خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

مهلت مجدد برای ثبت نام دکتری پزشکیPHD؛ امکان ویرایش فرم ثبت نام

 

 

شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱
  سرانجام پرونده آزمون دستیاری از زبان وزیر بهداشت
احکام صادره برای متخلفان آزمون دستیاری بازدارنده نبود؛جان مردم قابل معامله نیست  
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۷  

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص سرانجام پرونده تخلف در آزمون دستیاری، گفت: پرونده آزمون دستیاری از نظر دادگستری و قوه قضاییه بسته شده البته ما اعلام نارضایتی از نتایج احکام و اعتراض خود را اعلام کرده‌ایم زیرا به اعتقاد ما آرای صادره برای متخلفان آزمون دستیاری بازدارنده نبود ............ 

....................................

  

 تهران : ۱۳:۵۵ : ۱۳۹۱/۰۷/۲۱  

رئیس مرکز سنجش خبرداد:
مهلت مجدد برای ثبت نام دکتری پزشکی ؛ امکان ویرایش فرم ثبت نام  

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به مهلت مجدد برای ثبت نام در آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D ) رشته های علوم پایه پزشکی گفت: این مهلت یک روزه از شنبه 22 مهر آغاز می شود.
دکتر جبرائیل نسل سراجی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D ) رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت، طب سنتی، مواد دندانی، سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی سال تحصیلی 92-91 روز 18 آبان ماه برگزار می شود.
وی افزود: آن دسته از داوطلبانی که در آزمون Ph.D سال تحصیلی 92-91 تا کنون موفق به ثبت نام نشده اند و می خواهند اطلاعات فرم ثبت نام خود را اصلاح کنند و یا می خواهند مدارک ارسالی خود را تکمیل کرده یا تغییر دهند می توانند از این فرصت استفاده کنند.

نسل سراجی خاطرنشان کرد: داوطلبان می توانند از ساعت 14 روز شنبه 22 مهر تا ساعت 23 روز یکشنبه 23 مهر به منظور ثبت نام، ویرایش اطلاعات و تکمیل مدارک به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند.
وی تاکید کرد: این فرصت قابل تمدید نیست و تاکنون نیز بیش از 4 هزار نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند.
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: آزمون روز 18 آبان برگزار می شود و داوطلبان در روزهای 16 و 17 آبان ماه می توانند کارت آزمون خود را از طریق سایت سازمان سنجش دریافت کنند. 

 ...................................

60 درصد ورودی دوره‌های تخصصی سال جدید دختر بودند..................د 

 ......................................

 

 ایمیل یکی از همکاران شیرازی در مورد پزشک خانواده شهری  

 بزشک خانواده 
سلام تورا به خدا در باره بزشک خانواده هم نظر سنجی بگذارید اینجا در شیراز خیلی وضع بد شده اغلب تصمیم گرفته اند اول ابان از طرح خارچ شوند چون درامدی ندارند وتا حالا فقط هزینه کرده ایم طرح هیچ بودجه مصوبی ندارد وبیمه ها فقط بدروغ تا حالا وعده داده اند یا از لغو قرارداد ها ترسانده اند .اگر کسی جزطرح نباشد نسخه بیمه اش هم داروخانه ازاد حساب می کند . دو  ماه فقط ۱۵۰۰ تومان برای سرانه داده اند که ان هم بیمه درمانی نداده است مهر ماه هم اصلا نداده اند .همه ورشکست شده ایم 
.  

نظر شخصی بابابزرگ: 

چون اکثر شهرهای ایران فاقدپزشک خانواده هستند و این طرح هنوز در مرحله پیش شروع است نظرسنجی فایده ندارد ضمنا تا انجایی که من اطلاع دارم بودجه ای برای پزشک خانواده شهری داده نشده است به همین خاطر پرداختی صورت نخواهد گرفت باید صبر کنید تا بودجه طرح از طرف مجلس و دولت تصویب و اجرایی شود 

در کل فکر نمی کنم دولت و مجلس حاضر شوند اینقدر ولخرجی کنند! شاید فقط میخواهند اغاز طرح به نامشان زده شود! 

........................

دستجردی: بیمه‌ها از پرداخت بدهی‌شان سر باز می‌زنند
وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: هم اکنون این وزارتخانه با کسری بودجه شدیدی مواجه ‌است.
مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با آنا علاوه بر اشاره به عدم تخصیص بودجه فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اضافه کرد: درحال حاضر 1400میلیارد تومان از بیمه‌ها طلبکاریم که بیمه‌ها از پرداخت آن سر باز می‌زنند. دستجردی تاکید کرد: غیر از مسائل دیگرمان تقریبا بیش‌از 900 میلیارد از هدفمندی یارانه‌ها تاثیر می‌پذیریم؛ از طرف دیگر چندنرخی شدن ارزها نیز بر نظام سلامت تأثیر منفی می‌گذارد. تجهیزات، داروها و خدمات تشخیصی و آزمایشگاهی که قرار است در بیمارستان‌ها به مردم ارائه شود، دو تا سه برابر شده و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نمی‌توانند آنها را در اختیار بیماران قرار دهند. 

......................................

  یکشنبه 23 مهر 1391 
تضمین امنیت و سلامت آزمون‌های پزشکی
جام جم آنلاین: اسفند سال 88 وزیر بهداشت در اقدامی قاطع نتایج آزمون دستیاری را باطل کرد تا دست باندی که سابقه‌اش به اواسط دهه 70 می‌رسید، برای همیشه از آزمون دستیاری (ورود به دوره تخصصی) کوتاه شود، اما حالا بعد از سه‌سال، مرضیه وحید دستجردی
...................... 

.........................

22مهر1391 - 17:15   

سرانجام پرونده آزمون دستیاری از زبان وزیر بهداشت
احکام صادره برای متخلفان آزمون دستیاری بازدارنده نبود/ جان مردم قابل معامله نیست


سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص سرانجام پرونده تخلف در آزمون دستیاری، گفت: پرونده آزمون دستیاری از نظر دادگستری و قوه قضاییه بسته شده البته .........

 ......................

 

 

 

  

  

 

 

 ............................................

  22مهر1391 - 17:15   

سرانجام پرونده آزمون دستیاری از زبان وزیر بهداشت
احکام صادره برای متخلفان آزمون دستیاری بازدارنده نبود/ جان مردم قابل معامله نیست


سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص سرانجام پرونده تخلف در آزمون دستیاری، گفت: پرونده آزمون دستیاری از نظر دادگستری و قوه قضاییه بسته شده البته ما اعلام نارضایتی از نتایج احکام و اعتراض خود را اعلام کرده‌ایم زیرا به اعتقاد ما آرای صادره برای متخلفان آزمون دستیاری بازدارنده نبود.

دکتر مرضیه وحیددستجردی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پرونده تخلف در آزمون دستیاری، با بیان اینکه بیش از 30 نفر در این تخلف دستگیر شده‌اند، تصریح کرد: برای یک عده از این افراد حکم صادر و مسجل شد که سوالات به فروش رسیده است ولی ما انتظارمان این بود که سخت‌تر از این احکام با آنها برخورد می‌شد تا این برخورد برای افرادی که از این پس بخواهند کارهای خلاف شئونات و قوانین کشور انجام دهند، بازدارنده باشد.

وی با تاکید بر اینکه در آزمون دستیاری به دنبال این بودیم که اعتماد عمومی برگردانده شود، اظهار کرد: اگر مواردی از این قبیل بخواهد اتفاق بیفتد واقعا اعتماد عمومی که سرمایه اصلی است صدمه می‌بیند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ما حتی به صورت مکتوب هم اعلام کردیم که این برخورد بازدارنده نبود، ادامه داد: البته ما افرادی که حتی برایشان حکم نیز صادر نشد را در دادگاه تخلفات وزارت بهداشت محکوم کردیم و آنهایی که فکر می‌کردیم متخلف هستند را با حکم هیات بدوی و تجدیدنظر وزارت بهداشت چند سال از شرکت در آزمون محروم کردیم ولی در کل آن چیزی که مدنظر ما بود انجام نشد.

دستجردی با بیان اینکه اکثر متخلفان آزمون دستیاری از بیرون سازمان بوده‌اند، اظهار کرد: پرونده تعدادی از متخلفان که داوطلب بودند در هیئت بدوی رسیدگی شد، البته با کسانی که حتی برای خرید سوالات ورود کرده بودند ولی سوال به دستشان نرسیده بود نیز برخورد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کاری که انجام شده این است که مرکز سنجشی قوی در وزارت بهداشت ایجاد شد، خاطر نشان کرد: این مرکز دارای بالاترین امنیت است و در سال 24 آزمون را برگزار می‌کند.

دستجردی با بیان اینکه سعی شده با تغییر سیستم آزمون امنیت بیشتری ایجاد شود، اظهار کرد: مرکز سنجش با استانداردهای جدید ایجاد شده است.

وی ادامه داد: هرچند پس از هر آزمون نارضایتی‌هایی وجود دارد ولی با وجود اعتراضات، باید به این موضوع توجه داشت که وزارت بهداشت در مورد مسائل علمی بسیار سخت گیر است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه سلامت جان مردم در اختیار گروه پزشکی است، تصریح کرد: این سخت‌گیری‌های علمی وجود دارد چرا که اگر این سختگیری‌ها وجود نداشته باشد، باید منتظر شکایات مردمی از جامعه پزشکی باشیم، بنابراین به شدت بر روی آزمون‌ها سخت‌گیری می‌کنیم و مطمئنا کسانی که از این آزمون‌ها عبور می‌کنند، باید علم و دانش کافی و مورد نیاز برای ارائه خدمات را داشته باشند چرا که جان مردم قابل معامله نیست.

دستجردی در خاتمه با بیان اینکه ما به همه اعتراضات رسیدگی می‌کنیم، تصریح کرد:‌ البته اگر اعتراضات خلاف قوانین و غیرمنطقی باشد هرچقدر هم تعداد معترضین زیاد باشد برای آن وقت نخواهیم گذاشت.

دستجردی می‌گوید: پرونده آزمون دستیاری از نظر دادگستری و قوه قضاییه بسته شده، البته ما اعلام نارضایتی از نتایج احکام و اعتراض خود را اعلام کرده‌ایم، زیرا به اعتقاد ما آرای صادره برای متخلفان آزمون دستیاری بازدارنده نبود.

وزیر بهداشت در گفت‌وگویش با ایسنا اشاره دقیقی به احکام صادر شده ندارد، اما از صحبت‌هایش می‌توان برداشت کرد که اغلب متهمان تنها از شرکت در آزمون دستیاری برای چند سال محروم شده‌اند.

دستجردی می‌گوید: البته ما افرادی را که حتی برایشان حکم نیز صادر نشد، در دادگاه تخلفات وزارت بهداشت محکوم کردیم و آنهایی را که فکر می‌کردیم متخلف هستند با حکم هیات بدوی و تجدیدنظر وزارت بهداشت چند سال از شرکت در آزمون محروم کردیم، ولی در کل آن چیزی که مدنظر ما بود، انجام نشد.

اما مهم‌ترین بخش‌های این اعتراض وزیر بهداشت بعد از این مساله که احکام صادره نمی‌تواند بازدارنده محسوب‌شود، به این جمله ختم می‌شود که مسجل شد سوالات به فروش رسیده است.

مساله‌ای که هیچ گاه مستقیم از آن صحبت نشد، همین مساله خرید و فروش سوالات بود.

متخلفان دیروز، پزشکان امروز

دلیل ابطال آزمون دستیاری سال 88،‌ پیدا شدن دو برگه از سوالات آزمون در کتابخانه یکی از دانشگاه‌ها بود، اما آغاز ماجرای لو رفتن سوالات آزمون دستیاری به سال‌های دورتری برمی‌گردد.

آزمون دستیاری که در بین فارغ‌التحصیلان پزشکی عمومی برای ورود به دوره تخصص برگزار می‌شود، بدون شک یکی از مهم‌ترین آزمون‌های کشور محسوب شود، خصوصا که ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارد.

اما داستان خرید و فروش سوالات در این آزمون به سال 1377 برمی‌گردد و اعتراض گسترده شرکت‌کنندگان که هیچ‌گاه به نتیجه نرسید.

سال 1382 نیز همین داستان تکرار شد و حتی کار را به مجلس نیز رسید، اما هیچ مسئولی در وزارت بهداشت به تکاپوی پذیرش این تخلفات و لغو آزمون برنیامد.

قسمت بد ماجرا در سال 82 به آنجا برمی‌گردد که اعتراضات گسترده داوطلبان آن سال و حتی دخالت مجلس و اعلام محرز بودن تقلب و تخلف در آزمون نه تنها به جایی نرسید بلکه متخلفان آن سال که به‌زعم یکی از اعضای کمیته بررسی آزمون دستیاری مجلس سوالات را خریداری کرده بودند، هم اکنون فارغ‌التحصیل در یکی از رشته‌های تخصصی پزشکی هستند و باید برای جان و مال مردم نسخه ‌بپیچند.

چهار میلیارد ریال،گردش مالی خرید و فروش سوالات

آزمون دستیاری سال 1382 لغو نشد و خبری از دستگیری و صدور حکم نداشت، اما نتایج گزارش گروه تحقیق و تفحص آن که پنج سال بعد در صحن علنی مجلس قرائت شد، نکات تکان‌دهنده‌ای داشت.

در این گزارش آمده بود، رقابت سنگین پزشکان شرکت‌کننده در این آزمون و میزان پذیرش اندک شرکت‌کنندگان برای ورود به دوره تخصصی باعث شده است تا برگزاری این آزمون از حساسیت و اولویت خاصی برخوردار باشد.

متاسفانه در سال 80 نحوه برگزاری این آزمون از سوی شورای عالی آموزش پزشکی و تخصصی و نیز وجود مشکلات ساختاری در دبیرخانه این شورا، بردامنه نگرانی‌ها افزوده و به همین دلیل پس از برگزاری آزمون سال 82 اعتراضات و شکایات فراوانی از عملکرد مسئولان برگزارکننده و نیز نحوه اجرای آزمون به مراجع مختلف صورت گرفته است.

این گزارش تصریح کرد که گردش مالی صورت گرفته در شاخه کشف شده (متخلفان و باند خرید و فروش سوالات) بیش از چهار میلیارد ریال تخمین زده می‌شود که این رقم نیز افزایش خواهد یافت.

گزارش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه با وجود تلاش نمایندگان مجلس برای پیگیری موضوع در کمیسیون آموزش و تحقیقات، مسئولان وزارتخانه از تمکین در برابر ارائه اطلاعات کامل به کمیته تحقیق مجلس سر باز زده و در نهایت نمایندگان تصمیم گرفتند تا با طرح تحقیق و تفحص از آزمون دستیاری سال 82، از ابزار قانونی مجلس در بعد نظارتی خود استفاده کنند، به همین منظور یکی از نمایندگان با ارائه درخواستی خواهان انجام تحقیق و تفحص از آزمون دستیاری پزشکی سال 82 شد. این درخواست کمیسیون آموزش و تحقیقات تصویب شده و سپس به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

ظاهرا علاوه بر اقدامات مجلس، در نیمه دوم سال 84 هیاتی در وزارت بهداشت تشکیل شد و در جریان آن، نزدیک به 18 پرونده مرتبط از مراجع قضایی به وزارت بهداشت تحویل داده شده است در نهایت تا سال 1388 و لغو آزمون آن سال هیچ اقدام روشنی در خصوص بیش از یک دهه تخلف در چنین آزمون مهمی صورت نگرفت.

شبهه‌ها ادامه دارد

تخلف در هر آزمونی بد است حتی اگر فقط یک متقلب داشته باشد، اما برای رشته‌های پزشکی و خصوصا تخصصی، فقط بد نیست، بلکه بازی با جان و سلامت مردم است.

وزیر بهداشت بر همین اساس، خواسته خیال همه را از آزمون‌های در پیش روی دستیاری جمع کند و گفته است: در حال حاضر کاری که انجام شده، این است که مرکز سنجشی قوی‌ای در وزارت بهداشت ایجاد شد، این مرکز دارای بالاترین امنیت است و در سال 24 آزمون برگزار می‌کند.

با این حال وقتی آزمونی به شکل سریالی دچار شبهه می‌شود، حتی کار به قوه قانونگذار می‌رسد و رسما اعلام می‌شود که سوالاتش خرید و فروش شده و بدتر از همه اینها، نتایج آرای صادر شده هم چنگی به دل نمی‌زند. بنابراین نمی‌توان بسادگی این خاطرات را از ذهن مردم و شرکت‌کنندگان بعدی، پاک کرد.

مستوره برادران نصیری - گروه جامعه

.............................. 

سرانجام پرونده آزمون دستیاری از زبان وزیر بهداشت
احکام صادره برای متخلفان آزمون دستیاری بازدارنده نبود؛جان مردم قابل معامله نیست  
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۷  

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص سرانجام پرونده تخلف در آزمون دستیاری، گفت: پرونده آزمون دستیاری از نظر دادگستری و قوه قضاییه بسته شده البته ما اعلام نارضایتی از نتایج احکام و اعتراض خود را اعلام کرده‌ایم زیرا به اعتقاد ما آرای صادره برای متخلفان آزمون دستیاری بازدارنده نبود. 

 دکتر مرضیه وحیددستجردی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به پرونده تخلف در آزمون دستیاری، با بیان اینکه بیش از 30 نفر در این تخلف دستگیر شده‌اند، تصریح کرد: برای یک عده از این افراد حکم صادر و مسجل شد که سوالات به فروش رسیده است ولی ما انتظارمان این بود که سخت‌تر از این احکام با آنها برخورد می‌شد تا این برخورد برای افرادی که از این پس بخواهند کارهای خلاف شئونات و قوانین کشور انجام دهند، بازدارنده باشد.
وی با تاکید بر اینکه در آزمون دستیاری به دنبال این بودیم که اعتماد عمومی برگردانده شود، اظهار کرد: اگر مواردی از این قبیل بخواهد اتفاق بیفتد واقعا اعتماد عمومی که سرمایه اصلی است صدمه می‌بیند.
وزیر بهداشت با بیان اینکه ما حتی به صورت مکتوب هم اعلام کردیم که این برخورد بازدارنده نبود، ادامه داد: البته ما افرادی که حتی برایشان حکم نیز صادر نشد را در دادگاه تخلفات وزارت بهداشت محکوم کردیم و آنهایی که فکر می‌کردیم متخلف هستند را با حکم هیات بدوی و تجدیدنظر وزارت بهداشت چند سال از شرکت در آزمون محروم کردیم ولی در کل آن چیزی که مدنظر ما بود انجام نشد.
دستجردی با بیان اینکه اکثر متخلفان آزمون دستیاری از بیرون سازمان بوده‌اند، اظهار کرد: پرونده تعدادی از متخلفان که داوطلب بودند در هیئت بدوی رسیدگی شد، البته با کسانی که حتی برای خرید سوالات ورود کرده بودند ولی سوال به دستشان نرسیده بود نیز برخورد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر کاری که انجام شده این است که مرکز سنجشی قوی در وزارت بهداشت ایجاد شد، خاطر نشان کرد: این مرکز دارای بالاترین امنیت است و در سال 24 آزمون را برگزار می‌کند.
دستجردی با بیان اینکه سعی شده با تغییر سیستم آزمون امنیت بیشتری ایجاد شود، اظهار کرد: مرکز سنجش با استانداردهای جدید ایجاد شده است.

وی ادامه داد: هرچند پس از هر آزمون نارضایتی‌هایی وجود دارد ولی با وجود اعتراضات، باید به این موضوع توجه داشت که وزارت بهداشت در مورد مسائل علمی بسیار سخت گیر است.
وزیر بهداشت با بیان اینکه سلامت جان مردم در اختیار گروه پزشکی است، تصریح کرد: این سخت‌گیری‌های علمی وجود دارد چرا که اگر این سختگیری‌ها وجود نداشته باشد، باید منتظر شکایات مردمی از جامعه پزشکی باشیم، بنابراین به شدت بر روی آزمون‌ها سخت‌گیری می‌کنیم و مطمئنا کسانی که از این آزمون‌ها عبور می‌کنند، باید علم و دانش کافی و مورد نیاز برای ارائه خدمات را داشته باشند چرا که جان مردم قابل معامله نیست.
دستجردی در خاتمه با بیان اینکه ما به همه اعتراضات رسیدگی می‌کنیم، تصریح کرد:‌ البته اگر اعتراضات خلاف قوانین و غیرمنطقی باشد هرچقدر هم تعداد معترضین زیاد باشد برای آن وقت نخواهیم گذاشت.  

با تشکر از وزیر محترمه که خطرات فروش سوالات امتحانات را درک میکنند. 

.................................... 
افزایش سهمیه خبرنگاران در رشته روزنامه نگاری پزشکی

60 درصد ورودی دوره‌های تخصصی سال جدید دختر بودند

آموزش > عالی- همشهری آنلاین:
معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: 60 درصد ورودی‌های کنکور سراسری سال 91 در رشته‌های پزشکی دختر و 40 درصد پسر بودند.

دکتر محمد علی محققی درگفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از ابتدای شهریور ماه دور‌ه‌های آموزشی خود را در سال تحصیلی جدید دربخش‌های دستیاری یا تخصصی شروع کرده‌اند، افزود: ظرفیت ورودی‌های رشته‌های علوم پزشکی در سال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته، 20 درصد افزایش یافته است که این میزان افزایش درهمه رشته‌های علوم پزشکی اتفاق افتاده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ظرفیت پذیرش در دوره‌های کارشناسی ارشد در سال جدید 25 درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: خوشبختانه در آزمون کارشناسی ارشد سال جدید تلاش شده این افزایش ظرفیت در همه رشته‌ها صورت بگیرد و ما رشته‌ای که کاهش ظرفیت داشته باشیم را برای سال جاری نداشته‌ایم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سه رشته طب سالمندی، طب خانواده و طب هوا و فضا برای اولین بار به لیست رشته ای علوم پزشکی اضافه شده است گفت: راه اندازی رشته های میان بخشی، بین بخشی و یا رشته های علوم انسانی دارای موضوعیت در علوم پزشکی از مهم ترین عرصه های توسعه و راه اندازی رشته های آموزشی در وزارت بهداشت طی سال های اخیر است.

پذیرش 2 هزار و 300 دانشجو در دوره‌های تخصصی سال تحصیلی جدید

محققی همچنین با اشاره به اینکه در مجموع 2 هزار و 300 دانشجو در دوره‌های تخصصی سال جدید دانشجو پذیرش شده است، گفت: این میزان نیز چند درصدی نسبت به دوره قبلی افزایش یافته است. افزایش ظرفیت در مقاطع تخصصی از برنامه‌های وزارت بهداشت در سالهای اخیر بوده بطوریکه این ظرفیت از یکهزار نفر در سال 1384 به دو هزار و 300 نفر در سال 91 رسیده است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با بیان اینکه 60 درصد ورودی کنکور سراسری در رشته‌های پزشکی دختر و 40 درصد پسر بودند، اظهار کرد: در آزمون دستیاری امسال نیز برای اولین بار در کشور نسبت خانم ها به آقایان بیشتر بود. در واقع در سال‌های قبل 40 درصد پذیرفته گان دختر دوره‌های دستیاری و 60 درصد آنها نیز پسر بودند که این آمار در سال جدید برعکس شده است.

وی یاد آورشد: یکی از دلایل افزایش پذیرش دختران نسبت به پسران، افزایش ورودی های دخترها در کنکور سراسری سال‌های قبل است بطوریکه افزایش نسبت ورود دختران به پسران خودش را بصورت موج در مقاطع دستیاری نیز نشان داده است.

محققی در ادامه با تاکید بر اینکه به جز رشته زنان زایمان هیچ رشته تک جنسیتی در کشور وجود ندارد، افزود: ما در سال تحصیلی جدید تغییری در افزایش تک جنسیتی کردن رشته‌های پزشکی نداشتیم و تنها زنان و زایمان از 30 سال قبل جزو رشته‌های تک جنسیتی محسوب می شود.

سه رشته جدید طب خانواده، طب سالمندان و طب هوا و فضا

معاون آموزشی وزیر بهداشت با بیان اینکه رشته‌های طب سالمندی، طب خانواده و طب هوا و فضا برای اولین بار به لیست رشته‌ای علوم پزشکی اضافه شده است، تصریح کرد: برای اولین بار امسال این سه رشته در مقاطع تخصصی به رشته‌های سال تحصیلی جدید اضافه شده است که رشته طب هوا و فضا برای اولین بار تنها در دانشگاه ارتش راه‌اندازی شده است.

افزایش سهمیه خبرنگاران در رشته ژورنالیسم پزشکی

محققی در خصوص رشته ژورنالیسم پزشکی گفت: رشته ژورنالیسم پزشکی که از چندی پیش در دانشگاه‌ها دایر شده بود در سال تحصیلی جدید افزایش ظرفیت قابل توجهی داشته است و البته در پذیرش این رشته سهمیه قابل توجهی برای خبرنگاران اختصاص داده می شود.

وی در ادامه راه اندازی رشته‌های میان بخشی، بین بخشی و یا رشته‌های علوم انسانی دارای موضوعیت درعلوم پزشکی را ازعرصه‌های توسعه و راه اندازی رشته‌های آموزشی در وزارت بهداشت دانست و گفت: بازنگری برنامه‌های آموزشی، لحاظ کردن اطلاعات جدید به برنامه‌های موجود قبلی، متوقف کردن رشته هایی که نیاز به آن‌ها مرتفع شده و یا کاهش ظرفیت در آن از دیگر برنامه‌های آتی وزارت بهداشت است.

محققی در پایان با تاکید بر اینکه دانشجویان جدیدالورود فرصت‌های کسب کرده را به راحتی از دست ندهند، افزود: دانشجویان ورودی جدید معمولا از آزمون‌های سخت عبور کرده و افراد موفق و با استعدادی هستند و دانشگاه هم فضای بازی برای شکوفا شدن این استعدادهای بی نهایت است، بنابراین توصیه می شود دانشجویان به خاطر داشته باشند اگرچه فرصت تحصیل در گروه‌های علوم پزشکی نسبت به سایر رشته‌ها طولانی تر است؛ اما در عین حال بسیار سریع می گذرد و امیدوارم همه دانشجویان وقت خود را مغتنم بشمارند.

................................
 یکشنبه 23 مهر 1391 
تضمین امنیت و سلامت آزمون‌های پزشکی
جام جم آنلاین: اسفند سال 88 وزیر بهداشت در اقدامی قاطع نتایج آزمون دستیاری را باطل کرد تا دست باندی که سابقه‌اش به اواسط دهه 70 می‌رسید، برای همیشه از آزمون دستیاری (ورود به دوره تخصصی) کوتاه شود، اما حالا بعد از سه‌سال، مرضیه وحید دستجردی حرف‌های تازه‌ای درخصوص آن پرونده می‌زند.
نظرات 21 + ارسال نظر
مهسا جمعه 28 مهر 1391 ساعت 05:20 ب.ظ

سلام دوستان
اگه دنبال جایی واسه رد و بدل کردن مسایل و عنوان کردن معضلات جامعه پزشکی و دستیاری و غیره میگردین به این سایت سر بزنین:

www.dastyari-pezeshkan.com

دریا جمعه 28 مهر 1391 ساعت 02:27 ب.ظ

سلام همکاران عزیز
اگر کسی از نمره و رتبه قبولیهای مرحله اول ذخیره ها خبر داره لطفا برای اطلاع دیگران بنویسید .مخصوصا رشته هایی مثل اطفال-عفونی -طب اورژانس- پزشکی قانونی و .....متشکرم

25 باند چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت 05:23 ب.ظ

این موضوعات بی ربط چیست که اینجا اورده میشه؟؟؟!!!!!!!!

[ بدون نام ] چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت 03:15 ب.ظ

بچه ها کسی از کارنامه نهایی یعنی اخرین نمره قبولی در رشته هایی که در کارنامه زدیم را کی اعلام می کنند ؟ کسی خبری داره؟ لطفا پاسخ بدهید ممنون. پارسال قبل از اعلام ذخیره اول اعلام کردند کارنامه که انتخاب رشته کردیم رو اعلام کردند در کنارش اخرین نمره قبولی را در هر رشته که نوشته بودیم را زدند

تیمور چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت 08:58 ق.ظ

چه موقع سال 92 عزیزم مهمه ما شاغل و متاهل هستیم و باید برنامه ریزی کنیم لطفا تاریخ دقیق ازمون را اعلم کنید

مراد سه‌شنبه 25 مهر 1391 ساعت 07:42 ب.ظ

آزمون همون سال 92 هست دیگه!

من سه‌شنبه 25 مهر 1391 ساعت 07:15 ب.ظ

نه تاریخ امتحانی!
نه تاریخ اعلام نتایج ذخیره مرحله دوم!
دبیرخانه و سازمان سنجش به خواب زمستانی رفتند یکی زنگ بزنه اینها را بیدار کنه!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 25 مهر 1391 ساعت 02:42 ب.ظ

سلام دوشنبه 24 مهر 1391 ساعت 05:27 ب.ظ

برای افراد ذخیره بعد از اعلام اسامی ونتایج بوده است . که محروم می شوند سال گذشته اصلا محرومیت نبوده است ایا این طور منصفانه وعادلانه است شاید افراد واقعا مشکل داشته است

به (خانم دکتر/آقاى دکتر) اعتراض یکشنبه 23 مهر 1391 ساعت 10:36 ب.ظ

اعتراض چرااااا؟!!!!!
اگر دقت کنید ، یادتون میاد که موقع انتخاب رشته ، موضوع انصراف و محرومیت از شرکت در آزمون دوره ى بعد تأکید شده،. اگر یادتون نمیاد، لطفاً به این آدرس مراجعه کنید، صفحه ى ٥ ُم

http://www.sanjeshp.ir/dastyari39/apx/Rahnam_%202.pdf

محرومیت باید باشه تا موقع انتخاب رشته دقت بیشترى بشه.....

سلام یکشنبه 23 مهر 1391 ساعت 09:12 ب.ظ

برای نامه به وزارت خانه چکار باید کنیم؟ چطوری اعتراض کنیم؟ برای محرومیت امتحان افراد ذخیره ایی که از امتحان سال اینده محروم شدند

سلام یکشنبه 23 مهر 1391 ساعت 09:05 ب.ظ

لیلا یکشنبه 23 مهر 1391 ساعت 10:05 ق.ظ

تاریخ دقیق ازمون امسال معلوم نیست؟؟

محسن یکشنبه 23 مهر 1391 ساعت 01:08 ق.ظ

من هم موافقم طرح محرومیت در صورتی خوب بود که از قبل اطلاع رسانی دقیق و جدی میشد نه اینکه بعد از ۳ سال عدم اجرا یکهو اجرا بشه

سارا شنبه 22 مهر 1391 ساعت 05:31 ب.ظ

منهم موافقم زودتر اقدام کنیم

محمد شنبه 22 مهر 1391 ساعت 04:49 ب.ظ

سلام من موافقم بهتره همه با هم یک نامه به وزارت بهداشت با امضا مخالفین بفرستسم خوبه به نظرتون

اعتراض شنبه 22 مهر 1391 ساعت 04:47 ب.ظ

با سلام مجدد
خطاب به من
اگه ایشون خیلی علاقه داشتند کودکان نمی زدند تا در ذخیره جراحی قبول شوند.
در ضمن جهت اطلاع در ذخیره اصلا قید نشده بود که در صورت انصراف محروم می شوند. پس بهتره طرح محرومیت رو هم برای اصلی و هم ذخیره از سال آینده اعمال فرمایند.

ما با دوستان پیگیر هستیم از طریق نمایندگان مجلس
تا امسال حق افرادی که اصلا روحشان از این قانون خبر نداشت پایمال نشود
اگر با حرف بنده موافق هستید بهتره هر کس از طریق نمایندگا ن شهرشان این موضوع را پیگیری نمایید

من شنبه 22 مهر 1391 ساعت 12:05 ب.ظ

یکی از دوستام با نمره خوب کودکان تهران قبول شد ولی دوست دیگه ام با نمره بسیار پایین تر از ذخیره جراحی شهرستان قبول شد و حق قبولی رزیدنت کودکان را ضایع کرد در حالیکه اون رزیدنت کودکان خیلی به جراحی علاقه داشت.
باید محرومیت از امتحان با جدیت دنبال بشه تا افراد بر اساس علاقه انتخاب رشته کنند نه به صرف اینکه چون نمره اش را اورده اند می توانند انتخاب کنند انصراف دهند و حق دیگران را از بین ببرند.
بهتره که وزارتخانه محرومیت از امتحان را به ۳-۵ سال افزایش بده تا اصولا نظام انصرافی و اسامی ذخیره بر چیده بشه اینطوری حق کسی هم ضایع نمی شه

[ بدون نام ] شنبه 22 مهر 1391 ساعت 11:45 ق.ظ

چرا اعتراض؟
مگه کسی با اسلحه به زور مجبورت کرده بود که انتخابش کنی.
انصرافی ها حق خیلی ها را ضایع می کنند باید ۲ سال محروم شوند

محسن جمعه 21 مهر 1391 ساعت 09:52 ب.ظ

چرا فقط در مورد ذخیره ها ؟؟؟ پس افرادی که انصراف دادند چی ؟؟؟

اعتراض جمعه 21 مهر 1391 ساعت 07:06 ب.ظ

با سلام
بیایید ای پزشکان باهمدیگر به خاطر قانون امکان عدم شرکت در دوره آتی برای افرادی که در ذخیره قبول شده و نرفته اند همگی اعتراض کنیم.
آیا کسی پیشنهادی داره
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد