خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

اعلام جزئیات اصلاحات در آموزش پزشکی

اوست عادل 

لعنت خداوند و رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) بر تمام مسئولان شیطانی منافق در حکومت اسلامی که با دزدی و خیانت و پایمال کردن حق مردم، آبروی دین مبین اسلام را به بازی میگیرند. عذاب ابدی فرقان در دنیا و اخرت نثارشان باد.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد

لعنت خدا بر همه مسئول نماهایی که با باندبازی و خودخواهی و تمامیت خواهی به خون شهدا خیانت میکنند

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد

  لعنت خدا بر سوال فروشان و حامیانشان و همه کسانیکه حق سایر داوطلبان دستیاری را در خفا ضایع می کنند؛ آمین. 

  اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد   

 ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ 

ثبت نام آزمون دستیاری سی و نهم

ثبت نام آزمون دستیاری سی و نهم 

 ثبت نام آزمون دستیاری سی و نهم

 

۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ 

در گفتگو با مهر اعلام شد: 

اعلام جزئیات اصلاحات در آموزش پزشکی/ رفع نواقص طرح اصلاحات آموزشی 


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اجرای طرح اصلاحات در آموزش پزشکی در این دانشگاه گفت: در آینده نزدیک جزئیات اصلاحات در آموزش پزشکی که .....  

..........................

  رییس دانشگاه اعلام کرد؛
  حضور 4 استاد از یک درصد دانشمند برتر جهان در دانشگاه علوم پزشکی تهران
از میان یک درصد دانشمندان برتر جهان 4 دانشمند برتر در دانشگاه علوم پزشکی تهران حضور دارند. ............ چه افتخار درخشانی ..... جهان به ایران تعظیم کرد!!!  

..........................

معاون وزیر بهداشت ابلاغ کرد:
شرایط تحصیل مجدد لیسانسه های علوم پزشکی در کنکور سراسری91
معاون آموزشی وزارت بهداشت شرایط امکان تحصیل مجدد ..................
 

 

۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰

 نسل سراجی به مهر خبر داد:
اعلام نتایج آزمون دکتری تخصصی علوم پزشکی در هفته اول بهمن
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به زمان اعلام نتایج .......... 

.....................

  مرکز سنجش اعلام کرد:
جزئیات پذیرش اتباع در کنکور دستیاری91/ عدم اشتغال به پزشکی در ایران....  .................
  .................

 تقویم 19 آزمون علوم پزشکی در سال 91 اعلام شد 

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره تقویم آزمون های گروه علوم پزشکی از انتشار تقویم سال 91 خبر داد و گفت: آزمون های سال 91 وزارت بهداشت بر اساس این تقویم برگزار می شود.
دکتر جبرائیل نسل سراجی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در این تقویم زمان برگزاری آزمون و زمان توزیع کارت آن مشخص شده است.
وی یادآور شد: اولین آزمون در سال 91، سی و نهمین دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشکی است که در روز 31 فروردین ماه 91 برگزار می شود. آخرین آزمون نیز در سال 91 آزمون پیش کارورزی علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است که در روز 10 اسفند ماه 91 برگزار خواهد شد. 

از سوی مرکز سنجش پزشکی تقویم آزمون های علوم پزشکی  در سال 91 اعلام شد.

 

.....۱۰ هفته تا عید نوروز .....

اجازه ندهید این اتفاق برای شما تکرار شود

  نسل سراجی به مهر خبر داد:
ثبت نام 2هزار نفر در دستیاری91
 ثبت‌نام به روزهای آخر موکول نشود
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به ثبت نام ..... 

........................

دبیر شورای آموزش پزشکی:
ثبت‌نام آزمون دستیاری تا 30 دی ادامه دارد
سهمیه‌ها تغییری نکرده است
متقاضیان سهمیه مازاد مناطق محروم محدودیت انتخاب رشته ندارند ......

ضیایی به مهر خبر داد:
اعلام ظرفیت پذیرش دستیار فوق تخصصی/ برگزاری آزمون در بهمن
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به برگزاری بیست و نهمین دوره پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی بالینی از ظرفیت پذیرش در این دوره خبر داد.......

.................................................    

 ابتدا به شدت سعی داشتم تا دبیرستان را تمام کنم و دانشکده را شروع کنم،
سپس به شدت سعی داشتم تا دانشگاه را تمام کرده و وارد بازار کار شوم،
بعد تمام تلاشم این بود که ازدواج کنم و صاحب فرزند شوم،
سپس تمام سعی و تلاشم را برای فرزندانم بکار بردم تا آنها را تا حد مناسبی پرورش دهم،
سپس می تونستم به کار برگردم، اما برای بازنشستگی تلاش کردم،
اما اکنون که در حال مرگ هستم،
ناگهان فهمیده ام که فراموش کرده بودم زندگی کنم
  

لطفا اجازه ندهید این اتفاق برای شما هم تکرار شود.
قدر دان موقعیت فعلی خود باشید و از هر روز خود لذت ببرید.
برای به دست آوردن پول، سلامتی خود را از دست می دهیم
سپس برای بازیابی مجدد سلامتی مان پول مان را از دست می دهیم
گونه ای زندگی می کنیم که گویا هرگز نخواهیم مرد
و گونه ای می میریم که گویا هرگز زندگی نکرده ایم. 

«حدیث زیبایی از پیامبر اکرم (ص)نیز با همین مضمون وجوددارد»

........................... 

ضیایی به مهر خبر داد:
اعلام ظرفیت پذیرش دستیار فوق تخصصی/ برگزاری آزمون در بهمن
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به برگزاری بیست و نهمین دوره پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی بالینی از ظرفیت پذیرش در این دوره خبر داد.
دکتر سید امیرمحسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آزمون کتبی بیست و نهمین دوره پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی بالینی در روز 13 بهمن 90 در 24 رشته برگزار می شود.
وی اضافه کرد: پس از آن آزمون شفاهی در روزهای جمعه و شنبه 14 و 15 بهمن ماه در محل دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار خواهد شد و در نهایت نمرات مجموع شفاهی و کتبی برای پذیرش نهایی اعمال می شود.
ضیایی خاطرنشان کرد: 520 نفر در این آزمون شرکت کرده اند که از این تعداد 323 نفر در دوره های فوق تخصصی پزشکی پذیرفته خواهند شد.
  

 

 ........................

 نسل سراجی به مهر خبر داد:
ثبت نام 2هزار نفر در دستیاری91
 ثبت‌نام به روزهای آخر موکول نشود
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به ثبت نام سی و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیاری تخصصی، گفت: متاسفانه تاکنون تنها حدود 2 هزار نفر در آزمون ثبت نام کرده اند که با توجه به مشکلات اینترنتی از داوطلبان خواسته می شود که ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند.
دکتر جبرائیل نسل سراجی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: مهلت زمانی ثبت نام در آزمون دستیاری از سوم دی ماه آغاز شده است و تا 30 دی ماه 90 ادامه دارد.
وی افزود: ثبت نام در این آزمون به صورت اینترنتی است و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی و فرم تقاضانامه را تکمیل کرده و در این آزمون ثبت نام کنند.
نسل سراجی اظهار داشت: پیش بینی می شود حدود 15 هزار نفر در آزمون ثبت نام کنند اما متاسفانه تاکنون تنها 2 هزار نفر در آزمون ثبت نام کرده اند که این مسئله مشکلاتی را برای روزهای آخر ایجاد می کند.
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی یادآور شد: با توجه به شلوغی سایت در روزهای آخر و مشکلاتی که ممکن است در ارسال اینترنتی مدارک بوجود بیاید، به داوطلبان توصیه می شود که ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند.
به گزارش مهر، سی و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی در تاریخ پنجشنبه 31 فروردین ماه سال 91 برگزار می شود. 



دبیر شورای آموزش پزشکی:
ثبت‌نام آزمون دستیاری تا 30 دی ادامه دارد
سهمیه‌ها تغییری نکرده است
متقاضیان سهمیه مازاد مناطق محروم محدودیت انتخاب رشته ندارند

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با اشاره به مهلت ثبت‌نام سی‌ونهمین دوره آزمون دستیاری تا30 دی ماه، گفت: هیچگونه تغییری در سهمیه‌های این دوره از آزمون ایجاد نشده است.
سید امیر محسن ضیایی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به جزییات سهمیه مناطق محروم در آزمون دستیاری، اظهار کرد: بر اساس قانون برقراری عدالت آموزشی، حداکثر 10 درصد ظرفیت به صورت مازاد در رشته‌های مورد تقاضای معاونت درمان به منظور پوشش مناطق محروم و نیازمند به افراد متقاضی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه این دسته از پذیرفته‌شدگان ملزم به سپردن تعهد محضری خاص به مدت سه برابر مدت آموزش در مناطق محروم و نیازمند، بنا به نظر معاونت درمان می‌باشند، تصریح کرد: البته این سهمیه فقط در رشته‌های مورد نیاز اعلام شده قابل محاسبه و اجرا است.
وی افزود: متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه مذکور در صورت کسب حد نصاب پذیرش داوطلبان آزاد در رشته محل مورد تقاضا به صورت آزاد مورد پذیرش قرار می‌گیرند.
ضیایی با بیان اینکه کارکنان رسمی که با اخذ موافقت از و زارتخانه‌ها، نهادها، سازمان‌ها در آزمون شرکت می‌کنند مجاز به استفاده از سهمیه مازاد مناطق محروم نیستند، اظهار کرد: کارکنان رسمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های وابسته به وزارت بهداشت در صورتی که محل خدمتشان در میان مناطق محروم و نیازمند اعلام شده باشد، به شرط سپردن تعهد محضری خاص به نفع همان محل، مجاز به استفاده از سهمیه مذکور هستند.


عدم محدودیت متقاضیان سهمیه مازاد مناطق محروم در انتخاب رشته محل
وی با اشاره به تعهدات پذیرفته‌شدگان با استفاده از سهمیه مازاد منطق محروم، گفت: از پذیرفته‌شدگان با استفاده از سهمیه مازاد مناطق محروم، با توجه به مصوبات مربوطه تعهد خاص به نفع دانشگاه‌های علوم پزشکی مناطق محروم و نیازمند اخذ می‌شود، البته شهر یا بیمارستان محل تعهد نیز توسط معاونت درمان وزارت متبوع تعیین می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه متقاضیان سهمیه مازاد مناطق محروم هنگام انتخاب رشته محل دارای محدودیت در انتخاب رشته نیستند، خاطرنشان کرد: پذیرش در سهمیه مربوطه در سقف ظرفیت تعیین شده فقط برای رشته‌های مورد تقاضای منطقه محروم و نیازمند، ‌انجام می‌شود.
دبیر شورای آموزش پزشکی با بیان اینکه پس از ثبت‌نام به هیچ عنوان تغییر سهمیه یا تغییر منطقه محروم جهت گذراندن تعهد خاص امکانپذیر نیست، تصریح کرد: محل تعهد داوطلبان استفاده از سهمیه مازاد مناطق محروم پس از پذیرش داوطلب و بنا به نظر معاونت درمان تعیین و داوطلب ملزم به سپردن تعهد محضری خاص قبل از شروع به آموزش است.
وی افزود: در صورت عدم سپردن تعهد محضری مذکور قبولی داوطلب کان لم یکن تلقی می‌شود.


شرایط پذیرش داوطلبان به صورت آزاد
ضیایی با تاکید بر اینکه داوطلب پذیرش به صورت آزاد نمی‌تواند در هیچ‌یک از سهمیه‌ها در قالب ظرفیت، پذیرش شود، اظهار کرد: پذیرش در سهمیه‌های مازاد با توجه به شرایط، مدارک ارسالی و اطلاعات مندرج در فرم ثبت‌نام اینترنتی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه در پذیرش به صورت آزاد، رقابت شرکت کنندگان با توجه به مقررات مربوطه صورت می‌پذیرد، تصریح کرد: کلیه داوطلبان مرد و زن که از سهمیه‌های جانبازان، ایثارگران، رزمندگان و سهمیه مازاد مناطق محروم و سهمیه مازاد ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر استفاده می‌کنند ابتدا به صورت آزاد پذیرش می‌شوند.


شرایط پذیرش مازاد دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان
وی با اشاره به شرایط پذیرش به صورت مازاد بر اساس آیین‌نامه اجرایی تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر، گفت: این دسته از داوطلبان باید اصل کلیه مدارک را همراه با مستندات مربوطه تا 20 دی ماه به دانشگاه محل تحصیل ارائه دهند و دانشگاه‌ها موظف به دریافت مدارک و بررسی مدارک مذکور بوده و در صورت تایید مراتب، گواهی لازم جهت این دوره آزمون به داوطلب اعطا ‌می‌کنند.
دبیر شورای آموزش پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه محل‌های آموزشی بنا به ظرفیت‌های دانشگاهی و صلاحدید دبیرخانه شورای آموزش پزشکی برای سهمیه مذکور و فرم انتخاب رشته محل داوطلب تعیین می‌شود، تاکید کرد: داوطلبان واجد شرایط فقط برای یک نوبت مجاز به استفاده از این سهمیه هستند.

 

 

 

شعر زیبای زنگ انشا از قیصر امین پور

صبح یک روز سرد پائیزی روزی از روز های اول سال
بچه ها در کلاس جنگل سبز جمع بودند دور هم خوشحال
بچه ها غرق گفتگو بودند بازهم در کلاس غوغا بود
هریکی برگ کوچکی در دست! باز انگار زنگ انشاءبود

تا معلم ز گرد راه رسید گفت با چهره ای پر از خنده
باز موضوع تازه ای داریم آرزوی شما در آینده
شبنم از روی برگ گل برخواست گفت میخواهم آفتاب شوم
ذره ذره به آسمان بروم ابر باشم دوباره آب شوم

دانه آرام بر زمین غلتید رفت و انشای کوچکش را خواند
گفت باغی بزرگ خواهم شد تا ابد سبز سبز خواهم ماند
غنچه هم گفت گرچه دل تنگم مثل لبخند باز خواهم شد
با نسیم بهار و بلبل باغ گرم راز و نیاز خواهم شد

جوجه گنجشک گفت میخواهم فارغ از سنگ بچه ها باشم
روی هر شاخه جیک جیک کنم در دل آسمان رها باشم
جوجه کوچک پرستو گفت: کاش با باد رهسپار شوم
تا افق های دور کوچ کنم باز پیغمبر بهار شوم

جوجه های کبوتران گفتند: کاش میشد کنار هم باشیم
زنگ تفریح را که پنجره زد باز هم در کلاس غوغا شد
هریک از بچه ها بسویی رفت ومعلم دوباره تنها شد
با خودش زیر لب چنین میگفت: آرزوهایتان چه رنگین است

کاش روزی به کام خود برسید! بچه ها آرزوی من این ست
"زنده یاد قیصرامین پور"
 

.................... 

جدول آزمون های وزارت بهداشت

 

ردیفنام آزمونماهروز و تاریخ برگزاری آزمون
1آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکیفروردینپنجشنبه 31 فروردین 91
2

آزمون پذیرش دستیار تکمیلی تخصصی 

 (فلوشیپ)

اردیبهشتپنجشنبه 28 اردیبهشت 91
3آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکیتیرپنجشنبه و جمعه 1 و 2 تیر 91 
4آزمون دکتری تخصصی داروسازیتیرپنجشنبه 8 تیر 91
5

آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی  

خارج از کشور

تیرپنجشنبه 8 تیر 91
6آزمون بهداشت کاران دهان و دندانتیرپنجشنبه 8 تیر 91
7آزمون ارتقای دستیار تخصصی پزشکیتیرپنجشنبه 29 تیر 91
8آزمون گواهینامه تخصصی پزشکیتیرپنجشنبه 29 تیر 91
9آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکیتیرپنجشنبه 29 تیر 91
10

آزمون جایابی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج 

 از کشور

تیرپنجشنبه 29 تیر 91
11آزمون کتبی دانشنامه (بورد) تخصصی دندانپزشکیشهریوردوشنبه 13 شهریور 91
12

آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی، 

 داروسازی و دندانپزشکی

شهریور

پنجشنبه 16 شهریور 91

13
آزمون کتبی دانشنامه فوق تخصصی بالینی
شهریور
پنجشنبه 23 شهریور 91
14
آزمون کتبی دانشنامه تخصصی بالینی
شهریور
پنجشنبه 23 شهریور 91
15

آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های علوم پایه  

پزشکی  و بهداشت، طب سنتی، سلامت دهان،  

دندانپزشکی  اجتماعی و مواد دندانی

آبانپنجشنبه 18 آبان 91
16آزمون جایابی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشورآذرپنجشنبه 9 آذر 91
17آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج از کشورآذرپنجشنبه 9 آذر 91
18آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی بالینیبهمنپنجشنبه 12 بهمن 91
19آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی، داروسازی و دندانپزشکیاسفندپنجشنبه 10 اسفند 91

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: آزمون های تخصصی زبان انگلیسی (MHLE) نیز به صورت متناوب برگزار می شود و زمان و شرایط این آزمون ها در زمان مقتضی به اطلاع داوطلبان می رسد. 

 ................................

در گفتگو با مهر اعلام شد: 

اعلام جزئیات اصلاحات در آموزش پزشکی/ رفع نواقص طرح اصلاحات آموزشی 


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اجرای طرح اصلاحات در آموزش پزشکی در این دانشگاه گفت: در آینده نزدیک جزئیات اصلاحات در آموزش پزشکی که از 7 سال پیش آغاز شده است، اعلام می شود.
دکتر حسن ابوالقاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: طرح "رفورم" یا اصلاحات در آموزش پزشکی که در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اجرا شد، نمونه ای از رفورم بود که در بسیاری از دانشکده های پزشکی دنیا که قابلیت های بالایی در آموزش پزشکی دارند از سالهای گذشته انجام شده است.
وی افزود: اما اصلاحات در آموزش رشته پزشکی که در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اجرا می شود در بسیاری از موارد موثر بوده و به اهداف خودش رسیده و در برخی بخشها دچار ضعف هایی بوده که آنها را شناسایی کرده ایم و در حال رفع این نقص هستیم.
ابوالقاسمی یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از دانشگاههای علوم پزشکی کشور، بخشهایی را از طرح اصلاحات که در دانشگاه ما اجرا می شود را از ما گرفته و در دانشکده های خود اجرا می کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر در حال رفع نقاط ضعف طرح اصلاحات در آموزش پزشکی این دانشگاه هستیم و پس از رفع نواقص آن را مجدد مورد ارزیابی قرار می دهیم.
به گزارش مهر، برنامه اصلاحات آموزشی در رشته پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طبق تعریف باید دانشجو محور، حول حل مسئله، جامع نگر، انعطاف پذیر و غیر متمرکز، انتخابی و نظامند باشد. به گفته طراحان این برنامه اصلاحی 40 مورد تغییر برای اصلاح در نظر گرفته شد که از مهمترین آنها می توان به یادگیری ادغام یافته اشاره کرد به طور نمونه در برنامه آموزشی گذشته دانشجو در سال های تحصیل در علوم پایه، فیزیولوژی قلب را می خواند بعد در بخش دیگری آناتومی قلب را می خواند و همچنین در ترم های مختلف با بخش ها و کارکردها و بیماری های قلب آشنا می شد و پس از حضور بر بالین بیمار مجبور می شد تا دانش خود را در ذهن جمع بندی کند. اما در برنامه جدید دانشجویان، رشته پزشکی را مبتنی بر دستگاه های بدن فراگرفته و 20 درصد نکات بالینی را در همان سه سال اول تحصیل خود می آموزند.
همچنین در برنامه جدید آموزش پزشکی عمومی دوره 6 ماه ای به دوره پزشکی اضافه شده است که در این دوره دانشجویان سال پایانی پزشکی در مطب و اورژانس به تحصیل می پردازند زیرا 2مکان عمده فعالیت پزشکان پس از فارغ التحصیلی مطب و درمانگاه ها خواهد بود که این امر توسط پزشکان عمومی آموزش دیده صورت می گیرد.

 نسل سراجی به مهر خبر داد:
اعلام نتایج آزمون دکتری تخصصی علوم پزشکی در هفته اول بهمن
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به زمان اعلام نتایج آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) گروه علوم پایه پزشکی گفت: نتایج پذیرش در 51 رشته این آزمون در هفته اول بهمن ماه اعلام می شود.
دکتر جبرائیل نسل سراجی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: یک هزار و 870 نفر در مرحله آزمون دکتری تخصصی رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت، طب سنتی، سلامت دهان، دندانپزشکی اجتماعی و مواد دندانی شرکت کردند که نتایج نهایی با احتساب نمره کتبی و شفاهی اعلام می شود.
وی افزود: یک هزار و 200 نفر در 51 رشته تخصصی و 19 دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، سازمان انتقال خون، انستیتو پاستور ایران، واحد تهران پزشکی دانشگاه آزاد و واحد تهران بهداشت دانشگاه آزاد پذیرفته می شوند.
به گزارش مهر، آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) گروه علوم پایه پزشکی و بهداشت، طب سنتی، سلامت دهان، دندانپزشکی اجتماعی و مواد دندانی سال تحصیلی 91 - 90 با شرکت 3 هزار و 900 داوطلب در روز پنجشنبه 5 آبان 90 در 51 رشته تخصصی و 7 شهر برگزار شد.

 ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰

 مرکز سنجش اعلام کرد:
جزئیات پذیرش اتباع در کنکور دستیاری91/ عدم اشتغال به پزشکی در ایران

مرکز سنجش آموزش پزشکی، شرایط پذیرش و آموزش دستیاران غیر ایرانی برای پذیرش در سی و نهمین دوره تخصصی پزشکی بالینی را اعلام کرد بر این اساس این گروه از پذیرفته شدگان حق اشتغال به حرفه پزشکی را در جمهوری اسلامی ایران نخواهند داشت.
به گزارش خبرنگار مهر، متقاضیانی که مدرک دکتری عمومی پزشکی (M.D) خود را از یکی از دانشگاههای خارج از کشور اخذ کرده اند بر طبق ضوابط حق شرکت در آزمون پذیرش دوره های دستیاری را دارند.

مدارک داوطلبان پیش از شروع باید در کمیسیون ارزشیابی مدارک ثبت شود و پیش نیازهای مربوطه را جهت اخذ دکتری عمومی را براساس مصوبات شورایعالی ارزشیابی کامل کنند.

گذراندن 6 ماه دوره آموزش زبان فارسی در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و اخذ نمره قبولی 14 در دوره مذکور و  گذراندن موفقیت آمیز دوره پیش کارورزی (انترنی) به مدت یکسال در یکی از دانشگاهها ی علوم پزشکی کشور از جمله شرایط شرکت این متقاضیان است.

شرط شرکت متقاضیان غیر ایرانی که مدرک دکتری عمومی پزشکی خود را از یکی از دانشگاههای علوم پزشکی داخل کشور اخذ کرده و یا تا پایان شهریور ماه سال مورد نظر فارغ التحصیل خواهند شد در آزمون پذیرش دستیار، ارائه معرفی نامه و مجوز ثبت نام از طرف مرکز امور دانشجویی به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی است.

قبولی دستیاران ایرانی منوط به کسب حداقل 70 درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده آزاد ایرانی در رشته - محل مربوطه است.

معرفی پذیرفته شدگان در سقف 5 درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه مربوطه، مازاد بر ظرفیتی که جهت رفع نیاز کشور تعیین می شود توسط دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی پس از طی مراحل قانونی انجام می گیرد.

ظرفیت پذیرش داوطلبان غیرایرانی در هر رشته - محل در هر سال تحصیلی حداکثر دو نفر است. این گونه از دستیاران به هیچ وجه حق درخواست انتقال به سایر دانشگاههای علوم پزشکی کشور را نخواهند داشت.

لازم است معرفی متقاضیان بر اساس دستورالعمل اجرایی سالانه توسط مرکز امور دانشجویی به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی صورت پذیرد. پرداخت شهریه و هزینه های تحصیل برعهده داوطلب است.

دستیاران غیر ایرانی که در زمره برترین ها قرار بگیرند از پرداخت شهریه معاف هستند. در واقع نفر اول پذیرفته شده هر رشته در آزمون پذیرش دستیار سال مربوطه و یک درصد رتبه برتر دانشگاهها ی علوم پزشکی طبق مصوبات شورای آموزش پزشکی و تخصصی از پرداخت شهریه معاف هستند.

تأمین هزینه بلیط رفت و برگشت هواپیما و کلیه هزینه های شخصی شامل تغذیه ، رفت و آمد و ... دستیاران غیرایرانی بر عهده خود آنان است و چنانچه داوطلبی از طریق مقابله نامه و قراردادهای فیمابین ایران و دیگر کشورها پذیرفته شده است کلیه
هزینه های تحصیلی و شهریه آن بر عهده وزارتخانه طرف قرارداد است. چنانچه داوطلبی از طریق شورای هماهنگی پذیرش دانشجویان غیر ایرانی معرفی شود از پرداخت شهریه معاف است.

جهت دستیاران مجرد غیر ایرانی حتی الامکان و با توجه به امکانات دانشگاه خوابگاه تأمین خواهد شد. وضعیت خوابگاه در هر دانشگاه از طریق دانشگاه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. جهت تأمین خوابگاه دستیاران متأهل از طریق وزارت بهداشت و دانشگاه هیچگونه تعهدی وجود ندارد.

دستیاران غیر ایرانی متقاضی استفاده از فرصتهای مطالعاتی و سایر دوره هایی که منتهی به اخذ مدرک دانشگاهی و تخصصی نمی شود باید با رعایت شرایط ماده 1 مستقیماً از طریق دانشگاههای علوم پزشکی اقدام کنند.

پس از اعلام مراتب قبولی علمی متقاضیان غیر ایرانی پذیرفته شده در آزمون ورودی دستیاری مطابق پذیرفته شدگان داخل کشور مراتب تائید صلاحیت عمومی آنان نیز از سوی دانشگاهها جهت اطلاع اعلام خواهد شد.

دستیاران غیر ایرانی پذیرفته شده در طول دوره دستیاری از کلیه قوانین و مقررات دستیاری داخل کشور تبعیت می کنند و بعد از اتمام تحصیل خود حق اشتغال به حرفه پزشکی را در جمهوری اسلامی ایران نخواهند داشت و از آنان در بدو ورود و ثبت نام دستیاری تعهد محضری مبنی بر بازگشت به کشور متبوع بعد از اتمام دوره بجای تعهد محضری دوران دستیاری توسط مرکز امور دانشجویی اخذ خواهد شد.

پذیرفته شدگان در طول مدت حضور در ایران موظف به رعایت کلیه قوانین و احترام به ارزشهای جمهوری اسلامی ایران بوده و در صورت بروز هرگونه تخلف مطابق ضوابط با آنان برخورد خواهد شد. دبیرخانه شورای پذیرش، هماهنگی لازم را در مورد تبدیل روادید و صدور پروانه اقامت پذیرفته شدگان را تا پایان دوره دستیاری هر ساله از طریق مراجع ذیصلاح به عمل خواهد آورد و در مورد کسب اجازه ورود و خروج آنان اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

در صورتیکه به تشخیص مراجع ذیصلاح، پروانه اقامت این دسته از پذیرفته شدگان لغو شود هیچگونه حقی برای آنها ایجاد نخواهد شد. دانشگاه محل تحصیل موظف است حداقل دو ماه قبل از انقضاء پروانه اقامت دانشجویی، برای دستیاران تقاضای تجدید پروانه اقامت کند.

مدارک فراغت از تحصیل پس از اتمام تحصیلات و بازگشت به کشور متبوعه برای این دسته از افراد ارسال خواهد شد. پذیرش دستیار فقط برای همان سال معتبر بوده و عدم شروع دوره توسط داوطلب در تاریخ مقرر به منزله انصراف از تحصیل تلقی شده و حقی را برای آنان ایجاد نخواهد کرد.

 

 ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰

 

معاون وزیر بهداشت ابلاغ کرد:
شرایط تحصیل مجدد لیسانسه های علوم پزشکی در کنکور سراسری91
معاون آموزشی وزارت بهداشت شرایط امکان تحصیل مجدد دانش آموختگان مقطع کارشناسی را در صورت شرکت مجدد در آزمون سراسری و قبولی در آن اعلام کرد. این شرایط برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی 92 - 91 ابلاغ شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، شورای معین شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی در هفتاد و یکمین جلسه خود شرایط امکان تحصیل دانش آموختگان مقطع کارشناسی در مقطع کارشناسی رشته ای دیگر و یا دوره دکتری عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) از طریق قبولی در آزمون سراسری در سال تحصیلی 92 - 91 را مصوب کرد.

بر اساس این مصوبه، گذراندن طرح نیروی انسانی برای دانش آموختگان مقطع کارشناسی مشمول طرح الزامی است. دارا نبودن هرگونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاههای اجرایی و دارا نبودن تعهدات سهمیه بومی و یا سهمیه مناطق محروم ضروری است.
این مصوبه همچنان تاکید کرده است، چنانچه داوطلب در مقطع کارشناسی از آموزش رایگان برخوردار بوده است، در صورت قبولی در دوره های دکتری عمومی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و یا مجدداً در مقطع کارشناسی (روزانه) مطابق ضوابط مربوطه ملزم به پرداخت شهریه است.
این مصوبه شرایط ادامه تحصیل برای پذیرفته شدگان در شعب بین الملل دانشگاههای علوم پزشکی را نیز یادآور شده است. بر اساس این مصوبه پذیرفته شدگان در دوره های دکتری عمومی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و یا مقاطع کارشناسی شعب بین الملل دانشگاههای علوم پزشکی حتی در صورتیکه در مقطع کارشناسی از آموزش رایگان برخوردار نبوده اند، ملزم به پرداخت شهریه در مقطع دکتری عمومی و یا مقطع کارشناسی هستند.
این مصوبه از سوی وزارت بهداشت به دانشگاهها ابلاغ شده است و همچنین دبیر شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی این موضوع را به اطلاع سازمان سنجش رسانده است.
 
 

۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ 

 رییس دانشگاه اعلام کرد؛
  حضور 4 استاد از یک درصد دانشمند برتر جهان در دانشگاه علوم پزشکی تهران
 با این همه اقازاده نخبه سوال خر و سوال فروش و استعدادهای درخشان سهمیه ای واقعا حق ایران را خورده اند که فقط ۴ نفر جزو یک درصد برتر قرار گرفته اند

از میان یک درصد دانشمندان برتر جهان 4 دانشمند برتر در دانشگاه علوم پزشکی تهران حضور دارند.
به گزارش وب­دا دکتر باقر لاریجانی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام این خبر، گفت: از میان کل 54 دریافت کننده اعتبار پژوهشی ویژه استادیاران جوان کشور نیز 10 نفر در دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.
وی میزان اعتبارات دانشگاه را نسبت به تعداد هیات علمی و دانشجو از بسیاری از دانشگاه های بزرگ کشور کمتر دانست و گفت: واقعیت این است که ما این پیشرفت ها را در یک مسیر هموار بدست نیاورده ایم و با وجود چالش هایی که در این مجموعه وجود دارد عرصه پژوهش به راه و پیشرفت خود ادامه می دهد.
دکتر لاریجانی با بیان اینکه باید نگاه آینده نگارانه به فعالیت های خود داشته باشیم گفت: به نظر می رسد در بسیاری از زمینه ها دارو، تجهیزات پزشکی، نقش آفرینی ویژه ای داریم و می توانیم با یک انرژی نه چندان زیاد این نقش آفرینی را در عرصه های دیگر نیز ارتقا دهیم.
وی به معرفی دانشگاه و جایگاه آن در رتبه بندی های آموزشی و پژوهشی پرداخت و افزود: بسیاری از رشته ها برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی تهران آموزش داده می شود و با وجود 50 دانشگاه علوم پزشکی در سطح کشور، در حدود نیمی از مقالات ISI از دانشگاه علوم پزشکی تهران است.
دکتر لاریجانی به ارتقاء رتبه دانشگاه در رتبه بندیهای بین المللی در Scopus و شانگهای اشاره کرد و گفت: با اشاره به شرایط رو به رشد دانشگاه در رتبه بندیهای ملی و بین المللی لازم است تا با ایده های تازه برای حفظ و بهبود این جایگاه تلاش نماییم.
رییس دانشگاه با اشاره به وضعیت علوم پزشکی در کشور گفت: این حوزه یک سوم مقالات فارسی کشور را منتشر می‌کند و طبق آماری که از scopus  گرفتیم 37 درصد مقالات ایران از حوزه علوم پزشکی است و جالب است بدانید که میزان این تولیدات از سال 2000 تا سال 2011 از 29 درصد به 37 درصد رسیده است.
دکتر لاریجانی با بیان اینکه 66 درصد نشریات نمایه شده در scopus محصول دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است گفت: یکی از دلایل پیشرفت ترکیه در منطقه این است که بانک‌های اطلاعاتی داخلی و مجلاتش در بسیاری از سایت‌های بین‌المللی نمایه می‌شوند و برای این کار در سال گذشته 25 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند که نشان می‌دهد ما اگر بخواهیم این کار را ادامه دهیم باید این رویه را به کار گیریم.
وی با اشاره به اینکه یک چهارم مقالات پراستناد کشور در حوزه پزشکی است افزود: بعد از شیمی و مهندسی پراستنادترین مقالات مربوط به حوزه پزشکی است.
رییس دانشگاه با بیان اینکه معاونت علمی ریاست جمهوری به ویژه در سال‌های اخیر کمک‌های زیادی به مجموعه علمی کشور کرده افزود: اگر بتوانیم از دانشگاه‌ها و قطب‌های علمی کشور حمایت کنیم رسیدن به جهش‌های جدید در کشور کاملا ممکن است زیرا بزرگترین سرمایه‌های نیروی انسانی در دانشگا‌ه‌ها وجود دارند که ما امیدواریم با انتخاب یک مسیر درست قدم‌هایمان را استوارتر برداریم. 

 

 

 

 

نکات آموزنده از ژاپن
 

در ژاپن اتفاقی بسیار مهیب و مصیبتی وحشتناک اتفاق میافتد و میلیارد ها دلار خسارات و هزاران نفر کشته و زخمی میدهد،اما واکنش و رفتار عمومی به این فاجعه در جامعه ژاپن بسیار درس اموز و در واقع یک کلاس آموزشی عملی رفتارهای انسانی در برابر دنیا قرار میگیرد.
ده نکته یادگرفتنی از ژاپن :
1) آرامشحتی یک مورد سوگواری شدید یا زدن به سروصورت دیده نشد. میزان تاثر و اندوه بطور خود بخود بالا رفته بود. 2) وقار صفوف منظم برای آب و غذا. بدون هیچ حرف زننده یا رفتار خشن.3) توانمندی بعنوان نمونه معماری باورنکردنی بطوریکه ساختمانها به طرفین پیچ و تاب میخوردند ولی فرو نمی ریختند.4) رحم و شفقت مردم فقط اقلام مورد نیاز روزانه خود را تهیه کردند و این باعث شد همه بتوانند مقداری آذوقه تهیه کنند.5) نظم غارتگری دیده نشد. زورگویی یا ازدست دیگران ربودن دیده نشد. فقط تفاهم بود.6) ایثار پنجاه نفر از کارگران نیروگاه های اتمی ماندند تا به خنک کردن دستگاهها ادامه دهند. 7) مهربانی رستورانها قیمتها را کاهش دادند. یک خودپرداز بدون محافظ دست نخورده ماند. دستگیری فراوان از افراد ناتوان8) آموزش از بچه تا پیر همه دقیقا میدانستند باید چکار کنند و دقیقا همان کار را کردند.9) وسایل ارتباط جمعی در انتشار اخبار بسیار خوددار بودند. از گزارشات مغرضانه خبری نبود. فقط گزارشات آرامبخش.10) وجدان هنگامی که در یک فروشگاه برق رفت، مردم اجناس را برگرداندند سرجایشان و به آرامی فروشگاه را ترک کردند.

در دنیا هیچ چیزی به اندازه آموختن برای ساختن یک زندگی انسانی اهمیت ندارد و این آموزش از هر قوم و ملیتی میتواند باشد.
انتشار این مطالب شاید بتواند به اندازه ذره ای ناچیز در ترویج گزینه های مثبت رفتار عمومی و فرهنگ سازی موثر باشد.
پس چه زیباست در انتشار هر آنچه به ترویج رفتارهای زیبا موثر است کوشا باشیم.

 ............... 
نظرات 35 + ارسال نظر
آمپول دوشنبه 26 دی 1390 ساعت 06:00 ب.ظ


بابابزرگ خیر ببینی از جوونیت.....ایشاالله هر روز بهتر از دیروز....

نازی یکشنبه 25 دی 1390 ساعت 02:11 ق.ظ

اطفال دارم مرور میکنم انگار نه انگار قبلا خوندمش !چیکار کنم که تسلطم بهتر بشه؟همیشه اطفال تو امتحانام پایین میزنم. کمک !!!!!!لطفا راهنمایی کنید بابا بزرگ

قلی یکشنبه 25 دی 1390 ساعت 12:00 ق.ظ

ما هستیمممممممممممم....
دور سی و نهمممممممممممممم تمامممممم..

[ بدون نام ] شنبه 24 دی 1390 ساعت 07:42 ب.ظ

چرا اینقد خلوته کجایین بچه ها

[ بدون نام ] شنبه 24 دی 1390 ساعت 03:13 ب.ظ

طرح مکرم میتونی با یک تلفن یا ایمیل به مرکز طرح سوالات تخصصی تان را بپرسید جواب دوستان هم د حد اطلاعات خودت است

طرح پزشکی شنبه 24 دی 1390 ساعت 11:03 ق.ظ

یعنی اگه این بار انصراف بدم بار دیگه نامه اعلام نیاز از مثلا دانشکده توانبخشی داشته باشم نمیشه؟ فقط استان باز باید برم؟
لطفا کمکم کنید

مظفر جمعه 23 دی 1390 ساعت 08:22 ب.ظ

باید مناطق باز که اعلام میشه برى

مظفر جمعه 23 دی 1390 ساعت 08:19 ب.ظ

باید مناطق باز که اعلام میشه برى
٢ بار بیشتر این طوریه

اهورا جمعه 23 دی 1390 ساعت 12:20 ق.ظ

سلام.اهورا تابعداز امتحان اینجاکامنت نمیذاره کسی کار داره:
ahora2011med@yahoo.com

طرح پزشکی پنج‌شنبه 22 دی 1390 ساعت 09:40 ب.ظ

سلام
لطفا کمک کنید کمک خواهش می کنم
واسه ثبت نام تقسیم طرح پزشکی عمومی کسی می دونه چند بار میشه ثبت نام کرد و اگه دانشگاه خوبی نبود انصراف داد؟
من یک بار انصراف دادم و این بار دوم که ثبت نام کردم اشتباهی واسم انتخاب دوم قبول کرده که می خوام دوباره انصراف بدم و آیا اگه انصراف بدم بار دیگه فقط استان باز باید برم یا ۳ بار حق انتخاب و انصراف دارم؟
لطفا اگه اطلاعات دارین کمکم کنین یا بگین از کجا باید پیگیری کنم و بپرسم؟
توروخدا جواب بدین

ملودی پنج‌شنبه 22 دی 1390 ساعت 02:45 ب.ظ

احسنت به شما با با بزرگ از این کامنت خردمندانه شما

بابابزرگ پنج‌شنبه 22 دی 1390 ساعت 02:43 ب.ظ

مرسی

بابا بزرگ پنج‌شنبه 22 دی 1390 ساعت 12:59 ق.ظ

باید هدفت را تغییر بدهی!
اگر میخواهی موفقتر باشی باید از مسیر سفر لذت ببری نه اینکه منتظر بمانی تا به مقصد برسی و بعد لذت ببری! اگر از مسیر سفر لذت ببری انوقت مقصد سفر هم معنای جذابی خواهد داشت
اگر از کارهایت لذت نبری یک از پیش باخته هستی!
کار سختی نیست تصمیم گرفتن به لذت بردن از فعالیتها و تلاشها.
قدر داشته هایت را بدان و شکرگذار باش.
هزاران نفر ارزو دارند که ایکاش انها بجای تو خانم دکتر بودند.
ریتالین معجزه نمیکنه انگیزه ایجاد نمیکنه فقط ۲-۳ ساعت هوشیاریت را زیاد میکنه ولی اگر هدفت را درست انتخاب کنی برای لحظه لحظه ی زندگیت انگیزه تلاش خواهی داشت و به نتیجه خواهی رسید و از مسیر زندگیت نیز لذت خواهی برد.
موفق باشید.

کمک کمک طرح و لایحه چهارشنبه 21 دی 1390 ساعت 09:15 ب.ظ

سلام
لطفا کمک کنید کمک خواهش می کنم
واسه ثبت نام تقسیم طرح پزشکی عمومی کسی می دونه چند بار میشه ثبت نام کرد و اگه دانشگاه خوبی نبود انصراف داد؟
من یک بار انصراف دادم و این بار دوم که ثبت نام کردم اشتباهی واسم انتخاب دوم قبول کرده که می خوام دوباره انصراف بدم و آیا اگه انصراف بدم بار دیگه فقط استان باز باید برم یا ۳ بار حق انتخاب و انصراف دارم؟
لطفا اگه اطلاعات دارین کمکم کنین یا بگین از کجا باید پیگیری کنم و بپرسم؟

یک مامان بزرگ چهارشنبه 21 دی 1390 ساعت 06:09 ب.ظ

اهورا !
مادر تو هم اگه کاری حرفی نصیحتی از دستت میاد مضایقه نکن .
خدا مادرت رو برات نگه داره گره از کار من پیرزن بار کن. صواب داره مادر! خدا سر جلسه عوضشو بت می ده !!
خدا همه جوون ها رو موفق کنه ایشالاه به حق پنج تن ! من رو هم قاطی شون از شر این امتحان خلاص کنه!

یک مامان بزرگ چهارشنبه 21 دی 1390 ساعت 05:48 ب.ظ

بابا بزرگ منو راهنمایی کن ! بریدم! اصلا هنگ کرده مخم! حالم از درس ها به هم می خوره!
چی کار کنم این دم امتحانی؟ ریت بخورم؟ من الان موهام دیگه رنگ دندونام شده از بس ژشت کنکور موندم. چند وقت ژیش یکی بهم می گفت که روی علی کنکوری رو سفید کردم!!!!
بابا بزرگ چی کار کنم؟؟؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 20 دی 1390 ساعت 12:43 ب.ظ

ورودی 77 این دانشگاه به دلیل عدم بیمارستان اموزشی واساتید مجرب منحل شده بود ولی از سال 78 مجددا شروع به پذیرفتن دانشجو کرد و همچنان بیمارستان اموزشی جهت این دانشگاه وجود ندارد

س سه‌شنبه 20 دی 1390 ساعت 12:38 ب.ظ

من هم فارغ التحصیل دانشگاه ازاد کازرون هستم.
با شهریه سنگینی که دانشجویان می پردازند امکانات واساتید در حد بسیار بسیار پایین است.امیدوارم مسئولین در این باره فکری کنند...

انتقاد دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد کازرون از وضعیت آموزشی
ثمره هفت سال تحصیلی‌مان، بجز به خطر افتادن جان انسان‌ها پیامدی ندارد
جمعی از دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کازرون با انتقاد شدید به وضعیت آموزشی این واحد دانشگاهی،‌ اعلام کردند: با شرایط موجود، ثمره هفت سال تلاش و تحصیل ما در رشته پزشکی، به جز به خطر انداختن جان بیماران پیامدی ندارد. .........

[ بدون نام ] یکشنبه 18 دی 1390 ساعت 10:13 ب.ظ

بپچه ها من از زنان انصراف میخوام بدم نظرتون؟

[ بدون نام ] یکشنبه 18 دی 1390 ساعت 01:02 ب.ظ

این روز شمار یعنی اینکه به امتحان نزدیک می شی
منتها بخاطر اینکه استرسی نشی بجای روز امتحان روز عید را ذکر کرده

[ بدون نام ] یکشنبه 18 دی 1390 ساعت 12:28 ب.ظ

این روز شمار یعنی چی ؟؟؟؟؟!!!!!!! چرا اینجا امده و دلیل بابا بزرگ چیه؟؟

ساسان یکشنبه 18 دی 1390 ساعت 09:13 ق.ظ

تعهد عام یعنی هرجای کشور و تعهد خاص یعنی خدمت در استان مورد ثبت نام
در استانهای برخوردار تعهد خاص بهتر است چون ممکن است با تعهد عام به استان دیگری بروی و در سایر استانها فرقی نمیکند چون در هر هر حال در استان خودت خدمت خواهی کرد

[ بدون نام ] یکشنبه 18 دی 1390 ساعت 05:04 ق.ظ

بیخیال...یکسال خوندن علافیه..فقط یکاه اخر مهمه که تو عیده...ها ها

[ بدون نام ] شنبه 17 دی 1390 ساعت 07:07 ب.ظ

اگه خودکشی گناه نبود اگه دلم واسه مامان و بابام نمیسوخت که بعدش چی میکشن...اگه جراتشو داشتم....شاید....
نه خدا جون نا امید نیستم فقط خیلی خیلی خسته هستم....
واسا دنیا واسا دنیا من میخوام پیاده شم...

[ بدون نام ] شنبه 17 دی 1390 ساعت 07:02 ب.ظ

خاص مخصوص همون استانه ولی عام را می توانند به هر استانی بفرستند

مظفر شنبه 17 دی 1390 ساعت 04:38 ب.ظ

کسى فرق تعهد عام رو با خاص نمیدونه?

به بالایی شنبه 17 دی 1390 ساعت 11:41 ق.ظ

بی خیال همه..
وقتی قبول شدی همشون از غصه میمیرن

[ بدون نام ] شنبه 17 دی 1390 ساعت 11:13 ق.ظ

دلم میخواد بمیرم..نمیدونم چرا با این همه غصه که تو دلمه چرا سکته نمیکنم راحت شم...شاید اونطوری دیگه عالم و آدم بیخیال امتحان دستیاری من بشن و بچسبن به زندگیشون.

مظفر جمعه 16 دی 1390 ساعت 08:58 ب.ظ

این تعهد عام (براى داوطلبان ازاد) با تعهد خاص (براى متقاضیان منطقه محروم) جه فرقى داره?

[ بدون نام ] جمعه 16 دی 1390 ساعت 07:55 ب.ظ

دلم داره میترکه...دلم میخواد برم بیایون و از ته دل فریاد بزنم...

[ بدون نام ] جمعه 16 دی 1390 ساعت 07:01 ب.ظ

بابا بزرگ هر چی میخای بگیر فقط این بخشو ازما نگیر

قلی جمعه 16 دی 1390 ساعت 06:40 ب.ظ

آآآآآآخیییییییییشششششششششششش...
دور پانزده و شانزدهم تماممممممممممممم...
دوست دارم بابابزرگ...

[ بدون نام ] جمعه 16 دی 1390 ساعت 04:24 ب.ظ

بابا بزرگ دیگه نبینم کامنتدونی را ببندی ها

س م ح جمعه 16 دی 1390 ساعت 02:10 ب.ظ http://gitare.blogsky.com/

دکتر کارت درسته

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد