خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان از30 اردیبهشت

با اعلام نتایج نهایی آزمون دستیاری؛
دبیر شورای آموزش پزشکی خبرداد: آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان از30 اردیبهشت
انتشار کارنامه و آغاز مهلت اعتراض از10اردیبهشت

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با اعلام جزییات نحوه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان نهایی سی و ششمین دوره آزمون دستیاری تخصصی در دانشگاه‌های محل پذیرش، گفت: ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان نهایی از30 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

دکتر محمدعلی محققی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به انتشار کارنامه کلیه شرکت کنندگان واجد شرایط آزمون مجاز به انتخاب رشته از 10 اردیبهشت، گفت: بر این اساس این دسته از افراد می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir  با وارد کردن کد رهگیری کارنامه خود را مشاهده کنند.

وی در خصوص مهلت اعتراضات به کارنامه، تصریح کرد: دریافت اعتراضات فقط پس از دریافت کارنامه و حداکثر تا پایان وقت اداری20 اردیبهشت ماه از طریق تکمیل فرم مربوطه که در زمان مذکور در سایت اینترنتی فعال می‌باشد امکان پذیر است.

وی با اشاره به ثبت‌نام و مراجعه پذیرفته‌شدگان نهایی از 30 اردیبهشت تا 10 خرداد ماه به دانشگاه محل پذیرش، خاطرنشان کرد: کلیه پذیرفته‌شدگان، باید با توجه به سهمیه پذیرش خود در هنگام ثبت‌نام، اصل مدارک لازم جهت استفاده از سهمیه مورد نظر را براساس مندرجات راهنماها و دستورالعمل‌های مربوطه، به دانشگاه محل پذیرش ارائه کنند.

آغاز دوره آموزشی استعدادهای درخشان و افراد ملزم به انجام تعهدات از اول مهر

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با بیان اینکه از اول شهریور ماه آموزش پذیرفته شدگان آزمون پذیرش دستیار آغاز می‌شود، اظهار کرد: دانشجویان پزشکی که با استفاده از مقررات رتبه‌های برتر، استعدادهای درخشان، تسهیل ازدواج جوانان و غیره مجاز به شرکت و پذیرش در آزمون مذکور بوده‌اند، در صورت عدم اتمام دوره آموزشی مرحله پزشکی عمومی ازاین موضوع مستثنی هستند.

وی افزود: همچنین پذیرفته‌شدگان آزمون که مطابق مقررات ملزم به ادامه انجام خدمات قانونی خود تا پایان شهریور ماه 88 هستند از این موضوع مستثنی هستند، البته افراد مستثنی باید در زمان مذکور ثبت‌نام و دوره آموزشی آنها از اول مهرماه آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه عدم ثبت‌نام در زمان مقرر و یا عدم شروع به آموزش از اول شهریور ماه به منزله انصراف قطعی پذیرفته شده محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: کلیه شرکت کنندگان در آزمون که انتخاب رشته کرده‌اند ولی پذیرفته نشده‌اند در صورت عدم تمایل به شرکت در مراحل جایگزین‌ باید مراتب را از طریق دورنویس به شماره 88364528 و یا سایت اینترنتی http://sanjeshp.ir از 30 اردیبهشت ماه تا 10 خرداد ماه اعلام کنند.

گفتنی است، نتایج نهایی سی و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار پزشکی شب گذشته اعلام شد و طی آن از حدود 17 هزار شرکت کننده در این آزمون یک هزار و851 نفر در 25 رشته تخصصی آزمون دستیاری پذیرفته ‌شدند.

تأیید سلامت آزمون دستیاری87 از سوی سازمان بازرسی کل کشور....
نحوه برخورد با متقلبان آزمون دستیاری پزشکی/ احتمال ابطال مدرک طبابت....
تغییر تقویم آزمون؛ بلای جان دستیاری/ تغییر چندباره زمان اعلام نتایج.....

مدیرکل حراست وزارت بهداشت با تایید سلامت کامل آزمون سی و ششمین دوره آزمون دستیاری گفت: سازمان بازرسی کل کشور در جلسه مشترک با مسئولان وزارت بهداشت بر سلامت آزمون دستیاری امسال صحه گذاشت.

دکتر زعیم کهن در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در جلسه مشترک مسئولان وزارت بهداشت با سازمان بازرسی کل کشور کلیه فرآیند آزمون و همچنین کلیه اسناد و مدارک سی و ششمین دوره آزمون دستیاری بررسی شد و سازمان بازرسی کلیه این مراحل را تایید کرد.

وی اضافه کرد: فرآیند آزمون، سئوالات آزمون، صلاحیت شرکت کنندگان، آیین نامه های مربوطه و امنیت جلسات آزمون در این جلسه مورد بررسی سازمان بازرسی کل کشور قرار گرفت.

زعیم کهن یادآور شد: شائبه خرید و فروش سئوالات آزمون دستیاری به دلیل نبود هیچ استدلال قانونی از سوی مسئولان سازمان بازرسی مطرح نشد.


نحوه برخورد با متقلبان آزمون دستیاری پزشکی/ احتمال ابطال مدرک طبابت
وقتی در سال 84 و پس از تایید تخلف در آزمون دستیاری ابطال مجوز نظام پزشکی متخلفین مطرح شد کمتر کسی فکر می کرد متقلبان از وزارت بهداشت برای ادامه تحصیل در این دوره به قوه قضائیه شکایت کنند. در گزارشی به نحوه برخورد با این متقلبان می پردازیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در سال 84 دکتر بهرام عین اللهی - دبیر وقت شورای آموزش پزشکی و تخصصی از اعلام آمادگی این دبیرخانه برای پیشگیری، پوشش و حفاظت از آزمون دستیاری سال جاری خبر داده بود و در ادامه سخنان خود به این نکته اشاره کرد که ما معتقدیم قوانین باید طوری تدوین شود که هیچ فردی نتواند دست به تخلف بزند و اگر هم فردی تخلف کرد مجوز نظام پزشکی اش را باطل می کنیم.

وی تصریح کرد: پزشک متخلف در هر سال تحصیلی که باشد با او برخورد شده و اخراج می شود. افراد متخلف به دستگاه های قضایی کشور معرفی می شوند.

اما پس از گذشت چند ماه روند رسیدگی به تخلفات آزمون دستیاری سال 82 کند و فشارهایی مبنی بر قرائت نشدن گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس وارد شد. نمایندگان در گفتگو با مهر بر این نکته تاکید داشتند که این گزارش باید هر چه سریعتر قرائت شود.

علیرضا زاکانی - عضو هیئت تحقیق و تفحص از آزمون دستیاری تعداد متهمین پرونده تخلفات این آزمون را 41 پرونده ذکر می کند و می گوید: این تعداد پرونده از دادسرا به وزارت بهداشت منعکس شد و طبق قانون در وزارت بهداشت، حکم بدوی و نهایی آنها توسط مجموعه های مسئول صادر شد و طبق آخرین اخبار حدود 21 نفر از متهمان این پرونده ها از دانشگاه ها اخراج شده اند و پرونده های سایر متهمان نیز در دست پیگیری است.

در این میان پیشکسوتان جامعه پزشکی و انجمن های پزشکی با موضوع گیری نسبت به موضوع تقلب در آزمون دستیاری معتقد بودند به این دلیل که متقلبین صداقت، امانت  و درستکاری را لازمه علم پزشکی است را زیر پا گذاشته اند، باید مدرک پزشکی عمومی آنها نیز باطل شود.

این در حالی بود که خبرهایی از گوشه و کنار مطرح می شد که برخی از متقلبین آرایی از دیوان عدالت اداری دریافت کرده اند که آنها را به دوره دستیاری بازمی گرداند! در واقع دیوان عدالت اداری حکم منع ادامه تحصیل متخلفان آزمون دستیاری سال 82 را باطل کرده بود.

در همین میان وزیر بهداشت در گفتگو با مهر از رایزنی وزارت بهداشت با قوه قضائیه برای ابطال رأی دیوان عدالت اداری و جلوگیری از بازگشت متخلفان دستیاری خبر داد و گفت: وزارت بهداشت هر زمان متوجه شود که فردی در ورود به یک دوره آموزشی تخلف کرده موظف است با آن برخورد قانونی کند و این موضوع خط قرمز وزارت بهداشت محسوب می شود.

دکتر کامران باقری لنکرانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص نتیجه رایزنی این وزارتخانه با مسئولین ارشد قوه قضائیه در خصوص رای دیوان عدالت اداری مبنی بر بازگشت متخلفان آزمون دستیاری به تحصیل افزود: رایزنی ادامه دارد و ما فکر می کنیم اگر سالها هم از این مسئله بگذرد باید با متخلف برخورد شود.

وزیر بهداشت یادآور شد: آنچه که برای ما (وزارت بهداشت) مهم است این است که فردی که در ورود به دوره آموزشی تخلف آموزشی داشته است، گذر زمان این تخلف را پاک نمی کند ولو اینکه چند سال نیز از زمان آن گذشته باشد.

بر اساس گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس، انجام تحقیقات و بررسی شرایط پذیرفته شدگان در سایر استانها انجام نشده است و این در حالی است که هر از گاهی فردی ادعا می کند که متقلبان و افراد سئوال خریده تعدادشان بیش از دستیاران اخراج شده است.

مدیر کل حراست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگوی ویژه با خبرگزاری مهر زوایایی تازه از پرونده متخلفان آزمون دستیاری سال 1382 را تشریح کرد و در این میان از فشارهای برخی نهادها برای بازگشت متخلفان به دوره دستیاری سخن گفت.

مدیرکل دفتر مرکزی حراست وزارت بهداشت تأکید کرد: وزارت بهداشت در اجرای احکام صادره علی رغم فشارهایی که بر این وزارتخانه وجود دارد و تعدادی از مدیران را مورد هجمه قرار داده است، تنها قانون را ملاک عمل قرار خواهد داد.

وی اضافه کرد: در اواخر سال 84 پرونده تعدادی از افراد متفلب که از جمله 21 نفر از کسانی که در آزمون دستیاری 82 تفلب داشتند توسط مقام قضایی به وزارت بهداشت ارجاع شد تا با توجه به قانون جدید مصوب مجلس مبنی بر رسیدگی به تخلفات آزمون های سراسری، این وزارتخانه با متقلبان برخورد کند. همچنین مقام قضایی به وزارت بهداشت اعلام کرد که اگر ثابت شد که این افراد دارای جرائم عمومی هم هستند نیز به قوه قضائیه برای برخورد با این افراد اعلام شود.

دکتر زعیم کهن در خصوص حکم تجدید نظر و اجرای آن از سوی وزارت بهداشت تأکید کرد: افراد متقلب آزمون دستیاری سال 82 حکم هیئت تجدیدنظر دریافت کرده اند و از نظر وزارت بهداشت ادامه تحصیل برای آنها غیرممکن است. در شورای آموزش پزشکی و تخصصی این موضوع به تصویب رسیده که ولو اینکه این افراد از مراجع مختلف دستوری برای ادامه تحصیل داشته باشند، آنچه که برای وزارت بهداشت اهمیت دارد، شرط اولیه ادامه تحصیل است و آن نیز به معنی کسب نمره قبولی در امتحانات ورودی دستیاری است.

در حالی که گزارش تحقیق و تفحص از آزمونهای تخصصی وزارت بهداشت به ویژه آزمون دستیاری سال 1382 گردش مالی صورت گرفته در شاخه کشف شده (متخلفین) را بالغ بر 4 میلیارد ریال تخمین زده است، اهمیت موضوع بیش از گذشته این نکته را یادآور می شود که آزمون دستیاری تا چه اندازه از اهمیت برخوردار است.

 
تغییر تقویم آزمون؛ بلای جان دستیاری/ تغییر چندباره زمان اعلام نتایج
نیمه شب اول اردیبهشت پایان انتظار 6 ماهه ای بود که سرانجام سرنوشت یک هزار و 851 پزشک را که امید به تحصیلات بالاتر و فراتر از پزشکی عمومی دارند را رقم زد اما نکته قابل توجه تغییر زمانها در تقویم آزمون است که بر استرس و بی اعتمادی داوطلبان می افزاید.

به گزارش خبرنگار مهر، ماراتن نفس گیر آخرین آزمون دستیاری از 5 آبان ماه 1387 آغاز شد و سرانجام در نیمه شب اول اردیبهشت به پایان رسید.

تغییر دائم تقویم آزمون بلای جان دستیاری

اعلام زمان های متعدد برای آغاز ثبت نام، تمدیدهای چند باره برای ثبت نام، اعلام چندین باره زمان اعلام نتایج و گمانه زنی در مورد اعلام نتایج پروسه ای است که تقریباً به روال عادی آزمون دستیاری بدل شده است.

تنش و التهاب جامعه پزشکی که در انتظار زمان ثبت نام، آزمون و اعلام نتایج هستند، به نتایجی می انجامد که گاه آرزو می کند کاش امتحان نمی دادند.

در دوره سی و ششم زمان ثبت نام در مرحله اول ثبت نام از 5 آبان تا 6 آذر اعلام می شود. پس از آن اعلام می شود زمان ثبت نام تمدید نمی شود. در تاریخ 7 آذر مدت ثبت نام تنها چند روز تمدید می شود. تا اینجای کار روال طبیعی است و هر آزمون پر داوطلبی در روزهای پایانی با تجمع ثبت نام کنندگان مواجه می شود و دست اندارکاران آزمون ترجیح می دهند زمان را تمدید کنند.

در 8 دی ماه سال 87 اعلام شد که داوطلبان دستیاری فرصت دارند در آزمون ثبت نام کنند.

روز امتحان تنها برگ ثابت تقویم آزمون دستیاری

تنها تاریخی که هیچگاه تغییر نمی کند روز امتحان است که سرنوشت 17 هزار داوطلب آزمون دستیاری که دوره ای چهار ساله برای آموزش رشته های تخصصی بالینی پزشکی است را مشخص می کند. آزمون در روز اول اسفند ماه در با رقابت بیش از 17 هزار داوطلب در 32 حوزه امتحانی و 25 رشته تخصصی برگزار می شود.

مهلت انتخاب رشته از 10 اسفند آغاز می شود و پس از آن مهلت انتخاب رشته هم به مدت دو روز تمدید می شود.

اما ماراتن واقعی از زمانی آغاز شد که در دفترچه آزمون برنامه زمان بندی درج شد که بر اساس آن نتایج 15 فروردین ماه به عنوان زمان انتشار نهایی نتایج اعلام شده بود.

تغییر دائم زمان اعلام نتایج

به گزارش مهر، دبیر شورای آموزش پزشکی تخصصی در هفته سوم اسفند اعلام کرد، نتایج فروردین ماه اعلام می شود. پس از آن در اخبار سایر رسانه ها اعلام شد که نتایج در اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت ماه منتشر می شود. تلفن های بی انتهای داوطلبان و تماس هایی که با رسانه ها برقرار شد از استرس اعلام نتایج خبر می داد.

داوطلبان معتقد بودند اگر به ما نمی گفتند چه زمانی نتایج را می دهند، اینقدر استرس نداشتیم. اما حالا که می دانیم چه روزی نتایج می آید دائم زمان را متفاوت اعلام می کنند.

نتایج نهایی روز اول اردیبهشت در ساعت 12 نیمه شب منتشر شد و داوطلبان تا ساعات پایانی شب مشغول بازبینی سایت اعلام نتایج بودند.

روزهای تقویم کند بودند و اعلام نتایج آزمون دستیاری هر لحظه بر التهاب و اضطراب گروهی که در میان گروه های اجتماعی از گروه های مرجع محسوب می شوند، تاثیر گذار بود. این در حالی است که روند پذیرش دستیار در دانشگاه های معتبر خارجی به گونه ای است که داوطلب از زمان ورود به پروسه ثبت نام تا زمان اعلام نتایج، کمترین ارتباط را با بدنه اجرایی آزمون دارند و تنها از طریق پست و پست الکترونیکی با آزمون خود در ارتباط است.

شیوه پذیرش دستیار و سهمیه های متعدد در آزمون دستیاری ایران نیز از جمله مسائلی است که موجب شده همواره بخش عمده ای از داوطلبان آزمون دستیاری در استرس و التهاب به سر ببرند. همین مسئله لزوم خلف وعده نکردن در اعلام نتایج را پررنگ تر می کند.

نظرات 22 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 23 خرداد 1390 ساعت 03:14 ب.ظ

سولماز سلطان احمدی سوال خر و دزد.. رتبه 13 پوست رازی

398طب اورژانس یکشنبه 6 اردیبهشت 1388 ساعت 05:45 ب.ظ

سلام همکار عزیز
بهتون تبریک میگم و موفق باشید
میشه لطفا انتخاب اول تا چهارمتون هم بگین ؟

[ بدون نام ] شنبه 5 اردیبهشت 1388 ساعت 10:20 ب.ظ

رادیولوژی شیراز تمایل به جابجایی با یکی از دانشگاههای تهران با قبول شرایط ۰۹۳۷۵۸۴۶۱۵۶

شیردل شنبه 5 اردیبهشت 1388 ساعت 10:11 ق.ظ

لطفا امکانی فراهم کنید تا کسانیکه میخواهند جابجا بشوند وانتقالی بگیرند را با هم لینک بفرمائید

داود جمعه 4 اردیبهشت 1388 ساعت 10:50 ق.ظ

روانپزشکی یزد حاضر به جابجایی با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یا دانشگاه علوم پزشکی اهواز. همکار محترم در صورت موافقت، با هم مذاکره کنیم.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 3 اردیبهشت 1388 ساعت 11:55 ق.ظ

۴۵۳ شما چی زده بودی که اینا رو قبول نشدی؟چی قبول شدی؟

پزشک پنج‌شنبه 3 اردیبهشت 1388 ساعت 12:47 ق.ظ

لعنت بر وزیر بهداشت

لعنت بر محققی

لعنت بر دبیر خانه آموزش پزشکی

لعنت بر دبیر خانه آموزش پزشکی

لعنت بر دبیر خانه آموزش پزشکی

که زندگی هزاران جوان با استعداد و زحمتکش رو با ایجاد سهمیه های مختلف نابود کردن

[ بدون نام ] چهارشنبه 2 اردیبهشت 1388 ساعت 11:27 ب.ظ

۱۱۰ آزاد چشم بهشتی قبول شده؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 2 اردیبهشت 1388 ساعت 10:55 ب.ظ

نه با با مهر مرحله دوم ذخیره هااعلام میشه.
پارسال مرحله اول ذخیره ها اوایل شهریور اعلام شد.
امسال احتمالا زودتر اعلام میشود.

حکیم چهارشنبه 2 اردیبهشت 1388 ساعت 10:50 ب.ظ

[ بدون نام ] چهارشنبه 2 اردیبهشت 1388 ساعت 09:30 ب.ظ

من با رتبه ۱۱۰ چشم دوست داشتم ولی چون فکر می کردم که تو تهران قبول نمی شم و اولویت انتخاب رشته هم مهمه اصلا چشمو نزدم. حالا رتبه ۱۱۰ چشم بهشتی قبول شده و من یه رشته دیگه قبول شدم. به نظرتون می تونم کاری برای تغییر رشته انجام بدم. اگه کسی می دونه راهنماییم کنه لطفا.

[ بدون نام ] چهارشنبه 2 اردیبهشت 1388 ساعت 08:20 ب.ظ

احتمالا مهر.

حکیم چهارشنبه 2 اردیبهشت 1388 ساعت 07:41 ب.ظ

کسی میداند ذخیره ها کی اعلام میشه؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 2 اردیبهشت 1388 ساعت 07:19 ب.ظ

۳۹۸ طب اورزانس تهران انتخاب ۵

[ بدون نام ] چهارشنبه 2 اردیبهشت 1388 ساعت 07:09 ب.ظ

بیهوشی ۱۰۰٪ قبولی مخصوصا اگه اهواز را انتخاب کرده باشی

[ بدون نام ] چهارشنبه 2 اردیبهشت 1388 ساعت 07:06 ب.ظ

خرید شراکتی جزوه سی دی اموزشگاهها در تهران
تعویض همه نوع جزوه و سی دی

doctor_william7

ّای دی من در یاهو است لطفا پی ام بگذارید
گلن اوجا پی ام بذار

گلن اوجا چهارشنبه 2 اردیبهشت 1388 ساعت 05:17 ب.ظ

چهارشنبه 2 اردیبهشت 1388 ساعت 3:18 PM
خرید شراکتی جزوه سی دی اموزشگاهها در تهران
تعویض همه نوع جزوه و سی دی
/ عزیز چطوری با شما تماس بگیریم؟

دل شکسته چهارشنبه 2 اردیبهشت 1388 ساعت 04:44 ب.ظ

نمره ۳۲۵ شانس قبولی در ذخیره ها را دارد؟به ترتیب زنان/داخلی/بیهوشی/اطفال و عفونی را انتخاب کردم.

[ بدون نام ] چهارشنبه 2 اردیبهشت 1388 ساعت 03:18 ب.ظ

خرید شراکتی جزوه سی دی اموزشگاهها در تهران
تعویض همه نوع جزوه و سی دی

مهدی چهارشنبه 2 اردیبهشت 1388 ساعت 03:00 ب.ظ http://www.30o.ir

سلام،
اگر دوست داری از امکانات بیشتری استفاده کنید، از تکنولوژی روز در بلاگ خود بهره برید و آن را به سایت تبدیل کنید، به سایت زیر مراجعه کنید.
http://www.30o.ir
این سایت به غیر از امکانات پایه، امکاناتی از قبیل نظرسنجی برای مطالب، ارزیابی مطالب، عضویت برای سایت خویش، گالری تصاویر، آپلود فایل، ایجاد شناسنامه برای کاربران، صندوق پیام در به مانند GMail برای ارتباط بین کاربران، شمارنده‌ای در قدرت GoogleAnalytics و انجمن گفتگو را به رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.
از اینکه یک بار از این سیستم استفاده می‌کنید، ممنون.
موفق باشی...

[ بدون نام ] چهارشنبه 2 اردیبهشت 1388 ساعت 02:56 ب.ظ

آزمون دستیاری و حاشیه بی انتها!/ ضرورت بازگشت اعتماد از دست رفته
آزمون دستیاری به عنوان یکی از مهمترین آزمونهای دوره های تحصیلات تکمیلی از سال 82 به بعد با چالشهایی مواجه شده و نتوانسته خود را از چنبره اعتماد آسیب دیده رها کند. گروه حوزه و دانشگاه خبرگزاری مهر در پرونده ای به بررسی آزمونهای دستیاری و حواشی آن می پردازد.
به گزارش خبرنگار مهر، "آزمون" ، "کنکور" و "امتحان" کلماتی هستند که جوانان ایرانی در سالهای تحصیل خود با آنها آشنا هستند. کلماتی که بیش از هر چیز استرس شرکت در امتحان را یادآوری می کند.

آغاز آزمون دستیاری در دهه 50

آزمون دوره دستیاری در سالهای دهه 50 شمسی به منظور راهیابی پزشکان عمومی به رشته های تخصصی پزشکی طراحی شد و تحت نظارت شورای آموزش پزشکی تخصصی تاکنون بیش از سی و شش بار برگزار شده است. شورا از زمان تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحت نظر این وزارتخانه فعالیت می کند و دبیر آن با حکم مستقیم وزیر بهداشت منصوب شده و کلیه مصوبات نیز با امضای وزیر قابل اجرا است.

سال 82 و کم رنگ شدن اعتماد نسبت به امنیت آزمون دستیاری

این آزمون همچون کنکور در کشور ما تاریخ پر فراز و نشیبی را طی کرده است که اوج آن در سال 82 پس از تایید تخلفات در این آزمون بود. دوره های بعد از سال 82 تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد و اکنون این آزمون با توجه به شکل گیری مرکز آزمونها و تدوین آیین نامه برخورد با تخلفات آزمونها تحت نظارت مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت و حراست مرکزی برگزار می شود.

تایید تخلف در آزمون دستیاری 82

اتفاق ناخوشایند آزمون دستیاری در سال 82 با اعلام رسمی خرید و فروش سئوالات به اعتماد داوطلبان نسبت به نهاد برگزار کننده آزمون به طور جدی آسیب وارد کرد. با توجه به گزارش مجلس و تاکید بر تخلف در سالهای پیش از آن، داوطلبان تا حدی اعتماد خود را دست داده اند به همین دلیل پس از طرح هر موضوع کوچکی ذهن داوطلبان به جستجوی موردی برای طرح تقلب و تخلف در این آزمون سیر می کند.

شائبه تخلف و تقلب در سالهای 86 و 87

در سال 86 یک سایت اینترنتی ادعا کرد که بخشی از رتبه ها و نمره ها را چند روز پیش از اعلام نتایج اولیه در اختیار داشته و در سال 87 نیز لحظاتی پس از اعلام نتایج و رتبه ها، شائبه در مورد کسب رتبه های بالا از سوی تعداد مشخصی از داوطلبان مطرح شد.

به گزارش مهر، با وجود تاکید وزیر بهداشت بر امنیت آزمون دستیاری معترضان آزمون در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و در این میان چند سایت فعال در دستیاری با انتشار بخش نظرات کاربران سایت و اعلام اسامی جعلی فروشندگان و خریداران سئوالات شایعات را دامن زدند.

تاکید وزارت بهداشت بر سلامت کنکور دستیاری در چهار سال گذشته

وزارت بهداشت با صدور اطلاعیه ای تخلف در برگزاری آزمون دستیاری سال 87 را تکذیب کرد و یادآور شد در 4 سال گذشته هیچ نوع تخلفی در برگزاری امتحان دستیاری صورت نگرفته و آزمون دستیاری سال جاری نیز در کمال صحت و امنیت برگزار شده است.

توقیف یک سایت خبری مرتبط با آزمون دستیاری در سال 87

در این میان یک سایت خبری مرتبط با آزمون دستیاری به اتهام اخلال در نظم و امنیت عمومی توقیف و حکم جلب مسئول این سایت صادر شد. با حضور جمعی از داوطلبان معترض در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و بیان اعتراضات و مستدل نبودن ادعاها پرونده اعتراض به این آزمون بسته شد.

اما نکته ای که همواره ذهن داوطلبان و سایر افراد علاقمند به این حوزه را به مشغول می کند این است که رشته پزشکی به دلیل ارتباط مستقیم با جان انسانها از اهمیت بسزایی برخوردار است و هر نوع آزمونی که به ارزیابی دانش یک پزشک منجر می شود باید با بالاترین استانداردها و کمترین حاشیه ها برگزار شود.

در زمان طرح موضوع تقلب در آزمون دستیاری سال 82 برخی از بزرگان پزشکی و پیشکسوتان معتقد بودند به این دلیل که متقلبین صداقت، امانت و درستکاری را لازمه علم پزشکی است را زیر پا گذاشته اند، باید مدرک پزشکی عمومی آنها نیز باطل شود.

توجه به سلامت انسان ها و قداست رشته پزشکی و سوگند نامه ای که در زمان اخذ مدرک طبابت قرائت می شود تنها نشانه های پزشک شدن نیست بلکه پیمانی است که یک فرد برای نجات جان انسان دیگری با خدای خود می بندد و موظف است در هر زمانی آن را رعایت کند.

آزمونی که 6 ماه پیش کار خود را آغاز کرد و روز گذشته اول اردیبهشت با اعلام نتایج به پایان رسید تنها بخش کوچکی برای اثبات این صداقت است که باید هم از سوی داوطلبان و هم از سوی برگزار کنندگان مورد توجه قرار گیرد.

[ بدون نام ] چهارشنبه 2 اردیبهشت 1388 ساعت 02:56 ب.ظ

اعلام نتیجه آزمون دستیاری در آخرین ساعات امشب/ نحوه اعلام اعتراضات
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت از اعلام نتایج آزمون دستیاری در آخرین ساعات امشب و نحوه اعلام اعتراضات نسبت به نتیجه آزمون خبر داد.
محمد علی محققی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این خبر افزود: نتایج نهایی آزمون دستیاری در اخرین ساعات امشب بر روی سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار می گیرد و داوطلبان می توانند با استفاده از کد رهگیری به نتایج دسترسی داشته باشند.

وی اظهار داشت: از حدود 17 هزار شرکت کننده در این آزمون یک هزار و 851 نفر در 25 رشته تخصصی پذیرفته ‌شده‌ اند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با بیان اینکه اعتراض داوطلبان آزمون دستیاری از طریق اینترنت رسیدگی می شود گفت: وزارت بهداشت همزمان با اعلام نتیجه آزمون دستیاری، اطلاعیه ای را نیز در خصوص نحوه ارائه اعتراض داوطلبان و پاسخگویی به این اعتراضات منتشر می کند.

وی اظهار داشت: علاوه بر این تاریخ مراجعه به دانشگاهها برای ثبت نام و شرایط آن نیز امشب از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام خواهد شد.

محققی اضافه کرد: همچنین داوطلبانی که انتخاب رشته کرده اند و پذیرفته نشده اند در صورتی که تمایل ندارند در مرحله جایگزین شرکت کنند باید انصراف خود را به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی اعلام کنند.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد