خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

تاریخ برگزاری مجدد آزمون دستیاری اعلام شدروز جمعه 27 فروردین ماه

 


تاریخ برگزاری مجدد آزمون دستیاری اعلام شد 


به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در پی ابطال سی و هفتمین دوره پذیرش آزمون تخصصی دستیاری، این آزمون مجدداً در روز جمعه 27 فروردین ماه سال 1389 برگزار می‌شود. 

 


 آزمون مجدد دستیاری 27 فروردین ماه برگزار می‌شود   


 

آزمون مجدد پذیرش دستیاری به دنبال ابطال این آزمون که پنجشنبه 29 بهمن ماه برگزار شد 27 فرودین ماه برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار مهر، پس از ابطال آزمون دستیاری بر اساس تصمیمگیری وزارت بهداشت این آزمون 27 فروردین ماه برگزار می شود.
سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی صبح پنجشنبه 29 بهمن ماه 88 با حضور 16 هزار و 648 داوطلب در 34 حوزه امتحانی و 25 رشته تخصصی برگزار شد که وزارت بهداشت پس از بررسی اعتراضات داوطلبان اعلام کرد: در بررسی اعتراضات و شکایات برخی از داوطلبین پس از برگزاری آزمون و وارد دانستن برخی از آنها به دستور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی سی هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی ابطال شد.

   دلایل ابطال آزمون دستیاری/سوالات مشکوکی که زودتر به یک دانشگاه رسید! 
 

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تخلفات صورت گرفته در آزمون دستیاری گفت: صبح روز برگزاری آزمون 25 سئوال به یکی از دانشگاههای تهران تحویل داده شد که بررسیها نشان می دهد برخی سئوالات عیناً در آزمون مطرح شده است از این رو این آزمون ابطال اعلام شد.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محققی در نشست خبری صبح شنبه با اشاره به اهمیت آزمون دستیاری گفت: آزمون دستیاری تخصصی برای دانشگاههای علوم پزشکی در 25 رشته تخصصی برگزار می‌شود و امسال سی و هفتمین دوره این آزمون در روز پنجشنبه 29 بهمن ماه برگزار شد.
وی با اشاره به حساسیست این آزمون اظهار داشت:‌ به دلیل رقابت شرکت کنندگان برای دستیابی به دوره های تخصصی حساسیت این آزمون حتی از آزمون ..........

سراسری دانشگاهها نیز بیشتر است.
محققی با اشاره به سابقه تخلفات در آزمون دستیاری در سنوات گذشته اظهار داشت: از سال 82 در رابطه با برگزاری آزمون تخلفاتی به اثبات رسید که این امر موجب عدم اعتماد جامعه نسبت به برگزاری این آزمون شد. متعاقب این امر در مجلس شورای اسلامی قانونی به منظور رسیدگی به تخلفات آزمونهای سراسری و دستیاری وضع شد و هیئت بدوی و هیئت تجدیدنظر به منظور بررسی تخلفات آزمونها در سطح وزارت بهداشت و وزارت علوم تشکیل شد.
وی ادامه داد: در نیمه دوم سال 84 این هیئت در وزارت بهداشت تشکیل شد و در خصوص پرونده آزمون دستیاری سال 82 بررسی هایی انجام گرفت.
محققی همچنین یادآور شد: در بررسی هیئت بدوی در خصوص آزمون دستیاری سال 82 حدود 18 پرونده از مراجع قضائی به وزارت بهداشت تحویل داده شد و با اثبات تخلف متخلفان و تایید هیئت تجدید نظر افراد متخلف نه تنها از وزارت بهداشت اخراج شدند بلکه حق ادامه تحصیل از آنها نیز سلب شد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت به تخلفات صورت گرفته در آزمون دستیاری روز پنجشنبه 29 بهمن ماه اشاره کرد و در این باره توضیح داد:‌ حدود شش ماه برای برگزاری آزمون سازی تلاش شد و در زمینه نحوه برگزاری آزمون نیز پیش بینی هایی صورت گرفت ولی قبل از برگزاری آزمون اطلاعاتی به مسئولان برگزارکننده مبنی بر احتمال صورت گرفتن تخلفاتی در این آزمون گزارش شد. متعاقب این گزارش بررسی هایی صورت گرفت ولی هیچ موردی به اثبات نرسید.

شکایت برخی پزشکان از تخلف آزمون دستیاری

محققی ادامه داد:‌ ولی بعد از برگزاری آزمون با همکاری برخی از پزشکان داوطلب در آزمون شکایتی مطرح و مستنداتی مبنی بر انتقال سئوالات به حوزه آزمون را ارائه شد.
وی تاکید کرد:‌ با بررسی هایی که انجام شد نشان داد بسته سئوالات که حاوی 25 سئوال بوده است صبح روز برگزاری آزمون در اختیار یکی از دانشگاههای تهران قرار گرفت و به دلیل اینکه قبل از ساعت اداری این سئوالات تحویل داده شده بود، بسته باز نشده بود و در بعدازظهر برگزاری آزمون مجموعه سئوالات بدون اینکه باز شود به مسئولان برگزارکننده آزمون تحویل داده شد.
محققی یادآور شد: پس از بررسی این سئوالات بعضی از سئوالات شبیه سئوالات مطرح شده در آزمون و برخی دیگر عیناً سئوالات مطرح شده در آزمون دستیاری است، پس از اثبات این مسئله آزمون دستیاری روز پنجشنبه 29 بهمن ماه ملغی اعلام شد.
وی برگزاری مجدد این آزمون را روز جمعه 27 فروردین ماه دانست ولی تاکید کرد تلاش می‌شود که این آزمون در روز 27 فروردین ماه برگزار شود ولی در صورت تغییر متعاقباً اعلام خواهد شد.
سرنوشت متخلفان آزمون دستیاری
معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه این سئوالات از طریق کتابخانه یکی از مراکز آموزشی تحویل داده شده است، گفت: در مورد اینکه این سئوالات تحویل داده شده مربوط به این 25 سئوال می‌شود یا خیر و از افراد متخلف اطلاعاتی در دسترس نیست ولی طبق اطلاعاتی که به دست ما رسیده است این سئوالات از طریق یکی از کتابخانه ها تحویل داده شده است و این سئوالات بدون دستکاری و باز شدن پاکت به مسئولان برگزار کننده تحویل داده شد.
وی همچنین از دادن اطلاعات در خصوص افراد متخلف ابراز بی اطلاعاتی کرد و خاطرنشان کرد: در آینده با بررسی های بیشتر مطالب روشن تر خواهد شد و اطلاع رسانی لازم در این خصوص انجام خواهد شد.
به گزارش مهر، محققی با تاکید بر اینکه افراد دست اندرکار در برگزار آزمون که با مرکز سنجش وزارت بهداشت همکاری می کردند از سمت خود برکنار شده اند، یادآور شد: مرکز سنجش این وزارتخانه همچنان پابرجاست ولی افراد دست اندرکار از سمت خود برکنار شده اند ولی در صورت عدم همکاری با افراد متخلف به کار خود ادامه خواهند داد.
وی اضافه کرد: آزمون جایگزین دستیاری توسط وزارت بهداشت و مرکز سنجش برگزار خواهد شد البته با ساختار جدید و تقویت ترمیم بخشهای برگزار کننده آزمون.
معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزکشکی و تخصصی تاکید کرد: کلیه آزمون هایی که از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی برگزار می شد از این مرکز گرفته شده است و پس از ترمیم و تقویت این مرکز برگزار می شود.


آزمون مجدد دستیاری درنهایت سلامت برگزار می‌شود/ برخورد حتمی با متخلفان 
 (گوشمان پرشده است از این برخوردهای که انجام نمی شود)

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: موضوع ابطال آزمون دستیاری در جهت احقاق حق داوطلبانی بوده است که در این آزمون زحمت زیادی کشیده اند و وزارت بهداشت خود را موظف می داند که از حق این افراد دفاع کند و با متخلفان که از این آزمون قصد سوء استفاده دارند برخورد کند.
دکتر عباس زارع نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر از داوطلبان آزمون دستیاری خواست با حفظ آمادگی علمی، خود را برای آزمون مجدد آماده کنند و افزود: داوطلبان سی و هفتمین دوره آزمون دستیاری با اعتماد از اجرای قوانین و مقررات و پیگیری موضوع و اصلاح فرآیندها از برگزاری سالم آزمون اطمینان داشته باشند.
وی اضافه کرد: کسانی که برای این آزمون زحمت کشیده اند بدانند که نتیجه زحمات خود را در آزمون مجدد که به طور حتم سالم برگزار می شود، خواهند دید و متوجه باشند که در این میان افرادی که با شیوه های ناسالم قصد ورود به دوره دستیاری را داشته باشند ناکام می مانند.
مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت یادآور شد: ضمن اطمینان بخشی به داوطلبان دستیاری در مورد رسیدگی به همه تخلفات این موضوع را هم متذکر می شویم که شایعات در مورد تعداد سئوالات فروش رفته، قیمت های آن و خرید سئوال و این موضوعات کاملاً بی اساس بوده است و مراحل رسیدگی کامل به این موضوع در زمان مقتضی اعلام می شود.


کرمی در گفتگو با مهر:
عذرخواهی موضوع تخلف درآزمون را حل نمی‌کند/ وزارت بهداشت باید تاوان دهد  


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم وزارت بهداشت مبنی بر ابطال آزمون دستیاری دوره سی و هفتم تاکید کرد: هر چند این ابطال دلیل خوبی بر تخلفات آزمون دستیاری در سالهای گذشته است اما وزارت بهداشت قصور کرده است و عذرخواهی موضوعی را حل نمی‌کند.
عبدالجبار کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در این راستا باید برخورد قاطعی با متخلفان صورت گیرد و وزارت بهداشت راهکار منطقی در برابر این تضییع حق آشکار اتخاذ کند.
وی افزود: وزارت بهداشت در آزمون دستیاری قصور کرده است و باید تاوان این قصور را بدهد و با معذرت خواهی تنها این موضوع جبران نمی شود. بلکه باید به طور جد رضایت داوطلبان را کسب کند و در این صورت است که امکان برگزاری سالم آزمون وجود دارد.
نماینده مردم سنندج افزود: در صورتی که مجلس و وزارت بهداشت با متخلفین برخورد نکنند، رسالت واقعی خود را به انجام نرسانده اند.
وی با تاکید به قرار گرفتن موضوع آزمون دستیاری دوره سی و هفتم در دستور کار کمیسیون بهداشت گفت: این موضوع به طور حتم در دستور کار کمیسیون قرار می گیرد و از وزیر بهداشت در این زمینه سئوال خواهد شد.
کرمی گفت: ما پیش از این هم به وزارت بهداشت در مورد آزمون دستیاری و تخلف در آن تذکر داده بودیم و با توجیهات و دلایلی که آوردند اعلام کردند که تخلفی صورت نگرفته است.
نماینده مردم سنندج اضافه کرد: سال گذشته این موضوع از سوی دانشجویان و داوطلبان این موضوع مطرح شد که افرادی نمرات بالای 500 کسب کرده اند که در دوران تحصیلی خود از موفقیت چندانی برخوردار نبوده اند. در آن زمان نیز داوطلبان اعلام کردند که شواهد و مدارکی دارند و تخلف صورت گرفته است اما نتوانستند این موضوع را به اثبات برسانند. وی گفت: در آن زمان نیز وزارت بهداشت (اقای هلو) زیر بار نرفت و آن هم به دلیل تبعات قانونی بود که به همراه داشت.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عذرخواهی به منظور ابطال آزمون را کافی ندانست و به مهر گفت: شرایط روحی که برای داوطلبان بوجود می آید باید مدنظر قرار گیرد چرا که ممکن است با این اوصاف افراد از روحیه مناسبی برای آزمون دستیاری برخوردار نباشند. 

 


جمشیدزهی در گفتگو با مهر:
ریشه تخلف در آزمونهای دستیاری باید خشکانده می شد 

 داوطلبان نگران نباشند 
 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موضوع تخلف در آزمون دستیاری موضوعی بود که چندین سال در مورد آن بحث می شد و دامنگیر وزارت بهداشت بود و لازم بود که ریشه این موضوع در جایی خشکانده شود.
عبدالعزیز جمشیدزهی در گفتگو با خبرنگار مهر با مثبت ارزیابی کردن اقدام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: عملکرد دکتر وحیددستجردی در این زمینه قابل قبول است چرا که یکبار برای همیشه توانسته است که ریشه این موضوع را در وزارت بهداشت بخشکاند.
نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه داوطلبان شرکت کننده در آزمون دستیاری که حقشان ضایع شده است باید بدانند که با برگزاری آزمون مجدد حق آنها ضایع نمی شود و جای هیچ نگرانی نیست و قطعاً آنها می توانند با رتبه بهتر در آزمون مجدد پذیرفته شوند.
وی گفت: جزئیات کاملی هنوز از آزمون دستیاری وجود ندارد اما این موضوع برای بهبود وضعیت آزمون دستیاری در سالهای آینده بسیار مطلوب خواهد بود.
جمشیدزهی یادآور شد: داوطلبان نگران نباشند زیرا می توانند در آزمون مجدد رتبه ها و رشته های مورد نظر خود را قبول می شوند.

نظرات 10 + ارسال نظر
جا مونده یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 12:36 ب.ظ


با ابلاغ معاونت توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت؛

دانشگاه‌ها، تمهیدات لازم برای حفظ آمادگی داوطلبان شاغل آزمون دستیاری را فراهم کنند


معاونت توسعه منابع و مدیریت طی ابلاغیه‌ای دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور را موظف به ایجاد تمهیدات لازم برای حفظ آمادگی علمی داوطلبان شاغل آزمون دستیاری کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معاون توسعه منابع و مدیریت طی نامه‌ای به ریاست دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور، از ایشان خواسته است به منظور حفظ آمادگی علمی داوطلبان شاغل در دانشگاه‌ها، نسبت به اعطاء و استفاده از ذخیره مرخصی استحقاقی و تنظیم کشیک‌ها و ساعت کار موظف اداری، حداکثر مساعدت لازم را به عمل آورند. به نحوی که رضایت داوطلبان شاغل در دانشگاه‌ها فراهم شود.


2 اسفند88

هورااااااااا

جواب بالایی یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 11:21 ق.ظ

شما درست میگی. این چه وضعیه؟ چه شجاعتی کرده وزیر؟ چرا محققی رو برکنار نمیکنه؟ چرا؟ واقعا فکر کردیم چرا؟

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 07:39 ب.ظ

من باشهرزاد موافقم. البته ابطال کاره خوبیه ولی خود وزیر الان باید جواب بده تشکر خیلی مسخره است. وزیر قبلی هم همینطور اونکه خیلی معرکه بود. لطفا عصبانیت خودمونو ازابن حق کشیا نشون بدیم

جا مونده شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 12:37 ب.ظ

تا بحال به اندازه ی کافی پزشکان بی سواد و پولدار وارد رشته های تخصصی شده اند ،خدایا به عظمتت قسمت میدیم حالشون رو بگیر،ای بزرگترین، ای شکست ناپذیر

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 12:25 ب.ظ

ادامه مطلب... را بخونید
ادامه متن رو بخونید خبرهای جالب در ادامه مطلب است
اعتراف نماینده به فروش سوال در پارسال.
نقطه جالب در ژارسال هم حمایت قاطع قوه قضائیه از سوال فروش ها بود

e-consult شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 12:21 ب.ظ

اخبار دوره 37
www.e-consult.ir

جا مونده شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 12:21 ب.ظ

قربونت برم خداااااااااااااااااای خوبم
خانوم دکتر mer30000000000000000
که مچ متقلبین رو گرفتی

شهرزاد موحد شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 12:13 ب.ظ

آخه حرومزاده های عوضی اگه عرضشو دارن برن سوال خرا و سوالفروشهارو بگیرن
ابطال آزمون مشکلی رو حل نمیکنه

نوید شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 11:41 ق.ظ http://WWW.M0rtalKombat.Com

سلام دوست عزیز وبلاگ زیبایی داری خوشحال میشم از سایت ما هم بازدید کنید


جدیدترین برنامه های هک و تبلیغاتی در
WWW.M0rtalKombat.Com

نوید شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 11:37 ق.ظ http://WWW.M0rtalKombat.Com

سلام دوست عزیز وبلاگ زیبایی داری خوشحال میشم از سایت ما هم بازدید کنید


جدیدترین برنامه های هک و تبلیغاتی در
WWW.M0rtalKombat.Com

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد