خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

انتخاب جوک قرن: خیالتان راحت؛ امکان تقلب وجود ندارد! مثل همیشه

 اوست عادل 

لعنت خداوند و رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) بر تمام مسئولان شیطانی منافق در حکومت اسلامی که با دزدی و خیانت و پایمال کردن حق مردم، آبروی دین مبین اسلام را به بازی میگیرند. عذاب ابدی فرقان در دنیا و اخرت نثارشان باد.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد

لعنت خدا بر همه مسئول نماهایی که با باندبازی و خودخواهی و تمامیت خواهی به خون شهدا خیانت میکنند

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد

  لعنت خدا بر سوال فروشان و حامیانشان و همه کسانیکه حق سایر داوطلبان دستیاری را در خفا ضایع می کنند؛ آمین. 
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد


{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{    

 ۵ روز

 

 ««««««««««««««   

 آزمون دستیاری 28 بهمن برگزار می‌شود
معاون وزیر بهداشت:
در آزمون امسال امکان تقلب وجود ندارد (ببینیم و تعریف کنیم!)
ثبت‌نام از داوطلبان متخلف انجام نشده است  1389/11/18

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برگزاری سی و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی با رقابت 15 هزار و250 داوطلب در 28 بهمن ماه، گفت: هر گونه تلاشی برای برگزاری آزمون در نهایت امنیت در نظر گرفته شده است.(دقیقا مثل پارسال)
دکتر محمد علی محققی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ با بیان اینکه آزمون دستیاری در 25 رشته تخصصی و در 18 حوزه در سطح کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: کارت‌ ورود به‌ جلسه‌ آزمون‌ از روز دوشنبه 25 تا 27 بهمن ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی
http://sanjeshp.ir  توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه کلیه امور برگزاری آزمون طبق برنامه ریزی در حال انجام است، تصریح کرد: البته مرکز سنجش آموزش پزشکی در تلاش است مدارک داوطلبانی که ناقص است را تکمیل کنند.
محققی با تاکید بر اینکه مدارک حدود 300 داوطلب ناقص است، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که هیچ مشکلی در برگزاری آزمون پیش نیاید.
وی با بیان اینکه ثبت‌نام از داوطلبان متخلف انجام نشده است، ادامه داد: طبق اطلاع رسانی‌های انجام شده و برخوردهایی که با متخلفان آزمون سال گذشته انجام شده است اصلا فضای تقلب وجود ندارد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه تلاش می‌شود از انتقادها و اعتراضات آزمون گذشته برای ارتقاء کیفیت آزمون استفاده شود، اظهارکرد: همچنین در این دوره از آزمون از مکانیسم بانک سوال نیز استفاده می‌شود، چرا که وقتی منابع برگزاری آزمون متنوع باشد نه تنها موجب افزایش کیفیت می‌شود؛ بلکه میزان خطاها هم به حداقل ممکن کاهش می‌یابد.

   

 ««««««««««««««   

 

با اعلام موافقت با ادغام وزارت علوم، آموزش و پروش و آموزش پزشکی
رییس کمیسیون آموزش:
مدیریت آموزشی کشور باید یکپارچه شود ............................................
  1389/11/19

  

 ««««««««««««««   

 

 گزارشی در آستانه کنکوردستیاری/
 
جدول تخلفات و جرائم متخلفان کنکوردستیاری/ گلایه وزیر از احکام قضایی
 
کنکور دستیاری 89 با تخلفات گسترده ای همراه شد که ..............................................

 ««««««««««««««   

 

وعده‌های وزیر در آستانه کنکوردستیاری/ خیالتان راحت؛ سئوالها لو نمی‌رود  مثل همیشه!

(پس بیچاره اونهای که میخوان سوال بخرند چکار کنند  یعنی وزیر به فکرشان نیست عزیز دردانه ها! آقازاده ها! تازه به دوران رسیده ها!

وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی درباره تامین امنیت آزمون دستیاری سال 89 تاکید کرد: داوطلبان با خیال راحت درس بخوانند چرا که وزارت بهداشت تمام جنبه های امنیتی و حفاظتی مربوط به آزمون را رعایت کرده است و هیچگونه تخلفی را شاهد نخواهیم بود.
دکتر مرضیه وحید دستجردی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آزمون دستیاری سال جاری و اطمینان بخشی به داوطلبان گفت: داوطلبان در این دوره خیالشان راحت باشد چرا که ما تمام تلاشمان را برای حفظ امنیت آزمون دستیاری و سئوالات امتحان بکار خواهیم بست  .....................................................

 

 ««««««««««««««   

  

ضیایی به مهر خبر داد:
آغاز توزیع کارت کنکور دستیاری از دوشنبه. رقابت سخت پزشکان در 28 بهمن
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی از برگزاری آزمون دستیاری در 18 حوزه امتحانی خبر داد و گفت: کارت آزمون دستیاری دوره سی و هشتم از روز دوشنبه 25 بهمن توزیع می شود.
دکتر سیدامیرمحسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: داوطلبان برای دریافت کارت آزمون دوره سی و هشتم دستیاری پزشکی می توانند از روز دوشنبه 25 بهمن با ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی
http://sanjeshp.ir از کارت آزمون خود پرینت دریافت کنند.
وی افزود: کارت ورود به جلسه تنها از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل دریافت است و هیچ مرجع دیگری برای صدور کارت آزمون دستیاری تعیین نشده است. .........

 

 

 ««««««««««««««   

  

 آزمون دستیاری 28بهمن برگزارمی‌شود
دستجردی خبر داد: تامین امنیت آزمون با بکارگیری شیوه‌های جدید
معرفی فریبکاران مدعی لورفتن سوالات آزمون به وزارت اطلاعات  .......................... ...................................................................

 

 

  آزمون دستیاری 28بهمن برگزارمی‌شود
دستجردی خبر داد: تامین امنیت آزمون با بکارگیری شیوه‌های جدید
معرفی فریبکاران مدعی لورفتن سوالات آزمون به وزارت اطلاعات
وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با اشاره به برگزاری آزمون دستیاری در 28 بهمن ماه، گفت: از نظر مسائل حفاظتی و امنیتی در آزمون دستیاری سال جاری از روش‌های جدیدی استفاده شده و باز طراحی ساختار مرکز سنجش وزارت بهداشت صورت گرفته است. و از سایر نیروهای کشور مانند نیروی انتظامی نیز کمک گرفته شده است. در مجموع طراحی سوالات با حفاظت کامل در شرف انجام است.
به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی ایسنا، دکتر مرضیه وحید دستجردی در حاشیه آغاز رسمی پزشک خانواده در 17 شهر 20 تا 50 هزار نفر سه استان خوزستان، چهار محال و بختیاری و سیستان و بلوچستان افزود: به شرکت کنندگان در آزمون دستیاری سال جاری اطمینان می‌دهیم که هیچ نگرانی در زمینه حفاظت و حراست آزمون نداشته باشند و شرکت کنندگان در آزمون دستیاری مطمئن باشند که دست اندرکاران وزارت بهداشت برای افزایش ضریب‌های امنیتی اقدامات لازم را انجام داده‌اند، بنابراین شرکت کنندگان در آزمون هرچه وقت دارند بگذارند تا بتوانند دانسته‌های خود را افزایش دهند. 

تلاش شده است تا بهترین و با کیفیت ترین آزمون دستیاری امسال برگزار شود

وی گفت: بانک سوالات خوبی از قبل طراحی شده است و گروه‌هایی از اساتید سطح بالا و روسای هیات علمی که کاملا معتمد وزارت بهداشت هستند برای طراحی سوالات دعوت شده‌اند. در مجموع تلاش شده است تا بهترین آزمون و با کیفیت ترین آزمون برگزار شود.

فریبکاران مدعی خرید و فروش سوالات آزمون دستیاری امسال به وزارت اطلاعات معرفی شدند

دستجردی درباره مباحث مطرح شده مبنی بر خرید و فروش سوالات آزمون دستیاری سال جاری نیز گفت: در این زمینه باید گفت که حتی قبل از طراحی سوالات مطلع شدیم برخی‌ها اعلام کرده‌اند که خرید و فروش سوالات صورت گرفته است. در این زمینه هماهنگی‌های لازم با قوه قضاییه و وزارت اطلاعات صورت گرفت و از آنها خواستیم با این فریب‌دهندگان افکار عمومی برخورد جدی داشته باشند، چرا که اقدام آنها در طرح چنین مباحثی قبل از طراحی سوالات نشان می‌داد که این افراد گروهی فریبکار بیش نیستند. در این زمینه حراست و حفاظت وزارت بهداشت به چند نام رسید که موارد مربوطه را در اختیار وزارت اطلاعات قرار دادیم.

وی همچنین درباره چگونگی برخورد با متخلفان آزمون دستیاری سال گذشته گفت: امیدواریم نظر وزارت بهداشت در مورد تشدید برخوردها با این متخلفان لحاظ شود.   

 ««««««««««««««   

............... تایید صحت آزمون دوم از سوی دیوان عدالت اداری  

(بهتر است بگوییم دیوان تایید خلافهای اداری) 
وی افزود: در دوره قبل ما خودمان متوجه شدیم که آزمون مشکل داشته است و به همین علت آزمون را ابطال کردیم و آزمون دوم را هم در کمال صحت برگزار کردیم. دیوان عدالت اداری نیز که به برخی از شکایات رسیدگی کرد در پاسخی که دادند و حکمی که صادر کردند صحت آزمون دوم را تایید کردند.

طراحی ساختار جدید برای طراحی سئوالات دستیاری 89  

وزیر بهداشت تاکید کرد: امسال تمام جوانب امنیتی و حفاظتی را رعایت کرده ایم. برای این امر از مدتی پیش برای مرکز سنجش وزارت بهداشت ساختار جدیدی طراحی کردیم. همچنین برای طراحی سئوالات نیز از طراحی جدیدی بهره گرفتیم. در این طراحی چندین گروه از اساتید دعوت شدند و در چند گروه طراحی سئوال انجام شد و در بانک سئوالات قرار داده شد. غیر از سئوالاتی که از نظر قانونی باید در بانک موجود باشد اساتید دیگری را هم در سه گروه برای طراحی سئوال دعوت می کنیم.
وی یادآور شد: داوطلبان با خیال راحت درس بخوانند چرا که وزارت بهداشت تمام جنبه های امنیتی و حفاظتی مربوط به آزمون را رعایت کرده است.

توصیه وزیر بهداشت به داوطلبان کنکور دستیاری 89  

وحیددستجردی به داوطلبان این دوره از آزمون دستیاری توصیه کرد تمام نیرو و ظرفیت خود را به مطالعه اختصاص دهند و افزود: رقابت برای ورود به دوره دستیاری رقابت تنگاتنگی است، رشته ها و ظرفیت پذیرش محدود است و برترین ها پذیرفته می شوند و داوطلبان حتماً باید با آمادگی کامل در آزمون شرکت کنند.
سرنوشت متهمان و متخلفات دوره سی و هفتم آزمون دستیاری در دادگاه  

وی درباره سرنوشت متهمان و متخلفات دوره سی و هفتم آزمون دستیاری به مهر گفت: همه متهمان به دادگاه تحویل داده شدند که دادگاه برای برخی حکم صادر کرد و برای برخی نیز حکمی صادر نکرد.
وزیر بهداشت اضافه کرد: ما در مورد احکامی که برای آنها صادر شده که شامل زندان و چند دوره محکومیت است اعتراض داشته ایم چرا که محرومیت از شرکت در آزمون شامل آنها نشده است و آنها را باید از آزمون محروم می کرده اند.

اعتراض وزارت بهداشت به احکام متخلفان دستیاری  

وی گفت: هم شخص من اعتراض شفاهی خود را بیان کرده ام و هم از راه های دیگری این اعتراض را بیان کرده ایم که مجازاتها باید سنگین تر از این میزان می بود اما با این حال قوای مجریه و قضائیه مستقل از هم هستند و نظر ما تنها توصیه ای است و امیدواریم که قوه قضائیه این موضوع را جدی بگیرد.
وحیددستجردی اضافه کرد: کسانی که موجب اختلال در آزمون شده اند تنها به خودشان ظلم نمی کنند بلکه به جو عمومی جامعه و گروه عظیمی از افراد اجحاف می کنند و علاوه بر آن تشویش، اضطراب و التهاب در جامعه ایجاد می کنند که می تواند به منجر به بحران عمومی شود و باید با آنها با اشد مجازات برخورد شود.
وی با اشاره به برخورد شدید با متخلفان در هیئت های بدوی و تجدیدنظر که در اختیار وزارت بهداشت بوده است، گفت: احکامی که به ما در وزارت بهداشت ارجاع شد را با شدت اجرا کردیم و اساتید و حقوقدانانی که در این هیئت ها بودند با افرادی که حتی کمترین تخلف را هم داشتند با شدت برخورد کردند.
سئوالات تقلبی برای خریدار محرومیت در پی داشت  

(این دیگه واقعا رو میخواد! خریداران واقعی فارغ التحصیل میشوند خریداران سوالات تقلبی محکوم میشوند ) 

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: فردی بوده که در آزمون وارد شده، سئوال را خرید و فروش کرده اما سئوال، سئوال واقعی نبوده است و برایش سئوال نمایی کرده اند. در واقع از او پول گرفته اند و او فریب خورده است. این فرد نیز از شرکت در امتحان محروم شده است.
وحیددستجردی اظهار داشت: وزارت بهداشت در مقابله با موضوع برخورد با متخلفان بسیار جدی است، برای اینکه اگر جدی نباشد امکان تکرار آن در آینده وجود دارد و حتماً باید از طریق قوه قضائیه با آن به شدت برخورد شود.  

 

  

 ««««««««««««««   

با اعلام موافقت با ادغام وزارت علوم، آموزش و پروش و آموزش پزشکی
رییس کمیسیون آموزش:
مدیریت آموزشی کشور باید یکپارچه شود  1389/11/19
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که ادغام وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و آموزش پزشکی وزارت بهداشت در یک وزارتخانه فعلا فقط یک بحث علمی و در مرحله کارشناسی است گفت: هنوز هیچ تصمیم یا اقدامی در این راستا انجام نشده است.
دکتر علی عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که بحث ادغام وزارتین آموزش و پروش و علوم از مجلس هفتم توسط کمیسیون آموزش و تحقیقات آغاز و در مجلس هشتم هم مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: اما هیچ‌گونه اقدام عملی در این راستا صورت نگرفته و تنها در حد مطالعه است، ضمن این‌که کمیسیون آموزش و تحقیقات از مرکز پژوهش‌های مجلس درخواست کرد تا در این خصوص مطالعاتی انجام دهد.
نماینده مردم تهران در خانه ملت با بیان این‌که هنوز کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص ادغام وزارتین مذکور به جمع‌بندی نهایی نرسیده است، اظهار داشت: اما در کل من با این ادغام و این‌که یکپارچگی در مدیریت آموزشی کشور ایجاد شود، موافقم و آن را کار ارزنده‌ای می‌دانم؛ چراکه معضلی که در خصوص آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای در سال جاری پیش آمد و عدم تحقق قانون حذف کنکور بر اساس آنچه به تصویب رسیده به این دلیل است که یکسر قضایا در آموزش و پرورش و سر دیگر آن در وزارت علوم است.
به گفته وی، عدم یکپارچگی در آموزش کشور باعث ایجاد مشکلات بسیاری می‌شود، لذا معتقدم ایجاد یکپارچگی در آموزش مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا که یک مدیریت در آموزش دارند می‌تواند پیامدهای بسیار مثبتی داشته باشد، اما در کشور ما این کار حتما باید با احتیاط کامل صورت گیرد چراکه آموزش و پروش ایران در مقایسه با وزارت علوم خیلی گسترده‌تر است، لذا باید پیش از هر اقدامی مقدمات این ادغام را آماده کنیم.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: باید به سمتی برویم که آموزش و پرورش بتواند فقط نقش نظارت و سیاست‌گذاری را بازی کند و از آن طرف دانشگاه‌ها هم به سمت استقلال بروند تا شرایط بتواند برای ادغام مهیا شود، در کنار این ادغام برای مدیریت آموزش یکپارچه، حتی بخش آموزش پزشکی وزارت بهداشت هم باید در این وزارتخانه جدید ادغام شود تا یک مدیریت واحد در آموزش کشور داشته باشیم؛ به خصوص با گستردگی علم در جهان و وجود رشته‌های بین‌رشته‌ای همکاری‌های نزدیک را می‌طلبد.
عباسپور هم‌چنین خاطرنشان کرد: هم‌اکنون رشته‌های مهندسی در اختیار وزارت علوم و رشته‌های پزشکی در اختیار وزارت بهداشت است، اما در این میان رشته‌هایی مانند مهندسی بایوالکتریک، پرتوپزشکی، بایو متریال، بیوشیمی و خیلی رشته‌ها نظیر این‌ها که همکاری دپارتمان را تحت مدیریت یک دانشگاه می‌طلبند توسط وزارت بهداشت ارایه می‌شود، به تعبیر بهتر پذیرش دانشجو در این رشته‌های مهندسی تخلفی است که وزارت بهداشت انجام می‌دهد و آن را مهندسی بالینی می‌نامد، این دور زدن قوانین و نشات گرفته از تفکیک رشته‌هایی است که به دلیل تفکیک آموزش پزشکی از وزارت علوم و واگذاری آن به وزارت بهداشت ایجاد شده است.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات با تاکید بر این‌که انحصار رشته‌های علوم پزشکی در وزارت بهداشت مشکلات زیادی بوجود آورده است، ادامه داد: این تفکیک تاثیرات منفی در رتبه‌بندی ایران در دنیا داشته است، به نحوی که در یک مقطع دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران برای ارتقای رتبه‌بندی ایران در دنیا مقاله مشترک ارایه کردند.
عباسپور در خاتمه خاطرنشان کرد: بنابراین در سایه یک مدیریت یکپارچه آموزشی و تحقیقاتی مشکلات مذکور در کشور رفع خواهد شد، لذا با ادغام وزارت علوم و آموزش و پرورش و آموزش پزشکی وزارت بهداشت در یک وزاتخانه موافقم، اما باز هم تاکید می‌کنم که لازم است پیش از هر کاری یکسری مقدمات مهیا شود، اگر این مقدمات فراهم شود و با احتیاط کامل عمل کنیم بدون شک این ادغام کار بسیار ارزنده‌ای است.  

 

 ««««««««««««««   

گزارشی در آستانه کنکوردستیاری/

جدول تخلفات و جرائم متخلفان کنکوردستیاری/ گلایه وزیر از احکام قضایی

کنکور دستیاری 89 با تخلفات گسترده ای همراه شد که ابطال آزمون را در پی داشت. در آستانه برگزاری آزمون دستیاری 90 در گزارشی جزئیات تخلفات و جرائم متخلفان و فروشندگان و خریداران سئوال را مورد بررسی قرار داده ایم هر چند وزیر بهداشت از احکام قضایی گلایه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مرضیه وحیددستجردی - وزیر بهداشت در گفتگوی خود با مهر تاکید کرد: کسانی که موجب اختلال در آزمون شده اند تنها به خودشان ظلم نمی کنند بلکه به جو عمومی جامعه و گروه عظیمی از افراد اجحاف می کنند و علاوه بر آن تشویش، اضطراب و التهاب در جامعه ایجاد می کنند که می تواند به منجر به بحران عمومی شود و باید با آنها با اشد مجازات برخورد شود.

وی با اشاره به برخورد شدید با متخلفان در هیئت های بدوی و تجدیدنظر که در اختیار وزارت بهداشت بوده است، گفت: احکامی که به ما در وزارت بهداشت ارجاع شد را با شدت اجرا کردیم و اساتید و حقوقدانانی که در این هیئت ها بودند با افرادی که حتی کمترین تخلف را هم داشتند با شدت برخورد کردند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: فردی بوده که در آزمون وارد شده، سئوال را خرید و فروش کرده اما سئوال، سئوال واقعی نبوده است و برایش سئوال نمایی کرده اند. در واقع از او پول گرفته اند و او فریب خورده است. این فرد نیز از شرکت در امتحان محروم شده است.

وحیددستجردی اظهار داشت: وزارت بهداشت در مقابله با موضوع برخورد با متخلفان بسیار جدی است، برای اینکه اگر جدی نباشد امکان تکرار آن در آینده وجود دارد و حتماً باید از طریق قوه قضائیه با آن به شدت برخورد شود.

همچنین وزیر بهداشت در گفتگوی دیگری خاطرنشان کرده بود: برای دو نفر از متخلفان حکم دادگاه صادر شده است که ما از این احکام راضی نیستیم چرا که معتقدیم احکام این افراد که در جامعه بحران ایجاد کردند متناسب با جرم صادر شده نیست.

دکتر وحیددستجردی در گفتگو با مهر اظهار داشته بود: از میان متخلفان دستیاری سال 88 که پس از اطلاع وزارت بهداشت از خرید و فروش سئوالات با ابطال همراه شد 17 نفر متهم بودند و 25 نفر نیز به عنوان مطلع احضار شدند و در نهایت دادگاه برای دو نفر حکم صادر کرد. 

دستجردی یادآور شده بود: این دو نفر داوطلب نبودند اما در خرید و فروش سئوالات دست داشتند که در دادگاه حکم گرفته اند.

وی در گفتگو با مهر با اشاره به بخش دیگری که در پرونده متخلفان دستیاری سال 88 به آن پرداخته شده است به مهر گفت: متخلفان علاوه بر جرم خرید و فروش سئوالات آزمون و اخلال در روند یک آزمون کشوری، با شکایت جداگانه وزارت بهداشت به جبران خسارت به بیت المال نیز محکوم شده اند که این موضوع به صورت ویژه در حال پیگیری است.

وزیر بهداشت همچنین در خبر دیگری در این زمینه یادآور شده بود: حکم قطعی دو نفر از این محکومان که یک نفر از دانشجویان و یک نفر از کارکنان وزارت بهداشت است در محاکم قضایی صادر و اجرا شده و در انتظار صدور احکام سایر متخلفان هستیم.

نوع تخلفجریمه در نظر گرفته شده متخلفمرجع صدور رای
عامل اصلی خرید و فروش سئوالاتچند ماه زندان و انفصال از کارکارمند وزارت بهداشتدادگاه
عامل اصلی خرید و فروش سئوالات10 سال محرومیت از شرکت در آزموندانشجودادگاه و هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات آزمون در وزارت بهداشت
خریدار سئوال تقلبیمحرومیت از شرکت در آزمونداوطلب آزمون دستیاریهیئت بدوی رسیدگی به تخلفات آزمون در وزارت بهداشت
مشارکت در خرید و فروش سئوالمحرومیت از شرکت در آزمونچند داوطلب آزمون دستیاریهیئت بدوی رسیدگی به تخلفات آزمون در وزارت بهداشت

 

 

در همین رابطه دکتر محمدعلی محققی معاون آموزشی وزارت بهداشت به مهر گفته بود: برای 11 متخلف دستیاری در هیئت تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات آزمونها احکامی صادر شده که برای عوامل اصلی 10 سال محرومیت از شرکت در آزمون درنظر گرفته شده است.

وی اضافه کرده بود: از مجموع پرونده هایی که درباره تخلفات آزمون دستیاری سال 88 بررسی شده اند 17 مورد به طور مستقیم با این آزمون مرتبط بودند و پس از تشکیل هیئت بدوی  

رسیدگی به تخلفات در وزارت بهداشت و صدور رای، این آرا برای تجدید نظر به هیئت تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات آزمونها مستقر در وزارت علوم رفته است.

محققی یادآور شده بود: این آراء در آنجا نیز سریعاً رسیدگی شده و تاکنون در 11 پرونده عیناً آرای هیئت بدوی وزارت بهداشت تایید شده و هنوز سه پرونده در هیئت تجدیدنظر و در آستانه رسیدگی قرار دارد که در آینده نزدیک آرای آنها مشخص می شود و در صورتی که تخلفاتی نیز سنگین تر از موارد آزمون باشد و نیاز به رسیدگی در محاکم قضایی باشد در اختیار قوه قضائیه خواهد بود که البته در این مورد نیز تعدادی از افراد به محاکم قضایی سپرده شده اند.

بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری متخلفان در آزمون های سراسری به ابطال قبلی، محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا 10 سال بعد، پرداخت 10 میلیون تا یک میلیارد ریال جریمه و تحمل یک تا پنج سال حبس محکوم شوند.

همچنین ارتکاب هر نوع عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه دار سازد از جمله ارائه مدرک یا گواهی جعلی یا تصویر گواهی جعلی برای شرکت در آزمون، تبانی با داطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست اندرکاران آزمون همچون عوامل اجرایی و طراحان سوال برای تخلف در آزمون و ثبت نام در آزمون با هویت جعلی یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی و نیز استفاده از هر گونه وسیله غیر مجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه دار تخلف محسوب شده و محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا دو سال بعد را در پی خواهد داشت.

بند ز ماده 5 قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری که بر تخلفات و جرایم آنها اشعار دارد، بیان می کند که افشای سوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو تخلف محسوب می شود. در بند ح همین ماده یادآور می شود خرید یا فروش سوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سئوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد، نیز تخلف محسوب می شود.

بر همین اساس ماده 6 این قانون خاطرنشان می کند هیئت های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به این گروه از تخلفات را دارند. ماده 7 قانون شامل افرادی که تخلفات بندهای ز و ح را مرتکب شده اند می شود. بر این اساس هیئت های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از 10 میلیون ریال تا یک میلیارد ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می کنند.

همچنین ارتکاب هر یک از اعمال موضوع ماده (5) چنانچه در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه باشد موجب تشدید مجازات می‌شود و تشکیل دهنده و سرکرده گروه یا شبکه به حداکثر مجازات محکوم می شود. مجازات هر یک از اعضاء که در ارتکاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده برای مرتکب است.

رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیئت انتظامی اعضای هیئت علمی یا کمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (6) و (7) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم می‌ شود.

بر اساس ماده 10 این قانون در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازاتهای مندرج در این قانون، هیئت رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می کند.

 

نظرات 56 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 25 بهمن 1389 ساعت 11:11 ب.ظ

رضا یکشنبه 24 بهمن 1389 ساعت 01:54 ب.ظ

بچه ها میگن باز تقلب شده کسی خبر موثق داره؟

پریسا یکشنبه 24 بهمن 1389 ساعت 01:34 ب.ظ

پریسا یکشنبه 24 بهمن 1389 ساعت 01:11 ب.ظ

کی منابع سال دیگه اعلام میشه؟
جزوات کامران احمدی خوبه؟لطفا اگه کسی میتونه یکم راهنمایی کنه مرسی

[ بدون نام ] یکشنبه 24 بهمن 1389 ساعت 11:26 ق.ظ

رزیدنتی تو ایران اینطوریه حق خوریه! شما که جرات اعتراض ندارین جنم تحریم کردن امتحانم ندارین بیخود غرغر نکنین هیچ بخاری از شما بلند نمیشه سرتونو بندازین پایین هر چی بتون میگن اجرا کنین

به سه تا بالایی یکشنبه 24 بهمن 1389 ساعت 11:09 ق.ظ

اگه ظرفیت درس خوندن ندارین بیخود می کنین میخونین کی گفته بخونین؟ پزشکای بی اخلاق و مزخرفی مثل شما به درد هیچ کاری نمی خورن جامعه نیاز به افرادی مثل شما نداره درستو بخون یا قبول میشی یا نه این که آخر دنیا نیست

رضا یکشنبه 24 بهمن 1389 ساعت 10:53 ق.ظ

بیربک یکشنبه 24 بهمن 1389 ساعت 03:05 ق.ظ

چهار روز دیگه تا آزمون باقیست

[ بدون نام ] یکشنبه 24 بهمن 1389 ساعت 12:37 ق.ظ

از همه چی متنفرم روز امتحان عصر امتحان روزهای بعدش قبلش ......
شهامت خودکشی رو هم ندارم
لعنت به این فرهنگ پر تضاد.نه مسلمون نه کافر
لعنت به روز مرگی
تو این دنیا یه چیو دوس دارم.اچ....یه نفس که از همه چی راحتت میکنه..یا یه تزریق که همه زشتا رو قشنگ می کنه

[ بدون نام ] شنبه 23 بهمن 1389 ساعت 01:30 ب.ظ

س.ر
سلام همکاران شما میدونین سال اینده شیوه امتحان تغییر میکنه یه نه؟از این مسوولین دمدم زاج وروش ازمون و خطا شون خسته شدم

[ بدون نام ] شنبه 23 بهمن 1389 ساعت 12:42 ق.ظ

آره

[ بدون نام ] جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 10:38 ب.ظ

من شروع کردم برای سال بعد بنظرتون قبول میشم

[ بدون نام ] جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 10:16 ب.ظ

بهاره میای بحث علمی کنیم؟از کجا میدونی؟

بهاره جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 09:38 ب.ظ

عمرا عفونی هم قبول نمیشی.امسالم روش.

[ بدون نام ] جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 09:28 ب.ظ

بچه ها به نظرتون من بعد از 5 سال امتحان دادن قبول میشم؟ البته خوب خوندم

پریسا جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 02:06 ب.ظ

به امید قبولی اونهایی که واقعا این رشته رو دوست دارند

[ بدون نام ] جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 11:22 ق.ظ

قبول بشیم یا نه تا همین جاشم کلی زحمت کشیدیم که ارزشمند .هر کسی از |عهدش بر نمیاد همگی موفق باشید و سرافراز

[ بدون نام ] جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 01:06 ق.ظ

خسته تو قبولی

س.ا جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 12:43 ق.ظ

آخیششششششششششش فقط ۱ هفته مونده!!!
آخ جووون

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 21 بهمن 1389 ساعت 11:31 ب.ظ

اززندگی ازاین همه تکرارخسته ام ازهای وهوی کوچه وبازار خسته ام بیزارم ازخموشی تقویم روی میز وزدنگ دنگ ساعت دیوارخسته ام ......

khasteh پنج‌شنبه 21 بهمن 1389 ساعت 01:42 ب.ظ

az asre rooze emtehan motenafferaaaaaaaaaaam
az stresesh badam miad,
az inke bayad beshini paye internet too sitaye mokhtalef javaba ro chek koni,har kodom ham ye javab dadan badam miad,
az inke bayad ta fardash sabr koni ta sanjesh ye pasokhname por ghalat bde badam miad
az inke.......... khodaya khaste shodaaaaaaaam
parsal ba 410 ghbool nashodam

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 21 بهمن 1389 ساعت 01:40 ب.ظ

امتحان چطور بود من ۴۲۰ می شم
کلید را کی اعلام میکنند

خندون پنج‌شنبه 21 بهمن 1389 ساعت 11:06 ق.ظ

معاون دانشجویی، فرهنگی وزارت بهداشت:

تعداد دانشجویان زن نسبت به قبل از انقلاب 20 برابر افزایش داشته است!!!!

چو دیگر نباشد امیدی به شوی***ز گهواره تا گور دانش بجوی

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 21 بهمن 1389 ساعت 10:38 ق.ظ

یکی به من تقلب برسونه جواب سوال ۱۳۶ دفترچه ب چی میشه؟

قناری پنج‌شنبه 21 بهمن 1389 ساعت 09:50 ق.ظ

من عاشق عصر امتحانم ولی. پرواااااااااااااااااااز

علی پنج‌شنبه 21 بهمن 1389 ساعت 08:38 ق.ظ

امتحان به تعویق افتاد؟

به بالایی پنج‌شنبه 21 بهمن 1389 ساعت 12:58 ق.ظ

چرا ؟

khasteh پنج‌شنبه 21 بهمن 1389 ساعت 12:25 ق.ظ

az asre rooze emtehan motenafferaaaaaaaaaaam

khasteh پنج‌شنبه 21 بهمن 1389 ساعت 12:24 ق.ظ

az zsre rooze emtehan motenafferaaaaaaaaaaam

[ بدون نام ] چهارشنبه 20 بهمن 1389 ساعت 11:44 ب.ظ

میشه امتحان یک هفته دیزتر برکرار بشه

[ بدون نام ] چهارشنبه 20 بهمن 1389 ساعت 11:10 ب.ظ

یک نفس راحت

[ بدون نام ] چهارشنبه 20 بهمن 1389 ساعت 11:06 ب.ظ

هفته بعد این موقع خوابتان نخواهد برد
پس این هفته راراحت بخوابید

مجتبی فعال چهارشنبه 20 بهمن 1389 ساعت 09:13 ب.ظ

ی پزشکای عمومی بدبخت.شما از کارگر های بی سواد هم حقوقتان کمتره.اونا عیش دنیا را میکنن.زودتر ازدواج میکنن.بچه دار میشن.کیف بچه ها و خانوادشونو میبرن .بیمه هستن.تو شهر های بزرگ حالشو میبرن.یک شب بی خوابی کشیک اینترنی و رزیدنتی را هم ندارن.حالا هی برین میلیون میلیون سوالارو از تو وزارتخونه بخرین.اون دنیا رو هم ندارین.

عباس چهارشنبه 20 بهمن 1389 ساعت 07:22 ب.ظ

ای پزشکای عمومی بدبخت! زیاد زور به خودتون نیارین.چون چه حالا و چه بعد از گرفتن تخصص باید توی طرح های استثماری و شبه انگلیسی همین ها عمرتونو تلف کنین با حقوق فقیرانه.

عمله افغانی چهارشنبه 20 بهمن 1389 ساعت 06:59 ب.ظ

توی کشور های جهان سوم اونایی که پولشو دارن همه وزارتخونه ها با وزیر و معاون و پرسنل را میخرن.الحمد لله که کشور ما دیگه جزء اونا نیست.

[ بدون نام ] چهارشنبه 20 بهمن 1389 ساعت 06:05 ب.ظ

بهتره وزارتخانه را با پرسنل بسوزونیم

مرگ بر این رژیم وطن فروش چهارشنبه 20 بهمن 1389 ساعت 05:38 ب.ظ

نه باید دسته جمعی بریم خودمونو بسوزونیم.ابروشون میره واسه ما هم بهتر از سکوته
بگو منم بیام

به بیچاره چهارشنبه 20 بهمن 1389 ساعت 02:28 ب.ظ

اخه بدبخت!تو خودتو بسوزونی به جه درد ما میخوره.تو رسانه ها میگن یه ضد انقلاب مبتلا به اختلالات روانی تحت تاثیر رادیوهای بیگانه خودکشی کرد این کارو نکن!

اقازاده چهارشنبه 20 بهمن 1389 ساعت 02:24 ب.ظ

بابا بزرگ عزیز! اقازاده وزیر نفت بود

بیچاره چهارشنبه 20 بهمن 1389 ساعت 01:18 ب.ظ

اگه امسال یه اتفاق ناگواری تو امتحان بیفته که حق من و امسال منو ضایع کنه میخوام خودمو جلوی وزارت خونه آتیش بزنم همتونم شاهدش باشین شاید اینجوری بعد از من بقیه به حقشون برسن!

مجتبی فعال چهارشنبه 20 بهمن 1389 ساعت 10:40 ق.ظ http://Faal.Blogfa.com

با سلام به شما دوست عزیز
[گل] [گل] [گل]
هر کدام از لینک های زیر را که خودت خواندی و پسندیدی آنرا لینک کن . مطمئن باش که مطالب بیهوده ندارد و فقط لینک های پر بازدید را برای شما ارسال کرده ام :

برای :

دستگاه های شوکر الکتریکی( Stun Guns ) :
http://faal.blogfa.com/post-1023.aspx

فیلم/کلیپ استفاده دستگاه شوکر الکتریکی روی یک انسان :
http://faal.blogfa.com/post-1025.aspx

ورود دستگاه های شنود و جاسوسی و استراق سمع و فیلمبرداری مخفی به کشور + عکس :
http://faal.blogfa.com/post-985.aspx

تمام فیلم ها و انیمیشن هایی از آناتومی انسان :
http://faal.blogfa.com/post-999.aspx

اسکن کردن فایل و سیستم شما از وجود ویروس به شکل آنلاین از طریق اینترنت :
http://faal.blogfa.com/post-1007.aspx

مقایسه سایت های برتر و پربازدید از نظر تعداد بازدید کنندگان :
http://faal.blogfa.com/cat-77.aspx

دوست داران بورس : بررسی بورس ایران ( نرم افزار نماد ) :
http://faal.blogfa.com/post-793.aspx

تست ، آنالیز و معرفی برترین آنتی ویروس سال :
http://faal.blogfa.com/cat-21.aspx

تحریم و فیلتر شدن ایران در اینترنت + سند/ اسناد :
http://faal.blogfa.com/post-993.aspx

آموزش جستجوی پیشرفته نرم افزارها و فایل ها در RapidShare.com و ...
http://faal.blogfa.com/post-1003.aspx

دانلود اتوماتیک از رپیدشیر
http://faal.blogfa.com/post-973.aspx

اخبار هک شدن سایت های ایرانی و هکر آنها :
http://faal.blogfa.com/cat-11.aspx

هواشناسی آنلاین :
http://faal.blogfa.com/cat-71.aspx

جدیدترین برنامه ها و سیستم عامل ماشین حساب کلاسپد :
http://faal.blogfa.com/cat-25.aspx

Ajax Activity Indicators , Ajax Loader Indicator :
http://faal.blogfa.com/post-979.aspx

Google Hacking - گوگل هکینک :
http://faal.blogfa.com/post-954.aspx

ارسال رایگان SMS :
http://faal.blogfa.com/post-1014.aspx

پلاک های خودروهای ایران ( پلاک ایران بر اساس شهر و استان ) :
http://faal.blogfa.com/post-856.aspx

دانلود و پیش نمایش کلیه فونت های فارسی :
http://faal.blogfa.com/post-550.aspx

بهتر است که خودتان بخوانید و لینک کنید . لطفا به هر نامی به غیر از نام من لینک کنید .

[ بدون نام ] سه‌شنبه 19 بهمن 1389 ساعت 11:04 ب.ظ

من اگه امسال قبول نشم میرم تروریست میشم متخصصا رو ترور میکنم بعدا نگید نگفتیا

[ بدون نام ] سه‌شنبه 19 بهمن 1389 ساعت 08:52 ب.ظ

سلام به همگی لطفا یکم از حس انسان دوستیتون را برای همدیگه خرج کنین!من نمیدونم این بی عرضه ها کی دست از دروغ گفتن بر میدارنخجالتم خوب چیزیه

فرهاد سه‌شنبه 19 بهمن 1389 ساعت 04:09 ب.ظ http://www.rez89.persianblog.ir

انحصار طلبی یا ارضای شهوت قدرت طلبی

[ بدون نام ] سه‌شنبه 19 بهمن 1389 ساعت 01:37 ب.ظ

با خیال راحت درس بخوانید ما اکثر رشته های خوب را فروخته ایم

ن سه‌شنبه 19 بهمن 1389 ساعت 12:54 ق.ظ

پری دیونه با من. طوری جوابشو میدم که از جاش بلند نشه به شرطی که وزارت فرهنگ و ارشاد بابا بزرگ مثل همیشه سانسور نکنه

فلفل نمکی دوشنبه 18 بهمن 1389 ساعت 11:14 ب.ظ

من درمان پلی منوره را میدونم امنوره را نه!!
الانه پری دیوونه پیداش بشه به بابا بزرگ حمله کنه چرا این مطلب ر گذاشتی استرس من زیاد شد ! خودخواه
یه بیت شعر هم مینویسه من بلد نیستم

سعیده دوشنبه 18 بهمن 1389 ساعت 09:47 ب.ظ

بچه ها درمان امنوره ناشی از استرس امتحان رزیدنتی چیه؟؟؟؟؟

آبی دوشنبه 18 بهمن 1389 ساعت 05:14 ب.ظ

ساختار جدید سوالات یغنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
استرسی شدم من که!!!!!!!!!!!!

به بالایی دوشنبه 18 بهمن 1389 ساعت 04:14 ب.ظ

مرگ بر بد حجابی در بیمارستان های دولتی

عضو ارشد گروهک موسویه دوشنبه 18 بهمن 1389 ساعت 04:12 ب.ظ

من از همه معذرت می خوام که مجبورم توی این پستو مثل یک ترسو بیام و اطلاعیه بدم!!

[ بدون نام ] دوشنبه 18 بهمن 1389 ساعت 03:44 ب.ظ

پیشنهاد بی ربط جهت آگاه کردن شما :
سری به بازار علا الدین تهران برای خرید موبایل بزنید: قیمت یک گوشی را از چند مغازه ببرسید تا 100.000 تومان بالا پایین دارد! اگر مثل من یک گوشی خریدید و با زرنگی کلی پول برای نصب برنامه ازتان کش رفتند و چند هفته بعد که گوشیتان خراب شد تازه فهمیدید گارانتی تقلبی بهتان داده اند! توصیه میکنم پیگیر موضوع از طریق اداره بازرسی یا تعزیرات نشوید چون هیچ کس به دادتان نمیرسد!

[ بدون نام ] دوشنبه 18 بهمن 1389 ساعت 03:24 ب.ظ

خوش به حال خودم که بارسال از شر این امتحان راحت شدم...هر چند لیاقت من استریت دانشگاه تهران این نبود...

[ بدون نام ] دوشنبه 18 بهمن 1389 ساعت 02:26 ب.ظ

میرحسین موسوی و مهدی کروبی در نامه‌ای خطاب به مصطفی محمدنجار، وزیر کشور، اعلام کردند که قصد دارند برای همبستگی با حرکت‌های مردمی در منطقه، به ویژه قیام آزادی‌خواهانه مردم تونس و مصر علیه حکومت استبدادی در این دو کشور، مردم را به راهپیمایی دعوت کنند.
به گزارش کلمه، زمان این راهپیمایی مردمی، روز دوشنبه ۲۵ بهمن ساعت ۳ بعدازظهر و مسیر آن، از میدان امام حسین تا میدان آزادی اعلام شده است.
متن کامل نامه موسوی و کروبی بدین شرح است:
جناب آقای نجار
وزیر محترم کشور
سلام علیکم
بدینوسیله به اطلاع می رساند که به منظور اعلام همبستگی با حرکت های مردمی در منطقه بویژه قیام آزادیخواهانه مردم تونس و مصر بر علیه حکومت استبدادی در کشور، درخواست صدور مجوز برای دعوت به راهپیمایی مردمی طبق اصل بیست و هفت قانون اساسی در جهت حمایت از قیام مردم این دو کشور مسلمان را در روز دوشنبه ۲۵ بهمن ساعت ۳ بعدازظهر از میدان امام حسین تا میدان آزادی را داریم.
مهدی کروبی، میرحسین موسوی

همه در یک سال و نیم گذشته دیده ایم که گرفتن مجوز راهپیمایی از وزارت کشور دولت کودتا یک شوخی بیشتر نیست.و حرکت موسوی و کروبی در مورد خواستن مجوز, صرفا دعوت و فراخوان به تظاهرات است. دیگر بهانه ای ندارم که: ما رهبر نداریم…یا رهبران ما کوتاهی می کنند: این گوی و این میدان رهبران فراخوان تظاهرات دادند واکنون نوبت ماست که به عنوان اولین کشور خاورمیانه که حرکت به سوی دموکراسی را آغاز کرد, قدم نهایی را برداریم: انقلاب سبز و برچیدن بساط ظلم و جور

[ بدون نام ] دوشنبه 18 بهمن 1389 ساعت 01:42 ب.ظ

عاشقتم مرضی جون........سنگ پای قزوین کم میاره پیشت عزیزم...

مجتبی فعال دوشنبه 18 بهمن 1389 ساعت 01:21 ب.ظ http://Faal.Blogfa.com

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد