خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

پایانی بر یک آغاز و آغازی بر پایانی دیگر

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد 

.................... 

شاید وقت بازنشستگی فرا رسیده باشد! 

دوستان می توانند از سایر سایتها و فروم های مربوط به امتحان دستیاری لینک شده در سمت راست وبلاگ استفاده کنند مثل پارس مدیک و  آزمونهای آنلاین دستیاری و سیب پزشکی و  گل پسر (بازنشسته) و ... استفاده کنند

.........................  

 با تشکر از وزیر محترمه خانم دکتر  وحید دستجردی و جناب اقای دکتر محققی و سایر مسئولین آموزشی وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکی که نظرات داوطلبان امتحان دستیاری را در نظر گرفتند و برای برگزاری ازمونهای سالم تلاش می کنند

تاریخ انتشار: تهران: ۱۱:۱۸  ,  ۱۳۹۱/۰۲/۰۱ 

 معاون وزیر بهداشت: 

تأثیر معدل پزشکی در دستیاری منتفی شد؛ تسهیل مقررات تغییر رشته  

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به برنامه هایی که برای تحولات در نحوه پذیرش دستیاری در وزارت بهداشت و شورای آموزش پزشکی در حال انجام است، گفت: اعمال نمرات آزمون پیش کارورزی و معدل دوره پزشکی عمومی در پذیرش دستیار منتفی شد.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدعلی محققی در حاشیه برگزاری آزمون دستیاری در جمع خبرنگاران افزود: یک نظریه مطرح شده است که دانشگاههای پذیرنده دستیار باید فضای انتخاب دستیار خود را داشته باشند و این موضوع به عنوان یک سرفصل مورد بحث در شورای آموزش پزشکی مطرح شده است.

تفویض اختیار به دانشگاه‌ها برای انتخاب دستیار 

وی افزود: از دید فنی گروه های آموزشی اصرار دارند تا در انتخاب دستیار نقش داشته باشند، شاید بتوان این موضوع را از دانشگاه‌های بزرگ آغاز کرد ولی از آنجا که اجرای این طرح تبعات زیادی خواهد داشت باید بیشتر بررسی شود.  

..................

 توصیه اکید و خالصانه بابا بزرگ! به شورای آموزش پزشکی و سازمان سنجش وزارت بهداشت  

اگر هنوز خدا ترس هستید از انجام کاری که جز رواج فساد و رشوه گیری و پارتی بازی و باند بازی و بیسواد پروری ثمر دیگری ندارد خودداری فرمایید

 انجام چنین کارهایی داشتن وجدان کاری و تعهد و خدا ترسی و بی نیازی مادی عوامل دست اندرکار مربوطه؛  همچنین عوامل کنترلی و بازرسی های محسوس و نامحسوس  بر روی مسئولین مرتبط با انتخاب دستیار و اعمال مجازاتهای سنگین بر مسئولین متخلف را می طلبد؛ خودتان بهتر می دانید هیچکدام از شرایط و اهرمهای لازم  برای اجرای چنین کاری را در اختیار ندارید! 

یک مثال فرض کنید برای یک رشته شهری ۱۰ نفر را بترتیب نمره برای پذیرش یک نفر دستیار به دانشگاهی معرفی شده اندِ نفر اول بالاترین نمره و سواد و مصاحبه را کسب کرده است ولی پارتی ندارد! نفر دهم پایینترین نمره در بین ده نفر دارد ولی سفارشی فلان حاج اقا و مسئول... است! در این شرایط ایا فکر میکنید نفر اول که لیاقت پذیرش را دارد پذیرفته خواهد شد یا نفر دهم سفارش شده! مسلم نفر دهم پذیرش خواهد شد و لعنت و نفرین سایر داوطلبها دامنگیر شما !  

.................

منتفی شدن اعمال معدل پزشکی عمومی در پذیرش دوره دستیاری 

محققی خاطرنشان کرد: موضوع اعمال معدل پزشکی عمومی پس از بررسی های فراوان و نظرخواهی از ذینفعان منتفی شد چرا که روش عادلانه ای برای اعمال این نمره برای تمام دانشجویان وجود ندارد. در حال حاضر نمره دهی دانشگاه های مختلف با یکدیگر تفاوت هایی دارد که موضوع را دچار مشکل می کند.
وی یادآور شد: ما برای بسیاری از موضوعات موثر در پذیرش دستیاری، از 2 هزار دانشجو، 400 دستیار تخصصی، یک جمعیت داوطلب در آزمون های کشوری و 4 هزار استاد نظرخواهی کردیم.
معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: ما بر سطوحی از تغییر متمرکز خواهیم بود که از نظر اجرا آسان باشد و حقی را از کسی تضییع نکند و طیف وسیع تری از داوطلبان را با آن همراه سازد.

دقیق تر شدن و گستردگی منابع آزمون 

 وی گفت: یکی از موضوعاتی که طیف گسترده ای از داوطلبان با آن موافق بودند دقیق تر شدن منابع آزمون و گستردگی آن بود. همچنین بیشترین مخالفت ها با اعمال نمره معدل دوره پزشکی عمومی در پذیرش دستیاری بود که موجب شد این گزینه را کنار بگذاریم.

اعمال ضریب بیشتر بر روی دروس تخصصی 

 محققی اظهار داشت: از سوی دیگر اعمال ضریب بیشتر بر روی دروسی که تمرکز داوطلب بر روی آن قرار دارد، نیز مورد موافقت دانشجویان و داوطلبان بوده است. به این ترتیب فردی که علاقمند به رشته جراحی یا داخلی است، علاوه بر دروس پایه تمرکز خود را بر روی دروس جراحی یا داخلی می گذارد و نیازی به خواندن دروس دیگر ندارد.
وی با اشاره به امکان انتخاب 100 رشته محل در حال حاضر گفت: این میزان رشته - محل داوطلب را به سمت انتخاب های غیردقیق پیش می برد از این رو قصد داریم تعداد انتخاب رشته محل‌ها را کاهش دهیم تا داوطلبان انتخاب دقیق‌تری داشته باشند.

تسهیل در مقررات تغییر رشته دستیاری
معاون آموزشی وزارت بهداشت، تغییر در تسهیلات و مقررات تغییر رشته در دستیاری را یکی از راهکارهای تحول در پذیرش دستیار برشمرد و گفت: در این طرح که به زودی در شورا مطرح می شود در صورتی که داوطلب پس از پذیرش در یک رشته دستیاری متوجه شود که توانایی لازم را برای این رشته ندارد با تسهیل در مقررات ورودی می تواند در رشته دیگری ادامه تحصیل دهد تا هم حق او ضایع نشود و هم دوره دستیاری مورد نظر افت پیدا نکند.

رضایتمندی داوطلبان از تغییر تقویم آزمون 

 وی تغییر تقویم آزمون را نیز یکی از عناصر مهم در تحول پذیرش دستیار برشمرد و گفت: پیش از این اسفند ماه استرس و مشکلات زیادی را ایجاد می کرد چرا که از نظر زمانی در پایان یک ترم تحصیلی و پایان سال قرار داشتیم و اغلب افراد نیز در کتابخانه ها مشغول درس خواندن بودند و مشکلاتی هم برای بخش ها ایجاد می شد.
محققی افزود: با تغییر تقویم برگزاری آزمون از اسفند به فروردین ماه، داوطلبان فرصت بیشتری برای مطالعه دارند و تاکنون نیز رضایتمندی بالایی از این تغییر را دریافت کرده ایم.

 .......................

 تغییرات احتمالی آزمون دستیاری اعلام شد: تفویض اختیار به دانشگاه‌ها برای انتخاب دستیار 

 جمعه ۱ اردی‌بهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۲  

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سیاست‌ ایجاد تحول در آزمون دستیاری، گفت: دقیق‌تر شدن منابع آزمون، کاهش امکان انتخاب رشته محل، افزایش تعداد سوالات، اختصاص ضریب به دروس مختلف بر اساس انتخاب رشته‌ ..........................

  ...................................... 

متاسفانه مشابه بودن کلیدهای دفترچه های آ با سی و بی با دی نشانگر تخلف اشکار سازمان سنجش است و به احتمال زیاد تقلب صورت گرفته است چرا که سازمان سنجش براحتی با کنار هم قرار دادن افراد مورد نظر در کنار رتبه های برتر و یک درصد و کپی کردن پاسخنامه های ان از سوی داوطلبان مورد نظر به نتایج دلخواه خود می رسد 

امید واریم هر چه سریعتر وزارتخانه به این موضوع رسیدگی کرده و ضمن برخورد قاطع با دکتر ضیایی و سایر مسئولین متخلف، پاسخ قانع کننده ای برای داوطلبان داشته باشد در غیر اینصورت مسلما با اعلام رتبه ها و کارنامه ها تجمع های گسترده ای از سوی داوطلبان در مقابل وزارتخانه و مجلس صورت خواهد گرفت و نتیجه ان چیز جز ابرو ریزی بیشتر برای وزارتخانه بیکفایت و بی ابرو نخواهد بود وزارتخانه ایکه عرضه تهیه 4 پاسخنامه مختلف را ندارد چرا که نه ! باید مسئولین سنجش به نون و نوایی برسند. 

لعنت خدا و پیامبر و امامان مطهرش بر سازمان سنجش اموزش پزشکی کشور که ابرویی باقی نگذاشته اند.

 فرم اعتراض به سوالات

 کلید سوالات آزمون دفترچه A - دفترچه B - دفترچه C - دفترچه D

 

کلید سوالات آزمون دفترچه A , D  در ادامه مطلب ......

 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد   

 

 

تغییرات احتمالی آزمون دستیاری اعلام شد: تفویض اختیار به دانشگاه‌ها برای انتخاب دستیار
جمعه ۱ اردی‌بهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۲
 معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سیاست‌ ایجاد تحول در آزمون دستیاری، گفت: دقیق‌تر شدن منابع آزمون، کاهش امکان انتخاب رشته محل، افزایش تعداد سوالات، اختصاص ضریب به دروس مختلف بر اساس انتخاب رشته‌ داوطلب، تفویض اختیار به دانشگاهها برای پذیرش دستیار، امکان تغییر رشته توسط دستیار پس از آغاز تحصیل و غیره برخی از موارد پیشنهادی است.
به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدعلی محققی در جمع خبرنگاران در خصوص تغییرات احتمالی دوره‌های بعدی آزمون دستیاری، گفت: باید منابع آزمون دقیق‌‌تر شود تا از این طریق معلومات داوطلبان رشد یابد و شرایط ارتقای محتوایی آزمون نیز فراهم شود.
وی با اشاره به امکان انتخاب 100 رشته محل در آزمون دستیاری، اظهارکرد: باید به گونه‌ای تعداد انتخاب رشته محل‌ها را کاهش داد، چرا که با کاهش تعداد انتخاب رشته محل‌ها خدشه‌ای بر روند آزمون ایجاد نمی‌‌شود و فقط موجب این می‌شود که داوطلبان انتخاب دقیق‌تری داشته باشند.
وی در خصوص افزایش تعداد سوالات، گفت: اگر بخواهیم تعداد سوالات را از 200 سوال بیشتر کنیم باید شرایطی فراهم شود که داوطلبان فرصت بیشتری برای پاسخ دادن به سوالات داشته باشند که این مستلزم این است که بتوانیم مهلت پاسخگویی به سوالات را با تمهبداتی چون دو مرحله‌ای شدن و غیره افزایش دهیم.
محققی با اشاره به امکان اختصاص ضریب به دروس مختلف بر اساس انتخاب رشته‌های داوطلبان، تصریح کرد: بر این اساس امکان قبولی داوطلبان در رشته‌هایی که در آن تخصص بیشتری دارند، افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به سایر برنامه‌های سیاستی تحول در شیوه پذیرش دستیار، اظهار کرد: می‌توان این موضوع را بررسی کرد که برای دانشگاه‌هایی که سیستم پذیرش دستیار دارند فضای لازم برای انتخاب دستیار فراهم شود، البته دخالت دادن یا ندادن دانشگاه‌ها در انتخاب دستیار باید بسیار مورد بررسی قرار گیرد چرا که از نظر اجرایی کار بسیار دشواری است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: البته گروه‌های آموزشی بسیار مصرند تا در انتخاب دستیار نقش داشته باشند، شاید بتوان این موضوع را از دانشگاه‌های بزرگ آغاز کرد ولی از آنجاکه اجرای این طرح تبعات زیادی خواهد داشت باید بیشتر بررسی شود.
وی با بیان اینکه باید فضای امکان تغییر رشته را در سیستم آموزشی برای داوطلبان فراهم کرد، گفت: بر اساس این طرح داوطلبان پس از پذیرش و تحصیل در یک رشته، زمانی که متوجه می‌شوند توانایی لازم برای رشته مربوطه را ندارند و یا تصورشان از آن رشته متفاوت بوده است، می‌توانند رشته دیگری را انتخاب کنند، تا از این طریق کیفیت آموزش که گاهی اوقات به دلیل بی‌علاقگی کاهش می‌یابد ارتقا یابد.

محققی با بیان اینکه در آخرین جلسه شورای آموزش پزشکی برخی از این موارد مورد بررسی قرار گرفته است، تصریح کرد: از آنجا که این تغییرات دارای حساسیت بالایی است باید از نظر اجرایی مورد کارشناسی قرار گیرد.
وی در خصوص تاثیر معدل دوره پزشکی عمومی و نمرات پیش کارورزی در آزمون دستیاری، گفت: از آنجا که سیستم نمره دهی در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است امکان تاثیر نمرات بسیار دشوار است، بنابراین باید مواردی که از نظر اجرایی عملی است و مشکلی در پذیرش دستیار ایجاد نمی‌کند با دقت کافی مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان در پذیرش دستیار تحولاتی ایجاد کرد.
وی افزود: البته برای تحول پذیرش دستیار نظر سنجی از دو هزار دانشجو و 4 هزار نفر از اساتید انجام شد، که در مجموع نظرات آنان بر این بود که باید بر سطوحی از تغییرات تاکید کرد که از نظر اجرایی آسان بوده و طی آن حق داوطلبی تضییع نشود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه در این نظرسنجی بیشترین تاکید‌ها بر روی ضریب دادن به دروس‌ بوده است، اظهار کرد: با این حال بیشترین مخالفت‌ها به تاثیر معدل بوده است که ما هم دیگر بر روی این موضوع تاکیدی نداریم و در مولفه‌های تغییر ما این موضوع قرار ندارد.
محققی با اشاره به تغییر تقویم برگزاری آزمون از اسفند به فروردین ماه، گفت: عمدتا این تغییر بر این اصل بوده است که داوطلبان فرصت بیشتری برای مطالعه داشته باشند و این امتحان موجب این نشود که بخش‌های بالینی خود را خالی کنند، همچنین بر اساس نظر سنجی رضایتمندی از برگزاری آزمون در این محدوده زمانی بیشتر بوده است. 
 

 

 

 

   

 

نظرات 212 + ارسال نظر
دریا دوشنبه 22 خرداد 1391 ساعت 08:12 ب.ظ http://zinat.blogsky.com

سلام وبلاگ خوبی دارید

خوشحالم که به وبلاگتون بر خوردم
بیاید وبم منتظر حضورتون هستم.

[ بدون نام ] جمعه 12 خرداد 1391 ساعت 10:47 ق.ظ

اعتراض به آزمون 39
متن نامه این متن در حال امضاء در دانشگاههای ع پزشکی تهران ،تبریز ، اردبیل ، زنجان و... هست
میشه خواهش کنم برای امضاء اینترنتی تو این وبلاگ بذارین تا به همه آدرس بدیم برای امضا به اینجا مراجعه کنن


بسم الله الرحمن الرحیم
نامه اعتراض ودادخواهی پزشکان سراسرکشورپیرامون مسایل آزمون دستیاری دوره 39به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

حضور ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام و تحیت ؛
احتراماً ، نظر به برگزاری آزمون دستیاری دوره 39 درفروردین ماه سال جاری ، اتفاقاتی معنی دار وقابل بررسی در این دوره ، ما رابرآن داشت تا سفره دل خود ، با آن مقام عالی و آن نهاد تقنینی بگشاییم ، باشد که اسباب خیر و لطف ، ومبنای اصلاح امور باشد ؛
1. در مطلع کلام ، بی مناسبت نیست تا از ورود بسیار موثر، کارشناسانه و کارساز مجلس محترم طی 2سال اخیر در موضوع آزمون دستیاری پزشکی، و وضع قوانین موثر و روشن در این عرصه، که اسباب رضایت و امید جامعه پزشکی گردید ، به نیکی یاد و از شما در راس آن نهاد تیزبین به نمایندگی از امناء ملت تقدیر شایان نماییم ، ولی مع الاسف بایستی به سمع و نظر حضرتعالی معروض داریم که ، دستهایی در کاراست تا قوانین موضوعه مجلس و نقش نظارتی آن نهاد معظم که به واقع باید چشم ملت دانست( بویژه در تعیین و تشریح کاملا روشن سهمیه های پذیرش ) را بلا اثرنمایند ، که ذیلا به تشریح مصادیقی از آن اشاره میگردد ،
2 . آخرین مصاحبه معاون آموزشی وزیر بهداشت ، مبنی بر تصویب وزارت متبوع ، برای افزایش چشم گیر در ظرفیت پذیرش دستیارتخصص پزشکی و ابراز اطمینان به داوطلبین این دوره ، با اعلام رسمی موضوع ( تنها چند روز پیش از برگزاری آزمون ) ، گواه روشنی بود که شرکت کنندگان این دوره بافرض قرار دادن افزایش ظرفیت ها ، یا لااقل در حد سال گذشته بر این آزمون ورود نمایند ، وحال آنکه با شیوه ای مرموز، اخیرا شاهد اعلام کاهش ظرفیت پذیرش (در رشته های خاص ) و بدون اطلاع قبل از امتحان هستیم ، درنهایت تحیر شاهدیم که ظرفیت برخی رشته های موردعنایت (نظیر رادیولوژی و چشم،پوست ،قلب ...) به طرز کاملاً مشکوکی کاهش یافته است ، که بنا به اظهار افراد مطلع از درون وزارت ، این تناقض در گفتار و عمل ، برای ایجاد ظرفیت برای نوردیده ها و به اصطلاح آقازاده هایی است،که درکشورهای خارجی (علیرغم نداشتن سطح علمی لازم برای کسب نمره در ماراتون آزمون دستیاری در داخل) مخصوصاً در کشور سوریه ، مشغول به تحصیل شده اند و اینک با این طرفند غیر قانونی و ناجوانمردانه هدف این است تا به قیمت پایمال شدن حقوق بیش از 18000 پزشک ناامید از احقاق عدالت در برگزاری آزمونی چنین پر اهمیت ، که به واقع تابلوی عملکرد وامانتداری وزارت بهداشت هست ، چنین اجهاف مسلمی را از طرف وزارتی که دولت آن شعار (( عدالت )) را محور تمام شعارهای خود قرارداد ه بود، شاهد چنین ظلم مسلمی باشیم، ( که این مصداق بارزی برای دور زدن قوانین موضوعه مورخ11 اسفند1389مجلس برای آزمون دستیاری و بلا اثر کردن روشن ، مفاد قوانین مجلس است و سهمیه مجعول مدیران سابق به شکل و هیاتی جدید) ، لذا بر شما بزرگان و منتخبین مردم است ، که پاسبان حقوق پزشکان شرکت کننده دراین آزمون باشید ، و با عنایت ویژه شخص حضرتعالی و دستور تشکیل هیاتی ویژه از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس محترم ، با پیگیری این اتفاق و تخلف بسیار مهم( که مسلما به جهت زشتی و نامبارکی ، دست کمی از پرونده اختلاس بزرگ مالی ندارد ) ، در جهت احقاق حقوق جمع کثیر پزشکان ، اهتمام و نتایج بررسی های خود را علناً اعلام فرمائید ، تا تسکینی باشد بر آلام و امیدی بر تحقق عدالت .
3 . دوره اخیرآزمون دستیاری میشود گفت ، تنها آزمونی بود که بعد ازانقلاب از طرف وزارت بهداشت ادعا گردید ، هیچ اشتباهی نداشته است !!! ادعایی که حتی درآزمونهای بین المللی چون USMLE هم چنین تعصب و مقاومتی در پذیرش اشتباهات در آزمون ، کم سابقه بوده ، وحال آنکه کافیست نهادی بی طرف و ناظر اعتراضات ارسالی داوطلبین را ( که بادرج دقیق رفرنس ها با سطر و پاراگراف و ... صورت گرفته) مورد توجه قرار دهد ، تا دهها اشتباه موجود را که زمینه اجحاف و تضییع حقوق گردیده را، اثبات و اعلام نماید !!
4 . هرسال در قالب اعلام لیست تکمیل ظرفیت ها، اتفاقات کم نظیری می افتد که کمتر مورد مُداقّه قرار میگیرد ، به نحوی که کافیست ، ظرفیت های اعلامی سالهای گذشته، برای رشته های تخصصی دانشگاههای سطح کشور را با تعداد شاغلین به تحصیل در آن رشته ها درهمان سالها را مقایسه ای اجمالی انجام گیرد ، تا عمق فجایع موجود در پستوی این آزمون پرمساله ، برآن مقام عالی و نهاد مقدس مجلس شورای اسلامی ( به عنوان امناء ملت بزرگ ایران ) مبرهن گردد ( اقداماتی از این جنس که باعث گردید تا آمار 18000 نفری سال89 از پزشکان شرکت کننده در آزمون دستیاری، درسال 91به15000 تنزل یابد تا خود ، نمودی عینی ازناامیدی این جامعه خدوم، به امانتداری مجریان آزمون واجرای عدالت باشد ) .
درخواست آخر اینکه ، تا زمانی که متولی برگزاری آزمون دستیاری کشور ، نهادی بی طرف و البته امانت داری چون سازمان سنجش آموزش کشور نباشد ، سالها شاهد این ماجراها خواهیم بود ، در خاتمه از آن مقام عالی عاجزانه استدعا داریم تا با دستوری عاجل و بایسته اسباب رنجش خاطر خیل عظیم پزشکان را مرتفع فرمایید .
وآخردعوانا ، ان الحمدلله رب العالمین
والسلام
- رونوشت
. دفترنهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها ( جهت بذل عنایت ویژه ، و اطلاع معظم له )
. نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی ( جهت عنایت و پیگیری )
. کمیسیون محترم بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ( جهت عنایت و تطبیق مستندات و پیگیری )
. دفتر بازرسی ویژه نهاد ریاست جمهوری ( جهت اطلاع و پیگیری )
. خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
. واحد خبری رسانه ملّی ( بخش خبری 20:30 )

[ بدون نام ] دوشنبه 4 اردیبهشت 1391 ساعت 02:04 ق.ظ

بچه ها کسی میدونه ماکسیمم چند بوده

dastyari.net دوشنبه 4 اردیبهشت 1391 ساعت 12:37 ق.ظ http://dastyari.net

با سلام خدمت دوستانی که ظالب سئوالات دستیاری دوره سی و نه هستند بخصوص داوطلبان شهریور 91 . سئوالات بطور کامل در وبسایت قرار دادیم .
با اجازه بابابزرگ اگه همکاران دانشجوی بالینی هم به تفسیر سئوالات بپردازند میتونه کمک بشه به بقیه دوستان در رد یابی اشکالات و ساده کردن اعتراضاتبدون جواب گذاشتیم تا دوستان بتونن با توجه به جزوات تفسیر و نتیجه گیری کنند
آدرس لینک سئوالات :
http://dastyari.eau.ir/forumdisplay.php?f=69

[ بدون نام ] یکشنبه 3 اردیبهشت 1391 ساعت 09:28 ب.ظ

سایتتون خیلی عالیه. لطفا تعطیلش نکنین. خیلی تک هست

حسن یکشنبه 3 اردیبهشت 1391 ساعت 01:42 ب.ظ

۳۶۷
یکسال خونه نشینی

شوک یکشنبه 3 اردیبهشت 1391 ساعت 01:35 ق.ظ

ببخشید خوابم ندیدم ...
منم اعتراض گذاشتم 10تاش عوض میشه اگه نگاه کنن

به بالایی از شوک یکشنبه 3 اردیبهشت 1391 ساعت 01:21 ق.ظ

اگه امکان داره متن کاملتر واسم بذار از کتاب پاراگراف و خطش هم بذار

اعتراض.Amiodarone یکشنبه 3 اردیبهشت 1391 ساعت 12:47 ق.ظ

سوال 161 ار دفترچه ب harrison 2008 17th editionصفحه 1436 پارگراف 10 سطر7
intavenous procainamide,lidocaain or amiodaron can be utilized.در ضمن در الگوریتم مربوط به CPR سولفات منیزیم به عنوان یکی از درمانهای تاکی کاردی بطنی بلی مورفیک نامبرده.جواب صحیح د

اعتراض یکشنبه 3 اردیبهشت 1391 ساعت 12:43 ق.ظ

دوستان بیاین به هم کمک کنیم اعتراض بدیم
میگن هرچی بیشتر اعتراض کنیم بهتره
مثلاً-کلر امفنیکل برای MENINGITIS در هاریسون در مبحث MENINGITIS اصلا وجود نداره.چراسؤال دادن خارج رفرنس
توروخدا اینو بیاین اعتراض بنویسیم

Toxic neuropathy یکشنبه 3 اردیبهشت 1391 ساعت 12:17 ق.ظ

دوستان من از دوستم که چشم پزشکه پرسیدم گفت این سوال ٤گزینه ایه. من نمیدونم چه جوری رفرانس براش بیارم ولی اوناییکه تجربه دارن لطفاً راهنمایی کنن بیاین اعتراض کنیم ٤گزینه شه

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 11:21 ب.ظ

بچه ها اصفهان اصلا کارتها چک نشد چه برسه به جمع کردن کارتها!!!!!!!!
یعنی هرکی میتونست بجا دیگری امتحان بده
حالا تازه فهمیدم چرا امسال برا ثبت نام n مرتبه مهلت ثبت نام را تمدید کردند و به نور دیده ها گفتند بیاین خر تو خره امتحان بدید قبول بشین !!!!!! آخه از سال دیگه قرار مدل تقلب عوض بشه!!!!!
جالبی مساله اینه که امتحان phdکه مصاحبه داشته از بس تقلب و پارتی بازی شد سیستمش عوض شد حالا کاسبی شون اینجا قراره اینجورد برقرار بشه
خاک بر سر ما که هرچی بسرمون میدن مثل ..... سرمون را پایین انداختیم و میگیم بببببببببببببعله

نسیم شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 10:05 ب.ظ

همسر من پارسال با رتبه 11 مناطق محروم که کلا 19 نفر میخواستن اطفال قبول شد

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 09:49 ب.ظ

کجایین نمره بگین

به شوک شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 07:40 ب.ظ

یعنی تو داخلی وجراحی چقدر فرقش بود ممنون میشم بهم بگین

شوک شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 06:47 ب.ظ

دل به محروم نبندین کلا پارسال فرق محروم و ازاد واسه رشته خوب 4نمره از 600 نمره بود واسه رشته پایین به جز اطفال که نمی دونم میگرفت یا نه 15نمره
الان فقط باید به این کلید مسخره اعتراض کرد!!!

شوک شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 06:28 ب.ظ

Disorders of the Gastrointestinal System > Section 2. Liver and Biliary Tract Disease

شکل 301_1 از کتاب انلاین 2008هاریسون

The major causes of liver disease and key diagnostic features are outlined in Table 301-3, and an algorithm for evaluation of the patient with suspected liver disease is given in Fig. 301-1.

سوال داخلی ERCP میشه

بر طبق الگوریتم 295_1 از کتاب چاپی
آلکالین فسفاتاز بسیار بالا با تست کبدی کمی غیر طبیعی در موارد زیر 6ماه با AMA منفی و سابقه دارویی منفی - و سونو و MRI منفی (((((بعد از ERCP )))))نیاز به بیوپسی دارد.

الگوریتم 296- 1 صفحه 1924
که مربوط به بالای 6ماه هست و در صورت منفی بودن AMA گزینه ERCP , LIVER BIOPSY رو گفته است.که در صورت سوال 2ماه ذکر شده است.
طرحان محترم عنایت داشته باشید گزینه درست طبق رفرنس ERCP می باشد.

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 06:25 ب.ظ

دوستان در مورد نمرات محروم بگین خواهش میکنم

شوک شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 06:04 ب.ظ

به بالایی
خوب اینطوری باز هم 2گزینه ای میشه!!

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 05:46 ب.ظ

در جواب c4 :
بالاتر از T1 باید اندام فوقانی رو هم می گرفت.

شوک شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 05:14 ب.ظ

سوال اخلاق پزشکی هم غلط زده
متن رفرنس
پزشک و ملاحظات اخلاقی جلد دوم موارد کاربردی
پاراگراف 2 از صفحه 15
رضایت 3جز دارد:ارایه اطلاعات - ظرفیت تصمیم گیری و تصمیم گیری داوطلبانه...
تصمیم گیری عبارت است از حق بیمار در تصمیم گیری ازادانه بدون فشار(((( اجبار ))))یا فریب.

پاراگراف 4 از صفحه 16
طرح مشکل عبارت است از مشخص کردن مشکلی که بیمار با ان مراجعه کرده و ارایه یک لیست از گزینه های درمانی!
تصمیم گیری عبارت است از انتخاب یکی از گزینه های درمانی.

سعید شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 05:10 ب.ظ

بنظر سطح نمرات بیشتر بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ باشه ( بر خلاف دوره قبل که بیشتر نمرات بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ بود )شاید رتبه ها مثل دوره ۳۶ بشه

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 05:01 ب.ظ

کدوم 7 تا سوال ؟ بگین تا ما هم اعتراض بدیم

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 04:43 ب.ظ

خوب نکته اینه که T8 به بالا رو اگه میخواد سرویکال سگمان 4 که بالاتر هست مطمن تره!!! یعنی 3تا گزینه با استدلال بالا میتونه درست باشه
اخه سوال دقیق یه گزینه میخواد و بهترین T10 هست!
میدونم که خیلی از افراد سوالات 2 پهلو رو درست جواب ندادن!بعضا اون کسی که پاسخ ها رو هم وارد کلید کرده طراح نبوده و فقط پاسخ داده! فعلا که 7تا سوال با متن کتاب تناقض داره

سلام شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 04:34 ب.ظ


به 315 امیدی هست؟

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 04:30 ب.ظ

Azize man in yni dargiri bayad balaye T8 bashe ta upper motor neuron dx vase reflexe shekami hesab sh hamoon T6 doroste

شوک شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 04:24 ب.ظ

آخه چرا به کتاب نگاه نمیکنین الگوریتم کتاب گفته ERCP
حتی فصل اپروچ به اختلالات کبدی تو متن گفته ERCP

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 04:04 ب.ظ

داخلی پارسال 373 ذخبره

amu purang شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 04:01 ب.ظ

akharin dakheli parsal chan bude nomrash

رند شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 03:55 ب.ظ

من۳۰۰میشم چیزی قبول میشم

شوک شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 03:54 ب.ظ

افرین سگمان 10 میشه هر چی گشتم پیداش نمیکردم
لطفا این ها رو پیدا کنید
.
ERCP واسه سوال داخلی که گفته بیوپسی من کتاب دارم ولی فارسی هست دقیقا تو الگوریتم گفته ERCP

روزاسه در اپی اسکلریت شایع تر از اسکلریت هست و واضح هست اپی اسکلریت عود مکررش پاتولوژیک هست و اصلا اسکلریت اونقدر عود داره که چشم ...

شوک شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 03:47 ب.ظ

بچه ها سوال پسر 8ساله تب سرفه با برادری که سابقه ابتلا داره و در گرافی پری بونکیال و پری هایلار thickening داره تو گاید گفته ازیترو با تشخیص اتیپیکال پنومونی حالا زده ترخیص بدون انتیبیوتیک چرا؟؟؟؟
کسی کتاب اسنشیال داره نگاه کنه؟

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 03:45 ب.ظ

شما هم اعتراض بدین

اعصاب:

aminoff Clinical Neurology, Seventh Edition

فصل 5 (Motor Deficits )

صفحه 158

قسمت F. SUPERFICIAL REFLEXES
The polysynaptic superficial abdominal reflexes, which depend on the integrity of the T8-T12 spinal cord segments, are elicited by gently stroking each quadrant of the abdominal wall with a blunt object such as a wooden stick


با توجه به اینکه بیمار علائم upper motor neuron دارد و رفلکس پوستی شکمی ندارد پس ضایعه از T8-T12 میباشد و در بین گزینه ها سگمان دهم نخاع توراسیک جواب صحیح است

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 03:32 ب.ظ

369 زاهدان

gp bichare khaste شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 03:18 ب.ظ

kasi mieduni paeentarin nomre jarahi parsal chand bude

پاندا شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 03:03 ب.ظ

به رضا
چون لوکالیزه هست برونشکتازی لوکالیزه میشه برونکوسکوپی

سوال امار شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 03:01 ب.ظ

سوال هپاتیت و سرطان کبد گزینه الف درست تر نیست
توروخداجواب بدید

رضا شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 02:44 ب.ظ

دوستان اون سوال داخلی مگه جوابش کمبود alfa1 antitripsin نمیشه؟ چرا زده برونکوسکپی؟

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 02:23 ب.ظ

سلام
من سال گذشته امتحان دادم و دفتر این امتحان خسته کننده بسته شد
اومدم به یاد اون موقع سری بهتون بزنم
روان قبول شدم خیلی هم راضیم
برای همتون ارزوی موفقیت دارم

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 02:17 ب.ظ

سهمیه منا.ق محروم ۲
۳۶۰ با محروم قبول میشه؟

به هتروفیل آنتی بادی شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 02:11 ب.ظ

عزیز نگران نباش جواب تو کلید a درسته احتمالا کلید اشتباه پر شده تو کلیدا فرق داره توکل به خدا

سهمیه مناطق محروم شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 02:01 ب.ظ

کسی میتونه راهنمایی کنه که سهمیه مناطق محروم چقدر تاثیر روی رتبه داره؟؟؟

سرافکنده شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 01:27 ب.ظ

341 قبول میشم؟؟

به اونیکه به امتحان لعنت کرده شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 01:17 ب.ظ

اتفاقا امسال سوالها خیلی دقیق تر و منطقی تر از هر سال طرح شده بود.
دستشون طراح های محترم درد نکنه.

تو رو خدا جواب بدین شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 01:09 ب.ظ

سوال داخلی که بیوپسی کبدجواب داده ERCP درست از روی کتاب نگاه کردم ولی نمیدونم چه جوری اعتراض بفرستم

تو رو خدا جواب بدین شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 01:06 ب.ظ

قبول میشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تو رو خدا جواب بدین شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 12:57 ب.ظ

340قبول مشم؟؟؟؟؟

تو رو خدا جواب بدین شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 12:55 ب.ظ

340قبول مشم؟؟؟؟؟

به شیراز شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 12:47 ب.ظ

من استریت ها رو گفتم
شاید دروغ گفتن ولی من از ٤نفرنمره بالای ٤٧٠شنیدم

هتروفیل انتی بادی شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 12:46 ب.ظ

دوستان من اینو از پارس مدیک Copy pasteکردم
لطفاًهمینو کپی کنین وتامیتونین اعتراض بفرستین

من اینو پیدا کردم میتونین همینو بفرستین


Nelson Essentials of Pediatrics ,6ed
صفحه 379
مبحث LABORATORY AND IMAGING STUDIES در فصل بیماریهای عفونی قسمت لنفادنوپاتی

پاراگراف سوم


The most reliable test for diagnosis of acute EBV infection is the IgM anti-viral capsid antigen (Fig. 99-1). Heterophil antibody also is diagnostic but this test is not reliably positive in children younger than 4 years of age with infectious mononucleosis


این بچه 3 ساله است در نتیجه با توجه به تکست گزینه صحیح IgM anti-viral capsid antigen می باشد

از شیراز شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 12:44 ب.ظ

کی میگه همه میگن ۴۷۰ من شیراز بودم ۳۸۰ شدم و خیلی از دوستام هم ۳۸۰ تا ۴۰۰ هستند .

استریت ایران شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 12:42 ب.ظ

به نظرم سؤالا سخت تربود منم بد دادم،ولی انگارنمره بالای ٤٤٠-٤٥٠ زیاده.نابود میشیم

سارابه دکتراس شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 12:40 ب.ظ

دکتراس به دااااادم برس
شیراز همه میگن ٤٧٠-٤٩٠-٥٠٠
من ٤٣٩ زدم.بدبخت شدم. توروخدا بگو تهران چه خبره؟؟؟

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 12:39 ب.ظ

چرا هیچی نمیگین

خاک بر سر ۴ شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 12:37 ب.ظ

۳۶۸

یکی از... شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 12:37 ب.ظ

میشه خواهش کنم از استریت ایران که جواب بدن ایا سطح امتحان سختتر از سال قبل بوده و ایا امتحان اسون بود؟

خاک برسر3 شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 12:36 ب.ظ

384

خاک بر سر۲ شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 12:34 ب.ظ

۳۷۷

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 12:28 ب.ظ

۳۶۴

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 12:27 ب.ظ

۳۵۰

استریت ایران شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 12:16 ب.ظ

سلام خانم دکتر عزیز،امیدوارم خوب باشین
یه سؤال جراحی داشتم،دیروز تو امتحان رزیدنتی یه مرد عارضه آپاندیسیت معرفی کرده بودن که فکرمیکنم جوابشو غلط دادن،
آقای ٢٠ساله که هفته گذشته آپاندکتومی شده بدلیل خروج چرک ازمحل برش جراحی مراجعه نموده است.گزارش پاتولوژی التهاب شدیدآپاندیس بوده است،درمعاینه علایم حیاتی طبیعی است.خروج چرک ازمحل برش مشهوداست.اطراف محل عمل ملتهب نیست.بهترین اقدام کدام است؟
١)ارسال نمونه چرک برای کشت و انتی بیوگرام+انتی بیوتیک
٢)بستری نمودن بیمار،شروع انتی بیوتیک تزریقی وشستشوی زخم
٣)بازکردن زخم(برداشتن بخیه ها) وشستشوی آن
سی تی اسکن شکم برای یافتن کانون احتمالی عفونت داخل شکمی وتصمیم براساس نتیجه آن

نابود شده شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 12:12 ب.ظ

به نوشین شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 12:10 ب.ظ

یا با فایرفاکس برو یا مستقیم از اینجا
www.sanjeshp.ir/dastyari39/Key91/A.jpg
www.sanjeshp.ir/dastyari39/Key91/B.jpg
www.sanjeshp.ir/dastyari39/Key91/C.jpg
www.sanjeshp.ir/dastyari39/Key91/D.jpg

استریت ایران شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 11:58 ق.ظ

من ٤٤٠ از بقیه استریتا خبرندارین؟

نوشین شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 11:58 ق.ظ

مرسی.....اما منم همونجا میرم اما جوابا که نیست اونجا!!!!!

به نوشین شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 11:54 ق.ظ

sanjeshp.ir

خاک بر سر شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 11:54 ق.ظ

۳۸۰

نوشین شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 11:48 ق.ظ

کلیدها کجاست؟؟؟؟؟؟ادرسشو میشه بدید....

سال دومی شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 11:39 ق.ظ

ممنون از اینکه جواب دادید

دکتر پ شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 11:35 ق.ظ

۳۶۷. بچه ها کلید A و Cو کلیدهایD و B یکیه!!!!مشکوکه!!خیلی مشکوکه!!

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 11:29 ق.ظ

استریتها چکار کردن؟کسی خبر نداره؟

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 11:27 ق.ظ

بچه ها مگه اسپوندیلولیستزیس ناشی از لغزش مهره نیست؟اخه جواب زده شکستگی پارس؟غلطه یا اشتباه میکنم؟
نوراپراکسی هم غلطه,مگه اکسونوتمزیس نمیشه؟
مگه پسر سه ساله هترفیل میشه چک کرد؟مگه ویرال کپسید نمیشه؟

به سال دومی شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 11:26 ق.ظ

۱۴۰۰

سال دومی شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 11:24 ق.ظ

بچه ها خواهشا کسی میدونه 385 پارسال چه رتبه ای داشت؟

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 11:23 ق.ظ

بچه ها به نظرتون نمره های مشابه امسال و پارسال رتبه هاشون یکی میشه؟ینی امسال اصلا سخت تر نبود؟

به بالایی شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 11:23 ق.ظ

حدوده ۱۲۰۰-۱۴۰۰

ali شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 11:22 ق.ظ

دقت کردین پاسخنامه گروه A و C دقیقا یکسان و پاسخنامه B و D هم یکسان بود , یعنی فقط دو گروه سوال بود!!!!

سال دومی شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 11:19 ق.ظ

بچه ها خواهشا کسی میدونه 385 پارسال چه رتبه ای داشت؟

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 11:18 ق.ظ

.

آشنا شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 11:16 ق.ظ

388 با یک سال تمام مطالعه خاک تو سرم از بی دقتی!!!

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 11:15 ق.ظ

۴۳۶.

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 11:13 ق.ظ

تعداد سوالای درست ضربدر سه منهای تعداد سوالای غلط

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 11:12 ق.ظ

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 11:11 ق.ظ

367

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 11:10 ق.ظ

درستها رو در۳ ضرب کن از اشتباها کم کن

سال دومی شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 11:10 ق.ظ

من 385 بچه ها تو رو خدا نمره هاتون رو الکی نگین

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 11:08 ق.ظ

اسندیلولیستززیس غلط نیست؟

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 11:06 ق.ظ

تو رو خدا ی بار میگین چ جوری نمره رو حساب میکنیم؟
غاطی کردم

ماندانا شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 11:01 ق.ظ

بچه ها تو رو خدا بگین چند نفر زیر 350 داریم... تو پارس مدیک که همه 400 شدن ...

ماندانا شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 10:59 ق.ظ

بچه ها من شدم 330 وای خاااااااک بر سرم ... دارم یه سره گریه می کنم...

م شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 10:54 ق.ظ

من 350
من تاپ بودم برای پوست تهران می خوندم
واقعا نابود شدم
فبول میشم؟

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 10:50 ق.ظ

chera inghadr javabaye dakhelishoon ghalat dare

سارابه دکتراس شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 10:49 ق.ظ

کجایی دکتر؟؟؟ گندزدم
چه کردی؟

مریم شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 10:45 ق.ظ

توی این ادرس که کلید سوالات نیست!فقط زده فرم اعتراض!!!!چرا من کلیدو بیدا نمیکنم؟؟؟؟؟؟

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 10:40 ق.ظ

کلید اومد.

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 10:38 ق.ظ

لعنت به این امتحان
خیلی خونده بودم.باورم نمیشد اینجوری گند بزنم.270!!!!!!!!!!خاک بر سرتون با اون سئوال طرح کردنتون.این بود تحلیلی؟این بود عدم وجود سواد سطحی؟

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 10:38 ق.ظ

http://sanjeshp.ir/dastyari39/Index.htm

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 10:36 ق.ظ

بچه ها لطفا یکی جواب بده....واقعا کلید را زدند؟توی سنجش که نیست...کجا کلیدو زدند؟

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 10:30 ق.ظ

چرا برای من سنجش باز نمی شه

355 شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 10:29 ق.ظ

سلام
چند اوردید؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد