خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

جزئیات طرح تحول آزمون دستیاری/ دومرحله ای شدن پذیرش در آزمون

 

جزئیات طرح تحول آزمون دستیاری/ دومرحله ای شدن پذیرش در آزمون دستیاری

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به جزئیات طرح تحول دستیاری از اعمال تغییرات پذیرش دستیار از دوره سی و هشتم آزمون دستیاری و نحوه تاثیر آزمون چهارگزینه ای و درون دانشگاهی خبر داد.

انجام طرح تحول نظام پذیرش دستیار در دو مرحله

دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: طرح تحول نظام پذیرش دستیار در دو مرحله انجام می گیرد که در مرحله اول تغییرات همچنان در آزمون متمرکز و در مرحله دوم تغییرات در آزمونهای درون دانشگاهی اعمال خواهد شد اما به گونه ای برنامه ریزی شده است که روند آزمون و پذیرش طولانی نشود.

انجام تغییرات طرح تحول از دوره سی و هشتم آزمون دستیاری

محققی خاطرنشان کرد: این دوره از تغییرات در آزمون دستیاری در مرحله اول همچنان در آزمون کتبی و متمرکز انجام می گیرد و با توجه به برنامه ریزیهای صورت گرفته تغییرات در آزمون اسفند ماه سال جاری که دوره سی و هفتم محسوب می شود، اعمال نخواهد شد و در صورت انجام همه تمهیدات، تغییرات طرح تحول از دوره سی و هشتم اجرا می شود.

تاثیر 20 درصدی مصوبات در آزمون و سایر تغییرات در محتوای آزمون

وی اضافه کرد: تاثیر مصوبات مربوط به آزمون متمرکز 20 درصد از نمره کل خواهد بود و سایر تاثیرات مربوط به محتوای آزمون خواهد بود. این تغییرات به گونه ای است که برای آزمون متمرکز کتبی و چند گزینه ای ضرایب متفاوتی بر سئوالات و بر حسب انتخاب رشته های مختلف داوطلبان اعمال خواهد شد.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی یادآور شد: در واقع این نوع تغییر تمهیدی است برای هدایت افراد به رشته های مورد علاقه خودشان. در این نوع پذیرش تا حدودی رشته ها و انتخاب تعداد آن محدود می شود اما انتخاب محل محدود نمی شود.

نقش مصاحبه ساختارمند و اعمال نتایج آزمون داخل دانشگاهی در انتهای دوره کارورزی در مرحله دوم

وی با اشاره به مرحله دوم طرح تحول پذیرش دستیار پزشکی گفت: در این مرحله نقش دانشگاهها و گروه های آموزشی بیشتر از گذشته می شود و موضوعاتی از جمله مصاحبه ساختارمند، اعمال نتایج آزمون داخل دانشگاهی در انتهای دوره کارورزی در این مرحله اعمال می شود.

تشکیل کارگروه کارشناسی برای تدوین آیین نامه اجرایی

محققی اجرای این مصوبات را منوط به تنظیم آیین نامه اجرایی دانست و به مهر گفت: در آیین نامه اجرایی ظرفیت قابل اجرا بودن مصوبات در نظر گرفته شده است. یک کارگروه کارشناسی متشکل از صاحبنظران تشکیل شده و مسئولیت تدوین آیین نامه اجرایی را بر عهده گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ما مطمئن هستیم التهاباتی که پیش از این در آزمونهای دستیاری پیش می آمد با اجرای این تغییرات به مراتب کاهش می یابد و با تلاشهایی که پزشکان عمومی برای رقابت در آزمونهای ملی انجام می دهند به انتخابهای بهتر و موفقیتهای بالاتری نائل می شوند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره فعالیتهایی که به موازات این تغییرات انجام می گیرد به مهر گفت: در کنار اجرای این تغییرات ظرفیتهای دستیار به طور منطقی توسعه پیدا می کند و سایر مشکلات شناسایی شده این آزمون نیز مرتفع می شود.

نحوه شکل گیری گزینش دستیاری در ایران

وی تاکید کرد: شیوه گزینش دستیاری در ایران شیوه مخصوص به خود ما است و تغییرات آن نیز براساس شناخت مقتضیات آموزش پزشکی و دانشگاههای علوم پزشکی شکل گرفته است اما تلاش می شود در آن از فرمولها و مدلهای علمی و همچنین روشهای آماری معتبر به طور صحیح در این تغییرات استفاده شود. البته یکی از خلاهایی که در این زمینه وجود داشت در مورد نقش دانشگاهها بود که همه اینها به روشی ساختارمند قابل انجام و بدون نگرانی از مخدوش شدن موازین عادلانه در این آزمون پیاده می شود.

محققی تغییرات در نحوه پذیرش دستیاری را تحول مهمی دانست که با توجه به زمان درخواست شده برای انجام این تغییرات این اصلاح می تواند در زمان مناسب و بدون تنش اعمال شود.

نظرات 20 + ارسال نظر
دکتر پرتقالی سه‌شنبه 6 مرداد 1388 ساعت 01:47 ب.ظ

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: درست است که با اجرای حکومت دینی نمی توان عدالت را در کل جهان اجرا کرد، اما حکومت دینی زمینه ساز حاکمیت عدل جهانی حضرت مهدی(عج) خواهد بود و امروز شاهد هستیم که در دنیای کنونی زمینه‌های خوبی برای این موضوع فراهم شده است.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 6 مرداد 1388 ساعت 01:44 ب.ظ

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) گفت: دفن اموات در قبور عمومی و خصوصی قطعات جدید بهشت زهرا (س) از دیروز آغاز شد.

محمود رضاییان اظهار کرد: تمامی امکانات مانند آب شرب، سرویس‌های بهداشتی و غیره، در این قسمت‌ها آماده شده تا مراجعان به بهشت زهرا (س) با مشکلی مواجه نشوند.

وی افزود: از 50 هکتار طرح توسعه، پنج هکتار آن طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از ابتدای خرداد آماده شده و عملیات عمرانی در دیگر بخش‌ها نیز در حال انجام است.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) ادامه داد: از پنج هکتار آماده شده قطعات جدید، قبور دو قطعه آماده شده و قبور دو قطعه دیگر در حال آماده‌سازی است.

رضاییان با بیان این که رزرو قبر به دلیل محدودیت در تعداد قبور بهشت زهرا(س) متوقف شده بود، خاطرنشان کرد:‌ با توجه به آغاز دفن متوفیان در قطعات جدید، امکان رزرو قبر مجددا فراهم شده است.

وی افزود: نزدیکان در زمان دفن متوفی می‌توانند قبور جنبی را نیز رزرو کنند، اما استفاده از طبقه دوم قبر مورد استفاده قرار گرفته نیز، خود به خود به آن‌ها واگذار می‌شود.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) افزود: میانگین تعداد قبور مورد نیاز در بهشت زهرا(س) را روزانه 150 مورد در نظر می‌گیریم که معمولا با کمی تغییر، این تعداد محقق می‌شود. به همین دلیل با رخ دادن حوادثی مانند سقوط هواپیما که چند روز پیش رخ داد و حدود 50 درصد مسافران آن در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شدند، با مشکل کمبود قبر در قطعات قدیمی مواجه نشدیم.

[ بدون نام ] یکشنبه 4 مرداد 1388 ساعت 10:39 ب.ظ

خنده داره واقعا!

دفتر رئیس‌جمهور که ظهر امروز برکناری محمدحسین صفارهرندی را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وی ابلاغ کرده بود، در اقدامی عجیب و تنها به فاصله چند ساعت، این خبر را تکذیب کرد. به گزارش رجانیوز، ساعت 14:30 امروز (یکشنبه) برکناری صفارهرندی از سوی دفتر رئیس‌جمهور به وی ابلاغ شد. هرندی نیز دقایقی پس از ابلاغ این حکم، با تعدادی از مدیران و همکاران خود خداحافظی و محل وزارتخانه را ترک کرد. همزمان با ابلاغ برکناری صفارهرندی، محمدعلی خواجه‌پیری به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شد. خواجه‌پیری هم با تأیید انتصاب خود به این سمت، به خبرنگار ایسنا گفت: این حکم به تازگی به من ابلاغ شده و تا معرفی وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این سمت فعالیت می‌کنم. متعاقب انتشار این خبر و خبر برکناری حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای از وزارت اطلاعات، مشخص شد بنا بر اصل 136 قانون اساسی دولت رسمیت ندارد و رئیس‌جمهور باید کل کابینه را برای رأی اعتماد مجدد به مجلس شورای اسلامی معرفی کند. برابر این اصل از قانون اساسی، چنانچه بیش از نیمی از اعضای هیئت وزیران تغییر کنند، رئیس‌جمهور باید مجدداً کل کابینه را برای اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی کند. پس از اطلاع از این مسئله، دفتر رئیس‌‎جمهور که برکناری صفار را ظهر امروز به وی ابلاغ کرده بود، در اقدامی عجیب، ابلاغیه‌ی خود را تکذیب کرد و با تأیید برکناری اژه‌ای، اخبار منتشر شده در زمینه برکناری سایر وزرا را تکذیب کرد.

۳۴۰ یکشنبه 4 مرداد 1388 ساعت 10:24 ب.ظ

آیا با ۳۴۰ میشه توی ذخیره ها فبول شد؟چه رشته ای امکان قبولی هست؟

[ بدون نام ] یکشنبه 4 مرداد 1388 ساعت 07:43 ب.ظ

بابا بزرگ سلام شما هم عجب غیبگویی هستی ها خوب معلومه که امسال اجرا نمی شه خودش گفته اگر همه زمینه ها جور شود از دوره ۳۸ یعنی سال دیگر اجرا خواهد شد.
بابا بزرگ از ذخیره ها خبری داری؟متشکرم

بابا بزرگ یکشنبه 4 مرداد 1388 ساعت 05:52 ب.ظ

فکر نمی کنم برای امسال اجرا بشه

بنظر من در کشوری مثل ایران که همه چیز بر مبنای پارتی بازی است اصلا خوب نیست

حسام یکشنبه 4 مرداد 1388 ساعت 05:32 ب.ظ

ایاجزوات دکترتسلیمی به دست کسی رسیده؟میخواستم بپرسم کیفیتش چگونه است؟کلاجزوات بسیج ایران خوبه؟

[ بدون نام ] یکشنبه 4 مرداد 1388 ساعت 04:46 ب.ظ http://www.dastyarii.blogsky.com

تست

[ بدون نام ] یکشنبه 4 مرداد 1388 ساعت 02:24 ب.ظ

منتظر عزیز سلام
نمره من هم ۳۲۵ وسهمیه من هم مناطق محروم غیر بومی (استان مرکزی)بود.البته فکر می کنم که حالا دیگر سهمیه ازاد حساب می شوم.
فکر می کنم اشتباه کردم که سهمیه خانمها را نزدم.
رشته های زنان - داخلی - بیهوشی - اطفال - عفونی - در بیشتر شهر ها را زدم.
موفق باشید.

اسماعیل به بابا بزرگ یکشنبه 4 مرداد 1388 ساعت 01:21 ب.ظ

بابابزرگ جونم سلام . نظرت راجع به تغییراتی که قراره در نحوه ی پذیرش دستیاری اعمال بشه چیه ؟ خوبه یا به ضرر داوطلب هاست . قربونت

رادیو اهواز یکشنبه 4 مرداد 1388 ساعت 11:41 ق.ظ http://www.leo.mycroc.com

سلاااااااااااام!
این یه سایت فیلتر شکن که چندان بد نیست:
www.leo.mycroc.com

[ بدون نام ] یکشنبه 4 مرداد 1388 ساعت 11:03 ق.ظ

بازم یه بامبول جدید سوار کردن

[ بدون نام ] یکشنبه 4 مرداد 1388 ساعت 10:24 ق.ظ

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=917865

تهران:۰۹:۵۲ , ۱۳۸۸/۰۵/۰۴


وزارت بهداشت اعلام کرد:
جزئیات ثبت نام آزمون دکتری تخصصی رشته های علوم پایه پزشکی
آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت سال تحصیلی 89 - 88 آبان ماه سال جاری برگزار می شود و داوطلبان این آزمون فرصت دارند در روزهای 4 تا 24 شهریورماه در این آزمون ثبت نام کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام این آزمون در روزهای 4 تا 24 شهریور ماه صرفاً از طریق اینترنت به آدرس http://sanjeshp.ir انجام می گیرد.

آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت سال تحصیلی 89 - 88 روز 8 آبان ماه سال جاری راس ساعت 9 صبح در پنج شهر تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز و در 44 رشته برگزار خواهد شد.

اطلاعات مربوط به رشته ها، مدارک مورد پذیرش، مواد امتحانی و ضرایب آنها در سایت مرکز سنجش به اطلاع داوطلبان رسیده است و اطلاعات نهایی هنگام ثبت نام اعلام می شود.

دارا بودن یکی از مدارک زبان انگلیسی MHLE، TOLIMO، TOEFL، MCHE و MELAB از شرایط اختصاصی شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت سال جاری است.

دکتر محمدحسین اسدی - دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی پیش از این در گفتگو با مهر از افزایش تعداد رشته - محل‌های دکتری تخصصی علوم پایه پزشکی در سال تحصیلی آینده خبر داده بود.

داریوش یکشنبه 4 مرداد 1388 ساعت 08:48 ق.ظ

مرکز بهداشت شهرستان ساوجبلاغ جهت مراکز بهداشتی درمانی منطقه طالقان به پزشک خانواده با شرایط مناسب نیاز دارد.لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۲۳۸۶۰۶-۰۲۶۲ (واحد گسترش) یا شماره همراه ۰۹۱۹۳۶۷۳۴۶۳ تماس حاصل فرمایید.

[ بدون نام ] یکشنبه 4 مرداد 1388 ساعت 12:44 ق.ظ

10:15 عصر شنبه، 3 مرداد 1388

فردا صدای سبزها در مسجد صدا و سیما شنیده می‌شود
مجلس ختم شهید محسن روح‌الامینی، از شهدای جنبش سبز، روز یکشنبه در مسجد بلال برگزار می‌شود.



به گزارش «موج سبز آزادی» در حالی که بسیاری از خانواده‌های شهدای جنبش سبز حتی از برگزاری یک مراسم کوچ برای فرزندان خود نیز منع شده‌اند، دکتر روح‌الامینی پدر این شهید جنبش سبز که به محافل اصولگرا نزدیک است، موفق شد برای برگزاری مراسم ختم فرزند خود، با مسجد بلال که متعلق به سازمان صدا و سیما است، هماهنگی کند.

ضرغامی و چند تن دیگر از مسئولان صدا و سیما به محض مطلع شدن از درگذشت فرزند روح‌الامینی، در صفحه اول روزنامه جام جم متعلق به صدا و سیما به وی پیام تسلیت دادند و اکنون هم مسجد بلال را برای برگزاری مراسم ختم محسن روح‌الامینی در اختیار خانواده‌ی وی قرار دادند.


در همین حال «موج سبز آزادی» کسب اطلاع کرده که بسیاری از فعالان جنبش سبز قصد دارند در این مجلس ختم شرکت کنند تا ضمن ابراز همدردی با خانواده‌ی این شهید و تاکید بر تداوم راه او، بار دیگر نسبت به فجایع پیش آمده پس از کودتای انتخاباتی اعتراض کنند.

[ بدون نام ] یکشنبه 4 مرداد 1388 ساعت 12:42 ق.ظ

http://www.asriran.com/fa/pages/?cid=78919

این بار حادثه به سراغ قطار تهران-مشهد رفت

در جریان ریل‌گذاری قطار شهری مسیر ورامین ـ پیشوا یک نفر بر اثر برخورد قطار با ریل‌های در حال تخلیه جان باخت.

در جریان ریل‌گذاری قطار شهری مسیر ورامین ـ پیشوا یک نفر بر اثر برخورد قطار با ریل‌های در حال تخلیه جان باخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، بعداز ظهر امروز قطار فوق‌العاده ساعت 16 تهران ـ مشهد در مسیر حرکت خود بین ایستگاه‌های ورامین ـ پیشوا در محل قلعه‌سین بر‌اثر برخورد با ریل‌های در حال تخلیه برای احداث قطار شهری‌ منجر به فوت یکی از کارگران مشغول به کار شد.

مهدی مهدی‌زاده فرماندار‌ ورامین اظهار داشت: پس از اتمام زیرساخت‌های قطار شهری مسیر ورامین ـ پیشوا کارگران مشغول ریل‌گذاری بودند که بر اثر برخورد قطار مسیر تهران ـ مشهد با ریل‌های در حال تخلیه تعدادی از کارگران مصدوم شدند که پس از مداوای پزشک قطار به بیمارستان منتقل شدند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه یک نفر از کارگران بر اثر این حادثه جان باخت.

مهدی‌زاده تصریح کرد: به دلیل این برخورد تعدادی از شیشه‌های قطار شکسته شده بود که سریعا تعمیر شد و قطار به مسیر خود ادامه داد.

فرماندار‌ ورامین در پایان یادآور شد: در حال حاضر مسیر حرکت قطارهای تهران ـ مشهد باز است‌.

‌پروژه قطار شهری یکی از پروژه‌های مهم ورامین است که پس از اتمام مرحله زیرسازی و ابنیه‌گذاری هم‌اکنون در فاز دوم در حال ریل‌گذاری است و پس از اتمام این فاز با ورود قطار به این خط قطار شهری مسیر ورامین ـ پیشوا افتتاح می‌شود.

[ بدون نام ] یکشنبه 4 مرداد 1388 ساعت 12:10 ق.ظ

احترام السادات نواب صفوی (مادر زهرا رهنورد) طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری خواستار شد
زندانیان بیگناه و فرزندم که در وقایع اخیر بازداشت شدند را آزاد کنید
قلم - احترام السادات نواب صفوی (مادر زهرا رهنورد) در نامه‌ای به مقام معظم رهبری آزادی زندانیان بیگناه و فرزندش که در وقایع اخیر بازداشت‌شده‌اند را خواستار شد.

به گزارش قلم نیوز،‌ متن نامه احترام السادات نواب صفوی به این شرح است:

بسمه تعالی

محضر حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی

با سلام

خاطر شریف هست که در تیرماه 1360 آنگاه که به تیغ جفای نفاق مجروح شده و در بیمارستان بستری بودید، دختر نوعروسم را برای جاری کردن خطبه عقد خدمت شما فرستادم و این نهایت ایمان وا عتقاد مرا به شما ثابت می‌کند هر چند در میانه راه پیک اجل سرآمد و فرزندم در اثر سانحه تصادف رانندگی در روز ازدواج خود پیراهن ابدیت پوشیده واز دنیا فانی رخت بربست.

من نیز چون دیگر مادران نسل انقلاب در همه فراز و فرودهای پیش و پس از انقلاب در کنار شما بوده و با فرزندان مبارزم تلخ وشیرینی روزگار را چشیده و از زندان و شکنجه و تبعید پیش ازانقلاب تا جنگ و توطئه نفاق و خطراتی که خود بیشتر مستحضرید را در کنار ایشان و پس از انقلاب تا امروز لمس کرده‌ام.

از آن زمان که همسنگر مادران وهمسران شهید در پشت جبهه خدمت می‌کرده‌ام تا امروز که با قلبی داغدار و تنی بیمار 86 سال سن دارم بر عهد خود با خدا و پیمانم با امام و شهدا ثابت قدم بوده و از حضرتش می‌خواهم که باعاقبت بخیری و سلامت دین به میثاق خود پایدار بمانم.

نبود شب وروزی که سکانداران کشتی انقلاب را دعا نکنم تا در امتحانات سخت الهی پیروز شده و از این شجره طیبه‌ای که با خون‌های پاک راست قامتان جاودانه تاریخ آبیاری شده به رسم امانت صیانت کنند و از گزند آفت‌ها و عوارض مصون نگه دارند.

پسر ارشدم که 62 سال سن دارد مهندس شاپور کاظمی که خدمتگزار علمی‌کشور است اکنون ، پس از انتخابات در زندان به سر می‌برد و یک ماه است که نگران او هستم او دارای همسری بیمار ، سه فرزند، عروس، داماد و نوه می باشد و دارای زندگی معمولی و آبرومندانه است، فرزند من شخصی زبده با بیش از 40 سال سابقه خدمت در عرصه مخابرات کشور است و اکنون حداقل به واسطه او، روزی 300 نفر درکارخانه به طور مستقیم و بیش از میلیونها نفر به طورغیر مستقیم از خدمات علمی او بهره‌مند می‌شوند ، ناگهان امروز مطلع شدم ، که او مورد تهمت قرارگرفته که وابسته به بیگانگان یا از سردامداران اغتشاشات است.

این تهمت یا از سراشتباه است یا کذب محض، چنین رفتاری از روحیه وطن‌خواه و ملی او و سابقه خانوادگی ما به‌دور است و من مفتریان را به خدا واگذار می‌کنم که بی‌شک او دادرس‌ترین وکیل است و از حکومت عدل الهی کسی را گریزی نیست.

لذا از جنابعالی که در کسوت ولی امر مسلمین و پناه بی‌پناهان هستید تقاضا دارم با آزادی وی تسکین قلب مجروح مادر در انتظار او و با آزادی سایر بیگناهان همه مادران و همسران و فرزندان چشم به‌راه را دلشاد کنید با امید آنکه نظام اسلامی‌مان همیشه برقرار باشد.

احترام السادات نواب صفوی

[ بدون نام ] یکشنبه 4 مرداد 1388 ساعت 12:08 ق.ظ

http://www.ghalamnews.ir/news-21234.aspx

برادر زهرا رهنورد بیش از یک‌ماه در بازداشت به سر می‌برد
رهنورد: ایراد اتهام و افتراپراکنی علیه بردارم قابل تحمل نیست/به فضای بی‌اعتمادی دامن نزنید
قلم - همسر میر حسین موسوی به فعالان سیاسی توصیه کرد که با پاس داشتن حریم اخلاق ، دین خود را به دنیای خود و دیگران نفروشند و به جای گره زدن اعتراضات مدنی مردم به دشمنان خارج از کشور و مستند سازی موهن جهت مخدوش کردن چهره افراد ، از ارتکاب چنین رفتارهای نامشروعی دست بردارند و به فضای بی‌اعتمادی دامن نزنند.


به گزارش قلم‌نیوز، زهرا رهنورد درباره انتشار اخباری توسط برخی از رسانه‌ها و نمایندگان مجلس، ضمن تکذیب اخبار منتشره و تقبیح روش‌های غیراخلاقی و شکستن حریم قانون و اخلاق گفت: بیش از یک ماه است که مهندس کاظمی در بازداشت به سر می‌برد و طی این مدت ضمن اینکه خانواده و والدین پیرم را به صبر و توکل دعوت کرده‌ام خود نیز از ایجاد تنش و حتی اقدامات رسانه‌ای اجتناب ورزیدم.
همسر مهندس موسوی کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: به والدینم گفته‌ام که برادرم نیز همانند همه کسانی که به سرنوشت کشور خود علاقه‌مند بوده ودر زندان به سرمی‌برند و با توجه به اینکه فردی غیر سیاسی است به زودی آزاد می‌شود.
وی به انتشار اخباری در خصوص اتهامات برادر خود از سوی یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس اشاره کرد و به ایلنا گفـت: انتشار چنین اخبار کذبی توسط یک نماینده مجلس و بدنبال آن موج مهندسی شده ایراد اتهام و افترا پراکنی و تشویش اذهان عمومی علیه بردارم را قابل تحمل ندانسته و به همین دلیل بنده را وادار به پاسخگویی و پیگیری این اتهامات از طریق مجاری قانونی کرد.
رهنورد با بیان اینکه برادر خود را جدا از برادران و خواهران دستگیر شده دیگر تصور نکرده و به همین دلیل از طرح مستقلانه نام وی طی این مدت خودداری کرده بودم، اظهارداشت: تاکنون از همه روش‌های قانونی و مسالمت آمیز توام با بردباری و متانت برای آزادی وی و دیگر بازداشت شدگان استفاده کرده‌ایم و امیدوار بودیم قانون و دادرسی منصفانه جریان داشته باشد اما اکنون شاهد سناریوی مهندسی پرونده سازی و تمسک به روش‌های غیر اخلاقی و منافی اصول و قوانین توسط برخی از مفتریان هستیم که متاسفانه برای نیل به مقاصد کوتاه مدت سیاسی خود و تبارشان ، حیثیت و آبروی افراد را به بازی می‌گیرند با این تصور که با روش‌های انحرافی می‌توانند سرپوشی بر اعمال ارتکابی نافی قانون و اخلاق خود بگذارند.
رهنورد با تاکید بر اینکه با فرافکنی و اتهام زنی نمی‌توان اذهان عمومی را مشوش و حقایق را مکتوم کرد، هشدار داد: پرونده سازان بدانند با تداوم چنین مشی‌ای غضب الهی دامنگیرشان خواهد شد و ملت نیز ایشان را مطرود کرده و اعمال فشار بر مهندس موسوی و من کارگر نخواهد بود. من اعلام می‌کنم که اگر از مهندس کاظمی به زور اقرا برگیرند یا صدها برگ بر ضد مهندس کاظمی چاپ کنند و ارائه دهند نه من و نه ملت این‌ها را باور نخواهند کرد.
وی با طرح این پرسش که یک نماینده مجلس با چه مجوزی به اطلاعات محرمانه و نوع اتهام افراد دسترسی داشته و با وجود محرمانه بودن تحقیقات آن اکاذیب را منتشر می‌کند ؟ ادامه داد: برخی با چشم پوشی از همه قوانین و مقررات و اخلاق و شرع ، چوب حراج به آبروی افراد می‌زنند و این بدترین رفتاری است که هرگز نمی‌توان با هیچ توجیهی از افراد دارای دیانت و اخلاق انتظار داشت.
رهنورد با تاکید براینکه شعار صیانت از کرامت انسان‌ها نباید فقط مصرف انتخاباتی داشته باشد، تصریح کرد: زمانی که شعار صیانت از کرامت انسان‌ها سرداده می‌شود باید در عرصه عمل نیز از اتهام پراکنی و دروغگویی پرهیز و بر قانون مداری و به رسمیت شناختن تکثر اجتماعی و آزادی‌های فردی و مدنی آنچنان که در اصول مختلف قانون اساسی امده توجه کرد.
همسر مهندس موسوی در ادامه این مصاحبه به معرفی بردار خود پرداخت و گفت: مهندس شاهپور کاظمی با 62 سال سن شخصیتی علمی و غیرسیاسی و البته حق طلب و عدالتخواه است. وی درزمره متخصصان صاحب نام و برجسته مخابراتی کشور با تحصیلات الکترونیک و فیزیک بوده که از بدو انقلاب تلاش کرده علم و دانش خود را در خدمت میهن اسلامی قرار دهد. و با هدف توسعه خدمت رسانی به صنایع الکترونیک و مخابراتی از خروج ارز از کشور جلوگیری کرده و تا کنون نیز به بومی سازی فناوری‌های نوین مخابراتی پرداخته است.
رهنورد ادامه داد: او می‌توانست مانند بسیاری دیگر از نخبگان مشمول فرار مغزها باشد و دانش خود را در خدمت بیگانگان بگذارد اما او با دست خالی و تحمل همه سختی‌هایی که در راه تولیدکنندگان کشور وجود دارد در کشور ماند و با احداث کارخانه‌ای منابع تغذیه الکترونیک کشوررا تامین کرد.
وی افزود: برادرم در سخت‌ترین شرایط خدمات مخابراتی و الکترونیکی به صنایع جنگی ارائه داد و پس از جنگ نیز بعنوان یک کار آفرین نمونه ، استانداردترین خدمات الکترونیکی و مخابراتی را در صنایع خرد و کلان مخابراتی نظیر تلفن همراه ، خودروسازی و تامین برق کشور ارائه داده و بعنوان عضوی از صنف مخابرات، شخصیتی شناسنامه دار و موجه در حوزه تخصصی خود است.
رهنورد با بیان اینکه برادرم مانند سایر متخصصان کشور فردی وطن پرست با عواطف میهنی و سنتی غلیظ است ، اظهارداشت: هیچونه برچسب و اتهامی در مورد وی از قبیل اغتشاش طلبی ، رابطه با بیگانگان و حضور در خانه‌های تیمی قابل تصور نیست. از طرح چنین اتهاماتی علیه برادرم به خداپناه برده اما برای روشن شدن اذهان متذکر می‌شوم که مهندس کاظمی دارای سه فرزند ، عروس ، داماد و نوه می باشد و تردد وی به خارج از کشور هم به جهت معالجه بیماری خاص همسرش و هم انتقال دانش و فناوری‌های نوین مخابراتی به کشور بوده است. این امر را نیز نباید فراموش کرد که داشتن گرین کارت، فاقد عنوان مجرمانه است مگر اینکه عده‌ای بخواهند از آن برای پرونده سازی استفاده کنند.
وی به فعالان سیاسی توصیه کرد که با پاس داشتن حریم اخلاق ، دین خود را به دنیای خود و دیگران نفروشند و به جای گره زدن اعتراضات مدنی مردم به دشمنان خارج از کشور و مستند سازی موهن جهت مخدوش کردن چهره افراد ، از ارتکاب چنین رفتارهای نامشروعی دست بردارند و به فضای بی‌اعتمادی دامن نزنند.
زهره کاظمی با بیان اینکه در شرایط کنونی بیش از هر چیز وحدت ملی و همبستگی سرمایه‌های اجتماعی برای اعتلای ایران ، دغدغه اصلی همه دلسوزان کشور و همه دلواپسان آرمان‌های انقلاب است، اظهارداشت: سکوت من در این مدت بر این مبنا بوده که تصور می‌کردم برادرم بعنوان فردی که علاقه مند به سرنوشت کشور است به زودی آزاد خواهد شد و دلیلی ندیدم برای او امتیاز خاصی قائل شوم اما اکنون شاهد کلید خوردن یک پروژه غیر اخلاقی و غیر قانونی هستم که طبعا از مجاری قانونی و مراجع ذیربط پیگیری خواهم کرد و ضمن اعاده حیثیت، نسبت به تشویش اذهان عمومی و ایراد تهمت ، افترا ، نشراکاذیب و دیگر عناوین مجرمانه پرونده سازان اقدامات لازم را معمول خواهم داشت.

[ بدون نام ] شنبه 3 مرداد 1388 ساعت 11:52 ب.ظ


[ بدون نام ] شنبه 3 مرداد 1388 ساعت 11:47 ب.ظ

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد