خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

اظهارات جالب توجه پزشکیان در مورد گزارش تخلفات آزمون دستیاری

 
متخلفین 4 میلیارد ریال به جیب زده اند
اظهارات جالب توجه پزشکیان در مورد گزارش تخلفات آزمون دستیاری
وزیر سابق بهداشت که تخلفات دستیاری در زمان وی صورت گرفته است، گفت: در زمان آزمون دستیاری سال 82 به وزارت بهداشت اعلام می شد که ما شواهدی در دست داریم اما هیچ دلیل و شواهدی به ما گزارش نشد و تنها می گفتند که ما شواهدی در دست داریم.
دکتر مسعود پزشکیان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ما در همان زمان نیز اعلام کردیم که باید طبق قانون با این موضوع برخورد شود و طبق قانون، برخورد با تخلفات در آزمون ها باید در هیئت رسیدگی به تخلفات انجام گیرد. از ما هم به عنوان مطلع دعوت نشد.
وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: در آن زمان عده ای از دستیاران احضار شدند و پس از ثابت شدن بی گناهی آنان را آزاد کردند و اگر در این روند یک نفر اشتباه کرده است باید با آن طبق قانون برخورد شود.
وی اظهار نظر قطعی در این  زمینه را به زمانی موکول کرد که گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در این مورد را مطالعه کند......

اثبات تخلف در آزمونهای دستیاری  متخلفین 4 میلیارد ریال به جیب زده اند
گزارش تحقیق و تفحص از آزمونهای تخصصی وزارت بهداشت به ویژه آزمون دستیاری سال 1382 امروز در صحن علنی مجلس قرائت شد که بر اساس آن گردش مالی صورت گرفته در شاخه کشف شده (متخلفین) بالغ بر 4 میلیارد ریال تخمین زده می شود که این رقم افزایش نیز خواهد یافت.
به گزارش خبرگزاری مهر، در گزارش کمیته تحقیق و تفحص از آزمون های تخصصی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به ویژه آزمون دستیاری سال 1382 آمده است: یکی از مهمترین حوزه های فعالیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حوزه شورای عالی آموزش پزشکی و تخصصی است که همه ساله امتحانات زیادی در این حوزه اجرا شده و بخش مهمی از قوانین و دستورالعمل ها مربوط به آن است، در میان امتحانات برگزار شده، آزمون دستیاری پزشکی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

رقابت سنگین پزشکان شرکت کننده در این آزمون و میزان پذیرش اندک شرکت کنندگان برای ورود به دوره تخصصی باعث شده است تا برگزاری این آزمون از حساسیت و اولویت خاصی برخوردار باشد. متاسفانه در سال 80 نحوه برگزاری این آزمون از سوی شورای عالی آموزش پزشکی و تخصصی و نیز وجود مشکلات ساختاری در دبیرخانه این شورا، بر دامنه نگرانی ها افزوده و به همین دلیل پس از برگزاری آزمون سال 82 اعتراضات و شکایات فراوانی از عملکرد مسئولان برگزار کننده و نیز نحوه اجرای آزمون به مراجع مختلف صورت گرفته است.

در پی ارائه تخلفات برگزاری آزمون دستیاری سال 82 به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، 14 نفر از نمایندگان مجلس سئوالی را در راستای ایفای وظیفه نظارتی خویش و با هدف روشن شدن اذهان عمومی از روند برگزاری آزمون از وزیر سابق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح نمودند. ولی به دلیل عدم ارائه اطلاعات آزمون دستیاری از سوی مسئولان وقت وزارتخانه، درخواست تحقیق و تفحص از نحوه برگزاری آزمون طرح و پس از تصویب در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح و به تصویب رسید.

گزارش هیئت تحقیق و تفحص، چگونگی انجام مراحل تحقیق و تفحص را تشریح و با ارائه یافته های کمیته تحقیق، به بیان نتایج و راهکارهای مورد نظر خواهد پرداخت.

در این گزارش با اشاره به سابقه آزمون دستیاری یادآور کرده است:

الف - بر طبق اعلام رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاریخ 16/11/82 به عنوان روز برگزاری آزمون دستیاری پزشکی در سال 82 تعیین می گردد ولی به دلایل نامشخص برگزاری آزمون از تاریخ فوق، به روز 14/12/82 منتقل می گردد.

ب- پس از برگزاری آزمون ، گزارش های متعددی دال بر وجود تقلب، خرید و فروش سئوالات، تخلف در نحوه برگزاری آزمون منتشر گردید و در همین راستا چندین تحصن و تجمع اعتراض آمیز از سوی پزشکان شرکت کننده در آزمون، در مقابل مراجع نظارتی و قضایی برگزار شد. به دنبال موارد فوق، شکایت های متعددی به مراجع قضایی و نظارتی انجام پذیرفت.

هیئت تحقیق و تفحص در خصوص مراحل انجام تحقیقات از سوی این کمیته عنوان کرده است:

الف- در تاریخ 26/3/83 ، چهارده نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص تخلف در امتحان ورودی سی و یکمین دوره دستیاری تخصصی پزشکی سئوالی را از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می نمایند. سئوال مربوطه به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شده و وزیر سابق بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با حضور در جلسه مورخ 9/4/83 کمیسیون آموزش و تحقیقات به ارائه توضیحاتی در مورد برگزاری آزمون می پردازد که نمایندگان از پاسخ های وزیر، قانع نشده و توافق گردید تا کمیته ای متشکل از دکتر حیدر پور، دکتر ریاض، دکتر امیر حسن خانی و دکتر زاکانی، موضوع را دقیقا بررسی و نتیجه را به کمیسیون ارائه دهند.

کمیته در تاریخ 16/4/83 به وزارت بهداشت و درمان معرفی شد و اولین جلسه کمیته در تاریخ 17/4/83 در محل دبیرخانه شورای آموزش پزشکی تخصصی برگزار و لیستی از اطلاعات مورد نیاز کمیته به دبیرخانه مربوطه ارائه گردید.

در تاریخ 20/4/83 بخشی از اطلاعات مورد درخواست از سوی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی تخصصی در اختیار کمیته قرار گرفت ولی با بررسی اطلاعات ارسالی مشخص شد که اطلاعات دارای نواقص فراوانی بوده و قابل بهره برداری نمی باشد. پس از پیگیری کمیته جهت تکمیل اطلاعات، مسئولان دبیرخانه آموزش پزشکی تخصصی، اعلام نمودند مقام وزارت دستور داده اند که اطلاعات به صورت پرینت شده و مکتوب در اختیار مجلس قرار گیرد به همین دلیل اطلاعات جامع و کامل به مجلس ارائه نشده است.

در تاریخ 23/4/83 طی نامه ای به شماره 37/38/د کمیسیون آموزش و تحقیقات مجددا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست کرد تا اطلاعات دقیق تری به کمیته تحقیق مجلس ارائه دهند، پس از این نامه در 6 نوبت و در مدت حدود 20 روز بخش دیگری از اطلاعات مورد نیاز به کمیته تحقیق مجلس ارائه گردید که متاسفانه با بررسی های انجام شده این اطلاعات نیز دارای ابهامات و نواقص فراوان بودند.

به علت کارشکنی های انجام شده در نحوه ارائه اطلاعات به کمیته تحقیق مجلس، وزیر وقت بار دیگر به کمیسیون آموزش و تحقیقات دعوت و در حضور وی و معاون پارلمانی ودبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی، ضمن پرداختن به ابهامات موجود، به عدم ارائه اطلاعات از وزارت بهداشت و درمان به مجلس اعتراض شد. علی رغم قول های مکرر، اطلاعات کامل به کمیته داده نشد و بعد از حضور معاون پارلمانی وزارتخانه و دبیر شورای عالی آموزش پزشکی و تخصصی در کمیسیون اصل نود مجلس لوح فشرده اطلاعات مربوط به امتحان دوره سی و یکم به کمیته تحویل گردید ولی در بررسی انجام شده معلوم شد که بخشی از اطلاعات از لوح فشرده مزبور حذف شده است.

برای بار سوم وزیر، معاون پارلمانی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی به کمیسیون آموزش و تحقیقات دعوت شده و بعد از طرح موضوع، دکتر ن - پ دبیر شورای آموزش پزشکی وتخصصی به صراحت اعلام داشتند که عدم ارسال کامل اطلاعات برای ممانعت از بررسی کامل نمایندگان بوده است. البته این گفته مورد اعتراض وزیر قرار گرفت و باعث شد ایشان از کار برکنار شده و ضمنا معاون پارلمانی وزارتخانه نیز استعفا نمایند.

ب- متاسفانه علی رغم تلاش نمایندگان مجلس برای پیگیری موضوع در کمیسیون آموزش و تحقیقات، مسئولان وزارتخانه از تمکین در برابر ارائه اطلاعات کامل به کمیته تحقیق مجلس سر باز زده و در نهایت نمایندگان تصمیم گرفتند تا با طرح تحقیق و تفحص از آزمون دستیاری سال 82، از ابزار قانونی مجلس در بعد نظارتی خویش استفاده کنند، به همین منظور یکی از نمایندگان با ارائه درخواستی خواهان انجام تحقیق و تفحص از آزمون دستیاری پزشکی سال 82 شد. این درخواست کمیسیون آموزش و تحقیقات تصویب شده و سپس به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

ج- با همکاری شش نفر از کارشناسان پزشک و صرف 5 هزار نفر ساعت وقت در چهار ماه،  بررسی.............. ادامه در صفحه قبل..
نظرات 8 + ارسال نظر
ارتباط سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387 ساعت 06:54 ق.ظ http://www.ertebat.blogsky.com


بکاریم نهالی سر هر پیچ کلام ...
خوشحالم که وبلاگ شما رو اگرچه به صورت کاملا تصادفی ، پیدا کردم . واقعا وبلاگ جالبی دارید .
خیلی تمایل به تبادل لینک با شما رو دارم . دوست دارم لینکتون رو تو سایتم داشته باشم تا هر وقت هم خودم و هم بازدید کننده هام دلمون خواست بتونیم بهت سر بزنیم .
اگه مایل به تبادل لینک باشی دوست دارم سایت من رو با نام
۩۞۩صحنه دارترین فیلم سال۩۞۩ لینک کنی . و حتما به من اطلاع بده که وبلاگ تو رو با چه نامی لینک کنم .
ارتباط

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 26 اردیبهشت 1387 ساعت 11:14 ب.ظ

سلام چقدر زشت می نویسی اییییییییی
فردی که مانع پیشرفت شما می شود را بشناسید
یکروز وقتى کارمندان به اداره رسیدند، اطلاعیه بزرگى را در تابلوى اعلانات دیدند که روى آن نوشته شده بود:
«دیروز فردى که مانع پیشرفت شما در این اداره بود درگذشت. شما را به شرکت در مراسم تشییع جنازه که ساعت ١٠ در سالن اجتماعات برگزار مى‌شود دعوت مى‌کنیم.»
در ابتدا، همه از دریافت خبر مرگ یکى از همکارانشان ناراحت مى‌شدند امّا پس از مدتى، کنجکاو مى‌شدند که بدانند کسى که مانع پیشرفت آن‌ها در اداره مى‌شده که بوده است.
این کنجکاوى، تقریباً تمام کارمندان را ساعت١٠ به سالن اجتماعات کشاند. رفته رفته که جمعیت زیاد مى‌شد هیجان هم بالا مى‌رفت. همه پیش خود فکر مى‌کردند: «این فرد چه کسى بود که مانع پیشرفت ما در اداره بود؟ به هر حال خوب شد که مرد!»
کارمندان در صفى قرار گرفتند و یکى یکى نزدیک تابوت مى‌رفتند و وقتى به درون تابوت نگاه مى‌کردند ناگهان خشکشان مى‌زد و زبانشان بند مى‌آمد.
آینه‌اى درون تابوت قرار داده شده بود و هر کس به درون تابوت نگاه مى‌کرد، تصویر خود را مى‌دید. نوشته‌اى نیز بدین مضمون در کنار آینه بود:
«تنها یک نفر وجود دارد که مى‌تواند مانع رشد شما شود و او هم کسى نیست جزء خود شما. شما تنها کسى هستید که مى‌توانید زندگى‌تان را متحوّل کنید. شما تنها کسى هستید که مى‌توانید بر روى شادى‌ها، تصورات و موفقیت‌هایتان اثر گذار باشید. شما تنها کسى هستید که مى‌توانید به خودتان کمک کنید.
زندگى شما وقتى که رئیستان، دوستانتان، والدین‌تان، شریک زندگى‌تان یا محل کارتان تغییر مى‌کند، دستخوش تغییر نمى‌شود. زندگى شما تنها فقط وقتى تغییر مى‌کند که شما تغییر کنید، باورهاى محدود کننده خود را کنار بگذارید و باور کنید که شما تنها کسى هستید که مسئول زندگى خودتان مى‌باشید.
مهم‌ترین رابطه‌اى که در زندگى مى‌توانید داشته باشید، رابطه با خودتان است.
خودتان را امتحان کنید. مواظب خودتان باشید. از مشکلات، غیرممکن‌ها و چیزهاى از دست داده نهراسید. خودتان و واقعیت‌هاى زندگى خودتان را بسازید.
دنیا مثل آینه است. انعکاس افکارى که فرد قویاً به آن‌ها اعتقاد دارد را به او باز مى‌گرداند. تفاوت‌ها در روش نگاه کردن به زندگى است
/

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 26 اردیبهشت 1387 ساعت 11:09 ب.ظ

فردی که مانع پیشرفت شما می شود را بشناسید




یکروز وقتى کارمندان به اداره رسیدند، اطلاعیه بزرگى را در تابلوى اعلانات دیدند که روى آن نوشته شده بود:

«دیروز فردى که مانع پیشرفت شما در این اداره بود درگذشت. شما را به شرکت در مراسم تشییع جنازه که ساعت ١٠ در سالن اجتماعات برگزار مى‌شود دعوت مى‌کنیم.»



در ابتدا، همه از دریافت خبر مرگ یکى از همکارانشان ناراحت مى‌شدند امّا پس از مدتى، کنجکاو مى‌شدند که بدانند کسى که مانع پیشرفت آن‌ها در اداره مى‌شده که بوده است.



این کنجکاوى، تقریباً تمام کارمندان را ساعت١٠ به سالن اجتماعات کشاند. رفته رفته که جمعیت زیاد مى‌شد هیجان هم بالا مى‌رفت. همه پیش خود فکر مى‌کردند: «این فرد چه کسى بود که مانع پیشرفت ما در اداره بود؟ به هر حال خوب شد که مرد!»



کارمندان در صفى قرار گرفتند و یکى یکى نزدیک تابوت مى‌رفتند و وقتى به درون تابوت نگاه مى‌کردند ناگهان خشکشان مى‌زد و زبانشان بند مى‌آمد.

آینه‌اى درون تابوت قرار داده شده بود و هر کس به درون تابوت نگاه مى‌کرد، تصویر خود را مى‌دید. نوشته‌اى نیز بدین مضمون در کنار آینه بود:



«تنها یک نفر وجود دارد که مى‌تواند مانع رشد شما شود و او هم کسى نیست جزء خود شما. شما تنها کسى هستید که مى‌توانید زندگى‌تان را متحوّل کنید. شما تنها کسى هستید که مى‌توانید بر روى شادى‌ها، تصورات و موفقیت‌هایتان اثر گذار باشید. شما تنها کسى هستید که مى‌توانید به خودتان کمک کنید.



زندگى شما وقتى که رئیستان، دوستانتان، والدین‌تان، شریک زندگى‌تان یا محل کارتان تغییر مى‌کند، دستخوش تغییر نمى‌شود. زندگى شما تنها فقط وقتى تغییر مى‌کند که شما تغییر کنید، باورهاى محدود کننده خود را کنار بگذارید و باور کنید که شما تنها کسى هستید که مسئول زندگى خودتان مى‌باشید.



مهم‌ترین رابطه‌اى که در زندگى مى‌توانید داشته باشید، رابطه با خودتان است.

خودتان را امتحان کنید. مواظب خودتان باشید. از مشکلات، غیرممکن‌ها و چیزهاى از دست داده نهراسید. خودتان و واقعیت‌هاى زندگى خودتان را بسازید.



دنیا مثل آینه است. انعکاس افکارى که فرد قویاً به آن‌ها اعتقاد دارد را به او باز مى‌گرداند. تفاوت‌ها در روش نگاه کردن به زندگى است

اعتراض رزیدنتهای تبریز پنج‌شنبه 26 اردیبهشت 1387 ساعت 08:22 ب.ظ

اطلاعیه
بسمه تعالی
بدینوسیله به اطلاع کلیه همکاران پزشک متقاضی شرکت در آزمون پذیرش دستیار و دستیاران و دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور می رساند که کلیه دستیاران رشته رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در اعتراض به پذیرش یک پزشک عمومی توسط دانشکده پزشکی تبریز که بدون شرکت در آزمون پذیرش دستیار از فروردین 87 به عنوان دستیار رادیولوژی دو و نیم درصد پذیرفته شده است و چهار نفر پزشک عمومی دیگر که تحت عنوان observer وارد دوره آموزشی رادیولوژی در بخش رادیولوژی تبریز شده اند از شرکت در امتحان معرفی ارتقاء که امروز پنجشنبه مورخه 26/2/87 در دانشکده پزشکی تبریز برگزار شد خودداری نموده و طی نامه ای رسما اعتراض خود را از عملکرد دانشکده پزشکی تبریز و مسئول مربوطه به ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام نمودند.
همچنین این دستیاران طی این نامه اعلام نموده اند که تا هنگامی که این افراد در بخش رادیولوژی تبریز مشغول آموزش می باشند از حضور در بخش های مربوطه خودداری خواهند کرد./.

جمعی از دانشجویان و دستیاران دانشگاه علوم پزشکی تبریز


دلسوخته پنج‌شنبه 26 اردیبهشت 1387 ساعت 07:28 ب.ظ

یکی به این آقایون نامحترم بگه حق اونایی که پایمال شده چگونه بازگردانده میشه.یعنی ماسمالیده شده؟!

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 26 اردیبهشت 1387 ساعت 03:25 ب.ظ

ای بابا چه شعر زیبایی
مثل شهریار پزشکی را ول کن و شعر و عاشقی را بچسب

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 26 اردیبهشت 1387 ساعت 01:59 ب.ظ

از اقای بزشکیان ناصری بور و... که باعث شدند من در سال ۸۳ عاشق شوم ممنونم

سال۸۲ پنج‌شنبه 26 اردیبهشت 1387 ساعت 01:55 ب.ظ


من امشب تا سحر خوابم نخواهد برد !
همه اندیشه ه ام اندیشه فردا است ،
وجودم از تمنای تو سرشار است ،
زمان - در بستر شب - خواب وبیدار است ،
هوا آرام ، شب خاموش ، راه آسمانها باز ...
خیالم چون کبوترهای وحشی می کنند پرواز ...
رود آنجا که می بافند کولی هاب جادو ، گیسوی شب را ؛
همان جاها ، که شب ها در رواق کهکشان ها عود میسوزاند ؛
همان جاها ، که اخترها ، به بام قصرها ، مشعل می افروزند ؛
همان جاها ، که رهبانان معبدهای ظلمت نیل می سایند ؛
همان جاها ، که پشت پرده شب ،
دختر خورشید فردا را می آرایند ؛
همین فردای افسون ریز رویایی ،
همین فردا که راه خواب من بسته ست ،
همین فردا که روی پرده پندار من پیداست
همین فردا که ما را روز دیدار است !
همین فردا که ما را روز آغوش و نوازشهاست !
همین فردا ، همین فردا...
... من امشب تا سحر خوابم نخواهد برد !
زمان ، در بستر شب ، خواب وبیدار است ،
سیاهی تار می بندد ،
چراغ ماه ، لرزان ، از نسیم سرد پاییز است ،
دل بی تاب و بی آرام من ، از شوق لبریز است ،
به هرسو ، چشم من رو می کند : فرداست !
سحر از ماورای ظلمت شب می زند لبخند
قناریها سرود صبح می خوانند ...
... من آنجا ، چشم دراه توام ، ناگاه :
تو را ، از دور می بینم که می آیی ،
تو را از دور می بینم که می خندی ،
تو را از دور می بینم که می خندی و می آیی ،
... نگاهم باز حیران تو خواهد ماند ،
سراپا چشم خواهم شد .
تو را در بازوان خویش خواهم دید !
سر شک اشتیاقم شبنم گلبرگ رخسار تو خواهد شد .
تنم را از شراب شعر چشمان تو خواهم سوخت :
برایت شعر خواهم خواند ،
برایم شعر خواهی خواند ،
تبسم های شیرین تو را ، با بوسه خواهم چید !
و گر بختم کند یاری ،
در آغوش تو ...
... ای افسوس !
سیاهی تار می بندد ،
چراغ ماه لرزان از نسیم سرد پاییز است ،
هوا آرام ، شب خاموش ، راه آسمانها باز
زمان - در بستر شب - خواب وبیدار است

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد