خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

جزئیات تمام سهمیه های آزمون دستیاری پزشکی/ امکان انتخاب تا 31 خرداد

http://s1.picofile.com/file/7499585806/besm230.jpg


 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

======================
جزئیات تمام سهمیه های آزمون دستیاری پزشکی/ امکان انتخاب تا 31 خرداد
وزارت بهداشت تمامی سهمیه های مورد انتخاب برای چهل و یکمین دوره آمون پذیرش دستیاری پزشکی را اعلام کرد و داوطلبان تا ساعت 23 روز شنبه 31 خردادماه فرصت دارند که سهمیه ها را انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، دفترچه راهنمای انتخاب سهمیه چهل و یکمین دوره آمون پذیرش دستیار تخصصی از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس http://www.sanjeshp.ir  قابل دسترس است و کلیه افراد واجد شرایط انتخاب رشته_محل آزمون، باید با وارد کردن کد رهگیری و ورود به قسمت انتخاب سهمیه با رعایت مندرجات دفترچه راهنمای مربوطه نسبت به انتخاب سهمیه خود اقدام کنند.

کلیه کسانی که می خواهند از سهمیه های مذکور استفاده کنند باید نسبت به ارسال مدارک لازم حداکثر تا ساعت 23 روز شنبه 31 خردادماه اقدام کنند. مهلت مذکور قابل تمدید نیست.

سهمیه های چهل و یکمین دوره پذیرش دستیار رشته های تخصصی بالینی پزشکی جهت سال تحصیلی 94- 93

کارنامه علمی به منظور آگاهی شرکت کنندگان در آزمون چهل و یکمین دوره پذیرش دستیار رشته های تخصصی بالینی پزشکی سال تحصیلی 94- 93 حاوی نمره آزمون و رتبه کل داوطلب صادر شده است.

در این مرحله بنا به مندرجات کارنامه علمی به هر یک از داوطلبان پذیرش که طبق مقررات با کسب حداقل نمره 150 از نمره کل 600 شده اند و مجاز به انتخاب رشته – محل شناخته شده اند، فرم انتخاب سهمیه تعل می گیرد. این گروه از داوطلبان مجاز هستند سهمیه درخواستی خود را انتخاب کنند.

پس از انتخاب سهمیه و ارسال فرم مربوطه، امکان تغییر در نوع سهمیه و یا حذف آن امکانپذیر نیست. اعتراضات واصله به سئوالات آزمون توسط مسئولین ذیصلاح بررسی و نتایج که در کارنامه علمی درج شده حاصل اعمال آخرین اصلاحات و تغییرات در کلید آزمون است.

سهمیه رزمندگان:

براساس ماده 9 آیین نامه اجرایی قانون تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی که در این آیین نامه به نام رزمنده نامیده می شود به افرادی اطلاق می شود که از تاریخ 31 شهریور 59 تا 31 شهریور 67 حداقل 6 ماه متناوب یا متوالی، داوطلبانه در مناطق عملیاتی حضور داشته باشند. جزئیات کامل این سهمیه به همراه تبصره های مربوطه در دفترچه انتخاب سهمیه آمده است.

نحوه پذیرش : 20 درصد از کل ظرفیت پذیرش در هر رشته محل به افراد واجد شرایط سهمیه رزمندگان که 80 درصد حدنصاب قبولی در رشته محل انتخابی را کسب کرده باشند، تعلق می گیرد.

تعهدات مربوطه: از پذیرفته شدگان با استفاده از سهمیه رزمندگان مطابق سایر پذیرفته شدگان به صورت آزاد تعهد محضری اخذ خواهد شد.

سهمیه مناطق محروم :

به منظور توزیع متناسب نیروی متخصص در سطح کشور و نیز براساس قانون برقراری عدالت آموزشی مصوب مجلس شورای اسلامی و اصلاحیه ماده 3 آن، 30 درصد ظرفیت دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی 10 قطب آموزشی (کلان منطقه)  کشور در قالب ظرفیت در رشته های مورد نیاز به متقاضیان واجد شرایط پذیرش با استفاده از سهمیه مناطق محروم که موفق به کسب حداقل 85 درصد حدنصاب قبولی در رشته – محل انتخابی خود مطابق جدول درج شده شوند با رعایت کلیه مندرجات راهنما در سهمیه مذکور تعلق می یابد.

در این راستا کشور از نظر آموزشی به 10 قطب آموزشی تقسیم شده است.

شرایط استفاده از سهمیه مناطق محروم : فرد متقاضی استفاده از این سهمیه باید بطور کامل شرایط مندرج در یکی از بندهای 1 تا 6 آیین نامه را دارا باشد و می تواند برای اطلاع کامل آن را در دفترچه سهمیه مطالعه کند. بر این اساس فرد متقاضی باید متولد استان محل استقرار دانشگاه منطقه محروم انتخابی بوده و حداقل سه مقطع تحصیلی کامل ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان را در همان استان گذرانده باشد.

محل تولد یکی از والدین یا همسر داوطلب استان محل استقرار دانشگاه منطقه محروم انتخابی بوده و حداقل سه مقطع تحصیلی کامل ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان را در همان استان گذرانده باشد.

داوطلب در استخدام پیمانی، رسمی – آزمایشی و یا رسمی قطعی دانشگاه علوم پزشکی مورد نظر و یا سازمانهای وابسته به وزارت بهداشت، مستقر در مناطق تحت پوشش همان دانشگاه باشد.

فرد حداقل به مدت 5 سال (متوالی و یا متناوب) بصورت روز شمار تا تاریخ 29 اسفند 92 در مناطق تحت پوشش دانشگاه مورد نظر به عنوان پزشک عمومی خدمت کرده و مراتب به تائید مراجع ذیربط در دانشگاه مذکور و یا سایر سازمانهای مستقر در مناطق تحت پوشش همان دانشگاه رسیده باشد.

فرد حداقل به مدت 3 سال (متوالی) بصورت روز شمار تا تاریخ 29 اسفند 92 به عنوان پزشک عمومی مشغول به خدمت بوده و کماکان خدمت وی در همان منطقه تداوم داشته باشد.مراتب باید به تائید مراجع ذیربط در دانشگاه مذکور و یا سایر سازمانهای مستقر در مناطق محروم و مورد نیاز تحت پوشش همان دانشگاه رسیده باشد.

فرد مقطع پزشکی عمومی را در همان دانشگاه علوم پزشکی مورد نظر تحصیل کرده باشد.

مستخدمی پیمانی، رسمی – آزمایشی و رسمی – قطعی سایر سازمانها، نهادها، وزارتخانه ها مجاز به استفاده از این سهمیه نیستند.

پس از انتخاب سهمیه به هیچ عنوان تغییر سهمیه یا تغییر دانشگاه منطقه محروم جهت گذراندن تعهدات خاص امکان پذیر نیست. تغییر رشته و انتقال پذیرفته شدگان سهمیه مناطق محروم ممنوع است.

از پذیرفته شدگان با استفاده از مزایای سهمیه مناطق محروم جهت پوشش مناطق محروم، تعهد خاص به میزان سه برابر مدت آموزش به نفع مناطق محروم مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مناطق محروم اخذ می شود. این گروه پس از فراغت از تحصیل فقط در حوزه مناطق محروم و یا نیازمند تعیین شده خود فعالیت درمانی و یا آموزشی خواهند داشت و در خارج از منطقه مربوطه حق فعالیت تخصصی در رشته تحصیلی خود را تا پایان دوره تعهدات ندارند.

ارائه مدرک فارغ التحصیلی مشمولین بعد از اتمام تعهدات مجاز خواهد بود و پذیرفته شدگان تا پایان زمان تعهدات و ارائه تسویه حساب از دانشگاه علوم پزشکی منطقه محروم مربوطه امکان ادامه خدمات تخصصی در سایر مناطق کشور را ندارند. ادامه تحصیل در مقاطع آموزشی بالاتر پس از طی حداقل نیمی از مدت زمان تعهدات امکانپذیر است. انتقال و تغییر محل تعهدات ممنوع است.

سهمیه آزاد

داوطلب پذیرش به صورت آزاد مجاز به پذیرش در سهمیه های جانبازان، رزمندگان و ایثارگران و نیز سهمیه مناطق محروم نیست. کلیه داوطلبین مرد و زن که از سهمیه های جانبازان، ایثارگران، رزمندگان و سهمیه مناطق محروم و نیز سایر سهمیه های مازاد استفاده می کنند. در هر رشته – محل انتخابی ابتدا بصورت آزاد پذیرش می شوند.

پذیرش به صورت مازاد بر اساس آیین نامه اجرایی "تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر"

داوطلبان مشمول استفاده از قانون تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان در چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی می توانند به پیوست های مربوطه مراجعه کنند و با توجه به آن مراتب علاقمندی خود را به استفاده از مزایای سهمیه مازاد دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر اعلام کنند. دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه محل تحصیل باید مدارک و مستندات مربوطه تا تاریخ 28 خردادماه 93 دریافت کنند و تا دوم تیرماه به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی ارسال کنند.

محلهای آموزشی بنا به ظرفیت های دانشگاهی و صلاحدید دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی جهت سهمیه مذکور و فرم انتخاب رشته محل داوطلب تعیین می شود. داوطلب واجد شرایط فقط برای یک نوبت مجاز به استفاده از این سهمیه است و در صورت انصراف حق استفاده مجدد ندارد.

نحوه پذیرش: داوطلبین واجد شرایط که موفق به کسب حداقل 40 امتیاز بر اساس آیین نامه شده اند در صورت کسب 90 درصد حد نصاب رشته محل انتخابی مشمول قوانین پذیرش بصورت مازاد هستند.

تعهدات: میزان تعهدات این قبیل از پذیرفته شدگان مطابق سایر پذیرفته شدگان بصورت آزاد خواهد بود.

پذیرش به صورت بورسیه نیروهای مسلح

با توجه به مصوبات پنجاه و نهمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی پذیرش کادر ثابت (رسمی) نیروهای مسلح با استفاده از بورسیه نهاد محل استخدام با شرایط اعلامی مازاد بر ظرفیت در قالب باقیمانده 2.5 درصد پذیرش دستیاران انتقالی از خارج از کشور، در هر دانشگاه با تایید کمیسیون مربوطه انجام می گیرد. شرایط در دفترچه اعلام شده است.

پذیرش به صورت بورسیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

داوطلبانی که تمایل به پذیرش بعنوان بورسیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارند می توانند مراتب را در فرم اینترنتی انتخاب سهمیه اعلام کرده و نیز با مراجعه به سایت اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله مراجعه کنند و نسبت به ارائه اطلاعات مورد درخواست آن نهاد اقدام لازم به عمل آورند. ظرفیت مازاد پذیرش در این دانشگاه 15 نفر در در رشته های جراحی عمومی، بیماریهای داخلی، بیهوشی، ارتوپدی، بیماریهای قلب و عروق، گوش، گلو و بینی و جراحی سروگردن، جراحی کلیه و مجاری ادراری تناسلی، چشم پزشکی و طب اورژانس است.

نحوه اعمال ظرفیت و سهمیه

بر اساس اعلام وزارت بهداشت پذیرش نهایی از بین افراد واجد شرایط با رعایت مقررات و مصوبات مربوطه و دستور العمل چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی خواهد بود. اولویت پذیرش در کلیه سهمیه ها الف - نمره آزمون پذیرش دستیار و ب - اولویت انتخاب رشته –محل است.

در مورد داوطلبانی که نمرات آزمون پذیرش دستیاری و اولویت انتخاب رشته – محل یکسان باشد، ابتدا نمره آزمون جامع پیش کارورزی و سپس معدل کل دوره پزشکی بدون احتساب معدل دوره کارورزی ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

متقاضیان استفاده از مزایای پذیرش در ظرفیت های مازاد تنها در یک وضعیت که موجب پذیرش آنان در بالاترین اولویت انتخاب رشته – محل آنها می شود مورد پذیرش قرار می گیرند.

در فرم انتخاب سهمیه هر داوطلب ملزم به انتخاب تنها یک مورد از موارد سهمیه رزمندگان و ایثارگران، سهمیه مناطق محروم و پذیرش به صورت آزاد است. تمامی پذیرفته شدگان در تمامی سهمیه ها مکلف به انجام خدمات تعهدات قانونی خود در مناطق مورد نظر وزارت بهداشت (با صلاحدید معاونت درمان) هستند.

حد نصاب عبارت است از : نمره آخرین نفر جای دهی شده اولیه (برای تعیین حدنصاب) بدون در نظر گرفتن سهمیه و جنس بر مبنای ظرفیت کل رشته - محل با رعایت سایر شرایط پذیرش . به این معنی که : در این روش ابتدا کلیه داوطلبین بدون در نظر گرفتن سهمیه و جنس و براساس نمره آزمون (از بالاترین نمره) و اولویت انتخاب رشته - محل تا تکمیل کل ظرفیت های موجود (بدون پذیرش مازاد بر ظرفیت) در همه رشته - محلهای انتخابی قرار داده می شوند. نمره آخرین نفر جای دهی شده در هر رشته محل حد نصاب آن رشته محل خواهد بود.

======================

بسمه تعالی

دفترچه راهنمای انتخاب سهمیه چهل و یکمین دوره آمون پذیرش دستیار تخصصی از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس http://www.sanjeshp.ir  قابل دسترس می باشد. کلیه افراد واجد شرایط انتخاب رشته_محل آزمون، می بایست با وارد نمودن کد رهگیری و ورود به قسمت انتخاب سهمیه با رعایت مندرجات دفترچه راهنمای مربوطه نسبت به انتخاب سهمیه خود اقدام نمایند و کلیه کسانی که می خواهند از سهمیه های مذکور استفاده نمایند باید نسبت به ارسال مدارک لازم حداکثر تا ساعت 23 روز شنبه 31/3/1393 اقدام نمایند. مهلت مذکور قابل تمدید نمی باشد.

به سئوالات داوطلبان در زمینه راهنمای انتخاب سهمیه که حداکثر تا تاریخ 28/3/1393 از طریق پست الکترونیکی dastyar@sanjeshp.ir ارسال گردد، از طریق همان پست الکترونیکی پاسخ داده خواهد شد.

================

جزئیات پذیرش بومی در دستیاری پزشکی / ماندگاری متخصص مناطق محروم با سهمیه 30 درصدی
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به جزئیات سهمیه 30 درصدی مناطق محروم در پذیرش دستیار تخصصی صورت می گیرد، گفت: این سهمیه مصوبه مجلس است و واجدین شرایط بومی که از سهمیه استفاده کنند تا 3 برابر مدت تحصیل حق ارائه خدمت در جای دیگری را ندارند که این امر به ماندگاری متخصص کمک می کنند.

دکتر سیدامیرمحسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: وزارت بهداشت در دو سال اخیر ظرفیت پذیرش دستیار را بالا برده است و حتی الامکان به شرط تامین هیات علمی هیچ سهمیه ای را اضافه نمی کند.

وی افزود: امسال سال اول اجرای اصلاح سهمیه ها بر اساس قانون عدالت آموزشی مصوب مجلس است که طبق قانون باید 10 درصد ظرفیت های دستیاری از کل ظرفیت به مناطق محروم در قالب نیاز سطح بندی و پزشک خانواده اختصاص یابد.

ضیایی اظهار داشت: طبیعی است که این ظرفیت در اختیار دانشگاه ها به عنوان قطب مربوطه قرار دارد تا خدمات قانونی و محل تحصیل افراد را تعیین کند.

وی گفت: با توجه به اینکه وزارت بهداشت مسئول حفظ و ارتقای سلامت مردم است در بخش تخصصی نیز باید نیاز مناطق را تامین کند که از راه آزمون و بومی گزینی و تامین عدالت آموزشی می تواند این نیاز را تامین کند.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: بر اساس قانون مجلس، کسانی که می خواهند از سهمیه بومی استفاده کنند با 85 درصد نمره در منطقه خودشان شانس قبولی دارند. نکته این سهمیه این است است که ممکن است شانس کسی که در تهران است در این سهمیه کمتر باشد و واقعیت این است که این فرد در صورت پذیرش هم مایل به ادامه تحصیل و خدمت در آن منطقه نیست پس از ابتدا شانس قبولی کمتری دارد پس این شانس برای یک فرد بومی بیشتر خواهد بود.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی آموزش و درمان ما در مناطق برخوردار و تهران نیاز به پزشک متخصص نداریم. پس فردی که امکان پذیرش در سایر مناطق را دارد می تواند به آن مناطق پذیرفته شود . ضمن اینکه این افراد باید سه برابر مدت تحصیل به ارائه خدمت بپردازند و در این مدت در جای دیگری حق مطب ندارند.

ضیایی اظهار داشت: از سوی دیگر این افراد پس از گذراندن نصف مدت تعهد خود می توانند در آزمون فوق تخصصی شرکت کنند که تمامی این موارد به ضریب ماندگاری با توجه به طرح تحول سلامت کمک می کند. 

به گزارش مهر، بر اساس اصلاحیه قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است سی درصد (30%) ورودی های رشته های پزشکی عمومی، دستیاری تخصصی پزشکی و سایر رشته های گروه پزشکی را از طریق جذب دانشجوی بومی با اولویت مناطق محروم و متناسب با نیاز استانها و در چهار چوب نظام سطح بندی پذیرش کند.

این قانون اصلاح بند(3) ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی به تصویب مجلس شورای اسلامی و به تأیید شورای نگهبان رسیده است در تاریخ اول آبان ماه 1392 از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر این اساس، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است سی درصد (30%) ورودی های رشته های پزشکی عمومی، دستیاری تخصصی پزشکی و سایر رشته های گروه پزشکی را از طریق جذب دانشجوی بومی با اولویت مناطق محروم و متناسب با نیاز استانها و در چهار چوب نظام سطح بندی پذیرش کند.

بر این اساس، تعهد اخذ شده از مشمولان این بند برای خدمت در مناطق مورد تعهد سه برابر مدت تحصیل و قابل خرید و جا به جایی نیست.

همچنین، ارائه مدرک تحصیلی مشمولان مذکور بعد از اتمام تعهد مورد نظر، مجاز است و نامبردگان در زمان تعهد مجاز به فعالیت پزشکی در سایر نقاط کشور نیستند.
بر این اساس، تحصیل دانشجویان بومی موضوع این بند در دانشگاههای استان مربوطه در اولویت است، در صورتی که دواطلب مذکور نمره لازم برای تحصیل در دانشگاههای دیگر را کسب کرده باشد، تحصیل او برابر مقررات این بند منوط به موافقت وی خواهد بود.

همچنین، ادامه تحصیل درمقاطع آموزشی بالاتر، پس از طی حداقل نیمی از مدت زمان تعهد مشمولان این بند امکانپذیر است و نیز نقل و انتقال مشمولان این بند تابع مقررات این قانون است.

نظرات 34 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 19 مرداد 1393 ساعت 02:38 ب.ظ

فالس م دی ک===سیاست خانه===دیکتاتورخانه==محل بی عفتی==سانسور خانه====فقط همه چیز ساختگیه کامل ====سلیقه ای بودن....

امین پنج‌شنبه 12 تیر 1393 ساعت 01:36 ب.ظ

20% سهمیه رزمندگان و 30% مناطق محروم که هیچ کدان مازاد بر ظرفیت نیستند. یعنی ظرفیت سهمیه آزاد فقط 50% میمونه آخه واسه ی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

ومکرو ومکرالله والله خیرالماکرین پنج‌شنبه 5 تیر 1393 ساعت 10:36 ب.ظ

تبعیض جنسیتی ممنوع سهمیه محروم و مدیران ممنوع هرنوع سهمیه بازی وطرح اجباری سربازی ممنوع

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 5 تیر 1393 ساعت 07:41 ب.ظ

دوستانی که محروم زدن.آیا واقعا فکر میکنن اجازه مطب در دوران تعهد 12 سال داده میشه؟و آیا واقعا با حقوق طرح تخصص میشه زندگی کرد؟
اعتراض به سهمیه زنان که الان مجبورا 8 سال حق مطب نداشته باشند رو دیدید؟محروم 12 ساله!

http://medazmoon.blogsky.com/ پنج‌شنبه 5 تیر 1393 ساعت 06:33 ب.ظ http://medazmoon.blogsky.com/

سلام دوستان. وبلاگ medazmoon افتتاح شد. لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 5 تیر 1393 ساعت 12:56 ب.ظ

باسلا م .کسی میتونه کمک کنه که زمان انتخاب رشته
کی هستش؟ممنون میشم.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 5 تیر 1393 ساعت 11:43 ق.ظ

تناقض گویی و دو پهلو حرف زدن مسئولین!موقع دفاع از طرح تحول نظام سلامت بیش از 2000 نفر متخصص ثبت نام کردند ولی در پاسخ به اعتراض به طرح 12 ساله ناله ها از کمبود پزشک!!! میکنند ومیگویند در مناطق محروم به!بیش از 2000 متخصص نیاز داریم!آخه تا کی یکطرفه صحبت میکنید کمی هم به نظرات پزشکان که اساس نظام سلامتند گوش کنید.....

[ بدون نام ] چهارشنبه 4 تیر 1393 ساعت 06:53 ب.ظ

به به چه عالی!!!!!!!!!!!!

مشکل مناطق محروم حل شد! چهارشنبه 4 تیر 1393 ساعت 05:48 ب.ظ

۱۳۹۳/۰۴/۰۴معاون درمان وزارت بهداشت : در این راستا حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم فقط اختصاص به پزشکان در این مناطق دارد. به طوری که در حال حاضر بیش از دو هزار پزشک برای خدمت در مناطق محروم ثبت نام کرده اند !

مخالف با تغییرات در آزمون دستیاری دوشنبه 2 تیر 1393 ساعت 07:50 ب.ظ

متاسفانه حتی اگر مصاحبه گر بسیار هم جانب عدالت را گیرد باز به علت نبود شفافیت(فرستادن محرمانه نمره و مکتوب نبودن عملکرد پزشک(در آزمون کتبی کارنامه فرد رو در سایت قرار میدن) و نیز یکسان نبودن شرایط علمی اساتید در دانشگاه های مختلف موجب جو وسیعی از بی اعتمادی خواهد شد و حتی گمان نمیکنم هیچ استادی(نظر منه) جرات ورود به این وادی رو داشته باشه که بخواد سرنوشت افراد رو با نمرش دستکاری کنه(منظور با توجه به حساسیت این آزمون).

دقت کنید ! دوشنبه 2 تیر 1393 ساعت 07:24 ب.ظ

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۷/۷ بررسی فوری طرحی برای افزایش پذیرش دستیار پزشکی در مناطق محروم


حسین علی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس :این که دوستان می گویند تصویب چنین طرحی ظلم به سایرین است درست نیست چون این سهمیه مازاد بر ظرفیت است و به کسی ظلم نمی شود.

شهریاری گفت: نمایندگان در جریان هستند!!!!!!!!!! اکثر مناطق محروم متخصص ندارد !!!!!!!!!!!!!!!و اگر متخصصی فرستاده شود پس از یک سال مجبور می شود منطقه را ترک کند. خیلی از متخصصانی هم که می روند سال های اول کارشان است و روی مردم تجربه کسب می کنند!!!!!!!!!! و وقتی تجربه کسب می کنند مناطق محروم را ترک می کنند.!!!!!!!!!!!!

شهریاری گفت: ما نمی توانیم افراد را به زود به مناطق محروم بفرستیم.!!!!!!!!!!!!!!! هدف این است که افراد بومی برای این رشته های تخصصی پذیرش شوند. تاکید داریم که مدارک به آن ها تحویل نشود تا مجبور شوند تا 12 سال در مناطق محروم خدمت کنند.
"تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل"

ببینید ما با کی طرفیم دوشنبه 2 تیر 1393 ساعت 03:17 ب.ظ

وزیر بهداشت:در مورد کمبود نیروی انسانی باید نظراتمان را یکپارچه کنیم تا ببینیم چقدر نیرو نیاز داریم،

این آقا هنوز نمیداند چقدر نیرو نیاز دارد .....جل الخالق آنوقت برای مناطق محروم دستیار برمیدارد آنهم بمدت ۱۲ سال....مادردمان را به کی بگیم؟به نفراول تعداد عمل جراحی لیزیک وفیکوی جهان!!!!!!!

حذف طرح دوشنبه 2 تیر 1393 ساعت 03:07 ب.ظ

بیاید سال بعد با همبستگی تمام در امتحان دستیاری با کار کارشناسی تا حذف همیشگی طرح شرکت نکنیم.

منطقه محروم یعنی چه دوشنبه 2 تیر 1393 ساعت 03:04 ب.ظ

آخه باباجون ما چه جوری بگیم شهرستانهای ما یدلیل مهاجرت دهی و...به پزشک متخصص نیازی ندارند!!تمامی شهرها اشباع ازپزشک متخصص هستند.هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی.می بینید که مناطق محروم بهانه ای بیش نیست!!!!سهمیه مدیران است بابا جان!نیاز به متخصص در کلان شهرها شدید است.پس ما متخصص نیازداریم و باید آزاد باشندمحل کارشان را خودشان تعیین کنند.دکتر ضیایی فرمودند ما در تهران وشهرهای برخوردار به متخصص نیاز نداریم باید در پاسخ به ایشان گفت ما باید خودمان تشخیص بدهیم بعد از اتمام دستیاری کجا کار کنیم کدام شهر نیاز دارد یا ندارد.......

[ بدون نام ] دوشنبه 2 تیر 1393 ساعت 02:53 ب.ظ

عجب مسئولین آینده نگر ودقیقی داریم !!یکشبه متوجه شدندباید ۳۰۰ نفر به ظرفیت دستیاری افزوده شود.حالا این ۳۰۰ نفر از معاونت های محترم درمان دانشگاهها چه جوری استعلام شد وآنها براساس چه معیاری نیازشان را که قبل اعلام نموده بودند تغییر دادند خدا میداند ...آنهم در کدام رشته ها باز خدا میداند!!!!!شاید هم در شبکه مجازی نیازشان را به ضیایی اعلام کردند وبقول مهران مدیری ایشان هم فرتی ۳۰۰ نفر اضافه کردند واما درمورد استخدامی های جون جونی که بعضی شان علیرغم عدم وجود استخدام در وزارت بهداشت توسط رئسای دانشگاهها استخدام و الان هم به درجه دستیاری نائل شدند!!!!!!!!

ای حجت الله دوشنبه 2 تیر 1393 ساعت 01:44 ب.ظ

چقدر تصمیم گیری و تغییر یک سهمیه به نفع خودشان برای این مسئولین راحت است ولی برای سهمیه خانمها هر تغییری خلاف قانون است واجرای آن وحی منزل است!!!اما یک شبه بند 3 اضافه میشود برای نیروهای خودی!این 300 نفر اضافی هم ازهمین الان قبول شدند!!!!!!

[ بدون نام ] دوشنبه 2 تیر 1393 ساعت 01:41 ب.ظ

اینها کسانی هستند که مرخصی شان شامل ماموریت است!!!!اینها برمیگردند به مناطق محروم!!!!

استخدام پیمانی، رسمی، آزمایشی و یا رسمی قطعی دانشگاه علوم پزشکی مورد نظر و سازمانهای وابسته به وزارت بهداشت مستقر در مناطق تحت پوشش همان دانشگاه

[ بدون نام ] دوشنبه 2 تیر 1393 ساعت 09:55 ق.ظ

خبرگزاری مهر1تیرماه 93

شرایط بند3=سهمیه مدیران سابق که علی رغم دادن تعهد سه برابری در مناطق محروم الان در مراکز استان یا تهران تشریف دارند.آگر راست می گویید هنوز هم زیاد دیر نیست، مدیران مازادی سهمیه دار را به مناطق تعهد داده شان ارجاع دهید

جناب معاون وزیر 300نفر افزایش ظرفیت را شفاف و با عینیت به ما هم نشان دهید

همکاران گرامی لطفادر قسمت نظرات خبرگزاری علی رغم عدم نمایش نظرات ازمعاونت محترم پرسشگری بفرمایید

[ بدون نام ] دوشنبه 2 تیر 1393 ساعت 09:51 ق.ظ

شرایط بند3=سهمیه مدیران سابق کع علی رغم دادن تعهد سه برابری در مناطق محروم الان در مراکز استان یا تهران تشریف دارند

300 نفر افزایش ظرفیت را شفاف و با عینیت به ما هم نشان دهید

[ بدون نام ] دوشنبه 2 تیر 1393 ساعت 09:49 ق.ظ

معاون وزیر بهداشت به مهر خبر داد:
تغییر سهمیه مناطق محروم در دستیاری پزشکی/ اعلام ظرفیت پذیرش
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تغییر سهمیه مناطق محروم در پذیرش دستیاری پزشکی گفت: سه بند اصلی که مربوط به ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم است در این سهمیه تغییر کرد و داوطلبان باید با توجه به این سه بند سهمیه خود را با دقت انتخاب کنند.

دکتر سیدامیرمحسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شرایط مشمولین استفاده از سهمیه مناطق محروم در آزمون دستیار تخصصی تغییر کرده است و بر اساس این تغییر داوطلبانی می توانند متقاضی پذیرش در سهمیه مناطق محروم باشند که متولد استان محل استقرار دانشگاه منطقه محروم انتخابی باشند.

وی افزود: این افراد باید حداقل دو مقطع کامل از سه مقطع ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان را در همان استان گذرانده باشند و یا محل تولد یکی از والدین یا همسرشان، آن استان بوده و سه مقطع تحصیلی کامل را در همان استان گذرانده باشند.

ضیایی اضافه کرد: بر اساس تصمیمی که در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی اتخاذ شد استخدام پیمانی، رسمی، آزمایشی و یا رسمی قطعی دانشگاه علوم پزشکی مورد نظر و سازمانهای وابسته به وزارت بهداشت مستقر در مناطق تحت پوشش همان دانشگاه منطقه محروم از جمله شرایط استفاده از این سهمیه است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در واقع تعریف مدرک بومی به صورت روشن بیان شده است و افراد بر اساس این دسته بندی می توانند سهمیه مناطق محروم را انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: امسال ظرفیت پذیرش دستیاری 2 هزار و 508 نفر است که 300 نفر از سال گذشته بیشتر است و بنا بر اعلام نیاز دانشگاه ها اعلام شده است.

به گزارش مهر بر اساس اطلاعیه دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی شرایط استفاده از سهمیه مناطق محروم در چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی به منظور ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم اعلام شده است.

این مصوبه به استناد مصوبات نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی و تصویب شصت و یکمین کمیسیون دائمی معین و پیشنهادات روسای دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در مناطق محروم به منظور ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم تصویب شده است.

داوطلبان دستیار تخصصی در صورتی می توانند متقاضی پذیرش در سهمیه مناطق محروم باشند که متولد استان محل استقرار دانشگاه منطقه محروم انتخابی بوده و حداقل دو مقطع کامل از سه مقطع ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان را در همان استان گذرانده باشند و یا محل تولد یکی از والدین یا همسرشان، استان محل استقرار دانشگاه منطقه محروم انتخابی بوده و سه مقطع تحصیلی کامل را در همان استان گذرانده باشند.

استخدام پیمانی، رسمی، آزمایشی و یا رسمی قطعی دانشگاه علوم پزشکی مورد نظر و سازمانهای وابسته به وزارت بهداشت مستقر در مناطق تحت پوشش همان دانشگاه از دیگر شرایط استفاده داوطلبان آزمون دستیاری از سهمیه مناطق محروم است.

ورود قضیه مصاحبه=احتمال خطاهای بسیار دوشنبه 2 تیر 1393 ساعت 01:54 ق.ظ

متاسفانه حتی اگر مصاحبه گر بسیار هم جانب عدالت را گیرد باز به علت نبود شفافیت(فرستادن محرمانه نمره و مکتوب نبودن عملکرد پزشک(در آزمون کتبی کارنامه فرد رو در سایت قرار میدن) و نیز یکسان نبودن شرایط علمی اساتید در دانشگاه های مختلف موجب جو وسیعی از بی اعتمادی خواهد شد و حتی گمان نمیکنم هیچ استادی(نظر منه) جرات ورود به این وادی رو داشته باشه که بخواد سرنوشت افراد رو با نمرش دستکاری کنه(منظور با توجه به حساسیت این آزمون).

[ بدون نام ] یکشنبه 1 تیر 1393 ساعت 07:05 ب.ظ

آفتی که بر پزشکی این کشور افتاده فقط وفقط بدست امام زمان زدوده خواهد شد.انشاا...

یا قائم آل محمد یکشنبه 1 تیر 1393 ساعت 07:04 ب.ظ

جمع کنید بساط سهمیه وسهمیه بازیتان را.رسیدن به عقوبتان دیر نخواهد بود.یا قائم آل محمد...

دکتر ضیایی :بر اساس تصمیمی که در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی اتخاذ شد استخدام پیمانی، رسمی، آزمایشی و یا رسمی قطعی دانشگاه علوم پزشکی مورد نظر و سازمانهای وابسته به وزارت بهداشت مستقر در مناطق تحت پوشش همان دانشگاه منطقه محروم از جمله شرایط استفاده از این سهمیه است.

حتما بعد از فارغ التحصیل شدن مثل سهمیه مناطق محروم دردانه ها آقایان رئسای شبکه ها ۱۲ سال به ۲ سال تقلیل خواهد یافت.کی به کیه!!!!!

مخالف 100000000000% با مصاحبه و عملی جمعه 30 خرداد 1393 ساعت 06:17 ب.ظ

مخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالفمخالف

فقط ‏ 600 نمره آزمون کتبی و لاغیر جمعه 30 خرداد 1393 ساعت 07:02 ق.ظ

دوستان عزیز فحش دادن اصلا درست نیست صحیح هم نیست ما پزشکیم و اهل حرف و صحبتیم.حرف اینه دخالت دادن مصاحبه و نیز آزمون عملی در حجم ‏150‏ نمره و ارسال اون به صورت محرمانه بسیار شبهه انگیزه و بسیار احتمال زمینه سازی برای خطاهای سهوی یا عمدی میشه.دوستان عزیز باید منطقی و مستدل حرفمون رو‏(نه به هم بلکه به جایی که مسؤله‏)بزنیم.فحش و سر و صدا در شأن ما نیست ضمنا اگر مصر باشیم نیاز به فحش نیست‏! فقط وقت رو باید دریافت تا تصویب نشه چون هنوز پیش نویسه.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 29 خرداد 1393 ساعت 10:19 ب.ظ

آموزش که در دستیاری نداریم!حقوقمان هم که معلومه!کشیکهای طاقت فرسا هم که داریم آنهم ۴ سال؟چرا ۳ سال دستیاری ۴ سال شده؟باز هم به خاطر تلف کردن وقت باارزش ما! و بنفع حضرات !چرا سهمیه مناطق محروم مازاد نمیشه!بازهم به خاطر حضرات؟ و به خاطر تودهنی زدن به سهمیه آزاد!!!!!هرسال یک کلک و مکرتازه!!ومکرو ومکرالله ولله وخیرالماکرین

پزشک عمومی شرفتمندیکه که پزشک عمومی میماند پنج‌شنبه 29 خرداد 1393 ساعت 10:10 ب.ظ

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت:
؛با توجه به شرایط فعلی آموزش و درمان ما در مناطق برخوردار و تهران نیاز به پزشک متخصص نداریم.؛

دروغگو!میخواهی راحتر و بی رقیب به الکی اکو کردن وتست ورزش مسخره وآنژیوگرافی غیرضروری وجاپیدن مردم ادامه دهی!!کورخوندی!!!!!
مگر سیل عظیم مهاجرت به تهران وشهرهای برخوردار را نمیبینید آقا دکتر آقاخانی کاردیولوژیست!!!پس ما نیاز شدید به متخصص درتهران و شهرهای برخوردارداریم!وخواهیم داشت!کم کم دیگر در شهرستانهاوروستاها مردمی نحواهند ماند که متخصص بخواهند و افرادی مثل شما برای اضافه نشدن رقیب دم از نیاز مناطق محروم به پزشک متخصص بزنید! آنهم صرفا حضور فیزیکی اش را!!به خاطر دلخوشی نمایندگان مجلس وکیفی که شما و امثال نمایندگان متخصص پزشک (دکتر شهریاری و...که دیگر نمایندگان را با مناطق محروم قول میزنند!! و حرف تودهانشان میگذارند)ما باید ۱۲ سال علاف وویلون وسرگردون به اصطلاح مناطق محروم بشیم!!!!!!!!!!تا شما با نقاب دین داری دروغین راحتتر پول مردم بدبخت راخرج مسافرت به کشورهای بلاد کفر! و هواپیمای خصوصی واشرافیت بنمایید!!!به خدا قیانت در همین نزدیکی است.

x پنج‌شنبه 29 خرداد 1393 ساعت 06:52 ب.ظ

با فحش دادن چیزی درست نمیشه......

ر پنج‌شنبه 29 خرداد 1393 ساعت 06:44 ب.ظ

یه مشت حیوان وحشی,دروغ گو,متظاهر,بیسواد,چاپلوس,اشغال,خائن به ایران و ایرانی دارن برای اینده پزشکان تصمیم می گیرن..........

آؤمون کتبی میشه 360 نمره!!! پنج‌شنبه 29 خرداد 1393 ساعت 06:23 ب.ظ

استاد دو فرق داره با آزمون
1.آزمون دستیاری حالت غربالگری داره و باید حالت خنثی برای همه داشته باشه(نه نظر انسانی(همون استاد مصاحبه گر))
2.متاسفاته باید گفت تعداد قابل توجهی از اساتید مطابق با رفرانس اعلامی اطلاعات ندارند(نه اینکه بیسواد باشند) مثلا رفرانس دنفورث برای زنان گفتن در حالی که خیلی جاهاش با ویلیامز فرق داره و اساتید معتقد به اون نیستن.
در یک کلام نتیجه فاجعه بار خواهد بود و به نوعی حالت آزمون وخطا میشه رو سر کچل ماها!
کمی فکر!

بحث تغییرات دستیاری(پیش نویس تغییرات که 150 پنج‌شنبه 29 خرداد 1393 ساعت 06:16 ب.ظ

بحث تغییرات دستیاری(پیش نویس تغییرات که 150 نمره دست استاد افتاده بود(60 نمره مصاحبه و 90 نمره آزمون عملی)) به کجا رسید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فکر نمی کنید اینکه بشینین یه جا و در نظر سنجی شرکت کنید وقت از دست بره و بی اطلاعیه تصویب شه چی کار باید کرد؟
به نظرم صحبت کردن و مستدل و منطقی باید حرف زد
ضمنا اگر بنا بر تغییر باشه باید از دو سال بعد بشه نه اینکه امسال تصویب شه همون امسالم ابلاغ و اجرا شه.اگرچه اختصاص 150 نمره از آزمون(10% مصاحبه و 15% آزمون عملی) فاجعه باره بویژه برای این آزمون.
http://medfac.tbzmed.ac.ir/
پیش نویس تغییرات آزمون دستیاری

امید خوش لسان پنج‌شنبه 29 خرداد 1393 ساعت 02:46 ب.ظ http://www.darsabkeman1.rozblog.com

با سلام وعرض خسته نباشد به شما دوست عزیز وبلاک نویس اومدم اینبار تا دعوتتون کنم به وبلاکم بیایید مطالب خوبی گذاشتم بیایید ونظر بدید ضمنا من با تبادل لینک وهمکاری بیشتر موافق هستم موق باشید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد