خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

شمارش معکوس تا امتحان-هفته هشتم:درس بیست و چهارم

شمارش معکوس تا امتحان-هفته هشتم:درس بیست و چهارم    


اعتماد به نفستان پایین است؟ این تکنیک عالی را امتحان کنید    

امروز می خواهیم یک نکته بسیار ساده درمورد اعتماد به نفس برایتان عنوان کنیم که نه تنها روی اعتماد به نفس درونی شما تاثیر می گذارد، بلکه باعث می شود بقیه هم شما را فردی با اعتماد به نفس بیشتر ببینند. این تغییر کوچک در رفتارتان اگر بطور مداوم مورد استفاده قرار گیرد، تاثیر شگرفی روی زندگیتان خواهد گذاشت، گرچه ساده ترین نکته ای است که بتوانید تصور کنید:

چانه تان را بالا بگیرید.

حالا برای لحظه ای از جلوی آینه کنار بروید و ژستتان را طوری تنظیم کنید که چانه تان خیلی بالاتر از حد نرمال قرار گیرد. درواقع، چانه تان را آنقدر بالا بگیرید که باعث شود کمی ژستتان ناشیانه به نظر برسد (بعداً برایتان توضیح می دهم که چرا چنین حسی دارید). حالا بروید و جلوی آینه بایستید و خودتان را با این ژست جدید برانداز کنید.

ببینید که چقدر آن کسی که در آینه می بینید با اعتماد به نفس به نظر می رسد. مطمئناً این ژست با ژست قبلیتان تفاوت زیادی دارد، درست است؟

وقتی اعتماد به نفس نداشته باشیم ناخودآگاه چانه مان را کمی پایین تر از حد نرمال می گیریم. این کار بعد از مدتی شکل عادت به خود می گیرد و ژست طبیعی صورتمان می شود. به خاطر این عادت است که وقتی برای بار اول چانه تان را خیلی بالا نگه می دارید احساس ناشی بودن بهتان دست می دهد. اما دلیل آن فقط این است که به آن عادت ندارید، همین.

بالا نگه داشت چانه دو تاثیر خیلی قوی دارد:

۱. به دیگران نشان می دهد که اعتماد به نفس بالایی دارید و برای خودتان احترام زیادی قائلید. اما چطور یک بالا نگه داشتن ساده چانه........ادامه مطلب...

چنین تصوری در اطرافیان ایجاد می کند؟ داستان آن دراز است اما بیشتر به خاطر سمبل هایی است که ما بعنوان برخی انواع رفتار و شخصیت در ذهنمان داریم. نکته آخر این است که همه آنهایی که اعتماد به نفس بالایی دارند، چانه هایشان را بالا می گیرند. و این هیچ استثنایی ندارد.

از طرف دیگر، پایین انداختن چانه همیشه نشانه بارز پایین بودن اعتماد به نفس است. و این ژست نه تنها به دیگران نشان می دهد که اعتماد به نفس پایینی دارید، به ذهن ناخودآگاه خودتان هم این پیام را می رساند و باعث می شود که اعتماد به نفسمان حتی پایینتر هم بیاید.

۲. بالا نگه داشتن چانه باعث می شود احساس اعتماد به نفس بیشتری کنید. این یک مفهوم روانشناسی از مکتب رفتارگرایی است. این یک واقعیت شناخته شده روانشناسی است که برخی رفتارهای فیزیکی تولیدات شیمیایی درون مغز را تغییر می دهند. صاف ایستادن و بالا نگه داشتن چانه دقیقاً چنین رفتاری است و با چنین ژستی از درون احساس اعتماد به نفس بالاتری خواهید کرد.

تاثیر دوگانه این ژست آنرا به یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد اعتماد به نفس درونی و بیرونی تبدیل می کند. مشخص است که این دو تاثیر از همدیگر هم تغذیه می کنند و باعث می شود اعتماد به نفس شما بالا و بالاتر رود.

مهمترین چیزی که باید درمورد این ژست به یاد داشته باشید این است که هر روز آن را انجام دهید. تداوم کلید کار است. حتی وقتی تنها هستید اینکار را تمرین کنید.

و اما یک هشدار: دفعات اولی که با این ژست (یعنی صاف ایستادن و چانه را بالا گرفتن) در مجامع عمومی ظاهر می شوید ممکن است کمی احساس ناشی گری و خامی به شما دست دهد—انگار می خواهید خودتان را طوری وانمود کنید که نیستید. این مسئله باعث می شود که احتمالاً اعتماد به نفستان از زمان عادی هم پایینتر بیاید. اما نگران نباشید: این مسئله کاملاً متداول است و برای همه ما پیش می آید.

باید به راهتان ادامه دهید و بپذیرید که زمان می برد تا با این ژست جدیدتان خو بگیرید و باید درک کنید که ممکن است اول کار کمی برایتان سخت باشد. اما بدانید که این سختی و ناراحتی خیلی زود وقتی این ژست جدید برایتان شکل عادت درآمد برطرف می شود.

نکات بیشتر در رابطه با اعتماد به نفس
اعتماد به نفس پایین یکی از مخرب ترین عادات و قالب های فکری است که کسی می تواند داشته باشد. هرچقدر خودتان و توانایی هایتان را برای رسیدن به اهداف مختلف در زندگیتان پایینتر ببینید، متقاعد کردن دیگران برای خلاف آن سخت تر خواهد بود.

یکی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی های یک فرد برای داشتن یک زندگی خوب و شاد این است که خود را بالا ببیند و به توانایی های خود برای رسیدن به بزرگترین دستاوردها ایمان داشته باشد.

هرچقدر بیشتر بتوانید خودتان را فردی ببینید که مهارت ها و ویژگی های لازم برای رسیدن به آرزوها و اهداف زندگی خود را دارد، دیگران هم بیشتر شما را آنطور می بینند. و این می تواند فرصت های زیادی برای خودتان و آینده تان پیش رویتان قرار دهد.

در زیر به چند نکته برای کمک به بالا بردن اعتماد به نفستان اشاره می کنیم:

۱. به زمان هایی در گذشته فکر کنید که به خیلی از اهدافتان رسیده بودید. احساسی که آنزمان داشتید را به یاد آورید و همان لذت و رضایت را دوباره تجربه کنید.

۲. از منطقه امنتان بیرون بیایید. گاهی اوقات یک کمی که خودتان را هل بدهید باعث می شود آزادی بیشتری احساس کنید و این می تواند کمکتان کند که اعتماد به نفس بیشتری در قسمت هایی که قبلاً نداشتید به دست آورید.

۳. خودتان را تحسین کنید. اکثر افراد به اندازه کافی از خودشان تعریف و تمجید نمی کنند. هرچقدر بیشتر خودتان اینکار را بکنید، دیگران هم بیشتر تحسینتان می کنند.

از این سه نکته استفاده کنید  و اجازه بدهید که حس اعتماد به نفس بالاتری را تجربه کنید. بدانید که شایسته تحسین هستید، لایق آن اعتماد به نفسید و موقعیت های عالی همه جا منتظر شماست. 

مردمان

نظرات 20 + ارسال نظر
مضطرب یکشنبه 26 مهر 1388 ساعت 08:28 ب.ظ

همکار عزیز متشکرم موفق باشید.

[ بدون نام ] یکشنبه 26 مهر 1388 ساعت 06:52 ب.ظ

همکار عزیز
مهمتر از درس خواندن - غلبه بر اضطراب است که مانع تصمیم گیری مناسب می شود
انتخابی خواندن خوب است به همراه تستهای سال قبل

[ بدون نام ] یکشنبه 26 مهر 1388 ساعت 02:40 ب.ظ

کمک کمک
لطفا به من رو راهنمایی کنید با روزی ۳ یا ۴ ساعت درس خوندن چطور میشه قبول شد؟

[ بدون نام ] یکشنبه 26 مهر 1388 ساعت 08:15 ق.ظ

مضطرب
همسرتون تو ذخیره ها چی قبول شده با چه نمره ای؟

مضطرب شنبه 25 مهر 1388 ساعت 11:53 ب.ظ

سلام بابا بزرگ عزیز
من داخلی جراحی واطفال را تمام کردم ولی مدتی است بعلت قبولی همسرم در ذخیره ها نتوانستم درس بخوانم و درگیر رفتن به شهرستان وثبت نام و نقل مکان به انجا هستم و از اول ابان می توانم دوباره درس بخوانم .شما را به خدا به کمک کنین چه باید بکنم تا برسم این همه مطلب را بخوانم. دوستی می گفت بهترین کار این است که انتخابی بخوانم.شما چه توصیهای می کنید؟تشکر

[ بدون نام ] شنبه 25 مهر 1388 ساعت 11:35 ب.ظ

خانم کوچولو امتحان کنین
اگه خندیدن محل نذارید!! اخه دیگه اعتماد به نفس دارین

دختربچه شنبه 25 مهر 1388 ساعت 07:02 ب.ظ http://www.dokhtar-bache.blogfa.com/

سلام
راستی راستی اینجوری اعتماد به نفسم بالا میره یا اینکه فقط بقیه بیشتر بهم می خندن؟
می شه بپرسم رفرنس این مطلب چیه؟
مرسی!

یه پشت کنکوری پنج‌شنبه 23 مهر 1388 ساعت 11:35 ب.ظ

مرسیییییییییی

[ بدون نام ] چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 11:38 ب.ظ

شاهرضایی پارسال در نواندیشان و تیمورزاده امسال هیچ جا

اطلس را هم در گوگل تصاویر جستجو کنی به تصاویر خوبی میرسی

در خواست چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 09:46 ب.ظ

سلام.می شه لطفا سایتی درباره اطلس بیماری های گوارش معرفی کنین؟ممنونم

یه پشت کنکوری چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 09:17 ب.ظ

کسی میدونه دکتر شاهرضایی کجا اورتو را گفته توکدوم موسسه؟ممنون میشم راهنمایی کنین.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 21 مهر 1388 ساعت 10:41 ب.ظ

کسی میدونه آیا جایگزین مرحله سومی هم هست یا نه؟

[ بدون نام ] دوشنبه 20 مهر 1388 ساعت 06:57 ب.ظ

ثبت نام کنی و انصراف بدهی باید جریمه بپردازی
پس اگه نمی خواهی بری نباید ثبت نام کنی

گرفتن خوابگاه از دانشگاه تهران برای رزیدنتها خیلی سخته
اکثرا تو کوی هستند یکی هم بغل بیمارستان شریعتی

عزت زیاد دوشنبه 20 مهر 1388 ساعت 05:07 ب.ظ

کسی میدونه تاسم خوابگاه های دانشگاه های علوم پزشکی تهران را از کی بگیرم؟ تا اخر غروب امروز نیاز دارم از توی اینترنت و جستجو در اینترنت به هیچ جایی نرسیدم یه دست مشتی برسونین چون من در شهرستانم
عزت زیاد
/

[ بدون نام ] دوشنبه 20 مهر 1388 ساعت 05:00 ب.ظ

متشکرم که قوانین رو اینجا گذاشتین پس صرف اعلام امادگی من انصرافی حساب نمیشم اگر ثبت نام کنم باید انصراف بدهم درست است ؟ این مطلب در اونجا اصلا ذکر نشده

رزیدنت اطفال (جایگزین مرحله دوم ) نف دوشنبه 20 مهر 1388 ساعت 04:57 ب.ظ

رزیدنت اطفال (جایگزین مرحله دوم ) نفر اول

مایل به جابجایی با یکی از ۳ دانشگاه در تهران

[ بدون نام ] دوشنبه 20 مهر 1388 ساعت 02:12 ب.ظ

دوست عزیز تا اونجایی که من می دونم الان فقط اعلام آمادگی می کنین
در مورد شما اگه نفرات اول یا دوم اعلام آمادگی کرده باشن چه شما اعلام آمادگی کنین برای ثبت نام چه نه، اونها ثبت نام میشن نه شما
و دیگه نیاز به انصراف ندارین
ولی اگه اونها اعلام آمادگی نکرده باشن و شما اعلام آمادگی کنین شما رو ثبت نام می کنن ولی بعد از ثبت نام اگه منصرف بشین باید انصراف بدین و مراحلشو طی کنین

[ بدون نام ] یکشنبه 19 مهر 1388 ساعت 10:37 ب.ظ http://sanjeshp.ir/dastyari36/880713/Et_880713.htm

http://sanjeshp.ir/dastyari36/880713/Et_880713.htm
ضمن اعلام اسامی افراد واجد شرایط جایگزینی مرحله دوم سی وششمین دورة آزمون پذیرش دستیار، موارد ذیل جهت اطلاع افراد معرفی شده اعلام می­گردد:

1– کلیه افراد معرفی شده حداکثر تا تاریخ 25/7/1388 می­بایست مراتب آمادگی و یا عدم تمایل خود را جهت شروع به آموزش در رشته اعلام شده بصورت کتبی با مهر نظام پزشکی به دانشگاههای علوم پزشکی محل آموزش شخصاً تحویل نمایند و رسید دریافت کنند، شایان ذکر است ارسال از طریق الکترونیکی، پست، ایمیل و یا سایر طرق معتبر نمی­باشد.

2 – جهت هر ظرفیت، 3 نفر از افراد واجد شرایط پذیرش معرفی شده است که دانشگاه محل آموزش با رعایت اولویت افراد معرفی شده، صرفاً مجاز به ثبت نام یک نفر از این 3 نفر می­باشد.

3 – دانشگاههای علوم پزشکی محل آموزش در تاریخ 27/7/1388 با رعایت اولویت و مقررات مربوطه نسبت به ثبت نام افراد پذیرفته شده، اقدام لازم را به عمل خواهند آورد.

4 – شروع به آموزش افراد ثبت نام شده از لیست جایگزینی مرحلة دوم، تاریخ 1/8/1388 خواهد بود.

5 – لیست اسامی افرادی که جهت شروع دوره ثبت­نام نموده­اند، حداکثر تا پایان وقت اداری روز 29/7/1388 و نیز تاریخ شروع دوره آنان حداکثر تا تاریخ 5/8/1388 به صورت نمابر به دبیرخانه اعلام گردد.

6 – عدم اعلام آمادگی به صورت فوق الذکر تا تاریخ 25/7/1388 به منزله انصراف خواهد بود.

لازم به ذکر است افراد مربوطه در صورت عدم ثبت نام و شروع دوره، مشمول محرومیت از شرکت و پذیرش در دوره بعد آزمون پذیرش دستیار رشته های تخصصی بالینی پزشکی نخواهند بود. /ح

روابط عمومی

دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی

[ بدون نام ] یکشنبه 19 مهر 1388 ساعت 10:34 ب.ظ

قوانین اینها لحظه به لحظه فرق می کند
فکر نکنم بین اعلام امادگی و ثبت نام یک هفته بیشتر طول بکشه
بهتره تصمیم قاطع بگیری بعد اعلام کنی
ا توجه به اینکه انصرافی ها هم میتوانند امتحان بدهند فکر نمی کنم مشکلی داشته باشی البته بعد از تسویه حساب.
به سایت سنجش پ قسمت دستیاری۳۶ مراجعه کن شاید بیابی

مستاصل یکشنبه 19 مهر 1388 ساعت 09:44 ب.ظ


بچه ها سلام خسته نباشین من بیهوشی ذخیره قبول شدم نفر سوم هستم یک سری سوال دارم که یکی این است که اگر اعلام امادگی کنم انوقت حتما باید پبت نام کنم یا نه به من گفتن برم سایت سازمان سنجش سوالهلم را ببینم من رفتم اما پیدا نکردم لطفا بگیین کدام قسمت سایت سنجش برم /

ممنونم خواهش میکنم جواب بدین

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد