خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

پست مخصوص نمره و رتبه و اولویتهای انتخابی

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد  

 

 لعنت خدا بر سوال فروشان و حامیانشان و همه کسانیکه حق سایر داوطلبان دستیاری را در خفا ضایع می کنند؛ آمین 
  
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ 
 
لعنت خدا بر همه مسئول نماهایی که با باندبازی و خودخواهی و تمامیت خواهی به خون شهدا خیانت میکنند 
  

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد  

 ==========================================    

  کامنتدونی مخصوص رتبه  و اولویتهای انتخابی  نظر دهید    

نظرات

  کامنتدونی مخصوص سایر  نظرات؛ نظر بدهید   

فقط و فقط در بخش نظرات این پست نمره و رتبه و اولویتهای انتخابی خود را ذکر کنید و سایر نظرات  را در پست قبلی ارائه کنید  

                                                                                             با تشکر

  کامنتدونی مخصوص رتبه  و اولویتهای انتخابی  نظر دهید   

  

  کامنتدونی مخصوص سایر  نظرات؛ نظر بدهید   

  همکاران تمایل داشته باشند نمره و رتبه (جهت شفاف سازی؛ کاریکه باید دبیرخانه انجام دهد ولی متاسفانه بخاطر گندکاریهایشان  هیچوقت انجام نمی دهند ) و اولویتهای انتخابی خود را در قسمت نظرات درج کنند 

 

 حسادت چه کار ها که نمی کند!! در حالیکه این وبلاگ چیزی جز زحمت و دردسر برای بابا بزرگ ندارد عده ای از حسادت خودشان را جر می دهند که چرا همکاران از این وبلاگ بازدید دارند و از سایت انها نه؟ لطفا حرفهای زشت و بدور از ادب نزنید و جواب هم ندهید! با احترام 

نظرات 837 + ارسال نظر
به همکاران جمعه 31 اردیبهشت 1389 ساعت 11:52 ب.ظ

رتبه مرزززززززززی
فکر می کنید سهمیه محروم چند نمره یا رتبه کمک می کنه؟ مثلا اگه با رتبه 1500 آزاد بتونه یک رشته ای قبول بشه فرد دیگه با داشتن سهمیه محروم با چند رتبه تفاوت می تونه همون رشته را بیاره؟
/
/

[ بدون نام ] دوشنبه 20 اردیبهشت 1389 ساعت 12:04 ق.ظ

محترمانه اش می شود "دست هرکسی توی جیب هرکسی رفت ، رفت " .....

غیر مودبانه اش را هم خودتان حدس بزنید !

( غیر مودبانه اش را نخست وزیر قدیمی ، مخبرالسلطنه هدایت در وصیت نامه اش نوشته است و قطعا در ایران ما درست است ! )

مهر یکشنبه 19 اردیبهشت 1389 ساعت 06:46 ب.ظ

تهران:۱۰:۲۰ , ۱۳۸۹/۰۲/۱۹
محققی به مهر خبر داد:
فرصت ویژه انتخاب رشته دستیاری/ حتی یک پاسخنامه مغایر با نمره نداشتیم
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مهلت ویژه 24 ساعته در روز سه شنبه 21 اردیبهشت ماه برای ویرایش و انتخاب رشته آزمون پذیرش دستیار تخصصی گفت: حتی یک مورد مغایرت میان نمره افراد در پاسخنامه ها وجود نداشت.
دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: داوطلبان در روز 21 اردیبهشت ماه به مدت 24 ساعت با استفاده از کد رهگیری می توانند به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی sanjeshp.ir مراجعه کنند و تغییرات لازم را برای ویرایش و تصحیح اطلاعات انتخاب رشته محل های خود اعمال کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: همچنین آن دسته از داوطلبانی که در فرصت مقرر موفق به انتخاب رشته محل نشده اند در این مهلت تعیین شده می توانند از فرصت استفاده کرده و با مراجعه به سایت انتخاب رشته کنند. تمهیدات لازم از جمله پهنای باند نیز فراهم شده است که مشکلی برای افراد بوجود نیاید.

وی اضافه کرد: البته در صورتی که داوطلبی نیازی به تغییر رشته و یا تصحیح مطالب نمی بیند می تواند انتخاب رشته خود را تغییر ندهد و بدون دلیل به سایت وارد نشوند.

محققی اظهار داشت: در میان تمام پاسخنامه ها حتی یک مورد نیز نبود که نمره فرد با آنچه اعلام شده مغایرت داشته باشد.

وی تاکید کرد: در نمره و رتبه ها هیچ شبهه ای وجود ندارد و تنها دلیل رتبه های فعلی فشردگی بسیار زیاد نسبت به دوره های قبل در میان نمره های 400 تا 500 است .

معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: به طور صریح اعلام کرده ایم که میان نمره ها، رتبه ها، آزمون های 29 بهمن با 13 اسفند، معدل دوره پزشکی عمومی و نمرات پیش کارورزی همخوانی وجود دارد و پدیده غیرقابل توجهی نیست.

وی اظهار داشت: ضریب دشواری آزمون در هر دوره متفاوت است و افزایش ظرفیت 20 درصدی در این دوره نیز می تواند امکان انتخاب رشته بهتری را برای افراد متقاضی فراهم کند.

سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی صبح پنجشنبه 29 بهمن ماه 88 با حضور 16 هزار و 648 داوطلب در 34 حوزه امتحانی و 25 رشته تخصصی برگزار شد. آزمون از سوی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به دلیل لو رفتن سئوالات ابطال و آزمون مجدد 13 اسفند برگزار شد. در نهایت 2400 نفر در دوره دستیاری پذیرفته می شوند.


امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع " خبرگزاری مهر " مجاز است.

رضا یکشنبه 19 اردیبهشت 1389 ساعت 10:05 ق.ظ

در سرزمین هرز سرشاخه های سبز نمی روید.

علی یکشنبه 19 اردیبهشت 1389 ساعت 09:59 ق.ظ

ایاواقعا درسرزمین بی عدالتی و بی قانونی ازدیو ان عدالت میشه انتظار عدالت داشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

mehrnews.com شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 11:42 ب.ظ

تهران:۱۱:۳۱ , ۱۳۸۹/۰۲/۱۸
رئیس دیوان عدالت اداری:
شکایتهای آزمون دستیاری در دیوان عدالت اداری بررسی می شود
حجت الاسلام محمدجواد منتظری با بیان اینکه بررسی شکایتهای آزمون دستیاری در این دیوان شروع شده گفت: تمام شکایاتی که آمده به یک شعبه ارجاع می دهیم و با رعایت همه جهات حقوقی و قانونی سعی می کنیم حقوق کسانی را که حقشان ضایع شده استیفا کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدجواد منتظری روز شنبه در حاشیه همایش اعضای هیئتهای رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت بهداشت در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه کدام دستگاه یا وزارتخانه بیشترین تخلفات اداری را دارد، گفت: اجازه بدهید اسم نبرم ولی در وزارت بهداشت این تخلفات در رده های بالا نیست.

وی افزود: شکایات روی هم رفته خیلی خوشحال کننده نیست و رو به افزایش است اما شکایت از دستگاههای دولتی در سال گذشته نسبت به سال 87 افزایش زیادی داشته و بایستی اقداماتی انجام داد که تخلفات و شکایات کمتر شود.

منتظری در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر میزان افزایش تخلفات و شکایات، گفت: در سال گذشته بالای 20 درصد بوده که البته سعی می کنیم روند رسیدگی خیلی به تاخیر نیافتد. اما وقتی افزایش شکایت داشته باشیم طبیعی است که روند رسیدگی طولانی خواهد شد چون به تناسب افزایش شکایت نمی توانیم شعبه یا قاضی را افزایش دهیم در نتیجه روند رسیدگی طولانی خواهد شد.

وی در ارتباط با زمان رسیدگی به تخلفات آزمون دستیاری افزود: با وزارت بهداشت هماهنگ کرده ایم که مستندات و مدارک را ببنیم و فکر می کنیم با دقت به این مسئله رسیدگی شود تا حق کسی ضایع نشود.

منتظری در خصوص زمان رسیدگی به تخلفات آزمون دستیاری گفت: رسیدگی به این موضوع یک فرایندی دارد که باید طی شود. شکایات وقتی به دست ما می رسد وظیفه داریم به وزارت بهداشت بفرستیم و آنها هم وظیفه دارند ظرف یک ماه پاسخ شکایت را برای ما بفرستند ولی به لحاظ اهمیت موضوع به شعبه مربوطه تاکید کرده ام در اولویت قرار دهند که خیلی معطل نشود.

امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع " خبرگزاری مهر " مجاز است.

[ بدون نام ] جمعه 17 اردیبهشت 1389 ساعت 10:40 ب.ظ

چرا 2 هفته بعد فرصت ویرایش دادن؟
اینها که می خواستن همون حرف های قبلی را تکرار کنن، چرا دوباره 2 هفته بیشتر ما را پا در هوا نگه داشتن؟
چرا با روح و روان ما اینقدر بازی می کنن؟

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 16 اردیبهشت 1389 ساعت 11:01 ب.ظ

خاک بر سر خودت از کجا بدونیم تجمعه؟ اطلاع رسانی نکردید

Mehr News Agency چهارشنبه 15 اردیبهشت 1389 ساعت 03:27 ب.ظ



دستیاری در پیچ و خم اعتراض/
نامه معترضان دستیاری به عباسپور / پنج پیشنهاد معترضان دستیاری
داوطلبان معترض آزمون دستیاری دوره سی و هفتم در اعتراض دوباره خود با حضور در مجلس شورای اسلامی نامه ای را خطاب به رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در اعتراض به رتبه ها و نتایج اولیه آزمون اعلام کردند.
به گزارش خبرنگار مهر، در این نامه که به دکتر علی عباسپور فرد تهرانی ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، پزشکان معترض راه های حل های پیشنهادی خود را بیان داشته اند.

در این نامه آمده است: پیرو نامه ها و مراسلات قبلی از طرف جمعی از پزشکان معترض به نتایج آزمون دستیاری 88 همان جمع بر آن شدیم تا شما را در جریان اتفاقات افتاده و فعالیت های انجام شده به تفصیل قرار دهیم. لذا نامه تهیه شده در بندهای مختلف خدمت جنابعالی تقدیم می شود، باشد که بتوانیم با مساعدت حضرتعالی این مسئله بوجود آمده را به بهترین شکل پشت سر بگذاریم.

سرفصل های این نامه که هر کدام به تفصیل شرح داده می شود، موضوعاتی از جمله 1- نتایج آماری آزمون دستیاری 88 و علت شبهات و شگفتی های بوجود آمده، 2- تحلیل علت های ممکن برای توجیه این نتایج آماری و 3- رویکرد وزارت محترم بهداشت در مراحل مختلف از برگزاری آزمون اول تا به امروز مورد بررسی قرار گرفته است.

در بخشی از این نامه در تحلیل نتایج آماری آزمون دستیاری 88 و علت شبهات و شگفتی های بوجود آمده، تشریح شده است: همانطور که استحضار دارید ، بدنبال اعلام نتایج نهایی آزمون دستیاری امسال ، همگان با بهت و حیرت مواجه شدند. چرا که رتبه های اعلام شده برای هر نمره در قیاس با سالهای گذشته رشد فزاینده و درخور توجهی داشته است.

همانطور که مشهود است رشد بی رویه رتبه ها باعث شده نمره هایی حتی با رتبه های خوب در سالهای گذشته، امسال در هیچ رشته ای و در هیچ شهری از کشور پذیرفته نشوند.

به دنبال اعلام نتایج، تعداد بسیار زیادی از داوطلبین شروع به اعتراض به نتایج کردند. عده ای در تهران به وزارت بهداشت مراجعه کرده و عده ای دیگر در شهرستانهای مختلف به مراجع صنفی مانند نظام پزشکی مراجعه کردند و عده ای نیز به علت مشغولیت در نقاط دور افتاده و ضرورت حضور در مراکز خدمت خویش، تنها با تلفن نگرانی خود را با دوستان خود در میان می گذاشند.

در بخش دیگری از این نامه یادآور شده است: از میان 16 هزار داوطلب آزمون دستیاری ، اکثریت آنها در مناطق مختلف کشور اعم از مناطق محروم مشغول به کاربوده یا در حال گذراندن طرح و یا خدمت سربازی هستند. وظیفه پزشکی آنها همیشه، حضور در مراکز خدمت خود می باشد و این امر را مهمتر از مسائل دیگر از جمله حضور اعتراضی بعد از آزمون می دانند. بنابراین شمارش تک تک افراد معترض حاضر در جلسه یا تجمعات، ملاک مناسبی جهت ارزیابی حجم اعتراضات نیست و بیان این تحلیل و کوچک شمردن جامعه معترض آن هم از سوی متولی قانونی پزشکان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاسف بار و غم انگیز است.

با توجه به اینکه از معترضین درخواست شد که نمره و رتبه های خود را از طریق پیامک برای گردآوری به بعضی از دوستان بفرستند، معترضین به نتایج آزمون 2 تا 3 هزار نفر تخمین زده می شوند. علاوه بر این ، چندین هزار نفر داوطلب، حتی داوطلبینی که نمره آنها در هیچ دوره ای قابل قبول نبوده است نگران آینده خود برای شرکت در آزمون سالهای آینده هستند که این خود باعث اعمال فشارهای شدید روحی به این قشر در طی سالهای آینده خواهد شد که لزوم بررسی های بیشتر و کارشناسی تر در رابطه با آزمون امسال و بطور عمومی آزمون دستیاری پزشکی را روشن می کند.

به دنبال گردآوری نمره ها و رتبه ها از سراسر کشور، به کمک متخصصین آمار، نتایج سه سال گذشته با نتایج سال جاری مقایسه شد و به زبان علم آمار ناهنجاری های این آزمون در قالب شاخص های آماری ثابت شد. به بیان دیگر حقانیت این شبهه و لزوم بیان شفاف و علمی علل این اختلاف آماری توسط مسئولین مشخص شد .

در بخش دیگری از این نامه با اشاره به تحلیل علت های ممکن برای توجیه این نتایج آماری خاطرنشان شده است: متاسفانه مسئولین همچنان از بیانات بدون توجیه علمی و گاها متناقض استفاده می کنند که به هیچ وجه در شأن جامعه پزشکی نیست. رشدی این چنین در رتبه های آزمون می تواند بیانگر طیفی از عوامل و دلایلی باشد که فهرست وار به آنها اشاره شده و سپس به تفصیل به آن می پردازیم. الف- آسان بودن آزمون. ب- رشد علمی داوطلبین. ج- غیر استاندارد بودن آزمون. د- تقلب.

در ادامه این نامه آمده است: الف- آسان بودن آزمون: به دنبال برگزاری امتحان، صحبت های متناقضی از جانب معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص سختی و سادگی آزمون مطرح شد. ولی طبق نظر کارشناسی عده ای از اعضای هیئت علمی، سختی این آزمون، در حد بین آزمون دوره های 35 و 36 بوده است. به هر حال خوشبختانه این ظرفیت در کشور وجود دارد که اعضای هیئت های بورد تخصصی و فوق تخصصی در این خصوص نظر کارشناسی قطعی بدهند.

ب- رشد علمی داوطلبین : یکی دیگر از دلایل گفته شده توسط مسئولین، رشد علمی داوطلبین است که باز مطرح شدن این مطلب توسط متولیان آموزش پزشکی موجب تاسف است . زیرا هیچ تغییری در روشهای آموزش در هیچ مرحله ای اعمال نشده است. از این گذشته، شرکت پیش کارورزان متاهل و مشمولین آئین نامه استعدادهای درخشان چند سال است که در این آزمون اعمال می شود و نمی تواند توجیه خوبی برای این رشد یک باره باشد.

ج- غیر استاندارد بودن آزمون: یکی از دلایل قابل توجیه برای نتایج آماری امسال غیر استاندارد بودن آزمون است. آزمون دوم به فاصله 2 هفته از ابطال آزمون اول برگزار شد . مسلما آزمونی که به جای چند ماه کار کارشناسی در ظرف دو هفته حاضر می شود خالی از ایراد نیست. در ذیل به جنبه هایی از مشکلات این آزمون اشاره می شود.

در بخشی از این نامه به مشکلات آزمون دوم اشاره شده و یادآور شده است: طراحی سئوالات: متاسفانه آزمون 200 سئوالی برگزار شده، به علت شتاب فراوان دچار اشکالات عمده در تعداد قابل توجهی در سئوالات است. مشکلات علمی بیش از 20 سئوال مطرح شده که 10 درصد میزان آزمون است و 60 نمره از کل را در بر می گیرد. مراجع معرفی شده برای آزمون، حجت قطعی برای استاندارد بودن و صحیح بودن سئوالات است . اگر چه نظر شخصی اساتید مجرب و اعضای محترم هیئت علمی در جای خود محترم است ولی فاقد اعتبار لازم است.

توزیع پاسخ سئوالات : یکی از مشکلات این آزمون ، توزیع نامناسب پاسخ ها در یک گزینه به خصوص در بعضی از دروس است. به عنوان مثال از دو درس آسیب شناسی و بیماری های عفونی که دو درس سخت و مهم آزمون دستیاری می باشند از جمع تعداد 20 سئوال، 18 عدد آنها پاسخ "الف" داشته اند که این موضوع هم می تواند زمینه تقلب را فراهم کند و بدون شک روی تصمیم گیری داوطلبان برای انتخاب گزینه صحیح در آزمون تاثیر نامطلوب داشته است .

نحوه برگزاری آزمون: در این آزمون برخلاف بقیه آزمون های سراسر کشور هیچگونه مطابقتی برای کنترل داوطلبین حاضر و کارتهای صادر شده هنگام برگزای آزمون صورت نگرفته که این امر خود جای تامل دارد.

زمان اعلام نتایج آزمون : هر ساله به فاصله 7 روز از برگزاری آزمون نتایج اعلام می شد که امسال این فاصله به 47 روز افزایش یافت. مسئولین وزارت بهداشت علت این امر را برگزاری همزمان آزمون ه های پیش کارورزی و علوم پایه با آزمون دستیاری اعلام کردند، اما می دانیم تقریبا هر هفته، تعدادی چند برابر تعداد کل داوطلبین در این آزمون در قالب کلاسهای آمادگی کنکور سراسری در آزمون های آزمایشی شرکت می کنند و پاسخ نهایی را همان روز دریافت می کنند.

حال اینکه یک وزارتخانه مهم دولتی از چنین امکانی برخوردار نیست مایه تعجب است. از آن گذشته تاخیر در اعلام نتایج باعث شد داوطلبینی که امسال واجد شرایط استعدادهای برتر برای شرکت در آزمون بودند سال آینده در ازمون شرکت کنند زیرا به دلیل این تاخیر و عدم آگاهی از قبولی یا رد خود در این آزمون خود را به وزارت بهداشت برای تصدی مکان "طرح" معرفی نکردند، لذا خواهشمند است در این مورد توجه خاص مبذول فرمایید تا حق این دوستان لااقل برای سال آینده محفوظ باشد.

نتایج نهایی آزمون : تراکم عجیب رتبه ها در تمامی طیف نمرات این آزمون، از نمرات پائین تا بالاترین نمرات، قطعا نشان دهنده این است که این آزمون توانایی لازم جهت گزینش دستیار را نداشته است . حتی افرادی که یک نمره را در این آزمون کسب کرده اند، در رشته های یکسان پذیرفته نمی شوند.

برگزاری آزمون در تاریخ 13 اسفند، اعلام نتایج آزمون بعد از 47 روز، اعتراض داوطلبین و ارائه دلایل غیر قابل قبول برای توجیه نتایج توسط مسئولین وزارت بهداشت، قلیل شمردن تعداد معترضین که همانگونه که در بالا اشاره شد طرح این موضوع از سوی وزارت بهداشت باعث تاسف و سرافکندگی است، از دیگر نکاتی است که در این نامه اعتراضی به آن اشاره شده است.

اعلام تاریخ برای انتخاب رشته : یکی ازتلاش های داوطلبین معترض در جند روز اخیر تعویق یا تمدید مهلت انتخاب رشته بود. این مهم می توانست تاثیر زیادی در رفع استرس داوطلبین باشد و همکاری وزارت بهداشت در این مورد می توانست امیدها را به داوطلبان بازگرداند.

به گزارش مهر، در بخش دیگری از این نامه خطاب به دکتر عباسپور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون آموزش مجلس آمده است: آزمونی اینچنین نمی تواند ملاک خوبی برای پذیرش دستیاری تخصصی پزشکی که از سال آینده متولی اداره اورژانس های کشور هستند باشد (لازم به توضیح است بیشترین اعتراض مردم از بیمارستانها از بخش اورژانس می باشد). تنها راه انتخاب صحیح، برگزار آزمون مجدد زیر نظر سازمان آموزش کشور با طراحی سئوالات از سوی هیئت های بورد فوق تخصصی در رشته های مختلف می باشد.

در بخش دیگری از این نامه به تقلب اشاره شده است و یادآور شده : همانطور که مستحضر هستید آزمون تاریخ 29 بهمن ماه 88 به علت تقلب و فروش سئوالات در سطح وسیع ابطال شد. مسلما تقلب در این سطح نمی تواند به صورت یکباره و در یک سال انجام شده باشد یعنی سالهای پیش نیز تقلب لااقل در ابعاد کوچکتر اتفاق افتاده است و این مسئله همواره مورد اعتراض داوطلبین سالهای گذشته نیز بوده است ولی مشکل اصلی در اثبات تقلب در سالهای گذشته و این دوره، سازوکارهای نادرست برای اثبات تقلب است.

همانطور که اشاره شد سالهای گذشته نیز بدون تردید، تقلب در این امتحان صورت می گرفته و با اعتراض داوطلبین نیز مواجه می شده و همه ساله با مقاومت وزارت بهداشت روبرو می شده است چرا که تنها راه اثبات تقلب مشاهده مستقیم توسط وزارت بهداشت است و هر گونه دلیل و شاهدی از شخص یا ارگان دیگری با مقاومت مرجع برگزار کننده آزمون مواجه می شود حتی در آزمون اول این دوره در فاصله 24 ساعت از ابطال آزمون، معاون آموزشی محترم وزارت بهداشت همچنان با استحکام بر سالم برگزار شدن آزمون صحه گذاشتند کما اینکه هنوز این برخورد را در خصوص نتایج آزمون دوم دارند. لذا خواهشمندیم در این زمینه کارهای تخصصی بیشتر بدون توجه به سخنان مسئولین محترم وزارت بهداشت انجام شود.

داوطلبان معترض، عدم معرفی متخلفین در آزمون اول، برگزاری با تعجیل آزمون، مقاومت بیش از حد وزارت بهداشت در اعمال هر گونه همکای را دلیلی بر شبهه تقلب می دانند و در این نامه تاکید کرده اند: رویکرد وزارت بهداشت در مراحل مختلف برگزاری آزمون در طی این دو ماه به ترتیب زمان به شرح ذیل می باشد: ابطال آزمون دستیاری مورخ 30/11/88، قرار بر معرفی متخلفین و مجازات آنها که شامل اخراج کارکنان سازمان سنجش پزشکی کشور و حتی ابطال حق طبابت برای متخلفین بود که هیچکدام انجام نشد.، اعلام برگزار آزمون 27/1/89، تغییر ناگهانی تاریخ آزمون به 13/12/88: لازم به ذکر است یکی از دلایل افزایش نمرات در آزمون دوم فاصله طلایی دو هفته بین 2 آزمون عنوان شده است، قطعا این دو هفته بار سنگین اضطراب و فشارهای روحی همراه بوده که کارایی همه داوطلبین را در آزمون دوم کاهش داده است. باز هم طرح این مطلب به عنوان یکی از دلایل افزایش نمره در این آزمون از سوی وزارت بهداشت نشان از بی اطلاعی عمیق مسئولین از شرایط حاکم بر امتحان دستیاری و داوطلبین است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: حتی در صورت عدم اثبات تقلب در این آزمون، غیر استاندارد بودن این آزمون و نارسا بودن آن در تشخیص گزینه های بهتر برای دستیار شدن امری بدیهی است، لذا در صورت صلاح دید مسئولین اقدام عاجل در برگزاری آزمون مجدد می تواند حلال تمامی مشکلات فوق باشد.

پزشکان معترض در این نامه راه کارهایی نیز ارائه داده اند که در بخشی از آن آمده است: انتخاب دستیار بر اساس نمره: راه حل دیگر انتخاب دستیار بر اساس نمره به جای رتبه است یعنی نمره ها با نمره های سال گذشته سنجیده شده و قبول شدگان بر این مبنا به بخش ها و دپارتمانهای دانشگاه های کشور معرفی شوند. مسلما انتخاب این روش نیز می تواند به بحران موجودکمک کند ولی مستلزم چند برابر شدن ظرفیت پذیرش دستیار می باشد. معرفی 1620 نفر نمرات بالای 400 در جهت تنویر افکار پزشکان و رفع شبهه تقلب ضروری است ولی همچنان مسئله غیر استاندارد بودن آزمون پابرجاست.

معترضان پیشنهادهای طولانی مدت خود را این گونه بیان کرده اند:

الف - افزایش تعداد سئوالات آزمون و اعمال برخی ضرایب برای دروس مربوط به رشته های خاص و نهایتا اعلام رتبه خاص برای هر رشته خاص

ب - اعمال منطقی سابقه تحصیلی و نمرات آزمون های گذشته : در این صورت از چند سال قبل قانون اعمال شده باید اطلاع رسانی شود تا حقی از کسی ضایع نشود در ضمن معدل کل در دانشگاه های مختلف و نمرات امتحانات پیش کارورزی در دوره های مختلف برای مقایسه همسان نیستند و نیازمند نرمال سازی آماری می باشند.بدون تردید هر گونه کار غیر کارشناسی از جمله استفاده از مصاحبه تا مراحل مختلف گزینش بر شبهات آزمون فعلی می افزاید.

ج - جای دادن تحقیقات به عنوان ابزاری جهت انتخاب دستیار در رشته های خاص

د - جمع آوری نمونه های پذیرش دستیار در سیستم های آموزش کشورهای موفق و استفاده از آنها

ه - مهمترین و اساسی ترین اقدام در جهت رسیدن به هدف تعالی آموزش پزشکی و وضعیت پذیرش دستیار رسیدگی به وضع اسفبار پزشکی عمومی است که علت اصلی پیدایش این فشار و استرس و حساسیت در این آزمون است.

تاریخ انتشار، تهران: ۱۱:۰۸ , ۱۳۸۹/۰۲/۱۵
امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع " خبرگزاری مهر " مجاز است.


© 2003-2008 Mehr News Agency

علی چهارشنبه 15 اردیبهشت 1389 ساعت 08:41 ق.ظ

مااحتمالاخیلی احمقیم که شکایت از دزد را به شاه دزد (احمدی ن‍ژاد) می کنیم .

[ بدون نام ] چهارشنبه 15 اردیبهشت 1389 ساعت 12:58 ق.ظ

خاک بر سرتون هر چی سرمون میاد حقمونه امروز فقط ۳۰ نفر بودیم اونا هم مارو گوز خودشون هم حساب نکردند

[ بدون نام ] چهارشنبه 15 اردیبهشت 1389 ساعت 12:01 ق.ظ

کسی از تجمع امروز خبر نداره؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 14 اردیبهشت 1389 ساعت 01:48 ب.ظ

امروز مجلس چه خبر بود؟

رضا سه‌شنبه 14 اردیبهشت 1389 ساعت 11:18 ق.ظ

نمره 363 رتبه3407 رتبه مناطق محروم اردبیل 80

[ بدون نام ] دوشنبه 13 اردیبهشت 1389 ساعت 04:44 ب.ظ

بابا اطلاع رسانی کنید برنامه فردا چیه امروز هم که گفتگوی خبری هم لغو شد

[ بدون نام ] دوشنبه 13 اردیبهشت 1389 ساعت 03:15 ب.ظ

قابل توجه حق خورها میگه چقدر مبخواهید زندگی کنبد ۱۰سال ۲۰سال ۳۰سال با حتی ۱۰۰سال به اون لحظه ای فکر کنید که مرگ سراغتون اومده به اون لحظات بین مرگ وزندگی فکر کنید به اون هزاران لعنتی که پشت سرتان هست فکر کنید به اون زحمتهای شبانه روزی افراد فکر کنید به اون خانوادهایی که دارند از هم می پاشند فکر کنید اون خدایی که بالا سرتونه همه اینها رو می بینه این دنیا گذرا است چشم رو هم بذارید تمام شده به اون لحظه خروج روح از بدن فکر کنید که کی قرار به استقبالتون بیاد به برزخ فکر کنید اینها از هیچکدام ماها دور نیست خدا همه چیز رو میبخشه الا خوردن حق مرگ خیلی نزدیکه برای همه ما و خوشبحال اونیکه خدا ازش راضیه

محسن دوشنبه 13 اردیبهشت 1389 ساعت 11:30 ق.ظ

در بس این روزهای فصل بهار
برگها در هجوم باییزاند
زردها روی شاخه میمانند
سبزها روی خاک میریزند
۳۴۶نمره رتبه ام شده۵۲۰

[ بدون نام ] دوشنبه 13 اردیبهشت 1389 ساعت 01:30 ق.ظ

بچه ها امروز میدونید محققی به برنامه گزارش ۲۰ شبکه ۶ چی گفت گفت که این امیحان اصلا علمی نبوده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! در مورد امتحان ۲۹ بهمن هم تا حالا هیچ متهمی وجود ندارد !!!!!!!!!(احتمالا خودش متهه) ونیز گفت که نمرهها و رتبه ها بسیار ناچیر با پارسال تفاوت داشته!!!!!!!!!!!!!!!!!
/

[ بدون نام ] دوشنبه 13 اردیبهشت 1389 ساعت 01:27 ق.ظ

بچه ها امروز میدونید محققی به برنامه گزارش ۲۰ شبکه ۶ چی گفت گفت که این امیحان اصلا علمی نبوده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! در مورد امتحان ۲۹ بهمن هم تا حالا هیچ متهمی وجود ندارد !!!!!!!!!(احتمالا خودش متهه) ونیز گفت که نمرهها و رتبه ها بسیار ناچیر با پارسال تفاوت داشته!!!!!!!!!!!!!!!!!

[ بدون نام ] یکشنبه 12 اردیبهشت 1389 ساعت 10:21 ب.ظ

farda 2shanbe 20:30 shabake 6 goftegoie vige raje be emtehane dastyari88.

[ بدون نام ] شنبه 11 اردیبهشت 1389 ساعت 10:50 ب.ظ

vazir 3shanbe baiad bere majles ,be ein khater mikhaim 3shanbe tajamo bashe.

[ بدون نام ] شنبه 11 اردیبهشت 1389 ساعت 08:17 ب.ظ

توی برنامه رادیویی که دکتر صدر گفت که یکشنبه قراره که وزیر بهداشت بیان مجلس و جلسه کمیسیون بهداشت تشکیل بشه .پس سه شنبه چه خبره ؟ چرا سه شنبه میخواین برین مجلس.آیا خبر جدیدی هست؟

[ بدون نام ] شنبه 11 اردیبهشت 1389 ساعت 08:10 ب.ظ

بچه ها دکتر عباسپور رییس کمیسیون اموزش وتحقیقات مجلس و معاون اون آقای دکتر پرند دارن قضیه رو پیگیری میکنن.شماره تماس آقای دکتر پرند اینه :09124893213
ما تماس گرفتیم.خیلی خوب برخورد کردند.گفتند ما داریم پیگیری میکنیم شما هم اگه دلایلی دارین که کمک کنه بگین.
لطفا هر کسی دلیل یا نظری داره حتما با ایشون تماس بگیره.

[ بدون نام ] شنبه 11 اردیبهشت 1389 ساعت 05:09 ب.ظ

جدی ؟ تورو خدا اطلاع رسانی کنین تو مجلس چه خبر شد ؟

[ بدون نام ] جمعه 10 اردیبهشت 1389 ساعت 06:30 ب.ظ

طبق اخبار بسیار موثق انشالله پیروزی حق نزدیک است نمایندگان ملت سنگ تمام گذاشتند ازتلاش دست بر ندارید

سوسن خانم جمعه 10 اردیبهشت 1389 ساعت 12:30 ق.ظ

معاون آموزشی اعلام کرد؛

مهلت ویژه 24 ساعته برای ویرایش و انتخاب رشته آزمون پذیرش دستیاری


معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مهلت 24 ساعته در روز سه شنبه 21 اردیبهشت ماه برای ویرایش و انتخاب رشته آزمون پذیرش دستیار تخصصی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر محمدعلی محققی ضمن اعلام این خبر افزود پیرو درخواست داوطلبین و کمیسیون های محترم مجلس شورای اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فرصتی فراهم آورده است که داوطلبین در روز 21 اردیبهشت ماه به مدت 24 ساعت با استفاده از کد رهگیری به سایت مراجعه کنند و تغییرات لازم را برای ویرایش و تصحیح اطلاعات انتخاب رشته محل های خود فراهم نمایند.

واحد معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت آن دسته از داوطلبان عزیزی که در فرصت مقرر موفق به انتخاب رشته محل نشده اند نیز در این مهلت تعیین شده می توان از فرصت استفاده کنند و با مراجعه به سایت انتخاب رشته نمایند.

www.sanjeshp.ir





14:07 - پنج شنبه 9 اردیبهشت 1389 / شماره : 12224 / تعداد نمایش : 202

زهرا پنج‌شنبه 9 اردیبهشت 1389 ساعت 05:28 ب.ظ

همکار گرامی که نمره ۳۷۶ و رتبه کل ۲۷۴۴ دارید.لطفا به تشکیل کمیته بررسی اعتراضات تماس بگیرید.چون نمره من هم ۳۷۶ و رتبه کل ۲۷۲۴ شده است.این خود یکی از دلایل تقلب است

فوری : پرسشنامه های گروه B پنج‌شنبه 9 اردیبهشت 1389 ساعت 01:14 ب.ظ

فوری
دوستان به اطلاعات پرسشنامه های امتحان نیاز داریم. گروه B. لطفا سریعا تماس بگیرید.
09122245996

http://www.dastyar88-admin.blogspot.com/

http://www.dastyar88-admin.blogspot.com/

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 9 اردیبهشت 1389 ساعت 12:28 ق.ظ

بچه ها ۳ شنبه فراموش نشود اگه کم باشیم پس اونا راست میگند و ما دروغ بیایید بیایید بیایید بیایید بیایید اگه نیایید خاک بر سرتون بمونید تا اخر عمرتون کیر بخورید

[ بدون نام ] چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389 ساعت 06:48 ب.ظ

بچه ها ۳ شنبه فراموش نشود اگه کم باشیم پس اونا راست میگند و ما دروغ

[ بدون نام ] چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389 ساعت 05:34 ب.ظ

omidvaram talashemon bi natije namone.hame midonim ke kheili sakhte betonim haghemon ro az ein bande kasif va zalem begirim.az khoda mikham komakemon kone va to ein rahe doshvar tanhamon nazare.to ro khoda na omid nashim va hamrah va hamdele ham bashim.

[ بدون نام ] چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389 ساعت 02:41 ب.ظ

سلام
از همه همکاران محترم درخواست می شود برای تجمع در روز سه شنبه 14 اردیبهشت ساعت 9 صبح روبروی مجلس اطلاع رسانی کنند.(تا این تجمع درخور میزان اعتراضمون به این آزمون باشه و کسی نتونه تعدادمون رو کم عنوان کنه!)

[ بدون نام ] چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389 ساعت 01:13 ب.ظ

هر کی حق ما را خورده به خدا واگذار میکنم
خدایا کمکمون کن

تشکیل کمیته بررسی اعتراضات
با سلام.
متاسفانه وزارت بهداشت با تمدید یا تعویق انتخاب رشته موافقت نکرد. قدم بعدی ما جمع آوری مستندات از سراسر کشور برای ارسال به نمایندگان محترم مجلس می باشد. برای این منظور دوستان در سراسر کشور با عضو کمیته مربوط به استان خود ارتباط برقرار کنند.
دانشگاه تهران: 09125330239و09385439191
دانشگاه شهید بهشتی: 09124774904
دانشگاه ایران:09121615119
دانشگاه مشهد: 09183730435
دانشگاه اصفهان:09132633257
دانشگاه تبریز:09385439191
دانشگاه شیراز:09173232308
دانشگاه گیلان و مازندران: 09124183483
دانشگاه یزد: 09133517476
برای آگاهی از نوع اطلاعات لازم و نحوه انجام کار با شماره های بالا تماس بگیرید
برای کمک بیشتر و پوشش همه استانها به کمک نیازمندیم.

[ بدون نام ] چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389 ساعت 10:40 ق.ظ

نفرین ما پشت سرکسایی که سوال خریدن کسایی که سوال فروختن وکسایی که رسیدگی نکردن .الهی همشون تصادف کنن یا سرطان بگیرن

[ بدون نام ] چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389 ساعت 03:25 ق.ظ

فکر کردید بهمین راحتی خدا ازتون میگدره منتضر باشید

[ بدون نام ] چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389 ساعت 12:39 ق.ظ

خدا ازتون نگذره، عمرمون را بازیچه ی منافعشون کردن

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 11:20 ب.ظ

elahi hamashoon saratan begiran,amin

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 09:48 ب.ظ

نکته : مگر توی امتحانات نباید لیست اسامی شرکت کنده ها و امضا هاشونو جمع
اوری کنن؟ اما توی این امتحان که لیستی از ما جمع نکردن؟
ایا این مسئله قابل اعتراض نیست؟
توی همه امتحانات حتی امتحانهای استا زری وعلوم پایه و. . . حتی همین امتحان 29 بهمن هم این کار رو کردن.ولی تو امتحان دوم این کار رو نکردن.بنابراین میتونن برای کسانی که حتی تو امتحان شرکت نکردن یک پاسخنامه جعلی درست کنن.لطفا کسانی که با مسئولین در تماسند این مسئله رو هم پیگیری کن.ممنون

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 08:14 ب.ظ

نمی دونم اینایی که تو سازمان سنجشن ویکیشون آقای محققی که امسال نمی دونم چرا حتی فرصتی واسه ویرایش انتخاب رشته نذاشتن وهی این مسآله رو تکرار می کنن که نشون بدن ما اینیم همیشه زنده وسالم می مونن راستی با اینهمه نفرین که دنبالشونه چرا سرطان نمی گیرن؟

آرمان سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 07:22 ب.ظ

باز هم روش همیشگیشون رو اجرا کردن. انقدر مقاومت میکنن و دروغ میگن تا آب ها از آسیاب بیفته و اوضاع آروم شه. بالاخره مردم خسته میشن دیگه بعد به کار خودشون ادامه میدن شبیه انتخابات. وقتی این روش جواب میده خوب چرا استفاده نکنن ؟ خلاصه زحمت یک سالمون رو راحت هدر دادن. به نظر شما هنوز امیدی هست که لااقل ظرفیت ها رو بیشتر کنن ؟؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 05:25 ب.ظ

خلاصه کلام به گارفتیم تموم شدورفت
خداحافظ ایران:سرزمین جنایتها
سرزمین ظلمهاوظلمتها
سرزمین لجنخواران:حالابمونین وبه یه مشت کوسفند حکومت کنین.من وامثال من میرن تااحمقهابه احمقترهاحکومت کنن.ببینیم چندصباح دیگه بااین همه ظلم میتونین دووم بیارین.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 12:47 ب.ظ

منم ۲تا از سوالاتم پاک شده باورتون میشه

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران سر سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 11:56 ق.ظ



معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به پایان مهلت انتخاب رشته آزمون دستیاری در ساعت 23 روز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت، گفت: مهلت انتخاب‌ رشته آزمون دستیاری تمدید نمی‌شود.

دکتر محمد علی محققی، در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: همیشه به این مرحله آزمون که می‌رسیم مراجع حقیقی و حقوقی تقاضاهایی دارند که به تقاضاهای آنها رسیدگی و در صورت ضرورت مهلت انتخاب رشته تمدید می شود، ولی در شرایط فعلی ضرورتی برای تمدید انتخاب رشته احساس نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی نسبت به شرایط مشابه دوره قبل در بحث انتخاب رشته جلو هستیم، اظهار کرد: روند انتخاب رشته کاملا عادیست و نیازی به تمدید احساس نمی‌شود، بنابراین از داوطلبان تقاضا داریم در مهلت باقیمانده انتخاب رشته را انجام و در صورت داشتن تقاضا، تقاضاهای آنها نیز بررسی می‌شود.

وی درخصوص خواسته داوطلبان مبنی بر اعلام اسامی نفرات برتر آزمون، گفت: شخصا هیچ اشکالی در انتشار اطلاعات نمی‌بینم اما قانونا نمرات و اطلاعات داوطلبان محرمانه است و ما نیز باید در این رابطه امین باشیم، اما اگر به عنوان اقدام تشویقی قصد باشد که این اسامی منتشر شود، بررسی صورت می‌گیرد اما در واقع در نتایج ابهامی وجود ندارد که با این کار شفافیت ایجاد شود.

وی با اشاره به توزیع دانشگاهی نفرات صد نفر اول آزمون دستیاری، تصریح کرد: بیشتر افراد در این محدوده دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند که در دوره قبل هم وضعیت به همین گونه بوده است. بنابراین در این زمینه تفاوت ماهوی میان این دوره با دوره های قبل وجود ندارد.

محققی با بیان اینکه بیش از 50 درصد رتبه‌های اول دانش آموختگان دانشگاه‌های تیپ یک هستند، اظهار کرد: البته در این میان داوطلبان دانشگاه‌های دیگری که در تیپ‌های 2 و 3 قرار دارند هم دیده می‌شود که این موضوع کاملا طبیعی است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اعتراض داوطلبان به نتایج اولیه، گفت: برخی از داوطلبان در فضای فعلی در بیان و انتقال اعتراضات افراط کرده و موجب التهاب در زمان انتخاب رشته شدند، با این وجود ما به تمام تقاضاهای آنها پاسخ داده و پاسخ نامه‌ها را در اختیار آنان قرار داده‌ایم و همچنین به مرکز سنجش اموزش پزشکی عنوان شده است که به همه سوالات و ابهامات شخصی داوطلبان پاسخ داده شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر داوطلبی در زمینه سهمیه و انتخاب رشته ابهامی داشته باشد می‌تواند به دبیرخانه آموزش پزشکی و مرکز سنجش مراجعه کند ، تلاشمان این است که هیچ ابهامی را بدون پاسخ نخواهیم گذاشت و حتی انتقادهایی که از دایره اخلاقی خارج شده را در این مدت تحمل و سعی کردیم فضا را آرام کنیم.

انتهای پیام
کد خبر: 8902-03915

دستکاری پاسخنامه ها......... ؟ سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 10:41 ق.ظ

من تو پاسخنامه ۳ تا جوابم با اونی که زده بودم تفازت داشت. نمیدونم من اشتباه وارد کردم یا اینکه ................ ؟
لطفا اگه کس دیگه ای هم این اتفاق براش افتاده خبر بده . ممنون .....

پیگیری دستور توقف انتخاب رشته سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 10:20 ق.ظ

توجه توجه

پیگیری دستور توقف انتخاب رشته
دریافت دستور مستقیم توقف انتخاب رشته از نهاد ریاست جمهوری در حال پیگیری است.
تا یک ساعت دیگر دوباره اطلاع رسانی می شود.
همکاران محترم لطفاً ساعت 4 امروز سه شنبه 7/2/89 برای تشکیل کمیته بررسی جهت جمع آوری اطلاعات برای کمک به مجلس و دولت محترم در نظام پزشکی تهران اجتماع فرمایید. لطفاً به سایر همکاران نیز اطلاع دهید.
ساعت 4 امروز سه شنبه 7/2/89 برای تشکیل کمیته بررسی جهت جمع آوری اطلاعات برای کمک به مجلس و دولت محترم در نظام پزشکی تهران

ساعت 4 امروز سه شنبه 7/2/89 برای تشکیل کمیته بررسی جهت جمع آوری اطلاعات برای کمک به مجلس و دولت محترم در نظام پزشکی تهران

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 01:54 ق.ظ

بابا این محققی فکر کرده ما خریم که گفیه بر اساس آمار مقایسه ای موجود، آخرین رتبه فرد پذیرفته شده با یک مقدار تغییر همانند سال گذشته خواهد بودخوب معلومه مثلا رتبه ۴۰۰پارسال نمرش ۳۹۰بوده ولی رتبه ۴۰۰ امسال نمرش۴۵۰

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 12:56 ق.ظ

برای اعتراض میشه شماره بدیدکه وزیر نگن فقط۱۰۰نفرمعترض هستن که انتخاب رشته عقب بیفته

خبرگزاری مهر دوشنبه 6 اردیبهشت 1389 ساعت 10:32 ب.ظ

جزئیات رتبه‌های کنکور دستیاری/ کارنامه داوطلبان در شأن نخبگان نیست
معاون آموزشی وزارت بهداشت با تشریح نحوه رتبه های آزمون دستیاری دوره سی و هفتم گفت: 10 درصد داوطلبان از مجموع شرکت کنندگان توانسته اند 66 تا 85 درصد نمره را کسب کنند و 5 هزار نفر از داوطلبان دستیاری نتوانسته اند 25 درصد نمره را کسب کنند که این موضوع رضایت بخش نیست.

دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تنها یک نفر نمره 526 و دو نفر بعدی نمره 504 را کسب کرده اند و این رقم در یک امتحان رقابتی با حضور 16 هزار پزشک و کارورز که اکثریت آنها دانشجویانی با علم روز و نخبگان و رتبه های برتر هستند قابل بررسی است. در واقع تنها 10 درصد داوطلبان در منطقه نمرات بالا قرار دارند.

وی با ضعیف ارزیابی کردن نتایج بدست آمده در آزمون دستیاری دوره سی و هفتم گفت: این نتایج بسیار ضعیف است و با توجه به سئوالات معمولی که آسان، دقیق و مبتنی بر منابع بود چنین کارنامه ای در شأن این گروه از افراد نخبه جامعه نیست و امیدواریم که در رقابتهای بعدی بهتر باشند.

انتشار اسامی افرادی ایراد قانونی دارد

محققی در مورد خواسته داوطلبان معترض دستیاری مبنی بر انتشار اسامی افرادی که دارای نمره ها و رتبه های بالا هستند گفت: انتشار اسامی ایراد قانونی دارد چرا که برخی از افراد مایل به انتشار نام خود نیستند اما برآوردی از طیف شرکت کنندگان از دانشگاههای مختلف بدست آمده است.

رتبه های برتر آزمون دستیاری از کدام مناطق ایران بودند

وی اضافه کرد: 30 درصد افرادی که رتبه های بالا کسب کرده اند از میان داوطلبان دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده اند، 48 درصد از افراد از دانشگاههای علوم پزشکی استان تهران هستند و پس از آن طیف شرکت کنندگانی که رتبه های بالا را کسب کرده اند از دانشگاههای علوم پزشکی شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز بوده اند و چند نفر نیز از دانشگاه همدان هستند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی یادآور شد: با مقایسه طیف افراد برتر و دانشگاههایی که این افراد از آن فارغ التحصیل شده و یا هنوز دانشجوی سال آخر آنها محسوب می شوند با سال گذشته در می یابیم که تفاوت چندانی نداشته است.

وی در مورد تحلیل نمرات و رتبه های دوره های 34 تا 36 و ارتباط آن با دوره 37 به مهر گفت: این تحلیل تنها برای مقایسه و راهنمایی هرچه بیشتر داوطلبان ارائه شده است و با توجه به اینکه هنوز در دوره 37 پذیرش نهایی صورت نگرفته است، امکان مقایسه نیست.

محققی گفت: بر اساس آمار مقایسه ای موجود، آخرین رتبه فرد پذیرفته شده با یک مقدار تغییر همانند سال گذشته خواهد بود.

وی در مورد تصمیم وزارت بهداشت مبنی بر عدم توقف روند انتخاب رشته گفت: درخواست توقف انتخاب رشته تنها از سوی عده اندکی ارائه شده است. در زمانی که این عده (کمتر از 100 نفر) در وزارت بهداشت مشغول اعتراض به موضوع رتبه ها و خواستار توقف انتخاب رشته بودند دو هزار و 500 نفر از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در حال انتخاب رشته بودند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرد: اکثر مجازین به انتخاب رشته در حال انتخاب رشته هستند و به هر حال همیشه نظرات اقلیت ملاک عمل نخواهد بود و هیچ ضرورتی نیز به تاخیر در روند انتخاب رشته نیست. توصیه مرکز سنجش این است که کار انتخاب رشته به روزها و ساعات آخر موکول نشود چرا که دقت افراد در این زمان کاهش می یابد.

نحوه اعمال سهمیه ها و تاثیر آن در پذیرش افراد

وی در مورد اعمال سهمیه ها و تاثیر آن در پذیرش افراد و ظرفیت پذیرش دستیار تخصصی خاطرنشان کرد: آنچه به عنوان ظرفیت اصلی اعلام شده در پذیرش عادی و سهمیه قانونی مدنظر است و در حال حاضر 20 درصد ظرفیت خالص پذیرش دستیاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. همچنین سهمیه مازاد هیچ دخالتی به سهمیه عادی دستیاری ندارد و مجموع پذیرش مازاد و عادی نیز نسبت به گذشته 20 درصد افزایش دارد.

رد موضوع جهش در رتبه های دستیاری

محققی با نادرست خواندن جهش در رتبه های دستیاری به مهر گفت: سطح نمرات بالاتر نرفته است بلکه عوامل متعددی از جمله تلاش بخش عمده ای از داوطلبان، تغییر طیف شرکت کننده ها، شرایط آزمون، ضریب دشواری امتحان در آن دخیل بوده است و این موضوعات در حدی نیست که جنجال برای آن ایجاد شود.

وی در مورد مقایسه نمرات داوطلبان دستیاری در امتحان اول و دوم دوره سی و هفتم به مهر گفت: این مقایسه انجام شده است و در مجموع نمرات امتحان اول و دوم افراد تغییر چندانی نداشته است و از سوی دیگر انطباقی نیز بر روی معدل داوطلبان و نمره مکتسبه آنها از آزمون بدست آمده است و تغییری نداشته است.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی در مورد استرس آزمون که مورد اشاره برخی از افراد قرار داشت گفت: استرس جزء لاینفک امتحان است و موضوع غیرعادی نیست.

امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع " خبرگزاری مهر " مجاز است.

صندلی های خالی برای چه کسانی؟ دوشنبه 6 اردیبهشت 1389 ساعت 05:32 ب.ظ

صندلی های خالی به چه کسانی خواهد رسید؟
یک تحلیل
کسی که در استان اردبیل با سهمیه مناطق محروم غیر بومی رتبه 130 شده است از آگاهان استان اردبیل پرسید گفتند اصلا این تعداد غیر بومی ندارند!! و باز گفتند که حتی اگر از استانهای دیگر هم از اردبیل در غیر بومی شرکت کنند نهایتا میشود 30 نفر!!!
همین شخص سالهای قبل با 40 نمره کمتر ، رتبه 8 غیر بومی را داشت!!!یا آن خانم دکتری که پارسال رتبه 20شاهد بود و امسال با نمره بهتر شده رتبه 200 شاهد!
اینهمه دارنده سهمیه شاهد یا غیر بومی یا رزمنده یا .... یکساله از کجا آمده اند؟؟
احتمالا حقیفت این است:تعداد فراوانی رتبه خالی و بدون اسم میان رتبه های واقعی وجود داردکه gap ها را پر می کند و آمار آن فقط در وزارت بهداشت است و باید با اعلام اسامی و مشخصات کامل افراد 1 تا 3000 (حداقل) به این اشکال پاسخ داده شود. تعداد کمتر از 2000 تا 3000 در مدت کوتاهی قابل پر کردن با افراد شرکت کننده با نمرات پایین خواهد بود وامکان سوئ استفاده و ارایه پاسخ کاذب را میدهد.
بحث کلی درباره رتبه ها و بحث آماری از آنجا که میتواند دچار پیچیدگی شود و مسئولین با کلی گویی آنرا توجیه کنند مناسب نیست و تنها راه اثبات ، اعلام اسامی و مشخصات کامل فوق است که اسامی ورتبه های سهمیه ها هم از این جمله است.
از مسئولین محترم پی گیری کننده تقاضا میکنیم جلوی سوئ استفاده احتمالی از این رتبه های خالی و بدون اسم را بگیرند.

[ بدون نام ] دوشنبه 6 اردیبهشت 1389 ساعت 04:44 ب.ظ

با با بزرگ تو رو خدا بگو ما باید انتخاب رشته کنیم یا همونطور که صدر گفته ا هفته مهلت داریم ببینیم چی می گن؟
تو رو خدا زود جواب بده

[ بدون نام ] دوشنبه 6 اردیبهشت 1389 ساعت 02:32 ب.ظ

یعنی ارزوی متخصص شدن رو به گور بردم؟
فکر می کن خوابم

[ بدون نام ] دوشنبه 6 اردیبهشت 1389 ساعت 11:12 ق.ظ

رادیو ایران، آزمون دستیاری امروز ۳ دوشنبه 6 اردیبهشت 1389 ساعت 10:44 ق.ظ

نقدی بر آزمون دستیاری پزشکی


دوشنبه 6 اردیبهشت 1389
نگاه روز ، ششم اردیبهشت، در گفتگو با کارشناسان، آزمون دستیاری پزشکی را مورد بررسی قرار می دهد.

موج AM 900 KHz وFM 93/9 MHz
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی رادیو ایران، در پی تقلبی که در آزمون دستیاری پزشکی صورت پذیرفت ، داوطلبان این رشته برای بار دوم در این آزمون شرکت کردند که این بار نسبت به نمرات و رتبه ها معترض شدند.

از رو با توجه به اهمیت این موضوع، نگاه روز گروه دانش رادیو ایران روز دوشنبه ششم اردیبهشت، با حضور دکتر محمد علی محققی معاون آموزش وزیر بهداشت و مسئول برگزاری آزمون دستیاری پزشکی ، دکتر خوش سیرت از سازمان نظام پزشکی ، دکتر محمد باقر صدر ریئس سازمان نظام پزشکی و رئیس کمسیون بهداشت مجلس و دکتر سرورالدین رئیس سازمان سنجش کشور ، آزمون دستیاری پزشکی، را مورد بررسی قرار می دهد.

یادآور می شود، سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی صبح پنجشنبه 29 بهمن ماه 88 با حضور 16 هزار و 648 داوطلب در 34 حوزه امتحانی و 25 رشته تخصصی برگزار شد که وزارت بهداشت پس از بررسی اعتراضات داوطلبان اعلام کرد: در بررسی اعتراضات و شکایات برخی از داوطلبین پس از برگزاری آزمون و وارد دانستن برخی از آنها به دستور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی سی هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی ابطال و آزمون مجدد 13 اسفند برگزار شد.
لازم به ذکر است، عاطفه بنایی سردبیر و محمود محمدی کارشناس مجری این برنامه هستند.
علاقمندان می توانند روز دوشنبه، ششم اردیبهشت، ساعت 15:30 این برنامه را از رادیو ایران بر روی موج AM 900 KHz وFM 93/9 MHz دریافت نمایند.




حسین دوشنبه 6 اردیبهشت 1389 ساعت 09:35 ق.ظ

با سلام
آقای دکتر مححقی می گوید ده هزار نفر نمره بالای ۱۵۰ آورده اند و مجاز به انتخاب رشته اند ُیک نمونه که خلاف حرف ایشان را ثابت می کند نمره دوست من است که با نمره ۱۶۷ رتبه ۱۳۲۵۰ را کسب کرده و مجاز به انتخاب رشته است .
آقای دکتر محققی پاسخ بدهید.

[ بدون نام ] دوشنبه 6 اردیبهشت 1389 ساعت 09:16 ق.ظ

مطمئن باشید دستور این تقلب از بالا اومده.پس شکایت دزد رو به شاهدزد میبریم.

امروز دوشنبه صبح ساعت 9 جلوی نهاد ری دوشنبه 6 اردیبهشت 1389 ساعت 07:10 ق.ظ

امروز دوشنبه صبح ساعت 9 جلوی نهاد ریاست جمهوری خواهیم بود.
امروز دوشنبه صبح ساعت 9 جلوی نهاد ریاست جمهوری خواهیم بود.
گفته اند پلاکارد مانعی ندارد ولی در سکوت و آرامش باشد. پلاکارد 3 متری تهیه شده است .فقط نظم و آرامش را برای رسیدن به این حق صنفی رعایت کنیم تا سریعتر پیش برویم . در حال حاضر مجلس و نظام پزشکی و مسئولین دیگر استدلالهای ما را پذیرفته اند .امیدواریم در وزارت نیز با تعقل با این مسئله مواجه شوند. در ضمن جلوی نهاد ریاست جمهوری 10 نفر از میان خودمان نماینده انتخواب خواهد شد تا در جلسات رسمی طرح مسئله کنندولی تا نتیجه کامل این 10 نفر را هر جا که لازم شد همراهی میکنیم.

[ بدون نام ] یکشنبه 5 اردیبهشت 1389 ساعت 09:41 ب.ظ

FARDA BIAEID 10 SOBH JOLO NAHADE RIASAT JOMHORI.AZ KHODE NAHAD VASE TAJAMO EJAZE GEREFTIM.MAN TO HAMEIE TAJAMOHA BODAM BACHEHA. HAR KARI AZ DASTAM BAR MIOMADE HAM KARDAM. EINJA TANHA JAEIE KE NARAFTIM. TIRE AKHARE .AIEIE NAOMIDI NAKHONID TOROKHODA.BE HAR CHIZI BAIAD CHANG BEZANIM. BIAEID BA TAVAKOL BE KHODA.

[ بدون نام ] یکشنبه 5 اردیبهشت 1389 ساعت 09:01 ب.ظ

من توی همه تجمعات بودم. مسولین هر کس سنگ خودش رو به سینه میزنه.فکر میکنید تجمع جلوی دتر ریاست جمهوری فایده داره مگه تو اعتراض به انتخابات چه جوابی به مردم دادن.....!!!!!!!!!! یا صدر دلش واسه ما میسوزه با این وعده و زبون ریختنشش واسه انتخابات بعدی رای جمع میکنه به ریش هممون هم میخنده!!!!!!!!!!!

[ بدون نام ] یکشنبه 5 اردیبهشت 1389 ساعت 07:57 ب.ظ

هر جایی که تجمع قدرت و ثروت باشه، دست غیر خودی نباید بهش برسه.
10 ساله که حرف از تقلب هست، چرا یک فکری نمی کنن؟ چون نمی خوان، چون فدائی های رهبری را توی همین آب گل آلود می تونن بالا بکشن و توی منصب های مهم نگهشون دارن.
همینه هر موقع عقیده حاکم شد و هدف، وسیله را توجیه کرد، بدترین جنایت ها صورت می گیره،
چه کمونیست باشه، چه مجاهد، چه آخوند

امیر یکشنبه 5 اردیبهشت 1389 ساعت 05:20 ب.ظ

397 رتبه کل 1762 سهمیه شاهد 26 ولی پارسال397 رتبه اش 4 بود

توجه توجه یکشنبه 5 اردیبهشت 1389 ساعت 04:00 ب.ظ

لطفا گوش کنید
یکسری افراد که شعار سیاسی میدن واصلا مدرک بالائی ندارن ودارن جو وخراب میکنن تا ما رو از مسیر اعتراض صنفی منحرف کنن
کاری با اونا نداریم ما راه خودمونو میریم
موفق باشید

[ بدون نام ] یکشنبه 5 اردیبهشت 1389 ساعت 02:40 ب.ظ

به دکتر پرند : 09124893213 معاون دکتر عباسپور زنگ بزید و اعتراضتو نو بگید.
این دو موردو باید رد کنید

1- امتحان آسان بوده
2- وروداستعدادهای درخشان

روزنامه همشهری یکشنبه 5 اردیبهشت 1389 ساعت 01:33 ب.ظ http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=112878

آزمون پرحاشیه


عالی- علی اصغر محمدی:
آزمون دستیاری، آزمونی بزرگ و بس دشوار و البته پر حاشیه برای وزارت بهداشت است.
اینکه چرا آزمون دستیاری تقریبا هر سال با چنین وضعیتی روبه‌روست پرسشی است که باید مسئولان این وزارتخانه مهم و مؤثر در سلامت جامعه پاسخ دهند.

آزمون دستیاری به‌طور مستقیم با سلامت جامعه سر‌وکار دارد و افرادی باید در این آزمون پذیرفته شوند که از لحاظ علمی شایستگی داشته باشند. در چند سال اخیر شاهد بوده‌ایم که این آزمون با فرازونشیب‌های بسیاری توأم بوده‌است.

حدود یک دهه است که کم‌وبیش شائبه‌های گوناگونی درباره صحت آزمون دستیاری شنیده می‌شود. در دوره اخیر اما تخلف محرز بود و کار به جایی رسید که آزمونی که با شرکت بیش از 16هزار داوطلب در 25رشته تخصصی برگزار شد، از سوی شخص وزیر بهداشت باطل اعلام شد.

اغماض، تقویت‌کننده تخلف

در گذشته در مورد تقلب و تخلف آزمون دستیاری بارها مطالب و زمزمه‌هایی شنیده می‌شد اما وزارتخانه بنا به‌دلیل ملاحظاتی تخلف و تقلب را اعلام نمی‌کرد و خودشان به مسائل رسیدگی می‌کردند.

بی‌شک اگر اغماض و گذشت دیروز نبود و متخلفان در هر لباس و مقامی مجازات می‌شدند، امروز دیگر جرات نمی‌کردند سؤالات این آزمون را بفروشند و کار به جایی برسد که وزیر، شخصا دستور به ابطال آزمون بدهد.

مسئولان پیشین وزارت بهداشت همواره بر صحت آزمون اصرار داشتند.این بار نیز شاید رسیدگی‌نشدن به اعتراضات، منجر به تجمع داوطلبان این آزمون در مقابل مجلس شورای اسلامی شد. اعتراضات به آزمون دستیاری همچنان ادامه دارد و قرار است این موضوع در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی شود.

نکته مهم اینکه شبهاتی درباره این آزمون مطرح شده که بی‌پاسخ مانده است.
آیا نمی‌توان پروسه سالم و امنی را برای برگزاری آزمون مهمی مانند دستیاری پزشکی طراحی و اجرا کرد که هرساله شاهد این «اعتراضات طبیعی» نباشیم؟

پرسش اساسی اینکه چرا وزارت بهداشت در یک دهه اخیر طوری عمل کرده که همواره شائبه تخلف و لو رفتن سؤالات آزمون دستیاری مطرح بوده و هیچگاه پاسخ قانع‌کننده‌ای داده نشده‌است؟

آیا بهتر نیست برگزاری این آزمون به سازمان سنجش واگذار شود؟ اصرار بر خطا به چه بهایی؟

http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=112878
http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=112878


[ بدون نام ] یکشنبه 5 اردیبهشت 1389 ساعت 01:11 ب.ظ

[ بدون نام ] یکشنبه 5 اردیبهشت 1389 ساعت 12:26 ب.ظ

منم موافقم.زر مفت رو کسایی میزنن که از جاشون تکون نمیخورن.

[ بدون نام ] یکشنبه 5 اردیبهشت 1389 ساعت 12:28 ق.ظ

kash yeki in be estelahe khodesh ba hoosho khafe mikard,ghol midam khodesh emrooz tange nanash neshaste boode tu khoone,dare zere moft mizane

بشتابید حراجه !!!! شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 11:58 ب.ظ

در سال همت مضاعف
...کار مضاعف کنید ....
پول مضاعف ذخیره کنید
........سوال مضاعف ...
و بعضا رتبه های مضاعف سال ۱۳۸۹ منتظر شماست .....
.از امروز بشتابید ...
که فردا دیر خواهد بود

[ بدون نام ] شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 10:47 ب.ظ

امروز خیلی شلوغ بود، دم همه گرم
درسته که کار خودشون را می کنن، همون طوری که 20 میلیون آدم را محل ندادند(تازه کهریزک راه انداختند، تجاوز کردن و کشتن)،
ولی حد اقل متوجه می شن که ببو نیستیم

[ بدون نام ] شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 10:22 ب.ظ

be doki ye tekon: kheili khob bod farar nemikardi va miomadi vezaratkhone. ma ta 7 asr onja bodim. koli eteraz kardim va shoar dadim. aval mosalemat amiz bod.vaghti natije nagereftim bacheha ba sedaie boland ta jaeike tavan dashtand fariad zadand va shoar dadand. shoarhaei ke vazir ro mahkom be hamkari dar tejarat va doroghgoei mikard.tomar neveshtim va emza kardim. ba namaiandeie vazir harf zadim. dadkhast neveshtim vase divane ali. farda ham gharare 8 sobh divane ali bashim vase emzaie dadkhast.badesh nahade riasat jomhori enshala.

صندلی های خالی به چه کسانی تعلق خو شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 10:22 ب.ظ

من که در استان اردبیل با سهمیه مناطق محروم غیر بومی رتبه 130 شده ام از آگاهان استان اردبیل پرسیدم گفتند اصلا این تعداد غیر بومی ندارد!!و باز گفتند که حتی اگر از استانهای دیگر هم از اردبیل در غیر بومی شرکت کنند نهایتا میشود 15 تا 30 نفر!!!
یا آن خانم دکتری که پارسال رتبه 20شاهد بود و امسال با نمره بهتر شده رتبه 200 شاهد!
اینهمه سهمیه شاهد یا غیر بومی یکساله اد کجا امده اند؟؟
حقیفت این است:تعداد فراوانی رتبه خالی و بدون اسم وجود داردکه آمار آن فقط در وزارت بهداشت است و به همین دلیل اسامی رتبه ها اعلام نخواهد شد...

[ بدون نام ] شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 10:20 ب.ظ

بابا اطلاع رسانی کنید بچه ها امروز تو وزارت چی شد

[ بدون نام ] شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 10:01 ب.ظ

برنامه بعدی چیه نتیجه تحصن امروز تو وزارت بهداشت چی بوده بابا بزرگ اطلاع رسانی کن

[ بدون نام ] شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 10:00 ب.ظ

برنامه بعدی چیه نتیجه تحصن امروز تو وزارت بهداشت چی بوده بابا بزرگ اطلاع رسانی کن

در راه حق شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 08:51 ب.ظ

ساعت 11 صبح جلوی مجلس یک یک همه را شمردم تا تعداد حضار رو به خبرنگار خبرگزاری ایرنا بگویم.
تعداد بالای 340-350 نفر بود.
به شوخی بهش گفتم 313 نفر آمده اند...
واقعا 313 اراده هم تحسین برانگیز است.
ساعت 30/13 در وزارت بهداشت همین تعداد حاضر بودند.
وبلاگ پی گیری خواسته های معترضان دستیاری http://www.dastyar88-admin.blogspot.com/

http://www.dastyar88-admin.blogspot.com/

http://www.dastyar88-admin.blogspot.com/

http://www.dastyar88-admin.blogspot.com/





http://www.dastyar88-admin.blogspot.com/

http://www.dastyar88-admin.blogspot.com/

http://www.dastyar88-admin.blogspot.com/

http://www.dastyar88-admin.blogspot.com/

پزشک کیر ی شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 08:51 ب.ظ

کیر تو کون مرضی خوار کسه

باز هم توجه توجه شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 08:44 ب.ظ

اطلاعیه معاونت آموزشی وزارت بهداشت در مورد سی و هفتمین دوره آزمون دستیاری


معاونت آموزشی وزارت بهداشت درخصوص سی‌وهفتمین دوره آزمون دستیاری اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این اطلاعیه با اشاره بر پایبندی این وزارتخانه بر مسئولیتهای قانونی، اخلاقی و علمی خود و رعایت همه مقررات و موازین برای صیانت از حقوق عمومی و فردی داوطلبان، تأکید شده است:

آزمون جایگزین سی و هفتمین دوره دستیاری با مراعات مقررات و استانداردهای ناظر بر این آزمون طراحی و با تأمین و تضمین امنیت و حفاظت آن برگزار شد و پاسخنامه عموم شرکت‌کنندگان با نهایت دقت تصحیح و نهایتاً کارنامه اولیه صادر شده است.

رقابت بسیار فشرده، تلاش کم‌نظیر طیف وسیعی از داوطلبان، فرصت طلائی بین دو آزمون، راهنمایی‌های عمومی و شفاف و اطلاع‌رسانی حجیم مسئولان برگزاری و تامین شرایط مطلوب در همه حوزه‌ها، موقعیت ممتازی را برای آزمون جایگزین در 13 اسفند ماه 1388 فراهم نمود.

دقت مضاعف در طراحی سوالات، جلوگیری از طراحی سوالات Controversial، مراعات دقیق منابع، به موازات رقابت فشرده داوطلبان، ارتقاء نمرات در منطقه رقابتی را به دنبال داشته است. در سایر مناطق طیف نتایج حاصله، نیز به تناسب سطح نمرات افزایش منطقی داشته است.

حضور طیف وسیعی از کارورزان متاهل و داوطلبان مشمول استعدادهای درخشان و رتبه‌های برتر دانشگاهها، از ویژگیهای سی و هفتمین دوره آزمون دستیاری بوده است. اگرچه انتظار نتایج به مراتب بهتری می‌رفت، اما با توجه به مجموع شرایط و به صورت بدیهی موجب افزایش سطح نمرات و فشردگی هرچه بیشتر رقابت شده است.

نمرات مکتسبه هر داوطلب در این آزمون محصول مجموع تلاش و صلاحیت‌های وی بوده است و در اکثر موارد با سایر مؤلفه‌ها نظیر نمره مکتسبه در مرحله اول، نمره آزمون پیش‌کارورزی هماهنگی داشته و در آینده نیز با معدل دوره پزشکی عمومی قابل مقایسه است، اگرچه با توجه به مستقل بودن مؤلفه‌های هر آزمون این انطباق ضرورتاً الزامی نیست.

با توجه به مراتب فوق شایسته است داوطلبان عزیز درصورت داشتن هرنوع سئوال و یا ابهامی در این خصوص با رعایت مقررات و موازین و حفظ آرامش به مراجع ذیصلاح پاسخگو در وزارت متبوع مراجعه نمایند و مطمئن باشند پاسخ مسئولانه دریافت خواهند نمود.

توجه توجه شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 08:40 ب.ظ

رییس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات آزمون‌های وزارت بهداشت:
از تحصیل متخلفان آزمون دستیاری جلوگیری می‌شود
هیچ متخلفی حاشیه امن نخواهد داشت سرویس: آموزشی
1389/02/04
04-24-2010
15:03:22
8902-01968: کد خبر



خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: آموزشی

رییس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات آزمون‌های وزارت بهداشت گفت: علاوه بر رسیدگی‌های انجام شده در قوه قضاییه،‌هیات بدوی رسیدگی به تخلفات آزمون‌ها در وزارت بهداشت، به وظایف خود در خصوص مواردی که مستندات لازم برای احراز تخلف دارند عمل خواهد نمود.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی ایسنا، دکتر محققی، معاون آموزشی وزارت بهداشت در ادامه افزود: تلاش شده است که قبل از اعلام نتایج نهایی پذیرفته شدگان سی و هفتمین دوره آزمون دستیاری، ‌پرونده متخلفین رسیدگی و افرادی که تخلف آنها محرز شده و حکم مربوطه صادر شده است از روند پذیرش حذف شدند.

وی با تاکید بر صحت روند بررسی پرونده‌ها افزود: چنانچه هر زمان بعد از اعلام نتایج نیز تخلف فردی از پذیرفته شدگان به اثبات برسد از ادامه تحصیل وی نیز جلوگیری خواهد شد.

محققی با تاکید بر بررسی دقیق مستندات موجود در تخلفات آزمون دستیاری اعلام کرد: هیچ متخلفی حاشیه امن نخواهد داشت و تشبثات بعضی از متخلفین و مغرضین در ایجاد تشویق در اذهان عمومی و ایجاد اختلال در نظم عمومی هیچ گونه تاثیری در روند قاطع و قانونمند رسیدگی به تخلفات توسط این وزارتخانه در بر نخواهد داشت.

انتهای پیام



+ نوشته شده در شنبه چهارم اردیبهشت 1389ساعت 4:6 بعد از ظهر توسط تنها | یادگاری
مطلب را به بالاترین بفرستید: رییس کمیسیون آموزش مجلس درگفت‌وگوباایسنا: *جهش در رتبه‌های آزمون دستیاری برای ما هم جای ابهام دارد .
رییس کمیسیون آموزش مجلس درگفت‌وگوباایسنا:
*جهش در رتبه‌های آزمون دستیاری برای ما هم جای ابهام دارد
*منتظر توضیحات کتبی وزارت بهداشت هستیم سرویس: مجلس
1389/02/04
04-24-2010
13:18:26
8902-01685: کد خبر



خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: مجلس

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره اعتراض جمعی از داوطلبان آزمون دستیاری به نتایج آزمون و رتبه‌های اعلام شده، گفت: پیگیر قضیه هستیم و از وزارت بهداشت درخواست کرده‌ایم تا توضیحات را به صورت مکتوب در اختیارمان قرار دهد تا ببینیم قانع‌کننده است یا خیر؟

دکتر علی عباسپور تهرانی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به جهش رتبه‌ها در این دوره از آزمون دستیاری، گفت: از وزارت بهداشت توضیح خواسته‌ایم که چرا در سه آزمون گذشته داوطلبان با نمره 400 رتبه‌های زیر 200 داشتند اما در آزمون امسال رتبه‌ها بالای 1200 رفته است.

وی با اشاره به تماس تلفنی خود با معاون آموزشی وزارت بهداشت، گفت: دکتر محققی عنوان می‌کرد کاملا شفاف‌سازی شده و نتایج آزمون از همه جوانب بررسی شده است، لذا پاسخگوی هر گونه ابهامی که از سوی دواطلبان منعکس می‌شود، هستیم.

وی با تاکید بر این‌که این جهش در رتبه‌ها برای ما هم جای ابهام دارد، خاطرنشان کرد: لذا باید دلایل آن به صورت شفاف و دقیق از جانب وزارت بهداشت مشخص شود، البته دکتر محققی هم‌چنین عنوان می‌کرد، امسال افزایش تعداد کسانی که دوره‌های پزشکی را به اتمام رسانده‌ و مجاز به شرکت در آزمون بودند نسبت به سال گذشته، باعث شد تعداد داوطلبانی که اطلاعات تازه‌تری دارند و به روز‌تر هستند در آزمون دستیاری بیشتر شود و نهایتا این موضوع باعث این دگرگونی در رتبه‌ها شده است.

رییس کمیسیون آموزش در خاتمه مجددا تاکید کرد: به هرحال باید توضیحات وزارت بهداشت به صورت کتبی در اختیار کمیسیون قرار گیرد تا ضمن بررسی مشخص شود که آیا واقعا توضیحات قابل قبول است یا ابهاماتی دارد و در صورت وجود ابهام نیز باید ببینیم چطور می‌توان این ابهامات را بررسی و رفع کرد.

انتهای پیام





+ نوشته شده در شنبه چهارم اردیبهشت 1389ساعت 1:49 بعد از ظهر توسط تنها | یادگاری
مطلب را به بالاترین بفرستید: درپی حضور جمعی از معترضان آزمون دستیاری در برابر مجلس..........
درپی حضور جمعی از معترضان آزمون دستیاری در برابر مجلس؛
عضوکمیسیون آموزش خبر داد: بررسی اعتراض داوطلبان دستیاری در کمیسیون و اعلام نتایج به‌زودی سرویس: آموزشی
1389/02/04
04-24-2010
12:19:37
8902-01586: کد خبر



خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: آموزشی

رییس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از بررسی اعتراض داوطلبان آزمون دستیاری در کمیسیون خبر داد.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جمعی از داوطلبان آزمون دستیاری روز شنبه با حضور در برابر مجلس شورای اسلامی، ضمن اعتراض نسبت به نتایج اولیه آزمون و تفاوت میان رتبه و نمرات این دوره با آزمون دوره‌های قبل، خواستار پیگیری پرونده آزمون و توقف پروسه انتخاب رشته آزمون دستیاری تا رفع شبهات مطروحه شدند و عنوان کردند: ما از نمایندگان مجلس خواستاریم که یا ما را با استدلال‌های منطقی نسبت به این نتایج قانع و یا وزارت بهداشت را توجیه کنند.

در این باره محمدحسن دوگانی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به ایسنا، گفت: اعتراض داوطلبان آزمون دستیاری


ساکن منطقه محروم شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 08:14 ب.ظ

همکار بوشهری رتبه های مناطق محرومو اگه ملاحظه کرده باشید بین مقاضیان هر استان محروم اعلام کردن!!!!خیلیا ممکنه متقاضی یه استان محروم باشن اما اصلآ رنگ اون منطقه رو ندیده باشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ منم تو منطقه محروم با وجود اینکه نمرم از پا رسال ۱۰۰ تا بیشتر شده رتبم ۳۰ تا کم شده حالا این ۳۰ تا از کجا اومدن که منم وبقیه هم استانیهام نمی شناسیمشون والله اعلم....

[ بدون نام ] شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 08:10 ب.ظ

آدمایی مثل چند تا از بالایی آُ - همیشه خودشونا با شما بر می زنن که سر بزنگاه ناامیدتون کنن مشکلشونم اینه که خودشونو با هوش می دونن

[ بدون نام ] شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 08:06 ب.ظ

دوستان خسته نباشید. ادامه بدین که خدا حال امتی را عوض نمی کنه مگه اینکه خودشون یه تکونی به خودشون بدن. خدا قوت

باهوش شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 07:51 ب.ظ

نصرمن الله وفتح غریب
ننگ به این دولت مردم فریب!!!!!!!!!!!
برید ببینیم اقایان دانا کجارو میگیرید....
بیهوشی دالغوزاباد میبینمتون.تازه اونم ااااگه تااون موقع خریده نشه

دکی یه تکون.... شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 07:44 ب.ظ

نه محمود جان حول وحوش ۱۰-۱۱ بیشتر از ۱۵۰نفر ادم نبود.ما جرات نداریم از حق خودمون دفاع کنیم کی گفت شعار؟؟؟؟؟؟اون جمع بیشتر به موسسات انتخاب رشته میخورد تامعترض.چرا خودمونو گول میزنیمممم

محمود شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 07:20 ب.ظ

این کامنت های عجیب غریب چیه؟ 100 نفر پزشک بی بخار؟ دکی یه تکون؟
چه انتظاری داشتید؟ می خواستید شعار های جنبش سبز رو بدیم که 30 ثانیه ای کار همه رو بسازند و از اعتراض صنفی به سیاسی تبدیل بشه؟
تعداد بچه ها از 400-300 نفر بالاتر بود و بعضی از بچه ها هم اومدند شعار بدن که دوستانی که از این آقایان بالایی یه کمی داناتر بودند پیشنهاد کردن که بچه ها شعار ندن و کف نزنن که بهانه ای دست این عوضی ها ندیم.

[ بدون نام ] شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 06:19 ب.ظ

لعنت به ایران و ایزانی که هر چی میکشیم از خودمون

[ بدون نام ] شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 06:04 ب.ظ


تجمععععععععع!!!!!!!!!!!
چرا الکی میاین تو وبلاگ شعار می دید شماکه وجود ندارید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بفرما......... شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 05:55 ب.ظ

تا خر هست خرسوار هم هست.........
۳۰ سال تموتم همه جوره کردنمون اینم روش نوش جون.بازم برید راهپیمایی ۲۲بهمن و.....

[ بدون نام ] شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 05:14 ب.ظ

از ماست که برماست از پزشکای بی غیرت انتظاری بیشتراز این نمیرفت.

[ بدون نام ] شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 05:10 ب.ظ

خدا سال بعدمون رو بخیر کنه حتما نمره۴۰۰ رتبش میشه۵۰۰۰

[ بدون نام ] شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 02:36 ب.ظ

نمره۴۱۴رتبه۱۱۰۴
بین من و۴۱۵فاصله۲۶نفر هست ایا همه ی ما۱۱۰۴هستیم؟توجه فرماییدپارسال اخرین نمره قبولی در رشته های بیهوشی شیرازوتبریزوپزشکی اجتماعی شیراز ۳۴۰واخرین رتبه قبولی در هر سه ۲۱۵۱بوده.لطفا مراراهنمایی کنید

باهوش شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 02:16 ب.ظ

کاش یه کم غیرت وشجاعت واتحاد بچه های فنی رو داشتید.....واقعا متاسف شدم ازین که جز. جامعه محافظه کار پزشکانم برید همون وا۳ انتخاب رشته کشکیتون شمارو چه به تجمععع

دکی یه تکون...... شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 02:03 ب.ظ

نمودار....من از تبریز میام....من از مشهد میام...تحریم انتخاب رشته...ادمای محافظه کار ترسو بشینید وا۳ سال بعد خربزنید که تجمعتونم دیدیم...

[ بدون نام ] شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 02:01 ب.ظ

khaste nabashid
pas hich etefaghi emruz nayoftad

دکی یه تکون........ شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 01:58 ب.ظ

این یادم رفت بگم وعده داده بودند که دکترصدرمیاد.بچه ها هم خوشحال وراضی درحال بحث وتصمیم گیری پیرامون انتخاب رشته بودند.خودمونیما ازماست که برماست.

دکی یه تکون........ شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 01:52 ب.ظ

بذا بگم چه خبربود من همین الان اومدم حدود ۱۰۰ نفر ادم بی بخار بزدل ترسو مقابل درهای بسته مجلس تعطیل!!!!!!!! در کمال سکوت وارامش ایستاده بودندوباامضای جندبرگ کاغذ خواستار مطالبات قانونی خود بودند..زرشکککککککک

[ بدون نام ] شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 11:18 ق.ظ

چه خبر ازتجمع

[ بدون نام ] شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 01:13 ق.ظ

نمره ۳۷۷
رتبه کل ۲۶۷۴

الهام شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 01:01 ق.ظ

رتبه کل۲۰۵۱ نمره کل۳۹۰ این امتحان انقدر سطحی ومسخره بود که هیچ فرقی بیین خونده ونخونده نبود

حسین شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 12:23 ق.ظ

با سلام
دوستان و همکاران ، من پیشنهاد می دهم همه با هم یکی از خبرگزاریها را انتخاب و در جهت پوشش اخبار اعتراضمان و رساندن آن به گوش نهاد ها و ارگانهی موثر و رسانه ها، بصورت جاگانه وبه تعداد زیاد تماس گرفته و درخواست پیگیری نما ئیم مثلا خبرگزاری مهر
البته حضور در بهارستان و اعلام اعتراض اولویت دارد

بورسیه ای ها شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 12:19 ق.ظ

بچه های بورسیه هم نظر بدن از شما بیچاره ها چه خبر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد