خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

متخلفان علاوه بر ممنوعیت تحصیل، از طبابت هم منع می‌شود(بدون عمل)

 

 و با تشکر از تمام مسئولینی که سعی دارند ریشه این مشکل را حداقل برای مدتی بخشکانند

 

با تشریح دلائل ابطال آزمون دستیاری؛
معاون وزیربهداشت: دو برگه سوال درکتابخانه یک دانشگاه پیدا شده بود
متخلفان علاوه بر ممنوعیت تحصیل،از طبابت هم منع می‌شود

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: آموزشی

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به دلائل ابطال سی و هفتمین دوره آزمون دستیاری تخصصی، گفت: تا این لحظه تخلفی برای احدی از پزشکان داوطلب آزمون به اثبات نرسیده است، ولی در صورت اثبات، آن فرد نه تنها صلاحیت ادامه تحصیل ندارد بلکه برای همیشه طبابت عمومی هم منع می‌شود.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمدعلی محققی روز شنبه در نشستی مطبوعاتی در پی ابطال سی و هفتمین دوره آزمون دستیاری تخصصی با بیان اینکه این آزمون حساس ترین آزمونی است که در آموزش علوم پزشکی کشور برگزار می‌شود؛ آن را از جهاتی نسبت به کنکور ورودی حساس تر عنوان کرد و افزود: رقابت برای دستیابی به رشته‌های تخصصی در جامعه‌ پزشکی عمومی کشور بسیار جدی است.

وی با بیان اینکه آزمون دستیاری پزشکی رقابتی و بسیار دشوار است و یک محکی است برای انتخاب افرادی که در رتبه‌های بالاتر قرار بگیرند.

وی با اشاره به تشکیل هیات بدوی و هیات تجدیدنظر برای تخلفات در آزمون‌های علوم پزشکی در وزارت بهداشت، گفت: در نیمه دوم سال 84 این هیات در وزارت بهداشت تشکیل شد و نزدیک به 18 پرونده مرتبط از مراجع قضایی به وزارت بهداشت تحویل داده شد که بر این اساس این هیات در صورت اثبات تخلف برخورد قاطع می‌کند و کسانی که تخلف برای آنها اثبات شود اخراج و از ادامه تحصیل آنها جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به بروز تخلف در آزمون دستیاری در سال 82، گفت: عده‌ای از این افراد تلاش کردند که با طرح موضوع به مراجع دیگر بازگشت به ادامه تحصیل داشته باشند که وزارت بهداشت موضع خودش را اعلام کرد که اگر کسی تخلف آن در آزمون به اثبات رسد از نظر اخلاقی چنین فردی صلاحیت طبابت ندارد و این موضع را هم اکنون نیز اعلام می‌کند.

محققی با بیان اینکه لحظه‌های پرالتهابی را پشت سر می‌گذاریم، اظهار کرد: تا این لحظه تخلفی برای احدی از پزشکان داوطلب آزمون به اثبات نرسیده است و حتی در بسیاری از سطوح نزدیک به داوطلبان این اعتماد کامل را داریم که تخلف نکردند اما اگر از سوی مراجع قانونی تخلف کسی به اثبات رسد ما موضعمان موضع قبلی است و برخورد قانونی در حد مقررات انجام می‌شود و از نظر ما این فرد نه تنها صلاحیت ادامه تحصیل ندارد بلکه برای همیشه صلاحیت طبابت عمومی را هم ندارد.

محققی افزود: در حال حاضر جو بسیار آشفته است ولی داوطلبان این آزمون در زمره امین ترین و شریف ترین انسان هایی هستند که امکان تخلف در آنها وجود ندارد اما وظیفه وزارت بهداشت این است که نهایت تلاش و امانت داری را انجام دهد. به گونه‌ای که شش ماه برای آماده سازی آزمون تلاش مضاعفی انجام شد.

وی افزود: قبل از برگزاری آزمون در چند مورد اطلاعاتی به ما مبنی بر احتمال تخلف و اینکه عده‌ای سوالات را در اختیار دارند رسید بر حسب این اطلاعات بلافاصله این موضوع را بررسی کردیم ولی این موضوع به اثبات نرسید ولی پس از برگزاری آزمون با همکاری چند تن از داوطلبان و شکایاتی که طرح شد مستنداتی دریافت کردیم که تخلفی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این مستندات در یک مورد مربوط به سوالات بود که خود پزشکان داوطلب آن را در اختیار ما قرار دادند، اظهار کرد: صبح روز برگزاری آزمون، دو برگه حاوی سوالات آزمون توسط عده‌ای از داوطلبان به یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران داده شد، ولی از آنجایی که قبل از ساعت اداری بود کارکنان به آن توجهی نکرده بودند و حدود ساعت 11 متوجه آن شدند و آن را در اختیار وزارت بهداشت قرار دادند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: تعداد سوالات 25 سوال بود که آنها یا بعضا عین سوالات طرح شده در آزمون و یا از نظر محتوایی با سوالات آزمون منطبق بود که در کتابخانه یکی از دانشگاه‌ها در اختیار داوطلبان قرار گرفته بود، این موضوع این شائبه را ایجاد کرد که امکان دارد سوالات آزمون از نقطه‌ای به بیرون صادر شده باشد ولی اینکه چگونه این سوالات در اختیار آنها قرار گرفته و یا اینکه مورد استفاده قرار گرفته است یا نه اطلاعی نداریم و زمانی به ما اثبات شد تعدادی از سوالات در اختیار داوطلبان قرار گرفته است با دستور وزیر آزمون لغو شد تا خدای ناخواسته احدی به ناحق امتیازی کسب نکند.

وی تاکید کرد: آنچه که مسلم است مجموعه برگزارکننده علیرغم تلاش‌های صادقانه‌ای که انجام دادند از این به بعد متولی برگزاری آزمون نیستند تا رسیدگی نهایی در این زمینه انجام شود و پس از بررسی مجددا افرادی در مرکز سنجش آموزش پزشکی مستقر شوند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه آزمون مجددا برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: با پیش بینی‌های در نظر گرفته شده بازسازی سازمان برگزار کننده آزمون زیاد طول نمی‌کشد و در این مورد نهایت دقت انجام خواهد شد تا در موعد صحیح آزمون برگزار شود.

وی با اشاره به برگزاری مجدد آزمون در 27 فروردین ماه، گفت: تلاش ما این است که حتی زودتر از موعد مقرر آزمون برگزار شود ولی در نهایت آخرین مهلت تعیین شده برای برگزاری آزمون 27 فروردین می‌باشد که با تامین شرایط کامل و رفع نقایصی که در این مدت مشخص خواهد شد آزمون دوم در امنیت کامل برگزار خواهد شد.

محققی افزود: اگر خدای ناخواسته از داوطلبان کسی تخلف کرده باشد نباید گفت پزشکی تخلف کرده بلکه باید گفت متخلفی تقلب کرده است و بدون تردید باید از جامعه پزشکی این فرد اخراج شود.

وی در خصوص بروز شایعاتی مبنی بر تقلب در آزمون دستیاری سال گذشته، تصریح کرد: سال گذشته سطح نمرات بالاتر رفته بود و تعدادی از داوطلبان آنرا از اشکالات آزمون می‌دانستند همچنین سایت‌هایی شایعاتی را منتشر کرده بودند که ما همان زمان هم اعلام کردیم که اگر داوطلبی مدرک قابل استنادی داشته باشد حتما پیگیری خواهیم کرد که چیزی به دست ما نرسید ولی در این دوره آزمون مستند به اندازه‌ای کافی برای ابطال آزمون وجود دارد.

وی با بیان اینکه مسئولان و متولیان برگزاری آزمون‌های وزارت بهداشت برکنار شدند تا بررسی نهایی در این زمینه انجام شود، تصریح کرد: افرادی که توانمندی داشته باشند در آن مجموعه در دوره بعد هم به وظایف خود می‌پردازند ولی در کل در این زمینه بازنگری جدی انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، محققی با بیان اینکه بانک سوالی در زمینه آزمون دستیاری وجود ندارد، تصریح کرد: برای دوره بعد نیز طراحی مستقلی انجام خواهد شد.

 

 تجمع جمعی‌ از داوطلبان(احتمالا با مشارکت سوال خرهای نگران پول و اینده خود) آزمون دستیاری در مقابل وزارت بهداشت.
داوطلبان: چرا آزمون را یک‌شبه باطل می‌کنند؟   

وزیربهداشت پاسخگو باشد

جمعی از شرکت کنندگان آزمون دستیاری صبح روز شنبه در پی ابطال آزمون در برابر وزارت بهداشت تجمع کردند.
به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این دانشجویان با تاکید بر اینکه متقلب‌ها باید شناسایی شوند، خواستار پاسخگویی وزیر بهداشت در این باره شدند. جمعی از شرکت کنندگان...........

 آزمون دستیاری صبح روز شنبه در پی ابطال آزمون در برابر وزارت بهداشت تجمع کردند.
به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این دانشجویان با تاکید بر اینکه متقلب‌ها باید شناسایی شوند، خواستار پاسخگویی وزیر بهداشت در این باره شدند.
یکی از داوطلبان در این باره به ایسنا گفت: این اتفاق و ادعاها به نوعی هر ساله رخ می‌دهد. ما بیش از یک سال است که برای آزمون زحمت کشیده‌ایم، این عدالت نیست که بجای اینکه متقلب‌ها را شناسایی و با آنها برخورد کنند، آزمون را لغو می‌کنند.
وی افزود: مسئولان وزارت بهداشت نباید به این راحتی زحمات چند ساله ما را نادیده بگیرند، کاش به جای ابطال، امنیت آزمون را بیشتر می‌کردند.

  یکی دیگر از شرکت کنندگان هم با بیان اینکه ما داوطلبان دو یا سه سال برای این آزمون زحمت کشیده‌ایم و مشکلات را تحمل کرده‌ایم، گفت: هنوز کلید سوالها اعلام نشده است و ما نمی‌دانیم که چگونه امتحان خود را داده‌ایم، آنوقت وزیربهداشت به خاطر یک شایعه؛ کل آزمون را ابطال می‌کند. این شایعات همیشه وجود داشته است.
این شرکت کننده تاکید کرد: نباید با سرنوشت افرادی که یک سال برای این آزمون زحمت کشیده‌اند به خاطر عده‌ای متقلب بازی شود.
وی افزود: وزیر باید پاسخگو باشد که چه کسی تقلب کرده است و نباید کل آزمون لغو شود.
به گزارش ایسنا یکی دیگر از داوطلبان با اعتراض نسبت به لغو آزمون گفت: سالی یک امتحان برگزار می‌کنند و جای سوال دارد که چرا نمی‌توانند امنیت آزمون را تامین کنند تا پس از آن، چنین اتفاقاتی رخ ندهد.
وی درادامه اعتراض خود گفت: ما این همه استرس تحمل نکرده‌ایم که به بهانه تقلب یک عده، آزمون را لغو کنند.
پدر یکی دیگر از شرکت کنندگان که فرزندش در حال گریه کردن بود، با بیان اینکه فرزندم یکسال است که به صورت شبانه روزدرس خوانده است، گفت: باید جلوی متقلبین گرفته شود؛ نه اینکه آزمون لغو شود.

 /در پی ابطال آزمون دستیاری/ عباسپور:سوالات لو رفته بود
قوه قضاییه و دادستانی با متخلفین برخورد ویژه‌ کند
ریشه این باند فساد در وزارت بهداشت خشکیده شود

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه پس از برگزاری آزمون دستیاری، از لو رفتن سوالات مطلع شده است، گفت: با ابطال آزمون دستیاری پزشکی حق داوطلبان از بین نمی‌رود.
علی عباسپور تهرانی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در مورد ابطال آزمون دستیاری پزشکی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پس از برگزاری آزمون دستیاری به ما خبر داده شد که سوالات آزمون به طور گسترده در اختیار عده‌ای از داوطلبان قرار داده شده و نهایتا داوطلبان به سوالات دسترسی داشته و این سوالات فروخته شده است.
وی گفت: پس از اطلاع و پیگیری از مطمئن شدن و لو رفتن سوالات با وزیر بهداشت تماس گرفته و وی را در جریان قرار دادم و دکتر دستجردی قول صد در صدی داد تا به طور جد مساله را پیگیری خواهد کرد.
عباسپور با اشاره به اینکه از سوی وزیر بهداشت، تیمی تشکیل شد و شدیدا موضوع مورد پیگیری قرار گرفت، خاطرنشان کرد: پس از اینکه لو رفتن سوالات به اثبات رسید، وزیر بهداشت شب گذشته به بنده اطلاع داد که به طور قطع این امتحان را ابطال خواهد کرد.
وی ضمن تقدیر و تشکر از وزیر بهداشت برای پیگیری و بررسی سریع این موضوع اظهار کرد: خوشحال هستیم که بلافاصله وزارت بهداشت به دستور وزیر مربوطه پیگیری‌ها را انجام داده و نهایتا لو رفتن سوالات را تایید کرده‌اند و آزمون ابطال شد تا حق داوطلبان از بین نرود، بنابراین از این وزارتخانه و شخص وزیر تشکر می‌کنیم؛ چرا که اگر موضوع به گذشت زمان سپرده می‌شد، ممکن بود این امر برای عده‌ای احقاق حق کند و مدعی شوند.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با یادآوری اینکه در مجلس هفتم نیز درارتباط با لو رفتن سوالات آزمون دستیاری در سال 82، هیات تحقیقی و تفحصی تشکیل شد، افزود: پس از اطمینان از لو رفتن سوالات نهایتا با عده‌ای که در آن سال به طور محدود در این اقدام دست داشتند و افرادی که از این طریق وارد دوره تخصصی شده بودند، برخورد شد؛ اما نهایتا در آن آزمون با توجه به اینکه نتیجه اعلام شده بود و حتی قوه قضاییه و وزارت علوم هم با افرادی که سوال آزمون را لو داده بودند برخوردهای لازم را انجام دادند، بازهم معلوم نشد تمام افرادی که از این طریق وارد دوره تخصصی شده بودند تنبیه شده و به سزای عملشان رسیدند یا خیر؟
عباسپور افزود: در آزمون دستیاری فعلی که با دلایل قطعی مساله به ما منعکس شد و وزارت بهداشت نیز پس از تماس با وی و در جریان قرار گرفتن این موضوع، مسئله را پیگیری کردند و تقلب و لو رفتن سوالات در آزمون اثبات شد، خوشبختانه این آزمون ابطال شد و حق داوطلبان در این شرایط محفوظ خواهد ماند.
وی درخواست کرد تا با متخلفان که در سیستم کل طراحی سوال دست داشتند برخورد قاطعی صورت گیرد. رییس کمیسیون آموزش مجلس گفت: نسبت به کل سیستم برگزاری آزمون تخصصی از ابتدا که طراحی سوال صورت می‌گیرد تا زمان برگزاری آزمون باید نظارت کاملی صورت گیرد.
نماینده مردم تهران در خانه ملت با تاکید بر اینکه باید با تمامی افرادی که در این اقدام مشارکت داشتند برخورد قاطعی صورت گیرد، افزود: قانون تخلفات در آزمون‌های سراسری در سال 85 به تصویب مجلس رسیده و در آن قانون نیز دست قضات و وزارتخانه برای برخورد با متخلفان، باز است و از قوه قضاییه و دادستانی نیز درخواست می‌کنیم نسبت به کسانی که تخلف کرده‌اند برخورد ویژه‌ای انجام دهند تا سریعا این افراد شناسایی شده و عمق این تخلف مشخص شود.
عباسپوربا اشاره به اینکه با همت وزارت بهداشت این آزمون ابطال شد و سعی نشد تا پرده پوشی انجام شود، تاکید کرد: باید هرچه سریعتر کلیه ریشه‌های این باند فساد در وزارت بهداشت خشکیده شود، تا انشاءالله این آزمون مهم دوره‌های تخصصی به طور دقیق برگزار شده و داوطلبین با آرامش خاطر بدانند که تنها ملاک انتخاب در این آزمون سطح علمی و تخصصی آنهاست.
وی گفت: در این شرایط برای آزمون‌های کشور این اطمینان را ایجاد خواهیم کرد که صد در صد به طور دقیق و صحیح برگزار خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت درگفت‌وگوباایسنا:
*در راستای احقاق حقوق شرکت کنندگان آزمون دستیاری ابطال شد
*وزیربهداشت شجاعت ابطال این آزمون را داشت
  

 

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص ابطال آزمون دستیاری پزشکی سال89، با بیان اینکه این اقدام وزیر بهداشت، کار بزرگی بود، گفت: با توجه به تخلفات صورت گرفته در این آزمون، جهت ضایع نشدن حقوق شرکت کنندگان، این آزمون ابطال شد.
حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این که این اقدام وزیر بهداشت، کار بزرگی بود، اظهار کرد: خوشبختانه وزیر شجاعت ابطال این آزمون را داشت.
شهریاری با بیان این که متاسفانه سال‌های گذشته نیز تخلفات زیادی در خصوص خرید و فروش سوالات انجام شده بود، افزود: با توجه به اثبات این اتفاقات، متاسفانه در دستگاه قضا نیز علی رغم اعاده دادرسی، نه تنها این افراد مشخص نشدند، بلکه برخی از آنها در حال حاضر به عنوان دستیار و برخی از آنها نیز حتی فارغ‌التحصیل شدند.
وی ادامه داد: امتحانات باید به گونه‌ای برگزار شود که حقوق دیگران ضایع نشود و افراد رانت خوار و کسانی که دستی در قدرت و یا ثروت دارند، نتوانند سوء استفاده کنند.
نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امیدواریم تدبیری اندیشیده شود که یک امتحان سالم و خوب برگزار شود، تا حقوق افراد حفظ گردد.
وی در رابطه با برخی شایعات مبنی بر فروش سوالات از سوی طراحان سوالات آزمون، توضیح داد: سوالات به علت این که از مخزن سوالات استخراج می‌شود، به گونه‌ای نیست که 100 درصد طراحان سوالات بتوانند این کار را انجام دهند.
شهریاری با بیان این که به هر حال این تخلفات در حدی بوده است که بهترین اقدام، ابطال آزمون بود، افزود: وزارتخانه باید جهت برگزاری مجدد آزمون تصمیم‌گیری کند و برنامه‌ را به گونه‌ای تنظیم کند تا در مهرماه که آغاز سال تحصیلی است، خللی ایجاد نشود.  


شناسایی متخلفان آزمون دستیاری و تشکیل پرونده قضایی
عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی مجلس: متخلفان در برگزاری آزمون دخیل بودند

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از شناسایی متخلفان آزمون دستیاری خبر داد.
غلامرضا اسدالهی، نماینده مردم تربت‌جام در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به ابطال آزمون دستیاری تخصصی گفت: این ابطال حرکت خوبی بود، چرا که هر ساله در آزمون‌های دستیاری شبهاتی ایجاد می‌شد ولی امسال با طرح شبهه در این زمینه وزیر بهداشت آزمون را ابطال کردند و قرار است این آزمون مجددا برگزار شود.
وی با بیان این‌که قطعا مجلس در این زمینه حساسیت‌های لازم را دارد، گفت: تا کنون بحث‌هایی که پس از برگزاری هر آزمون دستیاری ایجاد می‌شد در حد صحبت بود ولی در این دوره وزیر بهداشت حرکت بسیار خوب و عملی انجام دادند.
عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی با بیان این‌که متخلفان شناسایی شدند، تصریح کرد: این اقدام پیشگیرانه خوبی است، چرا که افرادی که تخلف کرده‌اند در برگزاری آزمون دخیل بوده‌اند.
اسدالهی در خاتمه با تاکید بر این‌که اقدام به جایی در این زمینه انجام شده است، گفت: وزیر بهداشت در راستای تخلف عزل‌هایی را انجام دادند که پرونده قضایی برای آنها در حال تشکیل است.


نظرات 99 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 30 شهریور 1389 ساعت 11:43 ق.ظ

همیشه در ایران باید شاهد بی عدالتی از طرف بالاتر به زیر دست باشیم
امتحان فوق تخصصی نوزادان با 30 اشکال اساسی از 100 سوال وبا توجه به اینکه نمره قبولی هم 70 است و افراد یک سال شب وروز درس خواندند و آقایان سوالهایی طرح کردند که دو جواب داردو هر سال هم همینطوره و کسی نیست به این اقایان یگوید سوال استاندارد طرح کنند و وقت به گذارند و ما که کسی به حرفمان گوش نمیکند از خدا می خواهیم همانطور که زحمت یک سال ما را بهدر دادند ،خدا تلافی مارا سر بچه شان در بیاورد.

مریم دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 10:15 ق.ظ

محققی باید اخراج شه. معدل و نمره پره ملاک بشه خیلی مسخره است دیگه

جواب رزیدنت اورو دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 10:14 ق.ظ

شما بازهم درست گفتید. من موندم این محققی با بزرگترین دروغهای جهانی که میگه چطوری سرکاره؟ و موندم که چراماها این فیلمهای اینارو جدی میگیریم

نحوه فروش وقیمت سوالات رزیدنتی دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 03:25 ق.ظ


نحوه وقیمت فروش سوالات آزمون رزیدنتی :

طبق آخرین اخبار موثق بدست آمده بسته های سوالات بصورت زیر فروش رفته است :

بطور کلی سوالات در 8 بسته 25 تایی بفروش می رسیده است.

_1 بسته 25 تایی - بدون جواب - تحویل شب آزمون تا صبح روز آزمون - 10 تا 5 میلیون تومان

_ 4 بسته 25 تایی(100 سوال )- بدون جواب - تحویل شب آزمون- 30 میلیون تومان

_ 4 بسته 25 تایی (100سوال ) - با جواب - تحویل شب آزمون _ 50 میلیون تومان

_4 بسته 25 تایی (100سوال ) - با جواب - تحویل صبح چهارشنبه _ 60 میلیون تومان

_8 بسته 25 تایی( سوالات کامل ) - بدون جواب- تحویل صبح چهارشنبه - 80 میلیون تومان

_8 بسته 25 تایی ( سوالات کامل) - بدون جواب - تحویل عصر
سه شنبه - 80 میلیون تومان

_4 بسته 25 تایی ( 100سوال) - با جواب - تحویل عصر سه شنبه - 80 میلیون تومان


* 8 بسته 25 تایی ( سوالات کامل ) - با جواب کامل - تحویل عصر سه شنبه - 120 تا 150 میلیون تومان

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 09:18 ب.ظ

اونهایی که شاغل وزارت بهداشت ودانشگاهن دوباره لطف میکنن بهشون مرخصی دوباره میدن اونوقت ما که شاغل سازمانها ی دیگه هستیم بریم غاز بچرونیم من بدبخت که اومدم مرخصی گرفتم درس بخونم گرفتار دیسک بین مهره های شدم با بدبختی درس خوندم حالا که مرخصی ندارم چی؟ یکی جواب بدههههههههههههههههههههههههههههه

resident urlogy یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 08:37 ب.ظ

taghalob too azmoon hamishe boode ama inke emsal khodeshoon eelam kardan be khater in boode ke teedade kasaee ke soal kharide boodan kheili bishtar az salhaye ghabl boode va age nomreha mioomad nomreha kheili bala be ghadree ziad mishod ke hame mifahmidand va sholoogh mishod va in baraye in dolat ke hame migan taghalobie geroon tamoom mishod in karo kardan ke began ma age befahmim taghalob boode batel mikonim va age too entekhabat ham taghalob bood batel mikardim pas kasi delesh baraye mano shoma nasookhte ama too in sharayet hame bayad az ebtale emtehan hemayat konan ama goole harfaye maghamato nakhoree
dobare post dadam roshan shid

یک دانشجوی پزشکی یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 05:44 ب.ظ

آقایون منظورم جنس مذکر نبود!از ما بهترون بود.

شوش یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 05:08 ب.ظ

دانشجوی پزشکی اقایون سهمیشون کجا بود؟

یک دانشجوی پزشکی یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 04:02 ب.ظ

خودشون برن زنان بخونن!

یک دانشجوی پزشکی یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 04:01 ب.ظ

اینو من نشنیده بودم!
نمایندگان همچنین مقرر کردند، دو و نیم درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت دستیاری به نیروهای مسلح در رشته‌های مورد نیاز را با تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی منوط به کسب حداقل هشتاد درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده اختصاص دادند.

یک دانشجوی پزشکی یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 04:00 ب.ظ

چرا برای آقایون سهمیه حذف نمی شه!اصلا همه سهمیه ها رو حذف کنن!بذارن ملاک فقط سواد باشه!همه سهمیه ها به قوت خود باقی است سهمیه استعداد درخشان وبس..یج و....
یک دونه خانومها اضافه بودن!

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 03:26 ب.ظ

خبرمهم/مجلس سهمیه خانمهارافقط دررشته زنان وزایمان مجازدانست وبقیه رشته هاراحذف نمود

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 03:15 ب.ظ

سلام دوستان
این رو ببینین:
www.icana.ir/news/parliament/2010/2/54693/0/default.aspx

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 02:58 ب.ظ

رفقا با تشنجی که در سطح بین الملل وجود داره مطمئن باشین امتحان 27 فروردین برگزار نمیشه .احتمالا اون زمان زیر موشکباران و حملات هوایی هستیم بجای این همه درس خواندن نیم ساعت بیبیسی و وی او آ تماشا کنین ایران در فاصله چند سانتی یک جنگ عظیم قرار داره هر چند اینها از خداشون است که این اتفاق بیفته تا به این بهانه همه چیز سرکوب بشه اما این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست جنگ در حد وحدودی که برای احمدی نژاد برکت داشته باشه نخواهد بود بلکه نبردی ایران ویران کن است مرگ بر دشمنان کثیف وطن که به اسم دین هم به دینمون ضربه زدن هم به دنیامون

نازلی یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 01:51 ب.ظ


اخ جوووون چه لوطی هایی داشتیم و خبر ندشتیم

حسن سبیل یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 01:44 ب.ظ

به سبیلم قسم میام ببینم کی میخواد نفس بکشه
آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآییییییییییییییییییییییییی نفس کششششششششش....
ما حامی دخترای محلیم... بی ناموسی تو مرام ما لوطیا نیست...
آره داش...

لوطی یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 01:25 ب.ظ

حسن سبیل می اااام سبیل هاتو می کنم اااا
حالیته! اینجا پاتوق منه!! اگه خواستی این طرفها افتابی بشی بی سبیل می ایی حالیته اخوی! و الا........
نبینم به پر و بال دختر های محله بپیچی!!!! بار اخرت باشه؟

به به چی شد!! محمود احمدی نژاد هوس امتحان دستیاری کرده!! یعنی از بگم بگم خسته شده!

محمود یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 01:11 ب.ظ

اگه تقلب نشه محمود با 530 امتحان دسیار اول میشه


من که بیچاره شدم ... دیگه مرخصی نمیدن ..
محمود از دور خارج شد ..برید 8 هفته خر بزنید نامردا!!!

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 12:36 ب.ظ

بنظر من عوض خواهد شد
اول این حوادث هم هیچ خبری از محققی نبود و ظاهرا کنار گذاشته شده بود
ولی بعد یا بخاطر حفظ ابروی خودشان گذاشتند بطور موقت برگرده و بعد از خوابیدن سر و صدا عوض کنند و یا اینکه به دستور رئیس بزرگ سوال فروشها اجازه برکناری محققی را نداده اند
با این وجود همچنان کار وزیر ستودنی بود که یک شوک بزرگ به باند مافیای سوال فروش وارد کرد. دستش درد نکند

حسن سبیل یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 12:25 ب.ظ

قربون آبجی تینا

تینا یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 12:20 ب.ظ

حسن سبیل خیلی باحالی..دمت گرم..

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 11:28 ق.ظ

آره دوستان وزیر با اخراج این دروغگوی بزرگ یعنی محققی واقعا نیت خیر خودشو به خیلی ها نشون خواهد داد. همه چیزا زیر سر خوذشه. توروخدا وزیر این ادم و بذار کنار تاهمه مطمین بشن کاسه ای زیر نیم کاسه نیست

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 11:18 ق.ظ

من با رزیدنت اورو موافقم هیچکی عاشق چشم و ابروی مانیست. همین محققی دروغگو که هنوزم سره کاره. هرسال میگه تقلب نشده پارسال یادتونه چه کار کرد؟ اون وزیرم عین خودشونه. میخواست جولوشو زودتر بگیره.

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 10:33 ق.ظ

اون دوستمون درست میگه اگه این سهمیه های لعنتی نبودن که با نمره ۲۵۰ ۲۷۰ ۳۰۰ ۳۱۰ ۳۲۰ ۳۳۰ از رشته های قلب ای ان تی ارتو تا چشم رادیو اعصاب قبول بشن با سهمیه های شاهد ایثارگر رزمنده بسیجی مدیر مازاد (استخدام وزارت بهداشت) و سهمیه های مخفی واشکار دیگه که جای همه رو بگیرن شاید بعضی ها اینقدر بی وجدان نمیشدن......

نگین یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 10:20 ق.ظ

باسلام به همکاران این تاریخ 27 فروردین حتمی است؟

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 09:37 ق.ظ

بچه ها کجایین؟بیاین گل بگیم و گل بشنویم.

به رزیدنت اورو یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 07:33 ق.ظ

خیلی کارت درسته.
کاش ادمهای فهمیده ای مثل تو رو میکردن وزیر بهداشت.
دوستت دارم

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 06:55 ق.ظ

حسن قبلا ها بامزه تر بودی

به بالایی. یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 06:54 ق.ظ

به همین خیال باش.تو چقدر ساده ایی!
همین روزا شماره حسابتو میگیرن که بریزن به حساب.

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 02:00 ق.ظ

اولا این متخلفان باید جریمه نقدی به این چند ده هزارنفری که این دو ماه باید دور از کار باشند بدهند وبعدا جریمه وزارت بهداشت ودادگاه شامل انها میشوئد

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 01:59 ق.ظ

حسن سبیل یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 01:58 ق.ظ

جون داداش.. ما رفتیم راننده کامیون بشیم...

چندتا جمله م برای پشت کامیونم انتخاب کردم


۱.عاقبت سوال نخریدن...
۲. عاقبت درس خوندن
۳.رادیات عشق من از بهر تو آمد به جوش..........گر نداری باورم بنگر به روی آمپرم
۴.بوق نزن پراید . . . . . . . . . . . . میخورمتا
۵.هرکس که مرا دید سوال خر را نفرین کرد
۶.بوق نزنید راننده خواب است

۷.در قمار زندگی عاقبت ما باختیم
بسکه با امتحان دستیاری مچ انداختیم


۸.زندگی خنده کنان
شاهد جان کندن ماست

residente urology یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 01:16 ق.ظ

taghalob too azmoon hamishe boode ama inke emsal khodeshoon eelam kardan be khater in boode ke teedade kasaee ke soal kharide boodan kheili bishtar az salhaye ghabl boode va age nomreha mioomad nomreha kheili bala be ghadree ziad mishod ke hame mifahmidand va sholoogh mishod va in baraye in dolat ke hame migan taghalobie geroon tamoom mishod in karo kardan ke began ma age befahmim taghalob boode batel mikonim va age too entekhabat ham taghalob bood batel mikardim pas kasi delesh baraye mano shoma nasookhte ama too in sharayet hame bayad az ebtale emtehan hemayat konan ama goole harfaye maghamato nakhoreed

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 12:56 ق.ظ

دیگه لوس بازی در نیارین امکان تغییر محل ازمون ممکن نیست . لابد فردا بعضی ها می ان می گن میشه ژاسخنامه ها را ار روی پاسخنامه اصلی ژر کنند و من دیگه نیام سر امتحان

سلام ما یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 12:47 ق.ظ

سلام ما سلام ما بر تو ای دلیر وزیر ما
سلام بر عدالتت درود بر شجاعتت
گر چه مونث و زنی از صد مردم مرد تری

کمک یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 12:47 ق.ظ

مرسی دوستان از جوابتون

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 12:41 ق.ظ

سلام دوستان
یک سوال به نظر شما این امکان هست که محل ازمون در فرم ثبت نام را عوض کنیم چون مرخصی من تمام شده وباید برگردم یه استان دیگه و می خوام همانجا امتحان بدم چون سخته دوباره بیام تهران.فکر کنم خیلی از بچه های دیگر هم همین مشکل را داشته باشند.

دانیال یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 12:34 ق.ظ

با سلام به تمام دوستان
واقعا جای تاسف بسیار دارد
ولی به نظر من ره حل این تقلبات که همگی ما انوع و اقسام انرا در جا جای این مملکت میبینیم و البته راه حل رفع تقلب از ازمون دستیاری باطل کردن ان و برگزاری مجدد ان نیست!!
راه حل فقط وجود یک دولت ملی که تماما و کاملا و همیشه توسط رسانه ها و مردم در حال چک شدن بازبینی باشد است.
وگرنه وقتی فساد تا مغز استخوان یک سیستم سرتا پا فاسد را فراگرفته چه تضمینی وجود دارد که وزارت خانه ای که شدید در طول چندین و چند سال همیشه انگشت اتهام بسویش بوده است ( دقیقا اولن تقلب در آزمون دستیاری که یکی دوسال بعد مدارک مستند آ« در اینترنت ارائه شد آزمون دستیاری سال 77 بود و از آن طمان هر سال این قصه ادامه دارد !!! نکته ای کوچک بود برای جوانترها) در این مورد( تقلب در آزمونها) و ربطی هم به دولتی که میاید و میرود هم ندارد ( چه راست چه چپ)
مجددا در 29 فروردین امتحانی سالم را برگزار کند؟



یک دانشجوی پزشکی یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 12:29 ق.ظ http://manopezeshki.persianblog.ir/

به نظرمن که نه فروش سوالات الآن مهمه نه خریدش نه ابطالش.مسئله مهم اینه که همین یک تیکه اعتمادی که به آزمون رزیدنتی بود الآن دیگه ........
واین هست آینده بچه های پزشکی

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 12:25 ق.ظ

بن لادن تهدید کرد در روز۱۱اسفند به ساختمان پر از کفاروزارت بهداشت حمله انتحاری خواهدکرد

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 12:17 ق.ظ

بله هر کسی می تونه کارتش رو از سایت پرینت کنه
بره امتحان ولی صداش رو در نیار تا وزارتخانه گیر نده

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 11:15 ب.ظ

منطق می گه که می تونی امتحان بدی

کمک شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 11:08 ب.ظ

یه سوال مهم خواهش می کنم جواب بدین ..من ثبت نام کرده بودم اما امتحان نداده بودم می تونم دوباره ۲۷ فروردین امتحان بدم؟؟

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 11:04 ب.ظ


جهت دریافت اخبار و اطلاعیه ها از طریق تلفن همراه ، یک پیام کوتاه بدون متن به شماره 09362115257 ارسال فرمائید



مرور تاریخچه تقلب در آزمون دستیاری پزشکی (ویرایش جدید)
مرور تاریخچه تقلب در آزمون دستیاری پزشکی (ویرایش جدید)
داستان تقلب و تخلف در هر آزمونی عمری به درازای همان آزمون دارد. آزمون پذیرش دستیاری رشته های مختلف علوم پزشکی را نیز نمی توان از این قاعده مستثنی نیست. پزشکان عمومی شرکت کننده داوطلب ورود به رشته های تخصصی پزشکی هر ساله در حوالی اسفند ماه در آزمونی شرکت می کنند که به لحاظ شرایط کم از کنکور ندارد. در سال های اخیر، افزایش شمار دانش آموختگان پزشکی عمومی و افت شرایط کاری و اجتماعی پزشکان عمومی، کار را به آنجا رسانده است که بسیاری از ایشان، حتی در سن بالا و علی رغم مشغله های کاری و خانوادگی، برای تغییر وضع معیشتی چاره ای جز شرکت تلاش برای ادامه تحصیل و ژیوستن به جرگه متخصصان نمی بینند. اما رقابت فشرده میان داوطلبان این آزمون بسیاری از آنها را به صرافت استفاده از راه های کوتاه تر و ساده تر برای راهیابی به دوره های تخصصی می اندازد که یکی از آنها تقلب و خرید تعداد یا تمام سوال های آزمون است. اگرچه تاکنون هیچ فردی از جمع مسئولان و متولیان برگزار کننده این آزمون رسما چنین اتفاقی را تایید نکرده است، نحوه برگزاری و احتمال تقلب در این آزمون بارها و بارها اعتراض شرکت کنندگان در دوره های مختلف آزمون را برانگیخته. در برخی دوره ها این اعتراض ها چنان جدی بود که به رسانه ها کشیده شد و حتی پای مجلس و دولت را نیز به میان کشید. داستان تقلب در آزمون دستیاری پزشکی داستان پرفراز و نشیبی است که مرور آن همزمان با برگزاری سی و پنجمین دوره آن در هفته دوم اسفند ماه خالی از لطف نخواهد بود.

تقلب با خط کش در آزمون بیست و ششم!

آنطور که از شواهد و مدارک بر می آید تقلب در آزمون دستیاری از سال 77 شکل وسیع و سازمان یافته ای به خود گرفت. در این سال از بین ۲۰۰ سوال امتحان ۱۵۰ سوال به شکل هوشمندانه ای نشاندار شده بودند. فاصله کوچک میان خط فاصله با اولین حرف در یکی از گزینه های چهارگانه پاسخ صحیح را مشخص می کرد. به این ترتیب پزشکانی که با اطلاع قبلی، در عوض برخورداری از معلومات، با یک خط کش به سر جلسه رفته بودند، به راحتی توانستند با کسب نمرات درخشان در این آزمون به رشته های لوکس دستیاری راه پیدا کنند.



تصویر یک: به فاصله بین خط فاصله ها تا شروع جواب نگاه کنید. پزشکانی که با اطلاع قبلی، در عوض برخورداری از معلومات، با یک خط کش به سر جلسه رفته بودند، به راحتی توانستند با کسب نمرات درخشان در این آزمون به رشته های لوکس دستیاری راه پیدا کنند!

به استناد برخی شواهد تایید نشده، از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۰ فروش سوالات آزمون دستیاری به شیوه های دیگر ادامه یافت و هر داوطلب بسته به حجم پول پرداخت کرده، تعدادی از سوالات را تحویل می گرفت. فروشندگان سوالات با اطلاعات دقیقی که از اطلاعات فردی پزشکان داوطلب، نظیر محل سکونت و شغل و میزان درآمد والدین در اختیار داشتند، اقدام به شناسایی مشتریان خود و فروش سوالات کردند.

اما در سال ۱۳۸۱ اتفاق دیگری افتاد. بنا به ادعای برخی منابع غیر رسمی، در این سال از میان 1150 سهمیه دستیاری، نام 107 نفر از داوطلبان خط خورد و نام های دیگری جایگزین آنها شد. این اتفاق زمانی به چشم آمد که برخی از داوطلبان با نمره کمتر از سد آزمون دستیاری گذشتند و پزشکانی با نمره بالاتر از این توفیق باز ماندند. در پاسخ اعتراض گسترده داوطلبان مسئولان برگزار کننده اشتباه نرم افزاری کامپیوتر تصیح کننده پاسخ نامه را دلیل این اتفاق دانستند. اما متاسفانه به دلیل عدم امکان بازبینی و تصیح اشتباهات، پزشکان معترض در احقاق حق خود ناکام ماندند.

و اینک آزمون سی و یکم

سی و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی از همان ابتدا شرایط دیگرگونه ای داشت. درحالیکه شمارش معکوس برای برگزاری آزمون در بهمن ماه آغاز شده بود، وقوع زلزله مرگبار در شهر بم لایه های مختلف اجتماع و از جمله جامعه پزشکی کشور را تحت تاثیر قرار داد. مسئولان دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با توجیه وقوع زلزله بم، آزمون را به اسفند 82 موکول کردند. اسفند ماه سر رسید و آزمون برگزار شد. اما انتشار کلید پاسخ نامه آزمون اعتراض جمع کثیری از پزشکان شرکت کننده را بر انگیخت. از میان 200 سوال طرح شده برای آزمون دستیاری 23سوال دارای بیش از یک پاسخ صحیح بودند و برای 10سوال 4پاسخ صحیح اعلام شد! نکته جالب اینکه در تصیح پاسخ نامه هیچ یک از این سوالات حذف نشد و برای افرادی که به هیچ یک از این 10سوال پاسخ نداده بودند، هیچ نمره ای منظور نشد اما کسانی که یکی از گزینه های موجود را در پاسخ نامه علامت زده بودند، نمره سوال را کسب کردند. اگرچه بر اساس شاخصهای استاندارد جهانی هر ‌آزمونی که حداقل 5درصد سوالات آن اشکال داشته باشد باطل است و نتایج آ‌ن معتبر نیست، بنابر نظر دبیر شورای علوم پزشکی و تخصصی 11 درصد سوالات این آزمون دارای اشکال بودند. اما درحالیکه بسیاری از شرکت کنندگان خواستار ابطال آزمون دستیاری پزشکی شدند، مسئولان وزارت بهداشت زیر بار چنین خواسته ای نرفتند.

در کنار درصد بالای سوالات مخدوش، خبرهای غیر رسمی از احتمال تخلف و فروش گسترده سوالات آزمون دستیاری چنان قوت گرفت که دیگر از سوی جامعه پزشکی قابل چشم پوشی نبود و اعتراض شدید و گشترده ایشان را برانگیخت. اعتراض ها منجر به واکنش های مختلف از سوی جامعه پزشکی و تحصن های اعتراض‌آمیز در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و از جمله تهران شد. همزمان با اولین تحصن اعتراض‌آمیز نسبت به آزمون پذیرش دستیاری، دبیرخانه پیگیری تخلفات سی‌ویکمین دوره آزمون دستیاری در بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران تشکیل شد.



تصویر دوم: از میان 200 سوال آزمون سال 82، 23سوال دارای بیش از یک پاسخ صحیح بودند و برای 10سوال 4پاسخ صحیح اعلام شد!

اعتراض جامعه پزشکی تا تحصن مقابل مجلس ادامه یافت. کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هفتم برای پیگیری ماجرا دکتر پزشکیان، وزیر وقت بهداشت، را برای پاسخ گویی در این مورد به مجلس فراخواند و در ادامه کمیته ای برای تحقیق و تفحص تشکیل داد. اما با وجود انتشار اخبار غیر رسمی از ابعاد گسترده تخلف در ازمون دستیاری، مسئولان وزارت بهداشت همچنان بر سلامت این آزمون تاکید داشتند و احتمال هرگونه خدشه به آن را رد می کردند. آنچنان که دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در مهرماه سال هشتاد و سه اعلام کرد: هیچ مدرک محکمه پسندی برای وجود تقلب و تخلف در آزمون دستیاری ارایه نشده است. مسعود پزشکیان، وزیر وقت بهداشت نیز در پاسخ به سوال نمایندگان در صحن علنی مجلس نیز احتمال هرگونه تخلف در آزمون را رد کرد و مدعی شد: در صورت وجود حتی یک مورد تخلف، آزمون دستیاری را ابطال خواهم کرد.

پرونده تقلب در آزمون سال 82 با وجود پیگیری کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی پس از گذشت 6ماه به دلیل عدم همکاری و میل به پاسخ گویی مسئولان وزارت بهداشت بی نتیجه ماند و پرونده‌های موجود در سیستم قضایی کشور بلوکه شد. حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی به عنوان ضابط این پرونده نتوانست نتیجه‌ای دال بر شناسایی شخصی به عنوان عامل افشای سوالات بگیرد و گزارش ارائه شده حکایت از ادعای کذب برخی افراد مبنی بر در اختیار داشتن سوالات به قصد اخاذی داشت. جالب اینکه در این میان بنا به ادعای برخی افراد مطلع مسئول برگزاری امتحان دستیاری نیز با اعطای بورس مطالعاتی به کشور کانادا اعزام شد.

اعتراض به جزییات آزمون سال 82 همچنان ادامه داشت. سعید مرتضوی در همایش "سرانجام آزمون دستیاری " با بیان اینکه پرونده ای که در خصوص تخلف در آزمون دستیاری تخصصی پزشکی دادسرا تشکیل شده همچنان مفتوح است، گفت: از آنجا که وظیفه قوه قضائیه رسیدگی به جرم است بنابراین اگر دلایل و مدارک مستند به دادسرا اعلام شود آن وقت قوه قضائیه باید به آن رسیدگی کند اما اینکه کیفیت سوالات پایین بوده و درباره سهمیه ها مشکل وجود دارد به مجلس مربوط می شود و آنها باید این مشکلات را حل کنند.

وی در خصوص تایید و یا عدم تایید مخدوش بودن و یا سلامت این آزمون گفت: زمانی می توانیم بگوییم که در این آزمون جعل و فروش صورت گرفته است که متهم را بگیریم و موضوع توسط نهادها گزارش شود که تا کنون متهمی گرفته نشده است.

وی در عین حال افزود: ممکن است در این آزمون فروش سوالات و یا تقلب صورت گرفته باشد که از آنها اطلاع نداشته باشیم پس نمی توانیم بگوییم که هیچ تقلب، جعل و فروش سوالات صورت نگرفته اما آنچه در این درباره می توان گفت این است که یک پرونده در دادسرای فرودگاه بر اساس تماس فردی که مدعی فروش بود، تشکیل شده است که این پرونده به اطلاعات نیروی انتظامی ارجاع و بررسی های لازم انجام شده و تا کنون این پرونده مفتوح است و بر اسا س اطلاعات جرم مطرح در آن اخاذی نزدیک بوده است.

مرتضوی در خصوص دومین پرونده که هنوز هم بسته نشده است گفت: این پرونده با معرفی موردی از سوی رئیس پزشکی قانونی مطرح شد که یکی از کارمندان پزشکی قانونی در شهرستان مشهد در خصوص تقلب و لو رفتن سوالات اطلاعاتی دارد که با تحقیقات قوه قضائیه مشخص شد که قرار شده بود فردی از تهران در ازای دریافت مبلغ هشت میلیون تومان سوالات آزمون دستیاری را در اختیار این پزشک قرار دهد اما چون این پزشک نمی تواند به آنها اطمینان کند از این کار منصرف می شود.

درحالیکه تحقیقات حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی به عنوان ضابط این پرونده به بن بست خورده بود با تقاضای بسیج دانشجویی و جامعه پزشکی و توجه به عملکرد های موفقیت آمیز گذشته و توانایی بالای در کشف جرم، مجموعه حفاظت اطلاعات ستاد مشترک سپاه پاسداران، به عنوان ضابط قضایی جدید در امر پیگیری این پرونده وارد عمل شد.. با ورود حفاظت اطعات سپاه به پرونده داستان پیگیری تخلفات آزمون دستیاری وارد فاز تازه ای شد و مدارک قاطعی دال بر تقلب در آزمون سال 82 به دست امد.

شواهد نشانگر ان بود که طیف فروش سوالات آزمون از گروههای 40-20 سوالی و موضوعی (زنان، اطفال، جراحی و...)، تا فروش سری تقریبا کامل سوالات حدود 180 سوال از 200 سوال متغییر بوده است. سوالات آزمون به صورت فردی 30 میلیون تومان فروش رفته و به صورت گروهی نیز در قبال آن تا 60میلیون تومان پول پرداخت شده است.

اما نکته جالب توجه ادعای دبیرخانه پیگیری آزمون دستیاری بسیج دانشجویی بود، بر اساس مدارک موجود مسئولان دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی قبل از برگزاری آزمون در بهمن ماه 1382 در جریان فروش سوالات قرار داشته‌اند و به همین دلیل با توجیه وقوع زلزله بم، آزمون را به اسفند 82 موکول کردند و از آنجا که می‌دانستند سوالات در اسفند ماه 82 هم لو رفته است برای توجیه بالا بودن سطح نمرات آزمون ، ‌ضمن خودداری در اعلام کلی نمرات آزمون،( 23 سوال، 5/11 درصد افزایش میانگین داشت) سوالات آزمون را دو گزینه‌ای و چهار گزینه‌ای اعلام نمودند در حالی که بر اساس نظر متخصصان و مراجع مطلع بسیاری از این 23 سوال تنها یک گزینه صحیح دارند که این خود تخلف دیگری است که اصل آزمون را زیر سوال می‌برد .

یکی از اعضای کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از آزمون دستیاری نیز در یک مصاحبه خبری گفت: فروش سؤالات آزمون دستیاری سال گذشته اکنون کاملا محرز شده و شواهد زیادی داریم که حتی یک پزشک ، خانه 30 میلیون تومانی خود را فروخته و با پول آن سئوالات آزمون دستیاری را خریده است.

التهاب در جامعه پزشکی و تعویق آزمون

با کشف و شناسایی تعدادی از عوامل تخلف در آزمون، با دستور بازپرس نسبت به احضار و جلب متهمان اقدام شد که یکی از مسئولان حراست وزارتخانه نیز جزء دستگیرشدگان بود. با اقرار متهمان تعداد زیادی از پذیرفته شدگان ازمون سال 82 به تقلب و خرید سؤال اذعان کردند. با به دست امدن مدارک قاطع دال بر تقلب، نمایندگان مجلس خواهان تعویق امتحان سال ۱۳۸۳ تا بررسی کامل امتحان سال ۱۳۸۲ شدند. اما درحالیکه بخشی از جامعه پزشکی از خبر تعویق آزمون 83 تا روشن شدن سرنوشت آزمون سال گذشته استقبال کردند، مسئولان وزارت بهداشت در برابر این تقاضای نمایندگان موضع گیری کردند و حتی وزیر بهداشت مخالفت صریح خود را با تعویق آزمون اعلام کرد.

همزمان با نزدیک شدن به تاریخ آزمون دستیاری سال 83، انتشار اخبار ضد و نقیض در مورد تعویق تاریخ آزمون و موضع گیری شخصیت ها هر روز بر التهاب فضای جامعه پزشکی می افزود. مثلا درحالیکه عضو کمیسیون اصل 90 مجلس از ادامه بررسی تحلفات آزمون دستیاری سال 82 و به دست آمدن مدارکی دال بر تخلف در آزمون دستیاری سال 81 خبر می داد، معاون اشتغال و رئیس دفتر وزارتی وزارت بهداشت در گفتگو با رسانه ها اعلام میکرد: با وجود گذشت یکسال از بیان اتهام تخلف و خرید و فروش سوالات آزمون دستیاری تاکنون حتی یک پرونده قضایی و شکایت حقوقی در این زمینه مطرح نشده است. بی شک داوطلبان بلاتکلیف و مستاصل آزمون سال 83، برزگ ترین قربانی این شرایط بودند.

در نهایت با فشار نمایندگان مجلس وزارت بهداشت تسلیم شد تا در بیست و هفتم دی ماه 83 خبرگزاری ها اعلام کنند: آزمون دستیاری پزشکی امسال برگزار نخواهد شد. دلیل به تعویق افتادن این آزمون از سوی مسوولان وزارت بهداشت ابراز همدردی با زلزله زدگان بم ، درگیر بودن عده ای از پزشکان با طرح واکسیناسیون سرخجه و حضور تعدادی از پزشکان در مراسم حج اعلام شد. اطلاعیـــه دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی که در همان روز منتشر شد آمده بود: با عنایت به پیشنهاد برخی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مبنی بر به تعویق افتادن زمان آزمون سی و دومین دوره پذیرش دستیار تخصصی بالینی و موافقت مقام محترم وزارت بدینوسیله اعلام می گردد تاریخ برگزاری آزمون و دستورالعمل هماهنگی های بعدی متعاقباٌ اعلام خواهد شد. اما کش و قوس بر سر تاریخ جدید آزمون دستیاری تا یک ماه بعد ادامه یافت تا صدای اعتراض بسیاری از اعضای جامعه پزشکی در خصوص تغییر پی در پی زمان برگزاری آزمون دستیاری تخصصی و تبعات منفی آن در جامعه پزشکی بلند شود. در نهایت در بیست و دوم بهمن ماه، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هفتم اعلام کرد: وزیر بهداشت بالاخره به دستور رئیس مجلس برای تعویق تاریخ آزمون دستیاری پزشکی پاسخ مثبت داد. رسانه ها اعلام کردند آزمون دستیاری پزشکی، اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

انتشار اخبار تازه و تعویق دوباره آزمون

با تحویل سال 83 و نزدیک شدن زمان آزمون دستیاری بار دیگر بازار شایعات و اخبار ضد و نقیض در خصوص احتمال تعویق دوباره زمان آزمون داغ شد. در روزهای پایانی فروردین ماه بازپرس پرونده تخلفات آزمون دستیاری در گفتگو با رسانه ها خرید و فروش و تخلف در برگزاری آزمون دستیاری 82 را کاملا محرز است و از اعتراف یکی از دلالان شناسایی به کسب درآمد 90 میلیون تومانی از راه فروش سوالات آزمون دستیاری خبر داد. در مقابل دکتر مسعود پزشکیان با انتقاد از بازی رسانه ای پیرامون تخلف در آزمون دستیاری گفت: پرداختن به موضوع تخلفات آزمون دستیاری در شرایطی که هنوز هیچ جرمی اثبات نشده به صلاح جامعه نیست و بهتر است به جای پرداختن به این موضوع اجازه دهیم داوطلبان دستیاری در شرایط آرام و مطمئن درسشان را بخوانند.

در همین روزها خبرگزاری فارس خبری را به نقل از یک منبع آگاه روی تلکس خبری خود قرار داد که ابعاد بیشتری از بحث تخلف را برای جامعه پزشکی نمایان ساخت. این منبع آگاه با بیان این که در آزمون دستیاری سال 82 میلیاردها تومان مال نامشروع کسب شده است به خبرنگار اجتماعی فارس گفت: حوزه عمل فروشندگان سوال این آزمون محدود به تهران نبوده بلکه به صورت سازماندهی شده در کل کشور عمل کرده‌اند. به گفته این منبع آگاه سوالات آزمون دستیاری سال 82 به صورت فردی 30 میلیون تومان فروش رفته و به صورت گروهی نیز در قبال آن تا 60میلیون تومان پول پرداخت شده است. وی با بیان این که شبکه فروش این سوالات قبل از انجام هر کاری اقدام به شناسایی پز شکان متمول می‌کردند، گفت: سوالات این آزمون حداقل 48 ساعت قبل از آزمون فروخته شده بود. وی تعداد مظنونین این پرونده را حداقل 350 نفر عنوان کرد و افزود: 300 مظنون اصلی در این باره وجود دارد که حداقل یک سوم آنها به عنوان متهم احضار شده‌اند و به فروش سوالات واقعی آزمون دستیاری سال 82 اعتراف کرده‌اند. به گفته این منبع آگاه این متهمان، مرکب از برخی کارمندان وزارت بهداشت و پزشکان مرتبط با این وزارتخانه بودند که در کنار آنها اساتید و کادرهای آموزشی آموزشگاه‌هایی که برای آمادگی در این آزمون فعالیت می‌کنند به چشم می خورد. وی مدعی شد اگر زمان بیشتری برای بررسی باشد تعداد مظنونین در این پرونده بیشتر خواهد شد. این منبع با انتقاد از نحوه رسیدگی به پرونده آزمون دستیاری سال 82 گفت: قاضی پرونده آزمون دستیاری باید هر چه زودتر به صورت ویژه معرفی شود و تکلیف را روشن کند. به گفته وی بسیاری از متهمان و مظنونین پرونده آزمون دستیاری سال 82 هم اکنون نیز بر سر کار هستند و حتی مظنونین به تقلب در آزمون سال 77 نیز هم اکنون در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی بر سر کار خود هستند.

با افشای ابعاد گسترده تخلف در ازمون دستیاری بسیاری از مسئولان از جمله بازپرس پرونده، اعضای کمیسون بهداشت، اصل نود و آموزش مجلس و رییس سازمان نظام پزشکی خواستار عدم برگزاری امتحان سال۱۳۸۳ تا مشخص شدن وضعیت امتحان سال ۱۳۸۲ و صدور حکم نهایی دادگاه شدند. اما همچنان که در اسفندماه 83 پافشاری وزیر وقت بهداشت بر عدم تعویق آزمون دستیاری و برگزاری ان در تاریخ معین شده، چالش های رسانه ای زیادی را آفرید و در نهایت با اهرم مجلس، وزرارت بهداشت وادار به تعویق آزمون شد، این بار نیز مسئولان وزارت بهداشت زیر بار تعویق بیشتر آزمون نرفتند تا در نهایت در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی سید محمد خاتمی رئیس جمهور وقت ضمن اعلام موافقت با برگزاری امتحان و حمایت از وزیر خود، تقلب در امتحان تخصصی پزشکی را شایعه خواند و از آقای شاهرودی رئیس قوه قضاییه خواست که به این شایعات پاسخ دهد.

آزمون دستیاری در اردیبهشت ماه 84 برگزار شد. وزیر بهداشت با ابراز رضایت از امنیت و سلامت آزمون به رسانه ها گفت: آزمون دستیاری 84 در نتیجه تلاش و دقت تمامی دست‌اندرکاران با کیفیت و در زمان و شرایط مناسب بگونه‌ای برگزار شد که جای هیچگونه سخنی را برای نقادان باقی نگذارد. اما این به منزله پایان جنجال پرونده آزمون سال 82 نبود. در حالیکه مراحل پیگیر پرونده به درازا کشیده بود، طباطبایی نژاد، بازپرس ویژه پرونده تخلفات آزمون دستیاری به دستور مقامات قضایی در روزهای آخر خرداد ماه، در میانه راه پیگیری پرونده و نوشتن کیفر خواست برکنارشد. روند پیگیری پرونده آزمون دستیاری به نحوی بود که برای بیش از ده مورد از مظنونان پرونده آزمون دستیاری کیفرخواست صادر شده بود، صدور بقیه کیفرخواستها هم در حال پیگیری بود و مراحل تشکیل دادگاه برای این افراد دنبال می شد. دکتر ریاض از اعضای کمیسیون اصل 90مجلس در واکنش به خبر برکناری بازپرس پرونده تخلفات آزمون دستیاری، گفت: این موضوع برای کمیسیون اصل 90 تعجب برانگیز است و علت آن پیگیری می‌شود. اما از آن عجیب تر، افشاگری مسئول دبیرخانه پیگیری تخلفات آزمون دستیاری مستقر در بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بود که خبر از آزادی یکی از دیگری متهمان پرونده داد. اگرچه در همان روز رئیس دادسرای انقلاب ضمن رد شایعه آزادی بی‌قید و شرط متهمان آزمون دستیاری گفت: بعضی از متهمان آزمون دستیاری تا زمان برگزاری دادگاه با قرار و ثیقه از زندان آزاد شده‌اند.

در همین ایام با تصویب لایحه رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری را با 13 ماده در مجلس شورای اسلامی، خلاء قانونی برای برخورد با متخلفان آزمون های سراسری پر شد و مجازاتهایی از قبیل اخطار کتبی با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذی ربط با محرومیت از گزینش در آزمون همان سال، محرومیت از گزینش علمی در آزمون‌ همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال ومحرومیت از شرکت در آزمون از یک تا 10 سال، جزای نقدی از ده میلیون ریال تا یک میلیارد ریال با حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات برای متخلفان پیش بینی شد.

دادگاه خالی از متهم

سرانجام در تیرماه سال 83، دادگاه متخلفان آزمون دستیاری سال ‌هشتاد و دو، به ریاست قاضی حسینیان در شعبه ‌١٠٨٣ دادگاه عمومی برگزار شد. اگرچه تعداد متهمان پرونده که بنا به ادعای منابع غیر موثق بالغ بر 350 نفر و به ادعای حسین‌‏علی شهریاری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هفتم حدود 200 نفر بود، به 6 نفر تقلیل پیدا کرده بود. این ۶ نفر شامل ۴ پزشک و ۲ کارمند جزء بودند. متهمان در آخرین دفاعیات، اتهام فروش سوالات آزمون را نپذیرفتند و ادعا کردند اقرارهای کتبی آنها تحت فشار بازجو و کارشناس پرونده بوده است. حکم دادگاه بدوی صادر شد و با درخواست تجدید نظر متهمان به شعبه‌ی 22 دادگاه تجدید نظر استان تهران رفت. در این دادگاه حکم متهم ردیف اول تایید شد، حکم متهم ردیف دوم تقلیل یافت و دیگر متهمان پرونده از اتهام مطرح شده تبرئه شدند.

همزمان با پایان کار دولت خاتمی در شهریور ماه 84، دکتر مسعود پزشکیان نیز در حالی از مسند خود کنار رفت که در مراسم تودیع خود با بیان سخنانی گلایه آمیز گفت: در طول چهار سال گذشته خیلی ها به خصوص در مجلس از من می خواستند با آنها وارد معامله شوم، مدیران را عوض کنیم اما وجود همه فشارها، استیضاح‌ها و حرفهای نابجا هرگز به کسی خیانت نکردم و وارد هیچ معامله‌ای نشدم.

سیر مزمن پرونده تا امروز

با آنکه به نظر می رسید با روی کار آمدن دولت جدید و ورود مردان تازه نفس به حوزه مدیریت وزارت بهداشت، روند پیگیری پرونده تخلف در آزمون دستیاری سال 82 سرعت بگیرد، وزیر جدید بهداشت دکتر کامران باقری لنکرانی نیز در مورد این پرونده سکوت کرد. از نیمه سال 84 تا امروز قرائت گزارش تحقیق و تفحص از تخلفات آزمون دستیاری بارها و بارها در صحن علنی مجلس بارها به تعویق افتاده است و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هنوز در مورد حجمی از گزارش که باید به طور علنی قرائن شود به تفاهم نرسیده اند.

در اذر ماه سال 85، رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت ادعا کرد: ارتباط تمامی افرادی که با خرید سئوالات در آزمون دستیاری پزشکی سال 82 به این دوره تخصصی راه یافته بودند با سیستم آموزشی قطع شده است و این افراد از دانشگاه اخراج شده اند. ضمن اینکه این افراد با محرومیت 1 تا 10 ساله متهمان از شرکت در آزمون مواجه شده اند. عضو هیأت تحقیق و تفحص از آزمون دستیاری در بهمن ماه سال 85 از اخراج 21 متهم آزمون دستیاری از دانشگاه ها خبر داد. از آن تاریخ تا امروز، روند مزمن بررسی پرونده تخلف در ازمون دستیاری پزشکی سال 82، که شکل مزمنی به خود گرفته، همچنان ادامه دارد و هر از گاهی در میانه انبوه اخبار رسانه ها خبری در این خصوص به چشم می آید. علی رغم اخراج چند دانشجوی دوره های تخصصی، باقی دانشجویان که در مضان اتهام بودند در همان سال هشتاد و چهار، پس از چند ماه وقفه، به دانشگاه بازگشتند و امروز، پس از گذشت چهار سال، در آستانه دانش اموختگی و اخذ مدرک تخصص پزشکی هستند.

صفحه اصلی
وضعیت پزشکی در ایران
مرور تاریخچه تقلب در آزمون دستیاری پزشکی (ویرایش جدید)
مجموعه تستهای مکاتبه ای کلید آزمون دستیاری
پینوکیو و امتحان دستیاری!/
تقویم آزمون های گروه پزشکی سال ۱۳۸۸ کشور ایران
جزئیات آزمون دستیاری دندانپزشکی/ نحوه شرکت دانشجویان سال آخر
آزمون آزمایشی سراسری دستیاری88
آغاز ثبت نام آزمون دستیاری /جزئیات آزمون دستیاری
اطلاعیه مرکز آموزش دستیاری خانه بزشک اصفهان در رابطه با مجموعه مکاتبه ای دکتر کرمی
اخبار
اطلاعیه ها
رشته های تخصصی
مقالات
از دستیاران چه خبر ؟
مقررات و آئین نامه ها
مصاحبه با مسئولین
تحصیل در خارج از کشور
پیام هفته
پزشکان عمومی در ایران
اعضای سایت
دانلود فایل
سایت های دیگر
ارتباط با ما

کلیه حقوق این سایت در اختیار سایت دستیاری می باشد.
تهیه و اجرا : پارس دیزاین


[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 11:04 ب.ظ

دقیقا بابابزرگ
الان بهترین موقعیت واسه اعتراض به سهمیه هاست. اگر قراره مشکلات ریشه ای حل بشه. همین سهمیه هاست که باعث شده بعضی ها این قدر بی وجدان بشن که سوال ها رو بخرن.

بابابزرگ شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 10:29 ب.ظ

بابا بجای این حرفها به فکر سهمیه های مختلف باشیم
شاید با تلنگری فکری بحال سهمیه های مختلف کردند
کاری کردند شاید

اسماعیل شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 10:18 ب.ظ

بیایید به نفس کارو عملی که وزیر محترمه ی بهداشت کرده توجه کنیم . خوشبختانه نفع این کار به همکاران درسخوان و زحمت کشیده می رسد و ضرر ان به مفت خورها و بی سوادانی که از قدرت و ثروتشان برای رسیدن به مقاصدشان سواستفاده می کنند.من تابه حال بر این باور بودم که در جمهوری اسلامی همیشه حق خوری و نامردی است ولی این اقدام شجاعانه ی وزیر محترمه ی بهداشت را به فال نیک گرفته و ارزو می کنم سایر وزرا و روسای دولت کریمه ی دهم ان را سرلوحه ی خود قرار دهند. زنده باد عدالت و جاوید باد عادل ( هر که باشد ، راستی ، چپی ) . پایان سخن این که باید به حرف حق توجه کرد نه به گوینده ی ان .

پاپی شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 10:11 ب.ظ

بابا نمودید منو بفرمایید
حالا که اشکالی نداره امیدوارم که پشیمون نشده باشید

بی نام شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 09:48 ب.ظ

اگه دستجردی واقعا قصد ابطال داشت باید قبل از امتحان این کار رو میکرد.دیدین محققی چه اراجیفی تو اخبار گفت؟؟
میگه یه سری سوالها رو گرفتن اما درش رو باز نکردن صبح روز امتحان اوردن دربسته دادن به وزارتخونه!
یعنی مرتیکه فکر کرده با طایفه کر و کورها طرفه.
تو رو خدا یه کم فکر کنید.موقعی ابطال تشکر داره که قصد واقعی طرف برگزاری صحیح ازمون باشه نه اینکه دوباره همون اش و کاسه.موقعی تشویق داره که خانم دکتر شب قبل از امتحان که فهمید امتحان رو لغو میکرد.این ابطال بعد از امتحان فقط نمایشی است و بس.
خاک تو سر این مملکت بی صاحاب.اون از انتخاباتشون اینم از امتحان تخصص.گند و تقلب و دزدی همه جا بیداد میکنه.

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 09:47 ب.ظ

بالایی خیلی باحالی.

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 09:38 ب.ظ

من من فکر میکنم دیدن خزانه خالیه!وحید دستجردی به محققی گفته:ممد علی جووون!موافقی اینو ابطال کنیم یه بار دیگه هم پولو به جیب بزنیم؟اینجوری شیرین هم میشیم!

یک سوال مهم. شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 09:37 ب.ظ

من یه سوال از اونهایی که دارن واسه وحید خانم دست و سوت میزنن دارم:
اگه خانم دکتر اینقدر کارش درسته و امتحان رو بخاطر وجدان باطل کرده و نه نمایش و دلش به حال ماها سوخته
چرا این محققی پدر سگ که عامل اصلی فروش سواله رو برکنار نکرده و این احمق میاد بعنوان سخنگو زر میزنه و چرا دوباره میخواد امتحان بعد از عید هم این سر کارش باشه؟؟؟؟هان؟؟؟؟

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 09:37 ب.ظ

قهوه ایی جونننننننننن کجایییییییییییییییییییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاپی شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 09:24 ب.ظ

ادرس اهنگ رو بده بذارم

اخی خوش بحالم که من از دسته سوال خر ها نیستم و نخواهم بود از تو متشکرم.
فکر میکنید این سوال خرهای نامرد که میخواستن بعد از امتحان به حال ما بخندند الان در چه حالی هستند. وای اگر ۱۰ سال محروم شوند چه حالی میده

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 09:12 ب.ظ

وزیر از اول یابد جلوشو میگرفت مسخره بازیه؟؟؟؟؟

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 09:11 ب.ظ

لطفا این اهنگ وبلاگت رو عوض کن.دوپس دوپس بذار تا تکنو بزنیم و هلیکوپتری بزنیم!

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 09:03 ب.ظ

فرض کنیم که حرف شما درست. اما اگر اشتباه کرده باشی چی؟ اگر روح دستجرذی خبر نداشته باشه و خودش تصمیم گرفته باشه که امتحان را باطل کنه چی؟ اگر اینطور باشه امیدوارم حداقل یک پاسخ قانع کننده برای وجدان خودت داشته باشی.
مگه فکر می کنی گذشتن از چند میلیارد پول مفت برای اینها راحته که شما به این راحتی میگید صحنه سازیه.مگه حرفهای موثق اوون همکار را نخوندی که نوشته بود ۲۰۰ نفر هر سوال ۵۰۰ هزارتومن و دفتر چه ای ۸۰ میلیون . و دست داشتن طاهری و محققی را نخوندی. که احتمالا برای حفظ ابروی خودشان گذاشتن محققی بر گرد سر کارش. یک باره دیگه میگم این از اوون بازیهای نیست که تو فکرش را می کنی. ضمنا هیچوقت به ادمهای خوب فحش نده . حالا باز ناراحت باش چون می گم دست وحید دستجردی درد نکنه.
و اینکه وزارت بهداشت تقریبا بی ارزش ترین وزارت جمهوری اسلامیه و اگه بخوان خودشون رو به رخ بکشن می رن سراغ وزارتخانه های درست حسابی تا بهتر مطرح بشن نه وزارت در پیتی

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 09:02 ب.ظ

می خوام بپرسم که آخه به غیر از خوداین آشغالهاکه تنها چیزی که واسشون ارزش نداره وقت من وتو ه کی میتونه سوالا رو به این وسعت پخش کنه ؟ این وسط به کله گنده ها خوب سوال نرسیده و ابطالش کردن

پاندا شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 08:58 ب.ظ

اقا برین بخونین رو وزیر اونقد فشار هست که بعید نیست زودی یه امتحان بگیره... ما مجبوریم برقصیم
وقتی سر جلسه تو شیراز از همه دون دون فیلم گرفتن. فهمیدم می خوان بگن ما خیلی حواسمون هست.
ولی خوب بازم دسش درد نکنه
121 درست زدم حالا ...

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 08:51 ب.ظ

فکر نکنم مارال. اصلا ثبت نام دوباره ای در کار نیست که بخوای ثبت نام کنی شما.

علیرضا شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 08:37 ب.ظ

بابابزرگ گفتم که ناراحت نشو! حرف منو اصلأ نگرفتی .مسلمه که ابطال یه امتحان ناسالم کار ارزشمندیه ولی نکته اینه که خود لو دادن سوال به این شکل و مهم تر از اون اعلامش به فاصله یک روز بعد خیلی تصنعیه! این به فرمان بالاتریاست و دستجردی هم دستورو داره اجرا می کنه. چرا انگ سیاسی می خوای بزنی؟! گور پدر موسوی و دارو دستش. خودشون سوالو دادن بیرون وتندی بعدش گفتن آی بدوین که سوال فروشا رو گرفتیم و امتحانم باطل کردیم!شاید خود دستجردی هم باطنأ نخواد این اداهارو در بیاره ولی بالایی های کثیف مجبورش کردن وبا اجرای این بازی دارن به نفع خودشون تبلیغ عدالت و سلامت می کنن! این خیلی خیلی مهمه که ماها الان گول این بچه بازیو نخوریم وخیلی هوشیار باشیم..من و توی پزشک اصلأ نباید اسیر عوامفریبی اینا بشیم. منو ببخش اگه بازم از دستم ناراحتی

مارال شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 08:31 ب.ظ

یک سوال.کسانی که اصلا برای آزمون ثبت نام نکردند میتونن برای آزمون مجدد ثبت نام کنند؟

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 08:28 ب.ظ

افرین چرا ؟تو کاملا درست میگی. علاج واقعه قبل ازوقوع باید کرد. اینها فقط به فکر خودشون هستند. بهاره با تو هم موافقم

chera? شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 08:20 ب.ظ

in vasat be tanha chizi tavajoh nemishe omr va javoni bi bazgashte mast,age mard budan jolo taghalobo migereftan, ye shab ghable emtehan migan emsal hamechi tahte kontorole va amnoate emtehan tamin shode, fardash ebtal mikonan, ki javabe omre por esterese ma ro sare in jalasate emtehan mide? chera bayad elme pezeshki o jone adama baziche siasat beshe?!

نازنین شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 07:58 ب.ظ

باتشکر ازبابابزرگ بابت وبلاگ خوبش و خبر دهی سریع امیدوارم واقعیت همین باشد ولی تجربه توی ایران نشون داده سران تنها .... فکر میکنند

بابک شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 07:56 ب.ظ

افرین به باقری وزیر هلو افرین به این سناریو و فیلمهای درامی که وابه ما بازی میککند به حال مملکت باید گریست

مارال شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 07:55 ب.ظ

یک سوال.کسانی که اصلا برای آزمون ثبت نام نکردند میتونن برای آزمون مجدد ثبت نام کنند؟

بهاره شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 07:53 ب.ظ

من کاملا با برار موافقم خودشون فروشندگی میکنندو بعدش باطل میکنندو بعد واسه خودشون تشکر میزنند خنده داره واقعا چه جسارتی!!

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 07:42 ب.ظ

چرا نمی خواهید قبول کنید وحید دستجردی کار بسیار بزرگی کرد.
اگر ابطال نمی کرد و همه سوال خرها با نمره های بسیار بالا وارد تخصص می شدند راضی بودید
اگر با نمره ۴۵۰ هیچ رشته لوکسی قبول نمی شدید بازم می گفتید چرا تشکر می کنید
چرا نمی خواهید باور کنید ما باید از همین کارها شروع کنیم تا بتونیم عرصه را بر مفت خورها تنگ کنیم
به خدا که خدا هم از عکس العمل های شما در حیرت است
نمی دونم بعضی وقتها می گم کاش باطل نمی کرد ببینم اوون کسانیکه با نمره بسیار بالا از هیچ رشته ای قبول نشده اند چه حس و حالی دارند ایا اون موقع هم می گفتند چرا تشکر می کنید

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 07:35 ب.ظ

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 07:33 ب.ظ

دوستاان بهتر که باطل شد ولی طرفداری و تشکراتون ازوزیر خیلی مسخره است. ازتووزارتخونه اون سوالها فرش رفته و محققی معاون اون الان میگه هیچسالی تقلب نشده و.... باید همشونو مخاکمه کرد. من از تشکرهای شما از این ادمها متعجبم. چرا انقدر دزدی و حق کشی

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 07:32 ب.ظ

یعنی ممکنه که امتحان برگزار نشه و بگن همه بیایید برید هر رشته ی لوکسی که در هر شهری دوست داشتید بخونید و اونهایی که می خوان برن خارج بخونند وزارتخونه بورس می کنه و همه هزینه هاش رو می ده

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 07:14 ب.ظ

وی برگزاری مجدد این آزمون را روز جمعه 27 فروردین ماه دانست ولی تاکید کرد تلاش می‌شود که این آزمون در روز 27 فروردین ماه برگزار شود ولی در صورت تغییر متعاقباً اعلام خواهد شد.

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 07:07 ب.ظ

یک سری آدم بیخود که فقط بلدن نق بزنن و در هر صورتی ایراد بگیرن الان اینجا نظر میدن که چرا باطل شد و .........
اگه باطل نمی شد اینا می اومدن می گفتن که چرا باطل نشده؟باید باطل بشه و.........
خلاصه مشکل از بنی اسرائیلی بودنشونه!!!!!

حسن سبیل شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 07:06 ب.ظ

داداشیااااااااااااااااااااااااا ما اینو تایید کردیم البته



قطعا یه عده ای از ابطال ناراضی هستن.و البته اونا یی که این کامنت ها رو می زارن که وزیر نقشه می کشه و وزیر باید استعفا بده و وزیر .........اینها همونهایی هستند که یا سوال خریدند یا اینقدر خنگن که نمی فهمن چه خبر هست...قربون مرامتون

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 07:01 ب.ظ

من نمره ام بد نشد و حسابی از اینکه امتحان لغو شد شوکه شدم و به خاطر برنامه ریزی هایی که برای خودم داشتم بهم ریختم.
اما وجدانا از کار وزیر خوشحال شدم و امیدوارم با متقلبین برخورد بشه تا کاری که شروع کرد کامل بشه

حسن سبیل شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 07:01 ب.ظ

برار شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 06:58 ب.ظ

دوستان ساده ندیش نباشید.ابطال امتحان نه جسارت خ دکتر بود بلکه عمق فاجعه انقدر زیاد بوده که گندش بالا می امده درسته حسابی.با توجه به شرایط پس از انتخابات این کار کردند.اگه خانم دکتر جسارت داشت با توجه تقلبات سال های قبل جلوی این کارو می گرفت

گل دختر شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 06:57 ب.ظ

جوجه را آخر پاییز می شمارند
تبریکات و تحسین هاتون را نگه دارید برای بعد از 27 فروردین

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 06:55 ب.ظ

جالبه نظرات بعضی دوستان؟؟
اگه تقلب شده و باطل نشه پس چی بشه؟!!!
یعنی اینقدر حل و درک این موضوع براتون سخته که وزیر کار بزرگی کرده و باید ازش تشکر کرد.
راستی شماها واقعا با این درک و هوشتون نمره امتحانتون چند شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

من شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 06:52 ب.ظ

اخه ما که هنوز اعتراض نکردیم چرا باطل کردند ؟
چطور امتحان برگزار شد؟ گفتند در صحت و سلامت بوده اخه گند چقدر بزرگ بوده که خان هم ( خانم) هم فهمیده
اره جنبه مثبت داره سال قبل تمام زور مون رو زدیم امتحان باطل بشه نشد امسال یه عده از همکار ها میگفتند اقا چرا باطل ؟ دزد ها رو بگیرید بقیه رو با همین امتحان تعیین تکلیف کنید
اقا ۲۷ فروردین تقلب نمیشه
قصد ما فریب خودمان نیست دلپذیر؟

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 06:50 ب.ظ

قطعا یه عده ای از ابطال ناراضی هستن.و البته
اونا یی که این کامنت ها رو می زارن که وزیر نقشه می کشه و وزیر باید استعفا بده و وزیر .........اینها همونهایی هستند که یا سوال خریدند یا اینقدر خنگن که نمی فهمن چه خبر هست...

بیانیه دانشگاه علوم پزشکی ارومیه شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 06:44 ب.ظ


بنام آنکه جان را فکرت آموخت
بیانیه حمایت دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از اقدام شجاعانه
سرکار خانم دکتر دستجری وزیر محترمه بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ابطال سی‌و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیاری تخصصی
با نام و یاد خدای متعال و با درود به پیامبر اعظم(ص) و خاندان مطهرش، آنچه در دولت‌های نهم و دهم شاهد بوده‌ایم شجاعت خادمین صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که نمونه بارز آن را در دستیابی به انرژی هسته ای، فن‌آوریهای فضایی و ساخت داروهای جدید و صدها مورد دیگر می باشد، بطوریکه مقام معظم رهبری دولت نهم را دولت کار و دولت جرأت و جسارت نامید.
در تداوم اقدامات شجاعانه دولت دهم در حوزه‌های خدمت رسانی به مردم و بویژه رعایت عدالت در سلامت و نیز التزام به قانون و اخلاق در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شاهد بودیم که در اقدامی ارزشمند، خانم دکتر دستجردی وزیر محترمه بهداشت درمان و آموزش پزشکی دستور ابطال سی‌و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیاری پزشکی را صادر نمود.
ما پزشکان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ضمن تقدیر و تشکر، حمایت خود را از این اقدام ارزنده، اعلام می‌نماییم.

پزشکان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 06:21 ب.ظ

خدایا ریشه اخوند را از این مملکت بکن

م شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 05:56 ب.ظ

من نمی فهمم یعنی شماها واقعا فکر می کنین وزیر اینهمه تهمت و فحش رو به جان خرید که ما رو بازی بده؟ خب که چی؟ مگه نمیتونس مثل هر سال با همه تخلفات بذاره امتحان روند خودشو طی کنه...؟یه کار درست هم که می کنن الکی و با بدبینی و توهم ایراد بنی اسرائیلی می گیرین.!اگه ابطال نمی شد راضی بودین؟!

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 05:40 ب.ظ

افرین به بابا بزرگ خیلی بزرگ یعنی خودم که جواب کوبنده ای به سوال فروشها و سوال خرهایی که در این وبلاگ نظر میسازند و بخاطر در خطر دیدن منافع خود به اراجیف بافی روی می اورند.
خسته اگه واقعا راس می گی نباید نسبت به اوضاع کشورت بیخیال بودی تا وضع یه اینجا بکشه.
پس خودت در مقابل ظلم ساکت نشستی و دم بر نیاوردی و حالا که نوبت رسیدن ظلم به خودت شده شروع کردی به اه و ناله کردن. مگه میشه در جامعه ای زندگی کرد که یک عده ستمدیده باشتد دیگران نه. در چنین جامعه ای یا باید ظالم باشی یا مظلوم و یا که در مقابلشان ایستادگی کنی تا ریشه ظلم را بسوزانی. نمی تونی خودت را جدا از جامعه کنی و بگی چرا به من ظلم شد!!!

خسته شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 05:25 ب.ظ

همکاران سلام،من واسه امتحان واقعا زحمت کشیدم،کارمو کم کردم و 2 ماه آخر هم از کار اومدم بیرون،بدون حمایت خانواده پدری و تنها بهم راهی خدا و همسرم درس خوندم و از امتحان هم راضی بودم، واقعا با وضع بد اقتصادی دست و پنجه نرم کردم،حالا کی جوابگوی منه ،دو ماه دیگه سر کار نرفتن واقعا برام عواقب ناگوار داره و تازه از کجا معلوم با این روحیه نتیجه بگیرم .وچرا من باید تاوان یک سری سوال فروش طماع و سوال خر های تنبل رو بدم

به بالایی شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 05:25 ب.ظ

خیلی کودنی

خیلی کودن کسی است که دیگران را خیلی کودن فرض می کند

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 05:16 ب.ظ

واقعا باید به خانم دکتر دست مریزاد گفت.
کسانی هم که به دلایل واهی یا غیر واهی از ایشون کینه دارند الان بیشتر از روی حسادت و ترس از مثلا محبوب شدن ایشون به ایشون اهانت می کنن.گویا زمین ترکیده و تحفه ایی مثل علیرضا یا سمانه اومدن تو این دنیا و فقط اینا می فهمن!!
شاید هم نارحتن که سوال خریدن و حالا.......!!
اینقدر شعورش رو ندارن که بفهمن وزیر امتحان برگزار نمی کنه اما اگه فهمید و در جهت حل موضوع کاری نکرد اون موقع باید ازش ایراد گرفت.
برای اینا وزیری خوبه که مثل لنکرانی باشه یا پزشکیان تا کار خودشون رو بکنن!!

سمانه شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 04:41 ب.ظ

من با علی رضا کاملأ موافقم . این نمایش ازبالا برنامه ریزی شده.ما فقط داریم بازی می خوریم

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 04:20 ب.ظ

اظهار کرد: تا این لحظه تخلفی برای احدی از پزشکان داوطلب آزمون به اثبات نرسیده است و حتی در بسیاری از سطوح نزدیک به داوطلبان این اعتماد کامل را داریم که تخلف نکردند

سیستم وبلاگ دهی قلم
سیستمی جدید جهت ارایه وبلاگ
با ارایه ی امکانات جدید و متمایز برای وبلاگ نویسان
بدون تبلیغات در وبلاگ ها
سیستمی جدید با قالب های جدید
سیستمی آسان و ساده ولی پرمحتوا برای وبلاگ نویسان
سیستم وبلاگ دهی قلم
یک بار سر بزن وبلاگ بزن
یکبار سر بزن پشیمون نمی شی
سرویس وبلاگ دهی قلم وبلاگ
www.Ghalamweblog.com

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 04:10 ب.ظ

اره منم موافقم حالا به هر دلیلی که بود خوبیش این بود که امتحان حذف شد

مینا شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 04:07 ب.ظ

بازم دستشون درد نکنه که صادقانه گفتند و باطل کردند...هر چی باشه از سال ۸۲ بهتره که هیچ فرصت دوباره ای ندادند و حق خیلیها ضایع شد...من اینهمه بدبینی رو قبول ندارم علیرضا...میتونستند این موضوع رو اعلام نکنند و مثل هر سال قضیه می گذشت...برای خودشون هم راحت تر بود.

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 04:04 ب.ظ

توی هر کشور دیگه ایی وقتی گندی به این بزرگی توی دستگاهی اتفاق میوفته معمولا وزیرش استعفا میده
اینا احتمالا پولی بهشون نرسیده بخاطر همین صداشو دراوردن

علیرضا شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 03:37 ب.ظ

بابابزرگ نادان ساده لوح آخه تو نمی فهمی که این یه سناریوی از پیش طراحی شده توسط خود دولت و دستجردی واسه قاطع نشون دادن خودشون ومحبوب کردن دستجردیه، که ور میداری اینجوری از این این آدم تمجید میکنی؟!
آقاجون؛ کپی کل 200 سوالو شب قبلش دادن بیرون؛مگه می شه حراست سازمان بی اطلاع بوده باشه؟!
اینا دقیقآ این کارو کردن تا به قول اون محققی بی شرف بگن؛آهااااااان الان بر خلاف سالهای قبل مدرک مستند داریم که تقلب شده و امتحان باید باید باطل شه!، و اینجوری خودشو نو واسه یه احمقی مثل من و تو قهرمان واسطوره کنن.
افسوس می خورم که تفکر واحساست در حد یه میوه فروشه و جالبه بعضیا هم دارن دم به دمت میدن و زنده باد وزیر میگن!!
حرفام تند بود و امیدوارم منو ببخشی

غلیرضا خان وقتی که شما در قنداق بودید من اشنای سیاست بودم . تو از همون ادمهایی هستی که نونت در به حکومت رسیدن طرف مقابل است و بلافاصله شروع میکنی به مفت خوری از بیت المال.بخاطر همین از محبوب شدن خانم وزیر خودت را خراب کردی. خانم وزیر از ابروی خود گذشت و این کار را کرد و این کار هر کسی نیست در حکومتی که همه به نفع یک عده گردن کلفت بیت المال خور کار میکنند. سال ۸۲ فروختند وزیر نادان اول گفت یک نفر را بیارید سوال خریده باطل می کنم بجای یک نفر ۳۲۰ نفر خودشان اعتراف کردند اما وزیر خاتمی این شهامت را نداشت ابطال کند چون از قوه قضا تا سازمان بازرسی و... همه انکار کردند و وزیر بزدل هم از ترس ابرویش انکار کرد تا همان سوال خر ها امروز هیئت علمی شوند.
در سال قبل هم باز فروختند اما وزیر هلو هم این شهامت را نداشت امتحان را ابطال کند( بخاطر حفظ ابرویش) در مقابل بخاطر مقاومت نواندیشان اریا در برابر سوال فروشان در سایت نواندیشان را از طرف قوه قضا تخته کردند.
اما خانم دکتر دستجردی این شهامت را داشت که از ابروی خود بگذرد و این باعث تحسین است. مطمئن باش اگر دیشب امتحان را ناگهانی ابطال نمی کرد و همه را در مقابل یک عمل انجام شده قرار نمیداد و کار به امروز می کشید ابطال امتحان غیر ممکن بود. نمونه ان بلبل زبانی همان نماینده است که بخاطر ابطال امتحان از وزیر سوال می کند نه فروش سوال.
دکتر دستجردی در زمان نمایندگی به همراه راستی ها صدمات جبران ناپذیری به جامعه پزشکی وارد کردند. ولی امروز با گذشتن از ابروی خود همه اوون اعمال را جبران کردند. ین شهامتی است که هزار تا مرد مثل تو اونرو ندارند.
فراموش نکن سوال فروشها از نزدیکان کله گنده ها هستند کسانیکه در سازمان سنجش کار میکنند همه از خودیها هستند و تخته کردن درب انها شهامت می خواهد هر چند که همه اینها یواشکی از طرف دادگاه عادله اسلامی بخشوده خواهند شد.
بازم میگم خودت و قشرت رو بیخودی بزرگ نکن تو در خواب زندگی میکنی و فکر میکنی تو و قشرت در مقابل اینها عددی هستی. وحید دستجردی با این کارش ضربه بزرگی به خودشون زد و این باعث ناراحتی خیلی از مفت خورهای کله گنده شده است.
فراموش نکن من خودم طرفدار شخص موسوی هستم اما نه اطرافیان موسوی! که مثل مور وملخ دو مهندس جمع شده اند تا به محض به حکومت رسیدن بیت المال را غارت کنند.
مرام من پاکسازی کشور از مفت خورهاست و در این راه حتی اگر دشمنم کمکم کند دستش را می بوسم.
بازم درود می فرستم به بزرگ منشی خانم دکتر وحید و به شهامتش. که شاید حتی یک هزارم مسئولین فعلی این شهامت را نداشته باشند
خدا همه ما را به راه راست هدایت کند

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 02:26 ب.ظ

۲۷ردین جمعه است

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 01:09 ب.ظ

مطمئن باشید یه کاسه ای زیر نیم کاسه بوده وگرنه باطل اعلام نمیشد.مطمئن باشید۲۷فروردین هم تغلب میشه.این عمل برای ساکت کردن ماهاست.خدا لعنتشون کنه که واسه وقت مردم اهمیت غایل نیستن.

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 12:49 ب.ظ

ابطال آزمون دستیاری/تکمیلی/
*آزمون مجدد‌٢٧فروردین برگزارمی‌شود
*متخلفان ازطبابت وتحصیل منع می‌شوند
*عزل مسئولان مرکزسنجش پزشکی، شناسایی متخلفان وتشکیل پرونده
همکاران محترم خبرهای داغ در ادامه مطلب است

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد