خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

آزمون‌های ارتقای دستیاری و گواهینامه تخصصی 5 تیر برگزار می‌شود


http://s1.picofile.com/file/7499585806/besm230.jpg


 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ


اعلام شرایط و جزئیات نمره آزمون؛
آزمون‌های ارتقای دستیاری و گواهینامه تخصصی 5 تیر برگزار می‌شود
سی و سومین دوره آزمون های ارتقای دستیاری و گواهینامه تخصصی به طور همزمان 9 صبح روز پنجشنبه 5 تیرماه در دانشگاه های علوم پزشکی که به تربیت دستیار اشتغال دارند، برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون ارتقاء دستیاری به منظور ارتقا یک دستیار از سال پایین تر به سال بالاتر در رشته های تخصصی پزشکی برگزار می شود. این آزمون شامل دو بخش است . اول ارزیابی درون بخشی با 150 نمره که از سوی گروه های آموزشی که دستیار در آن مشغول به تحصیل است، انجام می شود. در این دوره ارزیابی درون بخشی مطابق دستور العمل های گذشته انجام می پذیرد.

دوم آزمون کتبی با 150 نمره که شامل دو بخش است. آزمون های کتبی دوره ای که که در طول دوره برگزار می شود با 60 نمره از 150 نمره و آزمون کتبی سالانه با 90 نمره از 150 نمره. مجموع نمرات ارتقاء هر سال برابر 300 است.

کف نمرات مورد نیاز برای ارتقاء هر دستیار به سال بالاتر شامل : حداقل نمره ارزیابی درون بخشی، حداقل نمره آزمون کتبی دوره ای، حداقل نمره آزمون کتبی سالیانه، حداقل نمره آزمون کتبی کل و حداقل نمره کل است.

دستیارانی که در طول دوران دستیاری سه بار در آزمون ارتقاء مردود شوند از سیستم آموزش تخصصی بالینی پزشکی اخراج خواهند شد. همچنین دستیارانی که در آزمون ارتقاء سال اول به دوم 2 بار مردود شوند نیز مجاز به ادامه دوره نبوده و اخراج می شوند. حداکثر تعداد دفعات مجاز جهت شرکت در آزمون گواهینامه تخصصی برای افرادی که در آزمون ارتقاء مردود نشده اند سه نوبت است.

شرکت کلیه دستیاران رشته های تخصصی پزشکی واجد شرایط در آزمون های ارتقای تخصصی این دوره منوط به موفقیت در آزمون ها، فعالیت های درون بخشی، کسب حداقل نمره 105 از 150 و کسب کف نمره آزمون کتبی دوره ای با توجه به معرفی رسمی مدیرگروه مربوطه و ثبت موضوع پایان نامه تخصصی و ارائه آن طبق برنامه های مصوب خواهد بود.

محل شرکت دستیاران در آزمون ارتقاء ماقبل آخر و گواهینامه تخصصی، دانشگاه علوم پزشکی مربوطه به عنوان حوزه آزمون گواهینامه تخصصی است.

بر اساس مقررات کلی آزمون های گواهینامه تخصصی، کلیه دستیارانی که حداکثر تا پایان آبان ماه 93 دوره دستیاری آنها به اتمام می رسد و تا 31 تیرماه حداقل مدت 11 ماه از زمان کسب قبولی در مقطع ماقبل گواهینامه آنها گذشته و در این مدت در بخش مربوطه حضور داشته و مشغول طی دوره آموزشی بوده اند مجاز به شرکت در آزمون کتبی گواهینامه تخصصی شناخته می شوند.

آزمون کتبی سالیانه ارتقاء و گواهینامه تخصصی در تمام رشته های تخصصی دارای یک دفترچه واحد با 150 سئوال است. نمره آزمون کتبی ارتقاء دستیاران در تمام رشته ها بر مبنای 90 محاسبه شده و با منظور کردن نمرات مکتسبه دستیاران در آزمون های کتبی دوره ای بر مبنای 60 نمره در نهایت نمره آزمون کتبی بر مبنای 150 نمره به این دبیرخانه اعلام شود.

نمره آزمون کتبی گواهینامه تخصصی دستیاران رشته های تخصصی نیز بر مبنای 150 نمره محاسبه می شود.

همچنین بر اساس تقسیم بندی دانشگاه های علوم پزشکی مجری برنامه های دستیاری به منظور تعیین حوزه های آزمون گواهینامه تخصصی

ردیف دانشگاه حوزه آزمون گواهینامه تخصصی دانشگاه علوم پزشکی
1تهران اردبیل، سمنان، قم، قزوین
2شهید بهشتی علوم بهزیستی، اراک، کردستان، ارتش
3شیراز بندرعباس، بوشهر، یاسوج
4اصفهان لرستان، شهرکرد
5مشهد گلستان، بیرجند
6کرمان رفسنجان
7

زاهدان، شهید صدوقی یزد، مازندران، بقیة الله، کرمانشاه، اهواز، تبریز، ایران، زنجان، همدان، ارومیه، کاشان، گیلان، بابل

زاهدان، شهید صدوقی یزد، مازندران، بقیة الله، کرمانشاه، اهواز، تبریز، ایران، زنجان، همدان، ارومیه، کاشان، گیلان، بابل

 

کلید واژه های مطلب:
گواهینامه تخصصی
|
آزمون ارتقای دستیاری
|
وزارت بهداشت
|







اطلاعیه شماره 7 در خصوص کارنامه علمی چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی      02/03/93

با سلام به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) و سلام به کلیه داوطلبان شرکت کننده در آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی دوره 41 و تبریک سالروز غرور آفرین آزاد سازی خرمشهر به اطلاع کلیه داوطلبان عزیز می رساند کارنامه علمی حاضر حاوی نمره و رتبه کل داوطلب (بدون در نظر گرفتن سهمیه و جنسیت) در آزمون فوق می باشد و داوطلبان می توانند با استفاده از کد رهگیری کارنامه علمی خود را مشاهده نمایند.

همانگونه که مستحضرید مطابق اصلاحیه ماده 3 قانون برقراری عدالت آموزشی، مصوب مجلس محترم شورای اسلامی مقرر گردیده 30% از ظرفیت پذیرش دستیار پزشکی به داوطلبان بومی واجد شرایط مناطق محروم اختصاص یابد. به همین منظور در اسرع وقت ضوابط و شرایط متقاضیان استفاده از این سهمیه ها به اطلاع داوطلبان رسانده می شود تا افرادیکه موفق به کسب حداقل 150 امتیاز شده اند نسبت به انتخاب یکی از سهمیه های آزاد، مناطق محروم، رزمندگان یا جانبازان مطابق با ضوابط موجود اقدام نمایند. همچنین افراد متقاضی سهمیه های مازاد استعداد درخشان، بورسیه نیروهای مسلح یا اتباع خارجی نیز می توانند نسبت به انتخاب سهمیه مورد نظر اقدام نمایند.



کارنامه علمی چهل و یکمین دوره پذیرش دستیار تخصصی     02/03/93