خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

کاهش ظرفیت پذیرش دستیاری / الزام دانشگاهها به دریافت تصویر فرم

 
کاهش ظرفیت پذیرش دستیاری / پذیرش یک هزار و 560 داوطلب در آزمون دستیاری
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی از کاهش ظرفیت پذیرش دستیاری تخصصی بالینی خبر داد و گفت: ظرفیت حدود یک سوم رشته های تخصصی دستیاری برای پذیرش در سال تحصیلی 88 - 87 محدود شده است.......
 
 
در گفتگو با مهر اعلام شد:
الزام دانشگاهها به دریافت تصویر فرم انتخاب رشته داوطلبان آزمون دستیاری
دانشگاههای علوم پزشکی در روزهای 4 و 5 اردیبهشت ملزم به دریافت تصویر فرم انتخاب رشته داوطلبان آزمون سی و پنجمین دوره پذیرش دستیار تخصصی بالینی هستند.
دکتر مهدی میرزایی - مسئول روابط عمومی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار مهر تأکید کرد: به دانشگاههای علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است که نسبت به هماهنگی لازم با معاونت های آموزشی برای دریافت تصویر فرم انتخاب رشته داوطلبان آزمون دستیاری و احراز هویت آنها تمهیدات لازم را فراهم کنند.
 
 
 
دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ظرفیت نهایی آزمون دستیاری دوره سی و پنجم بر اساس نیاز سنجی که از داوطلبان در زمان آزمون دریافت شد و تحلیل نهایی استخراج شده است و تعداد ظرفیت پذیرش مازاد مناطق محروم و استعدادهای درخشان در این ظرفیت محاسبه نشده است.
وی افزود: در ظرفیت اعلام شده در دفترچه انتخاب رشته ظرفیت حدود یک سوم از رشته های دستیاری محدود شده، چند رشته افزایش ظرفیت داشته است و در سایر رشته های تخصصی نیز ظرفیت پذیرش ثابت مانده است.
 
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی خاطرنشان کرد: یک هزار و 560 نفر در آزمون سی و پنجمین دوره پذیرش دستیاری تخصصی بالینی با توجه به نیازسنجی انجام شده، پذیرفته خواهند شد.
 
وی اظهار داشت: ظرفیت های مازاد مناطق محروم و استعدادهای درخشان در زمان اعلام ظرفیت از سوی دانشگاههای علوم پزشکی اعلام می شود.
 
محققی همچنین از ارائه گزارش تحلیلی آماری رتبه های آزمون دستیاری در سه دوره اخیر آزمون دستیاری به منظور راهنمایی بهتر داوطلبان در انتخاب رشته خبر داد و افزود: این گزارش همزمان با فرم انتخاب رشته و کارنامه داوطلبان در سایت اینترنتی http://sanjesh.mohme.gov.ir منتشر می شود و داوطلبان می توانند با مراجعه به این گزارش از آن برای انتخاب رشته بهتر کمک بگیرند.
 
وی اضافه کرد: این گزارش آماری در سهمیه آزاد که مبنای رتبه ها و نمره های حداقل در رشته - محلهای مختلف بوده، تهیه شده است.
 
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی یادآور شد: داوطلبان می توانند 100 کد رشته - محل را به صورت اینترنتی انتخاب کنند.
 
به گزارش مهر، سی و پنجمین دوره آزمون دستیاری پزشکی روز پنجشنبه دوم اسفند ماه جاری با حضور 16هزار و 318 داوطلب در 31 حوزه امتحانی برگزار شد.
 

وی افزود: کارنامه (حاوی نمره و رتبه) و فرم انتخاب رشته داوطلبان سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار همزمان در اول اردیبهشت ماه به صورت اینترنتی منتشر می شود و  داوطلبان آزمون دستیاری می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی http://sanjesh.mohme.gov.ir فرم انتخاب رشته و کارنامه خود را دریافت کنند.
 
میرزایی اظهار داشت: داوطلبان در مدت 3 روز و تا پایان روز سوم اردیبهشت ماه فرصت دارند نسبت به انتخاب 100 کد رشته - محل منحصراً از طریق اینترنت اقدام کنند.
 
وی یادآور شد: داوطلبان موظف هستند با ارسال فرم انتخاب رشته به صورت اینترنتی، از فرم انتخاب رشته خود پرینت تهیه کنند و تصویر (کپی) پرینت را شخصاً در روزهای 4 و 5 با در دست داشتن مدارک احراز هویت به یکی از معاونتهای آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی تحویل دهند و دانشگاههای علوم پزشکی نیز موظف هستند پس از احراز هویت فرمهای انتخاب رشته را ممهور کرده و به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی ارسال کنند.
 
مسئول روابط عمومی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت تأکید کرد: به منظور تسهیل دریافت تصویر فرم انتخاب رشته و جلوگیری از اتلاف وقت داوطلبان، افراد می توانند تصویر فرم خود را به نزدیک ترین معاونت آموزشی علوم پزشکی تحویل دهند. به این ترتیب نیازی به تحویل این تصویر صرفاً در دانشگاه محل آزمون نیست.
 
وی خاطرنشان کرد: داوطلب می تواند به کمک کد رهگیری کارنامه و فرم انتخاب رشته خود را دریافت کند. 
 
به گزارش مهر، سی و پنجمین دوره آزمون دستیاری پزشکی روز پنجشنبه دوم اسفند ماه جاری با حضور 16هزار و 318 داوطلب در 31 حوزه امتحانی برگزار شد.
 
پذیرش دستیار در رشته های جراحی استخوان و مفاصل (ارتوپدی)، جراحی کلیه و مجاری ادراری تناسلی (ارولوژی)، بیماریهای اعصاب (نورولوژی)، بیماریهای داخلی، بیماریهای عفونی و گرمسیری، بیماریهای قلب وعروق، بیماریهای کودکان، بیهوشی، پزشکی اجتماعی، پزشکی هسته ای، آسیب شناسی (پاتولوژی)، پوست، پزشکی فیزیکی وتوانبخشی، جراحی عمومی، جراحی مغز واعصاب، چشم پزشکی، پرتودرمانی (رادیوتراپی)، رادیولوژی، روانپزشکی، زنان و زایمان، گوش و گلو وبینی و جراحی سر و گردن، پزشکی قانونی، طب کار، طب اورژانس و پزشکی ورزشی صورت می گیرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد