خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

جزئیات ظرفیت و نحوه اعمال سهمیه های آزمون دستیاری اعلام شد

 
سوی وزارت بهداشت؛
جزئیات ظرفیت و نحوه اعمال سهمیه های آزمون دستیاری اعلام شد
 .کلکسیونی از سهمیه ها.

جزئیات ظرفیت و نحوه اعمال سهمیه های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت برای داوطلبان آزمون سی و پنجمین دوره پذیرش دستیار تخصصی بالینی اعلام شد.
به گزارش خبرنگار مهر، سهمیه هایی که در این دوره از آزمون دستیاری در پذیرش افراد اعمال می شود شامل سهمیه مناطق محروم، سهمیه خانم ها، سهمیه بورسیه نیروهای مسلح، سهمیه مازاد جهت پوشش مناطق محروم!!! و سهمیه مازاد جهت تسهیل ادامه تحصیل استعدادهای درخشان، نخبگان واستعدادهای برتر!!! در دوره های تخصصی است.
سهمیه مناطق محروم منحصراً برای پنج رشته جراحی عمومی، بیماریهای داخلی، بیماریهای کودکان، زنان و زایمان و بیهوشی اعمال می شود. واجدین شرایط این سهمیه هنگام انتخاب رشته – محل دارای محدودیت در انتخاب رشته نیستند و می توانند در فرم انتخاب رشته – محل علاوه بر انتخاب رشته های مورد نیاز سهمیه مناطق محروم، دیگر رشته ها مورد نظر خود را در قالب سهمیه آزاد به ترتیب اولویت، درج کنند.
 
 
متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه مناطق محروم در صورت کسب حدنصاب پذیرش داوطلبان آزاد در یک رشته – محل به صورت آزاد مورد پذیرش قرار خواهند گرفت و بدیهی است احتساب حدنصابهای پذیرش در سهمیه مناطق محروم صرفاً جهت رشته های گفته شده قابل اجرا بوده و پذیرش در دیگر رشته ها بدون در نظر گرفتن حد نصابهای سهمیه مذکور انجام می پذیرد.
 
متقاضیان سهمیه خانمها در رشته – محلهایی که دارای ظرفیت پذیرش مطابق جدول مربوطه هستند، مشمول مقررات پذیرش با استفاده از این سهمیه شناخته می شوند و بدیهی است داوطلبان سهمیه خانمها در صورت انتخاب هر یک از رشته های موجود در جدول ذیل صرفاً در قالب سهمیه خانمها مورد پذیرش قرار می گیرند حتی در صورتی که حدنصاب پذیرش داوطلبان آزاد در این رشته - محلها را کسب کرده باشند.
 
بر اساس جدول اعلام شده، رشته های مربوط به سهمیه خانمها را جراحی استخوان و مفاصل، جراحی کلیه مجاری ادراری تناسلی، بیماریهای داخلی، بیماریهای قلب و عروق، جراحی مغز و اعصاب، چشم پزشکی، رادیولوژی، روانپزشکی، گوش، حلق و بینی و جراحی عمومی تشکیل می دهد.
 
همچنین از ظرفیت‌ هر رشته‌ - محل‌ در رشته‌ رادیولوژی‌ حداقل 25 درصد متعلق‌ به‌ خانمهای‌ متقاضی‌ سهمیه خانمها و تا حداکثر 50 درصد به‌ متقاضیان‌ خانم‌ اعم‌ از آزاد و یا متقاضی‌ سهمیه‌ خانمها تعلق‌ می گیرد. چنانچه در رشته های ذکر شده‌، ظرفیت‌ پذیرش‌ دو نفر باشد یک‌ نفر آن‌ به‌ خانمهای‌ پزشک‌ واجد شرایط‌ اختصاص‌ می ‌یابد. متقاضیان سهمیه خانمها مجاز خواهند بود در سایر رشته ها (بدون محدودیت) انتخاب رشته کنند، در اینصورت به عنوان سهمیه آزاد شناخته می شوند.
 
حداکثر 50 درصد ظرفیت‌ رشته‌ - محل‌ در رشته های بیماریهای‌ عفونی‌ و گرمسیری‌، بیماریهای‌ کودکان‌، آسیب ‌شناسی‌، پوست‌، پزشکی‌ فیزیکی‌ و توانبخشی‌، پزشکی‌ قانونی‌ و طب‌ کار به‌ متقاضیان‌ خانم تعلق می گیرد.
 
پذیرش دستیار تخصصی به صورت مازاد برای مناطق محروم براساس دستورالعمل اجرایی پذیرش دستیار مازاد جهت پوشش مناطق محروم دوره سی و پنجم صورت می پذیرد. و رشته های مورد نیاز در این سهمیه نیز برای سالجاری شامل جراحی عمومی، بیماریهای کودکان، بیماریهای داخلی، زنان و زایمان، رادیولوژی، بیهوشی، جراحی مغز و اعصاب، جراحی استخوان و مفاصل و بیماریهای قلب و عروق است.
 
پذیرش داوطلبان به صورت مازاد در مناطق محروم در صورت کسب 80 درصد نمره حدنصاب آخرین فرد پذیرفته شده سهمیه آزاد در رشته های فوق الذکر، مشمول قوانین پذیرش به صورت مازاد، با رعایت تمامی مفاد دستورالعمل مربوطه شناخته می شوند. اولویت پذیرش افراد واجد شرایط بر اساس حاصل جمع نمره آزمون ومجموع امتیازات کسب شده خواهد بود.
 
پذیرش در این سهمیه همزمان با پذیرش در سهمیه اصلی خواهد بود و داوطلب همواره در بالاترین رشته محل ممکن مورد پذیرش قرار می گیرد. پذیرش نهایی از میان داوطلبین متقاضی سهمیه مازاد که توسط محل استخدام معرفی شده اند و از نظر دبیرخانه شورای آموزش پزشکی وتخصصی پس از بررسی مستندات واجد شرایط شناخته شده اند، صورت می پذیرد.
واجدین شرایط  استفاده از سهمیه مازاد 5/2 درصدی نیروهای مسلح (مطابق استعلام از هر یک از ارگانهای مربوطه) در هنگام انتخاب رشته – محل علاوه بر جداول اعلام شده دفترچه راهنما به این نکته توجه داشته باشند که پذیرش در این سهمیه صرفاً در رشته های جدول اعلام ظرفیت از سوی دانشگاههای علوم پزشکی صورت خواهد پذیرفت.
بدیهی است داوطلب در صورت عدم انتخاب رشته – محلهای مندرج در این جدول در رقابت میان متقاضیان سهمیه بورسیه نیروهای مسلح شرکت نخواهد داشت. تأیید یا عدم تأیید افراد متقاضی جهت استفاده از مزایای این سهمیه از سوی ارگانهای مربوطه مانند سپاه، ارتش و نیروی انتظامی بوده است و دبیرخانه هیچ گونه مسئولیتی در این خصوص ندارد.
داوطلبان واجد شرایط پذیرش به صورت مازاد جهت تسهیل ادامه تحصیل استعدادهای درخشان ، نخبگان واستعدادهای برتر در دوره های تخصصی در صورت کسب 85 درصد نمره حدنصاب رشته - محل انتخابی مشمول قوانین پذیرش به صورت مازاد بر این اساس هستند  و نمره نهایی هر داوطلب از حاصل جمع نمره آزمون با 65 درصد مجموع امتیازات ترجیحی کسب شده بدست خواهد آمد. اولویت انتخاب بر اساس نمره نهایی حاصله خواهد بود.
پذیرش نهایی از بین افراد واجد شرایط با رعایت مقررات و مصوبات مربوطه و دستورالعمل سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی بوده و اخذ کارنامه و فرم انتخاب رشته – محل و نیز تکمیل آن به منزله مجوز جهت پذیرش شناخته نمی شود.
متقاضیان استفاده از مزایای پذیرش در ظرفیتهای مازاد تنها در یک وضعیت که موجب پذیرش آنان در بالاترین اولویت انتخاب رشته – محل آنها خواهد شد، مورد پذیرش قرار می گیرند.
کلیه داوطلبان سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی که در حال انجام خدمت نظام وظیفه هستند، در صورت کسب قبولی نهایی، تا تاریخ 31 شهریور سال جاری ملزم به دریافت  گواهی پایان خدمت، ترخیص، یا معافیت تحصیلی هستند و در صورت عدم صدورگواهی ترخیص و یا معافیت تحصیلی تا تاریخ ذکر شده قبولی این افراد کان لم یکن تلقی خواهد شد و وزارت بهداشت هیچگونه مسئولیتی در زمینه ترخیص یا معافیت تحصیلی مشمولین در حال انجام خدمت نظام وظیفه به عهده نخواهد داشت.
مطابق مصوبات شصت و هفتمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی علاوه بر یک درصد رتبه اول دانشگاهها، یک درصد رتبه دوم و سوم دانشگاهها نیز هیچگونه محدودیتی در انتخاب رشته - محل ندارند.
نظرات 10 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 12 اردیبهشت 1389 ساعت 07:40 ب.ظ


با سلام حضور مسئول محترم این سایت.
اینجانب هم پزشک هستم . مثل اینکه پیام من با ارور مواجه شد.
سایت زیر از امکانات انجمن زیادی برخورداراست که آنرا تقدیم به دوستان شرکت کننده دراین ماراتون دلنشین می کنم.

http://www.medclassroom.com/forums.html

ع سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1387 ساعت 08:12 ب.ظ

رادیو

فرهاد دوشنبه 2 اردیبهشت 1387 ساعت 10:32 ق.ظ

سلام.
کسایی که هیچ سهمیه ندارن بوق دیگه باید برن بمیرن

مینا یکشنبه 1 اردیبهشت 1387 ساعت 05:17 ب.ظ

اینده رادیولوژی رو چه طور میبینید ؟چشم بهتره یا رادیو؟

تنها یکشنبه 1 اردیبهشت 1387 ساعت 02:03 ق.ظ http://dastyari.freeforums.org/

لینک کارنامه و تعیین رشته:

http://dastyari.freeforums.org/topic-t180.html

[ بدون نام ] شنبه 31 فروردین 1387 ساعت 11:48 ب.ظ

اینجوری که بویش می اد کارنامه ها را به این زودی ها نخواهند داد

ظاهرا بر سر کدام حرامزاده به چه رشته ای بره اختلاف ژیدا کرده اند

فکر کنم ۲ ساعت بیشتر برای انتخاب رشته وقت ندهند

[ بدون نام ] شنبه 31 فروردین 1387 ساعت 06:13 ب.ظ

جراحی سهمیه محروم حداقل با ۳۳۰ قبولید

[ بدون نام ] شنبه 31 فروردین 1387 ساعت 12:39 ب.ظ

کاهش سهمیه ازاد پذیرش سهمیه مازاد

برای اینکه مازاد ها را بچپانند تو
سهمیه ازاد را کم کی کنند
بعدش اعلام می کنند مازاد ربطی به ازاد نداره!!!

مهیار شنبه 31 فروردین 1387 ساعت 12:14 ب.ظ

سلام.کسی میدونه واسه جراحی با سهمیه مناطق محروم چند میخواد ؟

[ بدون نام ] شنبه 31 فروردین 1387 ساعت 09:48 ق.ظ

۱۵۰۰ نفر برای ۶ سهمیه

لطفا سهمیه آزاد را بردارید
چه معنا دارد که در کشور اسلامی سهمیه ازاد وجود داشته باشد
البته اقایان یادشان رفته سهمیه شاهد و سهمیه ایثار گران را نیز بنویسند
شاید خجالت کشیده اند؟!!!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد