستان لطفا در مورد ضریب کا راهنمایی کنید
1-برای سهمیه های مختلف چقدر هست؟
2-آیا برای دانشگاههای تهران و شهرستان متفاوت هست؟
3-آیا قابل خرید هست؟برای کسی که بخواد بره خارج کشور
4-برای کسانی که ضریب کا جذب هیئت علمی میشن فرق میکنه مدتش؟

ممنون

اطلاع چندانی ندارم ولی فکر میکنم بستگی به منطقه محروم داره یعنی هر چه محرومتر امتیازت بهتر! قابل خرید نیست ولی در این کشور نشد نداریم
فکر میکنم اینن سوالات را زنگ بزنی و از وزارتخانه بپرسی خیلی موثق تر جواب بگیری یا در سایت وزارتخانه و ایین نامه های ان جستجو کنی!

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 4 شهریور 1389 ساعت 12:02 ق.ظ

سلام
قلب ارومیه امسال برای اولین بار رزیدنت ورداشته.تو دفتر چه ظرفیتش سه نفر اعلام شده بود که به سلامتی همه مسوولین دیروز با ۸ رزیدنت استارت خورد!!!!!!!!!!

به بابابزرک چهارشنبه 3 شهریور 1389 ساعت 11:37 ب.ظ

سلام بابا بزرک
بابابزرک ,وحید دستجردی کفته امسال سهمیه مناطق محروم را برداشتن .ولی شما نوشتی بر نداشتن ؟کدوم حرف درسته؟مثلا امسال کسی میتونه ارتوبدی را با سهمیه مناطق محروم قبول بشه, یا فقط برای رشته های داخلی و ... سهمیه مناطق محروم هست؟

سهمیه مناطق محروم (۱۰٪) وجود داره ولی به چه کسی تعلق بگیره و شامل چه رشته هایی باشه بستگی به عزیز دردانه های خنگ وزارت بهداشت داره! خودتان که بهتر میدانید این وزارتخانه ایها فقط برای منافع شخصی خودشان کار میکنند و برای استفاده بهینه از این منافع هر روز یک قانون وضع میکنند یا یک تبصره اضافه میکنند که استثنائا امسال این کار را انجام خواهیم داد! سالی نیست که این وزارتخانه قانون گریز ۱۰ ها تبصره مخالف قانون برای منافع شخصی خود و اطرافیانشان وضع نکنند!! حال باید منتظر بمانید تا اقایان تصمیم بگیرند این ۱۰ ٪ را به مدیران و استخدامی ها بدهند یا به همه مناطق محرومی ها تعلق بگیرد.
تبصره:طبق قانون استخدامی ها حق شرکت در امتحان را ندارند مگر اینکه وزارتخانه تصمیم بگیرد مدیران پارتی دار وارد رشته تخصص شود! به همین خاطر نه تنها اجازه ورود به رشته تخصص پیدا میکنند و ماهانه بدون اینکه کاری انجام دهند حقوق خودشان را دریافت می کنند بلکه با سهمیه اهدایی خاص و با احترام و بدون زحمت هم وارد ر شته های لوکس تخصص می شوند... که مبادا ترک بردارد....

به ارتو چهارشنبه 3 شهریور 1389 ساعت 06:53 ب.ظ

چی خوند و چجوری خوند که ارتو قبول شد؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 3 شهریور 1389 ساعت 06:45 ب.ظ

لعنت براین نخبه ها هم که سهمیه شون دست کمی از سهمیه ظالمانه مازاد ( استخدامیهای وزارت بهداشت) ومدیران نداره اینا اگه نخبه هستن سهمیه می خوان چکار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!

[ بدون نام ] چهارشنبه 3 شهریور 1389 ساعت 06:41 ب.ظ

خاک برسر چنین مملکتی!!!! بر این دیده گر خون ببارد رواست...

[ بدون نام ] چهارشنبه 3 شهریور 1389 ساعت 06:09 ب.ظ

ذخیره ها کی اعلام میشن؟لطفا جواب بدین....

H69 چهارشنبه 3 شهریور 1389 ساعت 04:40 ب.ظ

سلام-جراحی وداخلی اراک هرکدام قراربود 3نفر بگیرند هرکدام 8 نفر گرفته اند.

[ بدون نام ] چهارشنبه 3 شهریور 1389 ساعت 04:26 ب.ظ

خبر دسته اول چند روز پیش گفت قراره اجازه بدن انصراف بدن اما همه گفتن شایعه سازی نکن"ای ول خبر دسته اول"دیگه چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 3 شهریور 1389 ساعت 04:05 ب.ظ

دستجردی با اشاره به ارائه گزارش تخلفات آزمون دستیاری، گفت: باید قوه قضاییه گزارشات نهایی تخلفات آزمون دستیاری را ارائه دهد، بنابراین شما می‌توانید از قوه قضاییه آن را دریافت کنید، فقط ما اطلاع داریم که برای دو نفر از متخلفین حکم قضایی صادر شده است(شاید از طرف فامیلهای عالیمقامشان چندان تحویل گرفته نشدند شاید هم قرار شده در اینده نزدیک ارتقا مقام یابند).
وی با بیان اینکه کلیه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی استعدادهای درخشان هستند، اظهارکرد: این افرادی که اینجا به عنوان استعداد درخشان معرفی شده‌اند دارای استعداد مضاعفی هستند که اگر بخواهیم بقیه دانشجویان را به حد این دسته از دانشجویان برسانیم باید از این ظرفیت استعدادهای درخشان استفاده کنیم.(یعنی برای اینکه بقیه هم بتوانند با استفاده از ۸۵٪ نمره اخرین قبولی قبول شوند باید نگذاریم انهایی که بی استعداد هستند در س بخوانند تا استعدادهای درخشان خودشان را به دانشجویان معمولی برسانند)
سهمیه مونگولهای درخشان مبارک برای دولت عدالت گریز تنبل پرور چه وزیر سوپر استعدادی داریم ما!!

به اطفالی چهارشنبه 3 شهریور 1389 ساعت 03:28 ب.ظ

برادر من هم پارسال اطفال قبول شد ولی انصراف داد
امسال ارتو قبول شد

اطفالی چهارشنبه 3 شهریور 1389 ساعت 01:33 ب.ظ

آخ جووووون !!!
من انصراف میدم !

[ بدون نام ] چهارشنبه 3 شهریور 1389 ساعت 11:01 ق.ظ http://sanjeshp.ir/dastyari37/index.htm?http://

بدینوسیله به اطلاع کلیه پذیرفته شدگان مرحله اصلی و جایگزینی مرحله اول(متعاقباً اعلام خواهد شد) سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی رسانده می شود، با توجه به مصوبات کمیسیون 7 نفره موارد خاص، در صورت اعلام انصراف از تحصیل حداکثرتا تاریخ31/6/89 این گروه از پذیرفته شدگان مشمول محرومیت از شرکت در سی و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی شناخته نمی گردد

[ بدون نام ] سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 10:55 ب.ظ

ضریب کا سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 01:31 ب.ظ

لطفا

ضریب کا سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 01:21 ب.ظ

دوستان لطفا در مورد ضریب کا راهنمایی کنید
1-برای سهمیه های مختلف چقدر هست؟
2-آیا برای دانشگاههای تهران و شهرستان متفاوت هست؟
3-آیا قابل خرید هست؟برای کسی که بخواد بره خارج کشور
4-برای کسانی که ضریب کا جذب هیئت علمی میشن فرق میکنه مدتش؟

ممنون

[ بدون نام ] سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 12:37 ب.ظ

تعداد انصرافی های امسال نزدیک به صفر است چون پذیرش ازاد کم داشتیم و اکثر پذیرفته شدگان مدیران بودند و اینها هم با توجه به قدرتشان بجای انصراف تغییر رشته می دهند
اگر ذخیره ای اعلام شود خیلی کم خواهد بود

ذخیره سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 11:42 ق.ظ

سلام دوستان
کسی خبر داره ذخیره ها رو کی اعلام می کنند.به نظر شما تا چه نمره ای امکان قبولی در ذخیره داره(در هر رشته ای)-تشکر

خدایا تنها امید ما تویی سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 11:29 ق.ظ

روز پزشک بر تمام همکاران عزیز ومحترم مبارک باد.
و لعنت خداوند در این ماه عزیز بر شیطان صفتان خودفروش چون مرضیه کثافت و محققی احمق که هردو عقده ای هستند و لجن.خدایا در این ماه مبارک حقیر شدنشان را به ما نشان بده. امین یا رب العالمین

لعنت بر ماذاد سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 11:09 ق.ظ

حمید دهمرده معاون بهداشتی با نمره ۳۳۸ رادیولوژی زاهدان

حمید دهمرده معاون بهداشتی با نمره ۳۳۸ رادیولوژی زاهدان
حمید دهمرده معاون بهداشتی با نمره ۳۳۸ رادیولوژی زاهدان

ناشناس سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 02:55 ق.ظ

با سلام
به همه اونایی که دارن برای امتحان دستیاری خودشونو میکشن
بنا بر آخرین اطلاعات واصله مرضیه خودفروش وزیر محترم دولت احمقی نژاد بعنوان هدیه روز پزشک تمامی ظرفیت دوره دستیاری را به مزدوران نظام آخوندی(پزشکان مزدور و خود فروش) اعطا نموده است.
بدیهی است من بعد پذیرشی با عنوان سهمیه آزاد صورت نخواهد گرفت!

به بالایی سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 12:29 ق.ظ

امین لعنت بر او وبر کسانی که قبل از او سهمیه مازاد ومدیران ونخبه ها! رو به وجود اوردن واین لعنتی هم ادامه داد....

[ بدون نام ] سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 12:09 ق.ظ

شنیدید در روز پزشک این وحید دستجردی خائن چه افتابه ای به هیکل جامعه پزشکی برداشت
با افتخار اعلام میکنه به جاهایی که هیچ ادم عاقلی نمی ره ما پزشکان ر ا مجبور می کنیم بروند در وضع فلاکت بار انجا زندگی کنند. محل های زندگی پزشکان را مثل اخور می ماند را با چه اب و تابی به مردم تعریف کرد
لعنت خدا بر وحید دستجردی و ابا و اجدادش در روز پزشک!
جالب اینکه مجری پرسید بهتر نیست بجای مجبور کردن امکانات در اختیارشان قرار دهید تا خودشان با اشتیاق بروند؟ دستجردی لعنت ا.. جوابی نداد و ته دلش خندید و گفت من کوچکترین ارزشی برای این پزشکان قائل نیستم
لعنت خدا بر دستجردی و همه قدرت داران

[ بدون نام ] دوشنبه 1 شهریور 1389 ساعت 11:41 ب.ظ

سرکار خانم دکتر مرضیه وحید دستجردی هم اکنون به مناسبت روز پزشک! در گزارش ویژه خبری شبکه 2 سیما شمغول مصاحبه هستند؛ جالب است بدانید موضوع برنامه بهداشت و سلامت است! یعنی در تنها روزی که باید صدای این جماعت شنیده شود نه از حق آن ها که از وظایفشان سخن می گویند! گویی که روز سلامت یا بهداشت است. راستی اگر در روز پرستار به جای صحبت کردن در مورد حقوق پرستاران به این بپردازند که پرستاران چه باید بکنند و اینکه آیا وظایف خود را به خوبی انجام می دهند یا نه آن وقت واکنش نظام پرستاری و پرستاران چه خواهد بود؟
فکر می کنید چه تعداد پیامک از طرف پزشکان برای این برنامه ارسال شده است؟
از ماست که بر ماست
یعنی پزشک = ماست

به اطفالی دوشنبه 1 شهریور 1389 ساعت 11:26 ب.ظ

انصراف نده..
به هیچ وجه
پشیمون میشی

راستی کدووم دانشگاهی

به بالایی دوشنبه 1 شهریور 1389 ساعت 10:25 ب.ظ

سلام .ایمیلت چیه منم فقط داخلی ها رو خوندم. بیا با هم درس بخونیم

[ بدون نام ] دوشنبه 1 شهریور 1389 ساعت 10:20 ب.ظ

بابابزرگ من تا الان فقط داخلیهامو خوندم برا امسال به درد میخوره؟

ناشناس دوشنبه 1 شهریور 1389 ساعت 09:56 ب.ظ

متاسفانه خبرهای تکان دهنده ای از قبولی بی حد مدیران بیسواد (بصورت مازاد) در رشته های مختلف شنیده شده است . طبق معمول (بعد از خوار کردن پزشکی در دوران نمایندگی مجلس) ظاهرا خانم وحید دستجردی با این پذیرش بی رویه مدیران بیسواد؛ زهر خود را به بدنه جامعه پزشکی کشور تزریق کرده اند!
٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫
اگه بازم پیگیری نکنیم اعتراض نکنیم مطمئن باشیم سال بعد اصلا با سهمیه آزاد پذیرش ندن!!!!

ضریب کا دوشنبه 1 شهریور 1389 ساعت 07:54 ب.ظ

دوستان لطفا در مورد ضریب کا راهنمایی کنید
1-برای سهمیه های مختلف چقدر هست؟
2-آیا برای دانشگاههای تهران و شهرستان متفاوت هست؟
3-آیا قابل خرید هست؟برای کسی که بخواد بره خارج کشور
4-برای کسانی که ضریب کا جذب هیئت علمی میشن فرق میکنه مدتش؟

ممنون

H69 دوشنبه 1 شهریور 1389 ساعت 04:24 ب.ظ

سلام-روزپزشک برتمامی دوستان مبارکباد.

بوالعجب! دوشنبه 1 شهریور 1389 ساعت 03:56 ب.ظ


امین. فقط حیف که ۲۵ تومنی خیلی از ماها دیر افتاد. خاطرتون هست در فاصله امتحان اول و دوم وقتی حرف از دستجردی و احتمال بالای تقلب گسترده و مشکوکی بودار!! امتحان ۱۳ اسفند میشد چقدر که رگ گردن خیلیها ورم کرد٬ چقدر گفتن به وزیر شجاع!!!!!!!!!!!!!! مبادا بگید بالای چشمت ابرو... حیف که قبل از سیزده اسفند هنوزم خیلی از ماها از مرضیه خانوم و شرکاء ٬ بگیر بیا تا دکتووووور محققی توقع معجزه داشتیم و یک سلسله متحول شدنهای برره ای...

راستش بدون اینکه قصد غر زدن داشته باشم٬ یه جوری از این روز پزشک تبریک گفتنها چندشم می شه. ما گرفتار یک مافیای دروغگو و دزد و دجال صفتیم که از آدمیت هیچ سرشون نمیشه. این درست! اما خداوکیلی٬ ما بعنوان پزشک چقدر هوشیار و تیز و متوجه شرایط زمان خودمون هستیم؟ بنظرم واکنشهامون یه جوری مثل کمدی کلاسیک های ۱۰۰- ۱۵۰ سال پیشه. مجسم کنین... اینقدر منتظر میشیم و معصومانه به شیئی که از آسمون داره مستقیم و عمود بر سر مبارکمون! با شتاب جی فرود میاد خیره میشیم تا شیء مربوطه محکم بخوره تو سرمون!! بالاغیرتا اینطور نیست؟

یه سوال:
آیا در مثال فوق٬ هر چقدر هم ما بعنوان یه ناظر معصومیت؟ و صبوری؟ بخرج بدیم٬ شیء مربوطه در مسیری غیر از آنچه گفته شد سقوط آزاد خواهد فرمود؟؟؟؟؟

شیرین دوشنبه 1 شهریور 1389 ساعت 03:19 ب.ظ

بیاین حالا که روز ما است همه دعا کنیم خدا شر دستجردی و همه عاملان پشت پرده رو از سر ما کم کنه .ما استحقاق ارامش بیشتری رو داریم .ما همه کشیک شب دادیم.درد مردم رو اروم کردیم.....امین

جالب انگیزناک[ دوشنبه 1 شهریور 1389 ساعت 03:10 ب.ظ


جناب سگ نوشت!

عنوان نوشته ات و عنوان وبلاگت منو کشته بخدا!!!

راز بگشا ببینیم جریان این «سگ بازار» چیه؟؟؟

!!!!

سگ نوشت دوشنبه 1 شهریور 1389 ساعت 12:37 ب.ظ http://www.sagtoole.blogfa.com

سلام مطالبتون جالبه
به وبلاگ من هم بیاید .... دستوشته هایی مینویسم .... دوست دارم نظر شما رو هم بدونم
با تشکر

[ بدون نام ] دوشنبه 1 شهریور 1389 ساعت 12:10 ب.ظ

هیچ فرقی ندارند اینها اسامی مختلف سهمیه ها برای سو استفاده کنندگان از مقام و قدرت است. از سال بعد ظاهرا حذف شده ولی به احتمال زیاد با اسامی مختلف دیگر شاید بنام مناطق محروم با اندیکاسیونهای جدید .... شاید هم بنام سهمیه ذلیل مرده ها یا دفاع از مستضعفین ... سر در خواهد اورد تا زمانیکه اخوندها و سرداران مفت خور زاد و ولد دارند این سهمیه ها هم پا برجا خواهد بود
لعنت جاودانه خالق هستی بر همه سو استفاده کنندگان از مقام و قدرت و استفاده کننده ها

هنگامه دوشنبه 1 شهریور 1389 ساعت 11:47 ق.ظ

بابابزرگ لطفأ‌ بدون شوخی میگین سهمیه مازاد با مدیران چه فرقی داره؟
من تازه اینترن شدم وزیاد مطلع نیستم.ممنوم میشم اگه یه توضیح مختصر بدین.

دکتر عمومی دوشنبه 1 شهریور 1389 ساعت 12:36 ق.ظ

به اندازه زحمتمون کاش ارزشو احترام داشتیم ....ام افسوس ....فقط خودمان به خودمان تبریک میگیم .....عجب روزگاری ست !

اوج دوشنبه 1 شهریور 1389 ساعت 12:34 ق.ظ

برو خوش باش اوجی ......فقط بپا نیفتی پایین از اون اوج ...................گراندیوزیتی

[ بدون نام ] دوشنبه 1 شهریور 1389 ساعت 12:31 ق.ظ

ذخیره هاراکی اعلام میکنند

[ بدون نام ] دوشنبه 1 شهریور 1389 ساعت 12:29 ق.ظ

شفا به دست خداست و ببین تو چه در اوجی که ترا نیز واسطه این

کارش نموده است.روزتون مبارک

[ بدون نام ] دوشنبه 1 شهریور 1389 ساعت 12:26 ق.ظ

دلم گرفته میشه به ذخیره امید داشت

ببوی دوم دوشنبه 1 شهریور 1389 ساعت 12:25 ق.ظ

روز پزشکان ببو که حقشان را مثل اب خوردن میخورند و دم نمی زنند مبارک......

هالو ببوییی دوشنبه 1 شهریور 1389 ساعت 12:23 ق.ظ

روز هالو و هلو و ترسوترین قشر جامعه مبارک

به اطفالی یکشنبه 31 مرداد 1389 ساعت 11:30 ب.ظ

به هیچ وجه انصراف نده...به خدا پشیمون میشی...

[ بدون نام ] یکشنبه 31 مرداد 1389 ساعت 10:57 ب.ظ

دکتر صفار از گرگان با سهمیه رزمندگان پزشکی قبول شد. پزشکی را ۱۰ سال طولش داد حالا هم با سهویه مدیران با نمره ۳۳۰ قلب رشت قبول شددر زمانی که در اورژانس بود نوار قلب را به زور می خوند حالا می خواد ککککاااارررردددددددیولوژژژژژژژژژژژیسسسسسسسست بشه.کثافت بی سواد

جی پی یکشنبه 31 مرداد 1389 ساعت 10:56 ب.ظ

سلام روزمون مبارک!!!

پزشک یکشنبه 31 مرداد 1389 ساعت 10:42 ب.ظ

من در هیچ تکست و رفرنسی مفید بودن روزه رو ندیدم.
البته پرخوری در همه جا نکوهش شده ولی اینکه انسان ۱۶ ساعت هیچی [حتی یه استکان آب] نخوره به نظرم مضره برای بدن.
نمونش اینکه تو ماه رمضان مطبها و درمونگاهها حسابی رونق میگیرن؛ در واقع ماه برکت است لکن برای داروخانه ها و پزشکان.!
(تعجب میکنم از پزشکانی که تو صداوسیما با صراحت روزه داری رو برای همه بیماریها مفید میدونن!)

روز زرشک یکشنبه 31 مرداد 1389 ساعت 10:18 ب.ظ

روز زرشک بر همه ما گوسفندان مبارک

[ بدون نام ] یکشنبه 31 مرداد 1389 ساعت 07:53 ب.ظ

بله عزیزم مفیده!
مخصوصا اگر اخوند یا مسئول شکم گنده باشی روزه گرفتن برایت خیلی مفیده!!! باعث میشه چربیهای حرام قبلی اب بشه تا بتونی با چربیهای حرام ذ یگه جایگزین کنی

. یکشنبه 31 مرداد 1389 ساعت 07:41 ب.ظ

baba bozorg roozegereftan vaghean baraye badan mofide?

nana یکشنبه 31 مرداد 1389 ساعت 07:17 ب.ظ

منم سوم

1 یکشنبه 31 مرداد 1389 ساعت 06:16 ب.ظ

man dovom

m یکشنبه 31 مرداد 1389 ساعت 06:01 ب.ظ

man aval!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد