خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

آخرین تصمیمات درباره نحوه برگزاری آزمون دستیاری/ زمان دقیق ثبت‌نام و برگزاری

 

http://s1.picofile.com/file/7499585806/besm230.jpg


 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ 

 =====================

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به فرآیند برگزاری آزمون پذیرش دستیار تخصصی در دوره چهل و یکم، از آغاز ثبت‌نام این دوره از آزمون از هفتم دی ماه خبر داد.

سید امیر محسن ضیائی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به مهلت ثبتنام در چهل‌ویکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی از هفتم تا 17 دی ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir، گفت: آزمون دستیاری علوم پزشکی چهل‌ویکم 11 اردیبهشت ماه 93 برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه آزمون دستیاری دوره چهل‌ویکم بدون تغییر و همانند سال گذشته برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، مقرر شد هر گونه تصمیم‌گیری برای تحول و تغییر از دوره بعدی آزمون دستیاری باشد.

ضیایی با تاکید بر اینکه برای ایجاد تحول برنامه‌هایی در نظر گرفته‌ شده که قرار است در صورت تصویب، در چند فاز اجرا شود، تصریح کرد: کاهش تعداد انتخاب رشته آزمون دستیاری، تغییر در ضرایب آزمون دستیاری، برگزاری آزمون مصاحبه و تاثیر نمره پره انترنی در پذیرش دستیاری از جمله موارد مورد نظر برای تغییر و تحول در آزمون دستیاری است که هر کدام از آنها باید ابتدا در شورای آموزش پزشکی تصویب شود و مطمئنا شامل این دوره از آزمون دستیاری نمی‌شود. قابل اجرا خواهد بود.  

 ================================

 

جدول زمان‌بندی آزمون‌های وزارت بهداشت اعلام شد

رییس مرکز سنجش آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت تقویم آزمونی، آزمون‌های علوم پزشکی سال آینده را اعلام کرد.

دکتر غلامرضا حسن‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به مهلت ثبت‌نام آزمون دستیاری پزشکی از هفتم تا 17 دی ماه، گفت: امسال برای نخستین بار داوطلبان می‌توانند در زمان ثبت‌نام و ارسال مدارک اطلاعات خود را نیز ویرایش کنند.

وی افزود: علاوه بر زمان ثبت‌نام داوطلبان از پنجم تا نهم بهمن ماه فرصت ویرایش مجدد اطلاعات ثبت‌نام در آزمون دستیاری پزشکی را دارند.

رییس مرکز سنجش آموزش علوم پزشکی درباره مهلت ثبت‌نام داوطلبان پذیرش دستیار فوق تخصصی، اظهار کرد: ثبت‌نام پذیرش دستیاری فوق تخصصی که از 11 آذر ماه آغاز شده است تا ششم دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص زمان برگزاری آزمون زبان وزارت بهداشت، گفت: آزمون زبان MHLE وزارت بهداشت سوم بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گفته حسن‌زاده مهلت ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی از 12 بهمن آغاز شده و تا سوم اسفند ماه ادامه دارد و ویرایش اطلاعات ثبت‌نام در این دوره از آزمون نیز همچون آزمون پذیرش دستیاری پزشکی در مهلت ثبت‌نام امکان‌پذیر است.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی در پایان اظهار کرد: داوطلبان مجددا فرصتی برای ویرایش اطلاعات ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد از 11 تا 15 اسفند ماه دارند.  

======================== 

 

تغییرات آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد/زمان ثبت‌نام از ۷ اسفند

آزمون پذیرش دستیاری تخصصی دوره چهل و یکم با تغییراتی مانند محدود شدن امکان انتخاب رشته و تغییر ضریب دروس همراه شده است.همچنین زمان برگزاری این آزمون نیز از اسفند امسال به اردیبهشت ۹۳ موکول شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، ثبت نام آزمون های پذیرش دستیاری تخصصی دوره چهل و یکم طبق برنامه ریزی انجام شده از تاریخ 7 اسفند تا 17 دی‌ از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی خواهد بود. 

بنابراین، متقاضیان شرکت در چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیاری تخصصی باید در این مهلت مقرر با مراجعه به سایت اینترنتی http://sanjeshp.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

همچنین تاریخ برگزاری چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیاری تخصصی که قرار بود اسفند برگزار شود از تاریخ 8 اسفند 92 به تاریخ 11 اردیبهشت 93 تغییر یافت. 

این آزمون از نظر اجرایی با آزمون های دیگر تفاوتی ندارد و برخی تغییرات منوط به بعد از برگزاری و نحوه پذیرش خواهد بود به این ترتیب در حال حاضر دستیاران امکان انتخاب 100 رشته - محل را دارند اما به دلیل زیاد بودن امکان انتخاب رشته - محل،معاونت آموزشی وزارت بهداشت در نظر دارد امکان انتخاب رشته را بر اساس علایق محدود کند.

طبق این بررسی‌ها، امکان انتخاب رشته محدود می شود و میزان تعداد انتخابها در زمان مقتضی به اطلاع دستیاران می رسد.

همچنین ضریب دروس نیز تغییر خواهد کرد تا در زمان انتخاب رشته فرد با توجه به نمره و ضریب دریافتی انتخاب بهتری انجام دهد.

=================================

چهار پارلمان؛ چهار پرونده، یک سعید مرتضوی

تهران - ایرنا - در طی 4 دوره مجلس- از ششم تا نهم- در 4 تحقیق و تفحص مهم و جنجالی مجلس از پرونده ها و نهادهای کشور، همواره سعید مرتضوی در دایره متخلفان نقش بارزی داشته است.

به گزارش الف، نگاهی به 4 گزارش تحقیق و تفحص و یک استیضاح تاریخی در 4 دوره متمادی مجلس نشان می دهد که گویا در تحقیق و تفحص های مهم و جدی مجلس شورای اسلامی بسیاری از راه ها به سعید مرتضوی ختم می شود.

آذر ماه است و لایحه بودجه به موقع مجلس رسیده است. تفاهم نامه ژنو تا حدی از تنش ها کاسته است. روابط دولت و مجلس رو به بهبود است، از تنش و خط و نشان دولت برای مجلس خبری نیست. همه چیز در فضای بهارستان تغییر کرده است. اسامی تکراری نیستند. جز یک نام. «سعید مرتضوی». باز مجلس گزارش تحقیق و تفحص داشته و باز سعید مرتضوی جزء نقش آفرینان اصلی تخلفات گزارش های تحقیق و تفحص شده است.

نام: سعید / نام خانوادگی: مرتضوی/ سمت: متهم4 پرونده تحقیق و تفحص در 4 دوره مجلس

در طی 4 دوره مجلس- از ششم تا نهم- در 4 تحقیق و تفحص مهم و جنجالی مجلس از پرونده ها و نهادهای کشور، همواره سعید مرتضوی نقش بارزی داشته است. نگاهی به 4 گزارش تحقیق و تفحص و یک استیضاح تاریخی در 4 دوره متمادی مجلس نشان می دهد که گویا در تحقیق و تفحص های مهم و جدی مجلس شورای اسلامی بسیاری از راه ها به سعید مرتضوی ختم می شود.

مجلس ششم، کمیته تحقیق و تفحص از مرگ زهرا کاظمی

کمیته تحقیق و تفحص از مرگ زهرا کاظمی –خبرنگار ایرانی تبار مقیم کانادا که در تیرماه سال 1382 وارد ایران شده بود- در مجلس ششم در پی مرگ این خبرنگار تشکیل و بررسی خود را شروع کرد، در گزارش خود سعید مرتضوی را در جریان مرگ کاظمی مقصر معرفی شد و بخشی از نمایندگان مجلس خواستار برکناری شدند. کمیته بررسی و تحقیق مجلس ششم در مورد مرگ زهرا کاظمی در گزارش خود سعید مرتضوی را به عنوان متهم ردیف اول این پرونده معرفی کرد.

مجلس هفتم، پرونده فروش سوالات کنکور

در سال 1387 در جریان قرائت گزارش هیئت تحقیق و تفحص از قوه قضاییه در مجلس هفتم باز نام سعید مرتضوی به چشم می خورد. در پی قرائت گزارش، متن بیانیه ای را از اعضای هیات تحقیق تفحص مجلس از قوه قضاییه منتشر کرد که در آن اقدامات سعید مرتضوی دادستان وقت تهران در پرونده فروش سوالات کنکور (دستیاری) «انتحار قضایی» نامیده شده بود.

این بیانیه به امضای الیاس نادران، حسین نجابت، علیرضا زاکانی، مهدی کوچک زاده، فاطمه آجورلو، نیره اخوان بیطرف، حسن کامران و طباطبایی نژاد اعضای این هیئت رسید.

علیرضا زاکانی نماینده تهران و یکی از اعضای این هیات نیز در جریان این تحقیق و تفحص مطرح کرد که سعید مرتضوی با از بین بردن آثار جرم و مفقود کردن پرونده های فروش سئوالات کنکور از سراسر کشور، موجب «کور کردن سرنخ های مربوط به پرونده فروش سئوالات کنکور» شده است. به گفته زاکانی «دادستان تهران در جلسه کمیسیون اصل نود مجلس، بیش از 10 بار اعلام کرده بود که این پرونده توسط یک سرباز و در قبال اخذ مبلغی رشوه ربوده شد.»

البته این پایان پیگیری های زاکانی در خصوص تخلفات مرتضوی نبود. علیرضا زاکانی در مجلس هشتم به نقش مرتضوی در پرونده مربوط به بازداشتگاه کهریزک اشاره کرده بود و مرتضوی این اتهامات را «خصومت شخصی» خواند و حتی به نماینده تهران توهین کرد. 208 نماینده مجلس هفتم نیز در نامهای به رئیس قوه قضائیه وقت، آیت الله هاشمی شاهرودی، خواستار تشکیل دادگاهی صالح، بیطرف و علنی ‏برای رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی، دادستان تهران شدند.

سعید مرتضوی نیز البته درمورد این اقدام مجلس در نامه ای توهین آمیز به رسانه ها نوشت: «آقای علیرضا زاکانی احضار برخی اعضای هیات تحقیق و تفحص از قوه قضائیه به دلیل ارتکاب تخلفات خارج از مسئولیت نمایندگی و سایر مرتبطین نگرانی فاحشی پیدا نموده و حالت اعتدال روانی خود را ازدست داده است.»که زاکانی نیز در پاسخ به این اظهارات تاکید کرد که هم در مورد نقش مرتضوی برای ایجاد اخلال در پرونده فروش سوالات کنکور مدارکی را در اختیار دارد و هم در مورد نقش او در حوادث کشته شده های بازداشتگاه کهریزک.

مجلس هشتم; کمیته تحقیق و تفحص از ماجرای بازداشتگاه کهریزک

در مجلس هشتم در پی ماجرای بازداشتگاه کهریزک در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم، کمیته ای در مجلس مسئول رسیدگی به این مسئله شد. بر اساس گزارش کمیته حقیقتیاب مجلس که دی ماه سال 88 در مجلس قرائت شد، فرد آمر در انتقال بازداشت شدگان به کهریزک، سعید مرتضوی، دادستان وقت تهران معرفی و تاکید شد؛ انتقال بازداشتشدگان 18 تیر به کهریزک با «دستور و اصرار» سعید مرتضوی، دادستان وقت تهران، صورت گرفته است.

کمیته ویژه مجلس هشتم در این گزارش اعزام تعداد ١4٧ نفر از دستگیرشدگان در 18 تیر 1388 به بازداشتگاه کهریزک را اشتباه و غیر قانونی خوانده بود و مسئولیت این امر را نیز با سعید مرتضوی اعلام کرده بود. البته سعید مرتضوی در پاسخ به گزارش کمیته ویژه مجلس، جوابیهای منتشر کرد و طی آن، گزارش کمیته ویژه مجلس را «تبلیغاتی، سیاسی، تخریبی و ابهامآور» خواند و در جوابیه ای نوشت: «با تاکید اینجانب مبنی بر اینکه فقط اراذل و اوباش موثر در آشوب و بلوا و تخریب اموال عمومی به کهریزک اعزام شوند، از حدود ٣٠٠ نفر از بازداشت شدگان، 153 نفر آنان به اوین اعزام شدند و ١4٧ نفر بازداشت شدگان بر اساس گزارش نیروهای در صحنه و اظهارات آنان در پاسخ به تفهیم اتهامات وارده و به دلیل نبود مکان خالی در اوین و اضطرار زمانی مذکور، به کهریزک اعزام شدند.»

مرتضوی به همراه حسن حداد (معاونت امنیت وقت دادستان تهران) و علی اکبر حیدری فرد (دادیاری که دستور انتقال بازداشت شدگان به کهریزک را داده بود) مرداد ماه 1389 و با دستور دادگاه انتظامی قضات از سمت های خود تعلیق شدند و همزمان مصونیت قضایی آن ها نیز لغو شد.

خانواده های قربانیان بازداشتگاه کهریزک نیز در پی این گزارش، تاکید کردند که فرزندان آن ها که در حوادث 18 تیر 88 دستگیر و به کهریزک منتقل شدند، «جوانان و دانشجویان این کشور بودند که نقشی در ایجاد آشوب نداشتند».

مرتضوی گزارش مجلس را رد کرد و در تیر ماه 1390 ادعا کرد از تمامی اتهام های حوادث کهریزک تبرئه شده است، اما محسنی اژهای دادستان کل کشور و سخنگوی وقت قوه قضائیه در مرداد ماه 1390، اعلام کرد پرونده مرتضوی دادستان سابق تهران همچنان باز است و تبرئه سعید مرتضوی در حوادث کهریزک را تکذیب کرد.

قدردانی مجلس از دستگاه قضا برای برکناری سعید مرتضوی

سعید مرتضوی پس از قرائت گزارش کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت شدگان ناآرامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم، توسط رییس جدید قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی از سمت دادستانی تهران عزل شد و البته مصونیت قضایی او نیز در شهریور 1389 توسط دادگاه انتظامی قضات لغو شده بود.

این برکناری موجب شد تا 216 تن از نمایندگان مجلس، طی بیانیه ای از دستگاه قضایی کشور برای این برکناری تشکر و قدردانی کنند. در این بیانیه آمده بود: «جنایتهای انجام شده در کهریزک حادثه تلخی بود که قلب حضرت آیت الله خامنهای، رهبر جمهوری اسلامی و همه ملت را سوزاند و برخورد قوه قضائیه نسیم التیام بخشی است که امید را در دل مردم زنده ساخت.»

زوج هماهنگ مرتضوی و احمدی نژاد

اما پرونده حاشیه سازی های سعید مرتضوی بسته نشده بود. روزهای بی قانونی دولت دهم بود که خبر انتصاب سعید مرتضوی به ریاست ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر همه جا پیچید. محمود احمدی نژاد، سعید مرتضوی را وارد دایره یاران خود کرد و در دی ماه 1388 از سوی رییس جمهور وقت به عنوان رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین شد، باز هم این انتصاب واکنش و اعتراض مجلس هشتمی ها را برانگیخت. نکته جالب توجه تر نیز انتصاب علی اکبر حیدری فرد- دادیاری که دستور انتقال بازداشت شدگان به بازداشتگاه کهریزک را داده بود- به عنوان مشاور سعید مرتضوی در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در همان زمان، در نامه سرگشاده ای به رئیس قوه قضاییه به انتصاب قاضی مرتضوی به عنوان رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعتراض و تاکید کرد که: «سعید مرتضوی، قاضی دادگستری و دادستان سابق عمومی و انقلاب تهران به موجب گزارش هیأت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی دوره هفتم از قوه قضائیه در خرداد ماه سال 1387 و همچنین گزارش اخیر کمیته حقیقت یاب مجلس شورای اسلامی، متهم به ارتکاب جرایمی گردیده است که طبق قانون باید در یک مرجع قضایی ذیصلاح و خارج از نوبت رسیدگی شود. با توجه به اینکه نامبرده با حفظ سمت قضایی خود متأسفانه از سوی ریاست محترم جمهوری، علیرغم اطلاع از اتهامات ایشان، به عنوان رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب گردیده است و رسیدگی به اتهامات منتسب به مشارٌالیه مندرج در دو گزارش فوق الذکر مستلزم تعلیق ایشان از سمت قضایی و لغو مصونیت قضایی وی می باشد.»

نزدیک به 60 نماینده دیگر مجلس هشتم نیز در نامه ای به رییس جمهور خواستار برکناری مرتضوی از این سمت شدند و در نامه ای مجزا در مورد انتصاب دولتی مرتضوی به دستگاه قضا هشدار دادند که مبادا «متهم به آمریت فاجعه کهریزک» از تعقیب جدی و بیطرفانه مصون بماند.

استیضاح وزیر کار; به نام مرتضوی به کام احمدی نژاد

انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تأمین اجتماعی در اسفند ماه 1390، موضوع استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در مجلس هشتم مطرح کرد. الیاس نادران، احمد توکلی و علی مطهری سه نماینده تهران از شاخص ترین چهره های پیگیر این استیضاح بودند.

در دور اول، طرح استیضاح شیخ الاسلامی، وزیر وقت کار و امور اجتماعی روز استیضاح و تنها با قول شرف مرتضوی مبنی بر استعفایش منتفی شد و نمایندگان امضای خود را پس گرفتند. اما با گذشت چند هفته از این موضوع، همچنان سعید مرتضوی استعفا نداد و در منصب رییس صندوق تامین اجتماعی باقی ماند. ماجرای قول شرف نیز به این قرار بود نامه دکترغلامعلی حداد عادل مبنی برپذیرش استعفا از سوی سعید مرتضوی باعث شد تا مجلس هشتم در دقیقه 90 برای جلوگیری از ایجاد تنش بین دو قوه، مورد استیضاح را پیگیری نکند اما مرتضوی به قول شرف خود وفادار نماند.

در این زمان بود که محمد رضا رحیمی، معاون احمدی نژاد تأکید کرد که دولت مرتضوی را برای این سمت مناسب تشخیص داده و حتی «بیش از گذشته» از او حمایت خواهد کرد. این اظهارات محمد رضا رحیمی در شرایطی مطرح شد که هنوز مجلس از استیضاح مرتضوی پا پس نکشیده بود.

در همان زمان احمد توکلی، نماینده مردم تهران در واکنش به عدم استعفای مرتضوی و شکستن قول شرف وی گفت: یک قاضی معلق مدیرعامل تأمین اجتماعی می شود که ما در تلاشیم با قوانین موجود در دیوان عدالت اداری او را پایین بکشیم و با کمک دیوان عدالت، مرتضوی را عزل می کنیم.



به رغم قول شرفی که مرتضوی به غلامعلی حدادعادل داده بود، او نه تنها به تأمین اجتماعی رفت بلکه میز کار و اتاق خود را عوض کرد تا به خیال خود به قول شرف به حدادعادل پایبند باشد. شاید مرتضوی نگرانی مجلس را حضور خود در یک اتاق به خصوص می دید! اما مجلس نگرانی های عمیق تری داشت.

در همان زمان نمایندگان زیادی در اظهارات خود به طور مستقیم و پیدا و پنهان مطرح کردند که نزدیکان احمدی نژاد به برخی نمایندگان مجلس پیغام دادهاند که چنانچه استیضاح وزیر کار رای بیاورد و شیخ الاسلامی برکنار شود، سعید مرتضوی به عنوان سرپرست وزارت کار معرفی خواهد شد.

در نهایت اما محمدرضا باهنر، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی روز 28 اسفندماه 1390- روز بعد از برگزاری مراسم معارفه مرتضوی به عنوان مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی- اعلام کرد که درخواست استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این کشور به طور غیررسمی به هیات رئیسه مجلس تحویل داده شده است.

در 15 فروردین 1391 طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مخالفت با انتصاب سعید مرتضوی با 20 امضا به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد. در این نامه مواردی مثل حوادث بازداشتگاه کهریزک، پرونده دانشگاه آزاد، سوء استفاده از موقعیتهای شغلی و تعلیق از قضاوت درباره سعید مرتضوی گفته شد. در روز استیضاح نیز محمود احمدی نژاد با نمایش یک فیلم کوتاه، نامفهوم و بدون صدا مدعی ایجاد ارتباط بین مسئله سعید مرتضوی و استیضاح وزیر کار شد، که البته مجلس در نهایت حکم به عزل شیخ الاسلام و رد اظهارات احمدی نژاد در این خصوص داد.

در نهایت نیز در 27 مرداد 92 طی حکمی از سوی علی ربیعی، وزیر رفاه، صمدالله فیروزی به سمت سرپرست صندوق تأمین اجتماعی منصوب شد تا با این انتصاب، مرتضوی جایی در این سازمان نداشته باشد.

تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی; زوج جدید: زنجانی و مرتضوی

مجلس نهم گزارش تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی را آماده کرده بود و احمدی نژاد دیگر در ساختمان پاستور نبود. گزارش به قرائت تخلفات گسترده در این سازمان پرداخت و در این میان انچه غیر قابل کتمان بود، نقش نزدیکان رییس دولت قبل در بروز این تخلفات اداری و مالی در این سازمان بود. در این میان اما باز مرتضوی یکی از رل های اصلی این گزارش تحقیق و تفحص شد.

سید حسین دهدشتی عضو کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در قرائت گزارش کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی، ضمن بیان تخلفات مختلفی که در سازمان تامین اجتماعی انجام شده - به طور مثال عزل و نصب هایی که در سیستم سازمان و به خصوص هیات مدیره ها صورت گرفته و خارج از ضوابط بوده است- تاکید می کند که در تحقیقات، به تخلفاتی در هیات مدیره، سوءمدیریت، خرید و فروش ارز به خصوص در زمان نوسانات شدید نرخ ارز و فروش محصولات، دست پیدا کرده است.

وی در این خصوص می افزاید: «در بررسی حدود 178 شرکت شستا متوجه شدیم، بیش از 4000 سمت در هیات مدیره ها وجود دارد که عملا با 1500 نفر پوشش داده بودند. یعنی در واقع خیلی از افرادی که در هیات مدیره ها بودند، سه پست و جایگاه را تصرف کرده بودند و پاداش های کلانی دریافت می کردند.»

این عضو کمیته تحقیق و تفحص بی ثباتی مدیریتی را یکی دیگر از موارد مشهود در این تحقیق و تفحص اعلام کرده که بعضا عمر برخی مدیریت ها، سه تا شش ماه بود که ضربات جبران ناپذیری به سیستم وارد می کرد و در مقابل نیز برخی افراد نورچشمی و ناوارد و وصل به برخی جریانات خاص را در برخی شرکت ها گذاشتند و هیچگونه نظارتی وجود نداشته است که خود منشاء بسیاری از مفاسد شده است.

این نماینده مجلس درباره تخلفات صورت گرفته در سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با بابک زنجانی نیز تاکید می کند: «تفاهم و توافقی که میان آقای مرتضوی و بابک زنجانی صورت گرفته، مصوبه هیات مدیره را نداشته است و مقدمات قانونی به هیچ وجه انجام نگرفته و چک هایی رد و بدل کردند که خلاف قانون بوده است که البته در نهایت این توافق فسخ شده است، اما به هرحال مقدمات کار در سازمان تخلف محرز قانونی بوده است.»

دهدشتی در پاسخ به این سوال که آیا آقای مرتضوی تخلفاتی در سازمان مرتکب شده اند؟، نیز گفت: «بله؛ ایشان صراحتا تخلفاتی را انجام دادند. خیلی از عزل و نصب های سیستم صرفا با نظر ایشان انجام می شده است.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا با این تفاسیر پرونده قضایی جدیدی برای آقای مرتضوی باز خواهد شد؟، گفت: «قطعا همینطور خواهد بود و هرجا که ایشان در تخلفات دخیل بوده است باید پاسخگو باشند.»

اکنون نوبت دستگاه قضا است

اگر چه طی 4 دوره گذشته و فعلی مجلس سعید مرتضوی همواره زیر ذره بین دستگاه نظارتی بوده است، اما تکرار حضور وی در پرونده های تخلف نشان می دهد که این روز ها که مرتضوی دیگر در دستگاه اجرایی حامی ندارد و برای بار چهارم نیز در مجلس متخلف شناخته شده است، لازم ست قوه قضائیه بطور جدی وارد عمل شود. مجلس شورای اسلامی با وجود فشار ها و اتهامات، برای بار چهارم سعید مرتضوی را محور یکی از پرونده های حاشیه ساز کشور معرفی کرده و در این بین حتی از معرفی 37 نماینده مجلس – که از مرتضوی کارت هدیه دریافت کرده اند- کوتاهی نکرده است. امروز چشم مردم، افکار عمومی و نمایندگانش دیگر به دستگاه قضا است.
 

نظرات 37 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 11 دی 1392 ساعت 02:53 ب.ظ

اگر کسی در فرم ثبت نام محل تولدشو اشتباه وارد کرده باشه آیا فرصت ویرایش داره؟

سبز آزمون چهارشنبه 11 دی 1392 ساعت 03:11 ق.ظ http://azmoon41.blogfa.com

به علت درخواست برخی از همکاران ، آخرین مهلت ثبت نام برای شرکت در اولین مرحله از آزمون های آزمایشی اینترنتی سبز آزمون ( ویژه آزمون دستیاری دوره 41 ) تا ساعت 24 روز چهارشنبه 11 دی ماه تمدید گردید .
لازم به ذکر می باشد که آزمون مرحله اول در تاریخ 12 دی ماه راس ساعت 9 صبح و به مدت 48 ساعت در سامانه آزمون های اینترنتی سبز آزمون فعال می گردد.
این آزمون بطور کاملاً رایگان و شامل دروس داخلی برگزار می باشد.
جهت کسب اطلاع بیشتر به آدرس ذیل مراجعه نمایید :
http://azmoon41.blogfa.com

[ بدون نام ] چهارشنبه 11 دی 1392 ساعت 01:49 ق.ظ

یعنی اشتباهاً محل تولدشو شهد دیگه زده باشه فرصت ویرایش و اصلاح هست؟ باید چی کارکرد؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 11 دی 1392 ساعت 01:47 ق.ظ

اگر کسی اشتباهاً در فرم ثبت نام محل تولدشو وارد کرده باشه آیا فرصت ویرایش داره؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 10 دی 1392 ساعت 04:26 ب.ظ

والا من که به علت بیماری تقاضای تغییر رشته به رشته ای کردم که نمره به مراتب پایینتری از رشته فعلی من برای قبولی می خواست 3 ماهه تو راهرو های وزارت بهداشت سرگردونم و هر روز یکی از کارمندان بسیار با ادب وزارت بهداشت مستفیض ادب خودشون می کنن.

فرزین حق نظری دوشنبه 9 دی 1392 ساعت 09:36 ب.ظ http://farzinhaqnazari.ir

http://mamaliz.blogsky.com/

... دوشنبه 9 دی 1392 ساعت 09:34 ب.ظ

...
امسال امتحان خیلی آسونه
از منبع موثق میگم

راهنمای شرکت در آزمون های آزمایشی اینترنتی سبز آزمون (ویژه آزمون دستیاری دوره 41) بر روی سایت http://azmoon41.blogfa.com قرار گرفت ، توصیه می شود همکارانی که در این آزمون ها ثبت نام کرده اند حتماً قبل از شرکت در این آزمون این راهنما را مطالعه نمایند.
همکارانی که تاکنون برای آزمون مرحله اول ثبت نام نکرده اند فقط تا پایان روز سه شنبه 10 دی ماه مهلت دارند که در این آزمون ثبت نام نمایند . لازم به ذکر می باشد که آزمون مرحله اول بطور کاملاً رایگان شامل کلیه دروس داخلی در تاریخ 12 و 13 دی ماه برگزار خواهد شد .
از ویژگیهای این آزمونها در کنار سوالات هدفمند و مفید آن ، ارائه کارنامه و رتبه داوطلب و همچنین گزارش آماری جامع و منحصر بفردی می باشد که نقش بسزایی در جهت کمک به دوستان در جهت شناسایی دقیق وضعیتشان خواهد داشت .
از شاخص های این گزارش آماری اعلام رتبه تخمینی شما در آزمون دوره 41 می باشد که این رتبه ، جایگاه شبیه سازی شده شما را نسبت به رقیبانتان در آزمون دوره 41 و با توجه به وضعیت کنونی شما و در محدوده مطالب مورد آزمون نشان میدهد.
این گزارش منحصر، حاصل آنالیز دقیق سوالات و نتایج چند دوره اخیر آزمون های دستیاری پزشکی می باشد که در این آزمون های آزمایشی با استفاده از این اطلاعات ارزشمند ( و با توجه به سطح سوالات و.......) اقدام به معادل سازی جهت تعیین و تخمین رتبه احتمالی داوطلبان گردیده است.

جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به آدرس های اینترنتی زیر مراجعه نمایید :

[url]http://azmoon41.blogfa.com[/url]

[url]http://sabzazmoon.blogsky.com[/url]

و یا بطور مستقیم می توانید از طریق پست الکترونیک ذیل جهت ثبت نام( با ذکر درخواست جهت ثبت نام آزمون های آزمایشی ) اقدام نمایید :

azmoon_dastyari@yahoo.com

سینا شنبه 7 دی 1392 ساعت 10:48 ب.ظ http://www.dastyari-pezeshkan.com

دوره اموزشی سرعت و تمرکز در مطالعه
تماس بامن در سایت دستیاری پزشکان

دوره 40 شنبه 7 دی 1392 ساعت 10:21 ب.ظ

فقط محشر دوره 40 بود ای ول

یک داوطلب شنبه 7 دی 1392 ساعت 09:26 ب.ظ

خدا به داوطلبای دوره 41 رحم کنه!!!بنظر میاد امسال همه چیز شیر تو شیره
اون از تغییر تاریخ امتحان
اون ار تغییر زمان ثبت نام
اون از راهنمای ثبت نام نصف و نیمه که روی سایت سنجش گذاشتن
اون از اختلالات شدید در موقع ثبت نام اینترنتی

فروش سوال شنبه 7 دی 1392 ساعت 03:12 ق.ظ http://www.persianv.com/preview/240231.php#

2 نفر از عوامل فروش سوال به نامهای محمد ابراهیم و مسلم امروز صبح دستگیر شدند
این 2 نفر همچنین سوابق قبلی سرقت و کلاهبرداری داشتند
اطلاعات بیشتر در آدرس زیر:

فروش سوال شنبه 7 دی 1392 ساعت 03:10 ق.ظ www.persianv.com/preview/240231.phphttp://

مشروح ماجرا در آدرس زیر:

فروش سوال شنبه 7 دی 1392 ساعت 03:09 ق.ظ

مشروح ماجرا در آدرس زیر:

فروش سوال شنبه 7 دی 1392 ساعت 03:07 ق.ظ

2 نفر از عوامل فروش سوال به نامهای محمد ابراهیم و مسلم امروز صبح دستگیر شدند
این 2 نفر همچنین سوابق قبلی سرقت و کلاهبرداری داشتند
اطلاعات بیشتر در این آدرس:

http://www.persianv.com/preview/240231.php#

سبز آزمون چهارشنبه 4 دی 1392 ساعت 05:20 ب.ظ http://azmoon41.blogfa.com

آدرس های اینترنتی سبز آزمون جهت ثبت نام آزمون های آزمایشی اینترنتی ویژه آزمون دستیاری دوره 41 :

http://azmoon41.blogfa.com

http://sabzazmoon.blogsky.com

و یا بطور مستقیم می توانید از طریق پست الکترونیک ذیل جهت ثبت نام( با ذکر درخواست جهت ثبت نام آزمون های آزمایشی ) اقدام نمایید :

azmoon_dastyari@yahoo.com

آزمون مرحله اول بطور رایگان در تاریخ های 12 و 13 دی ماه شامل دروس داخلی برگزار خواهد شد.

اطلاعیه یکشنبه 1 دی 1392 ساعت 05:45 ب.ظ http://sabzazmoon.blogsky.com

به اطلاع همکاران محترم می رساند به علت مشکلات فنی موقتی که برای سرور وبلاگهای blogfa و در نتیجه وبلاگ http://azmoon41.blogfa.com پیش آمده است، متقاضیان جهت ثبت نام در آزمون های آزمایشی اینترنتی سبز آزمون (ویژه آزمون دستیاری دوره 41) می توانند به آدرس جایگزین http://sabzazmoon.blogsky.com مراجعه نمایند.
آزمون مرحله اول شامل دروس داخلی در تاریخ 12 و 13 دی ماه و بطور کاملاً رایگان برگزار میگردد.شایان ذکر است که کارنامه و گزارش آماری منحصر بفردی شامل رتبه در آزمون و تخمین رتبه برای آزمون دستیاری 41 و میزان تاثیر نمره منفی برای هر داوطلب و ... بعد از برگزاری آزمون بر روی سایت در دسترس شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

http://sabzazmoon.blogsky.com
http://azmoon41.blogfa.com

sina_el جمعه 29 آذر 1392 ساعت 02:53 ب.ظ http://www.dastyari-pezeshkan.com

دوره های سرعت مطالعه
ارامش با ما تجربه میشود

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 28 آذر 1392 ساعت 06:54 ب.ظ

با سلام

همکارانی که دنبال کار با درآمد مناسب هستند توجه کنند:

کاردر طرح بیمه روستایی با درآمد ماهانه حدود 3 میلیون و حتی بیشتر با شرایط مناسب.
ساعت کار از 8.30 تا .13 بیمار بعد از ساعت کاری حداکثر 2 نفر و اکثر اوقات بدون بیمار در ساعت غیر اداری. مرخصی 5 روز در ماه( امکان 10 روز در 2 ماه) ایده آل برای درس خواندن و نکته مهم اینکه پایش نداره. اتصال به اینترنتADSL .HD SF

با اهالی و مراجعین خوش خلق. کار سبک و مناسب و ایده آل برای پزشکان عزیز

فرصت رو از دست ندین

جهت اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید:

7981084 0912 دکتر رضایی

خبر ویژه چهارشنبه 27 آذر 1392 ساعت 10:16 ب.ظ http://azmoon41.blogfa.com

شبیه سازی و تخمین رتبه در آزمون دستیاری دوره 41 با آزمون های آزمایشی اینترنتی سبز آزمون( ویژه آزمون دستیاری دوره 41)

سبز آزمون در نظر دارد در جهت ارزیابی دقیقتر داوطلبان شرکت در آزمون های آزمایشی و کمک به رفع نقاط ضعف داوطلبان ، گزارشات آماری منحصر بفردی که حاصل تجزیه و آنالیز دقیق آزمون می باشد را بعد از برگزاری هر آزمون به شرکت کنندگان ارائه دهد .

از ویژگی های این گزارش آماری که حاصل آنالیز دقیق چند دوره اخیر سوالات و نتایج آزمونهای دستیاری پزشکی می باشد بررسی دقیق سطح سوالات آزمون های آزمایشی با سطح سوالات آزمون های دستیاری ، معادل سازی دقیق آن ونتایج مربوطه در راستای پردازش هوشمند نتیجه آزمون هر داوطلب و در نهایت استخراج و اعلام رتبه شبیه سازی شده ( تخمین رتبه ) داوطلبان برای آزمون دستیاری دوره 41 می باشد.

مطمئناً آگاهی داوطلبان از وضعیت جایگاه کنونی و حدود رتبه ، کمک بسزایی به آنها در جهت رفع هر چه بهتر نقاط ضعف و تقویت نقاط قوتشان می نماید.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 26 آذر 1392 ساعت 08:20 ب.ظ http://www.dastyari-pezeshkan.com

مجموعه کتب abc medicine
نو اوری جدید جهت دستیاری

[ بدون نام ] سه‌شنبه 26 آذر 1392 ساعت 02:14 ب.ظ

اینجا صحبت از همه چی هست جز امتحان...کدوم سایت برم داوطلبان باشند>>>

[ بدون نام ] سه‌شنبه 26 آذر 1392 ساعت 01:44 ب.ظ

با سلام

همکارانی که دنبال کار با درآمد مناسب هستند توجه کنند:

کاردر طرح بیمه روستایی با درآمد ماهانه حدود 3 میلیون با شرایط مناسب ساعت کار از 8.30 تا 13 بیمار بعد از ساعت کاری حداکثر 2 نفر و اکثر اوقات بدون بیمار در ساعت غیر اداری مرخصی 5 روز در ماه( امکان 10 روز در 2 ماه) ایده آل برای درس خواندن و نکته مهم اینکه payesh نداره. اتصال به اینترنت سریع در آینده نزدیک همچین شرایطی در هیچ جای دیگه گیر نمیاد .

جهت اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید:

7981084 0912 دکتر رضایی

[ بدون نام ] سه‌شنبه 26 آذر 1392 ساعت 12:53 ب.ظ

دوستان برای روانپزشکی کدوم جزوه رو پیشنهاد میکنید؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 26 آذر 1392 ساعت 03:17 ق.ظ

به محض اینکه از فرودگاه بانکوک خارج می‌شوید چنانچه همراه همسرتان نباشید افرادی خودشان را به شما نزدیک می‌کنند و پیشنهادهایی می‌دهند تا اوقاتتان را در طول مدت اقامت در تایلند تنها نگذرانید! حتی جالب است که بسیاری از این افراد می‌توانند فارسی صحبت کنند چرا که با جوانان ایرانی بسیار نشست و برخاست داشته‌اند. اگر هم فارسی بلد نباشند دست‌کم چند کلمه مهم و تاثیرگذار فارسی را همواره بر زبان دارند. البته بسیاری از جوانان ایرانی هم در خیابان‌های تایلند مدام به تاکسی‌ها می‌گویند: «بوم- بوم»!

او ادامه می‌دهد: برخی‌ها آنقدر شورش را درآورده‌اند که در بعضی هتل‌های تایلند با زبان فارسی نوشته شده «لطفا هزینه اقامت دوست خود را پرداخت کنید حتی برای یک شب یا چند ساعت!»

خانواده‌هایی که دچار اختلاف شدند

«میثم» 35 ساله هم درباره تجربه سفر خود به تایلند می‌گوید: انگیزه سفر به تایلند تعیین‌کننده اتفاقات و رویدادهای این سفر خواهد بود. بسیاری از جوانان ایرانی همان هنگام خارج شدن از هواپیما در تایلند با رفتارشان نشان می‌دهند که دنبال چه چیزی هستند. ما با تور به تایلند رفته بودیم و راهنمای فارسی‌زبان تور که البته یک تایلندی بود همان ابتدا با شوخی به خانم‌ها گفت «از الان مراقب همسر خود باشید تا مجبور نباشید نصف‌شب با من تماس بگیرید که از شوهرم بی‌خبر هستم!»

او می‌افزاید: 90 درصد خانواده‌هایی که با این تور به تایلند آمده بودند در طول سفر دچار اختلاف و جر و بحث‌های خانوادگی شدند چرا که افرادی تلاش می‌کردند مردان خانواده را فریب داده و با خود همراه کنند. حتی اگر مرد خانواده فریب نمی‌خورد، شک و شبهه‌ای که در همسر او ایجاد می‌شد، بگومگوهایی را به همراه داشت.

به گفته وی، رفتار برخی جوانان ایرانی در تایلند آنقدر زشت است که فیلم و تصاویر این رفتارها در کلوب‌ها و شبکه‌های اجتماعی هم منتشر شده و گاه برای دیگران بلوتوث می‌شود.

شبیه ماهواره در ایران

«شاهرخ» 38 ساله نیز که تاکنون 3 بار به تایلند سفر کرده، می‌گوید: اینگونه ارتباطات در تایلند شبیه موضوع ماهواره در ایران است. یعنی در ظاهر، این ارتباطات در تایلند خلاف قانون است اما در واقع، هیچ برخوردی با آن نمی‌شود. به عبارتی دولت این کشور چشم خود را روی این خلاف بسته است و حتی یک مقام دولتی تایلند از افرادی که به توسعه این بخش از صنعت توریسم تایلند کمک می‌کنند، تقدیر و تشکر کرده است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس: عمیقا نگرانیم

عابد فتاحی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این‌باره می گوید: دوماه قبل سفری کاری به تایلند داشتم تا در همایش «سلامت خانواده» با حضور نمایندگان 17 کشور شرکت کنم. آنجا درباره ازدواج‌های زودهنگام و مشکلاتی که برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند بحث و تبادل نظر شد. در این سفر با سفیر ایران در تایلند هم دیدار داشتم و درباره علت سفرهای زیاد ایرانیان به تایلند صحبت کردیم.

وی می‌گوید: البته به لطف افزایش نرخ دلار سفرهای بی‌مورد بسیاری از جوانان به تایلند کاهش یافته، به نظرم این تنها مزیت افزایش نرخ دلار بود. البته همین الان هم تعداد سفرها بالاست اما در مقایسه با قبل که نرخ دلار کمتر از 2 هزار تومان بود، کمتر شده است.

فتاحی با اظهار تعجب از علاقه برخی جوانان برای چندین بار سفر به تایلند، معتقد است: متاسفانه ارتباطات در تایلند بیش از حد آزاد است، بیشتر امکانات برای هوس‌بازی است و در مجموع خیلی بی‌بندوبار است. آزادی جنسی در تایلند مشکلات خانوادگی و بهداشتی زیادی برای مردم ایران ایجاد می‌کند و ما عمیقا از این نظر نگران هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به بررسی‌های خود درباره وضعیت ایدز در تایلند هم اشاره‌ای دارد: آمار بیماری‌های جنسی از جمله ایدز در تایلند بسیار بالاست و من درباره این موضوع تحقیق و بررسی کرده‌ام.

علاوه بر ایرانی‌ها مشتریان دیگری از اروپا و آمریکا هم به تایلند می‌آیند و من متوجه شدم که بیشتر توریست‌های غربی تایلند پیرمرد هستند و برای هوسرانی به تایلند می‌آیند بنابراین تایلند مرکز بیماری‌های جنسی است.

وی درباره تبعات اجتماعی و بهداشتی سفر جوانان ایرانی به تایلند می‌گوید: جوانانی که از تایلند بازمی‌گردند، در ایران نیز شکارهای آسانی خواهند داشت و خود و طرف‌ مقابلشان را در معرض جدی ابتلا به ایدز و دیگر بیماری‌ها قرار می‌دهند.

فتاحی در پاسخ به اینکه آیا در مجلس درباره این موضوع صحبت کرده‌اید، اظهار می‌دارد: در کمیسیون بهداشت مجلس درباره هر موضوعی که سلامت جامعه را تهدید کند از جمله سفرهای خطرآفرین به تایلند بحث و صحبت می‌کنیم. من و همکارانم عمیقا نگران پیامدهای اینگونه سفرها هستیم چراکه اخلاق، سلامت و بهداشت جامعه را تهدید می‌کند اما جز آگاهی دادن به جوانان نمی‌توانیم کار دیگری را مدنظر داشته باشیم. ما نمی‌توانیم سفر به تایلند را ممنوع کنیم اما جوانان باید بدانند و مطلع شوند که چه خطراتی در کمین آنهاست.

او ادامه می‌دهد: نظر اعضای کمیسیون این است که بخش زیادی از ارتباطات در تایلند از نوع «فاحشه‌گری سرگردان» (در مقابل فاحشه‌گری قانونی) است چرا که فرد هر وقت اراده کند وارد این حوزه می‌شود! این نماینده مجلس به برخی راه‌حل‌هایی که در شرع پیش‌بینی شده، اشاره می‌کند: هیچ کشوری به اندازه ما از پشتوانه معارف و اخلاق بهره‌مند نیست اما مشکل این است که در کشور ما به روابطی که اسلام اجازه داده توجه چندانی نمی‌شود. می‌دانم که این صحبت من خوشایند بسیاری خانم‌ها و خانواده‌ها نیست اما مردان اجازه ازدواج در شرایط خاص را دارند از جمله صیغه و ازدواج موقت. اما شرایط اجتماعی طوری است که اگر کسی درباره این مسائل صحبت کند حتی از جانب خانواده خودش محکوم می‌شود. همچنین ما شرایط ازدواج را برای جوانان سخت کرده‌ایم و بسیاری از دختران و پسران ما ازدواج نکرده‌اند.

فتاحی می‌افزاید: شرایط جامعه ما طوری است که اگر خانمی فقط بشنود که شوهرش صیغه دارد بلافاصله به طلاق فکر می‌کند.

آنتالیا هم هست!

شهریاری، دیگر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز می‌گوید: نه فقط تایلند بلکه از سفرهای بی‌مورد به آنتالیا و دیگر شهرهای مشابه نیز نگرانیم. البته در داخل کشور هم فضا برای چنین کارهایی بسته نیست و زمینه‌هایی فراهم است. ما بیش از آنکه نگران سفر به تایلند باشیم نسبت به برخی روابط غیراخلاقی در داخل کشور نگرانی داریم. برخی جوانان علاوه بر عدم‌پایبندی به اخلاق هیچ ملاحظه‌ای هم برای سلامت و بهداشت خود و اطرافیانشان ندارند و این خطرساز است. وی می‌افزاید: مبتلایان به ایدز در کشور در حال افزایش هستند و ما از این نظر بسیار نگرانیم. قبلا عامل ابتلا سرنگ آلوده بود اما اکنون بیشتر مربوط به روابط جنسی آزاد و بی‌بند و باری است.

بیماری «شبه ایدز» و بی‌توجهی ایرانی‌ها

سال گذشته بود که روزنامه لوموند چاپ پاریس با استناد به گزارش منتشر شده در مجله پزشکی نیواینگلند نوشت: تحقیقات انجام شده در تایلند و تایوان حاکی از بروز و وجود یک نوع بیماری ناشناخته با علائمی مشابه ایدز است که به سیستم ایمنی بدن حمله می‌کند و بیش از همه در میان بزرگسالان آسیایی که حامل ویروس اچ‌آی‌وی نیستند، شایع است. نظریه دخالت ژن‌ها در این بیماری رد می‌شود چرا که در بین افراد یک خانواده مشاهده نشده است. به گفته سارا برون، محقق موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی احتمالا یک عامل محیطی در بروز این بیماری نقش دارد زیرا اکثر مبتلایان در آسیا گزارش شده‌اند. تعدادی از بیماران شناسایی شده بر اثر ابتلا به عفونت‌های مزمن کشته شده‌اند. به رغم این هشدار که شهریور سال 91 رسانه‌ای شد، از میزان سفر جوانان ایرانی به تایلند کاسته نشده است.

ارز را چه کسی ضایع می‌کند؟

9 ماه قبل از هشدار روزنامه لوموند، حجت‌الاسلام موسی قربانی، عضو کمیسیون قضایی مجلس در دی ماه 1390 با انتقاد از نحوه برخورد مسؤولان درباره سفر ایرانی‌ها به تایلند گفت: به خاطر بیماری آنفلوآنزا سفر حج 88 متوقف شد اما با وجود بیماری خطرناک ایدز در کشوری مثل تایلند سفرها همچنان انجام می‌شود. درباره سفر ایرانی‌ها به تایلند چند نکته قابل تأمل است که یکی از این موارد سرمایه ملی کشور است. ارزی که باید در جاهای مفید و ضروری مورد استفاده قرار گیرد برای چنین سفرهایی از کشور خارج می‌شود.

موجی از بیماری

دبیر سابق کمیته گردشگری سلامت کشور نیز در بهمن‌ماه 1390 با بیان اینکه بیماری ایدز در تایلند موج می‌زند، گفته بود: متاسفانه روند ورود ایرانی‌ها به تایلند براساس اعلام سفیر این کشور بسیار بالاست. این کشور به دلیل مسائل غیراخلاقی و ایدز شهره است اما مسؤولان ما سعی می‌کنند با سرپوش گذاشتن بر این موضوع، اصل آن را نادیده بگیرند. در صورت بی‌توجهی مسؤولان، موجی از ایدز وارد کشور خواهد شد.

sina_el یکشنبه 24 آذر 1392 ساعت 10:53 ق.ظ http://www.dastyari-pezeshkan.com

دوره های افزایش سرعت مطالعه

تماس با من سایت دستیاری پزشکان

اطلاعیه شنبه 23 آذر 1392 ساعت 10:04 ب.ظ http://azmoon41.blogfa.com

قابل توجه ثبت نام کنندگان در آزمون های آزمایشی ویژه آزمون دستیاری 41:
برای کلیه ثبت نام کنندگان حداکثر تا 24 ساعت بعد از ثبت نام اینترنتی، نام کاربری و پسورد ورود به سامانه آزمون ها ارسال میگردد . در صورتیکه داوطلبی بعد از این زمان هنوز نام کاربری و پسورد ورود به آزمون را دریافت نکرده باشد می بایست مجدداً درخواست ثبت نام خود را ارسال نماید و حتماً دقت نمایید که آدرس پست الکترونیک ( email ) خود را در فیلد مربوطه صحیح وارد کرده باشید .
همچنین در پر کردن فرم ثبت نام ، پر کردن مشخصات واقعی و شماره همراه الزامی نمی باشد و در صورت عدم تمایل می توانید بجای آن از مشخصات دلخواه و فرضی استفاده نمایید ، یعنی در فیلد نام و نام خانوادگی می توانید از نام و نام خانوادگی دلخواه و فرضی هم استفاده نمایید و در فیلد شماره همراه فقط عدد صفر را قرار دهید .
آزمون مرحله اول بطور رایگان در تاریخ 12 و 13 دی ماه 1392 شامل کل دروس داخلی برگزار می گردد

هدی شنبه 23 آذر 1392 ساعت 06:11 ب.ظ

نیکا جمعه 22 آذر 1392 ساعت 12:02 ب.ظ

بچه ها کسی هست با جزوات خوش سیرت نتیجه گرفته باشه؟

[ بدون نام ] جمعه 22 آذر 1392 ساعت 01:20 ق.ظ

دوستان یعنی امسال درس ها ضریب نداره؟

دوره های اموزشی افزایش سرعت مطالعه

جهت کسب اطلاع و تماس با بنده به سایت دستیاری پزشکان مراجعه نمایید

http://www.dastyari-pezeshkan.com/forum-f34/topic-t697-20.html#p6990

سارا چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 10:10 ب.ظ

من در این آزمونهای آزمایشی ثبت نام کردم..به نظرم اینکه آزمون اول را به طور رایگان برگزار می کنید خیلی خوبه...اینجوری ما هم با کیفیت کار و نوع سوالهاتون بهتر آشنا می شیم و میتونیم برای شرکت در آزمون های بعدی تصمیم درستی بگیریم....راستی قیمت آزمونهای بعدیتون هم خیلی منصفانه و مناسبه..ای کاش موسسات دیگه هم که آزمون برگزار میکنن مثل شما با انصاف بودن

هادی چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 10:01 ب.ظ

ن م چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 01:33 ب.ظ

جالب هست که خانمی دکتر ملینا پیک اقبال امسال با رتبه 2700 از زنان زاهدان با سهمیه مناطق محروم قبول شدند بعد به قلب ارومیه تغییر رشته دادن واقعا متاسفم

همکاران محترم ، 5 مرحله آزمون آزمایشی شامل سوالات جدید و استاندارد در راستای آمادگی برای آزمون دستیاری دوره 41 بصورت اینترنتی برگزار میگردد .
آزمون مرحله اول شامل دروس داخلی در تاریخ 12 و 13 دی ماه و بطور کاملاً رایگان برگزار میگردد.
جهت کسب اطلاع بیشتر و ثبت نام جهت شرکت در آزمون به آدرس اینترنتی زیر مراجعه نمایید :
http://azmoon41.blogfa.com

همکاران محترم ، 5 مرحله آزمون آزمایشی شامل سوالات جدید و استاندارد در راستای آمادگی برای آزمون دستیاری دوره 41 بصورت اینترنتی برگزار میگردد .
آزمون مرحله اول شامل دروس داخلی در تاریخ 12 و 13 دی ماه و بطور کاملاً رایگان برگزار میگردد.
جهت کسب اطلاع بیشتر و ثبت نام جهت شرکت در آزمون به آدرس اینترنتی زیر مراجعه نمایید :
http://azmoon41.blogfa.com

4 سه‌شنبه 19 آذر 1392 ساعت 08:45 ب.ظ

یک توضیح:
دکتر زاکانی متخصص پزشکی هسته ای هستند البته ایشون اول اطفال قبول شده بودن(بر اساس نمره خودشون) و بعد تغییر رشته دادند

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد