خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

دانشگاه ها فقط عنوان خود را یدک می‌کشند. روش غیرعلمی پذیرش در آزمون دستیاری

http://s1.picofile.com/file/7499585806/besm230.jpg


 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

================================

انتقاد معاون وزیر از آموزش پزشکی؛
دانشگاه ها فقط عنوان خود را یدک می‌کشند/ روش غیرعلمی پذیرش در آزمون دستیاری
معاون آموزشی وزارت بهداشت با انتقاد از وضعیت دانشگاه های علوم پزشکی گفت: دانشگاه‌های زیادی ایجاد کرده‌ایم اما منابع، تجهیزات و اعتبارات را ندیده‌ایم. وقتی کلاس و پول کافی برای پایان‌نامه نداریم دیگر دانشگاه نمی‌شود و فقط عنوان دانشگاه را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سید امیرمحسن ضیایی در مراسم اختتامیه ششمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در سالن برج میلاد، گفت: هدف از برگزاری المپیاد علمی شناسایی افراد نخبه و فرهنگ‌سازی روش‌های جدید است تا بتوانیم آنها را در دانشگاه‌های علوم پزشکی و در آموزش‌های عادی جاری کنیم.

وی با اشاره به روش پذیرش در آزمون های کشور گفت: در حال حاضر روش پذیرش در آزمون دستیاری نامناسب و غیر علمی است. از حدود 33 هزار صفحه رفرنس در دستیاری دانشجویان را با تنها 200 سؤال انتخاب می کنیم در حالی که این تنها یک متر کوتاه برای سنجش است. از همین رو در نظر داریم از انواع آزمون های جاری در المپیاد برای آزمون دستیاری استفاده کنیم ضمن اینکه معدل کل دوره، نمره آزمون‌ها و نمره‌های مهارتی هم برای انتخاب دانشجویان در نظر می گیریم.

ضیایی گفت: دانشگاه قاعدتاً محل تولید فکر و نوآوری است در حالی که دانشگاه‌های ما به جای دانشگاه دبیرستان هستند آن هم از نوع دبیرستان‌های قدیمی. باید در دانشگاه‌ها توانمندی فکر کردن و انتقاد و ظرفیت‌های فکری دانشجویان تقویت شود نه اینکه صرفاً فقط حافظه آن‌ها تقویت شود.

وی یادآور شد: نظام آموزشی در کشور ما بیشتر به فکر تقویت حافظه است در حالی که لازم نیست ذهن دانشجویان را از مسائلی که به سرعت روز آمدی خود را از دست می‌دهند پر کنیم. اما دانشگاه‌های ما به جای روز آمدی روزمره شده‌اند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر توانمندسازی اساتید به عنوان یکی از اهداف المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی خاطرنشان کرد: تقویت روحیه کار گروهی و تیمی در این المپیادها دنبال می شود. ضمن آنکه توانایی و نوآوری زیادی در بین برگزیدگان و شرکت‌کنندگان وجود داشت و از نظرات شرکت کنندگان در بحث مدیریت نظام سلامت می توان استفاده کرد.

وی با اشاره به لزوم توسعه بین رشته‌ای ها در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: متاسفانه ظرفیت‌های مناسبی در این زمینه در دانشگاه‌ها فراهم نشده است در حالی که مهمترین فرد در دانشگاه، دانشجو است اما به دلایل مختلف از آن غفلت شده است.

ضیایی با انتقاد از شیوه مدیریت و رهبری در دانشگاه‌ها گفت: مدیریت و رهبری دانشگاه‌های ما آکادمیک نیست در حالی که دانشگاه‌ها جای حاکمیت آکادمیک هستند در حالی که ما مثل یک اداره کل رفتار می‌کنیم و دانشگاه‌های ما دولت سالار هستند.

وی یادآور شد: ارتباط دانشجو و استاد وضعیت مناسبی ندارد در حالی که اعضای هیأت علمی باید به تربیت دانشجو کمک کنند بنابراین باید افرادی جذب سیستم شوند که به استادی علاقه‌مند هستند و این مشکلات با اضافه‌کاری و بخشنامه حل نمی‌شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، با اشاره به نزدیکی صنعت و دانشگاه‌ها در کشورهای دیگر جهان گفت: بسیاری از کارخانه‌های بزرگ دنیا برای خود دانشگاه‌ تاسیس کردند و این نشان‌دهنده نزدیکی صنعت به دانشگاه است اما متناسب با نیاز جامعه خود نیرو تربیت نمی‌کنیم.

ضیایی ادامه داد: دانشجو باید نوآور باشد و هرچقدر میزان نوآوری کمتر باشد، سرمایه‌های اجتماعی هم افزایش پیدا نمی‌کند. نباید فقط به تولید کاغذ و مدرک پرداخت زیرا فردی که مدرک دارد اما توانایی ندارد، خودش هم از خودش راضی نیست چه برسد به جامعه.

وی تاکید کرد: دانشگاه‌های زیادی ایجاد کرده‌ایم اما منابع، تجهیزات و اعتبارات را ندیده‌ایم و در برخی جاها به شدت دچار مشکل هستیم. وقتی کلاس و پول کافی برای پایان‌نامه نداریم دیگر دانشگاه نمی‌شود و فقط عنوان دانشگاه را دارد. از همین رو باید از توسعه کمی غیرهدفمند بپرهیزیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: همه ارکان نظام آموزشی باید تحول پیدا کند و در آموزش پزشکی ارتقای کیفی صورت بگیرد. حتی کنکور ما هم ناکارآمد است و بهترین روش انتخاب دانشجو نیست.

نظرات 85 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 19 دی 1393 ساعت 08:40 ب.ظ

بابا ا اااااا
مبارکه پس چرا کسی تو سایت pmdتبریک نمیگههههههه
بابا دستی شیرینی شکلاتی
سایت رو از سوت وکوری دربیارین

هم شیرینی جابجایی طرح وهم شیرینی صاحب اولاد شدن!!!!
.............

چه جوری باردار شدن؟!!!!!!!!!!
ivfکردن بالاخره؟؟؟ببعد از 3سال ؟؟!
خبرش راسته؟؟؟

به درخواست از ادمین پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 11:28 ق.ظ

به درخواست از ادمین

رفتم پاسخ به نظرمو بخونم دیدم به نظر تو هم در 12 دی ماه جواب داده.قسمت نظرات بزرگترین مجموعه ایبوک پزشکی. برو ببین.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 07:21 ب.ظ

بابابزرگ در گذشت
به همین مناسبت برخی از سایت ها در سوگ از دست دادن این عالم نستوه و مجاهد وارسته تا جند روز تعطیل می باشد.

مدیر سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 12:35 ق.ظ

بابا ا اااااا
مبارکه پس چرا کسی تو سایت pmdتبریک نمیگههههههه
بابا دستی شیرینی شکلاتی
سایت رو از سوت وکوری دربیارین

هم شیرینی جابجایی طرح وهم شیرینی صاحب اولاد شدن!!!!

به پایینی سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 12:23 ق.ظ

اون بنده خدا احتمالا ادمینpmdنبوده؟؟!!!!!!!!!

خدا زیادش کنه!

جابجایی محل طرح کا به شیوه جدید! دوشنبه 15 دی 1393 ساعت 11:40 ب.ظ

یک بنده خدایی که همش دم از خدا و پیغمبر میزد وتو یزد درس میخوند طرح ضریب کا افتاد منطقه دور افتاده و کلا چون اهل کار و فعالیت نیست هر چی این در و اون در زد دید نمیشه بیاد نزدیک شهر بعدش خلاصه گفت بیاد کمیسیون پزشکی درست کنه حالا موضوع کمیسیون پزشکی چیه موضوعش اینه که خانم این بنده خدا که امسال سال اخرشه وبیچاره بورد داره باید حامله بشه و دقیقا حاملگی پر خطر که باعث بشه بالاصلاح پزشک همین ماه اول استعلاجی بده واینکه بالاخره همسرش از منطقه محروم محروم بیاد دم خونش حالا بماند واقعا قضیه حاملگی و استعلاجی واقعیته یا نه خدا داند خدا رو چه دیدی ابا که تاب افتاد احتمالا همسرش سقط کرده و دوباره میاد سرکار و یا هم باقی مانده کار هم مرخصی زایمان تا 6 ماه استعلاجی

واین هم از داستان اطبا ومتخصصین این دوره زمونه

فردا پس فردا نگین چرا ال شدیم وبل شدیم ..خو از ماست که برماست

[ بدون نام ] دوشنبه 15 دی 1393 ساعت 06:24 ب.ظ

چرا تاپیکا سلیقه ای در سایت PMDبسته میشن؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
هم PMرا بستن وهم...اخه کجای دنیا نمیزارن PM بدن کاربرا!!

میشه کاربران خاطی رو محروم کرد نه اینکه تر وخشک باهم بسوزن
عجب قوانین عجیبی دارن بعضی جاها

[ بدون نام ] دوشنبه 15 دی 1393 ساعت 01:47 ب.ظ

کسی میدونه باید معدل کل رو بنویسیم یا معدل تا پایان استاژری؟؟؟

آرمین یکشنبه 14 دی 1393 ساعت 08:15 ب.ظ

فالس م دی ک===سیاست خانه===دیکتاتورخانه==محل بی عفتی==سانسور خانه====فقط همه چیز ساختگیه کامل ====سلیقه ای بودن....



****دوستان این چیه نوشتید ایا ربطی به خارج از دسترس شدن سایت طی چند روز اخیر داره؟؟؟!!!!

[ بدون نام ] شنبه 13 دی 1393 ساعت 05:35 ب.ظ

داوطلبان سی و دومین دوره آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی تا 15 دی ماه فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند. آزمون در اسفندماه 93 برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، آزمون کتبی پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی بالینی در رشته های مصوب در ساعت 9 صبح پنجشنبه 7 اسفندماه 93 به صورت متمرکز در شهر تهران برگزار خواهد شد.
آزمون شفاهی نیز در روزهای یکشنبه و دوشنبه 10 و 11 اسفندماه بر اساس جدول زمان بندی برگزار می شود.
آزمون مرحله کتبی جهت کلیه رشته های فوق تخصصی که دارای رفرانس مشابه هستند (با توجه به رشته پیش نیاز در هر گروه آموزشی) صرفاً یک دفترچه سئوال به تفکیک گروه های آموزشی تهیه و در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت. با توجه به رشته انتخابی داوطلب، سئوالات اختصاصی رشته فوق تخصصی مربوطه در مقایسه با سایر سئوالات دفترچه آزمون اعلام شده است.
گروه آموزشی رشته های فوق تخصصی ضریب سئوالات اختصاصی
با رشته پیش نیاز کودکان روماتولوژی کودکان، ریه کودکان، مغز و اعصاب کودکان، کلیه کودکان، قلب کودکان، گوارش کودکان، خون و سرطان کودکان، طب نوزادی و پیرامون تولد، عفونی کودکان، غدد درون ریز و متابولیسم کودکان ضریب سئوالات اختصاصی در رشته فوق تخصصی مربوطه مساوی 4 است
با رشته پیش نیاز بیماری های داخلی بیماری های ریه، قلب و عروق، خون و سرطان بالغین،روماتولوژی، غدد درون ریز و متابولیسم بالغین، گوارش و کبد بالغین، نفرولوژی ضریب سئوالات اختصاصی در رشته فوق تخصصی مربوطه مساوی 3 است
با رشته پیش نیاز جراحی عمومی جراحی کودکان، جراحی پلاستیک ترمیمی و سوختگی، جراحی قفسه صدری، جراحی عروق، جراحی قلب و عروق ضریب سئوالات اختصاصی در رشته فوق تخصصی مربوطه مساوی 2 است
تعداد سئوالات اختصاصی تمامی رشته های فوق تخصصی در دفترچه سئوالات هر گروه آموزشی به صورت مساوی است. رشته های ایمونولوژی و آلرژی بالینی، مراقبت های ویژه و روانپزشکی کودک و نوجوان با توجه به رفرانس اعلامی هرکدام به طور مجزا دارای دفترچه سئوالات با ضریب یکسان در تمامی سئوالات خواهند بود.
برای آزمون شفاهی نیز کلیه داوطلبانی که حد نصاب نمره کتبی تراز شده را کسب کنند با رعایت کلیه مصوبات و مقررات مجاز به شرکت در آزمون شفاهی همین دوره هستند. آزمون شفاهی در کلیه رشته ها به صورت آسکی برگزار می شود.
بر اساس مصوبات در این دوره از آزمون ورودی رشته های فوق تخصصی، 50 درصد ظرفیت هر رشته به اعضای هیات علمی رسمی و پیمانی دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه شاهد اختصاص دارد. اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد مشمول استفاده از این مزایا نیستند.
کلیه پذیرفته شدگان آزمون دستیاری فوق تخصصی به استثناء اعضای هیات علمی ملزم به سپردن تعهد محضری عام به میزان دو برابر مدت تحصیل به نفع وزارت بهداشت هستند

http://konkur.in/22832/%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D9%81%D9%88%D9%82-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%DB%8C-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-93-%D8%AF%D9%88%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87-%D8%A2.html

[ بدون نام ] شنبه 13 دی 1393 ساعت 05:32 ب.ظ

برگزاری آزمون دستیاری 94 بدون تغییر/ اعمال تغییرات جدید از سال 95


معاون آموزشی وزیر بهداشت با اعلام ادامه مهلت ثبت نام آزمون دستیاری تا 22 دی ماه از طریق سایت سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir، گفت: آزمون دستیاری سال 94 از نظر شرایط اجرا، سرفصل و منابع همانند سال گذشته و بدون تغییر است.


به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دکتر سید امیر محسن ضیایی در گفت‌وگو با ایسنا، تاکید کرد: تغییرات مصوبه شورای آموزش پزشکی تخصصی درباره آزمون دستیاری از سال 95 اعمال می‌شود.


وی ادامه داد: آزمون دستیاری از سال 95 با تغییراتی برگزار خواهد شد که نحوه انتخاب رشته، تعداد رشته‌ای که داوطلبان مجاز هستند انتخاب کنند، اعمال سوابق تحصیلی در نتیجه آزمون، تراز نمرات آزمون، ضریب برخی دروس از اهم این تغییرات است.


به گفته دکتر ضیایی، برگزاری آزمون دستیاری در دو مرحله نیز از تغییرات مهم برگزاری این آزمون است، در آزمون مرحله اول دو برابر ظرفیت دانشجو پذیرش می‌شود و در آزمون مرحله دوم نیز دانشجویان به تعداد مورد نیاز پذیرش می‌شوند.


معاون آموزشی وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه تغییرات بین سه تا پنج سال اعمال می‌شود، تاکید کرد: البته همه تغییرات در آزمون سال 95 اعمال نمی‌شود و اعمال آن‌ها سه تا پنج سال صورت می‌گیرد.


دکتر ضیایی در پایان با بیان اینکه آزمون دستیاری دهم اردیبهشت ماه سال 94 به طور همزمان در دانشگاههای علوم پزشکی برگزار می‌شود، ظرفیت پذیرش این آزمون را 2700 نفر اعلام کرد.

[ بدون نام ] شنبه 13 دی 1393 ساعت 05:28 ب.ظ

درخواست از ادمین این آدرس
http://www.dastyarii.blogsky.com
من کامنت گذاشتم جوابی نیومد
لطفا اگه نرم افزار آندرویید یا پی دی اف این کتاب رو دارید اطلاع بدید
5min infectious disease consult

[ بدون نام ] شنبه 13 دی 1393 ساعت 07:56 ق.ظ

بابا بزرگ عزیز چرا دیگه اینجا رو اپ نمیکنی

مژده شنبه 13 دی 1393 ساعت 06:06 ق.ظ

بابا چی شد این سرورهای قدرتمند pmd؟؟!!!!!!!
چرا سایت باز نمیشه

[ بدون نام ] شنبه 13 دی 1393 ساعت 04:05 ق.ظ

اول برو معنی دیکتاتور رو بفهم پایینی بعد بشین رو منبر
مال خودشه...ظلم به کسی نیست...تا حالا هم لطف زیادی بوده
خوبه که هر روز سایت تعدادش بیشتر میشه
کلا بحث کردن با ابلهی مث تو بیفایده ست
قرصتو بخور بخواب
............................

اولا ادب رو رعایت کن اینجا رو بهم نریز
ثانیا ابله خودت هستی که میای اینجا رو بهم میریزی
ثالثا خودت قرصاتو بخور که لا اقل اعصابت سر جاش باشه به مردم ازار و اذیت نرسونی اخه تو این وبلاگ هم مردم ازاری
مگه مالک اینجایی که جو اینجا رو میخوای بهم بزنی

رابعا جواب ابلهان از این به بعد خاموشیست و خدا جای دیگه عوضتو بده

sima شنبه 13 دی 1393 ساعت 02:48 ق.ظ

kasi dalile baste shodane parsmedical ro midoone?????az 5 shanbe baste shode!!!!!!!!!!!

ایمان ولایی شنبه 13 دی 1393 ساعت 02:39 ق.ظ

سلام کسی نمدونه گوااهی موقت بهتره بفرستیم یا پایان طرح برای ثبت نام؟؟؟؟

محسن شنبه 13 دی 1393 ساعت 01:36 ق.ظ

دوستان کسی نمدونه نفرات برتر بورد شهریور 93 نوروسرجری و چشم رو کجا میتونم پیدا کنم؟؟؟

..... شنبه 13 دی 1393 ساعت 01:28 ق.ظ

فالس م دی ک===سیاست خانه===دیکتاتورخانه==محل بی عفتی==سانسور خانه====فقط همه چیز ساختگیه کامل ====سلیقه ای بودن....

[ بدون نام ] شنبه 13 دی 1393 ساعت 01:22 ق.ظ

اول برو معنی دیکتاتور رو بفهم پایینی بعد بشین رو منبر
مال خودشه...ظلم به کسی نیست...تا حالا هم لطف زیادی بوده
خوبه که هر روز سایت تعدادش بیشتر میشه
کلا بحث کردن با ابلهی مث تو بیفایده ست
قرصتو بخور بخواب

[ بدون نام ] شنبه 13 دی 1393 ساعت 01:15 ق.ظ

مگه ادمین پ ا رس medicدیکتاتوره که هر وقت بخاد سایتو ببنده هر وقت نخواد پس تکلیف مطالعه گروهی چی میشه

خیلی خودخواهیه احتمالا باز میاد میگه سایت رو از پلن یک بردیم 2 والی اخر

خدا شفاش بده چه ماجراهایی که از حذف پست گرفت تو سایت تا الی اخر برای همون همه رفتن
حالا میفهمیم چرا بعد از مدتی همه از اون سایت میرن!
از دیکتاتوری گرفته تا بی بندباری و غیره در سایت......

[ بدون نام ] شنبه 13 دی 1393 ساعت 12:27 ق.ظ

چی میگی پایینی؟
همینجور فقط منتظرید تا الکی حرف دربیاریدها
به کوری چشم همگان سایت رو فردا سالم می بینید
خوبه همیشه هم دیدید و باز از رو نمیرید
در ضمن مالک سایت ادمینه شاید دلش بخوات ببندتش
طلبی داری شما؟

به پایینی جمعه 12 دی 1393 ساعت 10:19 ب.ظ

سایت PMDبر اثر احتمالا همون قضایای غیرفعال شدن پیام خصوصی دولت سایت رو تحریم کرده دیگه فکر نکنم باز بشه

درخواست 5min infectious disease جمعه 12 دی 1393 ساعت 09:34 ب.ظ

درخواست از ادمین این آدرس
http://www.dastyarii.blogsky.com
من کامنت گذاشتم جوابی نیومد
لطفا اگه نرم افزار آندرویید یا پی دی اف این کتاب رو دارید اطلاع بدید
5min infectious disease consult

سیمین جمعه 12 دی 1393 ساعت 07:28 ب.ظ

بچه ها کسی خبر نداره سایت pmdچی شده؟؟ما اونجا مطالعه گروهی داشتیم یعنی فیلتر شده؟؟؟

[ بدون نام ] جمعه 12 دی 1393 ساعت 03:08 ق.ظ

ادمین pars medic باز زده سایتو تو این وضعیت داغون کرد

لینک عکس
http://dastyari.net/file/pic/photo/2015/01/44cb047a6503183caedaa2ef8accfbad_500.png?t=54a5b24e044ec

مدنت پنج‌شنبه 11 دی 1393 ساعت 09:57 ب.ظ http://mednet.ir/

http://mednet.ir/

mednet پنج‌شنبه 11 دی 1393 ساعت 09:56 ب.ظ

در شبکه دانشجویان پزشکی مدنت عضوشوید ومطالب پزشکی را به اشتراک بگذارید

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB0QFjAA&url=http%3A%2F%2Fmednet.ir%2F&ei=Xo-lVLSaLIXxUuGFhKgE&usg=AFQjCNEm5sfaHZ3nz9A9bYBUiG-iZRGMKQ

شادی یکشنبه 7 دی 1393 ساعت 01:40 ق.ظ

من ترم 1 پزشکی ام تازه قبول شدم...الان اینارو خوندم صورتم اینطوریه یعنی واقعا انقد بدبختی داره؟؟
مامان

کتایون پنج‌شنبه 27 آذر 1393 ساعت 08:28 ب.ظ http://rapidlearn.ir

دروود بر شما
بنده به کمک جمعی از همکاران و دانشجویان زبان ، سایتی را راه اندازی کرده ایم که در آن آموزش زبان های خارجه را قرار می دهیم. برای هر پست زحمت بسیار زیادی کشیده می شود و برای تولید هر یک از مطالب سایت زمان زیادی صرف می شود . البته فعلا بخش زبان انگلیسی و آلمانی سایت راه اندازی شده و به زودی به کمک همکاران بخش های دیگر سایت نیز راه اندازی می شوند. منت می گذارید که به سایت ما نگاهی بیاندازید و نظرات سازنده خود را به ما ارائه دهید. همچنین باعث افتخار و دلگرمی ما برای ادامه راه می باشد که اگر سایت ما را قابل دانستید آن را با عنوان "آموزش زبان آلمانی" در سایت خود لینک نمایید.
با تشکر

niaiesh شنبه 22 آذر 1393 ساعت 09:50 ب.ظ

بابا بزرگ میشه یه رفرش کنید ?????

نیما شنبه 8 آذر 1393 ساعت 05:29 ب.ظ

همکاران عزیز لطفا به سایت زیر بروید و بیانیه اعتراضی پزشکان به ریاست صدا و سیما درباره حتک حرمت پزشکان در برنامه های سیما و خصوصا اون برنامه که پزشکیان آبروی پزشکان رو برد) امضا کنید.هرچه امضا ها بیشتر باشه اثرش بیشتره،لطفا درنگ نگنید:
www.petition24.com/103724

طوفان جمعه 7 آذر 1393 ساعت 07:15 ب.ظ

چه گهای زیادی خورده امروز تو تلویزیون این پزشکیان بی اصل ونصب بی سر و پای دزد

کتاب های پزشکی چهارشنبه 5 آذر 1393 ساعت 06:08 ب.ظ http://www.dastyarii.blogsky.com

جدیدترین ورژن UPTODATEبرای آندروید

توجه:بر خلاف UPTODATE های موجود در بازار که از فایر فاکس یا اپرا برای خواندن استفاده میشود(HTML BASEDمی باشند) و در حقیقت غیر اریجینال و مناسب موبایل و تبلت نمی باشد این نرم افزار مخصوص آندروید است که موتور جستجوی بسیار قوی دارد و مشکل تناسب صفحه و زوم کردن برای مشاهده صفحات را ندارد.

کتاب های پزشکی چهارشنبه 5 آذر 1393 ساعت 06:07 ب.ظ

جدیدترین ورژن UPTODATEبرای آندروید

توجه:بر خلاف UPTODATE های موجود در بازار که از فایر فاکس یا اپرا برای خواندن استفاده میشود(HTML BASEDمی باشند) و در حقیقت غیر اریجینال و مناسب موبایل و تبلت نمی باشد این نرم افزار مخصوص آندروید است که موتور جستجوی بسیار قوی دارد و مشکل تناسب صفحه و زوم کردن برای مشاهده صفحات را ندارد.

[ بدون نام ] چهارشنبه 5 آذر 1393 ساعت 12:17 ب.ظ

البته از لحاظ تعداد سؤال شاید دروس مختلف تعداد سؤالشون تغییر کنه ولی کل تعداد همون 200 سؤال باشه

آزمون 94 چهارشنبه 5 آذر 1393 ساعت 12:14 ب.ظ

به نظر میرسد آزمون 94 نسبت به آزمون 93 این دوتغییر را خواهد داشت:
1.تعداد سؤالات 200 سؤال نخواهد بود
2.تغییرات در انتقال رشته خواهد بود(؟)
http://www.iribnews.ir/NewsBody.aspx?ID=60401&Video_ID=2127
از سال 95 به تدریج تغییراتی مثل دخالت معدل و سوابق و ... اضافه خواهند شد.

اطلاعیه مرحله تکمیل ظرفیت مناطق محروم
کلیه افراد واجد شرایط استفاده از سهمیه مناطق محروم چهل ویکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی که نمره بیشتر از 150 را کسب نموده اند(اعم از پذیرفته شده و یا پذیرفته نشده) مجاز می باشند با انتخاب رشته- محل از تاریخ 02/09/1393 لغایت 04/09/1393 ، درمراحل پذیرش تکمیل ظرفیت با رعایت سایر مندرجات این اطلاعیه شرکت نمایند. (ظرفیت متعاقباً اعلام خواهد شد.)
1- افراد واجد شرایط استفاده ازسهمیه مناطق محروم هر استان تنها مجاز به پذیرش در ظرفیت های تعلق یاقته به دانشگاههای مستقر در همان استان می باشند.(مثال: فرد واجد شرایط استان اصفهان تنها مجاز به انتخاب رشته- محل در رشته های درخواستی دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان و کاشان مطابق جدول پیوست می باشند)
2- با رعایت مقررات کلی پذیرش مندرج در راهنمای آزمون پذیرش دستیار تخصصی دوره 41 افراد واجد شرایط به میزان 3 برابر ظرفیت رشته- محل به دانشگاه محل آموزش معرفی می گردند.
3- ثبت نام با رعایت مفاد دستورالعمل های بعدی و با توجه به اولویت افراد معرفی شده در هر رشته-محل حداکثر به میزان برابر ظرفیت در هر رشته- محل صورت خواهد پذیرفت.
4- شروع به آموزش این گروه از پذیرفته شدگان متعاقبا اعلام خواهد گردید.
5- کلیه افراد پذیرفته شده با توجه به اصلاحیه بند 3 ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی، ملزم به سپردن تعهد محضری به نفع دانشگاه محل آموزش به میزان 3 برابر مدت آموزش می باشند. محل تعهد این گروه از پذیرفته شدگان بنا به نظر معاون درمان وزارتی/ دانشگاه خواهد بود.
6- سپردن تضامن سند تعهد محضری مطابق نظر دفتر امور حقوقی وزارتخانه متبوع الزامی است
7- در صورت عدم سپردن تعهد محضری دربدو شروع به دوره موجب ممانعت از آموزش دستیار به عمل خواهد آمد.
8- انتقال این گروه از پذیرفته شدگان در بدو شروع به دوره و یا درحین تحصیل ممنوع می باشند.
9- انتقال این گروه از پذیرفته شدگان درحین انجام خدمت ممنوع می باشد
10- درصورت عدم ثبت نام در رشته محل پذیرفته شده و یا اعلام انصراف در هر مرحله از آموزش دستیار مجاز به شرکت در دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی آتی نمی باشند.
11- مقررات مرتبط با انجام تعهدات پذیرفته شدگان سهمیه مناطق محروم دوره 41 پذیرش دستیار تخصصی بر پذیرفته شدگان مرحله تکمیل ظرفیت مناطق محروم جاری می باشد.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 29 آبان 1393 ساعت 05:39 ب.ظ

تو رو خدا یک جایی نیست راهنمایی کنه برای این انتحاب رشته مجدد که زدن

بهرام دوشنبه 26 آبان 1393 ساعت 09:11 ب.ظ

چه گویم. امان از اینا. بسازم بسوزم فغان از اینا.با یه خدمه یا پرستار بهتر برخورد می کنند. یه گاوی ما داریم جواب سلام رزیدنتشو نمیده. بعد به پرستارا تو بخش اول سلام میکنه. مردیکه خر رزیدنت که نوکر بابای پدرسوخته ات نیست. اگر رزیدنت نباشه که شما نمیتونین تیمارستان بچرخونین یا برین مطب پول چاپ بزنین تا تو کانون گرم خانواده تون باشین. اینا همه به خاطر رزیدنته. تو استادی که سواد نداری میدونی وقتی با رزیدنت و اینترن میری ویزیت مریض این چقدر اعتبارتو زیاد میکنه مریض میگه این کیه که این همه زیر دستشن. ما که میدونیم بی سوادی ولی ...در مورد پارتی بازی های علنی هم که مدیر گروهها انجام میدهند باید کتبا شکایت کرد به مراجع ذیصلاح.

مسأله اینه که چرا به این بیماری مهلک در سیستم آموزشی پرداخته نشده.چرا نباید قانونی وضع شه که مانع توهین و افترا به داوطلبین کسب دانش از اینترن گرفته تا رزیدنت و نیز مانع استفاده تنبیهی از کشیک اضافه بشه.رزیدنت سال اول با یک بار علمی نسبتا خوب ناشی از خوندن برای دستیاری وارد دانشگاه میشه ولی به مرور حتی اون چه قبلا بلد بود(به جز چند چیز طوطی وار که در اثر تکرار در 4 سال رزیدنتی اون هم مخلوط صحیح و غلط! یاد گرفته) رو در اثر جو بد و شب نخوابی های بیهوده از یاد میبره و به علاوه به علت تحقیر های مکرر دچار عقده های روانی بسیار بدی میشه که در آینده رو سر رزیدنت سال پایینی و اینترن و مریض بدبخت خالی میکنه و باعث بدنام شدن کل پزشکا میشه.از لحاظ روانی جو بسیار بدی در برخی بخشها وجود داره که اگر با استرس ذاتی رشته های طب و کشیک های شبانه و شب نخوابی و بی حرمتی ها و بد دهانی کردن برخی اساتید استاد نما همراهش کنیم معجون بسیار خطرناکی تولید میشه.چرا فکری در این مورد نمیشه.ای کاش هیئت ممیزه دانشگاه ها بر عملکرد برخی اساتید که با دستیاران و اینترن ها برخورد بدی دارند جدی برخورد کند .چرا رزیدنت سال بالا باید انتظار خرید مایحتاجش حتی خرید وعده غذاییشو رو از زیر رده هاش در برخی جاها داشته و اگر کسی قبول نکنه کشیک اضافه و هزار تحقیر دیگه.اختیار تام داشتن یعنی چه. دیده شدو برخی میگویند این بخش چرا هم نباید بگی!هدف چیه؟شاید اجبار به انصراف از این رشته ها و کم شدن متخصص رقیب?

به پایینی پنج‌شنبه 22 آبان 1393 ساعت 11:53 ق.ظ

نگران نباش دوست عزیز سال گذشته یه رزیدنت جراحی تو زنجان درسی بهشون داد که تا ابد شهره عام خاص هست

اشتباه نشه.متن زیرمربوط به ایران نیست. چهارشنبه 21 آبان 1393 ساعت 04:52 ب.ظ

این به اصطلاح اساتید بد رفتار و بد زبان، گمون نمی کنند و یک اپسیلون احتمال نمیدند که خدایی هست.آخرتی هست.و فردا روزی باید جواب پس بدهند؟اصلا اون دنیا هم نه.تو همین دنیا.بالاخره دنیا کوچیکه احتمال داره فردا روزی با همین اینترن یا رزیدنت تو خیابون چشم تو چشم بشوند. در تعجبم که این احتمالو نمیدن و نمیدونن طرفشون محاله فراموش کنه و شاید کتک! بخورند?عجب اعتماد به نفس احمقانه ای دارند.و عجب اعتماد به نفس احمقانه ای!

اشتباه نشه.متن زیرمربوط به ایران نیست. چهارشنبه 21 آبان 1393 ساعت 04:40 ب.ظ

وضعیت نابسامان و پر از برخورد های اهانت آمیز برخی از این به اصطلاح اساتید با دانشجویان بویژه در بخش های جراحی عمومی و ارتوپدی کی سامان میابد?چرا وضعیت این جور بخش ها به دوران برده داری تبدیل شده و چرا به جای جو آموزش شده جو فحش و ناسزای رده بالایی به پایینی.این به اصطلاح استادها از هر فرصت پیدا می کنن به جای آموزش اینترن و رزیدنت به خرد کردن و فحش دادن به اونا چه سر مورنینگ چه سر راند ها میپردازند.امید بود با آمدن تیم جدید اصلاح بشه ولی??!.خدا شاهده کسی به طور بیگانه و ناشناس به رابطه برخی این به اصطلاح اساتید نگاه کنه و ندونه اینا استاد هستند فکر میکنه دیوانه زنجیری! اند که از تیمارستان فرار کردند.و برخی آن قدر بد دهان هستند که واقعا افسوس آوره که سال 2014 چه جوی در بخش های علمی حاکمه!فقط حیف و صد افسوس.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 13 آبان 1393 ساعت 10:39 ق.ظ

zakhire key miad???

به پایینی دوشنبه 12 آبان 1393 ساعت 10:24 ب.ظ

سلام اگه شهر مبدائ و مقصد موافقت کنند مشکلی نداره ولی بهتره همسر شما درخواست کنه سال اول شهر شما بمونند چون اگه شما برید اونجا سال بالا محسوب میشید و از شما کار میشکند ونمیتونید برا بورد بخونید


اصلا کار ندارند که شما صال چندی شما روتیشن و یا بخش هایی که مونده رو بیرجند میگذرونی و کشیک میدی و براشون کار میکنی
من که توصیه نمیکنمشما بری برای بوردت خیلی بد میشه

[ بدون نام ] دوشنبه 12 آبان 1393 ساعت 07:58 ب.ظ

من رزیدنت بیهوشی سال 3 هستم میخواستم بپرسم که چون شوهرم من امسال سال 4 بیهوشیه و سال اخرشه و بعد باید بره طرح یک شهر دیگه که اون شهر برای اولین بار رزدینت بیهوشی گرفته از سال 93 و رزیدنتاش به سال 4 نرسیدن اونوقت من که سال دیگه سال 4 هستم میتونم برای اینکه از همسرم دور نباشم به اون شهر مکان همسرم که رزیدنتاش هنوز به سال 4 نرسیدن مهمان یا انتقال پیدا کنم؟؟؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

پزشک سه‌شنبه 29 مهر 1393 ساعت 10:51 ب.ظ

آزمون دستیاری کی برگزار میشه؟

کتاب های پزشکی یکشنبه 27 مهر 1393 ساعت 04:26 ب.ظ http://dastyarii.blogsky.com/

جدیدترین ورژن UPTODATEبرای آندروید

توجه:بر خلاف UPTODATE های موجود در بازار که از فایر فاکس یا اپرا برای خواندن استفاده میشود(HTML BASEDمی باشند) و در حقیقت غیر اریجینال و مناسب موبایل و تبلت نمی باشد این نرم افزار مخصوص آندروید است که موتور جستجوی بسیار قوی دارد و مشکل تناسب صفحه و زوم کردن برای مشاهده صفحات را ندارد.

نانا یکشنبه 27 مهر 1393 ساعت 11:52 ق.ظ

منم بین الملل میخوام

امید وار جمعه 25 مهر 1393 ساعت 09:30 ب.ظ

دوستان این حقیقت داره که دانشگاه بین الملل پوست و رادیو میگیره؟

[ بدون نام ] جمعه 25 مهر 1393 ساعت 09:27 ب.ظ

فکر نکنم آزمون امسال تغییر کنه چون فرصت کمی مونده چیزی حدود 6 ماه.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 24 مهر 1393 ساعت 09:27 ب.ظ

این تکمیل ظرفیت کی اعلام میشه آخه استرس داریم میخواهیم بخونیم شش ماه دیگه وقت نداریم داره آبان میشه ... کسی خبر نمیده؟

به پایینی پنج‌شنبه 24 مهر 1393 ساعت 02:01 ب.ظ

وهمچنین ابروی خودشو داره با این جور تغییرات قظبی شدن ازمون پیش کاروزی و علوم پایه هم داره میبره عملا علمی در کار نیست کلا.... شوت دست فقط به نفع دولت پول

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 24 مهر 1393 ساعت 08:49 ق.ظ

وزیر بهداشت هر چی یه عمر آبرو جمع کرده سر تغییرات امسال امتحان دستیاری از دست میده

کتاب های پزشکی سه‌شنبه 22 مهر 1393 ساعت 01:12 ب.ظ http://dastyarii.blogsky.com/

میلر 2014 برای متخصصین و رزیدنت های بیهوشی

[ بدون نام ] دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 12:52 ب.ظ

ذخیره ها بایست تا حالا اومده باشه کسی خبر نداره؟

[ بدون نام ] شنبه 19 مهر 1393 ساعت 11:58 ق.ظ

کی ذخیره ها میاد؟؟؟

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 17 مهر 1393 ساعت 08:42 ب.ظ

الان که حدودا 6 ماه مونده به امتحان دستیاری چه تغییری می خوان بدن؟اگه بنا به تغییر بود باید رسما تغییرات رو تا یک ماه بعد از دستیاری 93 اعلام می کردن تا آدم میدونست انتخاب رشته کنه یا نه.....چرا با سرنوشت جوونها بازی می کنید؟این تغییرات را از 5سال قبل آزمون بگید نه 6و7 ماه مونده به امتحان.......به خدا ما آدم هستیم....چند ساله داریم واسه یه آزمون برنامه ریزی می کنیم؟چقد انواع مختلف استرس ها رو باید تحمل کنیم؟

کتاب های پزشکی دوشنبه 14 مهر 1393 ساعت 11:13 ب.ظ http://dastyarii.blogsky.com/

[ بدون نام ] دوشنبه 14 مهر 1393 ساعت 10:34 ب.ظ

چرا سنجش زمان امتحان دستیاری رو مشخص نمیکنه؟؟؟؟

dentist جمعه 11 مهر 1393 ساعت 03:15 ب.ظ http://dandanpezeshki93.mihanblog.com

salam mahsa hastam vebe ghashangi dari khoshhal misham be manam sar bezani

درسا سه‌شنبه 8 مهر 1393 ساعت 07:21 ق.ظ

بجه کسی از کلاس و جزوه های دکتر نیک پور خبری داره؟

نیکا دوشنبه 31 شهریور 1393 ساعت 01:11 ق.ظ

ذخیره ها کی میاد ایا باید فرم پر کنیم قبلش ؟؟؟؟

آخیش یکشنبه 30 شهریور 1393 ساعت 03:50 ب.ظ

جواب اعتراضات بورد جراحی را امروز گرفتم قبول شدم آرزوی قلبی من موفقیت همه بچه هاس

کتاب های پزشکی جمعه 28 شهریور 1393 ساعت 12:01 ب.ظ http://www.dastyarii.blogsky.com

کتاب های پزشکی
از علوم پایه تا فوق تخصص

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 27 شهریور 1393 ساعت 03:59 ب.ظ

7 سال دوره پزشک عمومی خیلی زیاد است تمامی دروس پاتوفیزیولوژی در اکسترنی وانترنی تکرار میشوند که اکثرا بدرد نخورند ووقت کشی محض هستند ویجای آن 4 سال آموزش توام تئوری وعملی جهت دار کافیست!

چند سال پیش مدت دوره دستیاری 3 سال بود ولی بعدا به 4 سال رسید چرا؟این سیاستها از کجا منشا میگیرند اگر صادقید پاسخ دهید!آیا باوجود فلوشیپ های مختلف نباید دوره دستیاری کاهش یابد معاونت محترم آموزشی اگر دنبال تحولید ودلتان به حال مردم سوخته دوره دستیاری را به 1.5 تا دوسال کاهش دهید؟مطمئن باشید هیچ مشکلی پیش نمی آید....کسانیکه قبلا بمدت 3 سال مثلا رادیولوژی یا پوست خوانده اند سوادشان از آنهائیکه 4 ساله این دوره را گذرانده اند کمتر است؟نه .الان هردو گروه متخصص این رشته هاهستند!پس از کاهش مدت دوره رزیدنتی نترسید!!!!
این تاکتیک افزایش مدت رزیدنتی تنها ترفند آقایان نبوده !ترفند بعدی طرح رفتن پزشکان است که چند سال هم اینجوری رقبا باید علاف شوند!!!دیوار بعدی سهمیه بازی بوده زنان ومحروم و کارکنان ورئسای شبکه و........

33000 صفحه رفرنس به نظر شما منطقی است!مسخره نیست!!!آیا این 33000 صفحه را خود طراحان سئوال بلد هستند؟؟؟؟این همه مطلب چند درصدشان در آینده شغلی پزشکان عزیز موثر است وبه درد میخورد؟
اگر جدا میخواهید کاری بکنیداز این موارد شروع کنید!!! ولی صرفا سواد رشته اورولوژی برای حل مشکل آموزش ورزیدنتی ایران کافی نیست!!!!

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 27 شهریور 1393 ساعت 10:21 ق.ظ

ما اگر توسط نظام پزشکی همگی مان به این بازیهای کنکور دستیاری وتغییرات جدید المپیادی ومزخرفات دیگر اعتراض کنیم ودر امتحان شرکت نکنیم به دلیل چرخیدن امور بیمارستانها توسط رزیدنتها مجبورند حرفمان را به کرسی نشانده وایده ونظراتمان را گوش کنند....
چندسال پیش که وزیردکتر دستجردی بود مدت طرح را افزایش داده بودند بچه ها ثبت نام در امتحان دستیاری نکردند ووزیر عاجزانه مدت طرح را کاهش داد والتماس کرد که در امتحان شرکت کنید؟چرا ؟چون نبود رزیدنت برای بیگاری موجب صدمات جبران ناپذیر !در بیمارستانها خواهد شد وهیئت علمی های نازنین کارانه کار انجام نداده را نخواهند گرفت! وکارهای خونگیری ترخیص برگ فوت روی زمین مانده وبه اصطلاح آموزش!تعطیل خواهد شد واساتید باید بروند پی بساز بفروشی خودشان! وعنوانشان را ازدست خواهند داد!استاد دانشگاه وفوق تخصص...تمام وقت و...که کارشان در بیمارستان به اندازه 1 ساعت نمیرسد وسوادشان هم که ..........

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 27 شهریور 1393 ساعت 10:08 ق.ظ

؛دانشگاه‌های زیادی ایجاد کرده‌ایم اما منابع، تجهیزات و اعتبارات را ندیده‌ایم. وقتی کلاس و پول کافی برای پایان‌نامه نداریم دیگر دانشگاه نمی‌شود و فقط عنوان دانشگاه را دارد. ؛

این مرد مومن بازهم کمبود بودجه پیدا کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آخه کجای دنیا پزشک پایان نامه مینویسد ؟این پایان نامه ها که موجب اتلاف وقت وبیت المال میشوند چه نفعی به حال مردم وپزشکان دارند؟کارالکی ومزخرف محض!

آموزشتان که صفر وبه طرف منفی رو کرده!یک پزشک عمومی فارغ التحصیل عرضه گرفتن یک زایمان سونداژ مثانه تخلیه هماتوم انجام کارهای اولیه بیمارترومایی عمل جراحی آپاندیس وحتی نوشتن نسخه را ندارد!متخصصین فارغ التحصیل هم باید درحین طرح آموزش ببینند!چون کارشان در دوره دستیاری مثل اکسترن وانترن میرزا بنویسی وبیگاری وترخیص بیماران است!

فساد اداری وتقلب در امتحان دستیاری وپره بورد وبرد بوی تعفنش همه جا را گرفته!اگر از فردا این وزارتخانه تعطیل شود همه چیز درست خواهد شد....حتی پذیرش دستیار.......

به فرزاد سه‌شنبه 25 شهریور 1393 ساعت 08:10 ب.ظ

ایول تو احتمالا از شهدای تجریش هستی (شاگرد استاد کلانتر) که با تقلب امسال تو بورد جراحی گل کاشتین هوووورا

فرزاد سه‌شنبه 25 شهریور 1393 ساعت 05:07 ب.ظ

این چه لیک سوالیه که امسال قبولیه بورد جراحی بیشتر از 20 درصد نیست؟! در ضمن تو همه رشته ها کم وبیش لیک سوال هست و این مو ضوع جدیدی نیست! بیخود شایعه پراکنی نکنین

به مسوول سایت سه‌شنبه 25 شهریور 1393 ساعت 10:58 ق.ظ

اگه خبری از تقلب در امتحان بورد جراحی دارین اطلاع رسانی وکمک کنین ممنون میشیم

به جراح افسرده سه‌شنبه 25 شهریور 1393 ساعت 10:56 ق.ظ

هنوز خبری نیس شما اگه خبر موثقی دارین بفرمایین چون هنوز 4شنبه جلسه دارن

جراح افسرده سه‌شنبه 25 شهریور 1393 ساعت 02:23 ق.ظ

من از این ناراحتم که چرا سوال لو میره که بعدش بخوان ملغی کنن وزارت خونه که خودش دست اندر کاره اگه حق کشی مطرح بود نمیگذاشتن سوال لیک کنه چه قدر بعضی از عزیزان کوته فکرند

مهران دوشنبه 24 شهریور 1393 ساعت 07:21 ب.ظ

به جراح افسرده شما از کجا میدونین وزارتخونه که خبری نداده هنوز

[ بدون نام ] دوشنبه 24 شهریور 1393 ساعت 03:13 ب.ظ

به جراح افسرده: یعنی اگر سؤال لو بره امتحان ملغی نشه!خیلی هم خوب کاری کردند.حداقل جلوی حق خوری رو گرفتند.به نفع کسانیست که زحمت کشیدند.
در مورد تغییرات هم به نظر من اول شرایط آموزش متحول بشه بهتره(که امیدوارم و شدنیه که آموزش پزشکی تحول پیدا کنه) و بعد آزمون متحول بشه و کل پروسه تغییرات حداقل در عرض دو سه سال انجام پذیره.
سهمیه محروم اگر مازاد میشد خیلی بهتر بود چون باعث شیفت شدید نمرات پایین و به عبارتی سطوح علمی پایین به سیستم طبابت میشه.
پله به پله تصمیم گیری=اصلاح خطا ها و ارتقای نتایج
پرهیز از تصمیمات حمله ای!=عدم نیاز به تبصره!

کتاب های پزشکی دوشنبه 24 شهریور 1393 ساعت 12:37 ب.ظ http://dastyarii.blogsky.com/

کتاب های پزشکی
از علوم پایه تا فوق تخصص
http://dastyarii.blogsky.com/

M دوشنبه 24 شهریور 1393 ساعت 10:03 ق.ظ

هر که میاد میخواد یه تحویلی ایجاد کنه . بعدی که میاد باید خرابکاری تحول اون درست کنه . همین امسال با این ظرفیت محروم یه عده که حق شون نبود با نمره پایین قبول شدن .

جراح افسرده دوشنبه 24 شهریور 1393 ساعت 12:52 ق.ظ

امتحان برد جراحی رو وزارت خونه ملغی کرده به علت لیک سوالات !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!خوب الان بعد از 6 ماه درس خوندن و4 روز امتحان تکلیفمون چیه

بنده خدا!! شنبه 22 شهریور 1393 ساعت 06:00 ب.ظ

با سلام. و عرض احترام..
فقط خواستم بگم لطفا کاری نکنید که ما به این نتیجه برسیم که گناه نابخشودنی مرتکب شدیم پزشک شدیم...
اعمال تغییرات نیاز به درایت و برررسی های طولانی مدت داره نه اینکه در عرض کمتر از ۱ ماه یه طومار مبنی بر آیین نامه احتمالی تغییرات آزمون دستیاری موجودیت پیدا کنه.!!اونهم دقیقا کن فیکون شده!!!
مورد بعدی اینه که خیلی از پزشکا الان واسه درآمد بیشتر نیست که میخوان متخصص شن بخاطر رضایت خاطر خودشونه.
امیدوارم قوانینی که تصویب میشه برای من نوعی که هدفم از دستیاری کسب درآمد بیشتر نیست راه رو مسدود نکنه...
حق یارتان...

[ بدون نام ] جمعه 21 شهریور 1393 ساعت 08:56 ب.ظ

تغییرات احتمال خیلی خیلی زیاد از سال 95 اعمال میشه.دوره 43.

کتاب های پزشکی پنج‌شنبه 20 شهریور 1393 ساعت 08:18 ب.ظ http://dastyarii.blogsky.com/

کتاب های پزشکی
از علوم پایه تا فوق تخصص

اول تحول در آموزش سپس تحول در آزمون پنج‌شنبه 20 شهریور 1393 ساعت 03:59 ب.ظ

بهتر است ابتدا آموزش پزشکی متحوّل شود و سپس آزمون ها.
نه اول آزمون متحول شود بعد آموزش.به این خاطر که تمامی پزشکان فعلی محصول آموزش قبلی اند.
در غیراینصورت صرفا موجب ضرر شرکت کنندگان آزمون ها بویژه 94 میشود وبس!
هدف اگر اصلاح است زیربنایی اصلاح شود و آن هم با اصلاح روش های آموزش و تقویت سطح علمی و عملی.

8 ماه فرصت کمیه برای تطابق با شرایط آزمون جدید پنج‌شنبه 20 شهریور 1393 ساعت 04:23 ق.ظ

بهتر نیست که حداقل از یک سال قبل از هر آزمون شرایط دقیق آزمون بعدی برای شرکت کنندگان به وضوح و دقیق بیان بشه.
اگر آزمون اردیبهشت 94 باشه چیزی کمتر از 8 ماه به آزمونی مونده به این حجم چندین هزار صفحه ای و شرایط سخت و أیضا نامعلوم.به علاوه آیا
بهتر نیست اگر قرار بر تغییراته به طور مرحله به مرحله اعمال شه و معایب هر مرحله بازبینی و اصلاح بشه؟
مثلا ابتدا دخالت ضریب درسی بعد و...
حرکات ناگهانی چیزی مثل همین سهمیه محروم و مازاد نبودنش بود که سال پیش اون اتفاقات افتاد و بعد اصلاحیه خورد.
به علاوه اگر هر آزمونی تغییرات کنه اول بهتره شرایط آموزش دانشگاه ها تغیرات کنه و مطمئنا فارغ التحصیل سال مثلا 72 رو با اون امکانات آموزشی اون سالها که حتی در وجود برخی مولاژها کمبود داشتند! بویژه مهارت عملی میشه با فارغ التحصیل 92 مقایسه کرد؟
مطمئنا آموزش کلاس دانشگاه رو نمیشه با دوره های بازآموزی قیاس کرد.به علاوه حتی اگر خوش بینانه بنگریم و احتمال دخالت نظرات سهوا شخصی برخی از اساتید را 0% بدانیم باز دخالت مهارت های عملی و چیزهایی مثل مصاحبه برای همه داوطلبان منطقیست؟
دخالت معدل تا حدودی توجیه پذیر است ولی پره انترنی که امتحانی 200 سؤاله بدون نمره منفیست و میشود از شانس و احتمالات در جواب به سؤالات بهره برد و چه بسا عدم تطابق با سواد افراد را در خودش داشته باشد بسیار اشکال دارد.اگرچه ضریب دار کردن درسها امری مدرن و به روز است و قابل قبول.
در آخر امیدوارم این تغییرات برای سال 95 و آن هم به صورت مرحله به مرحله نه حمله ای! انجام بشود.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد