خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

شکایت مجدد از متخلفان دستیاری برای خسارت مالی

 اوست عادل 

لعنت خداوند و رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) بر تمام مسئولان شیطانی منافق در حکومت اسلامی که با دزدی و خیانت و پایمال کردن حق مردم، آبروی دین مبین اسلام را به بازی میگیرند. عذاب ابدی فرقان در دنیا و اخرت نثارشان باد.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد

لعنت خدا بر همه مسئول نماهایی که با باندبازی و خودخواهی و تمامیت خواهی به خون شهدا خیانت میکنند

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد

  لعنت خدا بر سوال فروشان و حامیانشان و همه کسانیکه حق سایر داوطلبان دستیاری را در خفا ضایع می کنند؛ آمین. 

  اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد 

  

وزیر بهداشت به مهر خبر داد:
شکایت مجدد از متخلفان دستیاری برای خسارت مالی - عوامل اصلی در زندان
وزیر بهداشت با اشاره به احکام صادره برای متخلفان آزمون دستیاری سال 88 گفت: وزارت بهداشت برای جبران خسارت مالی برگزاری دوباره آزمون دستیاری، مجددا از متخلفان شکایت کرده که این شکایت از دادستان تهران در حال پیگیری است.
دکتر مرضیه وحید دستجردی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: کسانی که در نهایت در آزمون دستیاری سال 88 متخلف بودند و محکوم شدند، 17 نفر بودند که علاوه بر محکومیت از سوی دستگاه قضایی با محکومیت هایی از سوی وزارت بهداشت هم مواجه شدند.
وی افزود: ما در وزارت بهداشت و در هیئت رسیدگی به تخلفات احکامی را برای این متخلفان صادر کردیم که از آن جمله می توان به محرومیت متخلفان به مدت چند سال از شرکت در آزمون دستیاری، اشاره کرد.
وزیر بهداشت اظهار داشت: ما هم طرفدار برخوردهای جدی تر با متخلفان بودیم که متاسفانه این برخورد از سوی دستگاه قضایی صورت نگرفت، البته عوامل اصلی در زندان هستند.
وی درباره شکایت از خسارت مالی ناشی از ابطال آزمون، گفت: ما این شکایت را از طرف دفتر حقوقی وزارت بهداشت پیگیری کرده ایم خود من آن را به دادستان تهران انعکاس داده ام و از دفتر حقوقی وزارت بهداشت نیز پیگیری می شود.
وحیددستجردی یادآور شد: در مورد آزمون دستیاری سال 88 باید بگویم که پس از آنکه متوجه فروش سئوالات پس از طراحی سئوالات شدیم ، جلوی آن را گرفتیم و آزمون ابطال شد و پس از آن سیستم سنجش وزارت بهداشت را تغییر دادیم.
وی افزود: در حال حاضر مرکز سنجش وزارت بهداشت به صورت جداگانه طراحی شده است و کل روش های امنیتی موجود که برای این موضوع باید بکار گرفته می شد، انجام شده و برخی از کارشناسان و صاحبنظران سازمان سنجش آموزش کشور را هم بکار گرفتیم و در حال حاضر آنها در مرکز سنجش مشاوران ما هستند. 
به گزارش مهر، سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی صبح پنجشنبه 29 بهمن ماه 88 با حضور 16 هزار و 648 داوطلب در 34 حوزه امتحانی و 25 رشته تخصصی برگزار شد آزمون از سوی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به دلیل لو رفتن سئوالات ابطال و آزمون مجدد 13 اسفند برگزار شد. در نهایت 2 هزار و 443 نفر در این آزمون پذیرفته شدند. 


  ةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةة 

ضمنا فعلا هیچ خبری از امتحان دستیاری ۹۱ و اعلام نتایج ذخیره های دوم نیست

 

 

همت و پشت کار .........

 

 

 

  

همت و پشت کار

میگن یه روز ده نفر داشتن توی جنگل میرفتن. دوتاشون میفتن توی چاه.

این دو نفر تلاش میکنن که خودشون رانجات بدهند اما بقیه داد میزدند که شما نمیتوانید بیخیال شین.

یکی از اون دو نفر قبول میکنه و تسلیم می شه.

اما اون یکی همچنان تلاش میکنه در حالی که بازم بقیه داد میزدن تو نمیتونی.

بالاخره میرسه بالا.

همه تعجب میکنن. تازه میفهمن که طرف کر بوده.

روی کاغذ مینویسه: دوستان از اینکه منو تشویق کردین تا بیام بالا ممنونم.

پس لازمه بعضی وقتها کر باشیم  

============== 

خندیدن برای قلب خوب است
 

خندیدن در جمع دوستان یا با دیدن یک فیلم کمدی، برای روحیه خوب است. نتایج یک مطالعه که به تازگی در پاریس در کنگرۀ مجمع اروپایی قلب شناسی ارائه شده، نشان می‌دهد که خندیدن برای سرخرگ ها نیز بسیار مفید است، و باعث محافظت از سیستم قلبی عروقی می‌شود.
خنده، یک ضد استرس مفید برای قلب
بنابر مطالعات سابق، خندیدن برای دفع استرس بسیار خوب است. برخی اعتقاد دارند که خنده مانند یک پیشگیرنده ساده عمل می‌کند، مانند دیدن یک فیلم خنده دار، که باعث آزاد شدن آندورفین می‌گردد، آندورفین هورمونی است که خلق و خو را بهبود می‌بخشد.
به موازات آن، این پیش گیرنده در کاهش هورمون های استرس مانند کورتیزول و آدرنالین نیز نقش دارد. از سوی دیگر این مورد در بین مبتلایان به دیابت نیز مشاهده گردید که هر بار خندیدن (دیدن 30 دقیقه فیلم خنده دار در روز) تا 26% میزان کلسترول خوب را بهبود می‌بخشد. 
خنده جریان خون را اصلاح می‌کند
در این مطالعۀ اخیر، داوطلبان می‌بایست یک فیلم خنده دار یا یک فیلم استرس زا تماشا کنند.
مشاهده شد که تماشای فیلم خنده دار همراه بود با اتساع عروق ساعدی، در حالی که در طرف مقابل قضیه برعکس بود، فیلم استرس زا باعث انقباض شریان ها شده بود، و این انقباض به علت کاهش تخلیۀ خونی تفسیر می‌گردد که به افزایش خطرات قلبی عروقی تفسیر را به دنبال دارد.

در بین این دو شرایط متضاد، تفاوت قطر عروق به 30 تا 50% رسید. به بیان دیگر، آثار خندیدن بر عروق ما بسیار قابل توجه اند. بنابر گفتۀ مؤلفان این پژوهش، این تأثیرات تقریباً برابر هستند با فوایدی که ما از تمرین یک فعالیت جسمی یا مصرف داروهای ضد کلسترول از خانوادۀ استاتین ها به دست می‌آوریم !
این تأثیر خنده بر سلامتی قابل ملاحظه است، خوب است بدانید که بیماری های قلبی عروقی با حدود 180000 مرگ در سال، (و 32% مرگ ها در جهان) به عنوان اولین دلیل مرگ در فرانسه شناخته می‌شود.

 

خانه پزشک 

 

 اگر مضطرب هستید، بخوانیدهمه ما در مراحل مختلف زندگی اضطراب را تجربه می کنیم و طبیعی است که هر فردی در مواجهه با موقعیت های تنش زا مضطرب شود...
 
اما احساس اضطراب شدید و مزمن بدون وجود دلیل آشکار بیرونی عادی نیست و بیماری یا اختلال محسوب می شود.
 اضطراب با احساساتی همچون نداشتن اطمینان، درماندگی و نگرانی شدید همراه است و به طور کلی احساس بسیار ناخوشایند همراه با دلواپسی است که با واکنش های جسمانی مانند تنگی نفس،تپش قلب، تعریق یا سردرد بروز پیدا می کند.
در بیشتر موارد فرد می تواند با در پیش گرفتن چند راهکار ساده این علایم را تحت کنترل درآورد اما در مواردی مراجعه به روان شناس ضروری است. امروزه در زندگی شهری با وجود مشکلات عدیده اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، قطعا همه ما گهگاه دچار اضطراب می شویم بنابراین خواندن ادامه مطلب را به خوانندگان توصیه می کنیم.

تفاوت اضطراب و ترس
دکتر اکرم پرند روان شناس و مشاور در این باره به خراسان می گوید: آن چه عامه مردم از اضطراب می دانند، اضطراب فراگیر است که یکی از انواع اختلالات اضطرابی محسوب می شود. اختلالات اضطرابی دامنه گسترده ای از اختلالات روانی شامل انواع وسواس های فکری و عملی، اختلالات وحشت زدگی ، هراس ها یا ترس های مرضی و اختلالات اضطرابی ناشی از مصرف مواد مخدر یا الکل را تشکیل می دهد اما شایع ترین آن همان اضطراب فراگیر است که نگرانی مفرط و مداوم است.
در واقع نگرانی بدون منشاء اضطراب نامیده می شود، مثلا مادری که به محض خارج شدن فرزندش از منزل دایم نگران اوست و دچار اضطراب می شود. نکته این جاست که هراس ها دسته ای از اختلالات اضطرابی است که با اضطراب فراگیر توسط عموم اشتباه گرفته می شود. این دسته از هراس ها که به «فوبیا »معروف است ، منشاء دارد یعنی فرد از یک جسم یا موقعیت یا فضای خاص می ترسد و یا ممکن است از ارتفاع، آسانسور یا خون دچار هراس شدید شود.
 هم چنین ممکن است فردی دچار هراس های اجتماعی شود مثلا از حضور در جمع یا گفت وگو با دیگران هراس داشته باشد و مدت ها طول می کشد تا به بی دلیل بودن هراس خود پی ببرد. از این رو ترس ها در واقع زیرمجموعه اختلالات اضطرابی قرار می گیرد. اضطراب فراگیر شایع ترین نوع اضطراب محسوب می شود و ممکن است در درازمدت به اضطراب شدید، مزمن و بیمارگونه تبدیل شود.
بیشتر علایم اضطراب فراگیر به صورت واکنش های جسمی بروز پیدا می کند. تپش قلب، تعریق فراوان، احساس بی قراری و بی تابی و خستگی مفرط در بیشتر موارد قابل مشاهده است اما گاه علایم دیگری هم بروز می کند. مثلا ممکن است فردی به پرخوری یا کم خوری روی آورد و اگر به اضطراب مزمن تبدیل شود ممکن است فرد را پرخواب یا کم خواب کند. در بسیاری از مواقع کیفیت خواب فرد تحت تاثیر قرار می گیرد و او ممکن است وحشت در خواب را تجربه کند.

عوامل ایجاد اضطراب
دکتر پرند با اشاره به این که اضطراب مانند دیگر اختلالات روانی منشاء درونی یا بیرونی دارد، توضیح می دهد: ژنتیک ازجمله عوامل درونی است که در ایجاد اضطراب نقش مهمی دارد. ویژگی های شخصیتی بعضی از افراد در ابتلا به اختلالات اضطرابی نقش دارد به عنوان مثال افراد کمال گرا بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به اضطراب قرار دارند زیرا همواره انتظارات و توقعات بالایی دارند و ممکن است نتوانند به آن ها برسند.
 ازجمله عوامل محیطی موثر در ایجاد اضطراب نیز می توان به بعضی از مشاغلی که استرس زاست، اشاره کرد که تاثیر قابل توجهی در بروز اضطراب دارد.
نکته این جاست که این دسته از اختلالات مانند دیگر اختلالات روانی، مسری است و وقتی یکی از اعضای خانواده مضطرب باشد، آن را ناخودآگاه به دیگران منتقل می کند. اما نبود اضطراب باعث کاهش بار انگیزشی عملکرد و رفتارهای فرد می شود. کسانی که هیچ اضطرابی ندارند و در اصطلاح به آن ها «خونسرد» می گویند، افرادی هستند که درباره انجام امور و کارهای روزانه نگرانی ندارند و بیشتر کارهایشان را با خونسردی افراطی انجام می دهند و ممکن است همین امر مانع پیشرفت آن ها شود.
 بنابراین اگر اضطراب به اختلال تبدیل نشود می تواند مفید باشد و به فرد کمک کند تا به پیشرفت و ترقی برسد. اضطراب طبیعی توسط خود فرد قابل تشخیص است اما مشاور می تواند با یک سری سوالات درباره کیفیت خواب، خوراک، فعالیت های روزانه و بررسی واکنش های جسمی سطح اضطراب فرد را تعیین کند.
هم چنین پرسش هایی درباره تحریک پذیری، بی قراری، ناآرامی و ... به مشاور کمک می کند تا سطح اضطراب فرد تعیین شود. اضطراب به ۳ دسته خفیف، متوسط و شدید تقسیم می شود و بسته به نوع و شدت آن درمان ها آغاز می شود.
درمان های اختلالات اضطرابی
دکتر پرند درباره شیوه های متفاوت درمان اختلالات اضطرابی چنین توضیح می دهد: یکی از شیوه های درمانی، روان تحلیل گری است که شیوه درمانی بسیار طولانی و زمان بری است و توسط روانکاو صورت می گیرد. شیوه رایج تر درمان، شیوه شناختی و رفتاری است که طی آن مشاور به فرد کمک می کند تا بتواند به ریشه اضطراب پی ببرد و آن را درمان کند.
روان شناس در این روش ها روی افکار و باورهایی که در شکل گیری اضطراب نقش داشته است، تمرکز و به فرد کمک می کند تا این باورها را اصلاح کند. اصلاح این باورها باعث می شود فرد زندگی و پیرامون خود را از زاویه جدیدی ببیند و دچار اضطراب های بیهوده نشود.
پس از اصلاح باورها، او باید به صورت عملی کارهایی انجام دهد تا اضطرابش کنترل شود. به عنوان مثال او وضعیت جسمی خود را به هنگام احساس اضطراب مشاهده و سعی می کند با اضطراب مقابله کند. کنترل ضربان قلب، نبض، وضعیت تعریق و... به او کمک می کند تا دریابد با اضطراب در واقع چقدر بدن خود را مستهلک کرده است و به خود آسیب می زند. به این ترتیب می تواند با کنترل شرایط جسمی با اضطراب مقابله کند.
 این روان شناس با اشاره به این که اضطراب از بدو تولد با انسان همراه است، تاکید می کند: اگر نیازهای اولیه یک کودک به غذا، توجه، امنیت و پوشاک را تامین نکنید، می توانید اضطراب را در او ببینید، بنابراین زمانی که نیازهای انسان برآورده نشود، اضطراب خود را نشان می دهد.
همان طور که قبلا اشاره کردیم اگر اضطراب سلامت روانی و جسمانی فرد را تحت تاثیر قرار ندهد، مفید است و مشکلی برای وی به وجود نمی آورد. دکتر پرند با بیان این که اگر فردی «چراهای »زیادی در ذهن داشته باشد و جوابی برای آن نیابد باید روی تغییر افکار و باورهایش تلاش کند، تصریح می کند: بعضی افراد تفکر همه یا هیچ دارند یعنی می خواهند در زندگی فردی یا اجتماعی خود به تمام افکار و باورهای خود پای بند بمانند و انعطاف پذیری لازم را در زندگی اجتماعی ندارند.
این دسته از افراد در طول زمان حمایت اجتماعی اطرافیان را از دست می دهند و ممکن است به علت پای بند بودن به این باورها دچار مشکلات بیشتری شوند، درون نگری و سپس ارزیابی باورها و تلاش برای اصلاح و تغییر باورها یکی از اولین راهکارهای مقابله با اختلالات اضطرابی محسوب می شود.
پذیرش، کلید رفع اضطراب
به عقیده وی آن چه بیش از هر چیز دیگری در جوامع امروز باعث افزایش اضطراب می شود، بالا رفتن سطح توقعات و انتظارات انسان از خود و اطرافیانش است. وی می گوید: هر قدر سطح توقعات بالاتر باشد، دستیابی به آن چه موردنظر است دشوارتر و اضطراب فرد بیشتر خواهد شد، بنابراین داشتن انتظارات منطقی به افراد کمک می کند تا کمتر دچار اضطراب شوند.
از سوی دیگر رفع تنش ها و گرفتاری های روزانه با دید منطقی و صحیح سطح اضطراب را کاهش می دهد. در بسیاری از موارد توجه به علایق و نیازهای فردی در زندگی روزمره در مقابله با اضطراب کمک کننده است. این موضوع به ویژه در مورد مادران صادق است زیرا همواره عادت دارند تمام زندگی خود را صرف فرزندان کنند غافل از این که توجه صد در صد به فرزندان در طول زمان و نادیده گرفتن علایق و نیازهای فردی اضطراب زاست و سلامت روان را به خطر می اندازد.
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ

 

 

برای اولین بار در کشور و با همکاری صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، دوره‌های کوتاه مدت MBA ویژه جامعه پزشکی برگزار خواهد شد.
به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران ، محمدرضا نوروزی، مدیر عامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی با اعلام این خبر گفت: دوره‌های یکساله MBA ویژه گروه‌های پزشکی با هدف ارتقای سطح علمی و توانمندی‌های مدیریتی و ترمیم ضعف‌های اجرایی در فارغ‌التحصیلان و مدیران گروه‌های پزشکی توسط اساتید دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران ارایه خواهد شد.
وی افزود: ثبت‌نام در این دوره‌ها توسط صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی صورت می‌گیرد و گواهی دوره‌های MBA از سوی دانشکده کار آفرینی دانشگاه تهران ارایه می‌شود.
نوروزی اضافه کرد: شرایط شرکت در این دوره‌ها ماه آینده از طریق سایت اطلاع‌رسانی سازمان نظام پزشکی اعلام می‌شود و اولین دوره MBA ویژه جامعه پزشکی دی‌ماه سال جاری به صورت حضوری و مجازی در دانشکده کارآفرینی برگزار می‌شود.
 

خداوندا
من از تنهایی و برگ ریزان پاییز، من از سردی زمستان
من از تنهایی و دنیای بی تو میترسم

خداوندا
... من از دوستان بی مقدار، من از همراهان بی احساس
من از نارفیقیهای این دنیا میترسم

خداوندا
من از احساس بیهوده بودن، من از چون حباب آب بودن
من از ماندن چو مرداب میترسم

خداوندا
من از مرگ محبت ،من از اعدام احساس به دست دوستان دور یا نزدیک میترسم

خداوندا
من از ماندن میترسم ،من از رفتن میترسم

خداوندا
من از خود نیز میترسم
 

خداوندا پناهم ده

 

سیر نمی شوم زتو ای مه جان فزای من
جور مکن جفا مکن نیست جفا سزای من

با ستم و جفا خوشم گرچه درون آتشم
چونکه تو سایه افکنی بر سرم ای همای من

در شکنید کوزه را پاره کنید مشک را
جانب بحر می روم پاک کنید راه من

آب حیات موج زد دوش ز صحن خانه ام
یوسف من فتاد دی همچو قمر به چاه من

چند بزارد این دلم وای دلم خراب دل
چند بنالد این لبم پیش خیال شاه من

آن نفس این زمین بود چرخ زنان چو آسمان
ذره به ذره رقص در نعره زنان که های من

خرمن من اگر بشد غم نخورم چه غم خورم
صد چو مرا بس است و بس خرمن نور ماه من

سیر نمی شوم زتو نیست جز این گناه من
سیر مشو ز رحمتم ای دو جهان پناه من

شعراز : حضرت مولانا

نظرات 716 + ارسال نظر
......... جمعه 18 آذر 1390 ساعت 08:47 ب.ظ

گور پدر همشون با این ذخیره اعلام کردنشون
همشون دزدن از وزیر بی شرف گرفته تا محققی و بقیه
اینها سر ناموس خودشونم معامله میکنن چه برسه به حق و حقوق ماها
ولی خاک بر سر ما که هر بلای که سر ما میارن دادمون در نمیاد

[ بدون نام ] شنبه 12 آذر 1390 ساعت 11:24 ق.ظ

Kasi emrooz az zakhireha khabar nadare????

[ بدون نام ] شنبه 12 آذر 1390 ساعت 10:12 ق.ظ

سلام بجه ها
دلتونو خوش نکنید و برید درستونو بخونید.اصل قبولی ها رو هم فروختن چه برسه به ذخیره هاش.فقط خدا کنه امسال مجلس یه کاری بکنه...

[ بدون نام ] شنبه 12 آذر 1390 ساعت 10:08 ق.ظ

فرق زن و مرد اینجا معلوم میشه.وزیر مرد به 200 نفر سوال می فروشه ولی وزیر زن باید همه کارمنداشو راضی کنه!با عرض شرمندگی باید بگم که وزیر بی اراده و بی لیاقت نمیخوایم...

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 10 آذر 1390 ساعت 10:32 ق.ظ

man zang zadam goftan ta shanbe hafte dige shayad

[ بدون نام ] چهارشنبه 9 آذر 1390 ساعت 08:48 ب.ظ

منزنگ زدم اصلا کسی گوشی را بر نمیداره بازم به شما یه جوابی دادند......

[ بدون نام ] چهارشنبه 9 آذر 1390 ساعت 01:29 ب.ظ

وزیر بی لیاقت نمیخواهیم...

[ بدون نام ] چهارشنبه 9 آذر 1390 ساعت 01:11 ب.ظ

خوب شماره رو که دادم کاری داره یه زنگ بزنید؟میخوام ببینم همون جوابی که به من دادن به شما هم میدن یا نه قصد اذیت کردن ندارم ولی بس که تو این وزارتخونه هر کس یه جوابی میده دیگه نمیدونم به کدومشون اعتماد کنم از صبح چهار جا زنگ زدم هر کدوم یه چیزی گفتن.

[ بدون نام ] چهارشنبه 9 آذر 1390 ساعت 01:10 ب.ظ

خوب شماره رو که دادم کاری داره یه زنگ بزنید؟میخوام ببینم همون جوابی که به من دادن به شما هم میدن یا نه قصد اذیت کردن ندارم ولی بس که تو این وزارتخونه هر کس یه جوابی میده دیگه نمیدونم به کدومشون اعتماد کنم از صبح چهار جا زنگ زدم هر کدوم یه چیزی گفتن.

[ بدون نام ] چهارشنبه 9 آذر 1390 ساعت 12:57 ب.ظ

واااااااا خب اگه حرفی زدن به بقیه هم بگو حتما باید دونه دونه زنگ بزنند؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 9 آذر 1390 ساعت 12:54 ب.ظ

خوب شما که زنگ زدید بگید چی گفتن که امیدوارید راست باشه؟

التماس چهارشنبه 9 آذر 1390 ساعت 12:30 ب.ظ

کسی ۴ ساعت در روز کرمی رو می خونه چه فرقی با جزوههای روتین داره ارزش گرفتن داره؟؟؟تو رو خدا بگید

[ بدون نام ] چهارشنبه 9 آذر 1390 ساعت 12:30 ب.ظ

میترسم..از این روزها..از این انتظار کشنده...وقتی برزخ وزارتخونت اینطوریه برزخ خدا چقدر سخته؟..اگه توشه بیشتری برداشته بودم شاید الان تو این برزخ نبودم ولی خدا شاهده که شبانه روز خوندم تنبلی نکردم تا آخرین قدرت خوندم پس چرا الان اینجام؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 9 آذر 1390 ساعت 12:18 ب.ظ

این شماره رو تو یکی از فروما دادن81452290 شماره دفتر دکتر ضیاییه من زنگ زدم خبراش یه کم بهتر از دبیرخونه و کارشناسای دستیاریه فقط امیدوارم راست باشه.

[ بدون نام ] چهارشنبه 9 آذر 1390 ساعت 12:15 ب.ظ

بچه ها خواهش میکنم اگه خبری از ذخیره ها دارید بگید.

منصوب دیکتاتور چهارشنبه 9 آذر 1390 ساعت 12:13 ب.ظ

هروقت که دلمون خواست ذخیره هارااعلام میکنیم هیچ کاری هم نمیتوانیدبکنید مقام محترم وزارت

[ بدون نام ] چهارشنبه 9 آذر 1390 ساعت 12:12 ب.ظ

بچه ها تو رو خدا چرا دوباره خانم جزایری میگه آخر آذر؟اگه خبر جدید دارید بگید به خدا دارم دیوونه میشم نمیدونید چطور دارم اشک میریزم.

سارا چهارشنبه 9 آذر 1390 ساعت 12:03 ب.ظ

اورتوپدی:
در آرتریت سپتیک درسته ESR,CRP هردو بالا هستند،جهت Fullow/up مریض از CRP استفاده میکنیم(من همیشه فکرمیکردم با ESR مریض رو Fullow میکنیم)

[ بدون نام ] چهارشنبه 9 آذر 1390 ساعت 11:18 ق.ظ

mordeshure rikhtesho bebaran hapalie chendesh ba un saro rikhtesh aberuye harchi zane borde oghdeie bi hamechiz.

[ بدون نام ] چهارشنبه 9 آذر 1390 ساعت 11:16 ق.ظ

ذخیره ها هیچ خبری نیست...وزیر نه چندان محترممون لیست رو به اسارت گرفتن و تا سادیسمشون برطرف نشه اعلام نمیکنن...

zakhireh چهارشنبه 9 آذر 1390 ساعت 11:07 ق.ظ

zakhireha chi shod???????????

[ بدون نام ] چهارشنبه 9 آذر 1390 ساعت 09:56 ق.ظ

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری تعدادی از دانشجویان که در جریان تجمع امروز در مقابل سفارت انگلیس وارد این سفارتخانه شدند، خبر داد.

سردار ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در پی اطلاع از تجمع جمعی از دانشجویی در برابر سفارت انگلیس، نیروهای پلیس به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از ورود تعدادی از معترضان به داخل سفارت، یگان امداد بلافاصه در محل حاضر شد و منطقه را تحت کنترل قرار گرفت.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه تعدادی از کسانی که وارد سفارت شدند، توسط پلیس دستگیر شدند که تحویل مراجع قضایی خواهند شد، در عین حال خاطرنشان کرد که تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد.

سردار ساجدی‌نیا در پایان اعلام کرد: در پی اطلاع از تجمع تعدادی از دانشجویان در برابر باغ قلهک و ورود چند نفر از آنها به داخل مجموعه نیز، پلیس بلافاصله در منطقه حضور یافت و کنترل مجموعه را در دست گرفت.

سارا چهارشنبه 9 آذر 1390 ساعت 12:18 ق.ظ

باشه نازگل جان...
پس فردارو GI بلدباشیم

نازگل چهارشنبه 9 آذر 1390 ساعت 12:13 ق.ظ

ایدین جان ممنون

سارا هر شب اون مبحث را اول می خوانیم بعد مابقی وقت هرچه بود گذشته رو مرور می کنیم
ولی فقط ۴۵ دقیقه

دکتر کرمی می گفت باید این جزوه را حفظ حفظ باشیم حتی یک کلمه
ببین ۱۰۰ صفحه است ۲ ماه کمتر اینطوری تمامه و بعضی هاش هم ۲ دور خوانده شده بد نیست خوبه

آیدین چهارشنبه 9 آذر 1390 ساعت 12:03 ق.ظ

نازگل و سارا جان ایده تون خیلی خوبه اما متاسفانه من با توجه به سبک درس خوندنم با عرض پوزش نمیتونم در این طرح مشارکت کنم .براتون صمیمانه آرزوی موفقیت دارم.

نازگل سه‌شنبه 8 آذر 1390 ساعت 11:55 ب.ظ

کسی دیگه جواب نداده
با گوارش موافقی

از اخر به اول کتاب!!!!!

امشب ضداستفراغ و ضد اسهال و ملینها یعنی ۲ صفحه میشه

فردا از هم می پرسیم

اینطوری فارمو راحت خوانده میشه
شبها از ۱۲ تا ۴۵/۱۲

موفق باشی


سارا سه‌شنبه 8 آذر 1390 ساعت 11:10 ب.ظ

اگه کسی موافق نباشه خودم هستم 

سارا سه‌شنبه 8 آذر 1390 ساعت 11:08 ب.ظ

موافقم.منم دکترکرمی میخونم. ریحانه و آیدین و الینا و کسری و پریسا و یاسمن ام هستن؟

نازگل سه‌شنبه 8 آذر 1390 ساعت 07:58 ب.ظ

اگه میای شما اول تعیین کن

نازگل سه‌شنبه 8 آذر 1390 ساعت 07:57 ب.ظ

سارا جان میای از امشب یه مبحث فارمو رو کوتاه {مثلا یه دسته دارویی }هر شب تعیین کنیم و بخوانیم
من از دکتر کرمی می خوانم
اماده ای؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 8 آذر 1390 ساعت 06:59 ب.ظ

بچه ها فکر میکنید فردا ذخیره ها رو اعلام کنن؟

شکل گذار سه‌شنبه 8 آذر 1390 ساعت 06:49 ب.ظ


خواستم کمی شکل بزارم محیط عوض شه!!!!

سارا سه‌شنبه 8 آذر 1390 ساعت 05:54 ب.ظ

میدونستید یکی از عوارض ACEI در ENT سوزش زبان یا Burning mouth syndrome است؟
از علل دیگر آن کمبود آهن و فولیک اسید و ویتامین های ب
دیابت و ایدز و شوگرن و یائسگی و استرس

سارا سه‌شنبه 8 آذر 1390 ساعت 05:54 ب.ظ

میدونستی یکی از عوارض ACEI در ENT سوزش زبان یا Burning mouth syndrome است؟
از علل دیگر آن کمبود آهن و فولیک اسید و ویتامین های ب
دیابت و ایدز و شوگرن و یائسگی و استرس

[ بدون نام ] سه‌شنبه 8 آذر 1390 ساعت 04:00 ب.ظ

جوک خوبی بود ممنون

[ بدون نام ] سه‌شنبه 8 آذر 1390 ساعت 03:55 ب.ظ

کمترین بهای تجاوز نظامی به ایران محو رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اینکه امروز با یقین و اقتدار کامل می‌گوییم که کمترین پاسخ حماقت امریکا، محو رژیم صهیونیستی است

ریحانه سه‌شنبه 8 آذر 1390 ساعت 03:50 ب.ظ

ایلیوس ادینامیک و عدم وجود گاز در روده مشخصه گرافی ساده شکم در ایسکمی حاد مزانتر است

[ بدون نام ] سه‌شنبه 8 آذر 1390 ساعت 02:54 ب.ظ

خدا لعنتشون کنه به من 2 روز پیش با اطمینان گفتن چهارشنبهىىمردیم دیگه...

zakhire سه‌شنبه 8 آذر 1390 ساعت 01:28 ب.ظ

zakhire goftan hafte dige ehtemalan rasto doroghesh paye khodeshooooooooooon

سارا سه‌شنبه 8 آذر 1390 ساعت 12:47 ب.ظ

ویژگی های تریزومی 13:
میکروفتالمی، لب شکری، شکاف کام، میکروسفالی، پیشانی شیب دار، هولوپروزنسفالی،ناشنوایی، همانژیوم، فقدان دنده، کلینوداکتیلی، ناخن هیپوپلاستیک، برآمدگی هسته ای در نوتروفیلها، ناهنجاری کلیه و قلب.

نازگل سه‌شنبه 8 آذر 1390 ساعت 12:33 ب.ظ

کاروتید
علامتدار ۵۰٪ به بالا(البته کتاب گفته بالای ٪۷۰ عالیه وبالای ٪۵۰ خوبه)

بدون علامت ۸۰٪ به بالا(اعصاب گفته بالای 75%)

===============جراحی

جراحی دو نوع داره
stent
اندارترکتومی

که اندیکاسیونهای خودشونو دارند

آیدین سه‌شنبه 8 آذر 1390 ساعت 12:03 ب.ظ

زنان
خطر عود جفت سر راهی ۲-۳ ٪ (۸-۶ برابر جمعیت عمومی ) است.سیگار کشیدن بر خطر عود می افزاید.

آیدین سه‌شنبه 8 آذر 1390 ساعت 12:00 ب.ظ

زنان
سندرم کوشینگ در دوران بارداری با افزایش خطر سقط - زایمان زودرس - دیابت - هیپرتانسیون - مرگ جنین همراه است.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 8 آذر 1390 ساعت 11:29 ق.ظ

بچه ها کسی امروز خبری از ذخیره ها نگرفته؟

به رزیدنتهای قلابی سه‌شنبه 8 آذر 1390 ساعت 10:27 ق.ظ

واقعا براتون متاسفم که اینقدر شایعه و دروغ ب=تابلو برای تشویش ادهان میدید بروید در این ماه عزیز توبه کنید و درست زندگی کنید که دروغ و تهمت گناه بزرگی است

[ بدون نام ] سه‌شنبه 8 آذر 1390 ساعت 01:52 ق.ظ

خدایا ببخشید عهدمو شکستم تو بزرگی کن و ببخش...پشیمونم...خیلی زیاد...تو کمکم کن دیگه عهدشکنی نکنم...کمک کن..تنهام نزار ..

قلی سه‌شنبه 8 آذر 1390 ساعت 01:08 ق.ظ

دور چهارم تماممممممممممممممممممممممممممم...

به رزیدنت قلب سهمیه مدیران سه‌شنبه 8 آذر 1390 ساعت 12:55 ق.ظ

برو بابا
من بدون این که امتحان بدم الان دارم چشم میخونم و دوستم با نمره ۲۸۰ و سهمیه مدیران داره پوست میخونه

رزیدنت رادیولوژی سه‌شنبه 8 آذر 1390 ساعت 12:21 ق.ظ

اااااااااا تو چه بد قبول شدی من ۲۱۰ رادیولوژی قبول شدم با سهمیه ایثار و جانباز و مدیر و سپاه و بسیج و...

رزیدنت قلب سه‌شنبه 8 آذر 1390 ساعت 12:00 ق.ظ

به کوری چشم بدخواهان بنده با نمره ۳۲۰قلب تهران قبول شدم البته با سهمیه مدیران

[ بدون نام ] دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 11:28 ب.ظ

کسری =الینا =ملودی ضمنا به خودش میگه الینا جان

نازگل دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 10:43 ب.ظ

سارا جان
خدا کنه اینطور باشه که میگی نباشه من یکی سنکوپ کردم
جراحی دور دوم است
اگه بخوای با سی دی بخوانی وقت می بره ولی اگه زمینه داشته باشی تند میشه خواند
راستش خودش طول نمی کشه تست زدنش طول می کشه
جراحی کلا خوبه

سارا دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 10:08 ب.ظ

ضریب فکرنکنم قطعی بشه..
شفیع ١١٠صفحست
من هنوز جراحی نخوندممممممممم.فقط میخوام آملی بخونم کمه به نظرت؟ شما دور اولتو داری تست میزنی؟

ریحانه دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 09:42 ب.ظ

شایعترین ورید درگیر در بیماری موندورز:توراسیک خارجی

نازگل دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 09:39 ب.ظ

سارا جان شفیع چند صفحه است؟

من که فعلا در جراحی گیر کردم تا چند روز دیگه بیرون نمیام

چون من هم سطر به سطر جراحی رو دارم میزنم فقط سوال بدون توضیحات که برام خیلی خوبه ولی طوللللللللللل می کشه ولی می ارزه چون یاد می گیرم

نازگل دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 09:26 ب.ظ

ممنون که جوابم رو دادید
راستی یه نکته خیلی مهم
اگه سال دیگه هم باید قبل انتخاب کنیم و هم ضریب داشته باشه که خیلی موضوع فرق داره
مثلا من زنان می خوام خب ارزش زنان برام فوق العاده بالا میره
اگه میشد بعد رشته انتخاب کنیم بازم ارزش پایینتر بود ولی حالا خیلی فرق می کنه
پس چرا شرایط رو نمی گن تا برنامه ریزی کنیم

شما به این فکر کردید

آیدین دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 09:12 ب.ظ

نازگل جان من در حال حاضر ارتوپدی را از هفته آخر دکتر ایزدی ( چاپ پارسال ) بهمراه تستهای سطر به سطر دارم میخونم. این درسو ترجیحاْ میخوام با هفته آخر بهمراه تست مرور کنم ..بنظرم تستهای سطر به سطر از لحاظ جامعیت خوبند. اما اینکه کدوم جزوه خوبه خودمم هنوز به نتیجه نرسیدم. بنظر من باید برای ارتوپدی کمی بیشتر وقت بزارید من خودم هر یکی دوروز مباحثیو بطور انتخابی میخونم تا اینجوری کمتر مطالبو قاطی کنم.

سارا دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 09:11 ب.ظ

من شفیعی رو از پارسیان گرفتم.چندروزه اومده! ٣روز کمه به نظرم . چون من اورتو خیلی بلدبودم تواینترنی ام خلاصه کرده بودم ولی وقت گیره

[ بدون نام ] دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 09:08 ب.ظ

ذخایر چی شد؟

نازگل دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 08:10 ب.ظ

سارا جان شما ارتوپدی رو از چی خواندی
اخه شفیع هنوز نیومده باید چیکار کنم؟؟؟

در ضمن من ۳ روز برا ارتو گذاشتم کافیه
هیچی هم ازش نمی دونم

سارا دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 07:30 ب.ظ

پاتولوژی عروق:
نمای box car در عروق: نوعی قرارگیری RBCها به صورت واگنی و پشت سر هم در بین کانالهای متسع و نامنظم عروقی که بیانگر مرحله ندولی سارکوم کاپوزی است.

نازگل دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 07:19 ب.ظ

ایدین جان
ارتوپدی اخر از کجا خواندی؟

آیدین دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 06:43 ب.ظ

ارتوپدی
ژنووارم فیزیولوژیک کودکان معمولاً تا 18 ماهگی برطرف شده و نیاز به درمان ندارد.

آیدین دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 06:39 ب.ظ

ارتوپدی
استخوان مرمری شکل ( Osteopetrosis)
-استخوان این بیماران خیلی متراکم و سفت است . اما به علت عدم انعطاف پذیری خیلی شکننده است.( شکنندگی مرضی)
- نقص در عملکرد استئوکلاستهاست نه تعداد کم آنها (بلکه تعدادشون زیاد هم هست ).
- کانال استخوانی تنگ است (مغز استخوان خوبی ندارند = آنمی آپلاستیک).
- تنگی ناشی از ضخامت کانالهای استخوانی متراکم = فلج اعصاب کرانیال (آتروفی عصب اپتیک).
- 2 فرم جوانی و بالغین دارد که نوع جوانی پیش آگهی بدی دارد که علاوه بر علائم ذکر شده بالا با هپاتواسپلنومگالی و مرگ زودرس همراه است.
فرم بالغین بطور اتفاقی در رادیوگرافی کشف شده و پیش آگهی بهتری دارد.

آیدین دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 06:19 ب.ظ

ارولوژی
احتباس حاد ادراری رابطه چندانی به اندازه و بزرگی پروستات ندارد.

آیدین دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 06:17 ب.ظ

ارولوژی
سختی آب عامل خطری برای سنگهای کلسیمی نیست و خطر تشکیل سنگ بیشتر با میزان مصرف آب رابطه دارد و نه ترکیب آن.

سارا دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 05:45 ب.ظ

یه نکته آنتی بیوتیکی:
آزترئونام: فقط بر باسیل های گرم منفی از جمله پسودوموناس مؤثر است.
حساسیت متقابل با پنی سیلینها ندارد.
 
 

به ناز گلم دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 04:40 ب.ظ

اشتباه نک ن ازگل الان داغی بعد که انرزیت تمام شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!

نازگل دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 04:28 ب.ظ

منم با ایدین موافقم
الان تا میشه باید خواند

پارسال را رها کنید سوالات خیلی اسان بوده اصلا من ملاک قرار نمیدم

فارمو
همه سفالوسپورینها دفع ادراری دارند بجز
۱ سفتریاکسون
۲ سفوپرازون

برای همین در نوزادی مننژیت سفتریا نمی دیم و به جاش سفوتاکسیم میدیم چون اگه بدیم زردی میده

کسری دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 03:55 ب.ظ

ببینید تو غدد طراح سوال حتما باید از دیابت سئوال بده یا مثلا در گوارش از هپاتیت با در قلب از ام ای یا h tn ولی این اجازه را داره حتی از نظردرجه دشواری بسیار بالا را بده بهتره سراغ این ها رفت تکراری بودنش هم مهم نیست مهم مطلب است یه بار از درمان یه بار از علائم یه بار از تشخیص از اون مطلب سوال میدن پس بهتره به این نکته توجه کرد نگاهی به سخنان دکتر املی در جراحی این مطلب را کاملا روشن میکنه به طوری که در rapid reviewپارسال تقریبا تمام سئوالات جراحی امتحان را پوشش داد و سر کلاس هم به زیبایی خط میداد که گجا را نخوانید کجارا حتما یاد بگیرید در ضمن سوال زیبای الینا جان هم از عوامل خطر ساز در ua/nstemiدر امتیاز بندی T I MIاست که عبارت است از دیابت---اختلال عملکرد بطن چپ افزایشcr ---bnp---cr lمویید باشید

روزبه دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 03:04 ب.ظ

با سلام
کسی از محتویات "هفته آخر دکتر ایزدی" خبر داره یا نه ؟

قلی دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 02:33 ب.ظ

چه زششششششششششششت
site admin پارس مدیک dr_palermo رو حذف کرد

سارا دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 02:13 ب.ظ

مرسی نازگل جان
راست میگیا ما که جواب الینارو دادیم

نازگل دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 01:25 ب.ظ

سارا جان
راستش شوارتز گفته خشونت صدا سرفه بعد مایعات به خصوص سرد در کانسر ریه یعنی درگیری ریکارت

ent
میگه لارنزیال حس فوقانی پس درگیریش خطر اسپیراسیون و عدم جیغ زدن

من اینطوری حفظ کردم

شاید کانسر ریه اش خاصه!!!!

بدهم الینا =کسری جواب شما داده شده دیابت

نازی دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 01:25 ب.ظ

یعنی اطفال دکتر کرمی ممکنه از رفرنس پارسال باشه؟

[ بدون نام ] دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 01:23 ب.ظ

کسری=الینا

سارا دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 01:15 ب.ظ

کسری جان اگه نکته ها کمتر کلیدیه شما یه دوتا نکته کلیدی بگو ماهم یادبگیریم

سارا دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 01:14 ب.ظ

نازگل جان من که متوجه نشدم،مکانیسم آب سرد و آسپیراسیون مثل هم اند که حس بالای حنجره (سوپراگلوت) ام که همون sup.laryngeal پس چه جوری شد ریکارنت

آیدین دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 01:11 ب.ظ

هر مطلب جدیدی الزاماْ مهم و آزمونی نیست و قرار نیست ما تمام وقتمان را روی یادگیری تمام مطالب چه مهم و غیر مهم بزاریم بلکه در کنار یادگیری مطالب اولویت اول مطالب مهم اولویت دوم ( نه همه مطالب) را هم باید یاد گرفت .مطالب در اولویت دوم را باید آروم آروم از همکنون در کنار مطالب در اولویت اول و تاپ لیستها یاد گرفت در ضمن در صورت انتخاب درست این مطالب اولویت دوم حجم زیادی ندارند که باعث خستگی و وقتگیری بیهوده بشند. البته من هم با این نظر کسری که باید نزدیک آزمون بیشتر مطالب اولویت اول و تاپ لیست مرور شوند کاملاْ موافقم.

به کسری دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 01:10 ب.ظ

شما جواب بده ماهم یادبگیریم

آیدین دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 12:58 ب.ظ

برعکس نظر کسری به نظر من نکات کلیدی و شایع و مهم و تکراری را تقریباْ در مطالعه بهشون توجه ویژه داریم این مطالب کلیدی و تاپ لیست در اکثر کتابها هم متن کاملاْ مشخصتری دارنددر ضمن از بیشترشون بارها ازشون سوال طرح شده که میتوان در نمونه تستهای آزمونهای سالهای قبل یاد گرفت و مرورشون کرد پس به نظر من بهتر هست در اینجا بیشتر به نکات جدید و ریزی پرداخت که کمتر در مطالعه بهشون توجه میکنیم و احتمال طرح سوال ازشون هم بالا باشه.حداقل اینجوری در کنار آموزش مطالب مهم از کتابها که بارها با سوال و تست مرور میکنیم ُ این مطالب جدید را هم که کمتر بهشون توجه میشه را هم مرور میکنیم.

نازگل دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 12:46 ب.ظ

سارا جان فکر کنم مشکل حل شد
من جراحی دارم می خوانم
جمله که ریحانه گفت عینا گفته شده
پس احتمالا اسپیراسیون چون حس مال اون بالاست با فوقانی است نه سرفه
سرفه بعد مایعات به خصوص سرد مال ریکارنت است

خشونت صدا مال ریکارنت
جیغ نزنیم مال فوقانی

من دیگه اینطوری فهمیدم

سارا جان من تصمیم گرفتم ۶ ساعت به ۶ساعت اینجا بیام
اینطوری وقتمان تلف میشه
اگه موافق باشیم اینطوری بیاییم

کسری دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 12:35 ب.ظ

ن نکته ها کمتر کلیدیه سعی کنید کمتر به جزییات تکیه کنید انرزی خود را بی جهت تلف نکنید انری خودرا بیشتر روی کلیات و تاپ لیست ها متمرکز کنید اینها نکاتی است که در کارگاه طرح سوال به طراحان گفته میشه و همه اساتید به انان تاکید میشه مهم اینه که د 20 روز اخر دوره کامل انجام بدی و توان در ان موقع داشته باشی و طبعا کسی که کمتر خودش را بی جهت خسته کرده باشه موفق تره هیچ کدام از همکاران به نکته جالبی که الینا گفت که که مورد تاید دکتر گرجی سر کلاس بود جواب ندادید این نکته تو non q wave mi and non stelevaion mi مهم است

سارا دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 12:27 ب.ظ

محل شایع دررفتگی های مکرر:
شانهAnterior
کشککLat
مچ پاMedial

سارا دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 12:14 ب.ظ

بله بله...البته:)

نازگل دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 11:24 ق.ظ

سلام
اولا که فرق عصب لارنژیال فوقانی با ریکارنت خیلی مهمه و باد بدونیم خودش یه سواله
در ضمن من می دونستم اونکه اسپیراسیون میده اون بالاییه و اگه سوال میومد اون رو میزنم واون میشه
بعد هم تفاوت ایندو چرت و پرت نیست
شما باید در درس خواندنت تجدید نظر کنی

به نظر من تفاوت ایندوتا که خیلی مهمه

سارا دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 09:05 ق.ظ

مرسی آیدین نکته هات خیلی خوب بود

آیدین دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 02:16 ق.ظ

فارماکولوژی
سفاکلر
جزء سفالوسپورین های نسل دوم میباشد که در درمان اوتیت حاد گوش میانی موثر است . ( موثر بر هموفیلوس آنفلونزا و موراکسلا کاتارالیس)

آیدین دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 02:09 ق.ظ

فارماکولوژی
داپتومایسین
طیف اثری مشابه ونکومایسین دارد و در برابر سویه های انتروکوک و استافیلوکوک مقاوم به ونکومایسین موثر است .
این دارو دفع کلیوی دارد.
در هنگام مصرف آن باید CPK را مانیتور کرد.

آیدین دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 02:03 ق.ظ

زنان
در زن حامله ای که دچار سوختگی شده اگر بیش از 50 درصد از سطح بدن دچار سوختگی شده باشد باید به فکر وضع حمل فوری بود.

آیدین دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 02:00 ق.ظ

زنان
معمولاْ توصیه میشود که فرد تا ۲ سال بعد از پیوند کلیه از حامله شدن خودداری کند.
در زنی که پیوند کلیه دریافت کرده حاملگی با خطرات زیر همراه است :
۱- پره اکلامپسی
۲- عفونت : ویروسی ( CMV.هرپس.هپاتیت) و عفونت ادراری (40%")
3 - اختلال عملکرد پاراتیروئید
4- زایمان زودرس
5- PPROM ( احتمالاً به سبب درمان طولانی مدت با استروئیدها )
در نهایت در 80 تا 90 درصد بیماران عاقبت بارداری مطلوب است.

به سارا و نازگل دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 01:59 ق.ظ

وقتی تو یک مطلب اتفاق نظر ندارید ۳ نفر ادم..تو امتحان با اون همه طراح و اظهار نظر اساتید عمرا بتونید جواب مد نظر اونها رو بدید...پاسخنامه که بیاد از جوابهایی که می دن تعجب می کنید حالا هی لارنزیال فوقانی و ...کنید.اونا لذت می برن سر ما گرم به این چرت و پرت ها

سارا دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 01:37 ق.ظ

اینم نکته آخر شب
پاروتیت مزمن راجعه نوعی عفونت راجعه پاروتید است که در کودکان شایع می باشد. بیمار دچار تورم یکطرفه و بندرت دوطرف پاروتید می شود که خیلی دردناک است. بزاق شیر مانند، گرانولر یا چرکی است. تریسموس وجود دارد. اما بین حملات بیمار بدون علامت است هرچند ممکن است پاروتید سفت باشد. در کودکان علایم هنگام بلوغ از بین می روند. در سیالوگرافی الگوی درخت برگ دار وجود دارد. درمان موارد عود شبیه به سیال آدنیت حاد باکتریایی است.

شب همگی بخیر

نازگل دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 12:42 ق.ظ

راستی پری جان علیک سلام
خوش امدی

نازگل دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 12:41 ق.ظ

قلی من یک کلمه از حرفات رو نفهمیدم

سارا همون لارنژیال فوقانی میشه شک نکن
به اسمش هم میاد

قلی یکشنبه 6 آذر 1390 ساعت 11:58 ب.ظ

هوووووووووووووووووو

یکی تو فروم پارس مدیک به نام dr_palermo چه حالی از site admin گرفته

pari یکشنبه 6 آذر 1390 ساعت 11:56 ب.ظ

سلام دوستان

سارا یکشنبه 6 آذر 1390 ساعت 11:39 ب.ظ

آفرین نازگل الان رفتم دیدم حس سوپراگلوت رو میده و ریکارنت لارنژیال سابگلوت پس منطقی به نظرمیاد که sup.laryngeal باشه

بعدم نازگل جون نتونیم جیغ بزنیم یعنی نمیتونیم تو اُپرا بخونیم دیگه

نازگل یکشنبه 6 آذر 1390 ساعت 10:37 ب.ظ

سارا جان این درسته
ولی من در جزوه ام دست نویس نوشتم چون SUP LARY حس حنجره رو می ده بنابراین با نوشیدن مایع سرفه میده و خطر اسپیراسیون داریم
اون که شما میگی رو نوشتم که نمی تونیم جیغ بزنیم
به خدا نمی دونم
درستش چیه ولی من اینو بزرگ بالای صفحه ام نوشتم

[ بدون نام ] یکشنبه 6 آذر 1390 ساعت 10:29 ب.ظ

سال قبل ذخیره ها را همزمان با لینک ثبت نام دوره 38 در سایت قرار دادند . اگر زیاد خوش بین باشیم امسال نیز چنین خواهد شد

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد