خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

معافیت از آزمون دستیاری برای برگزیدگان دوره پزشک آکادمیک

http://s1.picofile.com/file/7499585806/besm230.jpg


 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ 

 =====================

معاون آموزشی وزارت بهداشت

دبیر شورای آموزش تخصصی خبر داد:
جدیدترین تغییرات در پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی/ اعلام گروه های 6 گانه پذیرش
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی از اعمال تغییرات در پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی خبر داد و گفت: بر این اساس آزمون ورودی رشته های فوق تخصصی بر مبنای 6 رشته مادر تخصصی برگزار می شود.

دکتر عبدالله کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس مصوبه نشست اخیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی، ورودی های جدید آزمون فوق تخصصی که پیش از این در 25 رشته فوق تخصصی پزشکی شرکت می کردند دیگر تنها در 6 رشته مادر شرکت می کنند و به گروه های مختلف ضریب داده می شود.

وی افزود: به طور نمونه کسانی که می خواهند در رشته های مرتبط با اطفال شرکت کنند تنها یک دفترچه سئوالات رشته داخلی دریافت می کنند و به سئوالات پاسخ می دهند و پس از آن با توجه به ضریب دروس، نمرات مرتب می شوند و افراد به بخش شفاهی معرفی می شوند.

کریمی خاطرنشان کرد: از این پس آزمون بر اساس رشته های مادر مشخص می شود و افرادی که 30 درصد نمره بخش کتبی را کسب کنند دارای حداقل نمره قبولی برای معرفی به شفاهی و آسکی هستند و در نهایت 6 گروه از هیات ممتحنه از آنها آزمون آسکی به عمل می آورند.

وی اظهار داشت: این تغییر کمک می کند فردی که در یک رشته فوق تخصصی پذیرفته نشده اما نمره حداقل را کسب کرده به رشته دیگری معرفی می شود و به این ترتیب ظرفیت های خالی پر می شوند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به دیگر مسائلی که در نشست اخیر شورا با حضور وزیر بهداشت مورد بررسی قرار گرفت، افزود: موضوع 30 درصد پذیرش بومی برای ماندگاری نیروهای تخصصی در مناطق محروم که مصوبه مجلس است، بررسی شد و مقرر شد شیوه نامه ای برای آن تهیه شود.

به گزارش مهر، آزمون پذیرش دستیاری فوق تخصصی پزشکی در اردیبهشت ماه سال 93 برگزار می شود. 6 رشته مادر که سایر رشته ها به آن وابسته هستند نیز شامل رشته های وابسته به داخلی، بیهوشی - داخلی، کودکان، کودکان - داخلی، جراحی عمومی، روانپزشکی است.

گروه آموزشیرشته ھای فوق تخصصیضریب سئوالات اختصاصی
بارشته پیش نیاز کودکان روماتولوژی کودکان، ریه کودکان، مغز و اعصاب کودکان، کلیه کودکان، قلب کودکان، گوارش کودکان، خون و سرطان کودکان، طب نوزادی و پیرامون تولد، عفونی کودکان، غدد درون ریز و متابولیسم کودکان ضریب سئوالات اختصاصی در رشته فوق تخصصی مربوطه مساوی 4 است
بارشته پیش نیاز بیماریھای داخلی بیماریھای ریه، بیماریھای قلب و عروق، خون و سرطان بالغین، روماتولوژی، غدد درون ریز و متابولیسم بالغین، گوارش و کبد بالغین، نفرولوژی ضریب سئوالات اختصاصی در رشته فوق تخصصی مربوطه مساوی 3 است
بارشته پیش نیاز جراحی عمومی جراحی کودکان، جراحی پلاستیک ترمیمی و سوختگی، جراحی قفسه صدری، جراحی عروق ، جراحی قلب و عروق ضریب سئوالات اختصاصی در رشته فوق تخصصی مربوطه مساوی 2 است


 

کلید واژه های مطلب:
دکتر عبدالله کریمی
|
دبیر شورای آموزش پزشکی
|
آزمون دستیاری فوق تخصصی
|

============================

معافیت از آزمون دستیاری برای برگزیدگان دوره پزشک آکادمیک
مشاور معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از تدوین و راه اندازی دوره تربیت پزشکان دانشمندان ( Clinician Scientist ) خبر داد و گفت: کمیته ای به این منظور تشکیل شده است و افرادی که به این شیوه آموزش می بینند از آزمون دستیاری هم معاف می شوند. 

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مجتبی زارعی در نشست معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور افزود: تعداد این افراد محدود خواهد بود و برای انتخاب فرد در کمیته افرادی از حوزه معاونت تحقیقات، آموزش، بنیاد ملی نخبگان و چند استاد برجسته نظر می دهند و سختگیری در انتخاب در حدی است که نگرانی از بابت نبود پروسه دستیاری وجود ندارد. 

زارعی افزود: تسهیلات بنیاد ملی نخبگان، تسهیلات مالی در دو سطح و اینکه ضمانت دانشگاه مقصد برای استخدام این فرد از جمله تسهیلاتی است که این گروه می توانند از آن برخوردار شوند. 

مشاور معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت آموزش پزشک آکادمیک را منوط به شناسایی این افراد دانست و گفت: این موضوع فشار مالی هم بر دانشگاهها وارد نمی کند. ضمن اینکه پژوهشگاه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران تاسیس می شود تا در کمیته های تخصصی آن تصمیم گیری در این زمینه صورت گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: ادغام آموزش و خدمات در حوزه پزشکی مزیت های فراوانی داشته اما با این حال به حوزه تحقیقات کمک نکرده است و بیشتر به جنبه درمان و ارائه خدمات پرداخته می شود. 

زارعی افزود: پزشکان برای اینکه تحقیق کنند آموزش نمی بینند بلکه تنها برای ارائه خدمات آموزش می بینند و اگر هم عضو هیات علمی می شوند آموزشی در این زمینه ندیده اند و طبعا نمی توانند به دانشجویان در این زمینه آموزشی ارائه دهند. 

وی افزود: با روشهای قدیمی نمی توان محقق تربیت کرد. نسل آینده برای پژوهش باید آموزش ببیند و برای کار آکادمیک آماده شوند. ما به رهبران و لیدرهای پژوهشی نیاز داریم. میان رهبری در پژوهش با مدیریت در پژوهش تفاوت وجود دارد و باید توجه کرد که سیاست ها را رهبران طراحی می کنند و مدیران آنها را اجرایی می کنند. 

مشاور معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: معاونان پژوهشی باید ببینند دانشگاه آنها در چه حوزه ای توانمند است و در همان حوزه بدرخشند و از دانشگاه های بزرگ کشور در راه اندازی رشته و انجام تحقیق تقلید نکنند در این صورت دیده می شوند و برجسته شدن برای آنها اعتبارات نیز به همراه می آورد. 


نظرات 10 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 5 فروردین 1393 ساعت 12:10 ب.ظ

سلام  سال نو مبارک,
 تا دیروز اساتید در جمع دانشجوهاى پزشکى با افتخار به دانشجوها مى گفتن "شما نخبه هاى این مملکت هستید!" 
تا چند سال آینده با توجه به شعبه هاى در حال گسترش پزشکى واحدهاى بین الملل باید بفرمایند "شما پولداراى این مملکت هستید, شما پارتى دارهاى این مملکت هستید, شما میلیاردرها, شما بابادارها, شما گردن کلفت هاى این مملکت هستید!!"
 مى خواستن به قول خودشون ارز از مملکت خارج نشه, دارن کارى مى کنن که هر چى مغزه دلش مى خواد فرار کنه, برنامه ى جایگزین کردن بچه هاى بااستعداد و پرتلاش با بچه پولدارا, دست دست اندرکاران درد نکنه ..

[ بدون نام ] سه‌شنبه 27 اسفند 1392 ساعت 08:14 ب.ظ

بچه ها امتحان پره چطور بود؟کسی میدونه بگه عموما دستیاری هم مشابه اون میشه!!!خدا کنه الأقل اگر سخت هم میدهند استاندارد بدهند...خدا بداد برسه!

من نمیدونم جمعه 23 اسفند 1392 ساعت 09:19 ب.ظ

چرا سایت http://www.dastyari-pezeshkan.com/ باز نمیشه

[ بدون نام ] دوشنبه 19 اسفند 1392 ساعت 03:00 ب.ظ

امسال آزمون پره سخت تر از آزمون قبل بود.به احتمال زیاد بیس 80 میشه.

امین دوشنبه 19 اسفند 1392 ساعت 09:25 ق.ظ

دوستانی که پره امتحان دادن.چطور بود؟؟سخت !آسون!بیسه چنده؟؟

[ بدون نام ] دوشنبه 19 اسفند 1392 ساعت 04:14 ق.ظ

کسی میدونه پره base ‎چنده؟

[ بدون نام ] شنبه 17 اسفند 1392 ساعت 11:15 ق.ظ

Doc سه‌شنبه 13 اسفند 1392 ساعت 02:49 ق.ظ

قضیه مناطق محرو خبر ندارین چی شد؟

[ بدون نام ] یکشنبه 11 اسفند 1392 ساعت 05:33 ب.ظ

جزئیات بیست و هشتمین آزمون دستیاری دندانپزشکی/ برگزاری آزمون تیرماه 93

ثبت نام بیست و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی سال 1393 در روزهای 7 تا 17 اسفندماه انجام می گیرد و داوطلبان می توانند با ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در این آزمون ثبت نام کنند.



به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام و ارسال مدارک به روش اینترنتی در روزهای 7 تا 17 اسفند 92 انجام می گیرد. در صورت عدم ارسال و یا نقص مدارک توسط استفاده کنندگان از انواع سهمیه ها در زمان فوق، سهمیه مورد درخواست برای آنان لحاظ نخواهد شد. پس از پایان مهلت ثبت نام ، تغییر سهمیه به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

آزمون رأس ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 5 تیرماه 93 برگزار می شود و نتایج اولیه کلیه داوطلبان و اسامی واجدین شرایط پذیرش که توانسته اند حداقل 50درصد نمره آزمون را کسب کنند (نمره 390 از 780) از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام خواهد شد.

کسب نمره برای سهمیه های رزمندگان و ایثارگران، تابع مقررات مربوط به خود است. متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه های بومی، رزمندگان و استعداد درخشان در صورت کسب حدنصاب پذیرش داوطلبان آزاد در رشته/محل مورد تقاضا به صورت آزاد مورد پذیرش قرار خواهند گرفت.

کلیه متقاضیان مذکور ابتدا همانند سایر داوطلبان آزاد مورد سنجش قرار می گیرند و در صورت قبولی ، جزء پذیرفته شدگان آزاد محسوب می شوند و در صورت پذیرفته نشدن ، در بالاترین اولویت ممکن در سهمیه های فوق الذکر به رقابت می پردازند.

کارنامه حاوی نمره و رتبه ی کلیه داوطلبان صرف نظر از این که داوطلب مجاز یا غیر مجاز به انتخاب رشته باشد از طریق سایت در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و تنها داوطلبانی که با در نظر گرفتن احراز حداقل 50 درصد کل نمره آزمون مجاز به انتخاب رشـته می شوند می توانند حداکـثر 25 رشته/محل مورد علاقه خـود را به ترتیب اولویـت مورد نظر در فرم انتخاب رشته/محلی که در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی همراه کارنامه به آنها ارائه می شود، انتخاب کنند.

داوطلب می تواند یک رشته را در تمام دانشگاه ها یا ترکیبی از چند رشته را در چند دانشگاه، حداکثر تا 25 رشته/محل انتخاب کند. معیار پذیرش داوطلبان ابتدا نمره کسب شده و سپس اولویت رشته/محل انتخابی داوطلب خواهد بود. در صورتی که داوطلب اقدام به انتخاب رشته/محل نکند، واجد شرایط پذیرش نخواهد بود.

داوطلب جهت ثبت نام اینترنتی باید نسبت به پرداخت اینترنتی مبلغ 500 هزار ریال اقدام کرده و با دریافت کد پرداخت، مراحل ثبت نام را آغاز کند.

آزمون به طور هم زمان در دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در شهر تهران، اصفهان، بابل، تبریز، شیراز، کرمان، مشهد، یزد و همدان برگزار می شود.

دانشجو یکشنبه 11 اسفند 1392 ساعت 12:49 ق.ظ

حمله به رزیدنت جراحی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در جلوی خوابگاه دانشجویی با چاقو و عمل اورژانسی و بستری در آی سی یو در تاریخ 92/12/7 نمونه دیگر امنیت پزشکان

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد