خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

آزمون‌های جامع علوم پایه و پیش کارورزی برگزار شد

  اوست عادل 

لعنت خداوند و رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) بر تمام مسئولان شیطانی منافق در حکومت اسلامی که با دزدی و خیانت و پایمال کردن حق مردم، آبروی دین مبین اسلام را به بازی میگیرند. عذاب ابدی فرقان در دنیا و اخرت نثارشان باد.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد

لعنت خدا بر همه مسئول نماهایی که با باندبازی و خودخواهی و تمامیت خواهی به خون شهدا خیانت میکنند

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد

  لعنت خدا بر سوال فروشان و حامیانشان و همه کسانیکه حق سایر داوطلبان دستیاری را در خفا ضایع می کنند؛ آمین. 

  اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد 

آزمون‌های جامع علوم پایه و پیش کارورزی برگزار شد  

آزمون های جامع علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به همراه آزمون پیش کارورزی با حضور 6 هزار و 551 نفر در روز پنجشنبه 11 اسفند ماه در 40 دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.
دکتر جبرائیل نسل سراجی - رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: این آزمون ها بدون مشکلی در دانشگاههای علوم پزشکی مربوطه برگزار شدند.
وی اضافه کرد: نتایج نهایی این آزمون ها در دهه سوم اسفندماه از سوی مرکز سنجش به دانشگاههای علوم پزشکی اعلام می شود.
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی درباره تعداد دانشجویان شرکت کننده در این دوره از آزمون ها یادآور شد:  2 هزار و 448 دانشجوی پزشکی سال آخر در آزمون پیش کارورزی و 3 هزار و 57 دانشجوی پزشکی در آزمون جامع علوم پایه پزشکی شرکت کردند.
وی افزود: 649 نفر در آزمون جامع علوم پایه دندانپزشکی و 397 نفر نیز در آزمون جامع علوم پایه داروسازی شرکت داشتند.
به گزارش مهر، بر اساس مصوبه شورایعالی برنامه ریزی دانشگاه‌های علوم پزشکی شرط قبولی در آزمون های جامع علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و پیش کارورزی از شهریور سال 90 به بعد، کسب حداقل 50 درصد نمره آزمون است.
آزمون پیش کارورزی برای دانشجویان رشته پزشکی که می خواهند وارد دوره کارورزی شوند و آزمون های جامع در سه رشته دکتری حرفه ای پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی با هدف ارتقاء سطح علمی هماهنگی و یکنواختی کیفیت آموزش در کلیه دانشگاههای علوم پزشکی برگزار می شود.
 

  کلید اولیه آزمون پیش کارورزی اسفند ماه 1390 گروه الف

 

 اعتراض به سوالات اسفندماه 1390

 

 کلید اولیه آزمون پیش کارورزی اسفند ماه 1390 گروه ب   

  

...........

  سوالات آزمون پیش کارورزی اسفند ماه 1390 

در وبلاگ

یادداشت های یک دانشجوی پزشکی 

با تشکر ویژه از زحماتشان

   

داونلود سوالات آزمون پیش کارورزی اسفند ماه 1390 بصورت فایل PDF  

+++++++

  معاون آموزشی وزارت بهداشت:
دانشگاه علوم پزشکی تهران مجری برگزاری دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی شد

معاون آموزشی وزارت بهداشت از واگذاری ارائه دوره دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی به دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد..........  

+++++++ 

با تقدیر از 47 برگزیده
رتبه اولی های آزمون دکتری تخصصی گروه پزشکی گردهم می آیند  

مراسم تقدیر از دانشجویان رتبه های اول آزمون دوره دکتری رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت در سه سال تحصیلی گذشته ...........
  

  +++++++

اعلام فرصت بررسی مدارک برای داوطلبان آزمون دستیاری سال91  
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی از اعلام فرصت به داوطلبان دستیاری خبر داد و گفت: داوطلبان سی و نهمین دوره پذیرش دستیاری تخصصی پزشکی می توانند از 20 تا 23 اسفند ..................

+++++++

دبیر شورای آموزش پزشکی:
نتایج بررسی مدارک اولیه داوطلبان آزمون دستیاری شنبه منتشر می‌شود  

 دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با اشاره به بررسی مدارک اولیه متقاضیان سی ‌و نهمین دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشکی، گفت: نتایج بررسی مدارک اولیه ........................ 

 +++++++

اینجا خانه پزشک است نه خانه دستیاری! پس همه همکاران و دانشجویان پزشکی میتوانند در مورد پزشکی و درس خواندن و موفقیت و راهنمایی های درخواستی و مشکلات تحصیلی و صنفی  خود نظر دهند. 

                                                                                 ارادتمند بابا بزرگ!  

+++++++ 

آغاز ثبت نام دوره تکمیلی تخصصی در پزشکی/ اعلام ظرفیت پذیرش
ثبت نام در آزمون پذیرش دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال تحصیلی 91 به صورت غیر متمرکز در دانشگاههای علوم پزشکی از امروز آغاز شد و تا 29 اسفند
................. 

آغاز ثبت نام دوره تکمیلی تخصصی در پزشکی/ اعلام ظرفیت پذیرش
ثبت نام در آزمون پذیرش دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال تحصیلی 91 به صورت غیر متمرکز در دانشگاههای علوم پزشکی از امروز آغاز شد و تا 29 اسفند ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، این آزمون برای پذیرش در دانشگاههای علوم پزشکی که دارای مجوز آموزشی دوره های تکمیلی تخصصی هستند در 28 اردیبهشت ماه 91 برگزار می شود.
آزمون کتبی در 28 اردیبهشت ماه و آزمون شفاهی پذیرش در این دوره در روزهای 29 و 30 اردیبهشت برگزار خواهد شد و پذیرفته شدگان دوره خود را از مهرماه سال 91 آغاز می کنند. پذیرش نهایی از طریق معدل گیری آزمون کتبی شامل یکصد سوال با ضریب دو و آزمون شفاهی (بصورت آسکی) با ضریب یک انجام می پذیرد.
بر اساس اعلام دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام و شرکت در آزمون شامل تصویر حکم استادیاری متقاضیان عضو هیأت علمی دانشگاههای علوم پزشکی، تکمیل فرم مربوط به اعضای هیأت علمی، تصویر دانشنامه تخصصی و یا گواهی موفقیت در آزمون دانشنامه، تصویر برگ پایان خدمت نظام وظیفه و یا معافی، ارائه گواهی برای پزشکان متقاضی از سوی معاونت درمان، ارائه 2 قطعه عکس، ارائه تصویر شناسنامه و کارت ملی است.
ظرفیت پذیرش در دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) پزشکی در سال تحصیلی 91 در 13 دانشگاه علوم پزشکی 251 نفر تعیین شده است.
بالاترین ظرفیت پذیرش در این دوره با 14 نفر ظرفیت به دوره تکمیلی تخصصی "مداخله ای قلب و عروق" (اینترونشنال کاردیولوژی) زیر مجموعه بیماریهای قلب و عروق در دانشگاه علوم پزشکی تهران اختصاص دارد. 37 دوره تکمیلی تخصصی در این مرحله دارای ظرفیت یک نفر پذیرش است.
بنا به مصوبات شورای آموزش پزشکی و تخصصی در این دوره حداقل 50 درصد ظرفیت هر رشته/محل به اعضای هیأت علمی رسمی و پیمانی دانشگاههای علوم پزشکی کشور تعلق خواهد گرفت. اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی آزاد اسلامی مشمول استفاده از مزایای فوق شناخته نمی شوند و در صورت تکمیل نشدن ظرفیت اعضای هیأت علمی و یا عدم احراز حدنصاب، ظرفیت پذیرش از بین داوطلبان آزاد واجد شرایط تکمیل می شود و در بین داوطلبان آزاد در شرایط مساوی اولویت با اعضای غیرهیأت علمی شاغل در دانشگاههای علوم پزشکی خواهد بود. 


 +++++++ 
 

اعلام فرصت بررسی مدارک برای داوطلبان آزمون دستیاری سال91  


دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی از اعلام فرصت به داوطلبان دستیاری خبر داد و گفت: داوطلبان سی و نهمین دوره پذیرش دستیاری تخصصی پزشکی می توانند از 20 تا 23 اسفند از نتایج بررسی مدارک خود مطلع شوند.
دکتر سیدامیرمحسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: نتایج بررسی مدارک اولیه متقاضیان و داوطلبان پذیرش دستیاری سال 91 از تاریخ 20 تا 23 اسفند بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل مشاهده است.
وی افزود: کلیه داوطلبانی که طبق بررسی های انجام شده دارای نقص مدارک جهت شرکت در آزمون هستند، باید در مهلت اعلام شده با استفاده از کد رهگیری وارد سایت مرکز سنجش شوند و پس از مشاهده پرونده شخصی خود نسبت به رفع نقص و تکمیل مدارک ارسالی اقدام کنند.
ضیایی تاکید کرد: عدم تکمیل مدارک در مهلت مقرر به منزله انصراف از آزمون دستیاری سال 91 است.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی یادآور شد: در این مرحله از بررسی مدارک، مستندات مربوطه به سهمیه های داوطلبان دستیاری مورد بررسی قرار نگرفته است و داوطلبان نسبت به صحت مدارک ارسالی مسئولیت دارند و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در صحت مدارک بر عهده داوطلبان است.
ضیایی تاکید کرد: افرادی که در آزمون دستیاری سال 91 ثبت نام نکرده اند نمی توانند در مهلت بررسی مدارک در آزمون ثبت نام کنند.
به گزارش مهر، سی و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیاری تخصصی پزشکی در تاریخ پنجشنبه 31 فروردین ماه سال 91 در 18 شهر و 26 رشته برگزار می شود. 

 
 +++++++ 
 

دبیر شورای آموزش پزشکی:
نتایج بررسی مدارک اولیه داوطلبان آزمون دستیاری شنبه منتشر می‌شود  

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با اشاره به بررسی مدارک اولیه متقاضیان سی ‌و نهمین دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشکی، گفت: نتایج بررسی مدارک اولیه متقاضیان از روز شنبه 20 اسفند ماه منتشر می‌شود.
سید امیر محسن ضیائی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه مدارک اولیه متقاضیان آزمون دستیاری بررسی شده است، اظهارکرد: نتایج بررسی این مدارک طی روزهای 20 تا 23 اسفند ماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی
www.sanjeshp.ir  منتشر می‌شود.
وی با بیان اینکه داوطلبان می‌توانند با درج کد رهگیری به پرونده شخصی خود مراجعه کنند، تصریح کرد: در صورتی که پس از بررسی انجام شده مدارک داوطلبی ناقص باشد، باید در این مهلت نسبت به تکمیل آن اقدام کند.
ضیائی با تاکید بر اینکه عدم تکمیل مدارک در مهلت مذکور به منزله انصراف داوطلب از شرکت در آزمون دستیاری است، گفت: در این مرحله بررسی مدارک داوطلبان مربوط به سهمیه‌های درخواستی مورد بررسی قرار نگرفته است.
 

 +++++++ 

 

با تقدیر از 47 برگزیده
رتبه اولی های آزمون دکتری تخصصی گروه پزشکی گردهم می آیند  

مراسم تقدیر از دانشجویان رتبه های اول آزمون دوره دکتری رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت در سه سال تحصیلی گذشته از سوی وزارت بهداشت برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، در این گردهمایی از رتبه های اول آزمون دوره دکتری سال تحصیلی 89-88 و 90-89 و 91-90 در رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت تقدیر می شود.
مراسم تقدیر از این دانشجویان روز دوشنبه 22 اسفند ماه در سالن همایش های رازی واقع در پردیس همت دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود و رتبه های اول که اسامی آنها در سایت وزارت بهداشت ذکر شده می توانند در این مراسم شرکت کنند. 

بدینوسیله به اطلاع رتبه های اول آزمون دوره دکترای سال تحصیلی 89-88 و 90-89 و 91-90 رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت می رساند،‌ مراسم گردهمایی و تقدیر از دانشجویان روز دوشنبه مورخ 22/12/90 از ساعت 12-9 صبح
در سالن همایش های رازی واقع درپردیس همت دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می گردد.

لذا از کلیه رتبه های اول که اسامی آنها ذکر گردیده است، دعوت می گردد در این مراسم شرکت نمایند.

ضمنا درهنگام حضور کارت شناسایی معتبر همراه داشته باشند.

ردیف

نام و نام خانوادگی

رشته

1

لیلا جانانی

آمار زیستی

2

مریم خزائی پول

آموزش بهداشت

3

آیت احمدی سرائیلانی

اپیدمیولوژی

4

امیراحمد شجاعی

اخلاق پزشکی

5

مختار عراضپور

اعضای مصنوعی و وسایل کمکی

6

رضا اسماعیلی

اقتصاد سلامت

7

سید هادی قاسمی

انفورماتیک پزشکی

8

علی جلودار

انگل شناسی پزشکی

9

ناصر قلی جانی

ایمنی شناسی پزشکی

10

مهدی روحانی

باکتری شناسی پزشکی

11

شیرین شهبازی صیقلده

بهداشت باروری

12

حمیدرضا حیدری

بهداشت حرفه ای

13

غلامحسین صفری

بهداشت محیط

14

مهرنوش شانکی باورصاد

بیوشیمی بالینی

15

ساناز علائی جهرمی

بیولوژی تولیدمثل

16

مریم اسماعیلی

پرستاری

17

سعید حیدری کشل

پروتئومیکس کاربردی

18

ابوالفضل اکبری

پزشکی مولکولی

19

ناصح ملکی راواسان

حشره شناسی پزشکی و مبارزه با ناقلین

20

مهدیه تویسرکانی راوری

روانشناسی بالینی

21

فهیمه قاسمی

زیست فناوری پزشکی

22

الهام داوودی دهاقانی

ژنتیک پزشکی

23

شهرزاد حبیبی قهفرخی

سالمندشناسی

24

جواد مقری

سیاستگزاری سلامت

25

ریحانه توفان

شنوایی شناسی

26

طاهره قدیری گرجان

علوم اعصاب

27

رفیعه علیزاده میران

علوم تشریحی

28

زینب نیک نیاز

علوم تغذیه

29

مهناز طبیبی آذر

علوم و صنایع غذایی

30

ساسان زائری

فارماکولوژی

31

علیرضا منتظر ابدی

فیزیک پزشکی

32

امین نوروزی فشخامی

فیزیوتراپی

33

غلامحسین مفتاحی

فیزیولوژی

34

سیمین ریاحی

فیزیولوژی ورزش

35

روح اله فاتح

قارچ شناسی پزشکی

36

فرانک علی آبادی

کاردرمانی

37

ریحانه محمدی

گفتاردرمانی

38

فردین علی پور گراوند

مددکاری اجتماعی

39

مریم جهانبخش

مدیریت اطلاعات بهداشتی درمانی

40

روح اله عسگری

مدیریت خدمات بهداشتی درمانی

41

علیرضا نوروزی

مطالعات اعتیاد

42

علی اکبر علیزاده

مهندسی بافت

43

اسماعیل میرزایی

نانوفناوری پزشکی

44

رضا طاهرخانی

ویروس شناسی پزشکی

45

اسمردیس حاجتی

هماتولوژی

46

ریحانه معینی

طب سنتی

47

راحله کافیه

مهندسی پزشکی

 

 +++++++

 

 معاون آموزشی وزارت بهداشت:
دانشگاه علوم پزشکی تهران مجری برگزاری دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی شد

معاون آموزشی وزارت بهداشت از واگذاری ارائه دوره دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی به دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد.
محمد علی محققی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر اینکه نخستین دوره پذیرش دانشجو در دوره دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی به صورت آزمایشی با تعداد محدود دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی تهران اجرا می‌شود، اظهار کرد: برنامه آموزشی این دوره در دانشگاه مجری تدوین می‌شود.
وی با اشاره به واگذاری شرایط پذیرش به دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: قرار است دانشگاه نتایج نظرسنجی شرایط و ضوابط را به وزارت بهداشت ارائه دهد.
محققی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش در این دوره حداکثر 15 نفر است، اظهار کرد: اگرچه پیش‌بینی می‌شود که داوطلبان زیادی متقاضی ورود به این دوره باشند ولی به هرحال هرچه ظرفیت محدودتر باشد بهتر می‌توان این دوره را برگزار کرد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت از برگزاری آزمون برای دوره دکترای حرفهای فیزیوتراپی خبر داد و افزود: البته نحوه برگزاری و چگونگی آزمون ورودی این دوره توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران طراحی می‌شود.

 

 
 +++++++
نظرات 90 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 29 اسفند 1391 ساعت 05:45 ب.ظ

سلام برا امتحات پره چی بخونیم بهتره ؟

الی جمعه 25 فروردین 1391 ساعت 08:51 ب.ظ

سواهای پره شهریور رو توی وبلاگ دارید؟
ممنون

neda دوشنبه 14 فروردین 1391 ساعت 07:39 ب.ظ

salam
mishe lotfan szmoone pre anternie shahrivar 90 ro ham bezarid.
mamnoon

[ بدون نام ] شنبه 20 اسفند 1390 ساعت 02:15 ب.ظ

بابابزرگ اگه نمیخوای کامنت بذاریم بگو؛ دیگه چرا پاکشون میکنی؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 17 اسفند 1390 ساعت 11:25 ق.ظ

قلندر چهارشنبه 17 اسفند 1390 ساعت 11:11 ق.ظ

بگو بله...
کو شوووووووررررر این دوره و زمونه...
گور بابای امتحان.. بچسب شوور و نپره

پریا چهارشنبه 17 اسفند 1390 ساعت 09:39 ق.ظ

سلام
همگی خسته نباشین.اینجا کسی میدونی بهترین نمره های پره انترنی امسال چه حول و حوشی هستن؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 17 اسفند 1390 ساعت 09:13 ق.ظ

دوستان دستیاری دهنده ای که می فرمایند سوالات آسون بود برای شما درسته آسونه ولی دیگه خودتون پره دادین از شرایطش باخبرین اغلب بچه ها 1ماه بیشتر فرصت خوندن نداشتن تازه اون هم بعد از امتحانات درسها وبعد از بخش دیگه رمقی واسه خوندن نمی مونه.تازه این وسط امتحان پیش پره تئوری عملی هم چند روز رو ازشون گرفت

[ بدون نام ] چهارشنبه 17 اسفند 1390 ساعت 12:05 ق.ظ

شایعه چیه پدرجان.حتی اونهایی که امتحان شهریور دادن خودشون می گن نمره بهشون اضافه شده بابا!البته 40 نمره نبود وجدانا همه یکطور می گن ما حداقل حداکثری که گفتن رو گرفتیم.بین 10-20 نمره بوده احتمالا.البته اون سوالهایی هم که شاید نمره اش به همه داده شده رو هم باید در نظر گرفتامید بچه رو ناامید نکن نمره می دن. حالا چقدر می خوای نمره؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 16 اسفند 1390 ساعت 11:51 ب.ظ

چرا شایعه!
برای شهریور حتی یک نمره هم اضافه نکردند
و همه مسئولین وزارتخانه سخت بودن امتحان را تکذیب کردند و گفتند که امتحان کاملا استاندارد بود. اما اعتراض میکنیم شاید برای شما موثر واقع شد
۴۰ نمره کم داری!

پزشک کوچولو سه‌شنبه 16 اسفند 1390 ساعت 11:10 ب.ظ

سلام به همکارای عزیز
امتحان پره انترنی و علوم پایه خیلی سخت بود همه با هم مثل شهریور امسال به این امتحان اعتراض داریم اگر تعداد معترضین به ازمون زیاد باشه مثل شهریور امسال تا 40 نمره به نتیجه اضافه می کنند تا می توانید اعتراض کنید و به مجلس اعتراض کنید
با تشکر از همه دوستان و همکاران عزیز

[ بدون نام ] سه‌شنبه 16 اسفند 1390 ساعت 05:26 ب.ظ

برخلاف نظر ایدین بنظر من امتحان پرانترنی اسفند مشکل بود تو خانه نشیتن سوال زدن خیلی راحته وقتی همین سوالات در جلسه زده میشه مشکل ایجاد میکنه من همه سوالات دستیاری را به راحتی در خانه حل میکنم و خیلی اسان بنظرم می رسه ولی وقتی می ری جلسه امتحان با اینکه در جلسه بنظرت سوال ها اسون می اد وقتی بیرون می ایی میبینی کلی غلط زدی در حالیکه بیشترش را خوانده بودی
تعداد سوالات درست زده در این امتحان اصلا مهم نیست
بلکه مهم هر چه بیشتر خواندن در این ۴۰ روز است همه کارشناسان روی این مسئله تاکید دارند
در مورد طراحی سوالات هم باید بگم هیچ فرقی نکرده و هر ساله برای ۲۰-۳۰ سوال تغییر اعمال میشه و مابقی سوالات مثل سالهای قبل میشه و ایدین هم انگشت گذاشته روی ان ۲۰-۳۰ سوالیکه تغییر داده میشه مثل سوال ۱۲۵ امار که تابحال سوال نشده بود ولی ۵ سوال دیگه مشابه سوالهای سالهای قبل بودند
در هر امتحان ممکنه تمام سوالات یک درس جزء این ۲۰-۳۰ سوال تغییر یافته باشه بعضی سالها هم بین تمام درسها پخش میشه.
مطمئن باشید طراحی سوال مثل سالهای قبل است و هیچ فرقی نمیکند

آیدین سه‌شنبه 16 اسفند 1390 ساعت 04:12 ب.ظ

بنظر منم آزمون پره انترنی نسبت به دستیاری آسونتره اما برای ماها که خودمونو برای آزمون دستیاری آماده میکنیم نزدیکترین و استانداردترین سوالات به آزمون دستیاری هستند مخصوصاْ در محتوا و معمولاْ در آزمون های دستیاری تعدادی از سوالات مشابه آخرین آزمون های پره بوده از طرفی با ارزیابی سوالات پره انترنی میتوان به بعضی مباحثی که ازشون تابحال سوال کم اومده بوده اما یکباره جدیداْ برای طراحان اهمیت بیشتری پیدا کردند پی برد و به آن مباحث توجه بیشتری داشت چون احتمال طرح سوال از اونا برای ماها هم زیاده. بعنوان مثال در جراحی از مبحث کبد در همین ۵ آزمون اخیر از سال ۸۹ ( پره و دستیاری ) ۵ سوال اومده یعنی مرتباْ در هر آزمون داره ازش سوال میاد در صورتیکه در طول کل حدود ۳۰ دوره آزمون های قبل حدود ۱۲ سوال ازش اومده بود.
در کل بنظر من از آزمون های پره بیشتر باید برای رفع نقاط ضعف و مرور بعضی مطالب مهم استفاده کرد و نمیشه زیاد روی تعداد سوالی که درست یا غلط جواب میدیم وضعیت خودمونو برای آزمون دستیاری تعیین کنیم. چه بسا با رفع نقاط ضعف و مطالعه هدفمندتر نمرات خیلی بالاتری در آزمون دستیاری بدست بیاریم.

به بابا بزرگ عزیز سه‌شنبه 16 اسفند 1390 ساعت 04:10 ب.ظ

سلام بابا بزرگ
تورو خدا اگه خبری دارید که سال دیگه چه تغییری می کنه حتما به ما بگید
اخه مهمه. اگه ضریب بزارند خب بر اساس رشته مورد علاقه باید خواند
اگه هم نمرات پره بخواد که هیچی.چون دانشگاه ها هر کدام برای خودشون سبک خودشونو دارن
در ضمن ایدین جان من با موافقم.سوالات راحت شده.من هم با سوالات پره این مشکل را داشتم.از اسانی شک می کردم.

به ماندانا سه‌شنبه 16 اسفند 1390 ساعت 02:45 ب.ظ

با سلام
به نظره شخصی بنده سئوالات پره انترنی همیشه ساده تر از دستیاری بوده و احتمالا خواهد بود ولی در مورد اینکه اگه سئوالات پره رو خوب پاسخ نداده باشی حتما دستیاری رو هم نمی تونی جواب بدی تردید دارم ولی شخص خود بنده همیشه آزمون پره و سئوالات اون رو به مراتب راحت تر پاسخ میدم و سال دومیه که امتحان دستیاری میدم سال پیش با کمال افتضاح 360 شدم
امتحان پره رو امسال جواب دادم تقریبا به جزء چند سئوال که هنوز دوره نکرده بودم همه رو جواب درست دادم البته احتمالا وقت زیادی رو واسه انتخاب جواب صحیح گذاشتم که سره امتحان اینگونه نخواهد بود
در پایان من مطمئنم اگه فرصت باقی مانده رو 100% استفاده کنیم و همه نتاط ضعفمونو جبران کنیم حتما موفق خواهیم شد
به امید موفقیت همه

منشی بابا بزرگ سه‌شنبه 16 اسفند 1390 ساعت 02:05 ب.ظ


آزمون سال بعد تا زمان ثبت نام ان بطور کامل مشخص نخواهد بود احتمالا تغییراتی مثل محدود کردن انتخاب رشته و ضریب دار کردن درس ها اعمال شود. شاید هم بعلت مخالفت داوطلبان بطور کامل مثل سالهای قبل برگزار بشه! کسی حاضر نمی شه بیخودی جنجال درست کنه!

ماندانا سه‌شنبه 16 اسفند 1390 ساعت 01:31 ب.ظ

به نظرتون سوالای پره خیلی از رزیدنتی اسون تره ؟ یعنی اگع حدود 140 تا بزنیم خیلی خیلی بده ؟

آیدین سه‌شنبه 16 اسفند 1390 ساعت 12:19 ب.ظ

به نظر من از آزمون دستیاری بهمن ۸۹ به بعد سبک سوالات با آزمون های گذشته فرق کرده علی الخصوص در آزمون پره انترنی اسفند ۹۰ :
اما دلایل من برای اینکه میگم سبک سوالات فرق کرده :
- در آزمونهای اخیر سوالات خیلی روان و بدون پیچش طرح میشند حتی گزینه های سوالات طوری طرح میشند که بین گزینه درست و گزینه های اشتباه زیاد قرابت و نزدیکی وجود نداره و هرکسی به مطلب در حد معمول مسلط باشه راحت میتونه با اطمینان گزینه درست را انتخاب میکنه برخلاف آزمون های قبلی که طراحان جوری ماهرانه هم سوالات هم گزینه هارا انتخاب میکردند که داوطلب راحت گزینه مورد نظرشو پیدا نکنه و بیشتر شک و اشتباه بکنه (حتی با تسلط خوب به مطلب هم آدم با شک و تردید به سوالات جواب میداد)...هر چند از طرفی هم خود این تغییر سبک سوالات و ساده تر و روانتر شدن سوالات و گزینه ها باعث شده تا ما داوطلبان که به سوالات و گزینه های پیچیده عادت داشتیم به خود این سوالات هم با شک و تردید پاسخ بدیم و راحت باور نکنیم سوال و گزینه ها به این سادگی طرح شدند و اینکه منظور طراح شفاف و بدور از پیچش هست و خود این نگرانی گهگاهی باعث میشند به این سوالات هم اشتباه پاسخ بدیم
در کل این آزمون های اخیر اگر در سبک تغییر کردند اما هنوز هم در محتوا مانند آزمون های قبلی هستند یعنی همچنان سوالات فقط از قسمتهای مهم و امتحانی طرح میشند ( ۸۰ درصد سوالات از همون ۲۰ درصد مهم هستند) البته در همان قسمتهای مهم در سوالات اخیر نیز بیشتر از مباحث جدیدتر و در مباحث تکراری هم بیشتر از جزئیات سوال طرح شده( برخلاف آزمون های قبلی که کلیات بیشتر مورد سوال بود).
در ضمن اینم بگم که تمام مطالب ذکر شده فقط نظر شخصی منه

به باب بزرگ سه‌شنبه 16 اسفند 1390 ساعت 09:49 ق.ظ

خبری از نتیجه چگونگی برگزاری ازمون سال بعد نشد؟ چون قرار بود بهمن ماه تکلیف مشخص شود

به دکتر اباذر سه‌شنبه 16 اسفند 1390 ساعت 09:48 ق.ظ

نمونه سوالات فوق تخصص گوارش را احتمالا! بتوانید از انتشارات تیمورزاده یا موسسه رهپویان شریف تهیه کنید.
موفق باشید

آزمون های آنلاین دستیاری سه‌شنبه 16 اسفند 1390 ساعت 08:51 ق.ظ http://dastyari.net

با اجازه

وبلاگ یادداشت های یک پزشک و بابا بزرگ .

سئوالات پره انترنی اسفند 90 را برای بچه های وبسایت مون share کردیم .

سئوالات شهریور 90 را هم ما اونجا داریم .

ممنون از تمام بچه های خانه پزشک .

به ایدین سه‌شنبه 16 اسفند 1390 ساعت 08:15 ق.ظ

با تشکر از ایدین و دانشجو پزشکی. ایدین می شه توضیح دهید تیپ سوال عوض شده بیشتر توضیح دهید ممنون

به سالی سه‌شنبه 16 اسفند 1390 ساعت 08:13 ق.ظ

چرا می گویید 150 تا زدید ناامید شدید . یعنی نمره بالای 400 می شود ؟؟؟؟؟؟؟؟/می شه بیشتر توضیح دهید

[ بدون نام ] دوشنبه 15 اسفند 1390 ساعت 10:25 ب.ظ

هر کی از این ۴۵ روز بهتر استفاده کند نمره اش از این امتحان ازمایشی پره بهتر خواهد شد و هرکسی از زمان باقیمانده استفاده بهیسنه نکند مسلما نمره اش خیلی بدتر از نمره امروزش خواهد بود
مزد ان گرفت که جان برادر کار کرد
پیش بسوی برنده شدن نه برای نمره خوب بلکه برای تلاشیکه بعد از امتحان از خود راضی باشیم.
فراموش نکنیم انکه رات که ما دائما فراموشش میکنیم مگر در سختی ها.
او همیشه با ماست

ارشیا دوشنبه 15 اسفند 1390 ساعت 10:02 ب.ظ

سالی فکر کنم شما هم مثل من با تجربه باشی پس ناامید نباش و بیخودی برای سال بعد به خودت امید نده سال بعد هم مثل امسال است و ما برای فرار از تلاش سال بعد را به پیش میکشیم من یادمه سال پیش هم نزدیکیهای امتحان گفتم سال بعد، و سال بعد شد یعنی همین لحظات و فرق چندانی نکردم شاید اگر سال قبل تسلیم نمیشدم الان در رشته دلخواهم تحصیل میکردم

چیزیکه برای من مسلمه اینه که هر کسی تا اخرین لحظه امتحان تلاش کنه و ناامید و خسته نشه ۱۰۰٪ از رشته دلخواه خودش قبول میشه
رقابت اصلی در این ۴۰ روزه است هر کسی بیشتر بخواند برنده است موفق باشیم و باشید

سالی به ۲تا بالایی دوشنبه 15 اسفند 1390 ساعت 09:46 ب.ظ

میدونم واسه همین ناامید شدم.زیاد به امسال فکر نمیکنم.ولی کاش زودتر از شر این امتحان کوفتی هممون راحت بشیم.واست ارزوی موفقیت دارم

مهار دوشنبه 15 اسفند 1390 ساعت 09:29 ب.ظ

کاشکه برا من بنویسه مدارکه شما ناقصه تا از شر این امتحان و استرسش راحت بشم

ارشیا دوشنبه 15 اسفند 1390 ساعت 07:03 ب.ظ

سوالات پر انترنی بنظر ساده می رسید ولی وقتی به جوابها نگاه می کنی میبینی که نکات انحرافی کوچکی گذاشتند و جواب را غلط زدی
من که تو خونه نتونستم خوب جواب بدم وای به جلسه امتحان
درسهای روانپزشکی نورولوژی گوش ارولوژی زنان امار عفونی ارتوپدی برای من خیلی سخت بودند رادیولوژی که از همه بدتر اوون چه شکلهایی بود که گذاشتند هیچیش معلوم نبود
وای بحال من
دانشجوی پزشکی ممنون لطف کردی موفق و موید باشی

[ بدون نام ] دوشنبه 15 اسفند 1390 ساعت 01:57 ب.ظ

سالی بد نزدی من چند سوال کمتر از شما زدم البته باید توجه داشته باشی که اگر همین سوالات را در جلسه امتحان بخواهی بزنی ۱۰ تا ۳۰ سوال تفاوت خواهد کرد(کمتر خواهد شد) بعلت استرس و جو امتحان.

یک دانشجوی پزشکی دوشنبه 15 اسفند 1390 ساعت 12:01 ب.ظ http://manopezeshki.persianblog.ir/

سلام.ظهرتون بخیر.اولا خواهش می کنم.خجالتم ندین کار خاصی نکردم کهاز دوستانی که من رو راهنمایی کردن واقعا ممنونم.از آقای دکتر آیدین ودکتر بابابزرگ بخاطر فایل PDF تشکر می کنم.دیگه ببخشین محدودیت زمانی داشتممن فایل رو هم میذارم تو وبلاگم که اگر دوستان خواستن دانلود کنن.بابابزرگ بخدا احتیاجی به اینهمه بودن اسم وبلاگم نبود.شرمنده کردین بخدااون دوستی هم که خطاب به من نوشته.خوب بله من هم عرض کردم چون این پست درباره ماها نوشته شده بود من نظر دادم وگرنه تو هیچ کدوم از پستها هیچ نظری از من نمی بینین تو این وبلاگ.در هر حال خواستم فقط یه کمک کوچیکی کرده باشم واسه همین مجبور شدم بیام اطلاع بدم واسه سوالات.وگرنه نمی خواستم اینجا رو شلوغ کنم.بگذریم دیگه من کم کم رفع زحمت می کنم.به قول دوستان اینجا جای دوستان دستیاری هست.دوستان من رو می بخشن دیگه.موفق وموید باشین.ایشالله همگی نمره های درخشانی بیارین.خداحافظ همگی.خاطره به یادماندنی بود این دو روز واسه من.

چرا خانمها اینقدر نازک نارنجی هستند!
حالا قهر نکن! شما نیو اینترن ها و همینطور دانشجویان پزشکی هرچقدر خواستند میتوانند در کامنتدونی نظرات خود را بنویسند و ....
البته فقط و فقط در مورد پزشکی و درس خواندن و موفقیت و راهنمایی های درخواستی و مشکلات تحصیلی و صنفی.
بازم تشکر بخاطر سوالات پیش کارورزی.

رکسانا دوشنبه 15 اسفند 1390 ساعت 11:57 ق.ظ http://iranbanooo.blogsky.com

ممنون یک دانشجوی پزشکی
ممنون بابابزرگ
ممنون آیدین
خیلی خیلی لطف کردید

مظفر دوشنبه 15 اسفند 1390 ساعت 11:48 ق.ظ

سلام
مرسى از دانشجوى عزیز
صفحه جواب مشکلى داره یا اشکال از کامبیوتر منه?

سالی دوشنبه 15 اسفند 1390 ساعت 11:40 ق.ظ

من متاسفانه۱۵۵تا از سوالات را بیشتر درست نزدم در صورتیکه به نطرم امتحان راحت واستانداردی بود.لطفا بقیه همکاران هم نظرشونو بگن

[ بدون نام ] دوشنبه 15 اسفند 1390 ساعت 11:15 ق.ظ

خواهشا" همه همکارانی که طرح و سربازیشونو رفتن و میتوانند در شرایط بی بند وباری کشور های خارجی زندگی کنند و همچنین کسانی که می توانند با 5 میلیون تومان پزشک خانواده زندگی کنند و همچنین خانم دکترهایی که شوهر پولدار دارند از امتحان دادن منصرف شوند تا ما اینترن ها که چنین شرایطی نداریم موفق شویم. با ارزوی موفقیت برای همه.

به دانشجوی پزشکی دوشنبه 15 اسفند 1390 ساعت 10:46 ق.ظ

مرسی از زحمتی که برای داوطلبان دستیاری کشیدی

قابل توجه بالایی

ماندانا دوشنبه 15 اسفند 1390 ساعت 08:38 ق.ظ

ممنون دانشجوی پزشکی

بابا بزرگ دوشنبه 15 اسفند 1390 ساعت 08:11 ق.ظ http://s2.picofile.com/file/7320085371/PerE_901211.pdf

با تشکر از ایدین و مخصوصا وبلاگ یادداشتهای یک دانشجوی پزشکی که زحمت کشیدند و سوالات پرانترنی را اسکن کرده در اختیار همکاران قرار دادند

آیدین دوشنبه 15 اسفند 1390 ساعت 08:06 ق.ظ

با تشکر مجدد از دوست عزیز ( یک دانشجوی پزشکی )
برای راحتی همکاران محترم در دانلود این سوالات من تمام این فایلهای تصویری را بصورت یک فایل pdf با حجم ....مگابایت آماده کردم که میتونید از آدرس ذیل آن را دانلود کنید :

http://s2.picofile.com/file/7320085371/PerE_901211.pdf.html

با تشکر از شما برای ارج نهادن به زحمات همکار گزامی یک دانشجوی پزشکی و حفظ امانتداری فایل PDF شما ویرایش شده با لینک جدید قرار داده شد.

بامداد همگی بخیر.من تمامی صفحات باقیمانده رو گذاشتم تو وبلاگم.الآن شد 200 سوال وبه این ترتیب دفترچه سوالات آزمون پره اینترنی اسفند 90 به اتمام رسید
ومن حتی زودتر از زمانی که قول داده بودم به قولم عمل کردم
اولا آرزو می کنم سال جدید برای شما به قبولی در رزیدنتی مزین بشه وبراتون در تمامی مراحل زندگی آرزوی موفقیت می کنم سال جدید رو هم پیشاپیش به شا تبریک می گم از این که تو این دو روز من رو تحمل کردین بسیار ممنونم.ودیگه اینکه امیدوارم شیرینی قبولی شما تو فوق تخصص-بورد-فلوشیپ رو نوش جان کنیمودیگه اینکه هوای اینترن ها واکسترن ها رو هم داشته باشین.یادتون باشه همیشه اخلاق ورفتار خوب آدماست که یاد همه می مونه تجربیاتتون رو هم در اختیار اینترن ها واکسترنها قرار بدین لطفا خسیس بازی در نیارینخوب دیگه شب همگی بخیر ایشالله که همه تون تو رزیدنتی در رشته های مورد علاقه تون قبول شین

[ بدون نام ] دوشنبه 15 اسفند 1390 ساعت 01:14 ق.ظ

پاتولوژی را خیلی خوب و مشکل طرح کرده اند بعضی سوالهاش واقعا مشکل بود مثل ۱۳۱ -۱۳۶-
به یک د پ
خیلی ممنون دستت درد نکنه
ن راستی کدوم درسها را از همه بدتر زدی
میتونی یه اسم مستعار کوچولو برا خودت انتخاب کنی

به یک دانشجوی پزشکی دوشنبه 15 اسفند 1390 ساعت 12:09 ق.ظ

جراحی و داخلی چند تا زدی ؟
کلا هم بگو نمره ات چند میشه؟ممنون میشم .

بچه ها من تصمیم دارم امشب اسکن کن بقیه رو هم واستون بذارم البته فقط اسکن کردن نیست که واسه من زمان می بره بعد اسکن هست که خیلی زمان می بره.البته اگر اینترنت قطع نشه چون فردا دیگه می خوام فقط کارهای خودم رو انجام بدم.چون طول می کشه ممکنه دیر وقت بذارم منتظر باشین خواستین هم برین صبح بیاین

یک دانشجوی پزشکی دوشنبه 15 اسفند 1390 ساعت 12:01 ق.ظ

جناب بالایی عصبانی نشی من هر 6 تا سوال پوست رو زدم من یه درسهایی دیگه مثل شما عصبانی شدم البته شاید هم بیشتر از شما

رکسانا یکشنبه 14 اسفند 1390 ساعت 11:58 ب.ظ

به m
سوال عفونی را از کجا آوردین ؟
بچه ها همین جا هر کسی بگه کدوم درسها براش آسون تر بوده ؟ با کدوم بیشتر مشکل داشتید ؟ من با داخلی خیلی مشکل داشتم . اطفال متوسط بوده . جراحی برام بهتر بود . البته من امسال نخوندم . این آخریها یه کم .

[ بدون نام ] یکشنبه 14 اسفند 1390 ساعت 11:57 ب.ظ

پوست هم خیلی مشکل بووود
اینها نمیتونند سوالات اسون طرح کنند!!! چقدر .

به ایدین یکشنبه 14 اسفند 1390 ساعت 11:35 ب.ظ

ببخشید من هم سوال ها را نگاه کردم متوجه تغییر سبک سوال نشدم می شه بیشتر توضیح بدهید ؟ ممنون

یک دانشجوی پزشکی یکشنبه 14 اسفند 1390 ساعت 08:37 ب.ظ http://manopezeshki.persianblog.ir/

راستش به نظر ما که سوال جراحی بهتر از داخلی بود:دی اون سوال اطفال به معنای واقعی کلمه کره هست شک نکن.آقا دکتر چرا ناراحت میشین خوب باشه دانشجو نیستموممنون از معرفی کتاب ها.حتما تهیه می کنم.آقاآیدین مهم اینکه طراحی سوالات تغییر کرده تازه تو بعضی درسها به نظرمن استاندارد رعایت نشده مثلا چشم-ENT ورادیو -
از نظرمن بهترین درس از نظر راحتی روان بود
بچه ها از عفونی ونورو هم شاکی بودن من حالا با سال های قبل مقایسه نکردم نسبت طراحی سوالات من مشکلی با این دو درس نداشتم.ولی وجدانا من از وقت گذاشتن واسه خوندن بعضی درسها پشیمونم.باید راه بقیه رو می رفتمودر آخر اینکه من کار خاصی نکردم خجالتم ندینمابقی سوالات رو از فردا میذارم

آیدین یکشنبه 14 اسفند 1390 ساعت 07:56 ب.ظ

عوارض دارویی اسپیرولاکنون ( آلداکتون) به دلیل اتصال دارو به رسپتورهای پروژسترونی و آندروژنی بوده و شامل ژنیکوماستی و ناتوانی جنسی و اختلالات قاعدگی است.

M یکشنبه 14 اسفند 1390 ساعت 07:21 ب.ظ

میشه نظرتون رو رر مورد تشخیص کلستردیوم دیفیسیل سوال عفونی بگید چون مکانیسم بیماری زایی سیتوتوکسین هست . آیا آلداکتون اختلال قاعدگی میده . در مورد سوا ل اطفال دیستونی نمیشده

آیدین یکشنبه 14 اسفند 1390 ساعت 07:12 ب.ظ

من سوالات جراحی را هم دیدم بنظرم سوالات جراحی هم استاندارد و از قسمتهای امتحانی طرح شده بود اما در کل نسبت به سوالات داخلی یه کوچولو سختتر و پخته تر بود (پاسخ تمام سوالات جراحی هم صحیح بودند).

[ بدون نام ] یکشنبه 14 اسفند 1390 ساعت 06:42 ب.ظ

همکار محترم بخوای نخوای دیگه دانشجو نیستی
و دوران شیرین دانشجویی به پایان رسید
در مورد کتاب برای کودکان : اورژانسهای اطفال CMMD دکتر ساداتیان یا کتاب اوردر (order) نویسی دکتر پاشا یا کتابهای جیبی نسخه نویسی خوبی وجود دارند
ممنون بابت سوالات

آیدین یکشنبه 14 اسفند 1390 ساعت 06:13 ب.ظ

من سوالات داخلی را دیدم بنظرم سبک سوالات با آزمون های قبل فرق میکرد اما در کل سوالات استاندارد و از قسمتهای مهم بود .
پاسخ سوال مربوط به سوال 25 که غربالگری دیابت است. گزینه "د" خانم با سابقه پلی کیستیک مطمئناْ صحیح است الباقی پاسخ های داخلی و ۳ سوال اول جراحی درست بودند.
از دوست عزیز ( یک دانشجوی پزشکی ) بابت زحمتی که کشیدند و سوالات را برای ما داوطلبان آزمون دستیاری فروردین ۹۱ در وبلاگشون گذاشتند صمیمانه تشکر میکنم و براشون آرزوی موفقیت دارم.

یک دانشجوی پزشکی یکشنبه 14 اسفند 1390 ساعت 06:07 ب.ظ

وای یا خدا.اینو کلید اولیه آزمون علوم پایه پزشکی- Reform اسفند ماه 1390 رو تصحیح کردن آدم تصحیح شده رو می بینه برق از سرش می پرهخواهشا واسه ما رو اینطوری تصحیح نکنن لطفا!

[ بدون نام ] یکشنبه 14 اسفند 1390 ساعت 06:00 ب.ظ

6 زندانی در ندامتگاه رجایی شهر کرج موفق به قبولی در آزمون کارشناسی دانشگاه پیام نور شدند.
به گزارش ایسنا، شش نفر از مددجویان زندان رجایی شهر که در بیست و سومین دوره فراگیر کارشناسی دانشگاه پیام نور شرکت کرده بودند، موفق به قبولی در رشته‌های علو کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر، الهیات و معارف اسلامی، مهندسی هوا و فضا، مرمت بناهای تاریخی و مهندسی کشاورزی شدند.

اونوقت من در امتحان رزیدنتی قبول نمی شوم

یک دانشجوی پزشکی یکشنبه 14 اسفند 1390 ساعت 05:47 ب.ظ http://manopezeshki.persianblog.ir/post/585/

مرسی آقای دکتر.البته هنوز خیلی مونده ما دکتر بشیم.ما رو همون اینترن بگین قانعیمراستی اون نظر دهنده که اسمش رو هم نمیذاره. اون نظرم چیز مهمی نبود بیخیال حس دوباره ویرایش کردنش رو ندارم بعد درباره نظرتون هم اینکه من اصلا از زیر کار در نمی رما:دی خیلی هم آدم مسئولیت پذیری هستم بعله اکتیو کوشا از این صوبتاخیلی هم دلتون بخواد اینترنی مثل من تو رزیدنتی داشته باشین بعلهراستی یه سوال هم بپرسممن اولین بخشم تو اینترنی با اطفال شروع می شه اطفال کتابی مثل مثلا اورژانس های اطفال نداره که بدرد کشیک وبخش اینا بخورهاگر کتاب خوب جمع وجور که واسه کشیک وبخش مخصوصا کشیک خوب باشه بهم معرفی کنین لطفا

مانی یکشنبه 14 اسفند 1390 ساعت 05:35 ب.ظ

خیلی ممنون یک دانشجوی پزشکی که سوالات را در وبلاگت قرار دادی
خروجتان از جمع دانشجویان و ورودتان به جمع جوجه پزشکها را تبریک می گم همیشه موفق باشی

یک دانشجوی پزشکی یکشنبه 14 اسفند 1390 ساعت 03:33 ب.ظ

دوستان یه مطلبی یه خورده موقع بازشدن صفحات یه خورده صبر وشکیبابی داشته باشین چون با اینکه حجم رو کم کردم دیدم از این کمتر کنم خییل بی کیفیت می شه ممکنه دیرتر باز شه مخصوصا صفحه 10 پس لطفا یه ذره صبر کنین

رکسانا جان ممنونم تو وبلاگم هم نظرت رو خوندم بله حق با شماست تجربه ای شد مریضش رو دیدیم بدونیم چیکار کنیمدارم فکر می کنم چقدر نظر تو این پست به نام من هست
خوب دوستان من 16 صفحه دیگه رو گذاشتم واستون که الآن در مجموع می شه 25 صفحه و146 سوال
درسهایی که الآن گذاشتم دروس جراحی- ارولوژی-زنان-اطفال-ارتوپدی-آمار-پاتولوژی-پوست
راستی دقت کردین چند نفر از این وبلاگ اومدین بعد چند دوست به اون دو سوالم جواب دادینخوب من دیگه از گرسنگی مردم رسما.امشب احتمالا چیز جدیدی نذارم چون یه مقاله رو باید به انگلیسی بنویسم که نه اینکه زبان خیلی خوبه !!!! تو نوشتنش مشکل دارم .حالا اگر دوستی زبانش عالیه ووقتم یه ذره داره خواست لطفی کنه کمک کنه که خوشحال می شم نشد هم که عیب نداره.
خداحافظ فعلا

یک دانشجوی پزشکی یکشنبه 14 اسفند 1390 ساعت 03:10 ب.ظ

راستش من از اونجایی که دلم نمی خواست اعصابم بهم بریزه درس به درس حساب نکردم.بعد دوست عزیز بابا 5 تا سوال که ارزش ناامید شدن نداره.زندگی اینقدر بالا پایین داره آدم می گه ای کاش فقط 5 تا سوال بود.بی خیال سلامت باشین

به یک دانشجوی پزشکی یکشنبه 14 اسفند 1390 ساعت 01:46 ب.ظ

میشه بپرسم خودتون داخلی چندتا غلط زدی.من ۵تا ناامید شدم

رکسانا یکشنبه 14 اسفند 1390 ساعت 12:33 ب.ظ http://iranbanooo.blogsky.com

به یک دانشجوی پزشکی
ممنون از اینکه سوالات را گذاشتی . توی وبلاگت هم نظر گذاشتم و تشکر کردم . این دفعه باز شد . در مورد کلانژیت هم باز اینجا میگم :
هر جا عمل جراحی لازم باشه اول stable کردن مریض لازمه که معمولا با هیدراسیون انجام میشه و در صورت لزوم مثلا توی کلانژیت ( که اتفاقا به دلیل بد حال بودن مریض دهیدراسیون بارزتره ) آنتی بیوتیک هم باید قبل از عمل شروع شه .

یک دانشجوی پزشکی-یه خواهش یکشنبه 14 اسفند 1390 ساعت 11:48 ق.ظ

دوستان من یه بار دیگه با یه سایت دیگه آپلود کردم می خواستم اگر ممکنه همه لینکهای جدید کمکی رو باز کنم اگر برای همه باز شد من دیگه فقط با اون آپلود کنم.دوستانی هم که باز واسشون لینکها کار نمی کنه ایمیلشون رو بذارن تو وبلاگم فایل رو واسشون ایمیل می کنم.دیگه بیش از این کاری از دستم بر نمیاد

یک دانشجوی پزشکی یکشنبه 14 اسفند 1390 ساعت 11:12 ق.ظ

ببخشین من واسه اینکه ثبت شه مجبور شدم کلمات رو از هم جدا کنم.

یک دانشجوی پزشکی یکشنبه 14 اسفند 1390 ساعت 11:06 ق.ظ

سلام.بابابزرگ وبلاگت چرا نمیذاره نظرمن ثبت شه!بجان خودم حرفی بدی توش نبوداصلا حرف بلد نیستم منراستی رزید*نت های آینده شما چرا زرنگی می کنین شما باید با نمره من*فی حساب نکنین نه مثل ما:دی )ولی من چون چند سوال دس8تیاری رو زده بودم فکر می کنم سوالات دس8تیاری شاید چون نمره منفی داره از پره راحت تر میاد.گفتم یه امیدی بدمدوستان شما چقدر خجالتین خوب اپلود باز نمیشه اونجا که میان بفرمایین دیگه.نکنه می تر*سین به اون دو سال من مجبور شین جواب بدین نمی گین هانشاید جالب باشه بگم بعد از اینکه بر8گه های رو جمع کردن گذشته از اینکه بعضی دوستان از شو8ک بلند نشدن هرکی بود اولین حرفش این بود داخلی رو دیدی؟پاتو رو دیدی؟!دوستانی که می فرماین آپ*لود کار نمی کنه من که گفتم سایت آپ*لود به من معرفی کنین خوب.باشه الآن با یه سا*یت دیگه هم آپ*لود می کنم

لطفا کمک یکشنبه 14 اسفند 1390 ساعت 10:50 ق.ظ

دوستان برای من فقط خط اول باز میشه چی کار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

[ بدون نام ] یکشنبه 14 اسفند 1390 ساعت 09:40 ق.ظ

من ۱۳ تا از داخلی ها را غلط زدم

ناشناس یکشنبه 14 اسفند 1390 ساعت 09:23 ق.ظ

با تشکر از گذاشتن سئوالات رو وبلاگ
در مورد سئوال دیابت نوع 2 احتمالا یا اشتباه تایپی رخ داده یا جواب د به نظر من منطقی تره یا طراح نکته ای مدد نظرش بوده که به ذهن من نمیرسه!
بقیه سئوالات خیلی جالب بودن احتمالا شیوه و طراحان سئوال تغییر کرده خدا به داد ما تو امتحان دستیاری برسه!!!
التماس دعا

دکتر کوچولو یکشنبه 14 اسفند 1390 ساعت 01:10 ق.ظ

منم با اون BMI=32 مشکل داشتم اما سوال کلانژیت درسته

یک دانشجوی پزشکی یکشنبه 14 اسفند 1390 ساعت 01:06 ق.ظ http://manopezeshki.persianblog.ir/post/585/

خواهش می کنم.راستش من سایت آپلودی که همیشه باهاش آپلود می کنم الآن چند روز غیرفعال هست.اگر دوستان سایت آپلودی که قطعا باز کنه می شناسن بفرمایند بقیه رو با اون سایت آپلود کنم

[ بدون نام ] یکشنبه 14 اسفند 1390 ساعت 12:49 ق.ظ

ممنون دکتر تونستم صفحه ۲ را باز کنم

[ بدون نام ] شنبه 13 اسفند 1390 ساعت 11:51 ب.ظ

ممنون دکتر با کمال شرمندگی
دیدمشون
خیلی لطف کردید
اما صفحه ۲ برای من باز نشد

آدرس پست رو دوباره گذاشتم چرا آخراست.متاسفانه پرشین بلاگ تو ادامه مطلب صفحه اول پست رو هم میاره که من با هاشور ادامه مطلب رو جدا کردم .آخر پست رو نگاه کنین. صفحه زدم 9 صفحه 45 سوال داخلی و3 سوال جراحی

[ بدون نام ] شنبه 13 اسفند 1390 ساعت 11:41 ب.ظ

ممنون دکتر
میشه بگید کدوم قسمت گذاشتید؟
من به وبلاگ سر زدم اما چیزی نبود

سلامی دوباره.من 9 صفحه در مجموع 47 سوال رو واستون گذاشتم.راستش نمی تونم تا فردا همش رو بذارم یکسری کارهایی دارم که باید حتما این هفته انجام بدم اونها زمان می بره ولی سعی می کنم تا حداکثر آخر هفته همش رو بذارم.یه دو سوال هم ازتون پرسیدم که پر رنگ ترش کردم تو پست ممنون می شم جواب بدین.راستی من تا حداکثر یک فروردین میذارم سوالات تو وبلاگ باشه بعد اون بر می دارم.خوب دیگه همین .شب همگی بخیر

اعتماد به نفس شنبه 13 اسفند 1390 ساعت 07:23 ب.ظ

دوستان عزیز برای اینکه به همه گیتون دلداری داده باشم من می خوام از حالا به کوب تازه شروع کنم به خواندن
شما میگید قبولم
خودم که میگم قبولم

[ بدون نام ] شنبه 13 اسفند 1390 ساعت 07:10 ب.ظ

دوست عزیز مورد ندارد یعنی استفاده ندارد البته حق داری با ادبیات سوالات اشنا نبودی ولی برای دستیاری حتما اشنا میشی
موفق باشید همگی دوستان گلم

به دانشجوی بزشکی شنبه 13 اسفند 1390 ساعت 06:44 ب.ظ

سلام ازتون ممنون که میخواید سوالا را بذارید
به وبلاگتون سر می زنم.
امیدوارم هر چه زودتر سوالا را بذارید

[ بدون نام ] شنبه 13 اسفند 1390 ساعت 06:08 ب.ظ

دانشجوی عزیز اون سوال چشم که هاله دیده جوابش احمدی نژاد ست نه اپی نفرین

[ بدون نام ] شنبه 13 اسفند 1390 ساعت 06:04 ب.ظ

خیلی ممنونم خانم دکتر فردا دانشجو جان من فکر کردم اوون بالایی شما هستین که از دستم ناراحت شدی
انشاا... ۱۶۹ میشی. حالا بگو چند میشی . حتما قبولی

یک دانشجوی پزشکی شنبه 13 اسفند 1390 ساعت 05:59 ب.ظ http://manopezeshki.persianblog.ir/

این رو هم البته بگم اگر شما دوست نداشته باشین به بچه هایی که پره اینترنی دادن تو ثابت کردن اشتباه بودن بعضی جواب ها کمک کنین.از نظر من مسئله ای نیست هر طور راحتین. به هر حال من آخر وقت امشب براتون قسمتی از سوالات رو اسکن می کن میذارمش تو وبلاگم.مابقی رو هم بتونم فرداراستی مگه 31 فروردین نیست آزمون شاید تا اون موقع موسسات بدنا.به هر حال من میذارم.

یک دانشجوی پزشکی شنبه 13 اسفند 1390 ساعت 05:53 ب.ظ http://manopezeshki.persianblog.ir/

راستش من زیاد به این وبلاگ سر نمی زنم آخه اینجا واسه بزرگتراست ما کوچولوییم هنوزالآن هم دیدم بابابزرگ درباره ماها لطف کردن پست گذاشتن نظر گذاشتم.پس اگر حرفی هست تو وبلاگ خودم بفرمایین ببینم.درباره اسکن هم.من راستش الآن بیشتر از سه ساعته بخاطر دوستام که به اینترنت دسترسی ندارن تو نت موندم واسشون پاسخنامه رو می فرستم.من فقط به یه شرط خیلی کوچیک این کار رو می کنه.فقط به این شریط که با توجه بعضی سوالات گزینه اش اشتباهه بعضی روی سوالات غلطه وچون به رفرنس دسترسی نداریم اگه می شه دوستان یه کمکی کنن به ما این سوال ها رو با سند یه جورایی ثابت کنیم اشتباه هست چون الآن بعضی بچه ها سر این اشتباه بودن سوالات دارن پره رو میفتن یجورایی به اونها هم کمک بشه هم اینکه به نفع شما هم هست چون پس فردا که شما هم می خواین امتحان بدین این اتفاقات واسه شما هم می تونه بیفته که خوب یک سوال واسه شما مطمئنا حساسیتش بیشتره حداقل اینطوری بیشتر دقت می کنن!!
من آخر وقت امشب چند تا از صفحات رو اسکن می کنم میذارمش تو وبلاگم خواستین بیاین ببینین(البته اطلاع می دم اینجا)خوب دیگه همین امیدوارم همگی قبول شین ما هم بیایم از تجربیاتتون استفاده کنیم

[ بدون نام ] شنبه 13 اسفند 1390 ساعت 05:37 ب.ظ

می شه خواهش کنم سوالها را بذارید سوال پره انترنی اسفند را. دوستان از کتاب پیدا کنید اعتراض بدهید کلید باز هم عوض می شه

یک دانشجوی پزشکی شنبه 13 اسفند 1390 ساعت 05:26 ب.ظ http://manopezeshki.persianblog.ir/

ولی دارم می گم به دوستان دستیاری دهنده واقعا خوب بخونین ما هم دعا می کنین هر رشته ای که دوست داشتین قبول شین

یک دانشجوی پزشکی شنبه 13 اسفند 1390 ساعت 05:24 ب.ظ

وای به بالایی چقدر عصبانی شدی.اشکال نداره دوست من.مهم نیستآقا یا خانوم بی نام بذار شما دستیاری بدین جواب سوال ها رو اینطوری بزنن شما هم مثل ما متعجب می شینه من آدم خوفیم دعا می کنم کلیدهای دستیاری رو درست بزننوای شوخی می کنی یعنی من 35 صفحه رو اسکن کنم؟

یک دانشجوی پزشکی شنبه 13 اسفند 1390 ساعت 05:19 ب.ظ http://manopezeshki.persianblog.ir/

نخیر هم غم مخورین ما قبول شدیم بعععله:دی
این یه سوال رو هم نیگا کنین تو رو خدا!:دی
نوشته خانوم 65 ساله با شکایت از حملات شبانه کوتاه مدت درد چشم راست وقرمزی وتاری دید همان چشم توام با هاله ای اطراف نورها در معاینه اتاق قدامی خیلی باریک.فشار چشم ها بویژه راست بالاست ومیدان دید هر دو چشم کاهش یافته.هیچ گونه اقدام لیزری تا بحال انجام نشده .استفاده از کدام داروی زیر مورد ندارد؟
اول نگاه کنین خودش نوشته مورد نداره والا تو زبان فارسی که من می دونم استفاده ش موردی نداره یعنی می تونیم بدیم!اونوقت جواب اپی نفرین!!!!
خوبه تنها کنترا اندیکاسیونش اپی نفرینه!!
اصلا چکاریه بذاریم چشمش کورشه که بهتره :دی

داوطلب شنبه 13 اسفند 1390 ساعت 05:13 ب.ظ

داوطلب
شنبه 13 اسفند 1390 ساعت 10:42 AM
درود بر مردم هوشیار و همیشه در صحنه ایران که با مشارکت عظیم خود در انتخابات جهانیان را شگقت زده کرد و دشمنان این مرز و بوم را ناامید و دلسرد نمود سلام و درود بر ایران و ایرانی

به بالایی شنبه 13 اسفند 1390 ساعت 05:10 ب.ظ

چرا اینقدر فخر فروشی میکنی؟؟؟؟؟؟؟ خجالت بکش شرم کن میبینم روزی که شما را .............

[ بدون نام ] شنبه 13 اسفند 1390 ساعت 04:40 ب.ظ

دانشجو جان با این جوابها و تفسیرهایی که می فرمایید احتمالا اگر کمی شانس یارتان باشد شاید ۵۰٪ نمره را بیاورید
ضمنا این جوابها درستند در کلانژیت بسته به سونو انجام میدهیم خود ERCP میتونه کلانژیت ایجاد کنه
اگر سوالات را اسکن کنی بذاری تو وبلاگت دعا میکنم بیشتر بشی!
اگر خودت نمیتونی اسکن کنی بده بیرون برات اسکن کنند

یک دانشجوی پزشکی شنبه 13 اسفند 1390 ساعت 03:48 ب.ظ


بعد اینکه یه سوال مگه ما نمی گیم در صورت شک به کلانژیت اولین اقدام ERCP اگر نداشتیم اینو PTC هست؟
بعد این سوال درسته ؟
نوشته آقای 60 ساله با ایکتر+تب+لرز+درد شکم به اورژانس آورده می شود در معاینه BP:110/70 حساسیت شکمی در RUQ در آزمایش WBC:15000 -BILL:12/ALP:800
اولین اقدام 19 عمل جراحی اورژانس 2- ERCP /3-ptc 4-هیدارتاسیون وآنتی بیوتیک تراپی


جواب وزارت خونه چهار

یک دانشجوی پزشکی شنبه 13 اسفند 1390 ساعت 03:33 ب.ظ http://manopezeshki.persianblog.ir/

سلام.من پره دادم ولی وجدانا بعضی کلیدها اصلا نمی دونم واقعا!حداقل یک نفر به من بگه چرا اینا درسته!
مثلا در کدامیک از موارد زیر بیماریابی برای تشخیص زودرس دیابت تیپ 2 ضروری است!جواب!!!!!
آقای 23 ساله با BMI :23
!!!!!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد