خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

کلیات طرح برقراری عدالت آموزش در سهمیه های مختلف و همه سطوح

 اهم اخبار امروز:: محرومیت متخلفان از آزمون مجدد دستیاری ....... وقتی همه خواب بودند؛عده ای آزمون را به سخره گرفتند! ........... جزئیات آزمون مجدد دستیاری/ ثبت نام جدید صورت نمی‌گیرد ...... ابطال آزمون دستیاری زنگ خطری برای متخلفان بود....... خطر بی اعتمادی نخبگان با خدشه دار شدن امنیت آزمونهای کشوری ....... تیم سازمان بازرسی در وزارت بهداشت مستقر شد ...... نوع کیفر با جرم متخلفان آزمون دستیاری متناسب باشد ...... الزام دانشگاههای علوم پزشکی به همکاری با داوطلبان آزمون دستیاری ..... سئوالات دستیاری در سطحی وسیع فروخته شد/ تغییر سیستم آزمون وزارت بهداشت ....... مشروح در ادامه مطلب........

 


 به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه پس از به تصویب رساندن کلیات طرح برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی به بررسی جزئیات این طرح پرداختند.
بر اساس ماده واحده این طرح از تاریخ تصویب این قانون سهمیه بندی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی اعم از رشته های پزشکی و غیر پزشکی در کلیه دانشگاه های دولتی و غیر دولتی به جز مواردی که در این طرح آمده ممنوع است......
بنابراین نمایندگان در تصویب این طرح بر اساس ماده یک آن مقرر کردند قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و اصلاحات بعدی به قوت خود باقی است.
همچنین بر اساس بند دیگری از این طرح صد در صد پذیرش در رشته های تخصصی زنان و زایمان به خانم ها اختصاص می یابد.
مجلس مصوب کرد 10 درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت در رشته های دستیاری پزشکی (رشته های مورد نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) به مناطق محروم اختصاص می یابد که با داوطلبان بومی است و پذیرفته شدگان مکلفند به مدت 3 سال برابر طول مدت تحصیل را صرفا در مناطق محروم خدمت کنند و افرادی که سابقه خدمت در این مناطق را دارند حداکثر تا 5 سال ازتعهد خدمتشان کسر می گردد.
مجلس همچنین مصوب کرد 10 درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت در مقطع دکترا برای مربیان رسمی (حداقل یک نفر) منوط به کسب حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده اختصاص می یابد.
بر اساس این مصوبه 2.5 درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت دستیاری به نیروهای مسلح در رشته های مورد نیاز با تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منوط به کسب حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده اختصاص یابد.
بر اساس تبصره یک این طرح مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اختصاص سهمیه برای نخبگان و استعدادهای برتر به قوت خود باقی است.
همچنین در تبصره 2 تاکید شده است کلیه قوانین مغایر با این قانون از جمله قانون تخصیص سهمیه برای زنان در پذیرش دستیاری رشته های تخصصی پزشکی مصوب 1372 لغو و هر گونه سهمیه بندی جدید با تصویب مجلس شورای اسلامی می باشد.در تبصره 3 نیز قید شده این قانون از زمان تصویب لازم الاجرا خواهد بود.
بنابراین گزارش نمایندگان مجلس مجددا مخالفت خود با تخصیص 20 درصد از سهمیه دوره کارشناسی ارشد به داوطلبان متاهل مخالفت کردند و هر گونه سهمیه بندی جدید را صرفا با تصویب مجلس شورای اسلامی مجاز دانستند.
کلیات این طرح با 158 رای موافق، 13 رای مخالف و 8 رای ممتنع از 203 نماینده به تصویب رسید .


 مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به جزئیات آزمون مجدد دستیاری تاکید کرد: علاوه بر اینکه هیچ ثبت نام جدیدی برای آزمون دستیاری دوره سی و هفتم صورت نمی گیرد متخلفان نیز از آزمون محروم خواهند شد.
دکتر عباس زارع نژاد مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار مهر یادآور شد: بر اساس اعلام معاونت آموزشی وزارت بهداشت آزمون مجدد دستیاری 27 فرودین ماه 89 برگزار خواهد شد و تا زمان برگزاری آزمون اگر افرادی از میان داوطلبان تخلف شان در این دوره احراز و ثابت شود از آزمون مجدد محروم خواهند شد.
وی اضافه کرد: البته بر اساس آیین نامه اجرایی قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری، هر زمان که یک داوطلب در هر مرحله از ثبت نام تا تحصیل قرار داشته باشد و تخلف وی در ورود به دوره بالاتر به اثبات برسد علاوه بر جلوگیری از ادامه تحصیل وی با او برخورد می شود.
زارع نژاد مهر گفت: داوطلبان از بابت رسیدگی به تخلفات در این دوره از آزمون هیچ نگرانی نداشته باشند و تنها به خدمتگزاران خود فرصت دهند تا کارها به سامان برسد و زمینه برگزاری آزمون مجدد در نهایت سلامت فراهم شود.

 


 معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت طی ابلاغیه‌ای دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور را موظف به ایجاد تمهیدات لازم برای حفظ آمادگی علمی داوطلبان شاغل آزمون دستیاری کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عباس حسنی معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت طی نامه‌ای به ریاست دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور از آنها خواست به منظور حفظ آمادگی علمی داوطلبان شاغل در دانشگاه‌ها نسبت به اعطاء و استفاده از ذخیره مرخصی استحقاقی و تنظیم کشیکها و ساعت کار موظف اداری، حداکثر مساعدت لازم را انجام دهند به نحوی که رضایت داوطلبان آزمون دستیاری شاغل در این دانشگاه‌ها فراهم شود.

 


مجلس شورای اسلامی کلیات طرحی را به تصویب رساند که در صورت تصویب نهایی سهمیه بندی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی - اعم از رشته های پزشکی و غیر پزشکی- در کلیه دانشگاه های دولتی و غیر دولتی به جز مواردی ممنوع می شود.
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه بررسی طرح برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی را در دستور کار داشتند که با 158 رای موافق، 13 رای مخالف و 8 رای ممتنع از 203 نماینده حاضر با کلیات این طرح موافقت کردند.
بر اساس ماده واحده این طرح و در صورت تصویب نهایی از تاریخ تصویب این قانون سهیمه بندی در پذیرش دانشجو و دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی -اعم از رشته های پزشکی و غیر پزشکی- در کلیه دانشگاه های دولتی غیر دولتی به جز مواردی که از طرح قید شده ممنوع است.
بر اساس این طرح قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و اصلاحات بعدی به قوت خود باقی است.
بر اساس ماده دیگری از این طرح صد در صد پذیرش در رشته های تخصصی زنان و زایمان به خانم ها اختصاص می یابد.
همچنین در صورت تصویب نهایی 10 درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت در رشته های دستیاری پزشکی به مناطق محروم اختصاص می یابد در شرایط مساوی..............

 با اولویت به داوطلبان بومی است و پذیرفته شدگان مکلف هستند به مدت 3 سال برابر طول مدت تحصیل و صرفا در مناطق محروم خدمت کنند و افرادی که سابقه خدمت در این مناطق را دارند حداکثر تا ظرف 5 سال از تعهد خدمتشان کسر می شود.
بر اساس تبصره ای از این طرح مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اختصاص سهمیه برای نخبگان و استعدادهای برتر به قوت خود باقی است.
همچنین بر اساس تبصره دیگر این طرح کلیه قوانین مغایر با این قانون از جمله قانون تخصیص سهمیه برای زنان در پذیرش دستیاری رشته های تخصصی پزشکی مصوب 1372 لغو و هر گونه سهمیه بندی جدید با تصویب مجلس شورای اسلامی باشد. 


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اقدام وزیر بهداشت در ابطال آزمون دستیاری را اقدامی جهت کاهش بی عدالتی برشمرد و گفت: این اقدام زنگ خطری برای متخلفان محسوب می شود.
محمود احمدی بیغش در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تصور من این است که اقدام وزیر بهداشت اقدام خداپسندانه ای بوده و امروز یک مدیر ارشد به این نقطه رسیده است که بی عدالتی صورت گرفته و فردی که در دوردست ترین نقطه کشور در این آزمون شرکت کرده باید بداند که نسبت به حق او حساسیت وجود دارد.
وی اضافه کرد: وزیر بهداشت تنها وظیفه ندارد که به مشکلات در بیمارستانها رسیدگی کند بلکه وظیفه دارد که جلوی هر نوع بی عدالتی را بگیرد.
احمدی بیغش کار وزیر بهداشت در ابطال آزمون دستیاری را اقدامی در جهت کاهش بی عدالتی برشمرد و تاکید کرد: آنهایی که در مورد آزمون دستیاری کوتاهی کرده اند و تخلف از آنها سر زده است باید بدانند که جلوی فعالیت آنها گرفته می شود و اگر اقدامی این چنینی صورت نمی گرفت متخلفان جری تر می شوند. در واقع این موضوع زنگ خطری برای متخلفان محسوب می شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این اقدام وزیر بهداشت گوشه ای از توجه به عدالت بود و از تریبون مجلس نیز در این زمینه صحبت خواهد شد.
  


 نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر امنیت آزمون های کشوری به خطر بیفتد بی اعتمادی در جامعه و میان قشر نخبگان که پزشکان نیز جزئی از آن هستند بوجود می آید و این موضوع برای جامعه و وزارت بهداشت مضر است.
مجید نصیرپور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ما انتظار داریم که مجازات متخلفان متناسب با تخلفی که انجام داده اند باشد تا ضمن بازگشت اعتماد نخبگان، این اقدامات به اطلاع مردم نیز برسد.
وی گفت: همه همکاران مجلس به موضوع آزمون دستیاری حساس هستند. از سویی دیگر در این دوره از آزمون ظاهراً افراد خاصی با روشهای غیرقانونی به سئوالات دسترسی داشته اند و این اتفاق باید مورد تصمیمگیری قرار می گرفت.
نصیرپور اضافه کرد: آزمون دستیاری، آزمون مهمی است و به آینده گروه زیادی از پزشکان ارتباط دارد و جمع زیادی از پزشکان با این موضوع در ارتباط هستند و از نقاط دور افتاده کشور در این آزمون به امید اینکه در رشته تخصصی مورد نظر خود پذیرفته شوند، شرکت کرده اند و در صورت هر نوع بی عدالتی از این مسئله آسیب می بینند.
وی یادآور شد: اینکه شخص وزیر بهداشت به این مسئله وارد شده است و افرادی را مامور بررسی این موضوع کرده است نشان می دهد که مسئله فروش سئوالات پس از امتحان برای آنها مسجل شده و این موضوع اقدامی قابل توجه بوده است.
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر این موضوع همانند سال 82 با وقفه انجام می شد و پس از آن تصمیمگیری می شد مجلس همانند گذشته به این موضوع ورود پیدا می کرد اما اکنون وزارت بهداشت خود به مسئله رسیدگی کرده است و ما انتظار داریم که برخورد با متخلفین نیز با جدیت پیگیری شود.


 مشاور وزیر بهداشت از ورود تیم سازمان بازرسی به وزارت بهداشت خبر داد و گفت: سازمان بازرسی و تیمهای نظارتی وزارت بهداشت به منظور رسیدگی هر چه سریع تر به تخلفات آزمون دستیاری سال 88 مستقر شده اند و در حال رسیدگی به امور هستند.
دکتر عباس زارع نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: معاونت آموزشی وزارت بهداشت نیز در حال فراهم آوردن زمینه های لازم برای برگزاری سالم آزمون مجدد هستند تا داوطلبان از بابت آزمون مجدد اطمینان لازم را داشته باشند.
وی اضافه کرد: سازمان بازرسی، مجلس و سایر نهادهای مسئول در این زمینه همکاری لازم را داشته اند اما با این وجود حرف اول و آخر را وزارت بهداشت زده و دیگران در حال کمک به این وزارتخانه هستند.
زارع نژاد اضافه کرد: فرآیندهای آزمون اصلاح می شود و داوطلبان از این بابت هیچ نگرانی نداشته باشند و تنها به خدمتگزاران خود فرصت دهند تا کارها به سامان برسد و زمینه برگزاری آزمون مجدد در نهایت سلامت فراهم شود.
ملاقات برخی داوطلبان آزمون دستیاری با وزیر بهداشت
وی با اشاره به ملاقات با تعدادی از داوطلبان آزمون دستیاری که امروز اول اسفند ماه 88 در محل وزارت بهداشت حضور یافته بودند به مهر گفت: بخشی از این افراد با وزیر بهداشت ملاقات کردند و به آنها اطمینان داده شد که هرچه سریعتر آزمون دستیاری سامان پیدا کند.
مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت اظهار داشت: دغدغه اصلی در حال حاضر داوطلبان آزمون دستیاری هستند که باید شرایط مناسبی برای برگزاری آزمون دستیاری برای آنها فراهم شود و امیدواریم به زودی این شرایط را بتوانیم برای آنها فراهم کنیم.

 


خبرگزاری مهر - گروه حوزه و دانشگاه: مهر ماه سال 88 اولین جرقه آزمون دستیاری با اعلام زمان ثبت نام زده شد و پزشکان عمومی در ماراتنی 6 ماهه تمام فرصتهای زندگی اجتماعی خود را معلق نگه داشتند تا در آزمونی مهم شرکت کنند اما با فروش سئوالات و ابطال آزمون مواجه شدند.
به گزارش خبرنگار مهر، آزمون دستیاری در کشور ما سابقه ای 40 ساله دارد و از گذشته برای ورود به دوره تخصصی بالینی که 25 رشته متنوع تخصصی را در بر می گیرد آزمونی با حضور پزشکان عمومی برگزار می شود.
ساختار برگزاری آزمون در سالهای اخیر دستخوش تغییرات متعددی شده است در حالی که در دو دهه اول شائبه ای در مورد آزمون دستیاری وجود نداشت اما با گذشت سالهای بعدی زمزمه خرید و فروش سئوال در آزمون شنیده شد.
بر اساس گزارش هیئت و تفحص مجلس هفتم که به منظور رسیدگی به تخلفات آزمون دستیاری سال 82 تشکیل شد تخلفات خرید و فروش سئوالات و سهل انگاری در زمینه چاپ و تکثیر سئوالات در سالهای پیش از 82 نیز رخ داده بود.
نکته ای که مسئولان وقت وزارت بهداشت در سال 85 نیز به آن واقف بودند و بر آن تاکید داشتند که پیگیری ها و ردیابی های مختلف در فاصله سال های 79 تا 83 نشان می دهد که 44 پرونده در رابطه با تقلب در این وزارتخانه تشکیل شده است.
پس از پیگیری این موضوع و تصویب قانون برخورد با متخلفان و متقلبان در آزمون ها در مجلس هفتم شورای اسلامی همه مسئولان بر این نکته تاکید داشتند که با متخلفان برخورد جدی خواهد شد و امید این بود که دیگر موضوعی با عنوان تخلف در آزمون دستیاری بوجود نیاید.
اما این بار در سال 88 و تنها 6 سال پس از خاطره تلخ اسفند 82 بار دیگر زمزمه های فروش سئوالات مطرح شد و یکباره در پایان یک روز تعطیل اعلام شد که به دلیل ارائه مستندات تخلف در آزمون سی و هفتمین دوره آزمون دستیاری باطل شده است.
در حالیکه وزیر بهداشت در روز آزمون در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی بر این نکته با جدیت تاکید کرد که سئوالات با امنیت بالایی در دسترس داوطلبان قرار گرفته است اما در یک روز پس از آزمون اعلام می شود که این آزمون ابطال شده است آن هم به دلیل دسترسی برخی به سئوالات.
سئوال اصلی داوطلبان این است که میزان تخلف در چه سطحی بوده است و آیا واقعاً خرید و فروش سئوال در میان بوده است و یا تنها بخشی از سئوالات به بیرون از مجموعه آزمون درز کرده است؟ ارقامی که در میان داوطلبان در مورد سئوالات شایعه شده است یعنی کل سئوالات 80 میلیون تومان واقعی است؟ متخلفان اصلی در این میان خریداران سئوال هستند یا مسئولانی متخلف که با اهمال کاری زمینه بروز چنین اتفاقی را فراهم کرده اند؟
تمام اینها پرسش هایی هستند که هنوز پاسخی برای آنها پیدا نشده است و با وجود اینکه وزیر بهداشت به گفته نمایندگان مجلس و دانشگاههای علوم پزشکی اقدامی قابل تقدیر برای مقابله با تخلف آزمون به انجام رسانده است اما انتظار می رود تا پایان معرفی متخلفان به دستگاه قضایی و پیگیری کامل موضوع همچنان با قاطعیت عمل کند.
در این میان نکته دیگری که ذهن داوطلبان را به خود مشغول کرده است آمادگی برای آزمون مجدد است که به طور قطع نمی تواند آمادگی که پزشکان برای آزمون 29 بهمن حفظ کرده بودند را دوباره بازیابی کند. پزشکانی که با مرخصی، نرفتن بر سر کار، حبس کردن خود در کتابخانه ها و سایر مشغولیاتی که می توانست آنها را از آزمون بازدارد، درس خوانده اند با استرس بیش از اندازه مواجه شده اند که باید تا زمان آزمون مجدد این آمادگی را حفظ کنند.
تغییر شاخص های ورود به دوره دستیاری نیز می تواند از اهمیت آزمون در جهت کاهش استرس این گروه از داوطلبان بکاهد. اهمیت به دوره انترنتی و پزشکی عمومی، تعیین شاخص هایی از جمله فعالیت های پزشکی و اهمیت بخشیدن به منزلت پزشکان عمومی با اجرای درست طرح پزشکان خانواده نیز از جمله راهکارهایی است که می تواند به کاهش اهمیت دوره تخصصی بیانجامد تا در صورت برگزاری آزمون نیز چنین مشکلاتی برای داوطلبان بوجود نیاید.
و اما
نکته بسیار مهم این است که در حالی که مسئولان قبل از برگزاری آزمون بر امنیت آزمون تاکید می کنند و بر آن صحه می گذارند به یک باره تخلفی در سطح وسیع رخ می دهد و آزمون ابطال می شود. در این میان وزیر به دلیل ابطال تقدیر می شود و دوباره به داوطلبان اطمینان داده می شود که آزمون مجدد با امنیت کامل برگزار می شود اما یک نکته مغفول می ماند و آن این است که چرا باید تخلفی رخ دهد. چرا باید مسئولان پس از برگزاری آزمون متوجه تخلف شوند. چرا باید با روحیه بیش از 16 هزار پزشک که از نخبگان کشور هستند بازی شود و ... . نکته مهم این است: "وقتی همه خواب بودند عده ای آزمونی را به سخره گرفتند."

 


 رئیس کمیسیون آموزش مجلس از فروش سئوالات کنکور دستیاری در سطح بسیار وسیع در کشور خبر داد و گفت: سئوالات آزمون دستیاری لو رفته و در سطح بسیار گسترده ای به فروش رسیده بود اما اینکه چه افرادی دسترسی به سئوالات داشته اند باید با دقت بررسی شود.
علی عباسپور تهرانی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ابطال آزمون دستیاری گفت: به طور مکرر طی سالهای گذشته شکایتهایی نسبت به عدم امنیت این آزمون داشته ایم به طوری که در سال  1382 تحقیق و تفحص از این آزمون در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت و تقلب و تخلف در آزمون اثبات شد.
وی ادامه داد: متخلفان آزمون دستیاری سال 1382 دستگیر شدند و تا حدودی با کسانی که تخلف کرده بودند برخورد شد اما چون امتحان ابطال نشده بود افراد متخلفی هم بودند که دوره را ادامه دادند که همین امر عدم اعتمادی را نسبت به این آزمون ایجاد کرد و در سالهای گذشته نیز مواردی اعلام می شد اما چون مستندات کافی وجود نداشت اقدام خاصی صورت نمی گرفت.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: پس از برگزاری آزمون دستیاری که پنجشنبه 29 بهمن ماه برگزار شد مدارک و دلایلی به ما ارائه شد که حاکی از تخلف در این آزمون بود.
وی تاکید کرد: اطلاعات مبنی بر وقوع تخلف در آزمون دستیاری کامل بود به همین منظور با وزیر بهداشت مذاکره کردیم و خواستار بررسی و ابطال آن با توجه به قطعی بودن تخلفات شدیم.
عباسپور در ادامه به مهر گفت: خوشبختانه دکتر وحید دستجردی وزیر بهداشت بلافاصله کمیته های لازم را تشکیل دادند و موضوع ا بررسی کردند که تایید کردند که اطلاعات ارائه شده به کمیسیون آموزش کاملا مستند است و در نتیجه تصمیم گرفتند آزمون را ابطال کنند که این تصمیم قابل تقدیر و شجاعانه ای بود که وزیر بهداشت اتخاذ کرد که باید از وی تقدیر شود.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: خواسته اصلی ما این است که سیستم آزمون در وزارت بهداشت به طور کلی مورد بازنگری قرار گیرد. وزارت بهداشت باید کاملا این سیستم را مکانیزه کند و از حضور حداقل افراد در این مرکز استفاده کند زیرا ایجاد یک سیستم امن برای برگزاری آزمونها الزامی است.
وی ادامه داد: همچنین قوه قضاییه، دادستانی و مجلس شورای اسلامی باید با متخلفین و متقلین برخورد قاطعی کنند. خوشبختانه بر خلاف سال 1382 که قانونی برای برخورد با متخلفان آزمونهای سراسری وجود نداشت قانونی در سال 1385 به تصویب مجلس رسیده است که به موجب آن متخلفان و اخلالگران در کنکورهای سراسری به جزای نقدی، حبس، محرومیت از کنکور و ... محکوم می شوند.
عباسپور درباره دلایل ابطال آزمون دستیاری به مهر گفت: سئوالات آزمون دستیاری لو رفته بود و در سطح بسیار گسترده ای به فروش رسیده بود. اینکه چه افرادی دسترسی به سئوالات داشته اند باید با دقت بررسی شود.
وی با تاکید بر امنیت آزمونهای سراسری در کشور گفت: داوطلبانی که مدارکی دال بر تخلف در آزمونهای مختلف را دارند باید این مدارک را در اختیار ما و سایر مسئولان قرار دهند و به هیچ عنوان نگران سلامت یا وضعیت آینده خود نباشند. چنین افرادی به طور حتم تحت حفاظت دستگاههای ذیربط قرار خواهند گرفت. به طور حتم اگر اطلاعات داوطلبان کامل و دقیق باشد مسئولان نظام اجازه هیچگونه تخلفی را نخواهند داد.

 
 تقدیرکمیسیون بهداشت از وزیر بهداشت درابطال آزمون دستیاری
نایب رییس کمیسیون بهداشت:
دلایل ابطال آزمون دستیاری با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت بررسی شد


نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان پس از برگزاری جلسه با معاون آموزشی وزارت بهداشت، گفت: جلسه امروز کمیسیون با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت به بررسی موضوع ابطال آزمون دستیاری با دستور وزیر بهداشت اختصاص داشت.
انوشیروان محسنی بندپی درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌مطلب، افزود: امروز (یکشنبه) دکتر محققی معاون آموزشی وزارت بهداشت به کمیسیون بهداشت آمد و درباره آزمون دستیاری ابطال شده سال 88 صحبت‌هایی را مطرح کرد.
نماینده نوشهر و چالوس در ادامه با یادآوری این‌که بر اساس گزارش معاون آموزشی وزارت بهداشت مدارک و ادله‌هایی حاکی از لو رفتن سوالات آزمون دستیاری پیدا شد که منجر شد دکتر دستجردی این آزمون را باطل اعلام کند، افزود: کمیسیون با بررسی موضوع از اقدام خوب خانم وزیر در رابطه با دستور ابطال و برکناری افرادی که در مرکز آزمون وزارت بهداشت سبب لو رفتن سوالات بودند، تقدیر و تشکر کرد.
نایب رییس کمیسیون بهداشت همچنین تصریح کرد: متاسفانه از چندین سال قبل همه ساله شاهد این مشکلات بودیم، در سال 82 بحث تقلب و تخلف در آزمون دستیاری به وجود آمد، در سال 83 و 84 هم بود، در 85 و 86 هم شاهد این مشکل بودیم، این موضوع در سال 87 به اوج رسید، اما متاسفانه به این دلیل که نتوانستند مدارک و ادله کافی جمع‌آوری کنند و اتخاذ تصمیم برای ابطال آزمون برای وزارت‌خانه خیلی مشکل بود تن به این کار ندادند، اما امسال از عصر سه‌شنبه مشخص شد که سوالات و پاسخ‌ها در اختیار برخی از افراد شرکت‌کننده قرار گرفته است.
وی ادامه داد: حتی 7 صبح پنج‌شنبه قبل از شروع آزمون در دفتر یکی از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران با مقایسه 25 سوال از سوالات آزمون با سوالاتی که بیرون پخش شده بود، اعلام کردند که سوالات آزمون پیش از آزمون در اختیار برخی از افراد قرار گرفته است، زمانی‌که این موضوع به اطلاع دکتر دستجردی می‌رسد مسوولان آزمون را جمع کرده و این سوالات را با دفترچه تطابق می‌دهد که در نتیجه مشخص شد سوالات و پاسخ‌ها و گزینه‌ها هیچ تفاوتی با سوالات لو رفته ندارد.
محسنی تاکید کرد: هر چند تصمیم ابطال آزمون برای وزارتخانه بسیار سخت است، اما خانم وزیر تن به عوارض‌های جانبی داده و دستور ابطال آزمون را صادر کرد و مقرر شد آزمون مجدد دستیاری در تاریخ 27 فروردین سال آینده برگزار شود.
نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات در پاسخ به این پرسش که آیا با این تفاسیر سلامت آزمون مجدد تامین است، گفت: قطعا به این دلیل که لو رفتن سوالات به گونه‌ای بود که طراح سوالات آزمون، سوالات را بیرون نداده با ایجاد تمهیداتی می‌توان از بروز مجدد این مشکل جلوگیری کرد، متاسفانه دست‌اندرکاران مرکز آزمون شرایطی را ایجاد کردند که سوالات بیرون رفته، بنابراین می‌توان با ایجاد تدابیر و کم کردن فرصت زمانی شرایطی ایجاد کرد که این مشکلات در دوره بعد ایجاد نشود تا این‌که ما در نحوه آزمون‌گیری و این‌که آیا این درست است با همین شاخص‌ها آزمون را برگزار کنیم تصمیم‌ دیگری اتخاذ کنیم.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: زمانی‌که سوالات آزمون در اختیار افراد عادی قرار گرفته ادله محکمی برای لو رفتن سوالات است، لذا برای این‌که بتوانند اعلام کنند سوالات آزمون لو رفته سوالات را هم به وزارتخانه و هم به دفتر رییس یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران دادند و اعلام کردند که تمام سوالات لو رفته است. ازآنجا که وقتی این مشکلات پیش می‌آید معمولا افرادی که این سوالات را لو می‌دهند هم گرفتار می‌شوند و از آنها پرسیده می‌شود این سوالات را از کجا به دست آورده‌اید، لذا برای خود حاشیه امن ایجاد کردند و سوالات را تکه بندی کرده و گفتند در جریان باشید که این سوالات لو رفته است.

 

نظرات 72 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 4 اسفند 1388 ساعت 11:16 ق.ظ

من هم زنگ زدم پیغام گذاشتم.شما ها هم اینکارو بکنید.چتون شده؟؟؟؟؟؟همینجوری نشستید؟؟؟؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 4 اسفند 1388 ساعت 12:30 ق.ظ

خواهش میکنم کاری کنیم حداقل بعد از عید باشه

[ بدون نام ] دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 06:59 ب.ظ

محققی باید استعفا بده. باید باید

[ بدون نام ] دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 12:35 ب.ظ

bababozorg didi chejori khnom vazir gozasht tu kasat?

ال دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 11:44 ق.ظ

شایه است دروغه ۲۷ فروردینه

[ بدون نام ] دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 11:40 ق.ظ

هممون میفتیم

جیش دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 11:38 ق.ظ

نامردا دیدن مجلس قانون ضد سهمیه مطرح کرده
فهمیدن اگر دیر بجنبن امسال هم سهمیه از بین میره!
میخوان امتحانو زود برگزار کنن که حد اقل امسال سهمیه داشته باشن

[ بدون نام ] دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 11:25 ق.ظ

بچه ها برید درس بخونید امتحان 13 اسفند
خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: آموزشی



وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آزمون‌های پذیرش دستیاری تخصصی، پیش‌کارورزی و علوم پایه پزشکی به طور همزمان روز پنجشنبه13 اسفند ماه مصادف با میلاد با سعادت حضرت‌رسول‌اکرم (ص) برگزارخواهد شد.

‌به گزارش سرویس صنفی آموزشی ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: به حول و قوه الهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با توجه به درخواست‌های مکرر داوطلبین با تغییر ساختار و روشها، آزمونهای پذیرش دستیاری تخصصی، پیش‌کارورزی و علوم پایه پزشکی را به طور همزمان روز پنجشنبه 13 اسفند ماه سال جاری مصادف با میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) درحوزه‌های دانشگاهی سراسر کشور برگزار نماید.

در ادامه این اطلاعیه به کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و مسئولین مربوطه ابلاغ شده است که با نهایت دقت و توجه به جمیع موازین نسبت به تأمین و حفظ آمادگی‌های لازم اهتمام نموده و کلیه امکانات و تمهیدات را فراهم نمایند.

همچنین در ادامه این اطلاعیه به داوطلبین توصیه شده است: با حفظ آرامش، مطالعات خود را ادامه داده و با مراعات موازین، مقررات، اصول اخلاقی و علمی و برحسب وظایف تحصیلی در آزمون شرکت نمایند.

انتهای پیام

کد خبر: 8812-01636

مونا دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 10:09 ق.ظ

اره واقعا چرا؟؟؟؟؟؟ تازه مسوول رسیدگیشم کردن خنده داره
وموضوع مهم دیگه میخواستن زودتر بگن معدل و نمره پره ملاکه ما که اونموقع نمیدونستیم

[ بدون نام ] دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 10:06 ق.ظ

چرا محققی رو که هرسال دروغ میگه برکنار نمیکنند؟ یکی توروخدا جواب منو بده

بابا بزرگ واقعی و غریبه خیلی واقعی دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 09:17 ق.ظ

حسن سبیل
دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 01:00 AM
صاحب این وبلاگ هم مشکوک میزنه...
این چه جوری با این مشغلش درس میخونه...
حتما سئوال خریده... اگه سر جلسه ندیدینش تعجب نکنید..
/ پاسخ:
بی سبیل اینجا نوچه هام به شوما توصیه کردن که بی سبیل بیایی
یادت نرفته که!
ضمنا بنده خبرنگار هستم نه GP (مخفف جوجه پزشک)

بابا بزرگ واقعی و غریبه خیلی واقعی دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 09:16 ق.ظ

اخه حسن سبیل این چه سبیلیه که تو داری خجالت نکشیدی
لوطی اونه که تحمل داشته باشه
اینجا از طرف خود من کلی کامنتهای عجیب و غریب می ذارن چیزی نمی گم. حالا تو ناراحت می شی
بار اخرت باشه اسبی می شی ها
اینجا عزیزم بذار هر کی هر چی می خواهد بنویسه
فقط محبت کنند فحش و بد وبیراه ننویسن کافی است
مخصوصا اگه ادب را رعایت کنند احترام به خودشون را نشان داده اند و این یک دنیا ارزش داره
دیگه نبینم اسبی شدی و بد و بیراه گفتی
...........................................................
همکاران محترم این حقیر اعلام می کند کامنت زیر از طرف حسن سبیل واقعی بد اخلاق نیست

[ بدون نام ] دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 08:48 ق.ظ

آقا برای چی زنگ زدن به برخی دانشگاهها گفتند پیام تشکر از شجاعت برای وزیر بفرستید. بوداره!~!!

[ بدون نام ] دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 07:25 ق.ظ

میدونستید دستجردی خواهر وحیدی تروریست بمب گذار بوینس ایرس است؟وزیر دفاع کنونی؟
اگه نمیدونستید خوبه بدونید

آخرین خبر دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 05:29 ق.ظ

می دونستین دستجردی زن حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهانه؟!!
منم تا امشب نمی دونستم, بابی گفت

[ بدون نام ] دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 03:34 ق.ظ

تو اگه ۱۵۰ میلیون داری چرا میری دستیاری

دکتر بهروز دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 03:30 ق.ظ

اقا اون بسته اخری سوالات کامل.150 میلیون عجب بسته پیشنهادی توپیه...
از بسته پیشنهادی اروپا هم باهال تره...
اقا من طالبشم...البته برای آزمون فروردین!

[ بدون نام ] دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 03:22 ق.ظ

پس دخترپیرشدهها بفرماین اشپزی یا دنبال شوهر باشن

[ بدون نام ] دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 03:21 ق.ظ

نحوه فروش وقیمت سوالات رزیدنتی دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 03:17 ق.ظ


نحوه وقیمت فروش سوالات آزمون رزیدنتی :

طبق آخرین اخبار موثق بدست آمده بسته های سوالات بصورت زیر فروش رفته است :

بطور کلی سوالات در 8 بسته 25 تایی بفروش می رسیده است.

_1 بسته 25 تایی - بدون جواب - تحویل شب آزمون تا صبح روز آزمون - 10 تا 5 میلیون تومان

_ 4 بسته 25 تایی(100 سوال )- بدون جواب - تحویل شب آزمون- 30 میلیون تومان

_ 4 بسته 25 تایی (100سوال ) - با جواب - تحویل شب آزمون _ 50 میلیون تومان

_4 بسته 25 تایی (100سوال ) - با جواب - تحویل صبح چهارشنبه _ 60 میلیون تومان

_8 بسته 25 تایی( سوالات کامل ) - بدون جواب- تحویل صبح چهارشنبه - 80 میلیون تومان

_8 بسته 25 تایی ( سوالات کامل) - بدون جواب - تحویل عصر
سه شنبه - 80 میلیون تومان

_4 بسته 25 تایی ( 100سوال) - با جواب - تحویل عصر سه شنبه - 80 میلیون تومان


* 8 بسته 25 تایی ( سوالات کامل ) - با جواب کامل - تحویل عصر سه شنبه - 120 تا 150 میلیون تومان

[ بدون نام ] دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 01:16 ق.ظ

فردا تصویب می شه که سهمیه ازاد هم حذف شد

[ بدون نام ] دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 01:13 ق.ظ

سهمیه خانوما حذف شد...

[ بدون نام ] دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 01:11 ق.ظ

پسرها بهوش مجلس تصویب کرد سهمیه خانومها حذف بشه ....

[ بدون نام ] دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 01:08 ق.ظ

سهمیه مازاد محروم که مال استخدامیهای وزارت بهداشته چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اون خیلی ظالمانه س؟با ۳۱۰ ۳۲۰ ۳۳۰ قلب ارتو اعصاب ای. ان .تی و.... در طی ۳ سال اخیر قبول شدن.....

حسن سبیل دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 01:00 ق.ظ

صاحب این وبلاگ هم مشکوک میزنه...
این چه جوری با این مشغلش درس میخونه...
حتما سئوال خریده... اگه سر جلسه ندیدینش تعجب نکنید..

بی سبیل اینجا نوچه هام به شوما توصیه کردن که بی سبیل بیایی
یادت نرفته که!
ضمنا بنده خبرنگار هستم نه GP (مخفف جوجه پزشک)

[ بدون نام ] دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 12:48 ق.ظ

دخترهای گل بگارفتید

[ بدون نام ] دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 12:44 ق.ظ

نه عزیزم محروم با اولویت بومی مونده

[ بدون نام ] دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 12:23 ق.ظ

شدت عصبانیتو میرسونهااااااااااااااااااااااا

[ بدون نام ] دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 12:11 ق.ظ

این ۱۰ درصد مازاد محروم چیه؟

[ بدون نام ] دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 12:06 ق.ظ

ظاهرا سهمیه محروم و مازاد حذف شده است و فقط یه سهمیه به نام مازاد ۱۰ درصد گذاشتن.
حالا جالبه اینه که اینو می خوان به کی بدن؟!!!

عصبانی دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 12:05 ق.ظ

از این به بعد میخوان سوالات علوم پایه و پره انترنی رو هم بفروشند چون پیشنهاد کردند 10 درصد نمره ی آزمون از این نمرات لحاظ شه ،چه بازاری درست کردند اینا!حیف که مودبم وگرنه یه عالمه فحش میدادم

عصبانی یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 11:59 ب.ظ

فقط زوزشون به سهمیه ی زنان رسیده، لااقل بقیه ی سهمیه ها رو منوط بر کسب 90 درصد نمره میکردند که کم کم بی سوادی از این مملکت برچیده شه

جا مونده یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 11:44 ب.ظ

وای من امروز درس خووندن رو شروع کردم ولی خیلی اضطراب دارم چون میترسم برنامه ی کشیکام جور نشه با اینکه وزارتخونه گفته دانشگاه ها همکاری کنن ولی میترسم شبکه ی بهداشت ما مثل همیشه کار خودش رو بکنه هیچوقت با مرخصی های استحقاقی هم موافقت نمیکنن خیلی کلافه ام

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 11:21 ب.ظ

سهمیه مازاد رو برداشتن بالاخره یا نه؟؟ چرا مستقیما راجع بهش حرفی نزدن؟؟ یکی جواب بده

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 11:18 ب.ظ

نظام جان
این حرف تو رو نظام پزشکی بشنوه با خودشون جلسه می ذارن که ایا این فروش سوالات مربوط به اینها میشه یا نه!!و بعد از چند ساعت بحث به این نتیجه می رسند که باید از ولایت مطلقه فقیه حمایت کنیم و فروش سوال مربوط به نظام ژزشکی نمی شه

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 11:11 ب.ظ

نظام پزشکی ای بزرگترین ان جی او کجا یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 11:03 ب.ظ

از موضع نظام پزشکی خبری هست؟

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 10:21 ب.ظ

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 10:21 ب.ظ

آخه خیلی خوشگلن

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 10:17 ب.ظ

دو و نیم درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت دستیاری به نیروهای مسلح در رشته‌های مورد نیاز را با تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی منوط به کسب حداقل هشتاد درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده اختصاص دادند.

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 10:11 ب.ظ

ای بابا شماها چرا مثل بچه ها عاشق این شکلکها شدین

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 10:08 ب.ظ

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 10:08 ب.ظ

چه کیفی داره امسال با یکبار ثبت نام ۲ بار ساندیس و کیک می خوریم

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 09:41 ب.ظ

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 09:40 ب.ظ

اینجوری بخونیا با چشم بابا قوری

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 09:36 ب.ظ

میگم تو رو خدا بگین از این به بعد چه جوری بخونیم که تقلب نشه

استرس یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 09:33 ب.ظ

من هنوز توی فازترومای بعد از حادثه ام میگم واقعا باطل شدیا اینم یه دروغ سیزده یا چارشنبه سوری و...از این حرفاس

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 09:29 ب.ظ

آخه شما تهرانیها دستتون به وزارت میرسه من شهرستانی تا بتهرون برسم امتحان تموم شده

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 09:26 ب.ظ

زجر کشیده برو وزارتخونه مشکلت رو بگو شاید نامه دادند برای سازمانت.
چون همه مجلس هم درگیر است فکر کنم حل بشه.
میتونی به مجلس هم تقاضایت را مطرح کنی

زجر کشیده یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 09:26 ب.ظ

ای خدا داد ما رابستان

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 09:24 ب.ظ

نگین چون جمعه را اعلام کردند به احتمال زیاد یک هفته به تعویق بیفتد و روز پنجشنبه دوم اردیبهشت میشه. دانشگاه تهران امکان برگزاری امتحان را در روز جمعه نداره( بخاطر برگزاری نماز جمعه از ظهر ۵ شنبه تا بعد از ظهر جمعه دانشگاه در اختیار ستاد نماز جمعه است) مگه اینکه در اون روز نماز جمعه در جای دیگه باشه. وزارتخانه توان برگزاری امتحان در دانشگاه دیگه را نداره
اما چه کیفی داره امسال با یکبار ثبت نام ۲ بار ساندیس و کیک می خوریم
وزارتخونه با این ابطال ۲۰۰ میلیونی ضرر کرد که فکر کنم پولش رو از سوال خر ها بگیره

زجر کشیده یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 09:23 ب.ظ

اونهایی که شاغل وزارت بهداشت ودانشگاهن دوباره لطف میکنن بهشون مرخصی دوباره میدن اونوقت ما که شاغل سازمانها ی دیگه هستیم بریم غاز بچرونیم من بدبخت که اومدم مرخصی گرفتم درس بخونم گرفتار دیسک بین مهره های شدم با بدبختی درس خوندم حالا که مرخصی ندارم چی؟ یکی جواب بدههههههههههههههههههههههههههههه

نگین یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 08:54 ب.ظ

ایا تاریخ امتحان قطعی است؟توروخداجواب بدهید.

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 08:45 ب.ظ

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 08:25 ب.ظ

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 08:15 ب.ظ

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 08:10 ب.ظ

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 08:05 ب.ظ

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 07:23 ب.ظ

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 07:11 ب.ظ

جل الخالق کجایی
مگه فکر میکنی این کله گنده ها که رزیدنت میشن کشیک میدن پولهای مفتی که از بیت المال می گیرن رو میدن من و توی بیچاره جاشون کشیک بدهیم

تنها یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 06:54 ب.ظ http://dastyari.freeforums.org/

پاسخنامه سوالات آزمون 29 بهمن 88 ونظرات شما..:




http://dastyari.freeforums.org/29-88-f68.html

جل الخالق! یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 06:16 ب.ظ

مگه رزیدنت هم کشیک می فروشه؟!!!!!!!

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 06:08 ب.ظ

بنظر شما ایا این قانون شامل سهمیه مازاد مدیران میشه و این قانون ظالمانه حذف میشه. هر چند خیلی از همین بیسوادها الان با کشیک فروشی دوره رزیدنتیشون رو دارن تمام می کنند

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 06:04 ب.ظ

بله بشرطیکه به تصویب نهایی برسه

محمد یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 05:57 ب.ظ

همکاران عزیز اخر خبر بالا گفته:


(این قانون از زمان تصویب لازم الاجراء است)
یعنی امسال هم اجرا میشه؟

ساقی یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 05:54 ب.ظ

بابا بزرگ خودم دلم گرفته بود حالا با این اهنگ حسابی اشکم در اومد

محمد یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 05:53 ب.ظ

این هم خبر اصلی از سایت مجلس:


به گزارش خبرنگار خانه ملت، در جلسه علنی روز یکشنبه نمایندگان پس از تصویب کلیات طرح برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی، وارد بررسی جزییات این طرح شدند و نهایتا آن را به تصویب رساندند.

نمایندگان ماده واحده طرح مذکور را با 186 رای موافق، 4 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند.

براساس این مصوبه مجلس، از تاریخ تصویب این قانون سهمیه بندی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی (اعم از رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی) در کلیه دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی به جز مواردی که در ذیل این قانون آمده ممنوع است.

نمایندگان در تعیین موارد سهمیه بندی مقرر کردند: قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و ایثارگران و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و اصلاحات بعدی به قوت خود باقی است.

همچنین مصوب کردند که 100 درصد پذیرش در رشته‌های تخصصی زنان و زایمان به خانم‌ها اختصاص یابد.

بر اساس تصویب بند دیگری، ده درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت در رشته‌های دستیاری پزشکی (رشته‌های مورد نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) به مناطق محروم اختصاص می‌یابد.

طبق این بند، در شرایط مساوی اولویت با داوطلبان بومی است و پذیرفته‌شدگان مکلفند به مدت سه سال برابر طول مدت تحصیل را صرفا در مناطق محروم خدمت کنند و افرادی که سابقه خدمت در این مناطق را دارند حداکثر تا پنج سال از تعهد خدمتشان کسر می‌گردد.

بر اساس بند دیگری که نمایندگان در این طرح به تصویب رساندند، ده درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت در مقطع دکتری نیز برای مربیان رسمی (حداقل یک نفر) منوط به کسب حداقل هشتاد درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، نمایندگان همچنین مقرر کردند، دو و نیم درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت دستیاری به نیروهای مسلح در رشته‌های مورد نیاز را با تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی منوط به کسب حداقل هشتاد درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده اختصاص دادند.

بر اساس تبصره یک ذیل ماده واحده این طرح، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اختصاص سهمیه برای نخبگان و استعدادهای برتر به قوت خود باقی است.

همچنین کلیه قوانین مغایر با این قانون از جمله قانون تخصیص سهمیه برای زنان در پذیرش دستیاری رشته‌های تخصصی پزشکی مصوب 1372 لغو و هر گونه سهمیه‌بندی جدید با تصویب مجلس شورای اسلامی می‌باشد.

این قانون از زمان تصویب لازم الاجراء است.


حسن سبییییییییییل یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 05:51 ب.ظ

لوطی جون قربون چشم و چالت برم. با سبیل خفن اومدم یکم دورتر وایست سبیلام نره تو چشت بی چشم بشی...♂♂♂♂

امیدواردوساله یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 05:35 ب.ظ

بابابزرگ مرسی ازآهنگ جدید وبلاگ

لوطی یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 05:33 ب.ظ

اومدی حسن
خوشحالمون کردی که بی سبیل اومدی
و الا خودم گلفتی میکنــــــــــــــــــــــــــــــدمش به من میگن یک چشم

الف یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 05:29 ب.ظ

سهمیه مناطق محروم چه جوری شد؟؟

حسن سبیل یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 05:28 ب.ظ

لوطی ما رو تهدید کردن اینجا نیایم ولی زودتر از همه آمدیم.اولین نظرو ظاهران ما دادیم.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد